PDA

View Full Version : uurregelingen Openbaar vervoer in het weekend

the_dude
9 januari 2010, 14:04
Bestaat er eigenlijk een betere reclame voor autogebruik dan de uurregelingen van de nmbs in het weekend?

guido 007
9 januari 2010, 17:21
Bestaat er eigenlijk een betere reclame voor autogebruik dan de uurregelingen van de nmbs in het weekend?

Eigenlijk niet. Bij ons zijn die ook veel slechter dan in de week en in de week is het al niet veel soeps.

Nynorsk
9 januari 2010, 17:25
die in de week zijn ook al reclame hoor.
maandag mag ik met het openbaar vervoer naar het werk omdat mijn auto het begeven heeft. Met de auto is het 25 minuten. Met het OV: 1u10 minuten, en dan ben ik 20 minuten te vroeg op het werk.
Ook goed voor 1 keer zenne.

the_dude
10 januari 2010, 12:51
met veel hoempapa verbeteringen aankondigen en onderwijl zijn we nog langer onderweg. De top van de nmbs werkt waarschijnlijk niet in het weekend en maakt hoogstwaarschijnlijk ook geen gebruik van de eigen diensten.

guido 007
10 januari 2010, 12:56
met veel hoempapa verbeteringen aankondigen en onderwijl zijn we nog langer onderweg. De top van de nmbs werkt waarschijnlijk niet in het weekend en maakt hoogstwaarschijnlijk ook geen gebruik van de eigen diensten.

Zij hebben een dienstwagen.

Zwitser
12 januari 2010, 10:08

De NMBS dienstregeling tijdens de week?

the_dude
13 januari 2010, 13:09
De NMBS dienstregeling tijdens de week?

'k vindt dat die nog meevalt. Als je van Ekeren -> Diegem moet lukt dat in anderhalf uur; voor de 54 km met de nmbs is dat zeer vlug. ;)

Raven
13 januari 2010, 18:55
Het zal er niet op beteren. De kennis omtrent het onderhouden van hun vloot is allang op pensioen of uitgerangeerd via goedkope outsourcing.

Zwartengeel
13 januari 2010, 19:20
Eigenlijk niet. Bij ons zijn die ook veel slechter dan in de week en in de week is het al niet veel soeps.

Bij ons valt het nog redelijk goed mee qua frequentie, overdag dan toch. Ieder uur een stoptrein in beide richtingen zowel tijdens de week als in het weekend en om het halfuur tijdens de spitsuren; in het weekend vervallen de eerste treinen 's ochtends en 's avonds. Wat natuurlijk wil zeggen dat je de trein ook niet hoeft te nemen wanneer je dan 's avonds nog ergens naartoe wilt. De overstaptijden zijn wel serieus aan de krappe kant. 4 minuten overstaptijd voor de aansluiting naar Brussel bijvoorbeeld zorgt ervoor dat je bij de minste vertraging al bang moet afwachten of de aansluiting nog niet vertrokken zal zijn.

Sam M.
13 januari 2010, 21:44
Wees blij dat u een heeft, Ik heb examen zaterdag en er is GEEN trein in het weekend. Als student steekt dat toch wat tegen.

Txiki
13 januari 2010, 22:35
Wees blij dat u een heeft, Ik heb examen zaterdag en er is GEEN trein in het weekend. Als student steekt dat toch wat tegen.

Nu vraag ik me af waar jij dan woont dat er helemaal géén trein is in het weekend. Ook niet een station verder?

lollysticky
14 januari 2010, 06:01
die uurregelingen neem je erbij he :)

ik doe al 6 jaar alles met het openbaar vervoer, en ben niet zinnes om een auto aan te schaffen... en ik zit dan nog ergens op de boerenbuiten met een zeer slechte verbinding (ik moet al een kwartier fietsen naar het andere dorp om daar de bus te nemen naar het station om van daaruit met de trein verder te gaan...)

her is zoals je het zelf wilt :) Ik heb geen problemen :p

Zwitser
14 januari 2010, 06:58
Nu vraag ik me af waar jij dan woont dat er helemaal géén trein is in het weekend. Ook niet een station verder?

Er zijn een aantal lijnen in België waar in het weekeinde helemaal geen treinen rijden. Onder andere Antwerpen - Boom, wat eigenlijk een voorstad lijn is. In een land als Nederland, Duitsland of Zwitserland zouden de treinen op een dergelijke lijn minstens elke 20 minuten rijden, ook in het weekeinde.

