PDA

View Full Version : de rode stippellijntjes


skaldis
3 februari 2010, 09:17
De rode stippellijntjes van de spellingchecker kunnen mijn rug op.
Ze beletten me om vrijelijk met taal om te gaan. Blijkbaar bestaat een groot deel van de door mij gebruikte woordenschat niet in pc-land.
Het staat me vrij om woorden en deelwoorden samen te voegen als mij dat beliefd. Ik krijg uitslag van en ben allergisch aan die spellingchecker dus.
En mij behoeden voor de zou beruchte en vernederende dt-fouten doet ie toch niet.
Hoe zet ik dat spel af ?

Anna List
3 februari 2010, 09:19
De rode stippellijntjes van de spellingchecker kunnen mijn rug op.
Ze beletten me om vrijelijk met taal om te gaan. Blijkbaar bestaat een groot deel van de door mij gebruikte woordenschat niet in pc-land.
Het staat me vrij om woorden en deelwoorden samen te voegen als mij dat beliefd. Ik krijg uitslag van en ben allergisch aan die spellingchecker dus.
En mij behoeden voor de zou beruchte en vernederende dt-fouten doet ie toch niet.
Hoe zet ik dat spel af ?

dat gaat niet, dank zij Bill Gates zal jij eindelijk verplicht worden deftig te leren schrijven ;)

of is het dankzij ? :p

Erwinvds
3 februari 2010, 09:36
De rode stippellijntjes van de spellingchecker kunnen mijn rug op.
Ze beletten me om vrijelijk met taal om te gaan. Blijkbaar bestaat een groot deel van de door mij gebruikte woordenschat niet in pc-land.
Het staat me vrij om woorden en deelwoorden samen te voegen als mij dat beliefd. Ik krijg uitslag van en ben allergisch aan die spellingchecker dus.
En mij behoeden voor de zou beruchte en vernederende dt-fouten doet ie toch niet.
Hoe zet ik dat spel af ?

Afzetten waarin?
Browser, tekstverwerker? Met wat werk je?
Normaal staat er bij de opties steeds de mogelijkheid om het controleren van je spelling uit te schakelen. Of anders voeg je de woorden die je wel wilt gebruiken gewoon toe aan de woordenboek.

Woord rechts aanklikken en "toevoegen aan"

skaldis
3 februari 2010, 09:38
dat gaat niet, dank zij Bill Gates zal jij eindelijk verplicht worden deftig te leren schrijven ;)

of is het dankzij ? :p

Weet je hoeveel woorden hier op het forum gebruikt worden die volgens de checker niet bestaan ?? (spellingchecker bestaat bvb. maar checker is fout, angstvibratie bestaat niet, ... ) Toch verstaan we elkander.
Niet dat ik er een staatszaak van maak want ik gebruik hem nog wel maar ondertussen heb ik toch maar een draad gestart en een frustraminiempje geventileerd.
Ze zouden beter eens een ik kan weer niet op het woord komen progje (progje bestaat niet) maken waarbij je een vraagteken zet, dubbel klikt en het gezochte woord vanzelf verschijnt. 8-)

Txiki
3 februari 2010, 09:49
Controleert die spellingchecker ook op dt-fouten? 8-)

skaldis
3 februari 2010, 10:12
Controleert die spellingchecker ook op dt-fouten? 8-)


En mij behoeden voor de zoo beruchte en vernederende dt-fouten doet ie toch niet.


:-D

Anna List
3 februari 2010, 10:12
Controleert die spellingchecker ook op dt-fouten? 8-)

de tippellijntjes kunnen zijn rug op :-)

skaldis
3 februari 2010, 10:13
de tippellijntjes kunnen zijn rug op :-)

they can dake me in thee aarsch

Txiki
3 februari 2010, 10:15
:-D

Ok, dan mag je die gerust negeren. Negéren, he, niet négeren.

Jazeker
3 februari 2010, 11:24
De rode stippellijntjes van de spellingchecker kunnen mijn rug op.
Ze beletten me om vrijelijk met taal om te gaan. Blijkbaar bestaat een groot deel van de door mij gebruikte woordenschat niet in pc-land.
Het staat me vrij om woorden en deelwoorden samen te voegen als mij dat beliefd. Ik krijg uitslag van en ben allergisch aan die spellingchecker dus.
En mij behoeden voor de zou beruchte en vernederende dt-fouten doet ie toch niet.
Hoe zet ik dat spel af ?

Zet 'm misschien op Nederlands ipv. Engels.

backfire
3 februari 2010, 11:58
De rode stippellijntjes van de spellingchecker kunnen mijn rug op.
Ze beletten me om vrijelijk met taal om te gaan. Blijkbaar bestaat een groot deel van de door mij gebruikte woordenschat niet in pc-land.
Het staat me vrij om woorden en deelwoorden samen te voegen als mij dat beliefd. ]Ik krijg uitslag van en ben allergisch aan die spellingchecker dus.
En mij behoeden voor de zou beruchte en vernederende dt-fouten doet ie toch niet.
Hoe zet ik dat spel af ?

Door correct te schrijven.

Soit. De nieuwe Word heeft wel wat instellingen om dat - inderdaad rotirritante onderlijnen - aan te passen (zelfs je schrijfstijl). Onder taalinstellingen kan je de hele grammaticacontrole gewoon uitzetten.

skaldis
3 februari 2010, 15:44
Door correct te schrijven.

Soit. De nieuwe Word heeft wel wat instellingen om dat - inderdaad rotirritante onderlijnen - aan te passen (zelfs je schrijfstijl). Onder taalinstellingen kan je de hele grammaticacontrole gewoon uitzetten.

Die sleuren zouden veel beter dt fouten opzoeken !! :-P

From_Vlaanderen
3 februari 2010, 18:17
De groene stippellijntjes zijn nog veel erger.
Heel de zin, safletter groen lijn eronder!
"Belgisch Nederlands".