PDA

View Full Version : homo-pil


Pieter B
20 januari 2010, 00:45
Men weet momenteel nog niet echt wat de oorzaak van homoseksualiteit is maar moest men die vinden is een 'remedie' niet per se uitgesloten. Ik ben gewoon benieuwd naar wat jullie van zo'n remedie zouden vinden en of jullie het ethisch verantwoord vinden dat mensen hier gebruik van zouden maken? Zouden jullie het ethisch verantwoord vinden dat men een remedie zoekt?

Xenophon
20 januari 2010, 01:00
Geen stemrecht voor gastarbeiders!

filosoof
20 januari 2010, 01:28
Men weet momenteel nog niet echt wat de oorzaak van homoseksualiteit is maar moest men die vinden is een 'remedie' niet per se uitgesloten. Ik ben gewoon benieuwd naar wat jullie van zo'n remedie zouden vinden en of jullie het ethisch verantwoord vinden dat mensen hier gebruik van zouden maken? Zouden jullie het ethisch verantwoord vinden dat men een remedie zoekt?http://www.hetracil.com/ :rofl::rofl:

respublica
20 januari 2010, 02:42
Zoals Giserke het in een ander topic zei:
Ik ben voorstander van homo's. Er zijn er veel te weinig.
Hoe meer er zijn, hoe meer vrijgezelle vrouwen er zijn.
:thumbsup:

Fozzie
20 januari 2010, 03:38
Men weet momenteel nog niet echt wat de oorzaak van homoseksualiteit is maar moest men die vinden is een 'remedie' niet per se uitgesloten. Ik ben gewoon benieuwd naar wat jullie van zo'n remedie zouden vinden en of jullie het ethisch verantwoord vinden dat mensen hier gebruik van zouden maken? Zouden jullie het ethisch verantwoord vinden dat men een remedie zoekt?

Indien de "oorzaak" van homoseksualiteit gevonden wordt, dan is de oorzaak van heteroseksualiteit ook gevonden. (Trouwens, er is een sterk vermoeden dat de genengroep Xn28 er iets mee te maken heeft).
Dus een wedervraag:

Men weet momenteel nog niet echt wat de oorzaak van heteroseksualiteit is maar moest men die vinden is een 'remedie' niet per se uitgesloten. Ik ben gewoon benieuwd naar wat jullie van zo'n remedie zouden vinden en of jullie het ethisch verantwoord vinden dat mensen hier gebruik van zouden maken? Zouden jullie het ethisch verantwoord vinden dat men een remedie zoekt?

Of: Men weet momenteel nog niet echt wat de oorzaak van blauwe ogen is maar moest men die vinden is een 'remedie' niet per se uitgesloten. Ik ben gewoon benieuwd naar wat jullie van zo'n remedie zouden vinden en of jullie het ethisch verantwoord vinden dat mensen hier gebruik van zouden maken? Zouden jullie het ethisch verantwoord vinden dat men een remedie zoekt?

respublica
20 januari 2010, 05:13
als het met een genengroep te maken heeft, sterft het dan niet vanzelf uit?

Fozzie
20 januari 2010, 06:46
als het met een genengroep te maken heeft, sterft het dan niet vanzelf uit?

Niet per se, heeft te maken met de (genetica)wetten van Mendel. Dominantie en recessieve eigen, enz...
Men kan drager zijn van een bepaald recessief gen (en het door geven) zonder dat het tot uiting komt.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wetten_van_Mendel

Als heteroseksualiteit een dominante eigenschap is (He) en homoseksualiteit een recessieve eigenschap (ho), dan komt homoseksualiteit enkel tot uiting als het kind het "homogen" van beide ouders mee krijgt (1 kans op 4). In alle andere gevallen is het kind heteroseksueel. Dit is natuurlijk enkel mogelijk als beide ouders drager zijn van het homogen.

vb: pa met genen He-ho (+ ma met genen He-ho =
1 op 4: kind met genen He-He (kind is geen drager van het homogen, kan het dus ook niet door geven en is heteroseksueel)
2 op 4: kind met genen He-ho (kind is drager van het homogen, kan het dus door geven, maar is zelf heteroseksueel)
1 op 4: kind met genen ho-ho (kind is drager van homogen, kan het dus door geven en is zelf ook homoseksueel).

Weinig homoseksuelen zullen hun homogenen door geven, maar men mag niet vergeten dat er middens bestaan waar holebi's de "raad" krijgen om met iemand van het andere geslacht te huwen zodat ze zouden "genezen". Al hun kinderen zullen dan drager zijn van het homogen (en kunnen het dus ook door geven).

Andro
20 januari 2010, 07:04
Mengele zou je een dikke smakkerd gegeven hebben.

respublica
20 januari 2010, 08:13
Niet per se, heeft te maken met de (genetica)wetten van Mendel. Dominantie en recessieve eigen, enz...
Men kan drager zijn van een bepaald recessief gen (en het door geven) zonder dat het tot uiting komt.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wetten_van_Mendel

Als heteroseksualiteit een dominante eigenschap is (He) en homoseksualiteit een recessieve eigenschap (ho), dan komt homoseksualiteit enkel tot uiting als het kind het "homogen" van beide ouders mee krijgt (1 kans op 4). In alle andere gevallen is het kind heteroseksueel. Dit is natuurlijk enkel mogelijk als beide ouders drager zijn van het homogen.

vb: pa met genen He-ho (+ ma met genen He-ho =
1 op 4: kind met genen He-He (kind is geen drager van het homogen, kan het dus ook niet door geven en is heteroseksueel)
2 op 4: kind met genen He-ho (kind is drager van het homogen, kan het dus door geven, maar is zelf heteroseksueel)
1 op 4: kind met genen ho-ho (kind is drager van homogen, kan het dus door geven en is zelf ook homoseksueel).

Weinig homoseksuelen zullen hun homogenen door geven, maar men mag niet vergeten dat er middens bestaan waar holebi's de "raad" krijgen om met iemand van het andere geslacht te huwen zodat ze zouden "genezen". Al hun kinderen zullen dan drager zijn van het homogen (en kunnen het dus ook door geven).
Op die manier gaat het aantal homo's in een maatschappij als de onze (waarin zij niet gedwongen zijn met een vrouw te trouwen) onder normale omstandigheden over de eeuwen naar beneden.

maar ik ben nog altijd niet helemaal overtuigd van het feit dat het genetisch is. Blijkbaar is het onderzoek nog bezig. Er kunnen echter heel wat andere factoren in het spel zijn, denk ik.

Travis66
20 januari 2010, 09:01
Men weet momenteel nog niet echt wat de oorzaak van homoseksualiteit is maar moest men die vinden is een 'remedie' niet per se uitgesloten. Ik ben gewoon benieuwd naar wat jullie van zo'n remedie zouden vinden en of jullie het ethisch verantwoord vinden dat mensen hier gebruik van zouden maken? Zouden jullie het ethisch verantwoord vinden dat men een remedie zoekt?