Kodo Kodo
14 januari 2010, 09:21
Er zijn een aantal lijnen in België waar in het weekeinde helemaal geen treinen rijden. Onder andere Antwerpen - Boom, wat eigenlijk een voorstad lijn is. In een land als Nederland, Duitsland of Zwitserland zouden de treinen op een dergelijke lijn minstens elke 20 minuten rijden, ook in het weekeinde.

Ik ben benieuwd of de Nederlandse forummers hier dat zullen bevestigen. Mijn uitstekende ervaringen met de NS dateren van voor de privatisering.

nihao
14 januari 2010, 09:30
her is zoals je het zelf wilt Ik heb geen problemen

Het hangt er natuurlijk van af waar je gaat wonen. Je kan niet verwachten dat er om de tien minuten een bus stopt in de Verlorenbosstraat.

En met een goeie woonplaatskeuze is er vééél mogelijk. Ik herinner me een luitenant uit mijn legerdienst die in Landen was gaan wonen : naar welke basis hij ook zou worden overgeplaatst, hij kon er dan binnen het uur geraken met het openbaar vervoer. Toch wel straf dat, want luchtmachtbasissen liggen niet bepaald 'centraal'. (Koksijde zal hij wel buiten beschouwing gelaten hebben).

Zwitser
15 januari 2010, 09:31
Ik ben benieuwd of de Nederlandse forummers hier dat zullen bevestigen. Mijn uitstekende ervaringen met de NS dateren van voor de privatisering.

Net als ieders ervaringen met de NS dus, want de NS is namelijk nog steeds voor 100% een overheidsbedrijf.

TomT
16 januari 2010, 06:56
Dat is nu typisch eigen aan het openbaar vervoer. Het is nooit goed, wat voor de één goed is is slecht voor de ander. Openbaar vervoer zal nooit een alternatief zijn voor de auto.

kelt
16 januari 2010, 08:51
Zolang er geen vastbesloten "terug naar de stad" en "terug naar de kernen" politiek gevoerd mag worden,iets wat een volle generatie kan kosten ,gekombineerd met bevolkingsbeheersing en een echte ruimtelijke planning KAN het openbaar vervoer niks doen,ongeacht de bedragen en middelen die er in gestopt worden....

De LIJN is nu binnen 10 minuten stapafstand bereikbaar van vrijwel iedere plaats in Vlaandreen ,maar dat lost inderdaad niet echt veel op....

Het betekent gewoon dat gepensioneerden,studenten en een kollektie bijna-gratisreizigers vlot naar de marktsteden kunnen......voor de rest van ons is het tamelijk irrelevant,maar het kost ons wel een grote zak geld...

Over "den Ijzeren Weg" moeten we het niet meer hebben...het is tamelijk hopeloos,en ze kunnen er ook niks meer aan doen.... :-(

the_dude
16 januari 2010, 15:43
Dat is nu typisch eigen aan het openbaar vervoer. Het is nooit goed, wat voor de één goed is is slecht voor de ander. Openbaar vervoer zal nooit een alternatief zijn voor de auto.

zolang de basisvisie van openbaar vervoer : "iedereen van eender waar naar eender waar brengen op eender welk moment van de dag" niet is, mag er ook opgehouden worden met die geforceerde promotie.
Wanneer het openbaar vervoer, slecht georganiseerd 'in elfendertig' deeltjes en onderbetoelaagd (op de basis) blijft, is het geen alternatief voor de wagen.

Alboreto
16 januari 2010, 15:52
is het geen alternatief voor de wagen.

Verre van te willen stellen dat het altijd het alternatief is, is het OV in vele gevallen wel degelijk een goed alternatief voor de wagen.

Raven
17 januari 2010, 23:10
probleem van de trein is dat het vertrekt op een plaats waar je niet woont, en aankomt op een plaats waar je uiteindelijk niet moet zijn.

http://www.reishonger.nl/wp-content/uploads/2009/10/trein-belgie.jpg

cookie monster
18 januari 2010, 03:28
Zie je TGV aan elkhuis stoppen ??

guido 007
18 januari 2010, 07:46
Zie je TGV aan elkhuis stoppen ??

Een TGV is een ander verhaal. Een TGV is gemaakt om "grote" afstanden te overbruggen.

Ik zie dit meer als iets tussen de gewone trein en een vliegtuig.

