PDA

View Full Version : België getroffen door ramp van ongekende omvang


Derk de Tweede
15 januari 2010, 08:40
Tekort aan Belgisch bier dreigt


Vanaf komend weekend dreigt er een tekort aan Belgisch bier. Door acties bij brouwer InBev staat België zelfs al bijna droog.
Bieren van onder andere Jupiler, Leffe, Stella Artois en Hoegaarden kunnen hierdoor niet gedistribueerd worden.

Nederland gaat België helpen, de brouwerijen maken overuren:


http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/47090000/jpg/_47090052_jex_568904_de27-1.jpg

Zwartengeel
15 januari 2010, 08:44
Bieren van onder andere Jupiler, Leffe, Stella Artois en Hoegaarden kunnen hierdoor niet gedistribueerd worden.

Ja, en?

Anna List
15 januari 2010, 08:46
:cheer: Moortgat :cheer:

een ideaal moment om de beste pils ter wereld uit te proberen : :cheer: Vedett :cheer:

en voor de niet pils drinkers het beste bier van hoge gisting ter wereld :cheer: Duvel :cheer:

ja ik heb aandelen, so ? +25% in 2009... goed voor heel mijn bierconsumptie :)


:cheer: gratis t lekkerste bier van de wereld :cheer:

Weezer
15 januari 2010, 08:46
Ja, en?

Geen idee, buiten Hoegaarden in de zomer drink ik dat toch allemaal niet.

Djiezes
15 januari 2010, 09:18
Tekort aan Belgisch bier dreigt


Vanaf komend weekend dreigt er een tekort aan Belgisch bier. Door acties bij brouwer InBev staat België zelfs al bijna droog.
Bieren van onder andere Jupiler, Leffe, Stella Artois en Hoegaarden kunnen hierdoor niet gedistribueerd worden.

Nederland gaat België helpen, de brouwerijen maken overuren:


http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/47090000/jpg/_47090052_jex_568904_de27-1.jpg

Wat is nu die ramp? Dat er geen Stella meer is of dat Nederland België gaat helpen?

funzo
15 januari 2010, 09:43
Wat is nu die ramp? Dat er geen Stella meer is of dat Nederland België gaat helpen?

ze gaan ons doen heineken drinken, the end of the world as we know it

Txiki
15 januari 2010, 10:01
Boodschap van PBL-RKT:

Lap, Derk zijn euro is ook gevallen, zenne...

Ter herinnering de vorige boodschap:

Solidariteit onder bierliefhebbers

PBL-RKT steunt onvoorwaardelijk de syndicale blokkades van de brouwerijen van Leuven en Jupille. Tegelijkertijd laakt de organisatie de leugenachtige houding van de AB InBev-directie als zouden die brouwerijen "bier" brouwen.

Als bierliefhebbende actievoerders roepen onze militanten de mensen, die hier grofweg 'consument' genoemd worden, op over te schakelen op werkelijk edelgebrouwen bier. Zodoende worden de drankencentrales, bierhandelaars en horecazaken meer gevuld dáármee dan met die InBev-rommel.

Omdat ook het leven en het inkomen van de actievoerders ons niet onbewogen laten, roepen wij tevens de bierbrouwers die naam waardig, op om die mensen bij hen aan het werk te zetten.

Steun de actievoerders! Boycot InBev! Drink bier!

PBL-RKT

funzo
15 januari 2010, 10:17
tijd om

Jupiler
Stella Artois
Leffe
Belle-Vue
Hoegaarden

te boycotten

Derk de Tweede
15 januari 2010, 10:31
Wat is nu die ramp? Dat er geen Stella meer is of dat Nederland België gaat helpen?

Dat er zo een tekort dreigt van Heineken in Nederland.

fox
15 januari 2010, 10:32
Mooie logica. Drink geen bier meer van Inbev zodat de werknemers van Inbev hun werk kunnen houden. Euhm???

fox
15 januari 2010, 10:33
Dat er zo een tekort dreigt van Heineken in Nederland.

Dan laten ze in Nederland gewoon de koeien wat meer drinken zodat de produktie wat verhoogd wordt.

Dajjal
15 januari 2010, 10:37
Mijn wijnkelder barst toch uit zijn voegen. Dus ik ben safe :-)

Jazeker
15 januari 2010, 10:47
Mooie logica. Drink geen bier meer van Inbev zodat de werknemers van Inbev hun werk kunnen houden. Euhm???

Door de stakingen is de directie anders al mooi door de knietjes aan het gaan.

Anna List
15 januari 2010, 10:48
Door de stakingen is de directie anders al mooi door de knietjes aan het gaan.

vind je ?

fox
15 januari 2010, 10:54
Door de stakingen is de directie anders al mooi door de knietjes aan het gaan.

Ja? Ik volg de berichtgeving hieromtrent niet echt op de voet maar gisteren heb ik op het nieuws gehoord dat ze de blokkades moesten opgeven en dat het overleg was afgesprongen.

Zijn er reeds andere toegevingen gedaan?

fox
15 januari 2010, 10:57
Ah ja, ze wilden de ontslagen bevriezen. Wat betekent dat eigenlijk in de praktijk?

Jazeker
15 januari 2010, 10:57
vind je ?

Ze stellen reeds voor om de lay-off's te bevriezen. Dat is uiteraard een heel onduidelijke uitspraak, maar maakt duidelijk dat ze daar in paniek raken.

Jazeker
15 januari 2010, 11:00
Ah ja, ze wilden de ontslagen bevriezen. Wat betekent dat eigenlijk in de praktijk?

Zoals ik zei. Onduidelijk, maar een multinational als Inbev die een collectief ontslag onder druk van stakingen wil "bevriezen", dat is op z'n minst een al een toegeving zoals je die niet vaak zal zien bij dat soort procedures. Teken aan de wand.

Anna List
15 januari 2010, 11:02
Ah ja, ze wilden de ontslagen bevriezen. Wat betekent dat eigenlijk in de praktijk?

semantics ... om de staking te breken als je t mij vraagt


verder zijn deze kostenbesparingen natuurlijk gewoon de normale manier om het bedrijf voor de toekomst te vrijwaren. een bedrijf die dat niet doet, gaat er vroeg of laat aan kapot.

Gun
15 januari 2010, 11:05
:cheer: Moortgat :cheer:

een ideaal moment om de beste pils ter wereld uit te proberen : :cheer: Vedett :cheer:

en voor de niet pils drinkers het beste bier van hoge gisting ter wereld :cheer: Duvel :cheer:

ja ik heb aandelen, so ? +25% in 2009... goed voor heel mijn bierconsumptie :)


:cheer: gratis t lekkerste bier van de wereld :cheer:Vedett ... bij ons in het dorp op 6 dagen in 2 café's +150 bakken de deur uit ...

Anna List
15 januari 2010, 11:09
Vedett ... bij ons in het dorp op 6 dagen in 2 café's +150 bakken de deur uit ...

Maes cafés hebben nen brief gekregen dat ze geen Vedett meer mogen schenken ... t zal niet goed gaan met Moortgat zeker ?!? :-D

+27% ... en toch houden :D