Het antwoord op uw vraag wordt gegeven in de film "X-men: The last stand".
Daarin wil de "normale" massa de "abnormalen" genezen van hun aandoeningen. In de film wordt algauw heel duidelijk dat de "normalen" gewoon bang zijn en dat de "abnormalen" hun persoonlijkheid niet wensen prijs te geven, zelfs al zou dat andere "normale" voordelen met zich meebrengen. Naar die film kijken met het besef dat het over homo's gaat, is een verhelderende psychologische ervaring.

Persoonlijk vind ik het woord "remedie" gebruiken al te ver gaan. Die mensen zijn niet ziek, ze moeten ook niet genezen worden.

Travis66
20 januari 2010, 09:06
Op die manier gaat het aantal homo's in een maatschappij als de onze (waarin zij niet gedwongen zijn met een vrouw te trouwen) onder normale omstandigheden over de eeuwen naar beneden.

maar ik ben nog altijd niet helemaal overtuigd van het feit dat het genetisch is. Blijkbaar is het onderzoek nog bezig. Er kunnen echter heel wat andere factoren in het spel zijn, denk ik.

Klopt. Ten eerste zal het wel over een hele groep genen gaan, en ten tweede is inmiddels aangetoond dat de hormonale huishuiding van de moeder ook een factor is.
Naar het schijnt wordt de kans op homofilie zelfs groter naargelang de hoeveelheid broers die uw moeder voor jou op de wereld zette. Dat zou dan weer het gevolg zijn van de weerstand die een moeder opbouwd tegen het lichaamsvreemde Y chromosoom dat voor mannelijke nakomelingen moet zorgen. (waardoor de mannelijke sexe uiteindelijk zal uitgeroeid worden)

Pieter B
20 januari 2010, 15:03
Het antwoord op uw vraag wordt gegeven in de film "X-men: The last stand".
Daarin wil de "normale" massa de "abnormalen" genezen van hun aandoeningen. In de film wordt algauw heel duidelijk dat de "normalen" gewoon bang zijn en dat de "abnormalen" hun persoonlijkheid niet wensen prijs te geven, zelfs al zou dat andere "normale" voordelen met zich meebrengen. Naar die film kijken met het besef dat het over homo's gaat, is een verhelderende psychologische ervaring.

Persoonlijk vind ik het woord "remedie" gebruiken al te ver gaan. Die mensen zijn niet ziek, ze moeten ook niet genezen worden.

Ik heb dit topic geopend met die film in gedachten hoor. Ik wou gewoon weten hoe jullie erover dachten.

Pieter B
20 januari 2010, 15:14
Indien de "oorzaak" van homoseksualiteit gevonden wordt, dan is de oorzaak van heteroseksualiteit ook gevonden. (Trouwens, er is een sterk vermoeden dat de genengroep Xn28 er iets mee te maken heeft).
Dus een wedervraag:

Men weet momenteel nog niet echt wat de oorzaak van heteroseksualiteit is maar moest men die vinden is een 'remedie' niet per se uitgesloten. Ik ben gewoon benieuwd naar wat jullie van zo'n remedie zouden vinden en of jullie het ethisch verantwoord vinden dat mensen hier gebruik van zouden maken? Zouden jullie het ethisch verantwoord vinden dat men een remedie zoekt?

Of: Men weet momenteel nog niet echt wat de oorzaak van blauwe ogen is maar moest men die vinden is een 'remedie' niet per se uitgesloten. Ik ben gewoon benieuwd naar wat jullie van zo'n remedie zouden vinden en of jullie het ethisch verantwoord vinden dat mensen hier gebruik van zouden maken? Zouden jullie het ethisch verantwoord vinden dat men een remedie zoekt?
Dus je zou geen probleem hebben met een 'remedie'.

Travis66
20 januari 2010, 15:24
Dus je zou geen probleem hebben met een 'remedie'.

Er zijn twee soorten "remedies" he.
1. Men zorgt ervoor dat er geen homo's worden geboren.
2. Men kan homo's omvormen tot hetero's

Het tweede, daar ben ik tegen. Omdat het het stigma vergroot van zij die niet wensen te veranderen (zie X-men)

Het eerste, daar ben ik ook tegen. Omdat het maar een begin is naar een wereld van kloonen, waar iedereen hetzelfde moet zijn of naast de maatschappij valt.

bgf324
20 januari 2010, 15:29
Zelf al bestond er zo'n pil en kreeg je er geld voor om ze te nemen, ik zou ze van mijn leven niet nemen.

Pieter B
20 januari 2010, 15:33
Zelf al bestond er zo'n pil en kreeg je er geld voor om ze te nemen, ik zou ze van mijn leven niet nemen.

Zou je het erg vinden moesten andere het nemen? Zou je het bestaan ervan op zich aanvaardbaar vinden?

bgf324
20 januari 2010, 15:39
Zou je het erg vinden moesten andere het nemen? Zou je het bestaan ervan op zich aanvaardbaar vinden?

Ik zou het niet erg vinden als andere het zouden nemen. (Wel moest mijn lief zulk pil nemen :? ). Iedereen is vrij om er voor te kiezen.
Ik denk niet dat er veel holebi's zijn die die pil zouden nemen. :-P

Anna List
20 januari 2010, 15:56
Zoals Giserke het in een ander topic zei:

:thumbsup:

giserke is nu ni echt een groot licht hé
wat bij deze manke redenering alweer bewezen werd

Pieter B
20 januari 2010, 15:58
giserke is nu ni echt een groot licht hé
wat bij deze manke redenering alweer bewezen werd

Wat is er mank aan die bewerking?

Hardcore4life
20 januari 2010, 15:58
Homo? ...daar KIES je voor;-)

Travis66
20 januari 2010, 16:05
Wat is er mank aan die bewerking?

Als er homos zijn, dan zijn er evenveel lesbo's. Het wel of niet bestaan van homo's vergroot de te poepen markt niet.

driewerf
20 januari 2010, 16:12
Als er homos zijn, dan zijn er evenveel lesbo's. Het wel of niet bestaan van homo's vergroot de te poepen markt niet.

Als iedereen bi is wel.

respublica
20 januari 2010, 16:16
Als er alleen mannelijke homoseksuelen bijkomen, wordt het aanbod aan vrouwen wel degelijk groter. Maar ik vrees dat de mannengroep waarschijnlijk meestal wel de trends volgt van de vrouwengroep en omgekeerd. M.a.w. echt meer vrouwen komen er dan vermoedelijk niet beschikbaar.
;-)

Pieter B
20 januari 2010, 16:18
Als er homos zijn, dan zijn er evenveel lesbo's. Het wel of niet bestaan van homo's vergroot de te poepen markt niet.

