PDA

View Full Version : shallow ethics


Anna List
29 januari 2010, 23:35
ok omdat t sowieso al lang geleden is dat BigF nog een van zijn interessantere draadjes heeft opgestart...


nen draad voor serieuze ethische problemen...

één voorwaarde : ik moet het eigenlijk ni zeggen, maar toch : uitsluitend ernstige dingen maar wel gedachtenexperimentjes natuurlijk. :-)


probleemstelling 1 :

stel : uw partner wordt 40
ge steekt daar heel romantisch stiekem een verassingsfeest voor ineen, waarop uw partner vreemd gaat met een kennis van jullie.

totdaar de uitgangssituatie

ge wilt u nu een beetje revancheren ... de ethische vraag is nu :
doe je dat door iets te beginnen met de wel uitzonderlijk gewillige en sexy 20jarige zoon/dochter van die kennis(die je toch al niet zo sympa vond) van jullie ...

of is zoiets onethisch ?

en voor de ijverige kindjes in de klas verdieping :
-is dat eerder onethisch met oog op de huwelijkspartner, de kennis, de 20jarige ?
en voor de kindjes uit de kangoeroe klas een extra kluif :
-zelfde startsituatie, maar zonder dat je partner je bedriegt ... wat doe je met die aandringende gewillige 20jarige ?

voil�* nu gullie, ik zou t in een enquete gieten, maar dat zou ons gedachtenexperiment alleen maar beperken, niet? ;)

Johan Bollen
29 januari 2010, 23:37
Moet dat in het Engels?

Anna List
29 januari 2010, 23:47
Moet dat in het Engels?

da's speciaal voor al te principiele mensen zonder fantasie weg te houden


ps waarom hebt gij daarstraks ni gereageerd op die persmededeling in t Frans ?

From_Vlaanderen
29 januari 2010, 23:53
Op gebied van liefdesrelaties met mensen ben ik niet direct een goeie referentie. Maar als ge revanche wilt nemen door met iemand mee te gaan die je niet sympathiek vindt of waar ge totaal geen op welke manier dan ook een verbondenheid mee voelt dan vind ik dat ge nog maar eens het Evangelie van Mathëus er moet op naslaan. Vanaf hoofdstuk 5.

Normaal verwijs ik niet naar Bijbels omdat ik dat allemaal dikke kul vind, dit is de eerste keer dat ik denk, verdorie. Ondanks die vertaalfouten en die foute interpretaties en die censuur allez in feite den Dag Allemaal van 100 na Christus. Hier zit toch iets in hoor.

Voila zoals een echte etische mens ben ik vaag gebleven.

Anna List
29 januari 2010, 23:55
Op gebied van liefdesrelaties met mensen ben ik niet direct een goeie referentie. Maar als ge revanche wilt nemen door met iemand mee te gaan die je niet sympathiek vindt of waar ge totaal geen op welke manier dan ook een verbondenheid mee voelt dan vind ik dat ge nog maar eens het Evangelie van Mathëus er moet op naslaan. Vanaf hoofdstuk 5.

Normaal verwijs ik niet naar Bijbels omdat ik dat allemaal dikke kul vind, dit is de eerste keer dat ik denk, verdorie. Ondanks die vertaalfouten en die foute interpretaties en die censuur allez in feite den Dag Allemaal van 100 na Christus. Hier zit toch iets in hoor.

Voila zoals een echte etische mens ben ik vaag gebleven.

jamaja, wat wilde nu zeggen voor mensen die hunnen bijbel ni kennen ?

Johan Bollen
29 januari 2010, 23:57
da's speciaal voor al te principiele mensen zonder fantasie weg te houdenHet zou ook uit cultuurunderdoggisme kunnen zijn natuurlijk...of zal ik zeggen kultuuronderhonds gedrag. Als het gemakkelijk te vertalen is is het Engels toch overbodig? Alé amuseer u...ik zal mijn fantasie, voor zover ik die heb, sparen :-)


ps waarom hebt gij daarstraks ni gereageerd op die persmededeling in t Frans ??? Niet gezien. Ik ben een eerder chaotisch dradenlezer.

Anna List
29 januari 2010, 23:59
Het zou ook uit cultuurunderdoggisme kunnen zijn natuurlijk...of zal ik zeggen kultuuronderhonds gedrag. Als het gemakkelijk te vertalen is is het Engels toch overbodig. Alé amuseer ik...ik zal mijn fantasie sparen:-)


?? Niet gezien. Ik ben een eerder chaotische dradenlezer.

t is niks ik heb er voor u op gereageerd ... in t Frans welliswaar :s (maar anders hadden ze t daar bij de PS toch ni gesnapt)

maar spaar uw fantasie niet hé, ben zeker dat jij de drie vragen aankan :D

Nynorsk
30 januari 2010, 00:00
De eerste vraag die ik me zou stellen is: deed de partner dat om mij te 'kloten' of niet. Indien ja, dan heeft 'm ruzie met mij, indien nee, dan hoop ik dat het goed was voor hem.

Wat ik doe met de aandringende 20-jarige hangt af van hetgeen ik voel voor die persoon. 20 is wel een beetje jong zo, in ieder geval. Ik acht de kans op een aandringende 20-jarige ook wel klein tot onbestaande eigenlijk :-D

Nynorsk
30 januari 2010, 00:03
jamaja, wat wilde nu zeggen voor mensen die hunnen bijbel ni kennen ?

De statenvertaling, Mattheus 5:

1 En Jezus, de schare ziende, is geklommen op een berg, en als Hij nedergezeten was, kwamen Zijn discipelen tot Hem.
schilderij van Fra Angelico: De bergrede» meer

2 En Zijn mond geopend hebbende, leerde Hij hen, zeggende:

3 Zalig zijn de armen van geest; want hunner is het Koninkrijk der hemelen.

4 Zalig zijn die treuren; want zij zullen vertroost worden.

5 Zalig zijn de zachtmoedigen; want zij zullen het aardrijk beërven.

6 Zalig zijn die hongeren en dorsten naar de gerechtigheid; want zij zullen verzadigd worden.

7 Zalig zijn de barmhartigen; want hun zal barmhartigheid geschieden.

8 Zalig zijn de reinen van hart; want zij zullen God zien.

9 Zalig zijn de vreedzamen; want zij zullen Gods kinderen genaamd worden.

10 Zalig zijn die vervolgd worden om der gerechtigheid wil; want hunner is het Koninkrijk der hemelen.

11 Zalig zijt gij, als u de mensen smaden, en vervolgen, en liegende alle kwaad tegen u spreken, om Mijnentwil.

12 Verblijdt en verheugt u; want uw loon is groot in de hemelen; want alzo hebben zij vervolgd de profeten, die voor u geweest zijn.

13 Gij zijt het zout der aarde; indien nu het zout smakeloos wordt, waarmede zal het gezouten worden? Het deugt nergens meer toe, dan om buiten geworpen, en van de mensen vertreden te worden.

14 Gij zijt het licht der wereld; een stad boven op een berg liggende, kan niet verborgen zijn.

15 Noch steekt men een kaars aan, en zet die onder een koornmaat, maar op een kandelaar, en zij schijnt allen, die in het huis zijn;

16 Laat uw licht alzo schijnen voor de mensen, dat zij uw goede werken mogen zien, en uw Vader, Die in de hemelen is, verheerlijken.

17 Meent niet, dat Ik gekomen ben, om de wet of de profeten te ontbinden; Ik ben niet gekomen, om die te ontbinden, maar te vervullen.

18 Want voorwaar zeg Ik u: Totdat de hemel en de aarde voorbijgaan, zal er niet een jota noch een tittel van de wet voorbijgaan, totdat het alles zal zijn geschied.

19 Zo wie dan een van deze minste geboden zal ontbonden, en de mensen alzo zal geleerd hebben, die zal de minste genaamd worden in het Koninkrijk der hemelen; maar zo wie dezelve zal gedaan en geleerd hebben, die zal groot genaamd worden in het Koninkrijk der hemelen.

20 Want Ik zeg u: Tenzij uw gerechtigheid overvloediger zij, dan der Schriftgeleerden en der Farizeën, dat gij in het Koninkrijk der hemelen geenszins zult ingaan.

21 Gij hebt gehoord, dat tot de ouden gezegd is: Gij zult niet doden; maar zo wie doodt, die zal strafbaar zijn door het gericht.

22 Doch Ik zeg u: Zo wie te onrecht op zijn broeder toornig is, die zal strafbaar zijn door het gericht; en wie tot zijn broeder zegt: Raka! die zal strafbaar zijn door den groten raad; maar wie zegt: Gij dwaas! die zal strafbaar zijn door het helse vuur.

23 Zo gij dan uw gave zult op het altaar offeren, en aldaar gedachtig wordt, dat uw broeder iets tegen u heeft;

24 Laat daar uw gave voor het altaar, en gaat heen, verzoent u eerst met uw broeder, en komt dan en offert uw gave.

25 Weest haastelijk welgezind jegens uw wederpartij, terwijl gij nog met hem op den weg zijt; opdat de wederpartij niet misschien u den rechter overlevere, en de rechter u den dienaar overlevere, en gij in de gevangenis geworpen wordt.

26 Voorwaar, Ik zeg u: Gij zult daar geenszins uitkomen, totdat gij den laatsten penning zult betaald hebben.

27 Gij hebt gehoord, dat van de ouden gezegd is: Gij zult geen overspel doen.

28 Maar Ik zeg u, dat zo wie een vrouw aan ziet, om dezelve te begeren, die heeft alrede overspel in zijn hart met haar gedaan.

29 Indien dan uw rechteroog u ergert, trekt het uit, en werpt het van u; want het is u nut, dat een uwer leden verga, en niet uw gehele lichaam in de hel geworpen worde.

30 En indien uw rechterhand u ergert, houwt ze af, en werpt ze van u; want het is u nut, dat een uwer leden verga, en niet uw gehele lichaam in de hel geworpen worde.

31 Er is ook gezegd: Zo wie zijn vrouw verlaten zal, die geve haar een scheidbrief.

32 Maar Ik zeg u, dat zo wie zijn vrouw verlaten zal, anders dan uit oorzake van hoererij, die maakt, dat zij overspel doet; en zo wie de verlatene zal trouwen, die doet overspel.

33 Wederom hebt gij gehoord, dat van de ouden gezegd is: Gij zult den eed niet breken, maar gij zult den Heere uw eden houden.

34 Maar Ik zeg u: Zweert ganselijk niet, noch bij den hemel, omdat hij is de troon Gods;

35 Noch bij de aarde, omdat zij is de voetbank Zijner voeten; noch bij Jeruzalem, omdat zij is de stad des groten Konings;

36 Noch bij uw hoofd zult gij zweren, omdat gij niet een haar kunt wit of zwart maken;

37 Maar laat zijn uw woord ja, ja; neen, neen; wat boven deze is, dat is uit den boze.

38 Gij hebt gehoord, dat gezegd is: Oog om oog, en tand om tand.

39 Maar Ik zeg u, dat gij den boze niet wederstaat; maar, zo wie u op de rechterwang slaat, keert hem ook de andere toe;

40 En zo iemand met u rechten wil, en uw rok nemen, laat hem ook den mantel;

41 En zo wie u zal dwingen een mijl te gaan, gaat met hem twee mijlen.

42 Geeft dengene, die iets van u bidt, en keert u niet af van dengene, die van u lenen wil.

43 Gij hebt gehoord, dat er gezegd is: Gij zult uw naaste liefhebben, en uw vijand zult gij haten.

44 Maar Ik zeg u: Hebt uw vijanden lief; zegent ze, die u vervloeken; doet wel dengenen, die u haten; en bidt voor degenen, die u geweld doen, en die u vervolgen;

45 Opdat gij moogt kinderen zijn uws Vaders, Die in de hemelen is; want Hij doet Zijn zon opgaan over bozen en goeden, en regent over rechtvaardigen en onrechtvaardigen.

46 Want indien gij liefhebt, die u liefhebben, wat loon hebt gij? Doen ook de tollenaars niet hetzelfde?

47 En indien gij uw broeders alleen groet, wat doet gij boven anderen? Doen ook niet de tollenaars alzo?

48 Weest dan gijlieden volmaakt, gelijk uw Vader, Die in de hemelen is, volmaakt is.

Anna List
30 januari 2010, 00:04
De eerste vraag die ik me zou stellen is: deed de partner dat om mij te 'kloten' of niet. Indien ja, dan heeft 'm ruzie met mij, indien nee, dan hoop ik dat het goed was voor hem.

Wat ik doe met de aandringende 20-jarige hangt af van hetgeen ik voel voor die persoon. 20 is wel een beetje jong zo, in ieder geval. Ik acht de kans op een aandringende 20-jarige ook wel klein tot onbestaande eigenlijk :-D

het is dan ook puur hypothetisch hé :?

en de kangoeroevraag ? :D

Nynorsk
30 januari 2010, 00:04
Mag het geen aandringende 25 tot pakweg 42-jarige zijn met mooie schouders en mooie lokken?

Johan Bollen
30 januari 2010, 00:05
Een relatie beginnen met iemand om wraak te nemen op iemand anders is onetisch ongeacht de leeftijd.

Nynorsk
30 januari 2010, 00:05
het is dan ook puur hypothetisch hé :?

en de kangoeroevraag ? :D

Dat laatste was toch de kangoeroevraag? :?:

Nynorsk
30 januari 2010, 00:07
het is dan ook puur hypothetisch hé :?

en de kangoeroevraag ? :D

Zo hypothetisch is dat allemaal niet, volgens mij gebeuren die dingen wel vaker.

From_Vlaanderen
30 januari 2010, 00:07
jamaja, wat wilde nu zeggen voor mensen die hunnen bijbel ni kennen ?

5 Zalig zijn de zachtmoedigen; want zij zullen het aardrijk beërven.

Nynorsk
30 januari 2010, 00:07
Een relatie beginnen met iemand om wraak te nemen op iemand anders is onetisch ongeacht de leeftijd.

2

Nynorsk
30 januari 2010, 00:08
5 Zalig zijn de zachtmoedigen; want zij zullen het aardrijk beërven.


merci.
'k vreesde al da'k m'n ogen ging moeten uitrukken.

Anna List
30 januari 2010, 00:09
De statenvertaling, Mattheus 5:

1 En Jezus, de schare ziende, is geklommen op een berg, en als Hij nedergezeten was, kwamen Zijn discipelen tot Hem.
schilderij van Fra Angelico: De bergrede» meer

2 En Zijn mond geopend hebbende, leerde Hij hen, zeggende:

3 Zalig zijn de armen van geest; want hunner is het Koninkrijk der hemelen.

4 Zalig zijn die treuren; want zij zullen vertroost worden.

5 Zalig zijn de zachtmoedigen; want zij zullen het aardrijk beërven.

6 Zalig zijn die hongeren en dorsten naar de gerechtigheid; want zij zullen verzadigd worden.

7 Zalig zijn de barmhartigen; want hun zal barmhartigheid geschieden.

8 Zalig zijn de reinen van hart; want zij zullen God zien.

9 Zalig zijn de vreedzamen; want zij zullen Gods kinderen genaamd worden.

10 Zalig zijn die vervolgd worden om der gerechtigheid wil; want hunner is het Koninkrijk der hemelen.

11 Zalig zijt gij, als u de mensen smaden, en vervolgen, en liegende alle kwaad tegen u spreken, om Mijnentwil.

12 Verblijdt en verheugt u; want uw loon is groot in de hemelen; want alzo hebben zij vervolgd de profeten, die voor u geweest zijn.

13 Gij zijt het zout der aarde; indien nu het zout smakeloos wordt, waarmede zal het gezouten worden? Het deugt nergens meer toe, dan om buiten geworpen, en van de mensen vertreden te worden.

14 Gij zijt het licht der wereld; een stad boven op een berg liggende, kan niet verborgen zijn.

15 Noch steekt men een kaars aan, en zet die onder een koornmaat, maar op een kandelaar, en zij schijnt allen, die in het huis zijn;

16 Laat uw licht alzo schijnen voor de mensen, dat zij uw goede werken mogen zien, en uw Vader, Die in de hemelen is, verheerlijken.

17 Meent niet, dat Ik gekomen ben, om de wet of de profeten te ontbinden; Ik ben niet gekomen, om die te ontbinden, maar te vervullen.

18 Want voorwaar zeg Ik u: Totdat de hemel en de aarde voorbijgaan, zal er niet een jota noch een tittel van de wet voorbijgaan, totdat het alles zal zijn geschied.

19 Zo wie dan een van deze minste geboden zal ontbonden, en de mensen alzo zal geleerd hebben, die zal de minste genaamd worden in het Koninkrijk der hemelen; maar zo wie dezelve zal gedaan en geleerd hebben, die zal groot genaamd worden in het Koninkrijk der hemelen.

20 Want Ik zeg u: Tenzij uw gerechtigheid overvloediger zij, dan der Schriftgeleerden en der Farizeën, dat gij in het Koninkrijk der hemelen geenszins zult ingaan.

21 Gij hebt gehoord, dat tot de ouden gezegd is: Gij zult niet doden; maar zo wie doodt, die zal strafbaar zijn door het gericht.

22 Doch Ik zeg u: Zo wie te onrecht op zijn broeder toornig is, die zal strafbaar zijn door het gericht; en wie tot zijn broeder zegt: Raka! die zal strafbaar zijn door den groten raad; maar wie zegt: Gij dwaas! die zal strafbaar zijn door het helse vuur.

23 Zo gij dan uw gave zult op het altaar offeren, en aldaar gedachtig wordt, dat uw broeder iets tegen u heeft;

24 Laat daar uw gave voor het altaar, en gaat heen, verzoent u eerst met uw broeder, en komt dan en offert uw gave.

25 Weest haastelijk welgezind jegens uw wederpartij, terwijl gij nog met hem op den weg zijt; opdat de wederpartij niet misschien u den rechter overlevere, en de rechter u den dienaar overlevere, en gij in de gevangenis geworpen wordt.

26 Voorwaar, Ik zeg u: Gij zult daar geenszins uitkomen, totdat gij den laatsten penning zult betaald hebben.

27 Gij hebt gehoord, dat van de ouden gezegd is: Gij zult geen overspel doen.

28 Maar Ik zeg u, dat zo wie een vrouw aan ziet, om dezelve te begeren, die heeft alrede overspel in zijn hart met haar gedaan.

29 Indien dan uw rechteroog u ergert, trekt het uit, en werpt het van u; want het is u nut, dat een uwer leden verga, en niet uw gehele lichaam in de hel geworpen worde.

30 En indien uw rechterhand u ergert, houwt ze af, en werpt ze van u; want het is u nut, dat een uwer leden verga, en niet uw gehele lichaam in de hel geworpen worde.

31 Er is ook gezegd: Zo wie zijn vrouw verlaten zal, die geve haar een scheidbrief.

32 Maar Ik zeg u, dat zo wie zijn vrouw verlaten zal, anders dan uit oorzake van hoererij, die maakt, dat zij overspel doet; en zo wie de verlatene zal trouwen, die doet overspel.

33 Wederom hebt gij gehoord, dat van de ouden gezegd is: Gij zult den eed niet breken, maar gij zult den Heere uw eden houden.

34 Maar Ik zeg u: Zweert ganselijk niet, noch bij den hemel, omdat hij is de troon Gods;

35 Noch bij de aarde, omdat zij is de voetbank Zijner voeten; noch bij Jeruzalem, omdat zij is de stad des groten Konings;

36 Noch bij uw hoofd zult gij zweren, omdat gij niet een haar kunt wit of zwart maken;

37 Maar laat zijn uw woord ja, ja; neen, neen; wat boven deze is, dat is uit den boze.

38 Gij hebt gehoord, dat gezegd is: Oog om oog, en tand om tand.

39 Maar Ik zeg u, dat gij den boze niet wederstaat; maar, zo wie u op de rechterwang slaat, keert hem ook de andere toe;

40 En zo iemand met u rechten wil, en uw rok nemen, laat hem ook den mantel;

41 En zo wie u zal dwingen een mijl te gaan, gaat met hem twee mijlen.

42 Geeft dengene, die iets van u bidt, en keert u niet af van dengene, die van u lenen wil.

43 Gij hebt gehoord, dat er gezegd is: Gij zult uw naaste liefhebben, en uw vijand zult gij haten.

44 Maar Ik zeg u: Hebt uw vijanden lief; zegent ze, die u vervloeken; doet wel dengenen, die u haten; en bidt voor degenen, die u geweld doen, en die u vervolgen;

45 Opdat gij moogt kinderen zijn uws Vaders, Die in de hemelen is; want Hij doet Zijn zon opgaan over bozen en goeden, en regent over rechtvaardigen en onrechtvaardigen.

46 Want indien gij liefhebt, die u liefhebben, wat loon hebt gij? Doen ook de tollenaars niet hetzelfde?

47 En indien gij uw broeders alleen groet, wat doet gij boven anderen? Doen ook niet de tollenaars alzo?

48 Weest dan gijlieden volmaakt, gelijk uw Vader, Die in de hemelen is, volmaakt is.

lap en just nummelke 32 (zondel flietjes) is zo erbarmelijk vertaald dat er niks van overschiet ... ;-)

maar wat doe je met die niet zo onschuldige maar toch zo zachtmoedige en rein van harte twintiger ?
en hoe kan die God van goedheid nu slechte dingen zien in mensen die elkaar liefhebben ???

From_Vlaanderen
30 januari 2010, 00:09
merci.
'k vreesde al da'k m'n ogen ging moeten uitrukken.

Ja ik leef mij helemaal in in mijn zware intellectuele studenten rol.
(Dat was voor dat we doorhadden dat zuipen en achter de vrouwen zitten toffer was.)

Nynorsk
30 januari 2010, 00:10
lap en just nummelke 32 (zondel flietjes) is zo erbarmelijk vertaald dat er niks van overschiet ... ;-)

maar wat doe je met die niet zo onschuldige maar toch zo zachtmoedige en rein van harte twintiger ?
en hoe kan die God van goedheid nu slechte dingen zien in mensen die elkaar liefhebben ???


ge gaat dat nu toch nie aan mij vragen? :-D

ik en god komen nie zo goe overeen wat relaties betreft ;-)

Anna List
30 januari 2010, 00:10
Mag het geen aandringende 25 tot pakweg 42-jarige zijn met mooie schouders en mooie lokken?

wel ja vrije hypothese waarom niet ? (maar die 42 is maar nipt ze :p )

Nynorsk
30 januari 2010, 00:11
Ja ik leef mij helemaal in in mijn zware intellectuele studenten rol.
(Dat was voor dat we doorhadden dat zuipen en achter de vrouwen zitten toffer was.)

ik snap u nie goe vandaag :oops:

Anna List
30 januari 2010, 00:12
Een relatie beginnen met iemand om wraak te nemen op iemand anders is onetisch ongeacht de leeftijd.

dat was eigenlijk een tussenstadium (een uitvlucht, maar feel free gebruik gerust een andere uitvlucht(die u meer ligt) terwille van het gedachtenexperiment)om iedereen mee te krijgen

Nynorsk
30 januari 2010, 00:12
wel ja vrije hypothese waarom niet ? (maar die 42 is maar nipt ze :p )

"pakweg" 42 :D

'k heb gisteren met ne 49-jarigen staan babbelen waarvan ik steeds vermoedde dat die eind de 30 was, dus diene mag er nog bij.
Die 45-jarige die precies al 10 jaar op pensioen is mag zijn kar keren ;-)

From_Vlaanderen
30 januari 2010, 00:13
ik snap u nie goe vandaag :oops:

Nooit gehad als student, dat ge dacht dat ge het allemaal wist?

Anna List
30 januari 2010, 00:14
Dat laatste was toch de kangoeroevraag? :?:

die kangoeroe was eigenlijk de verdoken vraag :

zou je zo maar met een dochter/zoon van een van je kennissen iets durven beginnen ... natuurlijk op voorwaarde dat er wel iets is dat goe klikt hé ...

Nynorsk
30 januari 2010, 00:14
wel ja vrije hypothese waarom niet ? (maar die 42 is maar nipt ze :p )

En in dat geval vervalt dan het "20 is te jong"-argument natuurlijk.

Anna List
30 januari 2010, 00:15
Zo hypothetisch is dat allemaal niet, volgens mij gebeuren die dingen wel vaker.

jamaja laat ons het hier op een gedachtenexperiment houden :-o

Nynorsk
30 januari 2010, 00:15
Nooit gehad als student, dat ge dacht dat ge het allemaal wist?

Soms.
Ik voelde mij vooral rotslecht in die tijd eigenlijk.

Anna List
30 januari 2010, 00:16
5 Zalig zijn de zachtmoedigen; want zij zullen het aardrijk beërven.

die zachtmoedigen had ik ook bijzonder opgemerkt

is die nummer 5 gene paspartout zolang het maar met een beetje respect voor iedereen gebeurt ?

From_Vlaanderen
30 januari 2010, 00:17
die kangoeroe was eigenlijk de verdoken vraag :

zou je zo maar met een dochter/zoon van een van je kennissen iets durven beginnen ... natuurlijk op voorwaarde dat er wel iets is dat goe klikt hé ...

Tuurlijk dadde.
Als er iets uit de bus komt dan is dat zo, maar dan wil dat nog niet zeggen dat ik een hele metamorfose moet ondergaan of mij schuldig moet gaan voelen of gedragingen of iets in die trend. Anders: Bol het af!

Nynorsk
30 januari 2010, 00:17
die kangoeroe was eigenlijk de verdoken vraag :

zou je zo maar met een dochter/zoon van een van je kennissen iets durven beginnen ... natuurlijk op voorwaarde dat er wel iets is dat goe klikt hé ...
Mja dan stel ik me een situatie voor waarin die kennissen een generatie ouder zijn dan mij, en dan zie ik geen bezwaar.
Ik ga nu niet met de 18-jarige zoon/dochter van een kennis gaan lopen, maar ik zou sowieso niet met iemand gaan lopen die zo jong is.

Anna List
30 januari 2010, 00:18
Ja ik leef mij helemaal in in mijn zware intellectuele studenten rol.
(Dat was voor dat we doorhadden dat zuipen en achter de vrouwen zitten toffer was.)

ben ze altijd geweldig blijven vinden, die zware filosofische nachten ... blijkbaar nu ook nog zonder drank :-)

zal nog wat in te halen hebben ivm die vrouwen :angel:

Nynorsk
30 januari 2010, 00:19
jamaja laat ons het hier op een gedachtenexperiment houden :-o

ok dan kom ik maar niét naar het feestje dat je vrouw stiekem voor je aan het organiseren is :-D

Anna List
30 januari 2010, 00:19
ge gaat dat nu toch nie aan mij vragen? :-D

ik en god komen nie zo goe overeen wat relaties betreft ;-)

no worries, ik heb die mens precies ook al nen tijd niet meer gezien hier ;)

From_Vlaanderen
30 januari 2010, 00:20
die zachtmoedigen had ik ook bijzonder opgemerkt

is die nummer 5 gene paspartout zolang het maar met een beetje respect voor iedereen gebeurt ?

reageren met de zelfde agressie als den andere is ni tof, maar ja 't is dan ook den Bijbel hé. :lol:

Anna List
30 januari 2010, 00:20
"pakweg" 42 :D

'k heb gisteren met ne 49-jarigen staan babbelen waarvan ik steeds vermoedde dat die eind de 30 was, dus diene mag er nog bij.
Die 45-jarige die precies al 10 jaar op pensioen is mag zijn kar keren ;-)

:cheer:

en jonge collega van me heeft me op mijn laatste verjaardag 10 jaar jonger geschat :D

From_Vlaanderen
30 januari 2010, 00:21
ben ze altijd geweldig blijven vinden, die zware filosofische nachten ... blijkbaar nu ook nog zonder drank :-)
zal nog wat in te halen hebben ivm die vrouwen :angel:

Maar ge leert er weinig mee bij, dat is het probleem.
Zuipen is plezanter.
Achter de vrouwen zitten ook, soms toch.

Anna List
30 januari 2010, 00:22
En in dat geval vervalt dan het "20 is te jong"-argument natuurlijk.

20 is erg jong ... maar te vind ik zo extremistisch :-o

Nynorsk
30 januari 2010, 00:23
:cheer:

en jonge collega van me heeft me op mijn laatste verjaardag 10 jaar jonger geschat :D

leeftijd speelt geen rol als je er zo uitziet:

Anna List
30 januari 2010, 00:23
Tuurlijk dadde.
Als er iets uit de bus komt dan is dat zo, maar dan wil dat nog niet zeggen dat ik een hele metamorfose moet ondergaan of mij schuldig moet gaan voelen of gedragingen of iets in die trend. Anders: Bol het af!

vind dat toch iets om eens over te denken, niet ? :-o

die kennis gaat dat immers heel anders zien hé, dat kan ik me als ouder nl ook heel goe voorstellen ... ook op 20 hebt ge uw kind nog ni zover gelost, denk ik nu

Nynorsk
30 januari 2010, 00:24
20 is erg jong ... maar te vind ik zo extremistisch :-o

ach, uitzonderingen maken de regel.

From_Vlaanderen
30 januari 2010, 00:24
leeftijd speelt geen rol als je er zo uitziet:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/ea/Hugh_Laurie_2009.jpg

Nynorsk
30 januari 2010, 00:25
't ligt aan da hemd zenne.

Anna List
30 januari 2010, 00:25
ok dan kom ik maar niét naar het feestje dat je vrouw stiekem voor je aan het organiseren is :-D

hihi :rofl: maar voor 43 krijg je geen surpriseparties ... denk ik :)

hoezo ?!? jij niet naar mijn feestje ?!? :evil: ;-)

From_Vlaanderen
30 januari 2010, 00:27
vind dat toch iets om eens over te denken, niet ? :-o
die kennis gaat dat immers heel anders zien hé, dat kan ik me als ouder nl ook heel goe voorstellen ... ook op 20 hebt ge uw kind nog ni zover gelost, denk ik nu

Natuurlijk een liefdesrelatie beginnen met een studente is wat bizar. Natuurlijk zij moet iemand van hare leeftijd opscharen natuurlijk.

Iemand die lager geschoold is en dus al werkt, maakt voor te beginnen al minder kans bij mij. Die griet is echter wel reeds volwassen en niet meer jong-volwassen zoals ze dit tegenwoordig zo mooi noemen.

Nynorsk
30 januari 2010, 00:27
hihi :rofl: maar voor 43 krijg je geen surpriseparties ... denk ik :)

hoezo ?!? jij niet naar mijn feestje ?!? :evil: ;-)

nog 7 jaar geduld dan eh...

tegen dan ben ik wel al helegans verlept vrees ik :-D

Anna List
30 januari 2010, 00:27
Mja dan stel ik me een situatie voor waarin die kennissen een generatie ouder zijn dan mij, en dan zie ik geen bezwaar.
Ik ga nu niet met de 18-jarige zoon/dochter van een kennis gaan lopen, maar ik zou sowieso niet met iemand gaan lopen die zo jong is.

sowieso niet ?

of ... kom eens iets gaan drinken kan geen kwaad, ge wilt ook ni boertig overkomen ... en blijft natuurlijk dat je wel gigagevleid bent met de vraag hé :-o

Nynorsk
30 januari 2010, 00:28
Natuurlijk een liefdesrelatie beginnen met een studente is wat bizar. Natuurlijk zij moet iemand van hare leeftijd opscharen natuurlijk.

Iemand die lager geschoold is en dus al werkt, maakt voor te beginnen al minder kans bij mij. Die griet is echter wel reeds volwassen en niet meer jong-volwassen zoals ze dit tegenwoordig zo mooi noemen.

:-o

selecteer jij op diploma? 8O

Anna List
30 januari 2010, 00:29
leeftijd speelt geen rol als je er zo uitziet:

ja, en toch, ik denk het niet hoor :-(
snap het ook ni goe

Nynorsk
30 januari 2010, 00:29
sowieso niet ?

of ... kom eens iets gaan drinken kan geen kwaad, ge wilt ook ni boertig overkomen ... en blijft natuurlijk dat je wel gigagevleid bent met de vraag hé :-o

ik geef les aan 18-jarigen en daar zitten er bij die keischattig zijn maar voor een relatie ga ik nu toch wel passen :?

Anna List
30 januari 2010, 00:30
't ligt aan da hemd zenne.

dat zou t kunne zijn ;-)

ik vind een schoon hemdje wel belangrijk ... :oops:

Nynorsk
30 januari 2010, 00:31
dat zou t kunne zijn ;-)

ik vind een schoon hemdje wel belangrijk ... :oops:

ik heb het niet zo op hemdjes.
maar d�*t hemd is echt wel lelijk.

Anna List
30 januari 2010, 00:31
Natuurlijk een liefdesrelatie beginnen met een studente is wat bizar. Natuurlijk zij moet iemand van hare leeftijd opscharen natuurlijk.

Iemand die lager geschoold is en dus al werkt, maakt voor te beginnen al minder kans bij mij. Die griet is echter wel reeds volwassen en niet meer jong-volwassen zoals ze dit tegenwoordig zo mooi noemen.

ah ja hypothese extra

die twintiger heeft (heel recent) wel een relatie met een leeftijdsgenoot, maar vind dat geen probleem :-D

gedachtenexperiment hé :-D

From_Vlaanderen
30 januari 2010, 00:31
:-o
selecteer jij op diploma? 8O

Deels, maar als het komt dan komt het. Als het er is dan is het er. En als het weg blijft, dan blijft het weg.

Anna List
30 januari 2010, 00:33
nog 7 jaar geduld dan eh...

tegen dan ben ik wel al helegans verlept vrees ik :-D


jamaja binne 7 jaar, wie ni ? ;-)

Anna List
30 januari 2010, 00:34
ik heb het niet zo op hemdjes.
maar d�*t hemd is echt wel lelijk.

ik kan ni buiten zonder :oops:

maar d�*t is idd wel een heel lelijk (roos is geen probleem, maar purper is er echt wel over)

Nynorsk
30 januari 2010, 00:34
Deels, maar als het komt dan komt het. Als het er is dan is het er. En als het weg blijft, dan blijft het weg.

Hoe is het eigenlijk met je vriendin?

Nynorsk
30 januari 2010, 00:34
jamaja binne 7 jaar, wie ni ? ;-)

De 11-jarigen van nu :-D

Anna List
30 januari 2010, 00:35
ik geef les aan 18-jarigen en daar zitten er bij die keischattig zijn maar voor een relatie ga ik nu toch wel passen :?

jamaja 18 of 20 op die leeftijd is da nog een heel verschil hé :-D

Nynorsk
30 januari 2010, 00:35
ik kan ni buiten zonder :oops:

maar d�*t is idd wel een heel lelijk (roos is geen probleem, maar purper is er echt wel over)

het zijn ruitjes.
vichy ruitjes.
jakkebah.

Nynorsk
30 januari 2010, 00:36
jamaja 18 of 20 op die leeftijd is da nog een heel verschil hé :-D

en 20 en 22 ook.
daar zit het hem nu net :?

Anna List
30 januari 2010, 00:36
Hoe is het eigenlijk met je vriendin?

ook weggebleven ;-)

edit oops ... dat was echt gewoon als graptje bedoeld ...

Anna List
30 januari 2010, 00:37
De 11-jarigen van nu :-D

allez Nynke, werkt nu wat mee ;)

Anna List
30 januari 2010, 00:37
het zijn ruitjes.
vichy ruitjes.
jakkebah.

:cheer:fijne lijntjes :cheer:

Anna List
30 januari 2010, 00:38
en 20 en 22 ook.
daar zit het hem nu net :?

goh gij doet al even complex azzekik :-(

From_Vlaanderen
30 januari 2010, 00:41
Hoe is het eigenlijk met je vriendin?
Goed.

Nynorsk
30 januari 2010, 00:44
allez Nynke, werkt nu wat mee ;)

hoe oud is je oudste kind ondertussen? ;-)

Nynorsk
30 januari 2010, 00:45
goh gij doet al even complex azzekik :-(

en we wijken dan nog af van de essentie ook :-D

Anna List
31 januari 2010, 11:59
hoe oud is je oudste kind ondertussen? ;-)

binnen 7 jaar is ie 20, kom je dan naar mijn feestje? :-P

Nynorsk
31 januari 2010, 13:04
binnen 7 jaar is ie 20, kom je dan naar mijn feestje? :-P

:-D

misschien ben ik binnen 7 jaar wel al 2 jaar lang je schoondochter :-D

From_Vlaanderen
31 januari 2010, 14:22
http://www.facebook.com/profile/pic.php?oid=AAAAAQAQ5mS-SMRfmi15cQcJwnEekwAAAAkdZMsJwmYxHz9B1znkyFAp
Bwaaaa

Anna List
1 februari 2010, 08:19
:-D

misschien ben ik binnen 7 jaar wel al 2 jaar lang je schoondochter :-D

gij zou dat mogen zijn hoor :-)

Maximus Aurelius
1 februari 2010, 08:24
ik ben geen 40, maar dat van die 20 jarige gewillige uitzonderlijk mooie dochter zegt mij wel iets ja :-)

Weezer
1 februari 2010, 08:33
leeftijd speelt geen rol als je er zo uitziet:

*bukt voor de ongetwijfeld aan komen vliegende schoen*

Anna List
1 februari 2010, 08:46
ik ben geen 40, maar dat van die 20 jarige gewillige uitzonderlijk mooie dochter zegt mij wel iets ja :-)

in dat geval gaat ze van u nog niks moeten hebben :-P

lantjes
1 februari 2010, 09:52
Zijn, als 40-er, de meeste 20-ers niet nog teveel "shallow waters" om daar iets langdurig mee te beginnen?
Los daarvan, ethisch of niet, haal je waarschijnlijk een hoop miserie op uw dak indien het de zoon/dochter van een kennis is wat de "relatie" ook al geen goed zou doen. Plenty more fish in the sea....

Anna List
1 februari 2010, 10:01
Zijn, als 40-er, de meeste 20-ers niet nog teveel "shallow waters" om daar iets langdurig mee te beginnen?
Los daarvan, ethisch of niet, haal je waarschijnlijk een hoop miserie op uw dak indien het de zoon/dochter van een kennis is wat de "relatie" ook al geen goed zou doen. Plenty more fish in the sea....

ik denk niet dat het over iets langdurig ging wat ze voorstelde ... ze wou gewoon eens mee iets gaan drinken in de buurt en mijn bureau eens zien :-P

en al die andere dingen die je zegt zijn waar, maar zouden het ook wel spannend maken :o

Zwartengeel
1 februari 2010, 10:02
"pakweg" 42 :D

'k heb gisteren met ne 49-jarigen staan babbelen waarvan ik steeds vermoedde dat die eind de 30 was, dus diene mag er nog bij.
Die 45-jarige die precies al 10 jaar op pensioen is mag zijn kar keren ;-)

Ik ken dat... de meeste mensen schatten mij steevast ook een stuk jonger in dan ik in werkelijkheid ben.

lantjes
1 februari 2010, 10:04
Allé vooruit dan maar, zoals we zeggen : Van het eens te gebruiken is het niet kapot" :-P

Anna List
1 februari 2010, 10:04
:cheer: snotneuzen :cheer:

lantjes
1 februari 2010, 10:14
bwa....liever eentje van 40 met nen body van een van 20 dan omgekeerd....:-P

Weezer
1 februari 2010, 10:14
Ik ken dat... de meeste mensen schatten mij steevast ook een stuk jonger in dan ik in werkelijkheid ben.

Mij ook, meestal 23 of zo. Ik ben toch echt 30 :?

Nynorsk
1 februari 2010, 13:58
Ik ken dat... de meeste mensen schatten mij steevast ook een stuk jonger in dan ik in werkelijkheid ben.

Dan ben je er in 't echt 55 ofzo?

Zwartengeel
1 februari 2010, 14:24
Dan ben je er in 't echt 55 ofzo?

Minstens 200, hoor. Wie anders is werkelijk verantwoordelijk voor de nederlaag van Napoléon in Waterloo, denk je? ;-)

Jazeker
1 februari 2010, 14:51
ik denk niet dat het over iets langdurig ging wat ze voorstelde ... ze wou gewoon eens mee iets gaan drinken in de buurt en mijn bureau eens zien :-P

en al die andere dingen die je zegt zijn waar, maar zouden het ook wel spannend maken :o

Het hypothetische stel-eens-dat gedachtenexperiment wordt plots wel heel reëel.

vlijmscherp
1 februari 2010, 14:52
Het hypothetische stel-eens-dat gedachtenexperiment wordt plots wel heel reëel.

ah? het is een hypothetisch experiment!

ik dacht dat het uit de realiteit gegrepen was...

Anna List
1 februari 2010, 15:26
Het hypothetische stel-eens-dat gedachtenexperiment wordt plots wel heel reëel.

tja t is dat of een levendige fantasie, wie zal t zeggen :-P

Maximus Aurelius
1 februari 2010, 19:57
in dat geval gaat ze van u nog niks moeten hebben :-P



die kans zit er dik in, natuurlijk :-)