PDA

View Full Version : Zijn menstruerende vrouwen onrein?


Egmond Codfried
26 januari 2010, 17:47
http://farm3.static.flickr.com/2299/2111445506_f81005d29d.jpg


http://joodsdenhaag.nl/gmap/buurt.htm#een

Het huis, direct rechts bij de ingang, was vroeger het 'mikwe': het ritueel bad. Bij veel synagogen is een mikwe.
Zo'n bad wordt deels gevuld met levend water: in ons land is dat regenwater. Het mikwe wordt gebruikt door vrouwen na hun menstruatie. Volgens de joodse voorschriften zijn vrouwen tijdens de menstruatie en zeven dagen daarna onrein. Onrein betekent hier niet vies of vuil, maar de vrouw mag dan helemaal geen lichamelijk contact met haar man hebben.
Zeven dagen na haar menstruatie baadt de joodse vrouw in het mikwe. Zij dompelt zichzelf volledig onder in het water. Na dit bad wordt zij weer als rein gezien en kan zij weer vrijen met haar man.
Zeker voor de huwelijksdag gaat de bruid naar het mikwe. Nu denk je misschien dat seks in het jodendom allerlei beperkingen heeft. Het tegendeel is waar, seks in het huwelijk is voor joden een heilige plicht, waar je ook plezier aan kunt beleven.

Babeth
26 januari 2010, 17:49
Mannen zijn bang voor alles dat 7 dagen kan bloeden zonder dood te vallen.

filosoof
26 januari 2010, 17:50
Mannen zijn bang voor alles dat 7 dagen kan bloeden zonder dood te vallen.:lol:

Nynorsk
26 januari 2010, 17:52
is dat frambozen- of bessenconfituur op die foto?

Egmond Codfried
26 januari 2010, 17:56
Mannen zijn bang voor alles dat 7 dagen kan bloeden zonder dood te vallen.

Taboes rond menstruatie worden ook door vrouwen in stand gehouden die het op hun zoons en dochters overbrengen.

http://matriarchy.info/index.php?option=com_content&task=view&id=2&Itemid=26

We have to try to get away from the linear patriarchal method of thinking to become aware and understand matriarchal energy. This list should help:

Egmond Codfried
26 januari 2010, 17:56
is dat frambozen- of bessenconfituur op die foto?


Aardbeien?

Andro
26 januari 2010, 17:57
Dat is geen slang meer maar een boa constrictor.

Egmond Codfried
26 januari 2010, 17:59
Dat is geen slang meer maar een boa constrictor.

Hoe gaan lesbo's om met menstruatie?

Raf
26 januari 2010, 18:00
Hoe gaan lesbo's om met menstruatie?

Die doen daar niet aan mee.

Nynorsk
26 januari 2010, 18:02
Die doen daar niet aan mee.

was dat maar waar :?
zou een toffe manier zijn om aan die dinges te ontsnappen.

Egmond Codfried
26 januari 2010, 18:07
Best een heftig onderwerp!


http://cache.jezebel.com/assets/resources/2008/02/nasty%20period.jpg

http://4.bp.blogspot.com/_XNOQ60cRNbM/Rf__Sn7chfI/AAAAAAAAAFk/MdIHEaPZTBM/s400/anime_menstruation.jpg

http://media.ebaumsworld.com/mediaFiles/picture/190494/414784.png

http://www.motifake.com/image/demotivational-poster/0810/menstruation-period-demotivational-poster-1223269987.jpg

Egmond Codfried
26 januari 2010, 18:10
Islam en menses

http://www.themodernreligion.com/women/w_menses.htm

Islam and Menses
What You Need to Know
(article taken from Al-Shahada)

As you are no doubt aware by now, there are certain rules and exceptions for women in Islam, and one of them pertains to her monthly cycle. Try your best not to think of it as a limitation, but as a reprieve.

A woman who is in her monthly cycle cannot:

1. Perform the five prescribed prayers (Salat al Fard) (prayers missed due to menstruation do not have to be made up)

2. Touch the Qur'an,

3. Make ta'waf around the Kaba,

4. Fast (Days of fasting missed during Ramadan may be made up within the next lunar year)

5. Engage in sexual intercourse with her husband (kissing, hugging, and other intimate touching outside of the genital area is okay).

6. It is better for her not to be in the musallah (area where prayers are performed) in the masjid or Islamic centre.


A woman who is in her monthly cycle can:

1. Make du'a,

2. Listen to a recitation of the Qur'an, or silently recite it to herself

3. Celebrate the praises of Allah ta'ala,

4. Study Islamic texts, including hadith,

5. Attend Eid celebrations.


When your menses is finished: ghusl

When your cycle is ended, then you must perform the ritual purification bath, called ghusl. It includes washing your entire body, including the head. If your hair is so tightly braided that water would not reach your scalp underneath, then you are obliged to undo your hair. Otherwise, you do not need to undo your style, but only run some water over it.

Advice

Egmond Codfried
26 januari 2010, 18:16
Die doen daar niet aan mee.

