PDA

View Full Version : Volkswagens roep alle Golfs uit 1974 terug:


Derk de Tweede
23 januari 2010, 23:39
Het slotje van het dashboard kan soms weigeren, er wordt gratis een nieuwe ingezet.

Opel:
Koop nu snel de nieuwe Corsa.
Alle motoren zijn sterk en het koetswerk zijn sterk verbeterd. Maw, de vorige modellen waren slecht.

Moraal:
Ik koop dus geen Opel meer, maar een VW of Subaru.
Ik kan Opel adviseren om een ander reclamebureau te nemen.

Johnny Blaze
24 januari 2010, 02:33
:cheer: Sti :cheer:

Jazeker
24 januari 2010, 03:58
Het slotje van het dashboard kan soms weigeren, er wordt gratis een nieuwe ingezet.

Opel:
Koop nu snel de nieuwe Corsa.
Alle motoren zijn sterk en het koetswerk zijn sterk verbeterd. Maw, de vorige modellen waren slecht.

Moraal:
Ik koop dus geen Opel meer, maar een VW of Subaru.
Ik kan Opel adviseren om een ander reclamebureau te nemen.

Wat wil je nu zeggen, vriend? :x

Beetje komen lachen met 8000 gezinnen die zonder inkomen vallen? Is dat je doel?

Derk de Tweede
24 januari 2010, 11:58
Wat wil je nu zeggen, vriend? :x

Beetje komen lachen met 8000 gezinnen die zonder inkomen vallen? Is dat je doel?

Meer over marketing, je product op een goede wijze aanprijzen. Het reclamebureau van Opel doet het dus helemaal verkeerd.

Xenophon
24 januari 2010, 12:18
Wat wil je nu zeggen, vriend? :x

Beetje komen lachen met 8000 gezinnen die zonder inkomen vallen? Is dat je doel?

Trekken die mensen geen dopgeld?

Mentaal is het zwaar natuurlijk, van hard werken de ene dag naar luie dopper en profiteur de andere.

BigF
24 januari 2010, 12:42
Wat wil je nu zeggen, vriend? :x

Beetje komen lachen met 8000 gezinnen die zonder inkomen vallen? Is dat je doel?
Waarom niet?
Ik ben ooit ook al een paar keren zonder inkomen gevallen maar daar is toen niks van in't nieuws geweest.

Waarom is het voor iemand erger dat hij samen met nog enkele duizenden ontslagen wordt dan dat hij als enige sukkelaar bij een kleine baas op straat gezet wordt?

Ok, toegegeven, leuk is anders maar het grootste probleem in de massaontslagen bij Opel is het feit dat er duizenden werklozen bijkomen. Ze moeten bij mij op't nieuws niet afkomen met snikkende Opel-arbeiders. Voor die mensen is het probleem niks groter dan voor enig welke andere ontslagene.

Jazeker
24 januari 2010, 12:54
Waarom niet?
Ik ben ooit ook al een paar keren zonder inkomen gevallen maar daar is toen niks van in't nieuws geweest.

Waarom is het voor iemand erger dat hij samen met nog enkele duizenden ontslagen wordt dan dat hij als enige sukkelaar bij een kleine baas op straat gezet wordt?

Ok, toegegeven, leuk is anders maar het grootste probleem in de massaontslagen bij Opel is het feit dat er duizenden werklozen bijkomen. Ze moeten bij mij op't nieuws niet afkomen met snikkende Opel-arbeiders. Voor die mensen is het probleem niks groter dan voor enig welke andere ontslagene.

Dat is waar. Maar je zal maar in je regio ineens een job gaan zoeken als arbeider als er daar net een aantal duizenden werkzoekenden met dezelfde kwalificaties zijn bijgekomen.

Het ging me vooral om het leedvermaak van Derk.

Tavek
24 januari 2010, 15:59
Ach, Opel kennende zullen die mensen daar vertrekken met 100k brutto en meer aan premies.

Een ontslag kan soms een financiele zegen zijn. En natuurlijk meteen terug werk....kassa kassa !

bgf324
24 januari 2010, 16:21
Koop enkel nog Ford en Volvo

Jazeker
24 januari 2010, 17:04
Ach, Opel kennende zullen die mensen daar vertrekken met 100k brutto en meer aan premies.

Een ontslag kan soms een financiele zegen zijn. En natuurlijk meteen terug werk....kassa kassa !

Think twice.

Txiki
24 januari 2010, 17:09
Ik versta de titel niet:

Volkswagens roep alle Golfs uit 1974 terug

Daar ontbreken punten en komma's:

Volkswagens, roep alle Golfs uit 1974 terug!