Jantje
18 januari 2010, 08:04
'k vindt dat die nog meevalt. Als je van Ekeren -> Diegem moet lukt dat in anderhalf uur; voor de 54 km met de nmbs is dat zeer vlug. ;)

Ekeren, dat is lijn 12 van de NMBS.
Jij gaat mij nu niet wijs maken dat je daar zelfs kan vertrouwen op de NMBS.
#
Lijn 12
Een klacht, opmerking of suggestie over Lijn 12 : mail rechtstreeks naar de NMBS. ... Actiecomité Lijn 12 of de verantwoordelijken van dit comité. ...
www.lijn12.be/ - In cache - Vergelijkbaar
#
Lijn 12 - 2910 Essen
'De NMBS wil snel ingrijpen om de overvolle wagons en de vele vertragingen op lijn 12, tussen Antwerpen en Essen, uit de wereld te helpen', ...
www.2910essen.net/lijn12/steun.php - In cache - Vergelijkbaar
#
NMBS-Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal scoort zeer slecht | Antwerpen
NMBS-Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal scoort zeer slecht. Ma, 29/10/2007 - 16:33 — JohanVDM. Uit een 'tevredenheidsonderzoek' van Test-Aankoop blijkt dat de ...
www.apen.be/mobiliteit+NMBS+Antwerpen+Roosendaal+vertraging - In cache - Vergelijkbaar
#
schriftelijke vraag ivm NMBS. - Uurregeling van lijn 12.
Op lijn 12 rijzen reeds enige tijd problemen. Dat is immers een belangrijke lijn in het kader van de aanpak van de mobiliteitsproblemen die zich zullen ...
www.greetvangool.be/.../040525uurregelinglijn12.php - In cache - Vergelijkbaar
#
Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
Klachten en opmerkingen over de dienstverlening van de NMBS op lijn 12? Bezoek dan zeker de website van het "Actiecomité Lijn 12" op www.lijn12.be. Updates ...
www.lijn-12.be/ - In cache - Vergelijkbaar
#
De Standaard Online - 'Lijn 12' blijft zorgenkind NMBS
13 okt 2009 ... BRUSSEL - De NMBS en Infrabel beloven een prioriteit te maken van de lijn Antwerpen-Brussel-Charleroi.
www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=6M2GI3HL - In cache
#
Spoorvreter » Blog Archive » De NMBS op het verkeerde spoor ...
Slechtste score voor lijn 12 (4,5 op 10), lijn 125 en lijn 154 (4,6 op 10). ... aan deze cijfers dan aan de cijfers die door de NMBS zelf worden verspreid. ...
spoorvreter.be/blog/?p=302 - In cache - Vergelijkbaar

En jij gaat verkondigen dat je op die lijn van de NMBS kan vertrouwen en dat je er ergens mee geraakt.

Mijn 3kids hebben een abonnement voor die lijn en krijgen nu zelfs een gratis verlenging van 3 maanden wegens de vele problemen op die lijn.
Verkoop hier dus geen onzin over de kwaliteiten van de NMBS. Hun treinen rijden zelfs meer niet dan wel op lijn 12

the_dude
21 januari 2010, 14:48

En jij gaat verkondigen dat je op die lijn van de NMBS kan vertrouwen en dat je er ergens mee geraakt.

Mijn 3kids hebben een abonnement voor die lijn en krijgen nu zelfs een gratis verlenging van 3 maanden wegens de vele problemen op die lijn.
Verkoop hier dus geen onzin over de kwaliteiten van de NMBS. Hun treinen rijden zelfs meer niet dan wel op lijn 12

je hebt gelijk: op vertrouwen kun je niet, en een attest vertraging vragen in Bxl noord is ook niet altijd makkelijk (afhankelijk van de persoon die er zit).
Maar als 't bolt valt het mee ;)

kelt
30 januari 2010, 07:13
stop met te kakken op de mensen van het openbaar vervoer,ze KUNNEN de modale forens niet helpen,zelfs de wagen kan dit niet meer,zoals dagelijks te horen tijdens de verkeersberichten...

