PDA

View Full Version : Haïtiaanse vrouw bevalt van baby 'Israël' in veldhospitaal


Antoon
18 januari 2010, 14:21
Wie zei ook weer dat mirakels niet bestaan?

Maar goed, even eens goed nieuws uit Haïti, die mensen verdienen een 'break'.

Lees zelf:

Een Haïtiaanse vrouw is bevallen in een Israëlisch veldhospitaal in de Haïtiaanse hoofdstad Port-au-Prince en heeft haar baby uit dankbaarheid voor haar redders 'Israël' genoemd. De jongen verkeert in goede gezondheid, zo meldde een militaire woordvoerder in Tel Aviv.

De vrouw, midden de jaren twintig oud en acht maanden zwanger, kwam gisterenmiddag in het Israëlische hospitaal, een dag na de opening ervan, aan en beviel op natuurlijke wijze.

Het was een familielid van de vrouw dat de naam 'Israël' voorstelde, aldus de woordvoerder. De echtgenoot van de vrouw zou vermist zijn, haar drie andere kinderen worden door haar ouders opgevangen. (dpa/dea)

abou Anis
18 januari 2010, 14:22
Kan tellen als lijkenpikkerij hoor.

Burkide
18 januari 2010, 14:26
Jep. Het zionisme is bij deze gerechtvaardigd.

Andro
18 januari 2010, 14:28
Wat is daar miraculeus aan?

funzo
18 januari 2010, 14:56
mooie PR dachten wij als we die beelden zagen, een een groep zwarten stonden te roepen "good work israel" mooie setup :p

filosoof
18 januari 2010, 14:58
Wat is daar miraculeus aan?+1

Gun
18 januari 2010, 15:29
Jep. Het zionisme is bij deze gerechtvaardigd.Juist

SDX
18 januari 2010, 15:53
Ik wacht nog op het 1ste bericht van om 't even welk islamitisch paradijsje dat iets gelijkaardigs doet - 'k zal lang mogen wachten vrees ik - daar geldt namelijk het principe 'eigen volk eerst' - net als toen bij de Tsunami, het was 'inch'allah-god's wil', het allerkleinste westerse land bracht toen meer aan liefdadigheid samen dan de hele islamitische wereld bijeen - er zou maar eens een centje naar een 'ongelovige kafir' kunnen gegaan zijn!

"Damned if you do, damned if you don't" - whatever they do!

Antoon
18 januari 2010, 15:53
Het is gewoon een mooi gebeuren, temidden alle miserie aldaar.

Ongelooflijk hoe weinig jullie van deze geboorte kunnen genieten, alleen maar omdat je blinde haat koestert tegenover degene die het veldhospitaal hebben opgezet.

BTW: De Belgen hebben een paar dagen geleden een baby van onder het puin gehaald. Ik hoop dat je ons eigen land niet evenzeer haat, want dan kun je tenminste deze redding mooi vinden en verder aanmoedigen.

Burkide
18 januari 2010, 15:57
BTW: De Belgen hebben een paar dagen geleden een baby van onder het puin gehaald.

Waarom heb je daar dan ook geen draad over opgestart?

Antoon
18 januari 2010, 16:00
Waarom heb je daar dan ook geen draad over opgestart?

Was sindsdien niet meer op dit forum. Pas vandaag terug.

Maar als je wilt, kan dat ook hoor. Om fier op te zijn.

Wat een domme vraag van u.

Steve_M
18 januari 2010, 16:27
Ik wacht nog op het 1ste bericht van om 't even welk islamitisch paradijsje dat iets gelijkaardigs doet - 'k zal lang mogen wachten vrees ik - daar geldt namelijk het principe 'eigen volk eerst' - net als toen bij de Tsunami, het was 'inch'allah-god's wil', het allerkleinste westerse land bracht toen meer aan liefdadigheid samen dan de hele islamitische wereld bijeen - er zou maar eens een centje naar een 'ongelovige kafir' kunnen gegaan zijn!

"Damned if you do, damned if you don't" - whatever they do!

Voor je zulke boude beweringen doet, zou je beter eens opzoeken wat de verschillende landen gedaan en gegeven hebben. Dat wordt nl. dag na dag bijgehouden. Dit is de link:

http://ocha.unog.ch/fts/reports/daily/ocha_R10_E15797_asof___1001181534.pdf

Ik zal een paar dingen opsommen:

Israël heeft 0 USD gegeven en ook nog niet aangegeven dat zij iets zouden geven. Hun enige bijdrage tot dusver is het veldhospitaal waarvan sprake.

Bangladesh (islamitisch paradijsje, straatarm in vergelijking met Israël) stuurde ook een medisch team.

België gaf alvast 650,000 USD en stuurde een veldhospitaal, een B-FAST team en een urban search and rescue team, inclusief honden.

China gaf al 4,000,000 USD (en belooft nog een miljoen extra), stuurde een 767 en een C-130, en S&R-teams.