'k verstoagetni :?

Mitgard
24 januari 2010, 18:04
drank of seniliteit, het is niet altijd duidelijk bij derk.

Gun
24 januari 2010, 18:13
Dat is waar. Maar je zal maar in je regio ineens een job gaan zoeken als arbeider als er daar net een aantal duizenden werkzoekenden met dezelfde kwalificaties zijn bijgekomen.

Het ging me vooral om het leedvermaak van Derk.
CAO van de arbeiders in de autoindustrie al eens onder de loupe genomen?

Heb reeds een aantal sollicitanten over de vloer gehad die van bij VW kwamen. We konden hun met veel moeite een Brutto loon aanbieden van hetzelfde bedrag als zij Netto verdienden bij VW ... soms gewoon om schroeven vast te zetten ...


De meesten met een lange staat van dienst hebben op 30 jaar al verdiend wat ze eigenlijk over gans hun carrière zouden verdienen bij een reguliere job

Tavek
24 januari 2010, 19:17
Think twice.

Mijn pa heeft het aan de hand gehad met een duitse multinational ?

Das serieus kassa kassa hoor....en als ge een beetje goed zijt in wat ge doet hebt ge meteen terug werk ;)

From_Vlaanderen
24 januari 2010, 19:22
land rover ;-)

Derk de Tweede
24 januari 2010, 20:27
Ik doelde niet op de ontslagen bij Opel Antwerpen, maar hoe die advertentie van VW (die echt is geplaatst in de dagbladen in NL.) aangeeft dat je bij VW-dealers gerust met een Kever of VW-Golf 1974 aan kunt komen. (De eerste Golfjes waren trouwens ook roestbakken, net als Lada's).
Mijn Corsa is nu 9 jaar, en de dealer zit constant aan mijn kop te zeiken dat ik aan een nieuwe wagen toe ben.
Ik merk dat dit type Corsa niet meer zo goed is als het model daarvoor, die pas op 17-jarige leeftijd naar de sloop bracht.
In advertenties van Opel benadrukt het merk altijd dat de nieuwe modellen stukken beter zijn dan de vorigen. Maw onze oudere modellen deugen niet.
Bij de lokale VW-dealer wordt je met een oude Golf met elan behandeld.
Heb ooit gezien hoe iemand met een kapotte B-Kadett werd weggestuurd bij mijn dealer onder het mom van "daar beginnen we niet meer aan".
Verder valt het me op dat je vrijwel geen D- of E-Kadett meer ziet rijden.
Kern van de zaak is dus "wie het ouwe niet deert, is het nieuwe niet weerd.

Svennies
24 januari 2010, 20:45
Ik doelde niet op de ontslagen bij Opel Antwerpen, maar hoe die advertentie van VW (die echt is geplaatst in de dagbladen in NL.) aangeeft dat je bij VW-dealers gerust met een Kever of VW-Golf 1974 aan kunt komen. (De eerste Golfjes waren trouwens ook roestbakken, net als Lada's).
Mijn Corsa is nu 9 jaar, en de dealer zit constant aan mijn kop te zeiken dat ik aan een nieuwe wagen toe ben.
Ik merk dat dit type Corsa niet meer zo goed is als het model daarvoor, die pas op 17-jarige leeftijd naar de sloop bracht.
In advertenties van Opel benadrukt het merk altijd dat de nieuwe modellen stukken beter zijn dan de vorigen. Maw onze oudere modellen deugen niet.
Bij de lokale VW-dealer wordt je met een oude Golf met elan behandeld.
Heb ooit gezien hoe iemand met een kapotte B-Kadett werd weggestuurd bij mijn dealer onder het mom van "daar beginnen we niet meer aan".
Verder valt het me op dat je vrijwel geen D- of E-Kadett meer ziet rijden.
Kern van de zaak is dus "wie het ouwe niet deert, is het nieuwe niet weerd.

Dat klopt Derk, mijn vorige garagist was altijd fier als ik met mijne Nissan bluebird van 17 jaar oud langs kwam...

300.000 km voor een 1.6 liter benzinemotor met slechts één kapotte alternator,één keer radiator stuk ,de twee achterste schokdempers,en één achterste uitlaat vervangen als extra kosten in al die jaren...
En géén spoor van roest te bekennen...

Spijtig voor hem werk ik inmiddels bij Mazda zodat de opvolger van de Bluebird een Mazda 5 highpower is geworden...

Ach, ter compensatie heb ik voor mijn oudste een Nissan Micra 1.2 liter automaat bij hem gekocht.... ;-)

Tavek
24 januari 2010, 20:48
Mijn garagist deed nog regelmatig onderhoud op Golf 2'kes....

