PDA

View Full Version : Bent u tegen het kartel met de N-VA?


kwelduvel
5 mei 2004, 21:43
Mijnheer Decaluwé,

Wat is de reden waarom u als avatar *niet* het logo van het kartel hebt genomen (zoals andere politici op dit forum, zoals Bart Tommelein, wel deden)?

Carl Decaluwé
6 mei 2004, 14:13
Beste,
Ik voel me nog jong en eigentijds, maar spijtig genoeg ken ik de term 'avatar' niet en mijn medewerkers ook niet.
Op mijn affiches - die heel vroeg gedrukt werden - prijkt enkel CD&V, wat op zich niet vreemd is, gezien ik een CD&V-politicus ben.
Toen ik mijn drukwerk finaliseerde, was er nog geen gezamenlijk logo.

Wolbeer
7 mei 2004, 09:21
Beste,
Ik voel me nog jong en eigentijds, maar spijtig genoeg ken ik de term 'avatar' niet en mijn medewerkers ook niet.
Op mijn affiches - die heel vroeg gedrukt werden - prijkt enkel CD&V, wat op zich niet vreemd is, gezien ik een CD&V-politicus ben.
Toen ik mijn drukwerk finaliseerde, was er nog geen gezamenlijk logo.

En werd dat drukwerk zo vroeg gedrukt om een gezamelijk logo te kunnen vermijden? Uiteraard bent u een CD&V-politicus, daaraan wel niemand twijfelen, maar betekent dat dat u het slechts beperkt eens bent met de kartelvorming?

De avatar is het logootje dat onder uw naam staat op dit forum, hier het gezamelijk logo plaatsen zou een duidelijk signaal zijn dat u in het Kartel gelooft...

Luddo
7 mei 2004, 09:24
Beste,
Ik voel me nog jong en eigentijds, maar spijtig genoeg ken ik de term 'avatar' niet en mijn medewerkers ook niet.
Op mijn affiches - die heel vroeg gedrukt werden - prijkt enkel CD&V, wat op zich niet vreemd is, gezien ik een CD&V-politicus ben.
Toen ik mijn drukwerk finaliseerde, was er nog geen gezamenlijk logo.

En werd dat drukwerk zo vroeg gedrukt om een gezamelijk logo te kunnen vermijden? Uiteraard bent u een CD&V-politicus, daaraan wel niemand twijfelen, maar betekent dat dat u het slechts beperkt eens bent met de kartelvorming?

De avatar is het logootje dat onder uw naam staat op dit forum, hier het gezamelijk logo plaatsen zou een duidelijk signaal zijn dat u in het Kartel gelooft...

Mijnheer Wolbeer, wat ben jij toch naief! De CD&V heeft de oude wollige CVP-gewaden immers NOOIT afgelegd!

Wolbeer
7 mei 2004, 12:17
En werd dat drukwerk zo vroeg gedrukt om een gezamelijk logo te kunnen vermijden? Uiteraard bent u een CD&V-politicus, daaraan wel niemand twijfelen, maar betekent dat dat u het slechts beperkt eens bent met de kartelvorming?

De avatar is het logootje dat onder uw naam staat op dit forum, hier het gezamelijk logo plaatsen zou een duidelijk signaal zijn dat u in het Kartel gelooft...

Mijnheer Wolbeer, wat ben jij toch naief! De CD&V heeft de oude wollige CVP-gewaden immers NOOIT afgelegd!

Tja, ik ken andere CD&V'ers die niet vies zijn van de N-VA, maar je kan niet alles hebben, hé.

Mijn vertrouwen in de CD&V is beperkt, maar ze kunnen tenminste de moeite nemen om te doen alsof...

SB1234
7 mei 2004, 12:26
Niet te negatief wolbeer.

Uit een rondvraag ver voor het kartel bleek dat zo'n 85% van de CD&V-leden gewonnen waren voor een kartel met de N-VA, dat was toch een indrukwekkende score.

Ook lokaal merk ik dat vrij weinig CD&V'ers problemen maken rond het kartel.

giserke
7 mei 2004, 15:10
juist in Izegem en hooglede zijn er lokale spanningen tussen CD&V en N-VA

kwelduvel
7 mei 2004, 20:41
juist in Izegem en hooglede zijn er lokale spanningen tussen CD&V en N-VA

De N-VA is tot aan de kartelsluiting altijd één van de grootste tegenstanders van de CD&V en zijn Joske Chabert geweest...

giserke
7 mei 2004, 23:25
juist in Izegem en hooglede zijn er lokale spanningen tussen CD&V en N-VA

De N-VA is tot aan de kartelsluiting altijd één van de grootste tegenstanders van de CD&V en zijn Joske Chabert geweest...
de N-VA en de CD&V zijn niet meer dezelfden als de oude VU en CVP.
Er is een kentering gekomen. Nu wordt het Vlaams belang over de partijgrenzen heen verdedigd. Dit kan alleen door Vlaamse krachten uit verschillende partijen doen samenwerken. (tenminste krachten die in staat zijn een democratisch beleid te voeren)

Rr00ttt
8 mei 2004, 11:14
Dit kan alleen door Vlaamse krachten uit verschillende partijen doen samenwerken. (tenminste krachten die in staat zijn een democratisch beleid te voeren)

Aah ja onze grote 'democraten', Robert 'God' Stevaert en/of Guy 'Burgermanifest' Verhofstadt. Met aan waalse kant Louis 'Nepal' Michel en Elio 'Maffia' Di Rupo. Giserke doe toch uw ogen eens open :p

I

giserke
9 mei 2004, 12:01
Dit kan alleen door Vlaamse krachten uit verschillende partijen doen samenwerken. (tenminste krachten die in staat zijn een democratisch beleid te voeren)

Aah ja onze grote 'democraten', Robert 'God' Stevaert en/of Guy 'Burgermanifest' Verhofstadt. Met aan waalse kant Louis 'Nepal' Michel en Elio 'Maffia' Di Rupo. Giserke doe toch uw ogen eens open :p

I


waar heb ik het fucking over loulou breedsmoel en di poupo?

Tom Beunens
4 juni 2004, 01:07
85% gewonnen voor het kartel??? (zie hoger) Hebben jullie dan maar 15% ACW-ers meer in jullie rangen? Ik ken vele délégees en militanten van ACW-strekking die naar het kieshokje gaan met een kieslijst in hun zakken, net om per ongeluk toch niet op een NVA-er te stemmen.

Trouwens, alle respect voor jullie kartel. Alleen, zie ik niet in hoe cd&v hiermee terug de centrumpartij kan worden. Jullie schuiven gewoon steeds meer op naar rechts op de politieke as. En op een bepaalt moment komen daar aan jullie linkerzijde serieuze brokken van.

Nu weet ik wel dat de cd&v de terminologie van links en rechts (uit eigenbelang als centrumpartij) liever niet voert, maar je maakt mij toch niet wijs dat 85% voor het kartel is.

[/quote]

giserke
4 juni 2004, 16:24
85% gewonnen voor het kartel??? (zie hoger) Hebben jullie dan maar 15% ACW-ers meer in jullie rangen? Ik ken vele délégees en militanten van ACW-strekking die naar het kieshokje gaan met een kieslijst in hun zakken, net om per ongeluk toch niet op een NVA-er te stemmen.

Trouwens, alle respect voor jullie kartel. Alleen, zie ik niet in hoe cd&v hiermee terug de centrumpartij kan worden. Jullie schuiven gewoon steeds meer op naar rechts op de politieke as. En op een bepaalt moment komen daar aan jullie linkerzijde serieuze brokken van.

Nu weet ik wel dat de cd&v de terminologie van links en rechts (uit eigenbelang als centrumpartij) liever niet voert, maar je maakt mij toch niet wijs dat 85% voor het kartel is.

[/quote]

toch weln wand het ACW heeft binnen de CD&V een aantal betere plaatsen gekregen dan vroeger. (kwestie van wat smout te smeren :wink: )

jjohanvdb
30 juni 2005, 13:11
Beste kwelduivel,

Je moet de spelregels respecteren. Je kan een CD&V-politicus toch niet naar zijn persoonlijke mening vragen i.v.m. het kartel met NV.A lang na de partijbeslissing daaromtrent. Nu is hij verplicht dit kartel te verdedigen, in het belang van zijn partij. Of hij het daar in de grond van zijn hart mee eens is, doet daarbij niet meer ter zake.