Erger nog, zij synchroniseren!

http://www.straightdope.com/columns/read/2429/does-menstrual-synchrony-really-exist

Does menstrual synchrony really exist?
December 20, 2002
Dear Cecil:

A while back I read an article about how sperm may be an antidepressant for people who ingest it in one way or another. But that's not my question. What interests me is that a few months later, I read an article about the scientist who proposed that theory. He said what started him down that line of thinking was that he read a study about how cohabiting lesbians' menstrual cycles don't sync up. He theorized it was because of their lack of sperm ingestion. Last I heard (but I have been out of Catholic school for over 17 years), nuns in a convent don't ingest sperm, yet their menstrual cycles sync up. So what's the deal with cohabiting lesbians?

— Gordon, Brooklyn, NY

Raf
26 januari 2010, 18:18
Uw obsessie met bloed, zij het blauw bloed of menstruatiebloed, is behoorlijk onrustwekkend...

Egmond Codfried
26 januari 2010, 18:20
Uw obsessie met bloed, zij het blauw bloed of menstruatiebloed, is behoorlijk onrustwekkend...

http://www.wildlife-photo.org/catalog/africantribeimages/masai-kid-drink-milk-and-blood-avkj7t0545-out.jpg

Masai kid drinks blood and milk!

Het is wat men gewend is...

Egmond Codfried
26 januari 2010, 19:53
http://skepticsannotatedbible.com/says_about/menstruation.html

What the Bible says about Menstruation
Leviticus 15:19-30
And if a woman have an issue, and her issue in her flesh be blood, she shall be put apart seven days: and whosoever toucheth her shall be unclean until the even. And every thing that she lieth upon in her separation shall be unclean: every thing also that she sitteth upon shall be unclean. And whosoever toucheth her bed shall wash his clothes, and bathe himself in water, and be unclean until the even. And whosoever toucheth any thing that she sat upon shall wash his clothes, and bathe himself in water, and be unclean until the even. And if it be on her bed, or on any thing whereon she sitteth, when he toucheth it, he shall be unclean until the even. And if any man lie with her at all, and her flowers be upon him, he shall be unclean seven days; and all the bed whereon he lieth shall be unclean. And if a woman have an issue of her blood many days out of the time of her separation, or if it run beyond the time of her separation; all the days of the issue of her uncleanness shall be as the days of her separation: she shall be unclean. Every bed whereon she lieth all the days of her issue shall be unto her as the bed of her separation: and whatsoever she sitteth upon shall be unclean, as the uncleanness of her separation. And whosoever toucheth those things shall be unclean, and shall wash his clothes, and bathe himself in water, and be unclean until the even. But if she be cleansed of her issue, then she shall number to herself seven days, and after that she shall be clean. And on the eighth day she shall take unto her two turtles, or two young pigeons, and bring them unto the priest, to the door of the tabernacle of the congregation. And the priest shall offer the one for a sin offering, and the other for a burnt offering; and the priest shall make an atonement for her before the LORD for the issue of her uncleanness.

Leviticus 20:18
And if a man shall lie with a woman having her sickness, and shall uncover her nakedness; he hath discovered her fountain, and she hath uncovered the fountain of her blood: and both of them shall be cut off from among their people.

Ezekiel 18:5-6
But if a man be just, and do that which is lawful and right, and hath not ... come near to a menstruous woman.....

Neptunus
26 januari 2010, 21:53
Islam en menses

http://www.themodernreligion.com/women/w_menses.htm

Inderdaad: ook moslimvrouwen zijn onrein tijdens de menstruatie. Dit werd ook gezegd door de Vlaamse naïeve bekeerlinge (gisteren) die zich liet vangen in de valstrikken van het extreemrechtse moslimextremisme.

cookie monster
26 januari 2010, 22:36
is dat frambozen- of bessenconfituur op die foto?4-vruchtenconfituur 8O

Stel vrouwenzouden hun menstruatieafval moeten houden 8O
The smell wouldbe putrefied 8O

bgf324
26 januari 2010, 23:13
http://farm3.static.flickr.com/2299/2111445506_f81005d29d.jpg


http://joodsdenhaag.nl/gmap/buurt.htm#een

Confituur en maandverbanden kunde ook in den aldi krijgen.

Zijn dat uw benen?

Inno
26 januari 2010, 23:46
Uw obsessie met bloed, zij het blauw bloed of menstruatiebloed, is behoorlijk onrustwekkend...

En zijn obsessie om 10 tallen foto's te posten en tegen zichzelf te praten.

Bovenbuur
27 januari 2010, 12:47
Er is ook ergens zo'n man die een jaar volgens de bijbel heeft geleefd. Goed, het vermoorden van kinderen die hun ouders vervloeken en dat soort praktijken voerde hij niet uit, dus hij maakte nog een vrij strikte selektie van de bijbel, maar hij beschouwde menstruerende vrouwen en alles wat ze aanraakten wel als onrein. Zijn vrouw was het op den duur zo zat dat ze op elke stoel in het huis was gaan zitten. Ja, toen had hij een probleem. Dat kon natuurlijk alleen maar zo ver komen omdat hij zijn vrouw niet op Bijbelse wijze onder de duim hield, maar oke...

Graziëlla
27 januari 2010, 18:33
Niet menstruerende vrouwen zijn onrein, want dit is heel normaal, maar wel overspelige vrouwen!!

Xenophon
27 januari 2010, 19:33
Niet menstruerende vrouwen zijn onrein, want dit is heel normaal, maar wel overspelige vrouwen!!

:?

Marie van de koster
28 januari 2010, 20:08
Islam en menses

http://www.themodernreligion.com/women/w_menses.htm
Als ik moslima was, maakte ik mijn man wijs dat mijn menstruatie 10 dagen duurde!
- 10 dagen niet 5 keer per dag die vervelende gebeden reciteren
- 10 dagen geen sex moeten hebben met zo'n autoritaire man
- niet moeten vasten (natuurlijk in de hoop dat het vergeten is als de ramadan voorbij is)
Ja, ik zie dat wel zitten.
Voor de westerse vrouwen die niet graag koken en een domme man hebben : maak hem wijs dat mayonaise schift, soep zuur worden en fantaseer er nog één en ander bij. Dan gaat hij iets bij de frituur halen dus geen kook en geen afwas :-D

Pieter B
29 januari 2010, 01:13
.

Andro
29 januari 2010, 07:39
Niet menstruerende vrouwen zijn onrein, want dit is heel normaal, maar wel overspelige vrouwen!!
Wartaal.

F.Lurk
29 januari 2010, 07:55
Waarmee de joden nog eens bewijzen dat hun godsdienst al even extremistische onzin uitbazuint als de tapijtneukers van Allah.

skaldis
29 januari 2010, 07:58
Ook in het boeddhisme zijn menstruerende vrouwen onrein en mogen ze de tempels niet binnen. Blijkt nog maar eens hoe alle religies elementen uit de magie en het oudere geloof overgenomen hebben die gegroeid zijn uit onbegrepen toestanden. Men kan de evolutie zo aanschouwen. Toch blijft de meerderheid van de wereldbevolking halsstarrig weigeren nieuwere zienswijzen te aanvaarden. Ze voelen zich beter samen in waan, hun valse waarheid.

Anna List
29 januari 2010, 09:27
menstruerene vrouwen zijn geil ... ttz sommige soms toch

Egmond Codfried
29 januari 2010, 14:07
Inderdaad: ook moslimvrouwen zijn onrein tijdens de menstruatie. Dit werd ook gezegd door de Vlaamse naïeve bekeerlinge (gisteren) die zich liet vangen in de valstrikken van het extreemrechtse moslimextremisme.

Zowel de bijbel, de koran en de thora zeggen dat menstruerende vrouwen onrein zijn. De katholieken accepteren geen vrouwelijke priesters en de moslims geen vrouwelijke imams. Orthodoxe Joden schudden geen handen met vreemde vrouwen.

Egmond Codfried
29 januari 2010, 14:08
Confituur en maandverbanden kunde ook in den aldi krijgen. Zijn dat uw benen?

Ben je losgebroken uit K&K? Surinamer, zwart...weet je nog?

Egmond Codfried
29 januari 2010, 14:11
En zijn obsessie om 10 tallen foto's te posten en tegen zichzelf te praten.

Persoonlijke aanvallen in plaats van op de topic te reageren.
Waarom zijn er zoveel üntermenschen op internet?

Egmond Codfried
29 januari 2010, 14:14
Ook in het boeddhisme zijn menstruerende vrouwen onrein en mogen ze de tempels niet binnen. Blijkt nog maar eens hoe alle religies elementen uit de magie en het oudere geloof overgenomen hebben die gegroeid zijn uit onbegrepen toestanden. Men kan de evolutie zo aanschouwen. Toch blijft de meerderheid van de wereldbevolking halsstarrig weigeren nieuwere zienswijzen te aanvaarden. Ze voelen zich beter samen in waan, hun valse waarheid.

Hindoes blijkbaar ook.
Traditionele, ongeschoolde afro-Surinamers geloven ook in de magische gevaren van menstruatie(vocht) voor mannen. Ik weet niet of het uit Afrika komt of dat ze het leerden van 19e eeuwse christelijke missionarissen.

funzo
29 januari 2010, 14:21
menstruerene vrouwen zijn geil ... ttz sommige soms toch

bleh, ze stinken dan nog meer dan anders, laat maar

Vyvyan
29 januari 2010, 14:52
menstruerene vrouwen zijn geil ... ttz sommige soms tochVind je sommige menstruerende vrouwen geil, of bedoel je dat menstruerende vrouwen meer zin in sex hebben dan anders?

Nou ja, het glijdt verder wel lekker en een goede zeeman heeft toch ook de Rode Zee bevaren.

Vyvyan
29 januari 2010, 14:56
Persoonlijke aanvallen in plaats van op de topic te reageren.
Waarom zijn er zoveel üntermenschen op internet?
Dat vraag ik me soms ook af, vooral als ze nietszeggende topics met heel veel plaatjes erin blijven openen.

Het is trouwens Untermenschen, met hoofdletter, maar zonder umlaut.

Egmond Codfried
29 januari 2010, 15:47
http://ashiqler.moy.su/_bl/0/28277.jpg

Aybasi, 'het begin van de maand'
Turks voor ongesteldheid

Anna List
29 januari 2010, 15:50
Vind je sommige menstruerende vrouwen geil, of bedoel je dat menstruerende vrouwen meer zin in sex hebben dan anders?

Nou ja, het glijdt verder wel lekker en een goede zeeman heeft toch ook de Rode Zee bevaren.

die ben ik wel al tegengekomen ja.

backfire
29 januari 2010, 15:55
Zowel de bijbel, de koran en de thora zeggen dat menstruerende vrouwen onrein zijn. De katholieken accepteren geen vrouwelijke priesters en de moslims geen vrouwelijke imams. Orthodoxe Joden schudden geen handen met vreemde vrouwen.

En uw punt zijnde...?
Of is dat je manier van forumposten? In dat geval mijn bijdrage: in 1969 landde de eerste man op de maan.

Egmond Codfried
29 januari 2010, 16:08
En uw punt zijnde...?
Of is dat je manier van forumposten? In dat geval mijn bijdrage: in 1969 landde de eerste man op de maan.

Ik ben mij aan het informeren...

backfire
29 januari 2010, 16:10
Ik ben mij aan het informeren...

Uw drang om die gevonden informatie te delen met het forum is op zijn minst bizar.

Egmond Codfried
29 januari 2010, 16:17
Uw drang om die gevonden informatie te delen met het forum is op zijn minst bizar.

De bedoeling is dat je op de topic reageert of de draad verder links laat liggen. Het internet is vol met artikels en afbeeldingen over menses...

backfire
29 januari 2010, 16:19
De bedoeling is dat je op de topic reageert of de draad verder links laat liggen. Het internet is vol met artikels en afbeeldingen over menses...

De bedoeling is dat je een mening of stelling poneert zodat anderen daarop kunnen reageren.
Maar bon, ik overdrijf, mijn excuses. Doe zo voort.

Vanwaar uw interesse in het onderwerp en wat is je stelling terzake?

Egmond Codfried
29 januari 2010, 16:20
Vanwaar uw interesse in het onderwerp en wat is je stelling terzake?

Zijn menstruerende vrouwen onrein?

backfire
29 januari 2010, 16:22
Zijn menstruerende vrouwen onrein?

Ah. Bedoel je: ga je akkoord met de Joods-Islamitische-.. stelling dat menstruerende vrouwen 'onrein' zijn en dus bepaalde handelingen niet mogen uitvoeren tijdens hun ongesteldheid?



Neen.

En u?

Travis66
29 januari 2010, 16:23
Zijn menstruerende vrouwen onrein?

Menstruerende vrouwen zijn het bewijs dat er geen leven na de dood is. Aan de hand van hun gewijzigde hormonen, vertonen ze een andere persoonlijkheid.
Aangezien die persoonlijkheid zo erg onder de indruk is van de scheikunde van hun lichaam, denk ik niet dat er een persoonlijkheid overschiet als er geen lichaam is.

Egmond Codfried
29 januari 2010, 16:26
Ah. Bedoel je: ga je akkoord met de Joods-Islamitische-.. stelling dat menstruerende vrouwen 'onrein' zijn en dus bepaalde handelingen niet mogen uitvoeren tijdens hun ongesteldheid?



Neen.

En u?

Joods-christelijke-Islamitische

Egmond Codfried
29 januari 2010, 16:28
Menstruerende vrouwen zijn het bewijs dat er geen leven na de dood is. Aan de hand van hun gewijzigde hormonen, vertonen ze een andere persoonlijkheid.
Aangezien die persoonlijkheid zo erg onder de indruk is van de scheikunde van hun lichaam, denk ik niet dat er een persoonlijkheid overschiet als er geen lichaam is.

http://www.hormones4betterhealth.com/hormon3.jpg

Hormonen?

backfire
29 januari 2010, 16:42
Joods-christelijke-Islamitische

Dat waren die drie puntjes.
Maar nu, uw antwoord terzake ('en u?')

backfire
29 januari 2010, 16:43
Menstruerende vrouwen zijn het bewijs dat er geen leven na de dood is. Aan de hand van hun gewijzigde hormonen, vertonen ze een andere persoonlijkheid.
Aangezien die persoonlijkheid zo erg onder de indruk is van de scheikunde van hun lichaam, denk ik niet dat er een persoonlijkheid overschiet als er geen lichaam is.

Het gebeurt niet vaak maar hier snap ik geen zier van

Egmond Codfried
29 januari 2010, 16:57
http://www.lovespiralsbatiks.com/images/tiles/Earthmother.jpg

Earthmother

Travis66
29 januari 2010, 17:18
Het gebeurt niet vaak maar hier snap ik geen zier van
zal wel aan mij liggen :)

Marie van de koster
29 januari 2010, 17:28
Menstruerende vrouwen zijn het bewijs dat er geen leven na de dood is. Aan de hand van hun gewijzigde hormonen, vertonen ze een andere persoonlijkheid.
Aangezien die persoonlijkheid zo erg onder de indruk is van de scheikunde van hun lichaam, denk ik niet dat er een persoonlijkheid overschiet als er geen lichaam is.

Dat is idioot! 8O

Marie van de koster
29 januari 2010, 17:29
Zijn menstruerende vrouwen onrein?

Neen

Bertie
29 januari 2010, 20:52
Menstruerende vrouwen zijn het bewijs dat er geen leven na de dood is. Aan de hand van hun gewijzigde hormonen, vertonen ze een andere persoonlijkheid.
Aangezien die persoonlijkheid zo erg onder de indruk is van de scheikunde van hun lichaam, denk ik niet dat er een persoonlijkheid overschiet als er geen lichaam is.Vroeger bestonden zulke vrouwen niet. Week in week uit hadden ze dezelfde persoonlijkheid

Alleen moderne verwende westerse vrouwen ondergaan zulke wilde veranderingen van persoonlijkheid

Ergo er is wel leven na de dood ;-)

filosoof
29 januari 2010, 21:11
Vroeger bestonden zulke vrouwen niet. Week in week uit hadden ze dezelfde persoonlijkheid

Alleen moderne verwende westerse vrouwen ondergaan zulke wilde veranderingen van persoonlijkheid

Ergo er is wel leven na de dood ;-):-o Bron?

filosoof
29 januari 2010, 21:15
Joods-christelijke-Islamitische
Leviticus15:19-33
http://www.statenvertaling.net/bijbel/levi/15.html

Bertie
29 januari 2010, 21:24
:-o Bron?Ik hoef niet een negatief te bewijzen.

Juist jij moet bewijzen dat vroeger in de oude tijd vrouwen, elke maand één of andere semi-automatische "bitch" metamorfose ondergingen.

En niet vergeten: je bron moet peer reviewed zijn hé :mrgreen:

Egmond Codfried
5 februari 2010, 13:22
Leviticus15:19-33
http://www.statenvertaling.net/bijbel/levi/15.html

Natte droom
masturbatie
ejaculatie bij seksueel verkeer
menstruatie
man die met een menstruerende vrouw slaapt
man die met een lijk slaapt

Egmond Codfried
6 februari 2010, 14:59
Regulating Menstruation in West Africa
Aug 1, 2001 - © Jessica Powers

Because women in Africa are particularly concerned with their ability to conceive and bear children, they pay close attention to their monthly period and take immediate action when there is a delay or other irregularity. They perceive blocked or delayed menses to be a sign that something is wrong and they take action with traditional medicines (herbs) to coax menstruation.
Though many of the herbs they use to regulate their periods may also be used as abortifacients in other scenarios, most of these women are not seeking abortions; rather, they are seeking to regulate their period so that they may be fertile in the future.

Anthropologist Elise Levin argues that women in Dabola, Guinea see their "menstrual regulation" in a third category that belongs neither to contraception nor to abortion. They are concerned to keep their physical health, fanka, which may deplete over a lifetime or with hardship. Menstruation is a good indicator of a woman's individual fanka, so women pay attention to the regularity, amount, quality and color of the flow (Levin 157-171). She emphasizes that regulating menstruation is a positive action, not seen as abortion but seen as a way to secure better health and fertility for the future.

Read more at Suite101: Regulating Menstruation in West Africa http://www.suite101.com/article.cfm/african_history/76435#ixzz0elTQ7VPn



http://www.suite101.com/article.cfm/african_history/76435

420yeahbaby
7 februari 2010, 17:05
Ook in het Sjamanisme ...
Vrouwen worden geweigerd mee te doen aan een ceremonie wanneer zij menstrueren ...
Vraag me niet waarom, maar het is zo.

Bertie
7 februari 2010, 18:12
Ook in het boeddhisme zijn menstruerende vrouwen onrein en mogen ze de tempels niet binnen. Blijkt nog maar eens hoe alle religies elementen uit de magie en het oudere geloof overgenomen hebben die gegroeid zijn uit onbegrepen toestanden. Men kan de evolutie zo aanschouwen. Toch blijft de meerderheid van de wereldbevolking halsstarrig weigeren nieuwere zienswijzen te aanvaarden. Ze voelen zich beter samen in waan, hun valse waarheid.Zeg het eens herr skaldis, wat voor regels (pun not intended) betreffende vrouwenkwalen bestaan er in het Christendom?

Inno
7 februari 2010, 23:52
iets natuurlijks als menstruatie kan niet onrein zijn.

Egmond Codfried
8 februari 2010, 13:30
iets natuurlijks als menstruatie kan niet onrein zijn.

Inderdaad. Ik heb verder bedacht dat alleen een vrouw zelf weet of ze menstrueert en het lijkt mij dat deze regels massaal worden ontdoken en wij dus dagelijks, allemaal, delen in deze veronderstelde 'onreinheid.'

Ergens las ik dat de vroeger in de shtetl de voorganger 's nachts van huis tot huis ging om personen te waarschuwen dat er één of andere 'onreinheid' infractie heeft plaatsgevonden en dat men maatregelen moest nemen. Stel dat een vrouw de mikve indook, maar nog steeds vloeide!

Verder denk ik aan de kwestie bij onze huidige moslim hoerenlopers die na hun daad zich niet meteen ritueel kunnen wassen, maar de straat opgaan, in de tram stappen, misschien links en rechts een hand schudden en zo hun onreinheid met de rest van de wereld te delen. In Istanbul was ik getuige van hoe sommige mannen, na hun bezoek aan de prostituees meteen de naburige hammam indoken voor een korte sessie, aptis geheten, ter rituele reiniging.

Wat mij hier opvalt is dat de vrouwen op dit forum geen aanleiding zien om hun eigen gedachten over de menstruatie neer te schrijven. De maatschappelijke achterstelling van vrouwen schijnt ook op het internet door te werken, terwijl vrouwen anoniem kunnen schrijven. Wonderlijk!

filosoof
8 februari 2010, 13:39
Zeg het eens herr skaldis, wat voor regels (pun not intended) betreffende vrouwenkwalen bestaan er in het Christendom?
http://forum.politics.be/showpost.php?p=4572128&postcount=57


Hier :
In de Codex Iuris Canonici, afgekondigd in 1917, kwamen de volgende canons voor die gebaseerd waren op de vermeende rituele onreinheid van een vrouw:

* Bij de keuze voor een bedienaar voor het doopsel komen vrouwen op de laatste plaats
* Vrouwen mogen geen communie uitreiken
* Meisjes of vrouwen mogen geen mis dienen aan het altaar
* Alleen mannen kunnen de heilige wijdingen ontvangen
* Vrouwen moeten in de kerk een sluier over het hoofd dragen
* Altaarlinnen moet eerst door mannen gewassen worden voor het door vrouwen aangeraakt mag worden
* Vrouwen mogen in de kerk niet preken
* Vrouwen mogen in de kerk niet voorlezen uit de Heilige Schrift

http://www.womenpriests.org/nl/traditio/unclean.asp
Dat was geldig tot 1983. Vroeger mocht een vrouw een maand of 40 dagen na de bevalling ook niet in de kerk binnen.

_________
Zonder lachen, ik zorgde er toch altijd voor, ongeveer te weten wanneer mijn secretaresses de rode vlag droegen, kwestie van diplomatich te blijven bij PMS.

filosoof
8 februari 2010, 13:40
iets natuurlijks als menstruatie kan niet onrein zijn.:thumbsup: (maar maak dat de gemiddelde mens maar eens wijs)

Egmond Codfried
8 februari 2010, 17:17
http://www.mum.org/menstrualhut.gif

Menstrual hut

wauwelaer
8 februari 2010, 18:15
http://forum.politics.be/showpost.php?p=4572128&postcount=57


Hier :
In de Codex Iuris Canonici, afgekondigd in 1917, kwamen de volgende canons voor die gebaseerd waren op de vermeende rituele onreinheid van een vrouw:

* Bij de keuze voor een bedienaar voor het doopsel komen vrouwen op de laatste plaats
* Vrouwen mogen geen communie uitreiken
* Meisjes of vrouwen mogen geen mis dienen aan het altaar
* Alleen mannen kunnen de heilige wijdingen ontvangen
* Vrouwen moeten in de kerk een sluier over het hoofd dragen
* Altaarlinnen moet eerst door mannen gewassen worden voor het door vrouwen aangeraakt mag worden
* Vrouwen mogen in de kerk niet preken
* Vrouwen mogen in de kerk niet voorlezen uit de Heilige Schrift

http://www.womenpriests.org/nl/traditio/unclean.asp
Dat was geldig tot 1983. Vroeger mocht een vrouw een maand of 40 dagen na de bevalling ook niet in de kerk binnen.

Vrouwen mogen tijdens hun menstruatie les geven etc etc, maar zij mogen geen sexueel contact hebben met hun man. Een orthodox joodse vrouw staat er ook niet op te wachten dat een vrouw uit de Torah gaat lezen. In extrme groepen gaan de regels nog verder. Daar heeft de vrouw of hebben de vrouwen hun eigen stoel. Maar helaas er zijn (nog) geen gescheiden dubbeldekkers (ook voor vliegtuigen,) het gescheiden lopen in straten, en er zijn geen mechitzes (gordijntjes) in koshere bussen en taxi's.

_________
Zonder lachen, ik zorgde er toch altijd voor, ongeveer te weten wanneer mijn secretaresses de rode vlag droegen, kwestie van diplomatich te blijven bij PMS.

Egmond Codfried
20 februari 2010, 13:49
Ook in het Sjamanisme ...
Vrouwen worden geweigerd mee te doen aan een ceremonie wanneer zij menstrueren ...
Vraag me niet waarom, maar het is zo.

http://www.psyplexus.com/ellis/10.htm

rikbe
20 februari 2010, 15:02
Vroeger bestonden zulke vrouwen niet. Week in week uit hadden ze dezelfde persoonlijkheid

Alleen moderne verwende westerse vrouwen ondergaan zulke wilde veranderingen van persoonlijkheid

Ergo er is wel leven na de dood ;-)

Dat komt door 2000 jaar demonisering van sex door de kerk. Nu en dan zijn ze zichzelf.

rikbe
20 februari 2010, 15:22
http://www.snopes.com/pregnant/menses.asp
http://translate.googleusercontent.com/translate_c?hl=nl&langpair=en%7Cnl&u=http://www.snopes.com/pregnant/menses.asp&rurl=translate.google.be&usg=ALkJrhjmyM4RYIlviFBcYOMNmQRLP3y-Fg

Ik heb een boer gekend die geen menstruerende vrouwen in de buurt van zijn koeien wilde omdat de melk dan zuur zou worden.
Dat was in 1980, Oost-Vlaanderen.

Egmond Codfried
9 maart 2010, 14:35
Dat komt door 2000 jaar demonisering van sex door de kerk. Nu en dan zijn ze zichzelf.

