PDA

View Full Version : Is dit..........euh..........Respect? (1)


NVG
6 mei 2004, 11:11
Beste Carl,

CD&V startte de campagne met een veelbelovende slogan. Want U verdient meer respect! Een slogan die hoge verwachtingen belooft, maar die uitloopt op een sisser.....Want wat gebeurt er enkele dagen later: Yves Leterme verklaart met een grote smile dat hij als eisen aan een Vlaamse coalitie eventueel een federale deelname zou koppelen.

Is dit respect voor de kiezers die op 18 mei 2003 hun stem uitbrachten? Is dit respect voor de federale verkiezingen?


Tegelijkertijd wou Yves Leterme zo vlug mogelijk het homohuwelijk en de euthanasiewetgeving afschaffen. Dat zou één van zijn eerste beleidsdaden op federaal niveau worden.

Is dit respect voor de holebigemeenschap? Is dit respect voor de mensen die zelf een einde willen maken aan hun ondraaglijke lijden? Is dit respect voor een parlementaire democratie die op een democratische manier deze wetten gestemd heeft?




U ziet het...een mooie slogan, maar in de praktijk niets meer of minder dan hypocriete huichelarij van weleer. Oude wijn in nieuwe vaten, le nouveau CVP est arrivé!

kwelduvel
6 mei 2004, 12:32
Yves Leterme verklaart met een grote smile dat hij als eisen aan een Vlaamse coalitie eventueel een federale deelname zou koppelen.

En daarbij de N-VA alleen aan de Vlaamse Coalitie laten deelnemen... :roll:

giserke
6 mei 2004, 12:56
en dan? waarom mag de CD&V (indien in september de regering valt) niet aan een federale coalitievorming werken als ze de verkiezingen winnen?
Is het de schuld van de CD&V mischien dat de regering zou vallen?

kwelduvel
6 mei 2004, 13:14
en dan? waarom mag de CD&V (indien in september de regering valt) niet aan een federale coalitievorming werken als ze de verkiezingen winnen?


Jawel, maar dat zou van weinig respect voor de democratie getuigen.

giserke
6 mei 2004, 13:30
en dan? waarom mag de CD&V (indien in september de regering valt) niet aan een federale coalitievorming werken als ze de verkiezingen winnen?


Jawel, maar dat zou van weinig respect voor de democratie getuigen.
meestal als een regering valt is dat de schuld van de regerings partijen. naar mijn mening is de CD&V nog altijd geen lid van de federale regering.

waarom zit u de CD&V dan aan te pakken?

Carl Decaluwé
6 mei 2004, 14:09
Beste,
Een rechtzetting:
De bewering als zouden er vanuit CD&V plannen zijn om de euthanasiewetgeving aan te passen en het homohuwelijk af te schaffen, is uit de lucht gegrepen en komt van een andere politicus, met name Verhofstadt. Bij mijn weten heeft Leterme nergens een dergelijke uitspraak gedaan.

zorroaster
6 mei 2004, 15:41
Tegelijkertijd wou Yves Leterme zo vlug mogelijk het homohuwelijk en de euthanasiewetgeving afschaffen. Dat zou één van zijn eerste beleidsdaden op federaal niveau worden.


Die VLD'ers zijn wel érg goedgelovig en slecht geïnformeerd. Verder dan Verhofstadt nabouwen komen ze blijkbaar niet.
Wist u niet dat de CD&V-verkozenen het homohuwelijk mee hebben goedgekeurd?

kwelduvel
6 mei 2004, 20:21
Tegelijkertijd wou Yves Leterme zo vlug mogelijk het homohuwelijk en de euthanasiewetgeving afschaffen. Dat zou één van zijn eerste beleidsdaden op federaal niveau worden.


Wist u niet dat de CD&V-verkozenen het homohuwelijk mee hebben goedgekeurd?

Daar geloof ik niets van. De CD&V is een waardenpartij, en de "C" staat wel degelijk voor "Christelijk".

Ooit al het verhaal gehoord van Adam en Adam?

zorroaster
6 mei 2004, 23:47
Wist u niet dat de CD&V-verkozenen het homohuwelijk mee hebben goedgekeurd?