Maar dat is niet wat er wordt gezegd. Het gaat uit van de hypothese dat er enkel meer homo's zouden zijn. En gemiddeld zijn er ook meer homo's dan lesbo's er is dus een vrouwenoverschot dat enkel zou vergroten moest de holebi populatie vergroten.

filosoof
20 januari 2010, 16:18
Men weet momenteel nog niet echt wat de oorzaak van homofobie is maar moest men die vinden is een 'remedie' niet per se uitgesloten. Ik ben gewoon benieuwd naar wat jullie van zo'n remedie zouden vinden en of jullie het ethisch verantwoord vinden dat mensen hier gebruik van zouden maken? Zouden jullie het ethisch verantwoord vinden dat men een remedie zoekt?

Den Duisteren Duikboot
20 januari 2010, 16:26
Ik zou het niet erg vinden als andere het zouden nemen. (Wel moest mijn lief zulk pil nemen :? ). Iedereen is vrij om er voor te kiezen.
Ik denk niet dat er veel holebi's zijn die die pil zouden nemen. :-P

Ik zou het meteen nemen.

bgf324
20 januari 2010, 16:32
Ik zou het meteen nemen.

Waarom?
Denk je als hetero een beter leven te hebben?

Xenophon
20 januari 2010, 16:33
Waarom?
Denk je als hetero een beter leven te hebben?

Een normaler leven...


:D

bgf324
20 januari 2010, 16:52
Een normaler leven...
:D

Hoezo?
Ik denk dat ik even normaal leven als een hetero van mijn leeftijd. Op het seksuele aspect na.

Den Duisteren Duikboot
20 januari 2010, 16:57
Waarom?
Denk je als hetero een beter leven te hebben?

Ja.

Xenophon
20 januari 2010, 17:01
Hoezo?
Ik denk dat ik even normaal leven als een hetero van mijn leeftijd. Op het seksuele aspect na.

Precies.

Den Duisteren Duikboot
20 januari 2010, 17:08
Precies.

Als het dat maar was...

Raven
20 januari 2010, 19:39
beschikbaar maken... Homo's, net zoals kankerpatienten, hebben recht op genezing.

Xenophon
20 januari 2010, 19:40
Als het dat maar was...

Is er meer?

Bovenbuur
20 januari 2010, 20:04
Ik zie egenlijk het probleem net zo met homo's, ze dragen wel hun steentje bij in de strijd tegen de overbevolking.

Andro
20 januari 2010, 20:12
Ik zou het meteen nemen.
Veel succes gewenst.

Zwartengeel
20 januari 2010, 20:58
Hoezo?
Ik denk dat ik even normaal leven als een hetero van mijn leeftijd. Op het seksuele aspect na.

En ik maar denken dat dat sexuele aspect bij jou het enige was dat nog enigzins voor normaal kon doorgaan.

Raf
20 januari 2010, 23:47
Wat is er mank aan die bewerking?

Dat homoseksuelen niet alleen mannen zijn?

filosoof
21 januari 2010, 00:16
Homo? ...daar KIES je voor;-)Jij misschien, anderen dan weer niet.

Inno
21 januari 2010, 01:22
Ik zou de pil ook nemen, omdat ik kinderen zou willen maken op een natuurlijke manier en als ik impotent blijk te zijn, pech dan. :-)

bgf324
21 januari 2010, 02:17
Ik zou de pil ook nemen, omdat ik kinderen zou willen maken op een natuurlijke manier en als ik impotent blijk te zijn, pech dan. :-)

Gaat nu toch ook?

Het gebeurd toch dat homo's kinderen verwekken bij lesbische vrouwen en hem dan delen?

Pølle
21 januari 2010, 02:23
Hem delen.

:?

bgf324
21 januari 2010, 02:39
Ja.

Gij mss wel, maar ik zeker niet!

Ik tot 2 jaar geleden: Raar jochie dat nergens thuis hoorde. Zat in de klas altijd alleen. Was zeer stil. Lang onverzorgt haar en een t-shirt van Slayer included.
Als de hele klas iets ging drinken na school wou ik gewoon zo rap mogelijk naar huis. Fuiven en uitgaan was echt tijdverlies. Thuis wacht mijn beste en enige vriend - mijn PC - op mij.
En vrouwen zijn zo achterlijke wezens, hoe kan iemand daar met samen leven? Die zijn toch ontzettend stom? Waarom gaat iemand samen wonen met een meisje terwijl jongens veel toffer zijn? 8O
En bij het rukken stiekem aan die knappe jongens met een grote mel denken en er over fantaseren. :oops:

Plots 2 jaar geleden:
Werd smoorverliefd op jongen uit mijn klas 8O Eerste keer in mijn leven dat ik zo verliefd was... :-( Maar dat was een hetero :-(
Plots kwam ik in contact met wat jongens die homo waren en toch een normaal leven hadden. Waarom kan ik dan zo niet leven en waarom kunnen die wel een tof leven hebben zoals ze het willen? :-( Lag helemaal aan mezelf 8O
En dan heeft die eerst 'bekenning' niet lang geduurd, en voor ik het wist lag ik ook in bed met een jongen. :oops: Iets waar ik heel mijn leven had naar uit gezien als ik een jongen op de bus of op straat zag, zo dicht bij en toch zo ver weg.

Nu: :cheer: Ik heb een lief, ik heb goei vrienden, ik ga (soms) es uit, ik doe andere toffe dingen die mensen van mijn leeftijd doen :cheer:


Dus of ik terug wil naar mijn vorig leven waar ik geen leven had? Totaal NIET! :evil:

Pølle
21 januari 2010, 02:46
Gij mss wel, maar ik zeker niet!

Ik tot 2 jaar geleden: Raar jochie dat nergens thuis hoorde. Zat in de klas altijd alleen. Was zeer stil. Lang onverzorgt haar en een t-shirt van Slayer included.
Als de hele klas iets ging drinken na school wou ik gewoon zo rap mogelijk naar huis. Fuiven en uitgaan was echt tijdverlies. Thuis wacht mijn beste en enige vriend - mijn PC - op mij.
En vrouwen zijn zo achterlijke wezens, hoe kan iemand daar met samen leven? Die zijn toch ontzettend stom? Waarom gaat iemand samen wonen met een meisje terwijl jongens veel toffer zijn? 8O
En bij het rukken stiekem aan die knappe jongens met een grote mel denken en er over fantaseren. :oops:

Plots 2 jaar geleden:
Werd smoorverliefd op jongen uit mijn klas 8O Eerste keer in mijn leven dat ik zo verliefd was... :-( Maar dat was een hetero :-(
Plots kwam ik in contact met wat jongens die homo waren en toch een normaal leven hadden. Waarom kan ik dan zo niet leven en waarom kunnen die wel een tof leven hebben zoals ze het willen? :-( Lag helemaal aan mezelf 8O
En dan heeft die eerst 'bekenning' niet lang geduurd, en voor ik het wist lag ik ook in bed met een jongen. :oops: Iets waar ik heel mijn leven had naar uit gezien als ik een jongen op de bus of op straat zag, zo dicht bij en toch zo ver weg.

