PDA

View Full Version : Acts of Gods


eno2
8 februari 2010, 10:59
God presteerde een "act of God" in Haïti
En toch blijven ze hem daar aanbidden.
In de weinige kerken die rechtop zijn blijven staan.

Ik niet.
Ik beoordeel God op zijn daden.

Jarno
8 februari 2010, 11:03
Wie?

eno2
8 februari 2010, 11:05
Wie?

Charlewie

Jarno
8 februari 2010, 11:05
Charlewie

:lol: Zo flauw, maar ik moet er spontaan om lachen.

eno2
11 februari 2010, 10:20
:lol: Zo flauw, maar ik moet er spontaan om lachen.


't Is niets. Stort tien gulden op mijn rekening.

Pieter B
11 februari 2010, 14:14
God presteerde een "act of God" in Haïti
En toch blijven ze hem daar aanbidden.
In de weinige kerken die rechtop zijn blijven staan.

Ik niet.
Ik beoordeel God op zijn daden.

Waarom zou een aardbeving een actie van god zijn?

Xenophon
11 februari 2010, 14:44
Waarom zou een aardbeving een actie van god zijn?

Van wie anders dan van God?

Sam M.
11 februari 2010, 14:55
Van wie anders dan van God?

De duivel natuurlijk.

Xenophon
11 februari 2010, 15:03
De duivel natuurlijk.

Dat is toch ook een God?

Eigenzinnig
11 februari 2010, 15:07
De duivel natuurlijk.

Een uitvinding van kerken en godsdiensten om een excuus te vinden voor het grondig falen van het almachtige wezen..

Bhairav
11 februari 2010, 15:08
Wie zegt dat god alleen goed is? De bijbel? Kom zeg, ze noemen hem alleen zo om hem te sussen...

van Maerlant
11 februari 2010, 15:09
Dat is toch ook een God?

Nee, dat is (was) een aartsengel.

Xenophon
11 februari 2010, 15:12
Nee, dat is (was) een aartsengel.

Die als gelijke van God door hem niet geduld werd.

Bovenbuur
11 februari 2010, 17:09
De duivel was een engel, een wezen dat geschapen was met een vrije wil die hij niet zou moeten gebruiken, in plaats daarvan moest hij de hele dag braaf doen wat God hem op droeg. Toen hij dat niet deed werd hij hardhandig door een engel met een vlammend zwaard uit Eden ik bedoel de hemel uitgezet. Al met al zat hij in hetzelfde schuitje als Adam en Eva, de zonen van God die neerdaalden, alle inwoners van de aarde voor Noach, de mensen uit Sodom en Gomorra en zo kan je nog wel even door gaan. Wie is er eigenlijk de echte slechterik? Misschien moeten we eens gaan turven wat voor misdaden er in de bijbel begaan worden, zeg het aantal moorden dat gepleegd word. De duivel komt al bij al tot 10...
http://skepticsannotatedbible.com/images/killed.jpg
De bron, die nog even uitlegt dat God eigenlijk nog veel meer mensen vermoordde... (http://dwindlinginunbelief.blogspot.com/2006/08/who-has-killed-more-satan-or-god.html)

Pieter B
11 februari 2010, 18:03
Van wie anders dan van God?

Volgens mij geloven christenen dat de natuurlijke gang van zake de regel is en het ingrijpen door God de uitzondering. Bij deze aardbeving zou men dan moeten uitgaan van het eerste tenzij er bewijs is voor het tweede.

Bovenbuur
11 februari 2010, 18:07
Volgens mij geloven christenen dat de natuurlijke gang van zake de regel is en het ingrijpen door God de uitzondering. Bij deze aardbeving zou men dan moeten uitgaan van het eerste tenzij er bewijs is voor het tweede.

En wie heeft de aarde dan zo geschapen dat dit de natuurlijke gang van zaken is? Precies...

Pieter B
11 februari 2010, 23:30
En wie heeft de aarde dan zo geschapen dat dit de natuurlijke gang van zaken is? Precies...

De aarde is niet deterministisch volgens de Christenen. Mensen en dieren zijn vrij. Zij beïnvloeden de gang van zaken ook. God doet dat niet alleen.

eno2
12 februari 2010, 09:43
Waarom zou een aardbeving een actie van god zijn?
Omdat de Engelsen dat zo noemen.

Bovenbuur
12 februari 2010, 11:47
De aarde is niet deterministisch volgens de Christenen. Mensen en dieren zijn vrij. Zij beïnvloeden de gang van zaken ook. God doet dat niet alleen.

O, dus nou is het onze schuld dat er aardbevingen zijn? Hebben wij de plaattektoniek uitgevonden soms?

Visjnu
12 februari 2010, 12:52
En wie heeft de aarde dan zo geschapen dat dit de natuurlijke gang van zaken is?

Dat is een vraag die men vanuit het geloof naar mijn inzien niet kan/mag beantwoorden aangezien dit tegen het principe van de non-overlapping magisteria zou ingaan.

Xenophon
12 februari 2010, 13:17
O, dus nou is het onze schuld dat er aardbevingen zijn? Hebben wij de plaattektoniek uitgevonden soms?

De vraag is inderdaad, waarom zou God zo'n onvolkomen systeem gebruikt hebben toen hij de aarde gemaakt heeft?

Een gewone solide bol zou toch veel stabieler geweest zijn?

Alle dagen overal een graad of 22 zo toch veel meer voordelen hebben.

Als ik er zo over terugdenk, wat een prutser is die kerel eigenlijk?

Bovenbuur
12 februari 2010, 16:04
De vraag is inderdaad, waarom zou God zo'n onvolkomen systeem gebruikt hebben toen hij de aarde gemaakt heeft?

Een gewone solide bol zou toch veel stabieler geweest zijn?

Alle dagen overal een graad of 22 zo toch veel meer voordelen hebben.

Als ik er zo over terugdenk, wat een prutser is die kerel eigenlijk?

Een sadist. De bijbel stelt heel duidelijk waarom wij op de aarde moeten wonen en waarom we daar lijden: omdat God ons uit zijn tuin schopte. Waarom deed God dat? Omdat wezens die geen kennis van goed en kwaad hadden iets verkeerd deen, terwijl hij ze zelf in verleiding bracht en zelf het vermogen had ontzegt om te zien dat het fout was. Als je de bijbel leest kan je niks anders dan concluderen dat God of niet bestaat, of zo ongeveer de grootste eikel is die je je kan voorstellen. Zelfs de jigsaw killer zou zich voor dat soort opstellingen schamen.

Bovenbuur
12 februari 2010, 16:06
Dat is een vraag die men vanuit het geloof naar mijn inzien niet kan/mag beantwoorden aangezien dit tegen het principe van de non-overlapping magisteria zou ingaan.

Een mooi woord. Alleen jammer dat het betekent dat je geen vragen over het geloof mag stellen omdat je er dan achterkomt dat het hele idee nergens op slat.

Bertie
12 februari 2010, 16:18
God presteerde een "act of God" in Haïti
En toch blijven ze hem daar aanbidden.
In de weinige kerken die rechtop zijn blijven staan.

Ik niet.
Ik beoordeel God op zijn daden.Volgens mijn protestantse bronnen (http://www2.canada.com/surreynow/news/story.html?id=bfc83a75-5e63-4b3a-95fb-a41f190f193a) waren veel Haitianen niet helemaal bezig met bijbelse principes. Er waren "afleidingen" om het zachtjes uit te drukken.

Jacques Brel zou het zo hebben gezegd: vodous durant le nuits, et catholiques entre elles ;-)

zeddie
12 februari 2010, 19:40
Een sadist. De bijbel stelt heel duidelijk waarom wij op de aarde moeten wonen en waarom we daar lijden: omdat God ons uit zijn tuin schopte. Waarom deed God dat? Omdat wezens die geen kennis van goed en kwaad hadden iets verkeerd deen, terwijl hij ze zelf in verleiding bracht en zelf het vermogen had ontzegt om te zien dat het fout was. Als je de bijbel leest kan je niks anders dan concluderen dat God of niet bestaat, of zo ongeveer de grootste eikel is die je je kan voorstellen. Zelfs de jigsaw killer zou zich voor dat soort opstellingen schamen.

When will the world change into the model of heaven? When all mankind becomes boys & girls together with God revealed as Krishna & Kali, the happiest boy & strongest girl of the crowd, playing together in the gardens of Paradise. The Semitic Eden was well enough, but Adam & Eve were too grown up and its God himself too old & stern & solemn for the offer of the Serpent to be resisted.

God drives us out [of] every Eden that we may be forced to travel through the desert to a diviner Paradise. If thou wonder why should that parched & fierce transit be necessary, then art thou befooled by thy mind and hast not studied thy soul behind and its dim desires and secret raptures.

Our parents fell, in the deep Semitic apologue, because they tasted the fruit of the tree of good and evil. Had they taken at once of the tree of eternal life, they would have escaped the immediate consequence; but God's purpose in humanity would have been defeated. His wrath is our eternal advantage.

God guides best when He tempts worst, loves entirely when He punishes cruelly, helps perfectly when violently He opposes.

God is the supreme Jesuit Father. He is ever doing evil that good may come of it; ever misleads for a greater leading; ever oppresses our will that it may arrive at last at an infinite freedom.

I believe with you, my friends, that God, if He exists, is a demon and an ogre. But after all what are you going to do about it?

Others boast of their love for God. My boast is that I did not love God; it was He who loved me and sought me out and forced me to belong to Him.

GreetzZ

Pieter B
13 februari 2010, 01:31
O, dus nou is het onze schuld dat er aardbevingen zijn? Hebben wij de plaattektoniek uitgevonden soms?

Neen, maar wij zijn wel op de breuklijn gaan wonen.

Pieter B
13 februari 2010, 01:33
De vraag is inderdaad, waarom zou God zo'n onvolkomen systeem gebruikt hebben toen hij de aarde gemaakt heeft?

Een gewone solide bol zou toch veel stabieler geweest zijn?

Alle dagen overal een graad of 22 zo toch veel meer voordelen hebben.

Als ik er zo over terugdenk, wat een prutser is die kerel eigenlijk?

Wat voor een saaie wereld zou dat zijn....

Bovenbuur
13 februari 2010, 09:47
Neen, maar wij zijn wel op de breuklijn gaan wonen.

Alles bij mekaar zijn er nogal veel plekken op aarde die op een breuklijn, in een gebied met vulkanische activiteit, aan de kust, op zwelklei etc etc liggen. Zoveel keuze was er niet. Bovendien leveren bijvooreeld vulkanen en overstromingen vruchtbare grond op, iets waarvan in de meest stabiee regio's vaak te weinig is. En dat is allemaal onze schuld?

Visjnu
13 februari 2010, 10:25
Een mooi woord. Alleen jammer dat het betekent dat je geen vragen over het geloof mag stellen omdat je er dan achterkomt dat het hele idee nergens op slat.
Hoezo?

Het feit dat men vanuit de moraalwetenschap geen vragen kan beantwoorden uit de fysica, wil toch ook niet zeggen dat men over de moraalwetenschap geen vragen mag stellen?

Raven
13 februari 2010, 10:31
De vraag is inderdaad, waarom zou God zo'n onvolkomen systeem gebruikt hebben toen hij de aarde gemaakt heeft?

Een gewone solide bol zou toch veel stabieler geweest zijn?

Alle dagen overal een graad of 22 zo toch veel meer voordelen hebben.

Als ik er zo over terugdenk, wat een prutser is die kerel eigenlijk?

omdat de mens duivelse beesten zijn die niet beter verdienen...

---tijdens de tsunami heeft men bijvoorbeeld vrouwen zitten redden van de verdrinkingsdood, enkel om hen daarna te verkrachten.

---na de haiti ramp zit men weeskinderen te ontvoeren voor obscure doeleinden (westerse kelders?)

---voor meer horror, een blik op eender welke nieuwspagina en de aard van de mens komt weer naar boven.

God moet echt wel genadig & vergevend zijn, om ons nog een aarde als deze te geven, waarin de mens de kans had om haar bevolkingsaantal te beperken en hierdoor stabielere, duurzamere huizen te bouwen op de veiligere plaatsen. Maar ook hier verdraait de mens de realiteit tot haar perverse aard, en groeit ze tot zodanige proporties, dat de minste actie-reactie van de aarde leidt tot duizenden doden.

eno2
13 februari 2010, 10:42
Others boast of their love for God. My boast is that I did not love God; it was He who loved me and sought me out and forced me to belong to Him

Take also care of all the other things he will force upon you.

Xenophon
13 februari 2010, 17:21
God moet echt wel genadig & vergevend zijn, [...]

Het lijkt me eerder het omgekeerde.

God lijkt me een megalomane gek te zijn.

Een jaloerse narcistische machtswellusteling.

Het wordt tijd dat ermee afgerekend wordt.

zeddie
14 februari 2010, 10:42
Take also care of all the other things he will force upon you.

Ik begrijp je niet.

GreetzZ

driewerf
14 februari 2010, 11:36
Maar ook hier verdraait de mens de realiteit tot haar perverse aard, en groeit ze tot zodanige proporties, dat de minste actie-reactie van de aarde leidt tot duizenden doden.

Wederom is het dus onze schuld. :lol:

driewerf
14 februari 2010, 11:38
O ja, hoeveel onschuldige, ongeboren kindjes zouden er eigenlijk meegestorven zijn in die aardbeving? Voor een god die alle leven koestert, gaat hij toch wel behoorlijk slordig te werk.

FDM
14 februari 2010, 14:56
gewoon de verschuiving van 2 aardplaten ..

eno2
15 februari 2010, 09:38
gewoon de verschuiving van 2 aardplaten ..
En wie schept aardplaten en verschuivingen?

eno2
15 februari 2010, 09:38
Ik begrijp je niet.

GreetzZ

't Zal mijn slecht Engels zijn.

Raven
16 februari 2010, 22:35
En wie schept aardplaten en verschuivingen?

De aarde had alvast een motief, de inwoners hebben haiti omgevormd van een groen paradijs tot een dode rots