Die rijden dus nog steeds rond.

Jantje
24 januari 2010, 20:50
CAO van de arbeiders in de autoindustrie al eens onder de loupe genomen?

Heb reeds een aantal sollicitanten over de vloer gehad die van bij VW kwamen. We konden hun met veel moeite een Brutto loon aanbieden van hetzelfde bedrag als zij Netto verdienden bij VW ... soms gewoon om schroeven vast te zetten ...


De meesten met een lange staat van dienst hebben op 30 jaar al verdiend wat ze eigenlijk over gans hun carrière zouden verdienen bij een reguliere job

En dan moet je dus eens kijken wat ze dan doen voor werk.
Er zijn er die daar voor meer dan 20€ per uur een hele dag rondrijden met een borstelwagen. Andere die enkel met de vorkheftruck rijden daar zelfs niet afkomen.
Andere die gewoon rondwandelen om na te kijken of alle lampen wel branden.

En de ontslagpremies zijn er inderdaad om "U" tegen te zeggen.
Voor sommigen zelfs meer dan het dubbele van hun jaarinkomen.
De meeste van Opel-Antwerpen zullen trouwens pas over een jaar zonder inkomen uit arbeid komen te zitten en op den dop komen.
Vele zelfs pas binnen 2 jaar na sluiting wat ook nog eens enkele maanden duurt.

Maar vele van de mensen uit de toeleveringsbedrijven of transportbedrijven van Opel-Antwerpen, blijven echt achter zonder enige bescherming of premie.
En dan nog de interimarissen niet vergeten, die zelfs geen recht hebben op 1 dag ontslagvergoeding en van de ene op de andere dag zonder inkomen uit arbeid zitten.

Dat is waar. Maar je zal maar in je regio ineens een job gaan zoeken als arbeider als er daar net een aantal duizenden werkzoekenden met dezelfde kwalificaties zijn bijgekomen. Die komen dus niet allemaal tegelijk op de arbeidsmarkt, maar verspreid over een periode van meerdere jaren. Zij krijgen dan ook nog eens voorrang voor een herscholing en andere bijzondere maatregelen die de vakbonden voor hen eisen.

De echte sukkelaars zijn zij die niet ingeschreven zijn op de loonlijst van Opel.
En daar kraait geen haan over.

Jantje
24 januari 2010, 20:57
Mijn garagist deed nog regelmatig onderhoud op Golf 2'kes....

Die rijden dus nog steeds rond.
Worden door de garagehouders zelfs nog Golf 1 en Kevers onderhouden.
Maar ook nog de R4 's en andere oude modellen.
Ook bij Citroën wordt het onderhoud van geen enkel model afgedaan als te veel en te moeilijk of geweigerd omdat het model te oud is.

Veel van die garagehouders gaan er zelfs prat op dat ze nog zulke oude modellen in hun onderhoudslijsten hebben staan.
En gebruiken hen zelfs om nieuwe klanten te overtuigen van de kwaliteit van hun merk en hun garage.

Derk de Tweede
24 januari 2010, 21:02
Dat klopt Derk, mijn vorige garagist was altijd fier als ik met mijne Nissan bluebird van 17 jaar oud langs kwam...

300.000 km voor een 1.6 liter benzinemotor met slechts één kapotte alternator,één keer radiator stuk ,de twee achterste schokdempers,en één achterste uitlaat vervangen als extra kosten in al die jaren...
En géén spoor van roest te bekennen...

Spijtig voor hem werk ik inmiddels bij Mazda zodat de opvolger van de Bluebird een Mazda 5 highpower is geworden...

Ach, ter compensatie heb ik voor mijn oudste een Nissan Micra 1.2 liter automaat bij hem gekocht.... ;-)

Begonnen in een Eend (Geit), later Fiat en Simca en daarna Opel (+ tig andere merkenvoor de wintermaanden) stap ik ook over op een Jap.
Aan Simca heb een speciale herinnering, ik moest een voorkoplampje verwisselen, en terwijl ik aan dat lampje draai trek ik de hele koplampunit uit de carosserie. Die Simca was volledig doorgerot, ik kon ook de belijning van de weg onder mijn stoel zien. Lappen polyestermatjes heb ik gelegd.
Toch reden ze niet slecht.

http://www.simca.ch/gallery/2008/09052008/2/174224.jpg

Svennies
24 januari 2010, 21:07
En de ontslagpremies zijn er inderdaad om "U" tegen te zeggen.
Voor sommigen zelfs meer dan het dubbele van hun jaarinkomen.
De meeste van Opel-Antwerpen zullen trouwens pas over een jaar zonder inkomen uit arbeid komen te zitten en op den dop komen.
Vele zelfs pas binnen 2 jaar na sluiting wat ook nog eens enkele maanden duurt.

Dat klopt Jantje,maar ik gun het hun van harte...

Ik heb in 2004 hetzelfde meegemaakt,en voor een totaal van 28 jaar dienst kreeg ik 5000 euro sluitingspremie uitbetaald met de gevleugelde woorden dat dit toch best een fantsoenlijke oprotpremie was....

De grote winnaar wordt de staatskas mijn beste,die met minstens de helft van die sluitingspremie gaat lopen....

De echte sukkelaars zijn zij die niet ingeschreven zijn op de loonlijst van Opel.En daar kraait geen haan over.

Inderdaad, al diegenen van die toeleveringsbedrijven die nu nét zo goed op straat komen te staan...

Altijd minder verdiend dan de arbeiders bij opel zelf,en nu mee de afgrond in zonder fantsoenlijke sluitingspremie....

Maar net zo goed werkloos....

Derk de Tweede
24 januari 2010, 21:09
Worden door de garagehouders zelfs nog Golf 1 en Kevers onderhouden.
Maar ook nog de R4 's en andere oude modellen.
Ook bij Citroën wordt het onderhoud van geen enkel model afgedaan als te veel en te moeilijk of geweigerd omdat het model te oud is.

Veel van die garagehouders gaan er zelfs prat op dat ze nog zulke oude modellen in hun onderhoudslijsten hebben staan.
En gebruiken hen zelfs om nieuwe klanten te overtuigen van de kwaliteit van hun merk en hun garage.

Oudere modellen van een merk zijn juist reclame voor duurzaamheid.
De beroemde Snoek is noch steeds erg populair onder de meer bedeelde mannen die werkzaam zijn in een creatief beroep.
Ik hoor ook dat de Mercedesmodellen van 25 jaar geleden beter zouden zijn dan de huidige modellen.

Svennies
24 januari 2010, 21:28
Begonnen in een Eend (Geit), later Fiat en Simca en daarna Opel (+ tig andere merkenvoor de wintermaanden) stap ik ook over op een Jap.

Ik ben begonnen met een VW 1500 S mét dubbele webercarburateurs,de afdanker van mijn vader destijds....wreed wagentje en een perfecte machine om een powerslide uit te voeren....
Alléén mocht je géén enkele fout maken aangezien het dan je laatste fout kon zijn die je ooit gemaakt had...
En een gezonde dorst overigens ,een ritje van 225 kilometer was voldoende om de benzinetank leeg te rijden aan een sportief tempo...
En die roestte net zo hard als Uwe simca en vooral rond de koplampen....

En dan volgde een MGB Cabriolet voor de zomer en de weekeindes én een Mazda 818 voor de werkweek én de winter....

Nadien een Mazda 626 met 12 dienstjaren zonder problemen en dan die Nissan Bluebird....

Met de jappen vrijwel gene last gehad....
Met die VW en die MG was het altijd wat net zoals met die ford granada's van mijn vader en met die Vauxhall en later die citroën DS van mijn schoonbroer...

Pas nadien toen zij ook over stapten op jappen hadden ze géén problemen meer,tot mijn schoonbroer zo nodig een Mercedes moest hebben....

Derk de Tweede
25 januari 2010, 17:26
Ik ben begonnen met een VW 1500 S mét dubbele webercarburateurs,de afdanker van mijn vader destijds....wreed wagentje en een perfecte machine om een powerslide uit te voeren....
Alléén mocht je géén enkele fout maken aangezien het dan je laatste fout kon zijn die je ooit gemaakt had...
En een gezonde dorst overigens ,een ritje van 225 kilometer was voldoende om de benzinetank leeg te rijden aan een sportief tempo...
En die roestte net zo hard als Uwe simca en vooral rond de koplampen....

En dan volgde een MGB Cabriolet voor de zomer en de weekeindes én een Mazda 818 voor de werkweek én de winter....

Nadien een Mazda 626 met 12 dienstjaren zonder problemen en dan die Nissan Bluebird....

Met de jappen vrijwel gene last gehad....
Met die VW en die MG was het altijd wat net zoals met die ford granada's van mijn vader en met die Vauxhall en later die citroën DS van mijn schoonbroer...

Pas nadien toen zij ook over stapten op jappen hadden ze géén problemen meer,tot mijn schoonbroer zo nodig een Mercedes moest hebben....

Wees blij dat je geen Jag of Lada hebt gehad.