PDA

View Full Version : Is dit..........euh..........Respect? (2)


NVG
7 mei 2004, 16:53
CD&V programma Vlaamse Verkiezingen 2004:

"zeg niet out tegen OUD
"Ik moet 2day oma haar sms'je nog beantwoorden. Zij wil een digitale camera kopen en heeft wat zitten google-en op het internet. Of misschien stuur ik haar beter een e-mailtje. 2morro moet ik nog ff langs bij mijn overgrootvader in het rusthuis. Ze houden daar een karaokébar. Tot befs :-)"



Prima. Kunnen jullie dit eens toepassen in Wingene? Daar kunnen de mensen straks hun ouders bezoeken op straat ipv in het rusthuis. Ook ffe tof, niet! Waar enkele bejaarden geterroriseerd worden door het CD&V bestuur die hen van de ene dag op de andere genadeloos op straat zette. Gelukkig heeft de huidige Vlaamse regering verzet aangetekend tegen deze wansmakelijke daad van ouderen-bashing en de rechter heeft vandaag het CD&V wanbestuur van Wingene teruggefloten.

Respect? Ja.....hypocriet respect voor eigen postjes.

giserke
7 mei 2004, 19:03
waar haalt gij uw debiele uitlatingen?
De bewoners zullen verhuizen naar een uitgebreid en moderner rusthuis!

NVG
7 mei 2004, 19:11
waar haalt gij uw debiele uitlatingen?
De bewoners zullen verhuizen naar een uitgebreid en moderner rusthuis!


Man toch....laat u niet zo vanalles wijsmaken. Het rusthuis was verlieslatend en werd daarom gesloten op vraag van het gemeentebestuur. Ik ben dus debiel omdat ik dat aankaart? Is het respect om mensen die gedurende tientallen jaren samen zitten eerst het rusthuis buiten te jagen en dan terug binnen te laten na een uitspraak van de rechter? Is dat goed bestuur? Is dat respect voor de ouderen van dagen? Oude bomen verplant men niet, of is dat ook een 'debiele' uitlating.

En uw desinformatie zal hier niet lukken hoor. Er was immers helemaal GEEN SPRAKE van een nieuwer en uitgebreider rusthuis in Wingene, het personeel kreeg het uitzicht op een C4, maar opnieuw predikt men het respect.

Respect tov personeel, respect tov rusthuisbewoners, respect tov ouderen, respect tov een kritische burger.........

Het respect van CD&V moet omgekeerd geïnterpreteerd worden me dunkt.

giserke
7 mei 2004, 19:24
waar haalt gij uw debiele uitlatingen?
De bewoners zullen verhuizen naar een uitgebreid en moderner rusthuis!


Man toch....laat u niet zo vanalles wijsmaken. Het rusthuis was verlieslatend en werd daarom gesloten op vraag van het gemeentebestuur. Ik ben dus debiel omdat ik dat aankaart? Is het respect om mensen die gedurende tientallen jaren samen zitten eerst het rusthuis buiten te jagen en dan terug binnen te laten na een uitspraak van de rechter? Is dat goed bestuur? Is dat respect voor de ouderen van dagen? Oude bomen verplant men niet, of is dat ook een 'debiele' uitlating.

En uw desinformatie zal hier niet lukken hoor. Er was immers helemaal GEEN SPRAKE van een nieuwer ern uitgebreider rusthuis in Wingene, het personeel kreeg het uitzicht op een C4, maar opnieuw predikt men het respect.

Respect tov personeel, respect tov rusthuisbewoners, respect tov ouderen, respect tov een kritische burger.........

Het respect van CD&V moet omgekeerd geînterpreteerd worden me dunkt.

hij weet dus geen ballen af wat er gebeurt is hé met dat rusthuis!

De gemeente heeft een renovatie dossier ingediend bij vangrimbergen. Die heeft het afgeketst.
Zeer eigenaardig eigenlijk, want een aantal rusthuizen die nog in betere staat waren dan dit zijn wel goedgekeurd. Toevallig zijn dat wel rusthuizen in het Gentse zeker?......

Het aantal bewoners is in bijna 5 jaar meer dan gehalveerd. Wie wil er nu zijn oude dag slijten in een ouderwets onaangepast rusthuis?