Ga weer in de oude woonkernen en de steden wonen en je zal zien dat er eigenlijk geen vervoersproblemen zijn :roll:

Wie persé in zo een kl*te verkaveling in het voormalig groen,in zo een "alleenstaande woonst tussen 2 schaamhagen" wil wonen mag eigenlijk blij zijn dat hij uberhaupt nog enige diensten kan krijgen....Hij heeft al "f*ck You ik heb geld" gezegd tegen zijn eigen land door het verder te helpen kapot maken,niet klagen dat er weinig bussen zijn en geen treinen

jawel,het openbaar vervoer is er steeds meer voor mensen die op een of andere manier niet de volle pot moeten betalen,maar dat is eigenlijk niet eens de schuld van die mensen ...

guido 007
30 januari 2010, 16:46
stop met te kakken op de mensen van het openbaar vervoer,ze KUNNEN de modale forens niet helpen,zelfs de wagen kan dit niet meer,zoals dagelijks te horen tijdens de verkeersberichten...

Ga weer in de oude woonkernen en de steden wonen en je zal zien dat er eigenlijk geen vervoersproblemen zijn :roll:

Wie persé in zo een kl*te verkaveling in het voormalig groen,in zo een "alleenstaande woonst tussen 2 schaamhagen" wil wonen mag eigenlijk blij zijn dat hij uberhaupt nog enige diensten kan krijgen....Hij heeft al "f*ck You ik heb geld" gezegd tegen zijn eigen land door het verder te helpen kapot maken,niet klagen dat er weinig bussen zijn en geen treinen

jawel,het openbaar vervoer is er steeds meer voor mensen die op een of andere manier niet de volle pot moeten betalen,maar dat is eigenlijk niet eens de schuld van die mensen ...

De plattelandsburger moet wel meebetalen.
Er is voor ons helemaal geen probleem als we niet moeten meebetalen.

Raven
30 januari 2010, 18:28

U heeft dit vast en zeker niet getypt vanuit een oude woonkern zoals anderlecht.

the_dude
14 april 2010, 17:52
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/economie/1.759119

't zal er nog op verbeteren....
bende huichelaars ; de nmbs en de Lijn duwen mensen met serieuze dwang naar de wagen. En de bevoegde ministers houden zich bezig met holle ideeën.
Leve belgië waar je op een zakdoek nog niet eens een deftig normaal functionerend openbaar vervoer geregeld krijgt.

Cdude
14 april 2010, 18:33

Verkoop hier dus geen onzin over de kwaliteiten van de NMBS. Hun treinen rijden zelfs meer niet dan wel op lijn 12Ekeren?
Hey buurman :lol::lol:

De grootste schrapping van treinen gebeurt tussen Gent en Lokeren, daar zullen 37 treinen per dag verdwijnen. Tussen Aalst en Burst zou er zelfs een hele zomer lang geen trein rijden. Andere lijnen die plots minder treinen zullen hebben, zijn Antwerpen-Gent, Antwerpen-Brussel en Brussel-Luik. Er zouden deze zomer wel 300 toeristentreinen worden ingelegd. (ka)
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/1092788/2010/04/14/NMBS-schrapt-deze-zomer-150-treinen-extra-per-dag.dhtml

fonne
14 april 2010, 22:31
De grootste schrapping van treinen gebeurt tussen Gent en Lokeren, daar zullen 37 treinen per dag verdwijnen. Tussen Aalst en Burst zou er zelfs een hele zomer lang geen trein rijden. Andere lijnen die plots minder treinen zullen hebben, zijn Antwerpen-Gent, Antwerpen-Brussel en Brussel-Luik. Er zouden deze zomer wel 300 toeristentreinen worden ingelegd. (ka)

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/1092788/2010/04/14/NMBS-schrapt-deze-zomer-150-treinen-extra-per-dag.dhtml

En hoeveel treinen worden er afgeschaft in Wallonië? Of hadden ze misschien treinstellen nodig voor de toeristische treinen naar de Ardennen? Zelfs in de franstalige pers wordt geen enkele schrapping in Wallonië vermeld!

http://www.rtbf.be/info/economie/la-sncb-supprime-150-trains-supplementaires-cet-ete-206813

the_dude
15 april 2010, 16:56
En hoeveel treinen worden er afgeschaft in Wallonië? Of hadden ze misschien treinstellen nodig voor de toeristische treinen naar de Ardennen? Zelfs in de franstalige pers wordt geen enkele schrapping in Wallonië vermeld!

http://www.rtbf.be/info/economie/la-sncb-supprime-150-trains-supplementaires-cet-ete-206813

de nmbs is federaal zeker dan lossen ze dat toch op zijn Belgisch op; dat wil blijkbaar zeggen vlaanderen torst de last...