PDA

View Full Version : Pim Fortuyn en democratie twee jaar geleden vermoord


ancapa
6 mei 2004, 07:43
Pim Fortuyn twee jaar geleden vermoord 06-05-2004

Het is donderdag precies twee jaar geleden dat Pim Fortuyn op het Mediapark in Hilversum door Volkert van der Graaf werd doodgeschoten. Zijn dood zal tijdens verschillende bijeenkomsten worden herdacht.

Om 18.06 uur, het tijdstip dat Fortuyn op 6 mei 2002 werd neergeschoten, wordt een minuut stilte in acht genomen. Aansluitend zullen er bloemen gelegd worden bij het beeld van de vermoorde politicus aan de Hoogstraat.

Overdag zullen Fortuyn-aanhangers bloemen leggen bij het Mediapark en op de begraafplaats Westerveld in Driehuis. 's Middags zal in Rotterdam een protestmars gelopen worden.

TL
6 mei 2004, 08:16
Moet dat niet zijn 'Pim Fortuyn en demagogie twee jaar geleden vermoord'?

Brugge Veilig en Leefbaar
6 mei 2004, 08:21
En het vunzig Blok is bezig met de democratie te vermoorden... :roll:

B.U.B.
6 mei 2004, 08:22
En het vunzig Blok is bezig met de democratie te vermoorden... :roll:

Ik zou het niet beter kunnen verwoorden Brugse vriend. :wink:

De Garde
6 mei 2004, 08:23
mooie commentaren! Blijkbaar vind men de moord op Fortuyn van weinig belang.

B.U.B.
6 mei 2004, 08:25
HET VLAAMS BLOK MISBRUIKT DE MOORD OP PIM FORTUYN VOOR HAAR EIGEN CAMPAGNE( ZIJ DANSEN ALS HET WARE OP HET GRAF VAN WIJLEN P.F.) :twisted:

Kim
6 mei 2004, 08:26
Peter, verander uw nickname aub, u heeft NIETS met BUB te maken en ook het recht niet om ook maar IETS in onze naam te zeggen!

B.U.B.
6 mei 2004, 08:29
Peter, verander uw nickname aub, u heeft NIETS met BUB te maken en ook het recht niet om ook maar IETS in onze naam te zeggen!

1) IK HEET NIET PETER
2)IS DEZE NAAM UW EIGENDOM, EN ZO JA, WAAROM?

TL
6 mei 2004, 08:29
mooie commentaren! Blijkbaar vind men de moord op Fortuyn van weinig belang.
De moord op Pim Fortuyn was een slag in het gezicht voor de politiek.
Maar ik zie niet in wat onze Belgische Binnenlandse Politiek (Het forum waarop we nu zitten) hier mee te maken heeft... Eerder iets voor buitenlandse Politiek lijkt me...

TL

Kim
6 mei 2004, 08:30
Peter, verander uw nickname aub, u heeft NIETS met BUB te maken en ook het recht niet om ook maar IETS in onze naam te zeggen!

1) IK HEET NIET PETER
2)IS DEZE NAAM UW EIGENDOM, EN ZO JA, WAAROM?

Enkel degenen die iets met BUB te maken hebben (lid of sympathisant) mogen in onze naam spreken.

Uw naam is wel Peter of bent u ook al schizofreen?

TL
6 mei 2004, 08:31
1) IK HEET NIET PETER
2)IS DEZE NAAM UW EIGENDOM, EN ZO JA, WAAROM?

Ik wil aannemen dat u niet Peter heet, maar het is enorm kinderachtig om een misleidende nick te gebruiken...

Back to topic voor de rest.

B.U.B.
6 mei 2004, 08:31
1) IK HEET NIET PETER
2)IS DEZE NAAM UW EIGENDOM, EN ZO JA, WAAROM?

Enkel degenen die iets met BUB te maken hebben (lid of sympathisant) mogen in onze naam spreken.

DE DAG DAT DE B.U.B. VERKOZENEN HEEFT . :idea:

Uw naam is wel Peter of bent u ook al schizofreen?

Kim
6 mei 2004, 08:33
U hebt het recht niet om in onze naam te spreken! U zit hier dingen te verkondigen waar de BUB absoluut niet achter staat!

Dwergkonijn
6 mei 2004, 08:45
Zoals ik het lees is B.U.B. dus niet akkoord met de bewering dat het Blok P. Fortuyn misbruikt én een gevaar betekent voor de democratie.
Wat zullen we nog allemaal beleven, goede bondgenoten, moet ik zeggen ! :lol: :lol: :lol: :lol:

Griffin
6 mei 2004, 08:49
Zoals ik het lees is B.U.B. dus niet akkoord met de bewering dat het Blok P. Fortuyn misbruikt én een gevaar betekent voor de democratie.
Wat zullen we nog allemaal beleven, goede bondgenoten, moet ik zeggen ! :lol: :lol: :lol: :lol:

Fortuyn zelf vond de recuperatie door het Vlaams Blok helemaal niet leuk inderdaad, ik heb hem daar nog over bezig gezien op de Nederlandse tv. Maar ja, daar trekken ze zich niks van aan eh, als ze ergens munt uit kunnen slaan, dan doen ze het eh! Kwestie van hun bakkes nog es open te kunnen trekken vol vrije meningsuiting! :P

Kim
6 mei 2004, 09:06
De moord op Pim Fortuyn is wel net iets anders dan het Blok.

Peter D.R.
6 mei 2004, 09:09
Waarom wil het Vlaams Blok een gedenkplaat van Pim Fortuyn in Antwerpen( ik dacht zelfs dat R.V. sprak over Borgerhout?)
Dit noem ik misbruik en provocatie.

Dwergkonijn
6 mei 2004, 09:11
De moord op Pim Fortuyn is wel net iets anders dan het Blok.

Inderdaad, maar het Blok sleurt zijn lijk steeds opnieuw uit het graf om er misbruik van te maken. En de Bubbers zijn het daar mee eens ???? :roll:

Kim
6 mei 2004, 09:22
Nee, absoluut niet.

Tegendradigaard
6 mei 2004, 09:29
Aangezien iedereen maar wat zit te lullen zal ik als tegendradigaard maar eens wat zinnige commentaar geven zeker.

Pim Fortuyn is een slachtoffer van het totaal gebrek aan respect dat mensen hebben voor iemand met een andere mening.
Mensen met een afwijkende mening probeert men ofwel te negeren, dood te zwijgen. Als dat niet lukt dan probeert men andere middelen. Demoniseren. Men maakt er een monster van. Men gooit met modder en met stront (letterlijke en figuurlijk).
Totdat een links type de daad bij het woord voegt. Zijn wapen neemt en de mens Pim Fortuyn vermoordt.

'k zijn al in het kamp van de homobashers geschoven met momenten dus kan ik zonder schroom zeggen : ik hield van Pim. Hij was een ... tegendradigaard eerste klas. Hij schopte tegen de machthebbers hun benen. Hij durfde zeggen wat velen dachten maar niet durfden zeggen.
Ook in Nederland was een dictatuur gevestigd, net zoals in dit land overigens.
En hij ging in tegen de dictatuur van het verplichte denken. Hij heeft een fluwelen revolutie veroorzaakt.
Ik hoop dat Pim Fortuyn nog eeuwen zal herdacht worden.
Vooral als durver, als man die vrijheid van spreken het belangrijkste vond, (net zoals ik) als man die tegen de draad in durfde te gaan.
Totdat zijn levensdraad brutaal werd doorgeknipt.

En recuperatie zal er altijd zijn. Dat het Vlaams Blok op sommige punten dezelfde ideeën had als Pim Fortuyn is nu eenmaal een feit.
Mensen zouden blij moeten zijn dat het Vlaams Blok de nagedachtenis van een vermoorde homo wil eren.

Er zijn zo van die markante gebeurtenissen in een mensenleven die men nooit vergeet, zoals geboorte van kinderen overlijden van geliefden. Wel het ogenblik dat ik vernam dat Pim Fortuyn vermoord was, is zo een van die momenten. Een van de weinige ogenblikken dat ik moest gaan zitten in mijn leven.

Leve de tegendradige Pim Fortuyn.

Leven alle tegendradigaards trouwens.
Leve de vrijheid van mening en van spreken.

Luddo
6 mei 2004, 09:56
Aangezien iedereen maar wat zit te lullen zal ik als tegendradigaard maar eens wat zinnige commentaar geven zeker.

Pim Fortuyn is een slachtoffer van het totaal gebrek aan respect dat mensen hebben voor iemand met een andere mening.
Mensen met een afwijkende mening probeert men ofwel te negeren, dood te zwijgen. Als dat niet lukt dan probeert men andere middelen. Demoniseren. Men maakt er een monster van. Men gooit met modder en met stront (letterlijke en figuurlijk).
Totdat een links type de daad bij het woord voegt. Zijn wapen neemt en de mens Pim Fortuyn vermoordt.

'k zijn al in het kamp van de homobashers geschoven met momenten dus kan ik zonder schroom zeggen : ik hield van Pim. Hij was een ... tegendradigaard eerste klas. Hij schopte tegen de machthebbers hun benen. Hij durfde zeggen wat velen dachten maar niet durfden zeggen.
Ook in Nederland was een dictatuur gevestigd, net zoals in dit land overigens.
En hij ging in tegen de dictatuur van het verplichte denken. Hij heeft een fluwelen revolutie veroorzaakt.
Ik hoop dat Pim Fortuyn nog eeuwen zal herdacht worden.
Vooral als durver, als man die vrijheid van spreken het belangrijkste vond, (net zoals ik) als man die tegen de draad in durfde te gaan.
Totdat zijn levensdraad brutaal werd doorgeknipt.

En recuperatie zal er altijd zijn. Dat het Vlaams Blok op sommige punten dezelfde ideeën had als Pim Fortuyn is nu eenmaal een feit.
Mensen zouden blij moeten zijn dat het Vlaams Blok de nagedachtenis van een vermoorde homo wil eren.

Er zijn zo van die markante gebeurtenissen in een mensenleven die men nooit vergeet, zoals geboorte van kinderen overlijden van geliefden. Wel het ogenblik dat ik vernam dat Pim Fortuyn vermoord was, is zo een van die momenten. Een van de weinige ogenblikken dat ik moest gaan zitten in mijn leven.

Leve de tegendradige Pim Fortuyn.

Leven alle tegendradigaards trouwens.
Leve de vrijheid van mening en van spreken.

Wel, Tegendingesaard, ik kan je hierin volgen. Ik heb nog steeds een bandje met dat interview op de VRT waar hij de journalist duchtig in zijn hemd zette. Als de journalistieke indoctrinatie mij teveel wordt bekijk ik dat nog eens ...
Pim Fortuyn was IEMAND!

CONTRA
6 mei 2004, 10:15
De moord op Pim Fortuyn is wel net iets anders dan het Blok.

Inderdaad, maar het Blok sleurt zijn lijk steeds opnieuw uit het graf om er misbruik van te maken. En de Bubbers zijn het daar mee eens ???? :roll:


sja,dat horen we, de Belgische doden wordt gelukkig nog een beetje levendig gehouden door het blok, anders geraken ze in de vergeetput!

Maar we zullen eens vragen aan VRT & VTM om Samira je weet wel die zwarte koningin, eens te laten rusten in vrede.

het is nog bijna alle dagen Samira hier samira daar... vermoord door eigen schuld, :o dat kan men niet zeggen van onze Belgische broeders :cry:

X_MAN
6 mei 2004, 10:30
@ your service !

Dat was nog eens boeiende TV met Pim ! Helaas het mocht niet zijn :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Kim
6 mei 2004, 10:30
Aangezien iedereen maar wat zit te lullen zal ik als tegendradigaard maar eens wat zinnige commentaar geven zeker.

Pim Fortuyn is een slachtoffer van het totaal gebrek aan respect dat mensen hebben voor iemand met een andere mening.
Mensen met een afwijkende mening probeert men ofwel te negeren, dood te zwijgen. Als dat niet lukt dan probeert men andere middelen. Demoniseren. Men maakt er een monster van. Men gooit met modder en met stront (letterlijke en figuurlijk).
Totdat een links type de daad bij het woord voegt. Zijn wapen neemt en de mens Pim Fortuyn vermoordt.

'k zijn al in het kamp van de homobashers geschoven met momenten dus kan ik zonder schroom zeggen : ik hield van Pim. Hij was een ... tegendradigaard eerste klas. Hij schopte tegen de machthebbers hun benen. Hij durfde zeggen wat velen dachten maar niet durfden zeggen.
Ook in Nederland was een dictatuur gevestigd, net zoals in dit land overigens.
En hij ging in tegen de dictatuur van het verplichte denken. Hij heeft een fluwelen revolutie veroorzaakt.
Ik hoop dat Pim Fortuyn nog eeuwen zal herdacht worden.
Vooral als durver, als man die vrijheid van spreken het belangrijkste vond, (net zoals ik) als man die tegen de draad in durfde te gaan.
Totdat zijn levensdraad brutaal werd doorgeknipt.

En recuperatie zal er altijd zijn. Dat het Vlaams Blok op sommige punten dezelfde ideeën had als Pim Fortuyn is nu eenmaal een feit.
Mensen zouden blij moeten zijn dat het Vlaams Blok de nagedachtenis van een vermoorde homo wil eren.

Er zijn zo van die markante gebeurtenissen in een mensenleven die men nooit vergeet, zoals geboorte van kinderen overlijden van geliefden. Wel het ogenblik dat ik vernam dat Pim Fortuyn vermoord was, is zo een van die momenten. Een van de weinige ogenblikken dat ik moest gaan zitten in mijn leven.

Leve de tegendradige Pim Fortuyn.

Leven alle tegendradigaards trouwens.
Leve de vrijheid van mening en van spreken.

Wel, Tegendingesaard, ik kan je hierin volgen. Ik heb nog steeds een bandje met dat interview op de VRT waar hij de journalist duchtig in zijn hemd zette. Als de journalistieke indoctrinatie mij teveel wordt bekijk ik dat nog eens ...
Pim Fortuyn was IEMAND!

Inderdaad, daar kan ik je volledig in bijtreden, ook al was je het niet met hem eens, hij liet een onuitwisbare indruk na.

Brugge Veilig en Leefbaar
6 mei 2004, 10:36
Wel, Tegendingesaard, ik kan je hierin volgen. Ik heb nog steeds een bandje met dat interview op de VRT waar hij de journalist duchtig in zijn hemd zette. Als de journalistieke indoctrinatie mij teveel wordt bekijk ik dat nog eens ...
Pim Fortuyn was IEMAND!

Inderdaad, daar kan ik je volledig in bijtreden, ook al was je het niet met hem eens, hij liet een onuitwisbare indruk na.

Inderdaad, toen hij zei niet vergeleken te willen worden met het vunzig Blok... :wink:

Tegendradigaard
6 mei 2004, 10:49
Of toen hij Walter Zinzen (was die het niet ?) in zijn hemd zetten in dat interview.
Met de opmerking/vraag (waar hij goed het antwoord op wist) of dat hij Filip De Winter zo nog niet geïnterviewd had. En dan zijn 'zozo nou nou' uitdrukking.
Ik heb zelden een journalist zo in zijn blootje zien staan als toen dat ogenblik.

Ach hier is geen Pim Fortuyn in dit land, en diegene die het zou zijn zal wel eens twee maal nadenken. Vroegtijdig eindigen met een kogel door je kop is nu niet de gedroomde doodsoorzaak, zelfs niet van tegendradigaards.

en zeggen dat er toen mensen waren die 'juichten'..... Hij had het zelf gezocht en meer van die walgelijke nonsens.
Distel geeg dat kotszakske nog eens ne keer.

Luddo
6 mei 2004, 11:09
Of toen hij Walter Zinzen (was die het niet ?) in zijn hemd zetten in dat interview.
Met de opmerking/vraag (waar hij goed het antwoord op wist) of dat hij Filip De Winter zo nog niet geïnterviewd had. En dan zijn 'zozo nou nou' uitdrukking.
Ik heb zelden een journalist zo in zijn blootje zien staan als toen dat ogenblik.

Ach hier is geen Pim Fortuyn in dit land, en diegene die het zou zijn zal wel eens twee maal nadenken. Vroegtijdig eindigen met een kogel door je kop is nu niet de gedroomde doodsoorzaak, zelfs niet van tegendradigaards.

en zeggen dat er toen mensen waren die 'juichten'..... Hij had het zelf gezocht en meer van die walgelijke nonsens.
Distel geeg dat kotszakske nog eens ne keer.

Dat interview bedoelde ik!

Dilbert
6 mei 2004, 11:19
Pim Fortuyn is een slachtoffer van het totaal gebrek aan respect dat mensen hebben voor iemand met een andere mening.
Mensen met een afwijkende mening probeert men ofwel te negeren, dood te zwijgen. Als dat niet lukt dan probeert men andere middelen. Demoniseren. Men maakt er een monster van. Men gooit met modder en met stront (letterlijke en figuurlijk).
Totdat een links type de daad bij het woord voegt. Zijn wapen neemt en de mens Pim Fortuyn vermoordt.
Inderdaad. Ik had/heb ook veel respect voor zijn grondige analyses van maatschappelijke problemen. Velen zijn nog altijd accuraat. En zijn voorgestelde maatregelen worden bijna letterlijk uitgevoerd door de huidige Nederlandse regering.

democratsteve
8 mei 2004, 01:49
Aangezien iedereen maar wat zit te lullen zal ik als tegendradigaard maar eens wat zinnige commentaar geven zeker.

Pim Fortuyn is een slachtoffer van het totaal gebrek aan respect dat mensen hebben voor iemand met een andere mening.
Mensen met een afwijkende mening probeert men ofwel te negeren, dood te zwijgen. Als dat niet lukt dan probeert men andere middelen. Demoniseren. Men maakt er een monster van. Men gooit met modder en met stront (letterlijke en figuurlijk).
Totdat een links type de daad bij het woord voegt. Zijn wapen neemt en de mens Pim Fortuyn vermoordt.

'k zijn al in het kamp van de homobashers geschoven met momenten dus kan ik zonder schroom zeggen : ik hield van Pim. Hij was een ... tegendradigaard eerste klas. Hij schopte tegen de machthebbers hun benen. Hij durfde zeggen wat velen dachten maar niet durfden zeggen.
Ook in Nederland was een dictatuur gevestigd, net zoals in dit land overigens.
En hij ging in tegen de dictatuur van het verplichte denken. Hij heeft een fluwelen revolutie veroorzaakt.
Ik hoop dat Pim Fortuyn nog eeuwen zal herdacht worden.
Vooral als durver, als man die vrijheid van spreken het belangrijkste vond, (net zoals ik) als man die tegen de draad in durfde te gaan.
Totdat zijn levensdraad brutaal werd doorgeknipt.

En recuperatie zal er altijd zijn. Dat het Vlaams Blok op sommige punten dezelfde ideeën had als Pim Fortuyn is nu eenmaal een feit.
Mensen zouden blij moeten zijn dat het Vlaams Blok de nagedachtenis van een vermoorde homo wil eren.

Er zijn zo van die markante gebeurtenissen in een mensenleven die men nooit vergeet, zoals geboorte van kinderen overlijden van geliefden. Wel het ogenblik dat ik vernam dat Pim Fortuyn vermoord was, is zo een van die momenten. Een van de weinige ogenblikken dat ik moest gaan zitten in mijn leven.

Leve de tegendradige Pim Fortuyn.

Leven alle tegendradigaards trouwens.
Leve de vrijheid van mening en van spreken.

Wel, Tegendingesaard, ik kan je hierin volgen. Ik heb nog steeds een bandje met dat interview op de VRT waar hij de journalist duchtig in zijn hemd zette. Als de journalistieke indoctrinatie mij teveel wordt bekijk ik dat nog eens ...
Pim Fortuyn was IEMAND!
Wel Tegendradigaard, ik volg je ook. Sommigen hier zal het verbazen, maar ook ik hield van Pim.
Het enige wat je hier niet vermeld is dat in het bewuste interview van Zinzen hij op het einde zegt, " Ik denk dat ik eindelijk het verschil ken tussen het VB en Pim Fortuyn."
Ik heb een hekel aan die VB'ers die Fortuyn willen recupereren. Zijn gedachtengoed stond mijlen ver af van dat van het VB.

Spelev
8 mei 2004, 08:07
Wie weet wat er dan gebeurd zou zijn met Nederland? Mischien WO III.

Kotsmos
8 mei 2004, 09:15
Hoe fout de moord ook was, het was even fout dat de moord de LPF een veel groter politiek gewicht heeft gegeven dan ze op basis van hun ronduit hilarisch partijprogramma verdienden.