Als vrouwen slim zijn slaan ze nu toe wanneer de vijand verzwakt is. Laat ze de homo's volgen die met een simpele walkout hun hostoe rechten hebben veiliggesteld. Ik stel voor dat alle vrouwen hun gebruikte maandverbanden verzamelen en de kerken in hun gemeenten grondig daarmee inwrijven. Reinigen van eeuwenlange vrouwenhaat; ja een nieuwe inwijding. Ik wil alle Jezusbeelden roze zien glimmen van dat wonderlijke vrouwenspul waarvoor men vrouwen al zo lang uitsluit. En zodoende kunnen zij gelijkheid afdwingen en toelating van vrouwen tot het ambt van priester, bisschop en zelfs pausin.

backfire
9 maart 2010, 15:02
Als vrouwen slim zijn slaan ze nu toe wanneer de vijand verzwakt is. Laat ze de homo's volgen die met een simpele walkout hun hostoe rechten hebben veiliggesteld. Ik stel voor dat alle vrouwen hun gebruikte maandverbanden verzamelen en de kerken in hun gemeenten grondig daarmee inwrijven. Reinigen van eeuwenlange vrouwenhaat; ja een nieuwe inwijding. Ik wil alle Jezusbeelden roze zien glimmen van dat wonderlijke vrouwenspul waarvoor men vrouwen al zo lang uitsluit. En zodoende kunnen zij gelijkheid afdwingen en toelating van vrouwen tot het ambt van priester, bisschop en zelfs pausin.

U, mijnheer, bent een rare.

Bovenbuur
9 maart 2010, 15:56
Ook in het Sjamanisme ...
Vrouwen worden geweigerd mee te doen aan een ceremonie wanneer zij menstrueren ...
Vraag me niet waarom, maar het is zo.

Waarom zou ik dat nog moeten vragen? Ik snap heel goed waarom ze die er niet bij willen hebben. [/duikt weg]

Egmond Codfried
9 maart 2010, 17:33
U, mijnheer, bent een rare.

Dit is een persoonlijke aanval! Ik wil je verzoeken je commentaren te beperken tot de topic of anders weg te blijven uit mijn draden.

Derk de Tweede
9 maart 2010, 17:49
Dit is een persoonlijke aanval! Ik wil je verzoeken je commentaren te beperken tot de topic of anders weg te blijven uit mijn draden.


Kom op!
Op een forum kun je kritiek verwachten - zeker bij onderwerpen die....op zijn zachts gezegd... niet zo vaak besproken worden - en dit was zeker geen persoonlijke aanval.

corse
9 maart 2010, 18:25
Kom op!
Op een forum kun je kritiek verwachten - zeker bij onderwerpen die....op zijn zachts gezegd... niet zo vaak besproken worden - en dit was zeker geen persoonlijke aanval.

Puriteins, preuts, timide, frustratie, verlegen of schijnzedig:

De noodzaak van kledij is voor de mens in de eerste plaats bescherming tegen de natuurelementen.
Het dragen van kledij geeft de mens de kans zich te verschuilen en te schamen bij het ontdoen ervan.
In onze contreien is voor een groot deel het puriteins gedrag van de mens een product van zijn religie.
Door religie en traditie zijn naakt en seksualiteit al honderden jaren met elkaar verbonden en taboe.
Sommigen vinden dat naakt enkel het individu toegehoord.
Sommigen vinden dat naakt enkel binnen privaat of gezinsbereik kan.
De naakte vrouw is bang voor lichaamskritiek door eventuele lichamelijke onvolmaaktheid, gelukkig is niemand perfect en is schoonheid meestal te vinden in de onvolmaaktheid.
De naakte man is in het bijzijn van meerdere of andere naakte vrouwen bang voor een erectie, gelukkig regelen onze instincten dat anders.
De rem van collectieve naaktheid is veelmeer het schaamtegevoel in het bijzijn van gekende mensen.
Het is een beetje te vergelijken met het niet willen dansen in het bijzijn van anderen, het lichaam niet ritmis te willen bewegen om vrij te zijn, dit uit angst om verkeert te doen en zich te schamen door verlegenheid.

Evolutie:

Uit het extreme puriteinse gedrag ontstond FKK (Freie Kurper Kultur) vrije lichaams cultuur, een vrij denken waarbij naakt en seksualiteit niet met elkaar verbonden zijn en waarbij meer individuele vrijheid zonder frustraties op de voorgrond staat.
De moderne mens die gebruikt maakt van wellness-centers, thermen, thalasso-centers, familie sauna’s en badcultuur leert zijn instincten controleren en kan zich naakt onder zijn soortgenoten begeven.
Naakt vooral in functie van gezondheid, vrijheid, gelijkheid en respect voor het eigen lichaam, niet enkel in functie van seks, kledij, schijnzedigheid of modeverschijnselen.
De mens is naakt geboren en hoeft zich daarvoor niet te schamen, kleding bedekt zijn ware zijn.
Men kan niet vrij zijn en over vrijheid spreken wanneer naakt taboe is.
Waar wellness-centers, thermen, thalasso-centers, familie sauna’s en badcultuur, F.K.K, of naturisten stranden ontstaan kan de mens afstand nemen van zijn puriteinse gedrag en overwint zijn drempelvrees.
Hij kan naakt zwemmen, zonnebaden, zich vrij voelen en hoeft zich niet te schamen voor zijn lichaam.
Naaktheid kan enkel in een omgeving waar wederzijds vertrouwen heerst en geen provocatie wordt vermoed.
Vooral in de vorm van vrijetijdsbesteding en ontspanning kan “naakt zijn” tot stand komen zonder enige verplichtingen.
Het naakt zijn is geen schande, het is eigen en andermans lichaam aanvaarden zoals het is.
De naakte mens zet het vergelijk van strandkledij en andere modeverschijnselen buiten spel.