Nu: :cheer: Ik heb een lief, ik heb goei vrienden, ik ga (soms) es uit, ik doe andere toffe dingen die mensen van mijn leeftijd doen :cheer:


Dus of ik terug wil naar mijn vorig leven waar ik geen leven had? Totaal NIET! :evil:

Toen ge nog hetero waart?

bgf324
21 januari 2010, 02:53
Toen ge nog hetero waart?

Ik ben nooit hetero geweest. Ik heb het wel lang gedacht en gehoopt.

Ik herriner me een gesprek uit het 2de middelbaar waar jongens van mijn klas bezig waren over de tetten van de meisjes van de klas.
Van bepaalde meisjes had ik zelf geen idee of ze groot of klein waren. Dat was gewoon nooit opgevallen 8O
Terwijl ik (vanuit de zwemlessen) van iedere jongen een idee had hoe hun piemel er uit zag: hoe groot die was en of die besneden was enzo: ik zag het perfect voor mij. :-P
Dat was voor mij de moment van bevestiging. ("waarom ik? :-(")

Maar als je uit een katholiek-conservatief hol woont waar geen homo's wonen dan sluit je jezelf nogal op. (Ik dacht toen echt dat maar 1 op de 10.000 personen holebi waren en voornamelijk in steden als Antwerpen enzo).
"deze richting wil ik met mijn leven niet uit".


Maar kijk se, tis er dan toch van gekomen en ik vind het spijtig dat ik me nooit eerder geout heb (waarom niet op mijn 13de, in het 2de jaar?). Andere kinderen hebben een jeugd gehad! Ik niet!

Pølle
21 januari 2010, 02:58
Ik ben nooit hetero geweest.

Dus eigenlijk had dat verhaaltje helemaal niks te zien met die homopil.

Inno
21 januari 2010, 03:10
Zo'n outing moet toch wel redelijk spannend zijn. Hoe zullen mensen erop reageren en vooral je familie en vrienden. Ik heb eigenlijk geen homoseksuele vrienden, dus kan ik mij moeilijk inleven in hun situatie.

Alboreto
21 januari 2010, 07:13
Toen ge nog hetero waart?

Je hebt zijn verhaal helemaal niet begrepen hé?:?

backfire
21 januari 2010, 09:32
Men weet momenteel nog niet echt wat de oorzaak van homoseksualiteit is maar moest men die vinden is een 'remedie' niet per se uitgesloten. Ik ben gewoon benieuwd naar wat jullie van zo'n remedie zouden vinden en of jullie het ethisch verantwoord vinden dat mensen hier gebruik van zouden maken? Zouden jullie het ethisch verantwoord vinden dat men een remedie zoekt?

Ik zou het alleszins ethish verantwoord vinden de 'anti-idiotie'-pil manu militaru toe laten dienen. Kandidaten genoeg, blijkt zo.

Pølle
21 januari 2010, 12:00
Je hebt zijn verhaal helemaal niet begrepen hé?:?

Volgens mij hebt gij het niet goed begrepen. Het heeft namelijk geen enkele relevantie met die homopil. Niks mee te maken.

Den Duisteren Duikboot
21 januari 2010, 12:26
Maar kijk se, tis er dan toch van gekomen en ik vind het spijtig dat ik me nooit eerder geout heb (waarom niet op mijn 13de, in het 2de jaar?). Andere kinderen hebben een jeugd gehad! Ik niet!

Het was dus een pak makkelijker geweest als je al heel vroeg over een heteropil had beschikt... Je was een andere mens geweest, hé, iemand die zich wél thuisvoelde in discussies over de borsten van deze of gene griet...

Ik begrijp ook wel dat je nu niet meer terug wilt, maar niet iedereen bevindt zich in dezelfde situatie. Die heteropil is ook geen verplichting, hé. Ik zou ze dus wel nemen: zelfs in een middelgrote stad als Antwerpen, zelfs op internet, heb ik het idee in een verschrikkelijk kleine vijver te vissen. In kleine vijvers spelen schaalnadelen: het "milieu" is op z'n zachtst gezegd nogal eenzijdig en op de koop toe lopen er nogal veel seksueel "buitenissigen" rond. Bovendien is dat milieu enigszins losgekoppeld van het alledaagse leven. Heterovrienden vinden hun lief in dagelijkse situaties: op het werk, in het verenigingsleven, op school, etc. Als homoseksueel is die kans een stuk kleiner. Ik vind dat allemaal tergend frustrerend.

Pieter B
21 januari 2010, 12:34
Ik ben nooit hetero geweest. Ik heb het wel lang gedacht en gehoopt.

Ik herriner me een gesprek uit het 2de middelbaar waar jongens van mijn klas bezig waren over de tetten van de meisjes van de klas.
Van bepaalde meisjes had ik zelf geen idee of ze groot of klein waren. Dat was gewoon nooit opgevallen 8O
Terwijl ik (vanuit de zwemlessen) van iedere jongen een idee had hoe hun piemel er uit zag: hoe groot die was en of die besneden was enzo: ik zag het perfect voor mij. :-P
Dat was voor mij de moment van bevestiging. ("waarom ik? :-(")

Maar als je uit een katholiek-conservatief hol woont waar geen homo's wonen dan sluit je jezelf nogal op. (Ik dacht toen echt dat maar 1 op de 10.000 personen holebi waren en voornamelijk in steden als Antwerpen enzo).
"deze richting wil ik met mijn leven niet uit".


Maar kijk se, tis er dan toch van gekomen en ik vind het spijtig dat ik me nooit eerder geout heb (waarom niet op mijn 13de, in het 2de jaar?). Andere kinderen hebben een jeugd gehad! Ik niet!
Waarom hebde geen jeugd hebben gehad?

Eigenzinnig
21 januari 2010, 12:44
(waarom niet op mijn 13de, in het 2de jaar?).
troost u..op die leeftijd hadden vroeger weinig gasten sexuele avontuurtjes..je hebt op dat vlak niks gemist..

Pieter B
21 januari 2010, 14:37
troost u..op die leeftijd hadden vroeger weinig gasten sexuele avontuurtjes..je hebt op dat vlak niks gemist..

Vandaag wel ofwa? 13.... da zijn kleuters

IronChef
21 januari 2010, 14:39
En vrouwen zijn zo achterlijke wezens, hoe kan iemand daar met samen leven? Die zijn toch ontzettend stom? Waarom gaat iemand samen wonen met een meisje terwijl jongens veel toffer zijn? 8O

Niet moeilijk dat je eenzaam was.

En nogal terecht ook.