Door het afketsen van dat dossier heeft de gemeente een kosten-bate analyse laten maken.
ofwel het bestaande rusthuis (enkel en alleen maar laten aanpassen aan de huidige normen) en bij het nieuwere rusthuis in Wingene een deel bij bouwen. Zodat ze naar daar kunnen verhuizen.

Men kwam al aan 90% van die OPLAP werken in het oude rusthuis.

dat oude rusthuis oplappen is een moreel onverantwoorde kost als het volledig door de gemeente moet worden betaald gezien Vangrimbergen die toelage geweigerd heeft.

dus dat die mensen op straat zullen staan is dikke zever!
Informeer u eerst voor ge begint te lullen!

NVG
7 mei 2004, 19:42
Giserke,

Het is geen kwestie van informeren, ik weet verdomd goed wat er daar gebeurd is. Het is een kwestie van opvatting:

Volgens mij staan de belangen van de ouderen hier centraal. De burgemeester had dus als taak om dit dossier op tafel te gooien bij de Vlaamse overheid en te vechten voor een subsidie. De belangen van de mensen staan voor mij voorop, wat wil zeggen dat je die niet weken in de onzekerheid kan laten dat men hun thuis moet verlaten om dan plots via de rechter te moeten horen dat ze toch mogen blijven. Wie is hier het slachtoffer geweest? Juist ja...de bewoners. Of denk jij dat die daar 's nachts niet van wakker liggen, dat die niet tobben, dat die niet inzitten met het feit dat ze behandeld worden als meubels. En net DAT is de verantwoordelijkheid van de burgemeester van Wingene. Hij moest zijn bewoners gerustgesteld hebben en het dossier aangekaart hebben, ipv zijn bewoners te gebruiken als meubelstukken die de media-aandacht op het dossier moeten vestigen. En nét dat verwijt ik de burgemeester, zijn totaal gebrek aan juist ...ja....respect!

giserke
7 mei 2004, 19:51
Giserke,

Het is geen kwestie van informeren, ik weet verdomd goed wat er daar gebeurd is. Het is een kwestie van opvatting:

Volgens mij staan de belangen van de ouderen hier centraal. De burgemeester had dus als taak om dit dossier op tafel te gooien bij de Vlaamse overheid en te vechten voor een subsidie. De belangen van de mensen staan voor mij voorop, wat wil zeggen dat je die niet weken in de onzekerheid kan laten dat men hun thuis moet verlaten om dan plots via de rechter te moeten horen dat ze toch mogen blijven. Wie is hier het slachtoffer geweest? Juist ja...de bewoners. Of denk jij dat die daar 's nachts niet van wakker liggen, dat die niet tobben, dat die niet inzitten met het feit dat ze behandeld worden als meubels. En net DAT is de verantwoordelijkheid van de burgemeester van Wingene. Hij moest zijn bewoners gerustgesteld hebben en het dossier aangekaart hebben, ipv zijn bewoners te gebruiken als meubelstukken die de media-aandacht op het dossier moeten vestigen. En nét dat verwijt ik de burgemeester, zijn totaal gebrek aan juist ...ja....respect!

Luister hier hé vriend, het is het kabinet van Vangrimbergen die gefaald heeft! Alle dossiers zijn INGEDIENT bij vangrimbergen! Daar hebben ze NIETS gedaan. Door het wanbeleid van paars is er geen geld meer om dergelijke onkosten te betalen! Dat is de realiteit! En ik begin een klein vermoeden te hebben dat gij voor die partijen stemt die voor die rotzooi heeft gezorgd.

Er zijn aan dat rusthuis NU onmiddellijk 10miljoen kosten!
Het voorstel in de OCMW raad is geweest om de bejaarden tijdelijk onder te brengen in een rusthuis in een buurgemeente. tot dat de uitbouw van het huidig nieuw rusthuis voltooit is.

Denkt gij echt dat bejaarden zonder pardon op straat zouden gebonjourd worden?
Trouwens er is een overleg geweest met de familie van de betreffende bewoners. Zij staan achter het plan van de gemeente.

het zijn de rode linkiwinkies bij de VRT die zeer bewust de CD&V fraktie in wingene heeft willen aanpakken

NVG
7 mei 2004, 19:55
Trouwens er is een overleg geweest met de familie van de betreffende bewoners. Zij staan achter het plan van de gemeente.

Nu nog mooier. Op zijn CD&V's:

de schuld ligt bij paars en iedereen gaat akkoord met ons plan.

Wel, ik kan u meer dan verzekeren dat de meeste familieleden niet akkoord waren met het plan. Of zou u akkoord zijn dat men uw vader of moeder enkele keren gaat verhuizen zoals men met meubels doet. Niet dus....

Het kabinet Van Grembergen beoordeelt elk dossier als dat goed is ingedienD, zomaar weer alle fouten bij de Vlaamse Regering leggen is zeer simpel maar gaat niet op. Nuja...ik krijg zo ook stilaan een vermoeden dat jij een radertje bent in de operatie beschadiging waar CD&V blijkbaar mee bezig is, vergeet niet:

Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt ze wel!

giserke
7 mei 2004, 20:09
Trouwens er is een overleg geweest met de familie van de betreffende bewoners. Zij staan achter het plan van de gemeente.

Nu nog mooier. Op zijn CD&V's:

de schuld ligt bij paars en iedereen gaat akkoord met ons plan.

Wel, ik kan u meer dan verzekeren dat de meeste familieleden niet akkoord waren met het plan. Of zou u akkoord zijn dat men uw vader of moeder enkele keren gaat verhuizen zoals men met meubels doet. Niet dus....

Het kabinet Van Grembergen beoordeelt elk dossier als dat goed is ingedienD, zomaar weer alle fouten bij de Vlaamse Regering leggen is zeer simpel maar gaat niet op. Nuja...ik krijg zo ook stilaan een vermoeden dat jij een radertje bent in de operatie beschadiging waar CD&V blijkbaar mee bezig is, vergeet niet:

Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt ze wel!

pssssssst de witte woede 2 maand geleden 5000 personeelsleden uit de sector die reclameren omdat de beloofde subsidies uit blijven is dat ook gelogen?

psssssst het psychiatrisch centrum in Beernem en nog 2 andere die dankzij het niet uitbetalen van de beloofde toelage bijna zijn deuren heeft moeten sluiten is dat ook gelogen?


pssssssst de wachtrijen om te kunnen aanspraak maken op een plaats in een rusthuis zouden gehalveerd zijn volgens deze regering. officiële cijfers halen die uitspraak al onderuit!

Reden is uw regering (ik zal het maar zo beginnen noemen hé) heeft geen roste cent meer! En geeft zijn sociale beloftes NERGENS waargemaakt! We betalen wel geen kijk en luistergeld meer.
maar centen voor dringend te vernieuwen rusthuizen in er niet meer.

En de gemeente Wingene is volledig verantwoordelijk voor bovenstaande feiten en omdat ze hun dossier niet goed zouden ingediend hebben?
ik zal u meer zeggen hé dat dossier is opgesteld door een studiebureau die ook dossiers maakt voor anderen gemeenten waar ze wel worden goedgekeurd. In gent zijn ze wel goed gekeurd.

Feit is paars heeft geblunderd


jaja de leugen van uw regering is ingehaald!

kwelduvel
7 mei 2004, 20:36
Feit is paars heeft geblunderd


Wacht maar tot we de CD&V weer "aan het werk" zien... :roll:

giserke
7 mei 2004, 20:43
Feit is paars heeft geblunderd


Wacht maar tot we de CD&V weer "aan het werk" zien... :roll:
hebt gij al eens goed rond u gekeken?
beseft gij waar ge (moogt) staan? Dat onze welvaart gerealiseerd is mede door de CVP?

kwelduvel
7 mei 2004, 20:47
Wacht maar tot we de CD&V weer "aan het werk" zien... :roll:
hebt gij al eens goed rond u gekeken?
beseft gij waar ge (moogt) staan? Dat onze welvaart gerealiseerd is mede door de CVP?

Welvaart gefinancierd met geld dat door onze kinderen moet worden terugbetaald -- zo kan iedereen dat.

giserke
7 mei 2004, 20:50
achzo, daarom is Vlaanderen het economisch machtigste welvarendste deel van de wereld.

NVG
7 mei 2004, 21:05
pssssssst de witte woede 2 maand geleden 5000 personeelsleden uit de sector die reclameren omdat de beloofde subsidies uit blijven is dat ook gelogen?



Och....gaan we daar over beginnen?

Het was toevallig ook CD&V-bestuur die het geld gereserveerd voor de lonen van het personeel lokaal uitgaf aan andere posten zodat aan het eind van de rit vorig jaar geen geld meer was voor de lonen in de verzorging te betalen. Dat was ook zo een CD&V-truc. Geld van de lonen uitgeven, het personeel opjutten en dan de overhed de schuld geven.

Maar ja......speel het spelletje maar voort. Ik heb het trouwens nergens over "mijn" regering hoor, maar misschien spreken jullie in jullie kringen liever over "mijn" postjes....

En het wil dus zeggen omdat hetzelfde studiebureau het dossier heeft opgesteld dat dat automatisch een garantie moet zijn tot succes? Rare logica, maar een dossier wordt beoordeeld op inhoud en niet op het bureau dat het heeft opgesteld. Of gaat u nu beweren dat we de situatie in Wingene gelijk moeten schakelen aan die in Antwerpen of Brussel?

giserke
7 mei 2004, 21:30
pssssssst de witte woede 2 maand geleden 5000 personeelsleden uit de sector die reclameren omdat de beloofde subsidies uit blijven is dat ook gelogen?



Och....gaan we daar over beginnen?

Het was toevallig ook CD&V-bestuur die het geld gereserveerd voor de lonen van het personeel lokaal uitgaf aan andere posten zodat aan het eind van de rit vorig jaar geen geld meer was voor de lonen in de verzorging te betalen. Dat was ook zo een CD&V-truc. Geld van de lonen uitgeven, het personeel opjutten en dan de overhed de schuld geven.

Maar ja......speel het spelletje maar voort. Ik heb het trouwens nergens over "mijn" regering hoor, maar misschien spreken jullie in jullie kringen liever over "mijn" postjes....

En het wil dus zeggen omdat hetzelfde studiebureau het dossier heeft opgesteld dat dat automatisch een garantie moet zijn tot succes? Rare logica, maar een dossier wordt beoordeeld op inhoud en niet op het bureau dat het heeft opgesteld. Of gaat u nu beweren dat we de situatie in Wingene gelijk moeten schakelen aan die in Antwerpen of Brussel?

eerst en vooral, een lokaal bestuur KAN niet beslissen dat toeslagen van de Vlaamse gemeenschap voor personeel van gezondheid en welzijn instellingen anders wordt besteed. Want iedere gemeente sluit een beheerscontract af met steden en gemeenten. Een toelage wordt in schijven betaald. Wanneer met de eerste schijf geknoeid wordt worden de andere schijven geblokkeerd en wordt de gemeente voor de raad van state geroepen.

Dus weeral een leugen van u onderuitgehaald

Dat van dat studiebureau, u zegt dat de gemeente een slecht dossier heeft ingediend. Terwijl dat studiebureau een gelijkaardig dossier maakt van andere gemeenten waarvan het onmiddellijk wordt goedgekeurd.
Maarja die andere gemeenten hebben toevallig een SPA-SPIRIT burgemeester hé, zoals in Gent en Sint-Amandsberg (thuishaven van vangrimbergen)

Mambo
7 mei 2004, 22:55
In uw partij ruzie ga ik me niet moeien, t' is zelfs amusant.
Maar ik kom nu wel mede door mijn werk in verschillende rusthuizen. Oude en nieuwe trouwens. Het moet me van het hart, de oude zijn veel aangenamer dan de nieuwe. De oude mensen in die nieuwe zijn onwennig, stil en lijken wel uit te doven . In die oude zijn ze familair, sociaal en toch veel actiever.
Volgens mij hebben ze er een beetje lak aan dat er nieuwe komen en zitten ze veel liever waar ze het gewoon zijn.
De vraag is dan ook, wie heeft er belang bij die nieuwe? Niet de mensen zelf maar wel altijd iemand die de bestekken laat opmaken volgens mij. En we weten nu ook wel hoe dat dan gaat. Trouwens de cvp destijds werkte heel erg graag met aannemers van Frankrijk. De Floreal in Blankenberge wat heeft dat niet gekost? Heel erg veel zegt men wel eens wie het weet en bijna allemaal naar aannemers over de grens. T'is nochtans naar het schijnt dat Vlaanderen een rijk geindustrallieerd land is door de CVP heb ik hier ergens vernomen. Tiens tiens.

giserke
7 mei 2004, 23:09
In uw partij ruzie ga ik me niet moeien, t' is zelfs amusant.
Maar ik kom nu wel mede door mijn werk in verschillende rusthuizen. Oude en nieuwe trouwens. Het moet me van het hart, de oude zijn veel aangenamer dan de nieuwe. De oude mensen in die nieuwe zijn onwennig, stil en lijken wel uit te doven . In die oude zijn ze familair, sociaal en toch veel actiever.
Volgens mij hebben ze er een beetje lak aan dat er nieuwe komen en zitten ze veel liever waar ze het gewoon zijn.
De vraag is dan ook, wie heeft er belang bij die nieuwe? Niet de mensen zelf maar wel altijd iemand die de bestekken laat opmaken volgens mij. En we weten nu ook wel hoe dat dan gaat. Trouwens de cvp destijds werkte heel erg graag met aannemers van Frankrijk. De Floreal in Blankenberge wat heeft dat niet gekost? Heel erg veel zegt men wel eens wie het weet en bijna allemaal naar aannemers over de grens. T'is nochtans naar het schijnt dat Vlaanderen een rijk geindustrallieerd land is door de CVP heb ik hier ergens vernomen. Tiens tiens.
De floreal is gerealiseerd door BBC (bekaert buiding company) uit deerlijk
Ik ben niet goed mee, maar hue waar heben we het over patijruzie?

NVG
8 mei 2004, 15:21
eerst en vooral, een lokaal bestuur KAN niet beslissen dat toeslagen van de Vlaamse gemeenschap voor personeel van gezondheid en welzijn instellingen anders wordt besteed. Want iedere gemeente sluit een beheerscontract af met steden en gemeenten. Een toelage wordt in schijven betaald. Wanneer met de eerste schijf geknoeid wordt worden de andere schijven geblokkeerd en wordt de gemeente voor de raad van state geroepen.

Dus weeral een leugen van u onderuitgehaald

Dat van dat studiebureau, u zegt dat de gemeente een slecht dossier heeft ingediend. Terwijl dat studiebureau een gelijkaardig dossier maakt van andere gemeenten waarvan het onmiddellijk wordt goedgekeurd.
Maarja die andere gemeenten hebben toevallig een SPA-SPIRIT burgemeester hé, zoals in Gent en Sint-Amandsberg (thuishaven van vangrimbergen)

1/ In het eerste is dat nu net wat er was gebeurd. De lokale besturen van zorgcentra hadden onder invloed van een CD&V politicus de gelden voor de lonen anders besteed, zodanig dat de stortingen voor lonen niet meer klopten zoals overeengekomen met het Vlaamse Gewest en dus de personeelsleden op hun geld moesten wachten. schuldige: de lokale besturen, schuldige voor het personeel: de vlaamse overheid. Gelukkig is deze sabotagedaad vlug achterhaald geweest en rechtgezet.

2/ Een studiebureau -nogmaals- dient een dossier in dat autonoom wordt beoordeeld (heus niet ENKEL door de minister) door de bevoegde instanties. Dat dat dossier gewiegerd werd had wel degelijk een goede reden en die was nie partijpolitiek gericht. Uw element dat andere dossiers van hetzelfde bureau wel goedgekeurd werden is dus absurd. Of moeten alle cliënten van Meester Magnée vrijgesproken worden omdat zijn eerste klant dat werd? Absurd......

FallenByTheHand
8 mei 2004, 22:55
Wacht maar tot we de CD&V weer "aan het werk" zien... :roll:
hebt gij al eens goed rond u gekeken?
beseft gij waar ge (moogt) staan? Dat onze welvaart gerealiseerd is mede door de CVP?


Het maakt niet uit of het nu de sociaal-democratie, de christen-democratie, de openlijk liberalen, of zelfs de extreem-rechten of de groenen zijn die de volgende regering gaan maken; er is geen geld, men wil frankrijk, nederland en duistland inhalen: na de verkiezingen komen er massale besparingen.

Frank VDBroucke heeft al gezegd dat er "pijnlijke" maatregelen gaan volgen, dat "2004 een scharnierjaar wordt", hij heeft nu al (voor de verkiezingen) aangekondigd meer werklozen van de werkloosheidsuitkeringen te willen schrappen.


En dat die welvaart gerealiseerd is specifiek door het toedoen van de CVP vind ik ook de verkeerde oorzaak aan het gevolg verbinden.