PDA

View Full Version : Gruwelijke beelden barbaarse publieke executies in Nigeria


Antoon
10 februari 2010, 10:50
Vreselijke beelden. Het filmpje dat erbij hoort is niet voor gevoelige zielen.


Wat mij het meest verbaasd is dat niemand reageert. Geen massabetogingen in de straten van de islamitische landen, geen verontwaardiging van Westerse politici, geen boze reactie van Presidenten uit Zuid-Amerika, geen kwade artikels op allerhande blogs en websites van pvda en andere soortgelijke 'idealisten' in België en elders, geen boycot-acties vanwege 'vredesgroeperingen', geen verdrietige Jos Geysels op tv, geen Goldstone rapport, geen reactie van de VN, laat staan een veroordeling door de VN-veiligheidsraad, etc.... het maakt al hun vorige overdreven acties en reacties op onbewezen feiten en percepties toch vrij ongeloofwaardig, me dunkt.
.
http://www.hln.be/static/FOTO/pe/18/8/8/media_xl_3581993.jpg?20100210062813

.

Klik hier voor volledig artikel. (http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1065462/2010/02/10/Gruwelijke-beelden-barbaarse-publieke-executies-in-Nigeria.dhtml)




.

illwill
10 februari 2010, 11:35
Je kan de VS hier de schuld niet van geven...geen reactie nodig dan.

D'ARTOIS
10 februari 2010, 14:03
Wat voor commentaar wil je dan hebben? Het gaat al 40 jaar zo.

longhorn
10 februari 2010, 16:26
Wat voor commentaar wil je dan hebben? Het gaat al 40 jaar zo.

Inderdaad. We zijn zo geconditioneerd geraakt aan 'gruwelijk' nieuws uit Afrika, dat er geen mens nog van verschiet en het daarom niet echt 'breaking news' vindt. Hetzelfde geldt voor een bus in Zuid Amerika die in een ravijn kantelt met 40 doden of 35 doden bij een treinongeval in India. Of 15 doden bij een bomaanslag in Irak. Zelf klik ik meestal niet meer op die nieuwslinks.

Antoon
10 februari 2010, 16:28
Het is ook tekenend dat al diegenen die tot tien keer per dag op hun clavier springen telkens een Palestijnse terrorist - terecht - in de kont is geschoten, nu en hier volledig afwezig zijn.

Cut de krap
10 februari 2010, 18:40
Vreselijke beelden. Het filmpje dat erbij hoort is niet voor gevoelige zielen.


Wat mij het meest verbaasd is dat niemand reageert. Geen massabetogingen in de straten van de islamitische landen, geen verontwaardiging van Westerse politici, geen boze reactie van Presidenten uit Zuid-Amerika, geen kwade artikels op allerhande blogs en websites van pvda en andere soortgelijke 'idealisten' in België en elders, geen boycot-acties vanwege 'vredesgroeperingen', geen verdrietige Jos Geysels op tv, geen Goldstone rapport, geen reactie van de VN, laat staan een veroordeling door de VN-veiligheidsraad, etc.... het maakt al hun vorige overdreven acties en reacties op onbewezen feiten en percepties toch vrij ongeloofwaardig, me dunkt.
.
http://www.hln.be/static/FOTO/pe/18/8/8/media_xl_3581993.jpg?20100210062813

.

Klik hier voor volledig artikel. (http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1065462/2010/02/10/Gruwelijke-beelden-barbaarse-publieke-executies-in-Nigeria.dhtml)




.

Waar zitten al die 'gematigde' moslims waar Ministe van Agitatie het telkens over heeft?

grimbergen
10 februari 2010, 19:38
Joeoeoe ik zoek brave moslims om dit veroordelen. 8-)

Nynorsk
10 februari 2010, 19:48
Joeoeoe ik zoek brave moslims om dit veroordelen. 8-)

ze liggen daar. dood te wezen op de grond.

Eigenzinnig
10 februari 2010, 19:56
Joeoeoe ik zoek brave moslims om dit veroordelen. 8-)
Voor zover ik kan lezen zijn het veiligheidstroepen die tijdens de jacht naar islamitische rebellen wat vertier zoeken

D'ARTOIS
10 februari 2010, 20:14
Dit zijn geen Islamieten die geweld plegen. Omgekeerd: er wordt op Islamieten gejaagd en geschoten.
Er is in Nigeria een godsdienst oorlog gaande tussen kerkelijk gezinden en moslims (ik kan het woord "christenen" niet over m'n klavier krijgen). Deze is al een kleine 40 jaar aan de gang. Dat zijn geen mensen meer maar genetische vervormingen.

Antoon
12 februari 2010, 09:55
Joeoeoe ik zoek brave moslims om dit veroordelen. 8-)

Nee hoor. Waar we wel naar zoeken zijn bijvoorbeeld de tientallen forumleden die meteen op hun clavier springen om oneindige verontwaardigde berichten te schrijven met je meest belachelijke scheldpartijen tegen het Westen, telkens een Palestijnse terrorist of een Irakese Islamietische moordenaar een kogel in zijn kont heeft gekregen.

ministe van agitatie
12 februari 2010, 10:14
Nee hoor. Waar we wel naar zoeken zijn bijvoorbeeld de tientallen forumleden die meteen op hun clavier springen om oneindige verontwaardigde berichten te schrijven met je meest belachelijke scheldpartijen tegen het Westen, telkens een Palestijnse terrorist of een Irakese Islamietische moordenaar een kogel in zijn kont heeft gekregen.

Ik begrijp u niet goed. Verwacht u van iemand zoals mij dat ik zo'n spektakel veroordeel? Ok: 'ik veroordeel deze smerige moordpartij op de meest expliciete manier.'

Voila.

Alleen snap ik niet waarom hier gesuggereerd wordt dat de daders moslims zouden zijn terwijl ze hier precies het slachtoffer zijn.

Antoon
12 februari 2010, 15:49
Ik begrijp u niet goed. Verwacht u van iemand zoals mij dat ik zo'n spektakel veroordeel? Ok: 'ik veroordeel deze smerige moordpartij op de meest expliciete manier.'

Met moeite, maar het is er toch uit. Ik verwacht dat van niemand trouwens, maar doe dan ook wat minder hysterisch wanneer het over veel minder gaat in Palestina. Want daar is elke scheet genoeg voor tientallen van uw berichten, naast de andere tientallen berichten van uw hysterische collega's.


Alleen snap ik niet waarom hier gesuggereerd wordt dat de daders moslims zouden zijn terwijl ze hier precies het slachtoffer zijn.

Ik heb dit nooit gesuggereerd. Het is des te interessanter dat de 'broederschap' tussen moslims ineens niet meer geldt wanneer het over Afrikanen gaat. Er liepen honderdduizenden verontwaardigde moslims in tal van moslimlanden (en ook hier) bij elke aanval van een US drone op Irak, een Brits aanval tegen Al Quaeda in Afghanistan of een Israelisch vuur op Palestijnse terroristen. Want "de moslims" werden aangevallen.
Maar wanneer totaal onschuldige Nigeriaanse burgers, ook moslims, gewoon zonder geldige reden, at random uit hun huizen worden gehaald en op de meest vreselijke wijze vermoord, dan zijn de moslim-broers in de rest van de wereld helemaal niet geïnteresseerd.

Ik vind dit vreemd.

Infowarrior
12 februari 2010, 16:18
Smerig filmpje!

Een bende aangeklede en gewapende apen is het! Niet minder!:evil:

En o zo dikwijls bewapend door onze eigenste fabrieken zoals FN Herstal.

RodeLantaarn
12 februari 2010, 16:23
Ik begrijp u niet goed. Verwacht u van iemand zoals mij dat ik zo'n spektakel veroordeel? Ok: 'ik veroordeel deze smerige moordpartij op de meest expliciete manier.'

Voila.

Alleen snap ik niet waarom hier gesuggereerd wordt dat de daders moslims zouden zijn terwijl ze hier precies het slachtoffer zijn.

²

illwill
12 februari 2010, 16:30
Ik snap zowiezo niet hoe je uit deze beelden kan uitmaken of het wel of niet moslims zijn. Zijn er geen agenten die moslims zijn dan?

roodhaar
12 februari 2010, 17:31
ze liggen daar. dood te wezen op de grond.


hebben de US al verklaard dat ze deze mensen komen redden ? freedom, human rights etc ???

of valt er hier niet genoeg te rapen en is Nigeria geen probleem voor Israel...

D'ARTOIS
12 februari 2010, 17:31
@ Infowarrior : Hier hebben apen niets mee te maken. Apen schieten niet op weerloze mensen.

Dit zijn genetische ongelukken. Ee zoölogisch genetisch probleem. Dit is een diersoort die nergens thuishoort behalve 2 meter onder de grond.

illwill
12 februari 2010, 17:35
hebben de US al verklaard dat ze deze mensen komen redden ? freedom, human rights etc ???

of valt er hier niet genoeg te rapen en is Nigeria geen probleem voor Israel...

Dus de VS en CO moeten Nigeria bezetten volgens jou?
Dus het is goed dat ze Irak hebben bezet om Saddam te verwijderen?

roodhaar
12 februari 2010, 17:49
Dus de VS en CO moeten Nigeria bezetten volgens jou?
Dus het is goed dat ze Irak hebben bezet om Saddam te verwijderen?



als ze dat excuus gebruiken voor Irak en Afghanistan...

cortez the killer
12 februari 2010, 18:22
Waar zitten al die 'gematigde' moslims waar Ministe van Agitatie het telkens over heeft?

zoals D'ARTOIS ook al opmerkte: in tegenstelling tot wat jij schijnt te denken, waren de moslims tijdens deze slachtpartij het slachtoffer, en de christenen de daders.
Past dit niet uw wereldbeeld? Negeer dan de feiten en rant nog een beetje voort...:lol:

cortez the killer
12 februari 2010, 18:25
@Antoon: idem ditto

longhorn
12 februari 2010, 18:59
zoals D'ARTOIS ook al opmerkte: in tegenstelling tot wat jij schijnt te denken, waren de moslims tijdens deze slachtpartij het slachtoffer, en de christenen de daders.
Past dit niet uw wereldbeeld? Negeer dan de feiten en rant nog een beetje voort...:lol:

Waar lees jij dat de daders christenen zijn? Verder ben ik akkoord dat dit niet zozeer een religieus maar wel Afrikaans probleem is. Ik denk dat de niet-islamitische Congolezen minstens even beestachtig tewerkgaan met hun landgenoten.

Txiki
12 februari 2010, 19:04
Smerig filmpje!

Een bende aangeklede en gewapende apen is het! Niet minder!:evil:

En o zo dikwijls bewapend door onze eigenste fabrieken zoals FN Herstal.

En dat uit de mond van iemand met de Vlaamse Leeuw als avatar en Vlaanderen als locatie...

cortez the killer
12 februari 2010, 19:05
Waar lees jij dat de daders christenen zijn? Verder ben ik akkoord dat dit niet zozeer een religieus maar wel Afrikaans probleem is. Ik denk dat de niet-islamitische Congolezen minstens even beestachtig tewerkgaan met hun landgenoten.

huh? denk jij dat de nigeriaanse regering (die door christenen wordt gedomineerd) speciaal moslim-politieagenten gaat selecteren om een moslim-rebellengroep te gaan onderdrukken en te executeren?

nu, je weet nooit natuurlijk, maar dit lijkt me toch wel onwaarschijnlijk

Hoogmoed
12 februari 2010, 19:18
Met moeite, maar het is er toch uit. Ik verwacht dat van niemand trouwens, maar doe dan ook wat minder hysterisch wanneer het over veel minder gaat in Palestina. Want daar is elke scheet genoeg voor tientallen van uw berichten, naast de andere tientallen berichten van uw hysterische collega's.



Ik heb dit nooit gesuggereerd. Het is des te interessanter dat de 'broederschap' tussen moslims ineens niet meer geldt wanneer het over Afrikanen gaat. Er liepen honderdduizenden verontwaardigde moslims in tal van moslimlanden (en ook hier) bij elke aanval van een US drone op Irak, een Brits aanval tegen Al Quaeda in Afghanistan of een Israelisch vuur op Palestijnse terroristen. Want "de moslims" werden aangevallen.
Maar wanneer totaal onschuldige Nigeriaanse burgers, ook moslims, gewoon zonder geldige reden, at random uit hun huizen worden gehaald en op de meest vreselijke wijze vermoord, dan zijn de moslim-broers in de rest van de wereld helemaal niet geïnteresseerd.

Ik vind dit vreemd.

Het verschil is dat ze rond de moslims in Nigeria geen muur gebouwd hebben. ;-)
Die kunnen zich verdedigen, in Palestina daarintegen worden ze uitgehongerd en krijgen ze af en toe wat bommen op hun kop!

cortez the killer
12 februari 2010, 19:25
Maar wanneer totaal onschuldige Nigeriaanse burgers, ook moslims, gewoon zonder geldige reden, at random uit hun huizen worden gehaald en op de meest vreselijke wijze vermoord, dan zijn de moslim-broers in de rest van de wereld helemaal niet geïnteresseerd.

Ik vind dit vreemd.

euh, het is via al-jazeera dat deze nieuwsbeelden ons hebben bereikt eigenlijk

D'ARTOIS
12 februari 2010, 20:33
Mij hoefden ze niet te bereiken want ik zag ze al.
Longhorn heeft gelijk, in '90 ging het in de Congo niet veel beter.

(Evenzo schunnig was de wijze waarop de Belgische politiek met hun expat's omsprong, over politieke schooiers gesproken!)

Het is een Afrikaans probleem, met een lichtelijk religieus tintje.

Infowarrior
12 februari 2010, 23:18
En dat uit de mond van iemand met de Vlaamse Leeuw als avatar en Vlaanderen als locatie...

Excuseer mij...onze eigenste Waalse fabrieken.

Het zijn Belgische wapens. Nu goed?:roll:

Mijn walging is er niet minder door.

Antoon
15 februari 2010, 14:22
Het verschil is dat ze rond de moslims in Nigeria geen muur gebouwd hebben. ;-)

Niet nodig, ze sturen geen kinderen met bomgordels naar scholen om zich te laten ontploffen temidden andere kinderen.;-)

Die kunnen zich verdedigen

Bijhorend filmpje niet gezien zeker?

in Palestina daarintegen worden ze uitgehongerd

Niemand wordt daar uitgehongerd. Er is nog geen ene Palestijn van de honger omgekomen.

Antoon
15 februari 2010, 14:24
Excuseer mij...onze eigenste Waalse fabrieken.

Het zijn Belgische wapens. Nu goed?:roll:

Mijn walging is er niet minder door.

Vlaanderen doet gretig mee met de verkoop van wapens, al zijn wij sterker in hoogtechnologisch militair tuig.

Antoon
15 februari 2010, 14:27
@Antoon: idem ditto

Tja, als u mijn berichten niet leest, dan kunt u het inderdaad niet helemaal snappen.

Lees het tweede gedeelte van dit (http://forum.politics.be/showpost.php?p=4595477&postcount=13).

cortez the killer
15 februari 2010, 14:38
Tja, als u mijn berichten niet leest, dan kunt u het inderdaad niet helemaal snappen.

Lees het tweede gedeelte van dit (http://forum.politics.be/showpost.php?p=4595477&postcount=13).

weet je, ik had dat idd nog niet gelezen, en, toen ik het gelezen had, was het blijkbaar te laat om nog te editen op dit forum.

licht
17 februari 2010, 19:07
Deze executies worden uitgevoerd door een MOSLIMMILITIE in één van de noordelijke deelstaten in Nigeria waar de SHARIA werd ingevoerd. Deze moslimmilitie voert gewoon de sharia uit.

D'ARTOIS
17 februari 2010, 20:23
Nee Licht je bent op het verkeerde pad. Dit waren Nigeriaanse regeringstroepen die deze mensen het afschot gaf. Het gebeurde in de stad JOS waar een soort van opstand van - inderdaad - moslimaanhangers had plaatsgevonden.
De actie was niet meer dan een soort van wraakneming of vorm van afstraffing.

Tot onze geruststelling heeft Nigeria nog geen aansluiting bij de EU aangevraagd.

Neptunus
17 februari 2010, 22:11
Christenen in Jos in angst voor meer geweld
20 jan 2010 Nigeria –
Christenen in de Nigeriaanse stad Jos vrezen dat het nog niet is afgelopen met de aanvallen tegen hen. Zondag barstte het geweld los toen moslimjongeren een kerk binnenvielen en in brand staken. Sindsdien zijn nog tenminste vijf kerkgebouwen in brand gestoken. De schattingen over het aantal doden lopen uiteen van enkele tientallen tot meer dan 400.

Met één aanval op een kerk laaide het geweld tegen christenen op vele plekken in Jos weer op. Inmiddels zijn sinds zondag zowel onder christenen als onder moslims veel slachtoffers gevallen. Om de gemoederen tot bedaren te brengen, werd maandag een 24-uurs uitgaansverbod in Jos afgekondigd.