Xenophon
21 januari 2010, 14:39
Andere kinderen hebben een jeugd gehad! Ik niet!

Dat is een veralgemening.

Ik ben hetero en ik heb ook geen jeugd gehad.

Xenophon
21 januari 2010, 14:41
Als homoseksueel is die kans een stuk kleiner. Ik vind dat allemaal tergend frustrerend.

Ik denk dat je het een beetje verkeerd ziet, hetero's hebben ook frustraties.

xrc
21 januari 2010, 15:14
Neen, dat zou niet ethisch verantwoord zijn. De prikkels moeten niet geëlimineerd worden. De mentaliteit moet gewijzigd worden.

Den Duisteren Duikboot
21 januari 2010, 15:36
Ik denk dat je het een beetje verkeerd ziet, hetero's hebben ook frustraties.

Het gaat inderdaad om relatieve verschillen. Mijn excuses als ik ook maar ergens, door een leesteken te veel of te weinig, gesuggereerd zou hebben dat het om absolute verschillen gaat.

manuel
21 januari 2010, 17:53
Het was dus een pak makkelijker geweest als je al heel vroeg over een heteropil had beschikt... Je was een andere mens geweest, hé, iemand die zich wél thuisvoelde in discussies over de borsten van deze of gene griet...

Ik begrijp ook wel dat je nu niet meer terug wilt, maar niet iedereen bevindt zich in dezelfde situatie. Die heteropil is ook geen verplichting, hé. Ik zou ze dus wel nemen: zelfs in een middelgrote stad als Antwerpen, zelfs op internet, heb ik het idee in een verschrikkelijk kleine vijver te vissen. In kleine vijvers spelen schaalnadelen: het "milieu" is op z'n zachtst gezegd nogal eenzijdig en op de koop toe lopen er nogal veel seksueel "buitenissigen" rond. Bovendien is dat milieu enigszins losgekoppeld van het alledaagse leven. Heterovrienden vinden hun lief in dagelijkse situaties: op het werk, in het verenigingsleven, op school, etc. Als homoseksueel is die kans een stuk kleiner. Ik vind dat allemaal tergend frustrerend.

Dus denk je dat het als hetero allemaal plots veel makkelijker wordt ?
Ewel, ik zeg u dat hetero's doen alsof het allemaal veel makkelijker is. Inderdaad, en daar hebt u gelijk in, het vinden van 'een lief' is makkelijker in de 'hetero-wereld'. Het houden van dat lief om de juiste redenen (nl. dat je met haar/hem samen iets wil opbouwen), is voor hetero's even moeilijk.
Maar velen houden gewoon de schijn op...
En dat van dat er niet bijhoren, dat dat met seks te maken zou hebben, daar ben ik het ook niet echt mee eens.
Ik hoorde 'er' ook niet bij in school. Maar ik ben er uiteindelijk achter gekomen dat ik gewoon in heel andere dingen geïnteresseerd was dan mijn klasgenoten. Ik was geinteresseerd in kunst, mode, klassieke muziek, Ediath Piaf etc. Elvis Costello, U2 enzo, niet echt aan mij besteed. En blijkbaar viel ik ook op jongens.
Dat 'homo'-zijn wordt telkens weer zo 'overroepen'. Het lijkt wel of homo's enkel aan seks denken en doen, en hetero's niet zekers ?
De pil zou moeten dienen om de ogen van de 'tegenstanders' te openen, zodat ze zien dat homo's en hetero's net dezelfde problemen hebben.

Bovenbuur
21 januari 2010, 18:41
Als ik homo zou zijn zou ik waarschijnlijk veel te eigenzinnig wezen om die pil te nemen.

Alboreto
21 januari 2010, 19:10
Volgens mij hebt gij het niet goed begrepen.

Ik wel ;)

Wisord
21 januari 2010, 19:22
Men weet momenteel nog niet echt wat de oorzaak van homoseksualiteit is maar moest men die vinden is een 'remedie' niet per se uitgesloten. Ik ben gewoon benieuwd naar wat jullie van zo'n remedie zouden vinden en of jullie het ethisch verantwoord vinden dat mensen hier gebruik van zouden maken? Zouden jullie het ethisch verantwoord vinden dat men een remedie zoekt?



Het idee alleen al ..... lijkt me iets van de thaliban of het vaticaan en co...

Alboreto
21 januari 2010, 20:03
Men weet momenteel nog niet echt wat de oorzaak van homoseksualiteit is maar moest men die vinden is een 'remedie' niet per se uitgesloten. Ik ben gewoon benieuwd naar wat jullie van zo'n remedie zouden vinden en of jullie het ethisch verantwoord vinden dat mensen hier gebruik van zouden maken? Zouden jullie het ethisch verantwoord vinden dat men een remedie zoekt?

Kleine vraag,

beschouw je de holebi geaardheid als een geloof, of als een levensovertuiging?

Alboreto
21 januari 2010, 20:04
Geen stemrecht voor gastarbeiders!

Heksen op de brandstapel!;-)

Bertie
21 januari 2010, 20:14
Zouden jullie het ethisch verantwoord vinden dat men een remedie zoekt?Er bestaat al een betrouwbare geneesmiddel tegen homo/pedoseksualiteit: castratie
.

Alboreto
21 januari 2010, 20:18
Er bestaat al een betrouwbare geneesmiddel tegen homo/pedoseksualiteit: castratie.

Wat ook het betrouwbaar geneesmiddel schijnt te zijn voor heteroseksualiteit heb ik gehoord ;-)

Pølle
21 januari 2010, 20:24
Ik wel ;)

Nee toch niet. Verduidelijk dan eens de relevantie van zijn verhaal in deze discussie? Want mij is ze compleet onduidelijk.

In zijn puberteit had hij het moeilijk. Omdat hij niet terug naar die tijd wilt, zou hij nooit een heteropil nemen. Klinkt erg vreemd hoor.

Bertie
21 januari 2010, 20:54
Ik zie egenlijk het probleem net zo met homo's, ze dragen wel hun steentje bij in de strijd tegen de overbevolking.Niet echt. Homo's vallen op (in bepaalde milieus zoals bvb in de politiek en de entertainment branche) en uiteraard is de homo/pedo-lobby ook nog kind aan huis bij de liberale etablissement inclusief de media, maar in werkelijkheid is maar hooguit 1% van de bevolking (http://www.standardnewswire.com/news/13187914.html) in het Westen (daarbuiten is het percentage nog lager) homoseksueel
.

Hardcore4life
21 januari 2010, 21:01
Laat ze maar homo worden, dan hebben wij hetero's meer vrouwen ;-)

Raf
21 januari 2010, 21:06
Er bestaat al een betrouwbare geneesmiddel tegen homo/pedoseksualiteit: castratie
.

Er bestaat er ook eentje voor idiotie: lobotomie.