Indonesië (grootste islamitische land ter wereld): 1,700,000 USD, contingent humanitaire hulpverleners (waaronder artsen), 3 ton medicijnen, 5 ton voedsel, 1 ambulance, 1 vrachtwagen en 1 watezuiveringsapparaat.

Iran (kwaadaardige islamitische staat): 30 ton hulpgoederen.

Marokko: hulpgoederen en 1,000,000 USD (leuk weetje: het BBP van Marokko is net iets minder dan de helft van het BBP van Israël)

De organisatie Muslim Aid: 120,000 USD

enzovoort, enzovoort. De opmerking die iemand eerder maakte is volgens mij dan ook zeer terecht: een boel landen die het zich veel minder kunnen veroorloven hebben op een week tijd gigantische bijdragen geleverd. Dat de israëli's een veldhospitaal hebben gestuurd is leuk, maar ook niet zo uitzonderlijk dat dat een belangrijk feit is. Dat islamitische landen niets zouden bijdragen kan hiermee dan ook naar het rijk der fabelen verhuizen.

SDX
18 januari 2010, 16:58
Wat goed van je dat je China en België ook al rekent tot de islamitische paradijsjes, :D

Ik had het over de hulp na de Tsunami - waarschijnlijk hebben ze zich zo'n beetje geschaamd, vandaar... !
Alhoewel, Indonesië; het land met de grootste moslimbevolking, géén islamitisch land is, islam is er niet de staatsgodsdienst.
Bangladesh is een 'parlementaire democratie' ...
Wel goed van ze natuurlijk, spreekt voor zich.

Indrukwekkende cijfers op je lijstje dat ik effe heb doorgenomen, maar laten w niet vooruitlopen op de situatie met conclusies maken, het is nog vroeg dag - ik zie dat van een klein landje als Japan alleen al 5 miljoen dollar afkomstig is, Nederland bijna 3 miljoen, Polen meer dan 1 miljoen, Spanje meer dan 4 miljoen, Zweden meer dan 2 miljoen, Zwitserland bijna 2 miljoen, etc etc - als je alle individuele hulporganisaties uit de US bij elkaar optelt kom je aan een ongelooflijk hoge som, waarbij jouw cijfers van 'islamitische paradijsjes met hun petrodollars' verbleken.

Steve_M
18 januari 2010, 17:09
Wat goed van je dat je China en België ook al rekent tot de islamitische paradijsjes, :D

Soms staan er woordjes tussen haakjes na de landen. Ik denk niet dat er achter België of China iets staat over islamitische landen. Die cijfers gaf ik ter vergelijking.

Indrukwekkende cijfers op je lijstje dat ik effe heb doorgenomen, maar laten w niet vooruitlopen op de situatie met conclusies maken, het is nog vroeg dag - ik zie dat van een klein landje als Japan alleen al 5 miljoen dollar afkomstig is, Nederland bijna 3 miljoen, Polen meer dan 1 miljoen, Spanje meer dan 4 miljoen, Zweden meer dan 2 miljoen, Zwitserland bijna 2 miljoen, etc etc - als je alle individuele hulporganisaties uit de US bij elkaar optelt kom je aan een ongelooflijk hoge som, waarbij jouw cijfers van 'islamitische paradijsjes met hun petrodollars' verbleken.

Dat was niet je vraag. Je beweerde dat

Ik wacht nog op het 1ste bericht van om 't even welk islamitisch paradijsje dat iets gelijkaardigs doet

Als iets gelijkaardigs dan betekent een veldhospitaal sturen, dan hebben een aantal islamitische landen dat toch maar gedaan. Ook de Verenigde Arabische Emiraten (want blijkbaar tellen alleen olielanden met de islam als staatsgodsdient tegenwoordig als islamitische landen) stuurden al hulp. Maar je hebt gelijk, het is nog vroeg dag, we zullen de cijfers nog eens bekijken binnen een maand of zo.

Antoon
18 januari 2010, 17:11
Voor je zulke boude beweringen doet, zou je beter eens opzoeken wat de verschillende landen gedaan en gegeven hebben. Dat wordt nl. dag na dag bijgehouden. Dit is de link:

http://ocha.unog.ch/fts/reports/daily/ocha_R10_E15797_asof___1001181534.pdf

Ik zal een paar dingen opsommen:

Israël heeft 0 USD gegeven en ook nog niet aangegeven dat zij iets zouden geven. Hun enige bijdrage tot dusver is het veldhospitaal waarvan sprake.

Bangladesh (islamitisch paradijsje, straatarm in vergelijking met Israël) stuurde ook een medisch team.

België gaf alvast 650,000 USD en stuurde een veldhospitaal, een B-FAST team en een urban search and rescue team, inclusief honden.

China gaf al 4,000,000 USD (en belooft nog een miljoen extra), stuurde een 767 en een C-130, en S&R-teams.

Indonesië (grootste islamitische land ter wereld): 1,700,000 USD, contingent humanitaire hulpverleners (waaronder artsen), 3 ton medicijnen, 5 ton voedsel, 1 ambulance, 1 vrachtwagen en 1 watezuiveringsapparaat.

Iran (kwaadaardige islamitische staat): 30 ton hulpgoederen.

Marokko: hulpgoederen en 1,000,000 USD (leuk weetje: het BBP van Marokko is net iets minder dan de helft van het BBP van Israël)

De organisatie Muslim Aid: 120,000 USD

enzovoort, enzovoort. De opmerking die iemand eerder maakte is volgens mij dan ook zeer terecht: een boel landen die het zich veel minder kunnen veroorloven hebben op een week tijd gigantische bijdragen geleverd. Dat de israëli's een veldhospitaal hebben gestuurd is leuk, maar ook niet zo uitzonderlijk dat dat een belangrijk feit is. Dat islamitische landen niets zouden bijdragen kan hiermee dan ook naar het rijk der fabelen verhuizen.

U heeft groot gelijk. Ik begrijp niet dat iemand zomaar gaat beweren dat de islamitische landen niets hebben gedaan. je moet ook maar eens op Al Jazheera news gaan kijken, en je ziet dat iedereen zich betrokken voelt.

Wat ons land betreft ben ik vrij fier. Wij hebben vrij snel een aantal teams naar Haiti gestuurd, mensen, materiaal en ook geld. Vergeleken met de rest van Europa is België trouwens een van de landen die het meeste en snelste reageerden.

Israel heeft ook geen mis te verstane hulp verleend, niet te onderschatten, ondanks wat u hierboven vermeldt. Dat land heeft zeer snel twee militair 747-boeings naar Haiti gestuurd met een veldhospitaal, tientallen dokters, een aantal search teams (vergelijkbaar met de onze) in totaal 220 mensen (!), alsook een aardig bedrag dat door de Magen David Adom (Israelische Rode Kruis) is gestuurd.

Ook arme landen, zoals Bangladesh, maar zelfs Afrikaanse landen, proberen op hun manier te helpen.

We moeten alleen maar dankbaar zijn dat er zoveel landen helpen om de Haïtianen te helpen na deze vreselijke tragedie.

Sommige landen zouden nog meer kunnen doen, en ik hoop dat ze dat ook gaan doen.

Maar met de vinger wijzen is in deze ongehoord, laat staan valse beschuldigingen uiten!!




.

funzo
18 januari 2010, 17:13
U heeft groot gelijk. Ik begrijp niet dat iemand zomaar gaat beweren dat de islamitische landen niets hebben gedaan. je moet ook maar eens op Al Jazheera news gaan kijken, en je ziet dat iedereen zich betrokken voelt.

Wat ons land betreft ben ik vrij fier. Wij hebben vrij snel een aantal teams naar Haiti gestuurd, mensen, materiaal en ook geld. Vergeleken met de rest van Europa is België trouwens een van de landen die het meeste en snelste reageerden.

Israel heeft ook geen mis te verstane hulp verleend, niet te onderschatten, ondanks wat u hierboven vermeldt. Dat land heeft zeer snel twee militair 747-boeings naar Haiti gestuurd met een veldhospitaal, tientallen dokters, een aantal search teams (vergelijkbaar met de onze) in totaal 220 mensen (!), alsook een aardig bedrag dat door de Magen David Adom (Israelische Rode Kruis) is gestuurd.

Ook arme landen, zoals Bangladesh, maar zelfs Afrikaanse landen, proberen op hun manier te helpen.

We moeten alleen maar dankbaar zijn dat er zoveel landen helpen om de Haïtianen te helpen na deze vreselijke tragedie.

Sommige landen zouden nog meer kunnen doen, en ik hoop dat ze dat ook gaan doen.

Maar met de vinger wijzen is in deze ongehoord, laat staan valse beschuldigingen uiten!!




.

hadden de amerikanen en het IMf dit land niet naar de kloten geholpen, dan zou haiti nu instaat zijn zichzelf te helpen, of toch een minimum aan basis infra te voorzien

Steve_M
18 januari 2010, 17:22
hadden de amerikanen en het IMf dit land niet naar de kloten geholpen, dan zou haiti nu instaat zijn zichzelf te helpen, of toch een minimum aan basis infra te voorzien

Het IMF maakt 100 miljoen dollar vrij. Ik ben te lui om alle Amerikaanse bijdragen op te tellen. Of wacht:

http://ocha.unog.ch/fts/reports/daily/ocha_R24_E15797___1001181653.pdf

54,5 miljoen al gegeven, 45,5 miljoen vrijgemaakt.

ministe van agitatie
18 januari 2010, 17:22
We moeten alleen maar dankbaar zijn dat er zoveel landen helpen om de Haïtianen te helpen na deze vreselijke tragedie.




Zo is dat. En in die zin moeten we ook Israël dankbaar zijn aangezien dat land weliswaar een zeer hoog bnp heeft maar in grote mate leeft van wat de VS hen toestoppen.

Goed gedaan dus van Israël en ook mooi en efficiënt in beeld gebracht.

ministe van agitatie
18 januari 2010, 17:26
Het IMF maakt 100 miljoen dollar vrij.

Het is een lening die volgt op een eerdere lening van 165 miljoen dollar en gebonden is aan dezelfde voorwaarden: dat Haiti de lonen in de openbare diensten bevriest, de prijs van ondermeer elektriciteit optrekt en de inflatie laag houdt.

the nation (http://www.thenation.com/blogs/notion/517494/what_haiti_is_owed)

Bezwaarlijk een cadeau te noemen dus en veeleer vergelijkbaar met de Shock Doctrine (http://www.naomiklein.org/shock-doctrine) waar Naomi Klein naar verwijst: disaster capitalism.

funzo
18 januari 2010, 17:28
Het IMF maakt 100 miljoen dollar vrij. Ik ben te lui om alle Amerikaanse bijdragen op te tellen. Of wacht:

http://ocha.unog.ch/fts/reports/daily/ocha_R24_E15797___1001181653.pdf

54,5 miljoen al gegeven, 45,5 miljoen vrijgemaakt.

=> Why the U.S. Owes Haiti Billions http://www.counterpunch.org/quigley01182010.html

Billions, met een grote B

Steve_M
18 januari 2010, 17:53
Het is een lening die volgt op een eerdere lening van 165 miljoen dollar en gebonden is aan dezelfde voorwaarden: dat Haiti de lonen in de openbare diensten bevriest, de prijs van ondermeer elektriciteit optrekt en de inflatie laag houdt.

the nation (http://www.thenation.com/blogs/notion/517494/what_haiti_is_owed)

Bezwaarlijk een cadeau te noemen dus en veeleer vergelijkbaar met de Shock Doctrine (http://www.naomiklein.org/shock-doctrine) waar Naomi Klein naar verwijst: disaster capitalism.

Dank voor de interessante links.

=> Why the U.S. Owes Haiti Billions http://www.counterpunch.org/quigley01182010.html

Billions, met een grote B

Interessante artikels (hoewel ik niet goed inzie waarom de VS gelden die bij Amerikaanse banken geleend werden om de Franse overheid te betalen zou moeten terugbetalen), maar noch de VS, noch het IMF zijn wettelijk verplicht iets te doen zonder er voorwaarden aan te verbinden. Humanitaire acties hebben meestal politieke bijbedoelingen, niets nieuws onder de zon. Ze kunnen ook gewoon niets doen, natuurlijk. Dan hoeven de Haïtianen zich ook geen zorgen te maken over verplichtingen zoals het laag houden van de inflatie of het bevriezen van de lonen (een bevriezing die niet van toepassing is op de minimumlonen). Dan mag iedereen de komende jaren gratis en voor niks met de blote handen lijken uit het puin trekken en steen per steen (allez golfplaat per golfplaat en plastic zakje per plastic zakje) Port-au-Prince heropbouwen.

Derk de Tweede
18 januari 2010, 18:00
Ik vind het een hartverwarmend bericht.
Weer eens wat anders dan anti-Israel-of-nog-erger draadjes.

:thumbsup:

D'ARTOIS
19 januari 2010, 01:04
Om weer op de draad terug te komen: er blijkt in NL redelijk wat geld opgehaald te worden. Ik hoop alleen dat ze deze keer wat royaler zijn bij 555.

Voor de rest heb ik me afgevraagd - aan de hand van de foto's als op deze draad geplaatst - of die toton macoute mentaliteit nog steeds bestaat. Kennelijk wel dus.
Dit soort foto's plaatsen zonder duidelijk onderschrift is natuurlijk voedsel voor vervelende gedachten.

Antoon
19 januari 2010, 10:20
Om weer op de draad terug te komen: er blijkt in NL redelijk wat geld opgehaald te worden. Ik hoop alleen dat ze deze keer wat royaler zijn bij 555.


Er komt nog veel geld voor Haiti, van overal ter wereld, niet in het minst van de Europese Unie, maar ook van de lidstaten, inclusief Nederland.

filosoof
19 januari 2010, 14:35
Wat goed van je dat je China en België ook al rekent tot de islamitische paradijsjes, :D

Ik had het over de hulp na de Tsunami - waarschijnlijk hebben ze zich zo'n beetje geschaamd, vandaar... !
Alhoewel, Indonesië; het land met de grootste moslimbevolking, géén islamitisch land is, islam is er niet de staatsgodsdienst.
Bangladesh is een 'parlementaire democratie' ...
Wel goed van ze natuurlijk, spreekt voor zich.

Indrukwekkende cijfers op je lijstje dat ik effe heb doorgenomen, maar laten w niet vooruitlopen op de situatie met conclusies maken, het is nog vroeg dag - ik zie dat van een klein landje als Japan alleen al 5 miljoen dollar afkomstig is, Nederland bijna 3 miljoen, Polen meer dan 1 miljoen, Spanje meer dan 4 miljoen, Zweden meer dan 2 miljoen, Zwitserland bijna 2 miljoen, etc etc - als je alle individuele hulporganisaties uit de US bij elkaar optelt kom je aan een ongelooflijk hoge som, waarbij jouw cijfers van 'islamitische paradijsjes met hun petrodollars' verbleken.http://en.wikipedia.org/wiki/Humanitarian_response_to_the_2004_Indian_Ocean_ear thquake#List_of_donors

filosoof
19 januari 2010, 14:47
=> Why the U.S. Owes Haiti Billions http://www.counterpunch.org/quigley01182010.html

Billions, met een grote B
Part of the Suffering of Haiti is "Made in the USA":
http://www.huffingtonpost.com/bill-quigley/what-the-mainstream-media_b_424126.html
http://www.hartford-hwp.com/archives/43a/210.html
http://www1.american.edu/TED/haitirice.htm

Kouchner is uit zijn krammen geschoten:
http://www.guardian.co.uk/world/2010/jan/17/us-accused-aid-effort-haiti

Johan Bollen
19 januari 2010, 15:50
Ik vind het een hartverwarmend bericht.Er is niets uitzondelijks aan dat bericht. Dat geeft me de indruk dat het de bedoeling is te tonen hoe goed Israël wel niet is op de rug van de slachtoffers van de aardbeving. Voor sommigen is de aarbeving aanleiding om te pogen moslims zwart te maken. spijtig dat soort van gedrag. We zijn allemaal mensen.

Gazans raise money for Haiti (http://www.maannews.net/eng/ViewDetails.aspx?ID=255047)

Derk de Tweede
19 januari 2010, 15:56
Er is niets uitzondelijks aan dat bericht. Dat geeft me de indruk dat het de bedoeling is te tonen hoe goed Israël wel niet is op de rug van de slachtoffers van de aardbeving. Voor sommigen is de aarbeving aanleiding om te pogen moslims zwart te maken. spijtig dat soort van gedrag. We zijn allemaal mensen.

Gazans raise money for Haiti (http://www.maannews.net/eng/ViewDetails.aspx?ID=255047)


Wat heeft die aarbeving met moslims te maken ?

Derk de Tweede
19 januari 2010, 15:56
http://en.wikipedia.org/wiki/Humanitarian_response_to_the_2004_Indian_Ocean_ear thquake#List_of_donors

Gierige vrekken, die Ollanders....8-)

Johnny Blaze
19 januari 2010, 16:01
Da klinkt als die kat van de smurfen :lol:

SDX
19 januari 2010, 16:06
Er is niets uitzondelijks aan dat bericht. Dat geeft me de indruk dat het de bedoeling is te tonen hoe goed Israël wel niet is op de rug van de slachtoffers van de aardbeving. Voor sommigen is de aarbeving aanleiding om te pogen moslims zwart te maken. spijtig dat soort van gedrag. We zijn allemaal mensen.

Gazans raise money for Haiti (http://www.maannews.net/eng/ViewDetails.aspx?ID=255047)
Voor sommigen is zelfs d�*t bericht, het openingsbericht een aanleiding om te pogen Israël & de VS 'zwart' te maken (including you):



Kan tellen als lijkenpikkerij hoor.

Jep. Het zionisme is bij deze gerechtvaardigd.

mooie PR dachten wij als we die beelden zagen, een een groep zwarten stonden te roepen "good work israel" mooie setup :p

Juist

hadden de amerikanen en het IMf dit land niet naar de kloten geholpen, dan zou haiti nu instaat zijn zichzelf te helpen, of toch een minimum aan basis infra te voorzien

Zo is dat. En in die zin moeten we ook Israël dankbaar zijn aangezien dat land weliswaar een zeer hoog bnp heeft maar in grote mate leeft van wat de VS hen toestoppen.

Goed gedaan dus van Israël en ook mooi en efficiënt in beeld gebracht.

We zijn allemaal mensen!

Johan Bollen
19 januari 2010, 16:13
Wat heeft die aarbeving met moslims te maken ?Dat vraag ik me ook af. SDX kon het niet nalaten de moslims erbij te betrekken in deze draad.

Johan Bollen
19 januari 2010, 16:20
Voor sommigen is zelfs d�*t bericht, het openingsbericht een aanleiding om te pogen Israël & de VS 'zwart' te maken (including you):Ik heb echter geen draad geopend om Gaza op te hemelen over de hulp die ze pogen te geven ondanks hun situatie. Ik plaatste dat bericht om te tonen dat dit geen situatie is om misbruik van te pogen te maken, om te pogen er morele superioriteit uit te halen waar die niet te halen valt. Dat werkt slechts averrechts. Lijkenpikkerij zei iemand in het begin.

Ik maak de VS niet zwart. Ik hekel hun poging van de situatie gebruik te maken hun imperiaal project verder te pushen, in plaats van tijdens deze uitzonderlijk zware humanitaire catastrofe de hulp voorop te stellen. De Fransen zouden me gelijk geven deze keer, maar Europa reageert veel te traag en dat hebben ze slechts aan hun eigen zwakke leiders te danken.

SDX
19 januari 2010, 16:23
Dat vraag ik me ook af. SDX kon het niet nalaten de moslims erbij te betrekken in deze draad.

...en 'Ulieden' konden het niet nalaten Israël en de VS op de korrel te nemen in deze draad!

"Damned if they do and damned if they dont - whatever they do"
We zijn allemaal mensen!

Een nieuw leven, geboren op de puinhopen van een verwoest land, nieuw leven, hoop voor de toekomst - van dat kind en alle andere kinderen die er nog geboren gaan worden - hopelijk in een betere wereld, een beter land, een goed leven te hebben - maar Israël en de VS mogen/kúnnen daar natuurlijk part noch deel aan hebben want...die hebben 'bijbedoelingen', doen het enkel voor de 'show', kúnnen natuurlijk nóóit wat doen gewoon uit altruïsme!!!
Dat bestaat gewoon niet, eh Bollen?

Johan Bollen
19 januari 2010, 16:28
...en 'Ulieden' konden het niet nalaten Israël en de VS op de korrel te nemen in deze draad!

"Damned if they do and damned if they dont - whatever they do"
We zijn allemaal mensen!

Een nieuw leven, geboren op de puinhopen van een verwoest land, nieuw leven, hoop voor de toekomst - van dat kind en alle andere kinderen die er nog geboren gaan worden - hopelijk in een betere wereld, een beter land, een goed leven te hebben - maar Israël en de VS mogen/kúnnen daar natuurlijk part noch deel aan hebben want...die hebben 'bijbedoelingen', doen het enkel voor de 'show', kúnnen natuurlijk nóóit wat doen gewoon uit altruïsme!!!
Dat bestaat gewoon niet, eh Bollen?Het is inderdaad niet het moment noch de situatie om Israël te pogen op te hemelen, noch om het even welk ander land. Er is hier slechts 1 draad die poogt dit te doen. De andere draden gaan over Haïtie zelf. Ik heb echter pas deelgenomen aan deze draad op het moment dat er ook nog eens op de moslims gekakt moest worden op de rug van de Haïtianen. Schaam u.

SDX
19 januari 2010, 16:29
Ik heb echter geen draad geopend om Gaza op te hemelen over de hulp die ze pogen te geven ondanks hun situatie. Ik plaatste dat bericht om te tonen dat dit geen situatie is om misbruik van te pogen te maken, om te pogen er morele superioriteit uit te halen waar die niet te halen valt. Dat werkt slechts averrechts. Lijkenpikkerij zei iemand in het begin.

Ik maak de VS niet zwart. Ik hekel hun poging van de situatie gebruik te maken hun imperiaal project verder te pushen, in plaats van tijdens deze uitzonderlijk zware humanitaire catastrofe de hulp voorop te stellen. De Fransen zouden me gelijk geven deze keer, maar Europa reageert veel te traag en dat hebben ze slechts aan hun eigen zwakke leiders te danken.

Ik zag in de openingspost geen poging om Israël enkel op te hemelen, maar een klein wonder, elke geboorte is - voor de moeder in kwestie - een klein wonder - maar deze geboorte op de puinhopen van een verwoest land zag ik als 'hoop' voor de toekomst, een betere toekomst voor álle kinderen die ginds nog geboren gaan worden, hulp van Israël of om het even wie hierbij, is welkom voor iedere overlevende ginds!
De draad werd dan meteen in een anti-Israël-draad omgevormd!

SDX
19 januari 2010, 16:31
Het is inderdaad niet het moment noch de situatie om Israël te pogen op te hemelen, noch om het even welk ander land. Er is hier slechts 1 draad die poogt dit te doen. De andere draden gaan over Haïtie zelf. Ik heb echter pas deelgenomen aan deze draad op het moment dat er ook nog eens op de moslims gekakt moest worden op de rug van de Haïtianen. Schaam u.

Ik heb in deze draad ook pas deelgenomen vanaf het moment dat men dacht dat er op Israël gekakt moest worden - ik schaam me net zo hard als degenen die meenden dat ze van deze draad een anti-Israël-draad moesten gaan maken!

Johan Bollen
19 januari 2010, 16:40
Ik heb in deze draad ook pas deelgenomen vanaf het moment dat men dacht dat er op Israël gekakt moest worden - ik schaam me net zo hard als degenen die meenden dat ze van deze draad een anti-Israël-draad moesten gaan maken!Ik kak niet op Israël zoals jij op de moslims in deze draad door te doen alsof die niet in staat zijn tot hulp en medeleven. Ik link naar een artikel dat toont dat ook de Gazanen pogen te helpen.

Johan Bollen
19 januari 2010, 16:43
Ik zag in de openingspost geen poging om Israël enkel op te hemelen, maar een klein wonder, elke geboorte is - voor de moeder in kwestie - een klein wonder - maar deze geboorte op de puinhopen van een verwoest land zag ik als 'hoop' voor de toekomst, een betere toekomst voor álle kinderen die ginds nog geboren gaan worden, hulp van Israël of om het even wie hierbij, is welkom voor iedere overlevende ginds!
De draad werd dan meteen in een anti-Israël-draad omgevormd!Alle hospitaals zijn vernield. Denk je dat er slechts in een Israëlisch veldhospitaal mensen geboren worden?

Er zijn tot nu toe 91 mensen levend onder het puin gehaald, met hulp van reddingsploegen uit 41 verschillende landen.

En ondertussen heeft de VS de gronden rond het presidentieel paleis militair in beslag genomen omwille van de veiligheid weeral.

Bovenbuur
19 januari 2010, 16:51
Ongelofelijk, de geboorte van een baby (op zich geen wonder, het gebeurd nogal vaak, maar wel een blijde gebeurtenis natuurlijk) word hier weer eens fijn aangegrpen om te bediscussieren of Israel danwel om het even welk Islamitisch land nou door de duivel geregeerd word. De moeder in kwestie is er blij mee, mooi, laten we het daar op houden.

NoTuma
19 januari 2010, 17:39
Ik vind dat de zoon naar zijn vermiste vader mocht vernoemd worden...

Zou het dan ook 'nieuws' geweest zijn? ;)

straddle
19 januari 2010, 19:00
Ik wacht nog op het 1ste bericht van om 't even welk islamitisch paradijsje dat iets gelijkaardigs doet - 'k zal lang mogen wachten vrees ik - daar geldt namelijk het principe 'eigen volk eerst' - net als toen bij de Tsunami, het was 'inch'allah-god's wil', het allerkleinste westerse land bracht toen meer aan liefdadigheid samen dan de hele islamitische wereld bijeen - er zou maar eens een centje naar een 'ongelovige kafir' kunnen gegaan zijn!

"Damned if you do, damned if you don't" - whatever they do!



Kuch, wat een vooroordelen alweer van die palestijnenhaters en moslimbashers.



January 18, 2010

Gaza – Ma’an – Palestinians in Gaza set off for the Red Cross headquarters on Monday to offer donations and financial support for the victims of Haiti’s devastating earthquake on Tuesday.

Relatives of Palestinian prisoners also participated in the drive, with many offering financial donations and goods including blankets and covers, as well as food and milk for children.

Head of the Committee to Break the Siege Jamal Al-Khudary said "people may be astonished at our ability to collect donations from our people [in Gaza]; we tell them that this is a humanitarian campaign and our people love life and peace …"

"We are here today supporting the victims of Haiti … we feel for them the most because we were exposed to our own earthquake during Israel’s war on Gaza."
The Red Cross director was only able to accept financial donations as transferring goods out of the Strip is near impossible, Al-Khudary added


http://uruknet.info/index.php?p=m62286&hd=&size=1&l=e

SDX
19 januari 2010, 21:40
Kuch, wat een vooroordelen alweer van die palestijnenhaters en moslimbashers.






http://uruknet.info/index.php?p=m62286&hd=&size=1&l=e
The report comes after the Palestinian Authority, which controls the West Bank, said that it intended send humanitarian to Haiti in the wake of the devastating earthquake which all but leveled the island's capital city, adding that it was working to ensure the safety of members of the Palestinian community residing on the island. (http://english.pnn.ps/index.php?option=com_content&task=view&id=7796)

straddle
19 januari 2010, 21:46
Weeral heel selectief van u SDX... ik zie wel wat je wil doen, ' t is een beetje krampachtig, want de volgende regels in uw artikel zeggen:

"We are here today supporting the victims of Haiti … we feel for them the most because we were exposed to our own earthquake during Israel’s war on Gaza."

SDX
19 januari 2010, 21:51
Die volgende regels zijn nóg schandelijker, zichzelf weeral in de slachtofferrol plaatsen en gaan vergelijken met een natuurrramp die de Haïtianen getroffen heeft, alsof dat Israëlische offensief zomaar uit de lucht is komen vallen en niet een tegenactie was van jarenlange raketbestokingen van hun kant.

straddle
19 januari 2010, 21:59
Die volgende regels zijn nóg schandelijker, zichzelf weeral in de slachtofferrol plaatsen en gaan vergelijken met een natuurrramp die de Haïtianen getroffen heeft, alsof dat Israëlische offensief zomaar uit de lucht is komen vallen en niet een tegenactie was van jarenlange raketbestokingen van hun kant.

Voor lessen in het uitbuiten van de slachtoffer rol moeten we eerder bij uw vriendjes zijn.

Depth of Field
19 januari 2010, 22:53
Kan tellen als lijkenpikkerij hoor.

Inderdaad, in het Saudi veldhospitaal is men heel wat terughoudender.

Oh, wacht eens...

Jaani_Dushman
19 januari 2010, 23:02
Wie zei ook weer dat mirakels niet bestaan?

Maar goed, even eens goed nieuws uit Haïti, die mensen verdienen een 'break'.

Lees zelf:Het had wel leuk geweest had die moeder bevallen geweest in een veldhospitaal van de Voormalige Joegoslavische Republiek Van Macedonië. :-D

Gun
20 januari 2010, 10:32
Alweer zinloze draad geopend ;-)

B-Fast-team helpt baby Soleil ter wereld (http://forum.politics.be/showthread.php?t=134034)

Antoon
20 januari 2010, 11:12
Het had wel leuk geweest had die moeder bevallen geweest in een veldhospitaal van de Voormalige Joegoslavische Republiek Van Macedonië. :-D

:lol::lol:

funzo
29 januari 2010, 14:14
duidelijk toch : http://www.haaretz.com/hasen/spages/1145793.html

het eerste wat uw vriend daar zegt is : ""You have raised human spirits and elevated the name of the State of Israel and the Israel Defense Forces," Netanyahu told the returning team. "As many plot against us, distort and muddy our names, you have shown the real IDF."


duidelijk PR stunt dus, beetje haitianen gaan helpen terwijl ze naast een concentratie kamp wonen en daar mensen uithongeren

Antoon
29 januari 2010, 17:26
""You have raised human spirits and elevated the name of the State of Israel and the Israel Defense Forces,"

Mooi verwoord. Het was inderdaad een nobele onderneming. Niet alleen van Israel, welteverstaan.

Netanyahu told the returning team. "As many plot against us, distort and muddy our names, you have shown the real IDF."
duidelijk PR stunt dus, beetje haitianen gaan helpen terwijl ze naast een concentratie kamp wonen en daar mensen uithongeren


Hier heeft hij het duidelijk over mensen als u.

De waarheid is dat u er ziek van wordt dat Israel gewoon prachtig bezig is. Enkel en alleen daar gaat het u om. De rest is wat gebrabbel om te proberen het in de grond te boren, tevergeefs, weliswaar.

Ik heb dat al bij vele onvoorwaardelijke anti's gezien in veel andere omstandigheden. Ze worden er letterlijk ziek van.

Hetzelfde geldt trouwens tegen de VS, en dikwijls tegen gans het Westen.

Dixie
6 februari 2010, 15:36
Inderdaad, in het Saudi veldhospitaal is men heel wat terughoudender.

Oh, wacht eens...subliem!

liberalist_NL
6 februari 2010, 17:22
Neonazi's en de multiculturele appeasementlobby sleuren gelijk weer het zionisme erbij. Wat heeft de dankbaarheid van een Haïtiaanse familie t.a.v. Israëlische hulp met de vestiging van een bevolkingsgroep in een ander land te maken? Het lijkt erop dat elk positief bericht over Israël direct gebombardeerd dient te worden als ''propaganda van/voor de zionistische entiteit''.

Het is duidelijk dat alles wat niet in extremistische (links of rechts) kraam past gelijk besmeurd dient te worden. Dien ik jullie eraan te herinneren hoe kut de regimes van extreem-links -en rechts waren? Enkel een ontevreden verwende blaag die het geluk van hier leven niet inziet neemt zo'n positie in.

Antoon
9 februari 2010, 10:00
Vandaag weer een miraculeuze redding uit het puin van Haïti :

Man na bijna maand nog levend vanonder puin in Haïti

http://www.hln.be/static/FOTO/pe/4/8/5/media_xl_3580820.jpg?20100209033229 (http://www.hln.be/hln/nl/6156/Aardbeving-in-Haiti/article/detail/1064894/2010/02/09/Man-na-bijna-maand-nog-levend-vanonder-puin-in-Haiti.dhtml)

garfield
9 februari 2010, 19:14
Kan tellen als lijkenpikkerij hoor.

Qué :roll:

Antoon
12 februari 2010, 15:52
Qué :roll:

Dacht ik ook. Slaat nergens op.

RodeLantaarn
12 februari 2010, 16:10
Neonazi's en de multiculturele appeasementlobby sleuren gelijk weer het zionisme erbij. Wat heeft de dankbaarheid van een Haïtiaanse familie t.a.v. Israëlische hulp met de vestiging van een bevolkingsgroep in een ander land te maken? Het lijkt erop dat elk positief bericht over Israël direct gebombardeerd dient te worden als ''propaganda van/voor de zionistische entiteit''.

Natuurlijk is dat propaganda. Bovenal is het hypocriet. Hypocriet om te gaan opscheppen en vertederd te staan gapen op een familie die men 'gered' heeft, maar er tientallen voor in de plaats afschiet. Blijft u vooral vasthouden aan die grootmoedigheid.

liberalist_NL
12 februari 2010, 16:13
Natuurlijk is dat propaganda. Bovenal is het hypocriet. Hypocriet om te gaan opscheppen en vertederd te staan gapen op een familie die men 'gered' heeft, maar er tientallen voor in de plaats afschiet. Blijft u vooral vasthouden aan die grootmoedigheid.

Israël target toch geen burgers... :roll: Even normaal doen.

RodeLantaarn
12 februari 2010, 16:21
Israël target toch geen burgers... :roll: Even normaal doen.

Gericht of niet, dood zijn ze sowieso.

Antoon
15 februari 2010, 14:28
...Even normaal doen.


Is niet iedereen gegeven.