“Wat we nu zien is dat de problemen nog lang niet voorbij zijn”, zegt voorganger Chuwang Avou. “Veel gezinnen zijn ontheemd en er is een aantal mensen dat in het ziekenhuis is om behandeld te worden. Het uitgaansverbod van zonsopgang tot zonsondergang heeft nog niets opgelost, er zijn nog steeds spanningen in het land.”

Volgens een commissaris van de politie zijn moslimjongeren verantwoordelijk voor het aanzetten tot geweld. Een moslimgroep uit Jos ontkent dat. De groep beschuldigt jonge christenen ervan dat ze een moslim hebben tegengewerkt bij de bouw van zijn huis.
(www.opendoors.nl)

Jos ligt in één van de 12 deelstaten waar tien jaar geleden de grondwet werd vervangen door de islamtische wetten. De milities die de moorden uitvoeren zijn weldegelijk moslims (regeringssoldaten). Vele christenen zijn het noorden al ontvlucht, omdat ze de beperkingen van de sharia beu zijn. Cinema's werden gesloten, veel hotels werden gesloten of in brand gestoken omdat er alcohol werd geschonken. Christenen mogen geen nieuwe kerken bouwen. In het onderwijs worden ook de christelijke meisjes verplicht om een hoofddoek te dragen. Christenen worden gediscrimineerd in openbare diensten en zijn tweederangsbrugers. Er werden sindsdien reeds 125 kerken in brand gestoken.

Antoon
23 februari 2010, 15:36
Wat er ook van zij, het is in ieder geval onvoorstelbaar hoe weinig de 'moslims' problemen hebben met dat leger dat gewoon lukraak mensen uit huizen haalt, ze op een open plek laten knielen, en in hun hoofd schieten, zomaar.

Terwijl ze voor veel mindere feiten anders massaal ge-emotioneerd geraken en als hysterische tienervrouwen beginnen krijsen. Ik noem maar iets, de eliminatie van een meester-terrorist in Dubaï....

Neptunus
25 februari 2010, 09:34
Inderdaad, je hoort NOOIT moslims de wandaden en gruweldaden aanklagen gepleegd door andere moslims.

Hoogmoed
25 februari 2010, 09:39
Inderdaad, je hoort NOOIT moslims de wandaden en gruweldaden aanklagen gepleegd door andere moslims.


De draad gaat hier over het afschieten van moslims en niet omgekeerd.

D'ARTOIS
25 februari 2010, 20:55
Ik had begrepen dat de mensen die geëxecuteerd werden moslims waren en geen christenen. Ik was er zelf niet bij en ben afhankelijk wat de buitenlandse media melden.
Wij moeten teruggrijpen naar de late middeleeuwen waar de Romeinse kerk in het zuiden en de calvinisten en lutheranen in het noorden dezelfde wandaden begingen. Het dogma van de Romeinse kerk dateert ook nog uit de vroege middeleeuwen, evenals dat van de Sunna of Sjia. Allemaal verwerpelijke en mensonterende zelfaanbidding dat uiteindelijk leidde tot massale geloofsvervolgingen.

Europahater
25 februari 2010, 21:03
Die kunnen zich verdedigen, in Palestina daarintegen worden ze uitgehongerd en krijgen ze af en toe wat bommen op hun kop!

Nou dat ze dan ik alle rust en vrede in Jordanië gaan wonen. 80% van de Jordaanse bevolking zijn Palestijnen.

Wisord
25 februari 2010, 21:40
Religieus geweld of niet?
Jos, de hoofdstad van de deelstaat Plateau, ligt in het centrum van Nigeria, zowat op de scheidingslijn tussen het overwegend islamitische noorden en het christelijk-animistische zuiden van het land. De stad was al meer dan eens het toneel van hevige rellen tussen christenen en moslims.

Volgens verschillende waarnemers heeft het geweld ook te maken met de wijdverbreide armoede en het gebrek aan grondstoffen of landbouwgrond.

Verscheidene inwoners spraken met het persagentschap Reuters over de nieuwe golf van geweld. Die zou volgens hen zijn begonnen na geruzie over de heropbouw van huizen die waren vernield bij rellen

ministe van agitatie
25 februari 2010, 21:51
Nou dat ze dan ik alle rust en vrede in Jordanië gaan wonen. 80% van de Jordaanse bevolking zijn Palestijnen.

Dat doet hier niet ter zake. Het gaat over moslims die in Nigeria worden afgeslacht, niet over moslims die in Palestina worden afgeslacht.

De - relatief - relevante vraag die sommigen zich hier stellen is waarom moslims in de Arabische wereld niet op dezelfde manier reageren in dit geval.

Sus Iratus
25 februari 2010, 21:52
Dat doet hier niet ter zake. Het gaat over moslims die in Nigeria worden afgeslacht, niet over moslims die in Palestina worden afgeslacht.

De - relatief - relevante vraag die sommigen zich hier stellen is waarom moslims in de Arabische wereld niet op dezelfde manier reageren in dit geval.
Ik doe maar een gokje: omdat die moslims in de Arabische wereld hier niet het westen en Israël de schuld kunnen geven?

Cut de krap
25 februari 2010, 21:56
Religieus geweld of niet?
Jos, de hoofdstad van de deelstaat Plateau, ligt in het centrum van Nigeria, zowat op de scheidingslijn tussen het overwegend islamitische noorden en het christelijk-animistische zuiden van het land. De stad was al meer dan eens het toneel van hevige rellen tussen christenen en moslims.

Volgens verschillende waarnemers heeft het geweld ook te maken met de wijdverbreide armoede en het gebrek aan grondstoffen of landbouwgrond.

Verscheidene inwoners spraken met het persagentschap Reuters over de nieuwe golf van geweld. Die zou volgens hen zijn begonnen na geruzie over de heropbouw van huizen die waren vernield bij rellen

In België leeft 15 % van de bevolking onder de armoedegrens. Die vinden dat geen excuus om zo'n slachtpartijen te houden.

D'ARTOIS
26 februari 2010, 00:32
Wetende dat het Afrika nieuws vrijwel niemand interesseert (hooguit op dit forum), is er voor geen enkele politicus of demagoog eer aan te behalen.
Vandaar de radiostilte in dit toch wel ernstige probleem. Het is een religieus geschil, vermengd met een politiek sausje. Het is - bij mijn weten - al 30 jaar aan de gang.

Savatage
26 februari 2010, 00:40
Zonet toch eens het filmpje bekeken. Best de moeite om eens te zien hoe het daar aan toe gaat a.d.h.v. ongecensureerde beelden.

Antoon
26 februari 2010, 13:51
Dat doet hier niet ter zake. Het gaat over moslims die in Nigeria worden afgeslacht, niet over moslims die in Palestina worden afgeslacht.

De - relatief - relevante vraag die sommigen zich hier stellen is waarom moslims in de Arabische wereld niet op dezelfde manier reageren in dit geval.

U heeft het begrepen.

Kodo Kodo
26 februari 2010, 14:31
De draad gaat hier over het afschieten van moslims en niet omgekeerd.

Als het klopt dat de mohammedanen zich daar even ongeliefd hadden gemaakt als overal elders, dan hadden ze aan het moorden kunnen ontkomen door zich NIET van andersgelovigen te onderscheiden, bijvoorbeeld door de mannen niet te besnijden en de vrouwen geen schaamlap over hun kop te trekken. Ik neem aan dat Hoogmoed het ermee eens is dat dit verderfelijke gewoontes zijn, want hij blijft het antwoord schuldig op deze vragen (http://forum.politics.be/showpost.php?p=4617066&postcount=88).

ministe van agitatie
26 februari 2010, 15:12
Als het klopt dat de mohammedanen zich daar even ongeliefd hadden gemaakt als overal elders, dan hadden ze aan het moorden kunnen ontkomen door zich NIET van andersgelovigen te onderscheiden, bijvoorbeeld door de mannen niet te besnijden en de vrouwen geen schaamlap over hun kop te trekken.

Of "Hoe maak ik van slachtoffers de schuldigen, LES 12"

Kapitein Nemo
26 februari 2010, 15:48
Wat mij het meest verbaasd is dat niemand reageert. Geen massabetogingen in de straten van de islamitische landen, geen verontwaardiging van Westerse politici, geen boze reactie van Presidenten uit Zuid-Amerika, geen kwade artikels op allerhande blogs en websites van pvda en andere soortgelijke 'idealisten' in België en elders, geen boycot-acties vanwege 'vredesgroeperingen', geen verdrietige Jos Geysels op tv, geen Goldstone rapport, geen reactie van de VN, laat staan een veroordeling door de VN-veiligheidsraad, etc.... het maakt al hun vorige overdreven acties en reacties op onbewezen feiten en percepties toch vrij ongeloofwaardig, me dunkt.
Dit soort zaken hoor je wel vaker vanuit zionistische hoek: waarom wij ons bezighouden met het Palestijns-Israëlisch conflict, terwijl er zoveel andere wantoestanden zijn.

Op zich is de vraag wel interessant waarom het Westen en de internationale gemeenschap in het algemeen meer aandacht aan het Midden-Oosten dan aan andere conflictgebieden besteden. Ik kan mij een aantal redenen indenken:

Via onze christelijke achtergrond hebben we een band met het gebied, dat de tempels van de drie grote monotheïstische godsdiensten herbergt.
Indien 'wij' de joden destijds wat beter hadden behandeld, was er wellicht geen Palestijns-Israëlisch conflict.
De regio is omwille van verscheidene redenen enorm belangrijk voor de wereld: economisch, strategisch, ... De uitbreiding van dit conflict zou enorme gevolgen kunnen hebben, want het raakt aan de kern van onze verhouding tot de Arabische en islamitische wereld.

Antoon
9 maart 2010, 10:04
Of "Hoe maak ik van slachtoffers de schuldigen, LES 12"

In het geval van het filmpje waren de slachtoffers moslims. Vandaar mijn vraagteken over het stilzwijgen van de moslimwereld, meestal meteen op hun achterste poten.

Maar zelf kunnen de moslims ook in Nigeria een aardig potje moorden. Gisteren bijvoorbeeld, toen ze honderden vrouwen en kinderen lukraak uit hun huizen trokken, en op straat gewoon met machettes afmaakten.

Lees zelf (http://www.gva.be/nieuws/buitenland/aid908506/500-doden-in-nigeria-door-etnisch-geweld.aspx).




.

ministe van agitatie
9 maart 2010, 10:29
Maar zelf kunnen de moslims ook in Nigeria een aardig potje moorden. Gisteren bijvoorbeeld, toen ze honderden vrouwen en kinderen lukraak uit hun huizen trokken, en op straat gewoon met machettes afmaakten.


En wat kunnen we daaruit besluiten? Uit alles wat ik lees blijkt dat het conflict niet gaat om godsdienst maar om manipulatie door machthebbers enerzijds en de tegenstelling tussen landbouwers en veetelers anderzijds.

Some of the violence has pitched Muslims against Christians, but all of them have fallen across different tribal and cultural divides.
From the deserts of the north to the tropical forest regions of the south and east, it is home to around 120 million people, divided up into some 250 different ethnic groups.
The broad characterisation of a Muslim Hausa-speaking north, and a Christian south made up of two dominant tribes - the Yoruba in the south-west and the Ibo in the south-east - is a vast over-simplification.

Many observers in Nigeria believe that the roots of the violence across much of the country are not religious or cultural.

caught in the middle of all this are the ordinary Nigerians, whose local disputes are hijacked by cynical politicians prepared to pay sections of the community sums of money to foment unrest.
And that's all it takes.
Once triggered, the violence has its own momentum.
Muslims hear that Muslims are being killed elsewhere and take up arms to kills Christians in their own neighbourhood.
And then, perhaps, Christians in another part of the country will get to hear about their brothers being murdered and carry out reprisals on local Muslims.
It is a cycle that is difficult to break, particularly if it is repeatedly nudged over the edge by the politicians, or even external influences.

bron (http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/1630089.stm)

Muslims are generally from the Hausa- or Fulani-speaking communities.
They are often nomadic people who live from rearing animals or petty trade. In Plateau State, they are seen as supporters of the opposition All Nigeria People's Party.
The mainly Christian Berom, Anaguta and Afisare groups have traditionally been farmers and generally back the People's Democratic Party - which is currently in power at both state and national level.
Some Christian farmers feel they are under threat, as Hausa-speaking Muslims come down from the north looking for pasture for their animals.
But any disputes over access to land or power quickly take on a religious dimension.

bron (http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/8555215.stm)

Antoon
9 maart 2010, 21:19
En wat kunnen we daaruit besluiten? Uit alles wat ik lees blijkt dat het conflict niet gaat om godsdienst maar om manipulatie door machthebbers enerzijds en de tegenstelling tussen landbouwers en veetelers anderzijds.







bron (http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/1630089.stm)



bron (http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/8555215.stm)



Jaja, altijd maar een excuus zoeken. Maar het komt erop neer dat de moslims overal ter wereld er lustig op moorden. Liefst andere bevolkingsgroepen, en als het niet kan, dan maar de eigen mensen. Tientallen en soms honderdtallen tegelijk, vrouwen en kinderen inbegrepen.

ministe van agitatie
9 maart 2010, 22:41
Jaja, altijd maar een excuus zoeken. Maar het komt erop neer dat de moslims overal ter wereld er lustig op moorden. Liefst andere bevolkingsgroepen, en als het niet kan, dan maar de eigen mensen. Tientallen en soms honderdtallen tegelijk, vrouwen en kinderen inbegrepen.

Allez, ben jij nu zo + gelieve niet te schelden + of doe je alleen maar zo?

In Nigeria zijn het duidelijk niet alleen en zelfs niet in hoofdzaak de moslims die "er lustig op moorden". Er is een conflict en de breuklijnen van dat conflict zijn niet alleen religieus maar ook sociaal en economisch en historisch.

Zo'n analyse is geen excuus maar draagt bij een een verklaring. Het is overigens iets wat je vaker ziet: sociaal-economische breuklijnen die tegelijkertijd religieuze of culturele breuklijnen zijn. Meestal is dat ook geen toeval.

Ik ben geen specialist ter zake maar in Nigeria blijken de boeren overwegend christelijk te zijn en de veetelers moslims. De strijd gaat duidelijk over de beschikbaarheid en het gebruik van grond en uit wat ik erover lees blijkt de overheid de christenen systematisch te bevoordelen. Hoe zou dat komen?

Als je iets opzoekt over de geschiedenis van Nigeria, dan lees je op Wikipedia als eerste zin: Het noorden en het zuiden van Nigeria werden door het Britse koloniale bestuur, ondanks de grote verschillen in religie en cultuur, samengesmeed tot één land. Et voil�*...

U kan het dus rustig toeschrijven aan 'de' moslims, maar de realiteit en de geschiedenis tonen ons al dadelijk iets anders. En als je dat wat doortrekt naar andere landen, zie je erg vaak hetzelfde stramien: koloniale staten die hun kolonies samenvoegen tot nepstaten en daarmee de basis leggen van veel zo niet alle latere problemen. Rwanda is een voorbeeld, Congo, Irak, Afghanistan, India en Pakistan, enz.

De oorzaak (als die al eenduidig zou zijn) zijn dus niet de moslims maar het Westen. En mijn analyse is wat dat betreft een pak minder simplistisch dan de uwe.

freespirit
10 maart 2010, 02:53
Overlaatst nog een voordracht bijgewoond van een Ethiopiër (van christelijke origine) die de gruweldaden en massaslachtingen van moslims op christenen in Afrikaanse landen, waaronder het zijne, aan de kaak stelde. Hij bekloeg zich er ook over dat deze problematiek zelden aan bod komt in de westerse media en ervoer zelfs een zekere politieke correctheid doordat sommige nieuwsredacties letterlijk stellen dat ze niet alweer (!) een negatief beeld van de islam willen ophangen.

Hij greep de paralelle situatie aan in een aantal landen (van west naar oost): Nigeria, Tsjaad, Soedan, Ethiopië, Eritrea, Somalië, en zuidelijker zelfs Kenia en Tanzania, elk van die landen heeft een populatie van moslims en christenen, waar elk geloof minstens bij 40 % bij de bevolking vertegenwoordigd is (dus geen kleine minoriteiten van het ene of het andere geloof). Tot voor een jaar of twintig geleden leefde 'relatief vreedzaam' in het noorden van elk van die landen een moslimmeerderheid en het zuiden werd gedomineerd door christenen. Steeds meer echter proberen de gewapende moslimmilities de christenen in die landen de mond te snoeren door blinde terreur, intimidatie en keiharde gruweldaden. En ze lijken daar nog goed in te slagen ook. Het overwicht van die landen is op bijna alle maatschappelijke vlakken bij de islam komen te liggen, andersgelovigen moeten zich noodgedwongen assimileren (in het beste geval) of worden vervolgd (in het slechtste geval). Hierbij moet men overigens de kanttekening maken dat in landen waar de christenen sowieso een kleinere minderheid vormen, ze de jongste jaren op een nog massalere manier vervolgd en onderdrukt worden. Als voorbeeld kunnen we hierbij de koptische christenen in Egypte aanhalen die stelselmatig geterroriseerd worden of de talloze christelijke kerken die in landen als Irak of Pakistan worden opgeblazen, bij voorkeur met de gelovigen er nog in.

Het is duidelijk dat de islam te vuur en te zwaard steeds meer haar invloedssfeer in Afrika richting het zuiden tracht door te drukken , de gruwelijke gebeurtenissen in Nigeria zijn daar een triestig voorbeeld van, welk zeer zelden in onze westerse pers wordt belicht. In Oost-Aziatische landen als Thailand en de Filippijnen poogt men dan weer vanuit het islamitische zuiden d.m.v. terreur en aanslagen de invloedssfeer richting het centrum van het land uit te breiden. Zulke jihadbewegingen en terrorismedaden worden uiteraard integraal gesteund vanuit het Arabische Schiereiland. Het is zelfs niet te schatten hoeveel oliedollars worden aangewend om in die landen met 'groeipotentieel' trainingskampen op te richten voor (lokale)moslimstrijders of geld te besteden aan imposante moskeeën en een religieus sociaal bestel. Allemaal zeer onrustwekkend !

filosoof
10 maart 2010, 03:19
Jaja, altijd maar een excuus zoeken. Maar het komt erop neer dat de moslims overal ter wereld er lustig op moorden. Liefst andere bevolkingsgroepen, en als het niet kan, dan maar de eigen mensen. Tientallen en soms honderdtallen tegelijk, vrouwen en kinderen inbegrepen.Vergelijk eens de aantallen slachtoffers die bvb de VS (300Mio Amerikanen) maakten tijdens de laatste 20 of 50 jaar met het aantal slachtoffers dat moslims (1.2 �* 1.3Mia ) maakten.

Antoon
11 maart 2010, 15:53
...
De oorzaak (als die al eenduidig zou zijn) zijn dus niet de moslims maar het Westen....

Why am I not surprised? :lol:

SDX
11 maart 2010, 21:45
Hoe kunnen mensen toch zo blind en doof zijn, óveral, in élk land ter wereld waar de slaven van allah de 10 %+ bereiken is moord, doodslag, terreur, ellende, achteruitgang, discriminatie, onderdrukking, ellende, wreedheid etc.etc...

Sus Iratus
11 maart 2010, 21:53
Hoe kunnen mensen toch zo blind en doof zijn, óveral, in élk land ter wereld waar de slaven van allah de 10 %+ bereiken is moord, doodslag, terreur, ellende, achteruitgang, discriminatie, onderdrukking, ellende, wreedheid etc.etc...
Tja....

Islamitisch gerechtvaardigde beestachtigheid (http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=10863)

SDX
11 maart 2010, 22:02
Tja....

Islamitisch gerechtvaardigde beestachtigheid (http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=10863)

BAH!


Deze zin:
Ik vraag me af of deze beesten bij de mensen horen.
is een belediging voor alle beesten - als hier 'dieren' mee bedoeld worden - ter wereld, want geen enkel dier is zo wreed!
Religie van de wrede! Bahbahbah...ontsproten uit het meest zieke brein, en dat heeft meer dan 1 miljard aanhangers, slaven van allah/mohammed.
Ik zou me doodschamen...

bgf324
11 maart 2010, 22:47
Welcome to africa.

Gebeurd er elke dag.
Enig verschil is dat het dan niet gefilmd wordt.
Of mss wel, maar dan mag de cameraman er zich naast leggen.

liberalist_NL
11 maart 2010, 22:48
Vreselijke beelden. Het filmpje dat erbij hoort is niet voor gevoelige zielen.
Wat mij het meest verbaasd is dat niemand reageert. Geen massabetogingen in de straten van de islamitische landen, geen verontwaardiging van Westerse politici, geen boze reactie van Presidenten uit Zuid-Amerika, geen kwade artikels op allerhande blogs en websites van pvda en andere soortgelijke 'idealisten' in België en elders, geen boycot-acties vanwege 'vredesgroeperingen', geen verdrietige Jos Geysels op tv, geen Goldstone rapport, geen reactie van de VN, laat staan een veroordeling door de VN-veiligheidsraad, etc.... het maakt al hun vorige overdreven acties en reacties op onbewezen feiten en percepties toch vrij ongeloofwaardig, me dunkt.

De shockvalue van dit soort berichten is de laatste jaren ontzettend gedaald. Het is niet meer dan een fait divers. Het is naar voor die mensen, maar op een gegeven moment kan het je gewoon niets meer schelen. Dit is de Islamitische wereld in zijn volle glorie. And it ain't looking pretty.

Hoogmoed
11 maart 2010, 23:36
De shockvalue van dit soort berichten is de laatste jaren ontzettend gedaald. Het is niet meer dan een fait divers. Het is naar voor die mensen, maar op een gegeven moment kan het je gewoon niets meer schelen. Dit is de Islamitische wereld in zijn volle glorie. And it ain't looking pretty.

als we reageren is het niet goed, reageren we niet is het ook niet goed :oops: :lol: :roll:

Bashen ;-)

Hoogmoed
11 maart 2010, 23:37
BAH!


Deze zin:

is een belediging voor alle beesten - als hier 'dieren' mee bedoeld worden - ter wereld, want geen enkel dier is zo wreed!
Religie van de wrede! Bahbahbah...ontsproten uit het meest zieke brein, en dat heeft meer dan 1 miljard aanhangers, slaven van allah/mohammed.
Ik zou me doodschamen...

waar wacht je op :lol:

liberalist_NL
11 maart 2010, 23:38
als we reageren is het niet goed, reageren we niet is het ook niet goed :oops: :lol: :roll:

Klopt; bij alles en iedereen blijven er genoeg mensen om te zaniken.

ministe van agitatie
12 maart 2010, 00:27
Hoe kunnen mensen toch zo blind en doof zijn, óveral, in élk land ter wereld waar de slaven van allah de 10 %+ bereiken is moord, doodslag, terreur, ellende, achteruitgang, discriminatie, onderdrukking, ellende, wreedheid etc.etc...

Onnozel hoor. Hier is een lijstje mbt de prevalentie van moord en doodslag, gerangschikt per land. Zoals je ziet is het eerste land waar de islam een rol van betekenis speelt Irak, en wel op de 16de plaats. En dat heeft alles met de oorlog te maken.
Het volgende islamitische land op de lijst is Pakistan, op plaats 43.

De landen die de lijst aanvoeren zijn alles behalve islamitisch, ze zijn vooral christelijk. En in hoge mate.

U verkoopt dus bullshit. Maar dat wisten we al.

http://ministerievanagitatie.files.wordpress.com/2010/03/moord.jpg

bron (http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_intentional_homicide_rate)

Antoon
12 maart 2010, 11:46
Onnozel hoor. Hier is een lijstje mbt de prevalentie van moord en doodslag, gerangschikt per land. Zoals je ziet is het eerste land waar de islam een rol van betekenis speelt Irak, en wel op de 16de plaats. En dat heeft alles met de oorlog te maken.
Het volgende islamitische land op de lijst is Pakistan, op plaats 43.

De landen die de lijst aanvoeren zijn alles behalve islamitisch, ze zijn vooral christelijk. En in hoge mate.

U verkoopt dus bullshit. Maar dat wisten we al.

http://ministerievanagitatie.files.wordpress.com/2010/03/moord.jpg

bron (http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_intentional_homicide_rate)


Niet zo snel. Ik begrijp wel dat jullie proberen de wreedheden die dagelijks in naam van de Islam worden gepleegd onder de tapijt weg te moffelen, maar het gaat niet lukken.

De lijst heeft meer dan waarschijnlijk te maken met gewone criminaliteit.

liberalist_NL
12 maart 2010, 15:08
Niet zo snel. Ik begrijp wel dat jullie proberen de wreedheden die dagelijks in naam van de Islam worden gepleegd onder de tapijt weg te moffelen, maar het gaat niet lukken.

De lijst heeft meer dan waarschijnlijk te maken met gewone criminaliteit.

In de Islam daar is het handjehak als je iets steelt. Men kijkt daar wel uit.

Jozef Ostyn
12 maart 2010, 15:49
De lijst heeft meer dan waarschijnlijk te maken met gewone criminaliteit.

Uiteraard. Als men geen rekening houdt met zaken zoals de slachtingen in Darfur is het gemakkelijk.

Hoogmoed
12 maart 2010, 15:59
Uiteraard. Als men geen rekening houdt met zaken zoals de slachtingen in Darfur is het gemakkelijk.

Of met de slachtingen in Iraq en Afghanistan door de westerse coalitie troepen ;-)

liberalist_NL
12 maart 2010, 17:58
Of met de slachtingen in Iraq en Afghanistan door de westerse coalitie troepen ;-)

Waar de bevolking achter staat.

ministe van agitatie
12 maart 2010, 20:18
Waar de bevolking achter staat.

Noch hier noch in Afghanistan staat de bevolking daar achter. Zelfs in de VS staat de bevolking er niet achter.

In verband met Afghanistan kan u dat bv. hier checken: http://www.rawa.org

D'ARTOIS
13 maart 2010, 20:16
Er zijn twee soorten leugenaars: Politici en Statistieken.

De bron lijkt me zeer aanvechtbaar

Ambiorix
13 maart 2010, 21:31
Jaja, altijd maar een excuus zoeken. Maar het komt erop neer dat de moslims overal ter wereld er lustig op moorden. Liefst andere bevolkingsgroepen, en als het niet kan, dan maar de eigen mensen. Tientallen en soms honderdtallen tegelijk, vrouwen en kinderen inbegrepen.

geeuw

Uw idool bush kon er ook een pak van.

RodeLantaarn
14 maart 2010, 14:39
geeuw

Uw idool bush kon er ook een pak van.

Natuurlijk, wie zich bekeert tot de islam gaat automatisch voor het geweld. No exceptions

RodeLantaarn
14 maart 2010, 14:40
Uiteraard. Als men geen rekening houdt met zaken zoals de slachtingen in Darfur is het gemakkelijk.

Maar als het om de slachting van de Palestijnen gaat, dan is dat wel aanvaardbaar.

Antoon
17 maart 2010, 14:43
geeuw



Dat zo'n tragedie u alleen maar doet geeuwen zegt veel over uzelf. Bah!

Antoon
17 maart 2010, 14:44
En het blijft maar doorgaan. Eén van de grootste hedendaagse drama's.

.
Zeker dertien doden bij aanval op christelijk dorp in Nigeria

Bij een bloedige overval op een christelijk dorp in de buurt van de Nigeriaanse stad Jos zijn minstens dertien mensen gedood. Volgens de staatsradio hadden de daders zich als soldaten vermomd. Zij hebben huizen platgebrand en de bewoners met machetes te lijf gegaan.

Bij gelijkaardige aanvallen van islamische nomaden zijn enkele weken geleden tot 500 mensen gedood, onder hen ook vele vrouwen en kinderen. Jos is al jaren het brandpunt van etnisch en religieus geweld. (dpa/afp/gb)