Raf
21 januari 2010, 21:08
Laat ze maar homo worden, dan hebben wij hetero's meer vrouwen ;-)

Want homoseksuelen zijn alleen mannen... :roll:

Bovenbuur
21 januari 2010, 21:20
Niet echt. Homo's vallen op (in bepaalde milieus zoals bvb in de politiek en de entertainment branche) en uiteraard is de homo/pedo-lobby ook nog kind aan huis bij de liberale etablissement inclusief de media, maar in werkelijkheid is maar hooguit 1% van de bevolking (http://www.standardnewswire.com/news/13187914.html) in het Westen (daarbuiten is het percentage nog lager) homoseksueel
.

En daardoor kunnen homoparen opeens kinderen krijgen?

Esperanza
21 januari 2010, 21:39
Er bestaat al een betrouwbare geneesmiddel tegen homo/pedoseksualiteit: castratie
.Homosexualiteit in één adem vernoemen en/of te koppelen met pedofilie. Sommigen zijn wel echt héél fier op hun eigen ignorantie...

respublica
21 januari 2010, 21:39
Ik heb in mijn jeugd altijd gehoord dat 5 �* 10% van de mensen homoseksueel waren. In mijn leven heb ik daar eigenlijk nooit veel van gemerkt. Na de post van Bertie besef ik opeens dat dat weer zo'n politiek correct leugentje voor bestwil zou kunnen zijn, zoals ik nog wel veel dingen gehoord heb in mijn jeugd. Bestaan daar eigenlijk ernstige cijfers over?

Bertie
21 januari 2010, 21:53
Homosexualiteit in één adem vernoemen en/of te koppelen met pedofilie.De feiten (http://www.traditioninaction.org/HotTopics/a02rStatistcs.html) spreken voor zich: één op de drie (33%) heeft het al ZELF toegegeven!
.

xrc
21 januari 2010, 22:01
Homosexualiteit in één adem vernoemen en/of te koppelen met pedofilie. Sommigen zijn wel echt héél fier op hun eigen ignorantie...

Waarom zou dat niet mogen? Het zijn alletwee afwijkende vormen van seksualiteit. Alhoewel pedofilie vele malen erger is, natuurlijk. Dat spreekt voor zich. Kinderen zijn kwetsbaarder dan volwassen mensen.

Esperanza
21 januari 2010, 22:14
De feiten (http://www.traditioninaction.org/HotTopics/a02rStatistcs.html) spreken voor zich: één op de drie (33%) heeft het al ZELF toegegeven!
.Je zult met wat beter moeten afkomen dan evangelisch geinspireerde "wetenschappelijke" thinktanks.

Esperanza
21 januari 2010, 22:15
Waarom zou dat niet mogen? Het zijn alletwee afwijkende vormen van seksualiteit. Alhoewel pedofilie vele malen erger is, natuurlijk. Dat spreekt voor zich. Kinderen zijn kwetsbaarder dan volwassen mensen.Pedofilie heeft geen bal te zien met homosexualiteit of omgekeerd.

Den Duisteren Duikboot
21 januari 2010, 22:20
Ik heb in mijn jeugd altijd gehoord dat 5 �* 10% van de mensen homoseksueel waren. In mijn leven heb ik daar eigenlijk nooit veel van gemerkt. Na de post van Bertie besef ik opeens dat dat weer zo'n politiek correct leugentje voor bestwil zou kunnen zijn, zoals ik nog wel veel dingen gehoord heb in mijn jeugd. Bestaan daar eigenlijk ernstige cijfers over?

Eigenlijk weet men dat niet, simpelweg omdat zoiets moeilijk na te gaan is, zeker in landen, streken en milieus waar er een taboe op rust. Juist daarom is het gevaar op onderschatting groter dan het gevaar op overschatting. 5% lijkt me niet overdreven.

bgf324
21 januari 2010, 22:57
De feiten (http://www.traditioninaction.org/HotTopics/a02rStatistcs.html) spreken voor zich: één op de drie (33%) heeft het al ZELF toegegeven!
.

Ziet er een heel betrouwbare bron uit...

Pølle
22 januari 2010, 02:17
Na de post van Bertie besef ik opeens dat dat weer zo'n politiek correct leugentje voor bestwil zou kunnen zijn

?

vlijmscherp
22 januari 2010, 08:08
Waarom zou dat niet mogen? Het zijn alletwee afwijkende vormen van seksualiteit. Alhoewel pedofilie vele malen erger is, natuurlijk. Dat spreekt voor zich. Kinderen zijn kwetsbaarder dan volwassen mensen.

het ene heeft niets met het andere te maken. homofilie gaat over liefde/lust tussen 2 volwassen mensen met wederzijdse toestemming.
pedofilie gaat over lust tussen 1 volwassen persoon en 1 kind zonder de toestemming van het kind.

pedofilie kan je gelijkstellen met verkrachting.

Den Duisteren Duikboot
22 januari 2010, 12:13
pedofilie gaat over lust

Ook liefde.

tussen 1 volwassen persoon en 1 kind zonder de toestemming van het kind.

Niet noodzakelijk.

pedofilie kan je gelijkstellen met verkrachting.

Totaal uit de lucht gegrepen. Pedofilie is een seksuele voorkeur. Een pedofiel is in staat iemand te verkrachten zoals een heterofiel daartoe in staat is. De kans is wel groter omdat hij zijn voorkeur normaliter niet kan uitleven. Overigens is ook niet iedere kinderverkrachter pedofiel. Verkrachting gaat vaak meer om machts- dan om lustgevoelens, of beter: de lust komt voort uit de macht, niet uit de persoon die "bemachtigd" wordt.

RodeLantaarn
22 januari 2010, 12:20
Er bestaat al een betrouwbare geneesmiddel tegen homo/pedoseksualiteit: castratie
.

Kunnen we tegelijk beginnen met het uitrukken van de tong bij religieuze extremisten. Maatschappelijk gezien een betere oplossing.

brother paul
22 januari 2010, 12:32
De hoop van de homo's om te bewijzen dat homofilie normaal is in de natuur, is toch weer een beetje aan het verwateren...

http://www.demorgen.be/dm/nl/5381/Bedreigde-Dieren/article/detail/1057294/2010/01/21/Homopinguins-verliezen-pasgeboren-kuiken.dhtml

Raf
22 januari 2010, 12:39
De hoop van de homo's om te bewijzen dat homofilie normaal is in de natuur, is toch weer een beetje aan het verwateren...

http://www.demorgen.be/dm/nl/5381/Bedreigde-Dieren/article/detail/1057294/2010/01/21/Homopinguins-verliezen-pasgeboren-kuiken.dhtml

Waarom? Wat heeft het ongelukkige overlijden van dat kuiken daarmee te maken? Denk je dat dat bij een hetero-pinguinpaar niet had kunnen gebeuren?

