PDA

View Full Version : Triodos


funzo
13 januari 2010, 10:32
heeft iemand ervaring met deze bank of weet je nog alternatieven voor de sluwe grootbanken? het liefst zouden wij ons geld verhuizen naar een alternatief, zonder daarbij geld te verliezen natuurlijk en zonder de grootbanken rijk te maken

http://www.triodos.be/?lang=nl

Savatage
13 januari 2010, 10:36
Artisjok heeft mijn thread op het subforum economie bedolven met posts over Triodos bank, je kan daar mss eens een kijkje nemen: http://forum.politics.be/showthread.php?t=121987

Vaganzza
13 januari 2010, 10:38
Voor meer info over banken kan je ook best eens surfen naar www.spaargids.be (zeker ook op hun forum).

Txiki
13 januari 2010, 11:11
heeft iemand ervaring met deze bank of weet je nog alternatieven voor de sluwe grootbanken? het liefst zouden wij ons geld verhuizen naar een alternatief, zonder daarbij geld te verliezen natuurlijk en zonder de grootbanken rijk te maken
http://www.triodos.be/?lang=nl

Geef het aan de PBL-RKT-spaarkas :cheer:

Arouet
13 januari 2010, 11:36
Geef het aan de PBL-RKT-spaarkas :cheer:

Jullie beleggen in bier?

Txiki
13 januari 2010, 11:46
Jullie beleggen in bier?

Ah, u kent de spaarkas blijkbaar al goed. Inderdaad, wij beleggen in bier, maar uiteraard niet in eender welk merk. De merken waarin we beleggen, zijn ethisch, gastronomisch en sociaal verantwoorde bieren, die met waardigheid gebrouwen en gedronken worden. Géén InBev-rommel, met andere woorden.

Naast in bier, beleggen we ook in schoeisel. Twee zaken die mensen altijd nodig hebben en dus een gegarandeerde meerwaarde opleveren.

Tegelijkertijd beschouw ik uw blijk van kennis als een compliment voor de transparantie van de PBL-RKT-spaarkas. Geef toe, waar kan je vandaag de dag nog zaken doen zonder het gevoel te hebben dat ze je bij de neus nemen?

8-)

Heftruck
13 januari 2010, 12:10
heeft iemand ervaring met deze bank of weet je nog alternatieven voor de sluwe grootbanken? het liefst zouden wij ons geld verhuizen naar een alternatief, zonder daarbij geld te verliezen natuurlijk en zonder de grootbanken rijk te maken

http://www.triodos.be/?lang=nl

www.goldmoney.com

vlijmscherp
13 januari 2010, 12:12
Ah, u kent de spaarkas blijkbaar al goed. Inderdaad, wij beleggen in bier, maar uiteraard niet in eender welk merk. De merken waarin we beleggen, zijn ethisch, gastronomisch en sociaal verantwoorde bieren, die met waardigheid gebrouwen en gedronken worden. Géén InBev-rommel, met andere woorden.

Naast in bier, beleggen we ook in schoeisel. Twee zaken die mensen altijd nodig hebben en dus een gegarandeerde meerwaarde opleveren.

Tegelijkertijd beschouw ik uw blijk van kennis als een compliment voor de transparantie van de PBL-RKT-spaarkas. Geef toe, waar kan je vandaag de dag nog zaken doen zonder het gevoel te hebben dat ze je bij de neus nemen?

8-)

je bent zeker dat Dronkoers mee belegt in botten??

Txiki
13 januari 2010, 12:17
je bent zeker dat Dronkoers mee belegt in botten??

Ik ben verheugd over uw scherpzinnige opmerking. Ook u toont aan hoe transparant de spaarkas is en hoe gemakkelijk het is te weten waarin belegd wordt en waarin niet. Ik had met opzet geen onderscheid gemaakt tussen de verschillende soorten schoeisel, om te zien of iemand zou reageren. Die iemand bent u dus, waarvoor dank.

Uiteraard staat er in de clausule van de overeenkomsten voor de beleggingen expliciet dat er niet in botten belegd wordt.

Arouet
13 januari 2010, 12:36
Ah, u kent de spaarkas blijkbaar al goed. Inderdaad, wij beleggen in bier, maar uiteraard niet in eender welk merk. De merken waarin we beleggen, zijn ethisch, gastronomisch en sociaal verantwoorde bieren, die met waardigheid gebrouwen en gedronken worden. Géén InBev-rommel, met andere woorden.

Naast in bier, beleggen we ook in schoeisel. Twee zaken die mensen altijd nodig hebben en dus een gegarandeerde meerwaarde opleveren.

Tegelijkertijd beschouw ik uw blijk van kennis als een compliment voor de transparantie van de PBL-RKT-spaarkas. Geef toe, waar kan je vandaag de dag nog zaken doen zonder het gevoel te hebben dat ze je bij de neus nemen?

8-)


Ik weet niet zeker of dronkoers wel te vertrouwen is als je hem alleen laat met grote hoeveelheden bier. Zijn er garantie dat mijn bier absoluut veilig is? (dus in een safe waar dronkoers niet in kan)

vlijmscherp
13 januari 2010, 12:42
Ik ben verheugd over uw scherpzinnige opmerking. Ook u toont aan hoe transparant de spaarkas is en hoe gemakkelijk het is te weten waarin belegd wordt en waarin niet. Ik had met opzet geen onderscheid gemaakt tussen de verschillende soorten schoeisel, om te zien of iemand zou reageren. Die iemand bent u dus, waarvoor dank.

Uiteraard staat er in de clausule van de overeenkomsten voor de beleggingen expliciet dat er niet in botten belegd wordt.

en Jazeker is met die clausule akkoord???

Anna List
13 januari 2010, 12:44
Ah, u kent de spaarkas blijkbaar al goed. Inderdaad, wij beleggen in bier, maar uiteraard niet in eender welk merk. De merken waarin we beleggen, zijn ethisch, gastronomisch en sociaal verantwoorde bieren, die met waardigheid gebrouwen en gedronken worden. Géén InBev-rommel, met andere woorden.

Naast in bier, beleggen we ook in schoeisel. Twee zaken die mensen altijd nodig hebben en dus een gegarandeerde meerwaarde opleveren.

Tegelijkertijd beschouw ik uw blijk van kennis als een compliment voor de transparantie van de PBL-RKT-spaarkas. Geef toe, waar kan je vandaag de dag nog zaken doen zonder het gevoel te hebben dat ze je bij de neus nemen?

8-)

Moortgat ... +24% sinds augustus09

Txiki
13 januari 2010, 13:09
Ik weet niet zeker of dronkoers wel te vertrouwen is als je hem alleen laat met grote hoeveelheden bier. Zijn er garantie dat mijn bier absoluut veilig is? (dus in een safe waar dronkoers niet in kan)

Opdat de beleggingen meerwaarde zouden opleveren, is het van groot belang dat het bier vloeit en blijft vloeien. We raden het daarom af van bier in kluizen te steken. Uw waardepapieren, kasbons en andere voor u ontzettend belangrijke eigendommen, kan u wel altijd in kluizen stoppen. Daar komt niemand aan, behalve u.

Bovendien, hoe meer bier er vloeit, hoe meer de beleggingen opbrengen.

en Jazeker is met die clausule akkoord???

PBL-RKT legt haar ethische princiepskwesties niet ter stemming voor aan derden.

Txiki
13 januari 2010, 13:09
Moortgat ... +24% sinds augustus09

U ziet waartoe de PBL-RKT-spaarkas in staat is.

funzo
13 januari 2010, 14:13
www.goldmoney.com

dit geeftje ook enkel een papiertje in de hand ey, ok op de bank staat ook enkel virtueel geld, maarja, wat is nog veilig, uw goud thuis liggen hebben is ook alles behalve veilig


fuck beter al ons geld opdoen lol

thefishdoesntthink
13 januari 2010, 14:25
Al mijn spaargeld staat bij Triodos. Binnenkort komen ze ook met een zichtrekening.
Triodos is volgens mij de beste bank der lage landen.
Trouwens als je nu een spaarrekening opent bij Triodos doneren ze per 1000€, 15€ aan Amnesty International.

Dronkoers
13 januari 2010, 16:20
Al mijn spaargeld staat bij Triodos. Binnenkort komen ze ook met een zichtrekening.
Triodos is volgens mij de beste bank der lage landen.
Trouwens als je nu een spaarrekening opent bij Triodos doneren ze per 1000€, 15€ aan Amnesty International.

Welk spaargeld?
Trouwens, A.I. krijgt al genoeg van de staat :twisted:

thefishdoesntthink
14 januari 2010, 10:22
Welk spaargeld?
Trouwens, A.I. krijgt al genoeg van de staat :twisted:

't Geld dat ik niet opdoe aan een nieuwe flatscreen en een wagen.

Hoe meer donaties A.I. krijgt hoe meer de staat subsidieert.

funzo
14 januari 2010, 10:25
Welk spaargeld?
Trouwens, A.I. krijgt al genoeg van de staat :twisted:

juist, het is niet echt SPAARgeld, tis geld dat we over hebben