De evolutie van de textielstranden:

De puriteinse textiel stranden versoepelen en maken plaats voor vrouwen die topless zonnen met de string.
De extreme puriteinse gedachtegang maakt plaats voor tolerantie en wordt doorbroken.



Emancipatie en geen manipulatie:

Het is vooral de man die moet leren dat “niet” het bedekken van het lichaam van de vrouw, maar het bewust leren omspringen en beheersen van zijn eigen instincten en driften de gulden middenweg is, dit voor de vrije emancipatie van vrouw en man, het is de weg.
De man kan en mag de vrouw niet in een boerka dwingen om zijn eigen preutse frustraties op te lossen.
Hier zien we dat seksualiteit zonder preutse frustraties in principe altijd met liefde is verbonden.
Je kan de waarheid niet verwarren met een door religie gemanipuleerde meerderheid op onze planeet.
Als één miljoen mensen in een stommiteit geloven dan is dat nog steeds een stommiteit.
Religie en wereldproblemen, religie is niet het begin maar het einde van alle denken.

Hypocrisie:

Een samenleving waar partnerbedrog welig tiert en naakt taboe is, deze hypocrisie is lachwekkend.
Het is niet eenvoudig om in het bos van extremen de bomen nog te zien staan, het extremisme van partnerclubs, sekssauna’s, hoerententen en andere excessen bekladden de goede naam van de vrije lichaamscultuur.
Bij vele mensen worden enkel bij medische controles van het lichaam frustraties en taboes overwonnen.

Het mooie aan vrijmeningsuiting is dat je altijd weer verrast wordt door de schaamteloosheid van diegenen die haar willen beknotten, het helder denken mag zich nooit onderwerpen.

rikbe
9 maart 2010, 21:28
Dit is een persoonlijke aanval! Ik wil je verzoeken je commentaren te beperken tot de topic of anders weg te blijven uit mijn draden.

Uw draden??? :roll:

Eigenzinnig
9 maart 2010, 21:36
U, mijnheer, bent een rare.
En U mijnheer, u trapt een open deur in..:lol:

Eigenzinnig
9 maart 2010, 21:37
Uw draden??? :roll:
My dreadlocks..8-)

rikbe
9 maart 2010, 21:57
Vind je sommige menstruerende vrouwen geil, of bedoel je dat menstruerende vrouwen meer zin in sex hebben dan anders?

Nou ja, het glijdt verder wel lekker en een goede zeeman heeft toch ook de Rode Zee bevaren.

Inderdaad, je hebt geen glijmiddel nodig.

Karma
9 maart 2010, 22:44
De vrouwen hebben dit zelf gelanceerd als ... een probleem. Als ze vrijen terwijl ze menstrueren moeten ze de dag nadien de lakens verversen ... en daar hebben ze geen goesting voor dus ... "schat .. ik ben onrein vanavond .. 't is uw schuld niet" ...

420yeahbaby
9 maart 2010, 23:36
http://www.psyplexus.com/ellis/10.htm

Thx, weten we dat ook weer eens. Ik was zelf te tam om het te googelen ;)

Waarom zou ik dat nog moeten vragen? Ik snap heel goed waarom ze die er niet bij willen hebben. [/duikt weg]

Ik heb er eigenlijk nooit bij stilgestaan :)
On the rag

rikbe
10 maart 2010, 00:08
De vrouwen hebben dit zelf gelanceerd als ... een probleem. Als ze vrijen terwijl ze menstrueren moeten ze de dag nadien de lakens verversen ... en daar hebben ze geen goesting voor dus ... "schat .. ik ben onrein vanavond .. 't is uw schuld niet" ...

Tenzij ze in iemand anders bed gaan slapen, hé.

Bovenbuur
10 maart 2010, 09:43
Uw draden??? :roll:

Ja, want je post iets op een forum om het voor jezelf te houden natuurlijk.

Egmond Codfried
12 maart 2010, 15:56
De vrouwen hebben dit zelf gelanceerd als ... een probleem. Als ze vrijen terwijl ze menstrueren moeten ze de dag nadien de lakens verversen ... en daar hebben ze geen goesting voor dus ... "schat .. ik ben onrein vanavond .. 't is uw schuld niet" ...


Je kan er altijd een handdoek onderleggen.
Vanwege deze draad heb ik geprobeerd mij voor te stellen hoe het zou zijn als er enkele dagen per maand bloederig slijm tussen mijn benen zou vloeien. Hoe vrouwen leren te wennen aan deze vloeiing, die opeens begint en na vele jaren pas weer eindigt.

rikbe
12 maart 2010, 19:26
Je kan er altijd een handdoek onderleggen.
Vanwege deze draad heb ik geprobeerd mij voor te stellen hoe het zou zijn als er enkele dagen per maand bloederig slijm tussen mijn benen zou vloeien. Hoe vrouwen leren te wennen aan deze vloeiing, die opeens begint en na vele jaren pas weer eindigt.

Doe het met een menstuerende vrouw en je zult het weten. :lol: