PDA

View Full Version : Hoe zuiver is de religie nog?


rikus
30 januari 2010, 21:17
Hoe zuiver is de religie nog?
Hoe dicht staan de huidige gelovigen nog bij God of staan ze dichter bij de farizeeërs en Sadduceeërs die Jezus verjoeg uit de synagoge?
http://skijpschecourant.web-log.nl/photos/uncategorized/hippyjezus.jpg
Doen niet velen hetzelfde en barsten ze van dezelfde hoogmoed?
Als Jezus nu eens werkelijk terug zou komen, zou hij zich niet het apenzuur schrikken van de huichelachtigheid en de arrogantie van het merendeel van de gelovigen?.
Zouden ze Hem wel herkennen?
Of hebben ze door hun tomeloze beeldvorming en meervoudige interpretatie van de originele teksten in de bijbel geen zuiver beeld meer van wat God probeerde de gelovige te leren?

Denk je écht dat jij op dit moment‘een uitverkorene’ bent?
http://www.volkskrantblog.nl/pub/mm/2008/02/1203356723.33361.jpg

Inno
30 januari 2010, 21:25
Jezus zou niet schrikken omdat hij alreeds ziet welk verval religie doorgemaakt heeft. Gelukkig tracht de RKK alles te herstellen.

Esperanza
30 januari 2010, 21:41
Jezus zou niet schrikken omdat hij alreeds ziet welk verval religie doorgemaakt heeft.En ja hoor, nóg zo eentje die pretendeert te weten wat zijn god zo allemaal ziet en doet. Gelukkig tracht de RKK alles te herstellen.Hangt er maar vanaf wat je verstaat onder "alles".

Andro
30 januari 2010, 21:50
Jezus zou niet schrikken omdat hij alreeds ziet welk verval religie doorgemaakt heeft. Gelukkig tracht de RKK alles te herstellen.

http://hoboken411.com/wp-content/uploads/2007/06/crazy-cabbie-caveman-dragging-woman-by-hair-in-hoboken.jpg

Albrecht
30 januari 2010, 22:21
En ja hoor, nóg zo eentje die pretendeert te weten wat zijn god zo allemaal ziet en doet.
Wij geloven dat God alwetend, almachtig en alomtegenwoordig is.

Dus ja, het is voor ons een veilig gokje om te zeggen dat Jezus ziet wat er gebeurt.

Esperanza
30 januari 2010, 22:31
Wij geloven dat God alwetend, almachtig en alomtegenwoordig is.

Dus ja, het is voor ons een veilig gokje om te zeggen dat Jezus ziet wat er gebeurt.

Ja, en zijn wegen zijn ondoorgrondelijk.

Heb je nog meer van die dooddoeners?

Albrecht
30 januari 2010, 22:39
Ja, en zijn wegen zijn ondoorgrondelijk.

Heb je nog meer van die dooddoeners?
Zijn wegen zijn ondoorgrondelijk ja, vandaar "gokje".

Andro
30 januari 2010, 23:02
Zijn wegen zijn ondoorgrondelijk ja, vandaar "gokje"....maar zijn dan plots weer doorgrondbaar en intelligibel wanneer het over seksualiteit gaat.

rikus
31 januari 2010, 00:49
Jezus zou niet schrikken omdat hij alreeds ziet welk verval religie doorgemaakt heeft. Gelukkig tracht de RKK alles te herstellen.maar ik las deze week nog dat de RKK in België sterk terug loopt dus vergeefse hoop

rikus
31 januari 2010, 00:55
Maar laten we hopen dat hij nog even wegblijft, want de plannen voor de laatste dag liegen er niet om de eerste keer bij de zondvloed verzoop hij zowat de hele mens heid. Dat was blijkbaar niet barbaars genoeg, hij wil het nu met zwavel en vuur doen geloof ik.

Alboreto
31 januari 2010, 09:39
Wij geloven dat God alwetend, almachtig en alomtegenwoordig is.

Wat meteen het grootste struikelblok is voor het/gelijk welk geloof.

zeddie
31 januari 2010, 09:49
Wij geloven dat God alwetend, almachtig en alomtegenwoordig is.

Als hij Almachtig is dan kan hij zichzelf zwak opstellen waar dat ook nodig is en god's wil is ondoorgrondelijk...


GreetzZ

Raven
31 januari 2010, 10:10
van het christendom is in deze streken niets meer over. Buiten wat kleine groeperingen (zoals evangelisten) is christendom nu eerder een nieuwe invulling van .... ja, ik weet het eigenlijk niet echt, mensen in hun kerk laten slapen en kinderen misbruiken.

Bij Islam zien we het omgekeerde, deze was zelfs globaal een pak gematigder, maar is nu een herschoven naar de kern. Ik denk dat dit ook te verklaren is omdat Islam heel sterk leeft bij onze jongeren, zelfs meer dan bij de vroegere generatie.

Raf
31 januari 2010, 10:26
Hoe zuiver is de religie nog?

Is religie ooit zuiver geweest? Ik zie niets anders dan gesjoemel en gekonkelfoes en bedrog en moord en plunderingen en barbaarse folteringen...

Hoe vlugger religies teruggedrongen worden naar de privé-sfeer, waar ze thuishoren, hoe vlugger we eindelijk eens werk kunnen maken van onze samenleving.

Raf
31 januari 2010, 10:27
van het christendom is in deze streken niets meer over.
Voor geen enkele religie.

rikus
31 januari 2010, 13:28
Men kan de wederkomst in feite vergelijken met een inval van de belastingdienst en de FIOD, dan is er niets meer te redden wat niet in orden is, De balans wordt opgemaakt en het kleinste foutje breekt je den nek.

Alles moet dus voortdurend in orde zijn want men weet nooit wanneer ze komen.
Als mensen de wederkomst net zo serieus zouden nemen als een bedrijf de inval van de belasting dienst en hier de bedrijfsvoering steeds op aanpast, dan zouden de mensen hun leven heel anders inrichten.

Albrecht
31 januari 2010, 19:43
Is religie ooit zuiver geweest? Ik zie niets anders dan gesjoemel en gekonkelfoes en bedrog en moord en plunderingen en barbaarse folteringen...

Hoe vlugger religies teruggedrongen worden naar de privé-sfeer, waar ze thuishoren, hoe vlugger we eindelijk eens werk kunnen maken van onze samenleving.
Mijn Kerk voedt de hongerigen, troost de zieken en de stervenden, verleent onderdak aan de daklozen, ...
Buiten dat zijn er nog talloze goede doelen aan verbonden, zoals Kerk in Nood en Broedelijk Delen.

Als de Kerk tot de privésfeer wordt verbannen, verliest de wereld een heel netwerk van goede doelen.

Raf
31 januari 2010, 19:45
Mijn Kerk voedt de hongerigen, troost de zieken en de stervenden, verleent onderdak aan de daklozen, ...
Dat doet het ocmw ook.

Als de Kerk tot de privésfeer wordt verbannen, verliest de wereld een heel netwerk van goede doelen.
Kwatsj.

cookie monster
31 januari 2010, 20:10
http://hoboken411.com/wp-content/uploads/2007/06/crazy-cabbie-caveman-dragging-woman-by-hair-in-hoboken.jpg:rofl:


Nu serieus:
oorlog omwille geloofsgeloven , hoeonnozel kan menzijn ??
Hetene beweert ware tezijn , nemen zelfs re-cht andere te doden ,
wanneer ze nietakkoord zijn !! REALLY CRAP !!
Azegeloven allemaal in iets watze nie kunnenbewijzen !!

Albrecht
31 januari 2010, 20:26
Dat doet het ocmw ook.


Kwatsj.
Het OCMW kan niet altijd helpen, en niet elk land heeft een OCMW of iets vergelijkbaars.

The Catholic Church has one of the world's largest and most capillary charity networks.

http://www.reuters.com/article/idUSLDE60C0UJ

Esperanza
31 januari 2010, 22:02
Wij geloven dat God alwetend, almachtig en alomtegenwoordig is.

Dus ja, het is voor ons een veilig gokje om te zeggen dat Jezus ziet wat er gebeurt.Een veilig gokje, hé?

Nu nog even pretenderen dat je ook veilig gokt op wat jouw god zoal wil of niet wil?

Albrecht
31 januari 2010, 22:07
Een veilig gokje, hé?

Nu nog even pretenderen dat je ook veilig gokt op wat jouw god zoal wil of niet wil?
Job 28:24 Zijn oog reikt tot aan de grenzen van de aarde, Hij ziet alles wat de hemel omspant.
Job 34:21 Want Gods ogen zijn afgesteld op de wandel van de mens, en zien iedere stap die hij zet;

Wat God wil?

Heb 12:14 Streeft naar vrede met allen; ook naar heiligheid, zonder welke niemand den Heer zal zien.
Joh 15:4 Blijft in Mij, en Ik blijf in u. Zoals de rank uit zichzelf geen vrucht kan dragen, maar alleen wanneer ze aan de wijnstok blijft, zo kunt ook gij het niet, wanneer gij niet blijft in Mij.

Esperanza
31 januari 2010, 22:11
Kun je ook nog iets anders dan wat copy/pasten vanuit de bijbel?

Raf
31 januari 2010, 22:20
Het OCMW kan niet altijd helpen, en niet elk land heeft een OCMW of iets vergelijkbaars.

Er bestaan internationale organisaties die wars van elke religieuze overtuiging aan ontwikkelingswerk doen. Dat is niet het monopolie van de katholieke kerk.

Alboreto
31 januari 2010, 22:24
Er bestaan internationale organisaties die wars van elke religieuze overtuiging aan ontwikkelingswerk doen. Dat is niet het monopolie van de katholieke kerk.

De nationale vzw's niet vergeten die zich ook vrij van religieuze inmenging inzetten ;)

rikus
31 januari 2010, 22:47
http://www.thebricktestament.com/king_david/god_kills_a_baby/2s12_11-12.jpg

Albrecht
1 februari 2010, 16:56
Er bestaan internationale organisaties die wars van elke religieuze overtuiging aan ontwikkelingswerk doen. Dat is niet het monopolie van de katholieke kerk.
Hoe meer goede doelen, hoe beter.
Kun je ook nog iets anders dan wat copy/pasten vanuit de bijbel?
Ja.

Inno
1 februari 2010, 17:43
straks zal men hier nog beweren dat de goede doelen van de Kerk moeten afgeschaft worden

Raf
1 februari 2010, 17:44
straks zal men hier nog beweren dat de goede doelen van de Kerk moeten afgeschaft worden

Inderdaad. Ze zijn obsoleet.

Albrecht
1 februari 2010, 18:28
Inderdaad. Ze zijn obsoleet.
http://mypetjawa.mu.nu/archives/picard-facepalm.jpg

Travis66
3 februari 2010, 10:43
Inderdaad. Ze zijn obsoleet.

Klopt, en ook de kerk is zich daarvan bewust. Ik las vorige week in een nederlands dagblad over een dominee die opriep om met dat helpen te stoppen en terug met missionering bezig te zijn.
Nét omdat de overheid die functie al vervult. En omdat het ledenaantal zo schandalig hard achteruitloopt :)

Albrecht
3 februari 2010, 12:47
Klopt, en ook de kerk is zich daarvan bewust. Ik las vorige week in een nederlands dagblad over een dominee die opriep om met dat helpen te stoppen en terug met missionering bezig te zijn.
Nét omdat de overheid die functie al vervult. En omdat het ledenaantal zo schandalig hard achteruitloopt :)
Dominees horen niet bij de Kerk.

En eh, ooit al gehoord van Abbé Pierre?