Zeno!
22 januari 2010, 12:41
De hoop van de homo's om te bewijzen dat homofilie normaal is in de natuur, is toch weer een beetje aan het verwateren...

http://www.demorgen.be/dm/nl/5381/Bedreigde-Dieren/article/detail/1057294/2010/01/21/Homopinguins-verliezen-pasgeboren-kuiken.dhtml

Ik w�*st het. Longontsteking is een homoziekte. Homoziekte zeg ik u!

vlijmscherp
22 januari 2010, 12:44
Ook liefde.



Niet noodzakelijk.



Totaal uit de lucht gegrepen. Pedofilie is een seksuele voorkeur. Een pedofiel is in staat iemand te verkrachten zoals een heterofiel daartoe in staat is. De kans is wel groter omdat hij zijn voorkeur normaliter niet kan uitleven. Overigens is ook niet iedere kinderverkrachter pedofiel. Verkrachting gaat vaak meer om machts- dan om lustgevoelens, of beter: de lust komt voort uit de macht, niet uit de persoon die "bemachtigd" wordt.

een kind kan per definitie geen toestemming geven, het is wilsonbekwaam.

ik wil nog geloven dat kinderen boven de 12 dat mss kunnen, maar ik werk genoeg met kinderen van beneden de 12 om te weten dat die echt nog geen toestemming kunnen geven om sex te hebben.

Raf
22 januari 2010, 12:44
Ik w�*st het. Longontsteking is een homoziekte. Homoziekte zeg ik u!

:lol:

Hardcore4life
22 januari 2010, 14:20
Holebisexualiteit is relatief he. Op dit moment is het "mode" dat 2 vrouwen met mekaar zitten de sexen, op vraag van de man. Daarom zijn zij nog niet lesbisch! Vrouwen of mannen die mekaar een zoen geven zijn daarom niet holebi!

abou Anis
22 januari 2010, 14:34
Waar is de tijd dat seksen enkel stond voor het bepalen van het geslacht van kuikens.

brother paul
22 januari 2010, 14:42
:lol:

niets mee te maken, maar best grappig toch dat het de krant haalt

Raf
22 januari 2010, 16:00
niets mee te maken, maar best grappig toch dat het de krant haalt

Nochtans beweerde je hier dat het er wèl iets mee te maken zou hebben:
De hoop van de homo's om te bewijzen dat homofilie normaal is in de natuur, is toch weer een beetje aan het verwateren...

http://www.demorgen.be/dm/nl/5381/Bedreigde-Dieren/article/detail/1057294/2010/01/21/Homopinguins-verliezen-pasgeboren-kuiken.dhtml

Verder zie ik daar niet meteen het grappige van in... Vind jij het grappig dat dat kuikentje gestorven is? Bizar gevoel voor humor houd jij er op na... :?

brother paul
22 januari 2010, 16:49
Nochtans beweerde je hier dat het er wèl iets mee te maken zou hebben:


Verder zie ik daar niet meteen het grappige van in... Vind jij het grappig dat dat kuikentje gestorven is? Bizar gevoel voor humor houd jij er op na... :?

emokikker

liberalist_NL
22 januari 2010, 20:45
Men weet momenteel nog niet echt wat de oorzaak van homoseksualiteit is maar moest men die vinden is een 'remedie' niet per se uitgesloten. Ik ben gewoon benieuwd naar wat jullie van zo'n remedie zouden vinden en of jullie het ethisch verantwoord vinden dat mensen hier gebruik van zouden maken? Zouden jullie het ethisch verantwoord vinden dat men een remedie zoekt?Met het huidige klimaat van overbevolking, zou het beter zijn als men een hetero-pil uit zou vinden.

Albrecht
22 januari 2010, 20:47
Waar is de tijd dat seksen enkel stond voor het bepalen van het geslacht van kuikens.
Die tijd zit ergens ver weg samen met de tijd waar stout simpelweg dapper betekende.

Pieter B
22 januari 2010, 22:15
Met het huidige klimaat van overbevolking, zou het beter zijn als men een hetero-pil uit zou vinden.

Ge moet ook nog mensen vinden die het willen nemen hé.

Alboreto
22 januari 2010, 22:16
Kleine vraag, Pieter

beschouw je de holebi geaardheid als een geloof, of als een levensovertuiging?

Pieter B
23 januari 2010, 01:42
Kleine vraag,

beschouw je de holebi geaardheid als een geloof, of als een levensovertuiging?

Nee, maar ik heb het hier geplaatst omdat ik het over het ethische wou hebben. En ethische vraagstukken leken mij wel te passen onder geloof en levensovertuiging.

filosoof
25 januari 2010, 12:39
Homo? ...daar KIES je voor;-)Meneer is ervaringsdeskundige?

filosoof
25 januari 2010, 12:40
Ge moet ook nog mensen vinden die het willen nemen hé.in 't drinkwater doen, hé.

RodeLantaarn
25 januari 2010, 13:00
Wie beweert dat homoseksualiteit enkel een keuze is, negeert elk wetenschappelijk bewijs voor de betrokkenheid van genetische factoren en immunologische fenomenen. Er zijn reeds meerdere studies uitgevoerd die een erfelijke factor suggereren:

Tweelingen: monozygote tweelingen zijn meer geneigd om beiden homoseksueel te zijn dan heterozgote tweelingen.

Genetische koppeling: stamboom- en DNA-merker analyse suggereren dat een X-chromosomaal gelocaliseerde merker geassocieerd wordt met homoseksualiteit.

Epigenetica (studie van (semi-)permanente modificaties van het DNA die genen aan-en uitschakelen): Sommige moeders van homoseksuele kinderen vertonen een verstoorde X-chromosoom inactivatie (bij vrouwen is slechts één van de twee X-chromosomen actief).

Geboortevolgorde:

Blanchard and Klassen (1997) reported that each older brother increases the odds of a man being gay by 33%.[18][19] This is now "one of the most reliable epidemiological variables ever identified in the study of sexual orientation."[20] To explain this finding, it has been proposed that male fetuses provoke a maternal immune reaction that becomes stronger with each successive male fetus. Male fetuses produce HY antigens which are "almost certainly involved in the sexual differentiation of vertebrates." It is this antigen which maternal H-Y antibodies are proposed to both react to and 'remember'. Successive male fetuses are then attacked by H-Y antibodies which somehow decrease the ability of H-Y antigens to perform their usual function in brain masculinisation.[18]


enzoverder enzoverder (http://en.wikipedia.org/wiki/Biology_and_sexual_orientation)

Om nog maar te zwijgen van het biologisch bewijs dat niet te vinden is.