Daar geloof ik niets van. De CD&V is een waardenpartij, en de "C" staat wel degelijk voor "Christelijk".

Ooit al het verhaal gehoord van Adam en Adam?

Tsja, als de feiten u tegenspreken moet ge maar beginnen gokken zeker?

De CD&V heeft het homohuwelijk goedgekeurd. Staat u dat niet aan, mij eender, maar ontken het niet zo krampachtig.

Wolbeer
7 mei 2004, 08:57
Wist u niet dat de CD&V-verkozenen het homohuwelijk mee hebben goedgekeurd?

Daar geloof ik niets van. De CD&V is een waardenpartij, en de "C" staat wel degelijk voor "Christelijk".

Ooit al het verhaal gehoord van Adam en Adam?

Dus als ik het goed voorheb zegt u nu dat homoseksualiteit een typisch voorbeeld is van waardenverval? Ik vrees ervoor dat politieke partijen de dag van vandaag nog moeilijk in vakjes zijn te stoppen. Hoe sterk men ook probeert om het Vlaams Kartel een conservatieve bijklank te geven, in werkelijkheid is alles veel genuanceerder.

Zo wil het SP.a-Spirit-kartel CD&V/N-VA rechts en conservatief voorstellen om zo de negatieve bijklank van conservatief uit te kunnen spelen, terwijl VLD dan weer rondbazuint dat een regering zonder VLD een linkse regering zou zijn.

De links-rechts onderverdeling van partijen werkte misschien in het verleden, maar volgens mij is deze indeling hopeloos achterhaald.

giserke
7 mei 2004, 19:40
Wist u niet dat de CD&V-verkozenen het homohuwelijk mee hebben goedgekeurd?

Daar geloof ik niets van. De CD&V is een waardenpartij, en de "C" staat wel degelijk voor "Christelijk".

Ooit al het verhaal gehoord van Adam en Adam?

inplaats van uit uw nek te kletsen lees de verslagen van de kamer
www.dekamer.be

NVG
7 mei 2004, 19:46
Daar geloof ik niets van. De CD&V is een waardenpartij, en de "C" staat wel degelijk voor "Christelijk".

Ooit al het verhaal gehoord van Adam en Adam?

inplaats van uit uw nek te kletsen lees de verslagen van de kamer
www.dekamer.be


De homo-adoptie? Gaat men daar ook voorstemmen uit respect voor de homoseksuele gezinnen? Zeker nu meer dan duidelijk bewezen is dat ook homoseksuele gezinnen perfect in staat zijn om kinderen op te voeden?

Ik ben benieuwd?

giserke
7 mei 2004, 19:55
inplaats van uit uw nek te kletsen lees de verslagen van de kamer
www.dekamer.be


De homo-adoptie? Gaat men daar ook voorstemmen uit respect voor de homoseksuele gezinnen? Zeker nu meer dan duidelijk bewezen is dat ook homoseksuele gezinnen perfect in staat zijn om kinderen op te voeden?

Ik ben benieuwd?
ja spring maar op iets anders om uw valse beschuldigingen te verdoezelen.

Over het homo adoptie recht is nog geen enkele Kamercommissie samen gekomen. Dan zal het debat met ondersteuning van wetenschappelijke en morele verslagen worden beoordeeld

NVG
7 mei 2004, 19:58
De homo-adoptie? Gaat men daar ook voorstemmen uit respect voor de homoseksuele gezinnen? Zeker nu meer dan duidelijk bewezen is dat ook homoseksuele gezinnen perfect in staat zijn om kinderen op te voeden?

Ik ben benieuwd?
ja spring maar op iets anders om uw valse beschuldigingen te verdoezelen.

Over het homo adoptie recht is nog geen enkele Kamercommissie samen gekomen. Dan zal het debat met ondersteuning van wetenschappelijke en morele verslagen worden beoordeeld


Ik uit geen valse beschuldigingen, het was Yves Leterme die zei deze twee wetten terug te schroeven van zodra hij ad macht kwam. Hij zei dat wel in de campagne '03.

Maar goed: over homo-adoptie neemt CD&V dus geen standpunt in? Het weze genoteerd.

giserke
7 mei 2004, 20:13
ja spring maar op iets anders om uw valse beschuldigingen te verdoezelen.

Over het homo adoptie recht is nog geen enkele Kamercommissie samen gekomen. Dan zal het debat met ondersteuning van wetenschappelijke en morele verslagen worden beoordeeld


Ik uit geen valse beschuldigingen, het was Yves Leterme die zei deze twee wetten terug te schroeven van zodra hij ad macht kwam. Hij zei dat wel in de campagne '03.

Maar goed: over homo-adoptie neemt CD&V dus geen standpunt in? Het weze genoteerd.
wat voor leugenaar zijt gij eigenlijk? leterme heeft dat NERGENS gezegd

N-VA en CD&V zeggen dat er momenteel zaken zijn die voor gaan dan die themas! Dat wil niet zeggen dat ze daar tegen zijn!

Volgens mij is werkgelegenheid, veiligheid en onderwijs wel ietsiepietsie belangrijker op dit moment.

kwelduvel
7 mei 2004, 20:34
Ik uit geen valse beschuldigingen, het was Yves Leterme die zei deze twee wetten terug te schroeven van zodra hij ad macht kwam. Hij zei dat wel in de campagne '03.

Maar goed: over homo-adoptie neemt CD&V dus geen standpunt in? Het weze genoteerd.
wat voor leugenaar zijt gij eigenlijk? leterme heeft dat NERGENS gezegd

N-VA en CD&V zeggen dat er momenteel zaken zijn die voor gaan dan die themas! Dat wil niet zeggen dat ze daar tegen zijn!

Volgens mij is werkgelegenheid, veiligheid en onderwijs wel ietsiepietsie belangrijker op dit moment.

En dat wil wel lukken dat de CD&V op gebied van werkgelegenheid geen enkele structurele oplossing te bieden heeft...

giserke
7 mei 2004, 20:39
wat voor leugenaar zijt gij eigenlijk? leterme heeft dat NERGENS gezegd

N-VA en CD&V zeggen dat er momenteel zaken zijn die voor gaan dan die themas! Dat wil niet zeggen dat ze daar tegen zijn!

Volgens mij is werkgelegenheid, veiligheid en onderwijs wel ietsiepietsie belangrijker op dit moment.

En dat wil wel lukken dat de CD&V op gebied van werkgelegenheid geen enkele structurele oplossing te bieden heeft...

Kun jij lezen? lees het programma van N-VA en CD&V

trouwens ik ben N-VAer geen CD&Ver

kwelduvel
7 mei 2004, 20:42
En dat wil wel lukken dat de CD&V op gebied van werkgelegenheid geen enkele structurele oplossing te bieden heeft...

Kun jij lezen? lees het programma van N-VA en CD&V


Mijn zonnebril stond wel een beetje in de weg, maar de belastingverlaging op arbeid die de CD&V wil invoeren is niet bepaald origineel te noemen.

giserke
7 mei 2004, 20:44
Kun jij lezen? lees het programma van N-VA en CD&V


Inderdaad, belastingen verlagen.... heel origineel...
neen neen u bent bij de verkeerde partij, het is de VLD die dat belooft

kwelduvel
7 mei 2004, 20:45
Inderdaad, belastingen verlagen.... heel origineel...
neen neen u bent bij de verkeerde partij, het is de VLD die dat belooft

De belastingen verhogen dan maar? :twisted:

giserke
7 mei 2004, 20:48
neen neen u bent bij de verkeerde partij, het is de VLD die dat belooft

De belastingen verhogen dan maar? :twisted:
neen de prioriteiten stellen waar ze moeten gesteld worden, en niet aan nep prioriteiten zoals die van paars

NVG
7 mei 2004, 21:01
De belastingen verhogen dan maar? :twisted:
neen de prioriteiten stellen waar ze moeten gesteld worden, en niet aan nep prioriteiten zoals die van paars


Ik bewonder uw inzet..maar onze vragen waren wel aan Carl Decaluwé gesteld hoor, of bent u zijn privésecretaris?

giserke
7 mei 2004, 21:36
yoehoe, ik ben N-VAer :roll:

Ik wil gewoon enkele dingen recht zetten :wink:
bent u toevallig nie Noel Slangen? :lol: