PDA

View Full Version : 3D-tv..?


ron kreike
11 januari 2010, 08:01
Onlangs was het een paar keer in het nieuws
dat er in -nabije- toekomst 3D-tv's op de markt gaan komen.
3D-bioscoop werd niet echt een succes , (vanwege de dure techniek?)
en in volgende video wordt ook gepraat over speciale bekabeling wat nodig zou zijn voor 3D-tv:

3D Leaping From TV Screens 1.43m (http://www.youtube.com/watch?v=g-QaevWdxwQ&feature=channel)

Interessant toch?

Txiki
11 januari 2010, 08:31
Nee. Het is duidelijk dat de telecombedrijven op zoek zijn naar geld. Ah ja, het credo is toch dat producten regelmatig vernieuwd moeten worden. De rommel van bekabeling moet je er maar bijnemen. Bah, gooi die TV's toch buiten!

Stel nu dat iemand dat in huis zou halen, dan moet die bij mij niet komen zagen over "hoe duur het leven toch wel is"...

Andro
11 januari 2010, 08:42
Dat hele 3d vind ik echt zwaar overrated, zeker met zo'n brillen en zoveel toegevoegde waarde geeft het ook weer niet.

Renesse
11 januari 2010, 08:56
Man toch, zie je ons al zitten met zo'n brilleke op onze kop. :roll:

fox
11 januari 2010, 09:08
Met een 3D Tv heb je zo geen brilletje nodig. Wel vreemd dat op de nieuwste PS games al staat dat ze in 3D gespeeld kunnen worden terwijl niemand zo een tv heeft.

Karma
11 januari 2010, 09:27
Met een 3D Tv heb je zo geen brilletje nodig. Wel vreemd dat op de nieuwste PS games al staat dat ze in 3D gespeeld kunnen worden terwijl niemand zo een tv heeft.

De lcd's en de led's zijn nog niet op. :-D

Johnny Blaze
11 januari 2010, 10:11
Onlangs was het een paar keer in het nieuws
dat er in -nabije- toekomst 3D-tv's op de markt gaan komen.
3D-bioscoop werd niet echt een succes , (vanwege de dure techniek?)
en in volgende video wordt ook gepraat over speciale bekabeling wat nodig zou zijn voor 3D-tv:

3D Leaping From TV Screens 1.43m (http://www.youtube.com/watch?v=g-QaevWdxwQ&feature=channel)

Interessant toch?

Heb je hier wel onderzoek naar gedaan? 3D Cinema zit in de lift, zowel RealD als Dolby 3D. Ik heb zelfs al iets moeten maken voor op Dolby 3D systemen af te spelen. Werkend voor een kleinere speler op de markt wil dat toch wel al iets zeggen over de technologie.

Jazeker
11 januari 2010, 13:14
Man toch, zie je ons al zitten met zo'n brilleke op onze kop. :roll:

Ik draag reeds 24 jaar een bril. Vind je dat griezelig?

bgf324
11 januari 2010, 13:53
Voor als Avatar of Jaws 3 es op TV is.

maddox
11 januari 2010, 14:02
Voor als Avatar of Jaws 3 es op TV is.

Je vergeet Monsters vs Aliens en Up nog

Vette Pois(s)on
11 januari 2010, 14:07
Kunnen ze ook oudere klassiekers omtoveren naar 3D?

Jaani_Dushman
11 januari 2010, 16:07
Onlangs was het een paar keer in het nieuws
dat er in -nabije- toekomst 3D-tv's op de markt gaan komen.
3D-bioscoop werd niet echt een succes , (vanwege de dure techniek?)
en in volgende video wordt ook gepraat over speciale bekabeling wat nodig zou zijn voor 3D-tv:

3D Leaping From TV Screens 1.43m (http://www.youtube.com/watch?v=g-QaevWdxwQ&feature=channel)

Interessant toch?Oh, ja. Dan kan ik de zeventachtigste herhaling van De Kampioenen in 3D zien. :|

Zeikstraal
11 januari 2010, 16:15
Als iedereen slim is, word deze generatie van 3d gewoon geskipt en gaan we recht naar hologram. Gewoon niet kopen

Jazeker
11 januari 2010, 16:15
Oh, ja. Dan kan ik de zeventachtigste herhaling van De Kampioenen in 3D zien. :|

Loes van den Heuvel in 3D.

brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr....

cookie monster
22 januari 2010, 19:16
3D nietvoor mijn ogen :oops:

van Maerlant
22 januari 2010, 19:42
http://www.nvidia.com/object/3D_Vision_Main.html

Duvelke
22 januari 2010, 21:01
best wel intressant..Hologrammen zou nog sweeter zijn

Duvelke
22 januari 2010, 21:02
Nee. Het is duidelijk dat de telecombedrijven op zoek zijn naar geld. Ah ja, het credo is toch dat producten regelmatig vernieuwd moeten worden. De rommel van bekabeling moet je er maar bijnemen. Bah, gooi die TV's toch buiten!

Stel nu dat iemand dat in huis zou halen, dan moet die bij mij niet komen zagen over "hoe duur het leven toch wel is"...

geeuw

liberalist_NL
22 januari 2010, 21:06
Onlangs was het een paar keer in het nieuws
dat er in -nabije- toekomst 3D-tv's op de markt gaan komen.
3D-bioscoop werd niet echt een succes , (vanwege de dure techniek?)
en in volgende video wordt ook gepraat over speciale bekabeling wat nodig zou zijn voor 3D-tv:

3D Leaping From TV Screens 1.43m (http://www.youtube.com/watch?v=g-QaevWdxwQ&feature=channel)

Interessant toch?

Ik krijg koppijn van die brillen. Niets voor mij, dus.

toccata
22 januari 2010, 21:07
Bah, gooi die TV's toch buiten!

²

Bovenbuur
22 januari 2010, 21:19
Kunnen ze ook oudere klassiekers omtoveren naar 3D?

Ja, dat kan, al zal het zeker in het begin wel wat kosten om het net zo mooi te maken als iets dat met echte stereocemera's is opgenomen.

Wat betreft 3D TV's:
Waar 3D op gebaseerd is is dat je linkeroog net iets anders ziet dan je rechteroog, alsof de ogen uit een andere richting kijken. Hoe groter het verschil tussen beide richtingen, hoe dichterbij het object. Die brilletjes in de bioscoop heb je nodig omdat het licht dat naar je ene oog moet in één richting gepolariseerd is en het licht voor het andere oog in de richting haaks daarop. De brillenglazen laten slechts licht in een beperkte hoek door waardoor die stralen gescheiden worden (al zou je hoofd scheef houden weleens een vreemd effect kunnen hebben. 3D TV zonder brilletje is echter ook in de maak, hierbij zou de plaats van je ogen door een apparaatje bepaald worden. Hierbij hoeft het licht niet gepolariseerd te worden, maar wordt het licht voor je linkeroog simpelweg richting je linkeroog gestraald. Philips schijnt er al vrij ver mee te zijn, al zullen die voorlopig nog wel gewoon HD TV's willen verkopen. Het komende decennium is 3D dus nog gewoon een klantentrekker voor de bioscopen.

Bovenbuur
22 januari 2010, 21:21
Als iedereen slim is, word deze generatie van 3d gewoon geskipt en gaan we recht naar hologram. Gewoon niet kopen

Dat kan nog wel even duren, dan skip ik liever HD, of misschien wel kleurentelevisie. ;)

Jazeker
22 januari 2010, 22:37
3D-bioscoop werd niet echt een succes , (vanwege de dure techniek?)


Het zal in dovemansoren vallen want je post zonder reacties te lezen. 3D tv staat eraan te komen. Misschien is dan pas het moment daar om mijn ouwe tv eens te verwisselen. Voor HD en van dat soort gadgets doe ik het niet.

Zeikstraal
22 januari 2010, 22:53
Je kon al lang 1 hd gekocht hebben en dan weer verkopen voor een 3d

Tavek
23 januari 2010, 12:02
3D geen succes ?

I beg to differ. De eerste 3D films waren niks, en dit lag veelal aan de slechte filmkwaliteit, maar ik heb toch genoten van U23D en Avatar.

Jazeker
23 januari 2010, 12:24
Je kon al lang 1 hd gekocht hebben en dan weer verkopen voor een 3d

En waarom zou ik zoiets doen?

ron kreike
25 januari 2010, 07:24
3D televisie is onzin 7 januari 2010

3D-films zijn de nieuwe hype in Hollywood. En binnenkort kan men ook thuis naar drie dimensionale programma’s kijken, want de eerste 3D TV’s komen dit jaar op de markt. Niet alleen films, want de Amerikaanse sportzender ESPN gaat voetbalwedstrijden het komende WK live uitzenden via de nieuwe 3D-tv-techniek!

Vorig citaat vond ik bij
http://www.radio1.nl/contents/11679-3d-televisie-is-onzin
en daar is ook audio te beluisteren,
oa over hoofdpijn ivm met speciaal brilletje...

Djiezes
25 januari 2010, 10:01
3D-TV is dikke zever. Ik ben wel aan het uitkijken naar een LED-TV.

MakingProgress
25 januari 2010, 16:36
LED-TV is dikke zever.
Dat is alleen maar goed om minder stroom te verbruiken.

Johnny Blaze
25 januari 2010, 16:49
LED-TV is dikke zever.
Dat is alleen maar goed om minder stroom te verbruiken.

Niet echt. Uw contrast ligt ook een pak hoger omdat zwart echt zwart kan zijn. De leds achter de zwarte partijen lichten namelijk niet op.

Johnny Blaze
25 januari 2010, 16:52
Ja, dat kan, al zal het zeker in het begin wel wat kosten om het net zo mooi te maken als iets dat met echte stereocemera's is opgenomen.

Het kan, maar werkt toch niet zo goed als je hoopt en het is verschrikkelijk tijdrovend. Ik ben nu toevallig aan't experimenteren met wat geavanceerde motion tracking enne een depth map aanmaken duurt lang per frame. Ik heb wel nog niet met het resultaat van de depth maps kunnen spelen, maar dat is voor in de loop van deze week.

bgf324
25 januari 2010, 16:52
²

Give me one good reason :-o

ron kreike
30 januari 2010, 06:13
Als iedereen slim is, word deze generatie van 3d gewoon geskipt en gaan we recht naar hologram...

Dat deed me denken...

Een volgend sf verhaaltje?

Af en toe denk ik wel eens een volgend sf verhaaltje te willen schrijven
en zodoende dat ik kwam te fantaseren over 3D- of holocabines...

Hoofdpersoon in de toekomst bereidt zich voor op een volgend kwartaal
in een ondergrondse stad.
Vanwege stijging van zeespiegel, tornado's en aardbevingen waren er 3D-cabines ontwikkeld die
dat kunnen weerstaan. Hoofdpersoon kon in de ondergrondse stad een goede 3D-cabine bewonen en ook vanwege
z'n hobby rotskunde hoeft hij zich ondergronds niet te vervelen.

Werkzaamheden met computersoftware kan hij zowel ondergronds als bovengronds verder ontwikkelen,
met aandacht voor mogelijkheden om spelenderwijs te leren...
Via 3D-cabines is het bijvoorbeeld leuker om muziekinstrumenten te leren bespelen, en ook rekenen kan spelenderwijs.
Je kunt bijvoorbeeld met een zweefvliegtuig of straaljager over de Aarde vliegen, en hoofdpersoon had zich ingezet
om een aantal van zulke cabines verder te verbeteren met hittebestendige materialen...

(Wil iemand reageren..?)

Jazeker
30 januari 2010, 10:43
(Wil iemand reageren..?)

Het holodeck uit Star Trek TNG dus... een vernieuwend idee uit 1987.[/sarcasme]