Het lijkt dus eerder zo dat homoseksualiteit kan beïnvloed worden door een groot aantal verschillende factoren, die al dan niet kunnen bijdragen tot de ontwikkeling hiervan. Hoewel ik vermoed dat er ook psychologische invloeden meespelen, stellen dat dit een keuze zou zijn, is simpelweg naïef en idioot.

cookie monster
26 januari 2010, 01:50
Zoals Giserke het in een ander topic zei:Ik ben voorstander van homo's. Er zijn er veel te weinig.
Hoe meer er zijj, hoe meer vrijgezelle vrouwen er zijn. :-D

:thumbsup: :rofl:


Inelk geval , zo'n pil: :rofl:

Ars_Nova
10 februari 2010, 15:53
Ik ben nooit hetero geweest. Ik heb het wel lang gedacht en gehoopt.

Ik herriner me een gesprek uit het 2de middelbaar waar jongens van mijn klas bezig waren over de tetten van de meisjes van de klas.
Van bepaalde meisjes had ik zelf geen idee of ze groot of klein waren. Dat was gewoon nooit opgevallen 8O
Terwijl ik (vanuit de zwemlessen) van iedere jongen een idee had hoe hun piemel er uit zag: hoe groot die was en of die besneden was enzo: ik zag het perfect voor mij. :-P
Dat was voor mij de moment van bevestiging. ("waarom ik? :-(")

Maar als je uit een katholiek-conservatief hol woont waar geen homo's wonen dan sluit je jezelf nogal op. (Ik dacht toen echt dat maar 1 op de 10.000 personen holebi waren en voornamelijk in steden als Antwerpen enzo).
"deze richting wil ik met mijn leven niet uit".


Maar kijk se, tis er dan toch van gekomen en ik vind het spijtig dat ik me nooit eerder geout heb (waarom niet op mijn 13de, in het 2de jaar?). Andere kinderen hebben een jeugd gehad! Ik niet!



Allemaal héééél herkenbaar!! :roll:

Ars_Nova
10 februari 2010, 15:54
Vandaag wel ofwa? 13.... da zijn kleuters

Jee, ben jij zo iemand die denkt dat 16-jarigen nog kinderen zijn enzo.

Pieter B
11 februari 2010, 00:11
Jee, ben jij zo iemand die denkt dat 16-jarigen nog kinderen zijn enzo.

Dat zijn ze toch ook... wat is u punt? En ik had het over 13 jarige niet over 16 jarige.

Ars_Nova
11 februari 2010, 11:35
Dat zijn ze toch ook... wat is u punt? En ik had het over 13 jarige niet over 16 jarige.

Nee dat zijn ze niet. Mijn punt is dat ge niet het onderscheid kunt maken tussen kinderen en adolescenten en als ge zegt dat 13-jarigen kleuters zijn dan suggereert dat dat je 16-jarigen ook nog als kinderen beschouwt, terwijl ze in werkelijkheid al bijna volwassen zijn (nog niet helemaal, maar er is dan ook geen strikte scheiding).

Pieter B
11 februari 2010, 14:09
Nee dat zijn ze niet. Mijn punt is dat ge niet het onderscheid kunt maken tussen kinderen en adolescenten en als ge zegt dat 13-jarigen kleuters zijn dan suggereert dat dat je 16-jarigen ook nog als kinderen beschouwt, terwijl ze in werkelijkheid al bijna volwassen zijn (nog niet helemaal, maar er is dan ook geen strikte scheiding).

Ik suggereer helemaal niets. Ik wou gewoon zeggen dat 13 jarige jongens ook vandaag de dag niet meer seks hebben dan 20 jaar geleden. Op dat vlak zijn het nog kleuters. Verder wou ik niets insinueren. Ik weet heel goed wat adolescenten zijn.

Callisto
14 februari 2010, 13:53
Ik begrijp niet waarom sommige de vergelijking maken tussen homoseksualiteit en pedoseksualiteit.
Pedoseksualiteit is een ziekte, ookal vind de pedofiel van niet en gaat die zelfs zo ver om te beweren dat het niet om "sex" gaat maar om liefde. De machtsverhoudingen liggen helemaal krom, een kind kan geen toestemming geven om sex met een volwassenen te hebben daar het de gevolgen nog de betekenis van deze daad ten volle kan zien.
Een kind is afhankelijk van een volwassenen.
Ik maak ook geen onderscheid tussen de leeftijd v/h kind, zolang het kind niet meerderjarig is en kan verantwoordelijk gesteld worden voor zijn daden, blijft hij in mijn ogen ook een kind.
Een 16 jarige is niet minder ontvangkelijk voor de manipulaties van een pedoseksueel, ookal denken ze van zichzelf dat ze al "volwassen" zijn. Punt is dat men dat nog niet is, de hersenen ontwikkelen zich tot de leeftijd van 20-25 jaar.
Zeker met de nieuwigheidjes van de afgelopen jaren lopen kinderen meer gevaar om tegen een pedoseksueel op te lopen, het internet is een zeer gewillig medium voor pedoseksuelen om te gaan jagen.

Homoseksualiteit werd in 1974 geschrapt uit het Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (DSM) als zijnde een psychische aandoening.
er is dus geen pil nodig om dat te genezen.

Een relatie tussen beide mensen moet berusten op wederzijdse instemming, wanneer een van de partijen daartoe niet in staat is of word geacht, kan men spreken van "afwijkend" gedrag.

Ars_Nova
15 februari 2010, 16:00
Ik begrijp niet waarom sommige de vergelijking maken tussen homoseksualiteit en pedoseksualiteit.

Waarom niet?

Pedoseksualiteit is een ziekte, ookal vind de pedofiel van niet en gaat die zelfs zo ver om te beweren dat het niet om "sex" gaat maar om liefde.

Voor een echte pedofiel gaat het ook om liefde. Maar die liefde die te ver gaat (te volwassen is) kan het kind schaden. Er zijn btw vrij veel pedofielen maar de meeste zien kinderen ècht te graag om ze iets aan te doen. HET is maar een kleine minderheid die een serieuze seksuele stoornis heeft.

Ik maak ook geen onderscheid tussen de leeftijd v/h kind, zolang het kind niet meerderjarig is en kan verantwoordelijk gesteld worden voor zijn daden, blijft hij in mijn ogen ook een kind.
Een 16 jarige is niet minder ontvangkelijk voor de manipulaties van een pedoseksueel, ookal denken ze van zichzelf dat ze al "volwassen" zijn. Punt is dat men dat nog niet is, de hersenen ontwikkelen zich tot de leeftijd van 20-25 jaar.

IK heb grote moeite met die uitspraak. Er is een wereld van verschil tussen een 12-jarige en een 16-jarige. IN veel landen worden 14-jarigen als volwassenen beschouwd. De laatste tijd zijn jongeren ook gewoon vroeger rijp. En er zijn wel degelijk jongeren die er wel klaar voor zijn. Het gaat erom dat in elke relatie moet gekeken worden tot hoever je kan gaan. IN die zin maakt leeftijd inderdaad niet uit, maar dat wil niet zeggen dat alle relaties met b.v. 16-jarigen bij voorbaat mis aflopen.