PDA

View Full Version : Wat is er met de Mexicaanse griep gebeurd?


Turkse Nederlander
10 februari 2010, 21:48
Iemand enig idee? Is er nog iemand bang voor? Nog steeds ziektegevallen op dit forum? Of is het helemaal verdwenen? Moet er geen parlementaire enquete over deze griep komen?

Bobke
10 februari 2010, 22:26
Teruggestuurd naar Mexico.

filosoof
10 februari 2010, 22:27
Weggevaccineerd.

Sam M.
11 februari 2010, 15:01
Niet nieuw/leuk meer.

Gun
11 februari 2010, 15:35
De mexicaanse grap bedoel je?

forzaflandria
12 februari 2010, 08:18
Massale inentingen en anders ook geen nieuwe gevallen meer. Ondanks de zware winter.
't Is nu wachten op de volgende modeziekte.

Jantje
12 februari 2010, 08:28
Iemand enig idee? Is er nog iemand bang voor? Nog steeds ziektegevallen op dit forum? Of is het helemaal verdwenen? Moet er geen parlementaire enquete over deze griep komen?

De Mexicaanse griep was een overroepen geval.
En het leuke is dat daar deze ziekte te overroepen, men de seizoensgriep heeft tegen gehouden.
Maar niet enkel die ziekte, maar ook andere zaken zijn uitgebleven, zoals de jaarlijkse luizenplaag na de schoolvakantie.

Van mij mogen ze elk jaar zo'n ziekte overroepen. Want het Europees binnenlandse toerisme is zeer goed gevaren bij deze overroeping.

Andro
12 februari 2010, 08:35
Is op ziekteverlof.

maddox
12 februari 2010, 09:27
Who cares?

Ik zou met plezier een uitroeiïng a la Spaanse Griep 1918 verwelkomen, al val ik er zelf bij dood.

Bovenbuur
12 februari 2010, 11:52
Wat is er met de Mexicaanse griep gebeurd?

Die zit ziek thuis, Q-koorts.

Flippend Rund
12 februari 2010, 13:53
De beste marketing-hype van 2009.

De farma sector is zijn geld aan het tellen, en iedereen is alvast hartelijk bedankt!

globalmedia
12 februari 2010, 14:05
De beste marketing-hype van 2009.

De farma sector is zijn geld aan het tellen, en iedereen is alvast hartelijk bedankt!
precies!

Gun
12 februari 2010, 17:31
Massale inentingen en anders ook geen nieuwe gevallen meer. Ondanks de zware winter.
't Is nu wachten op de volgende modeziekte.Nope

cortez the killer
12 februari 2010, 18:14
ik heb hem gehad, stevig griepje, niets meer.

De producent van Tamiflu zal wel ferm verdiend hebben veronderstel ik.

Turkse Nederlander
13 februari 2010, 14:09
Het is ongelofelijk hoe sommigen zich in allerlei bochten dringen om de waarheid maar niet in te zien.

Renesse
13 februari 2010, 15:01
Iemand enig idee?

Die is tot Belg genaturaliseerd.

Valentine Julien
14 februari 2010, 19:16
http://www.asanat.org/beeth02.htm

Als huisarts ben ik bezorgd voor mijn patiënten, en de volksgezondheid in een Spaanse-Griep type scenario. Ik ondersteun daarom ten zeerste de oproep van Dr Wolfgang Wodarg (EU onderzoek naar de WHO) om het domein van Pandemische vaccins buiten privaat patent te zetten, onder leiding van bijvoorbeeld een hervormde WHO die de gezondheid van de volkeren ter Wereld beschermt, en niet de privé interesse van Groot-Pharma.

De wereld blijft nog altijd wat op zijn hoede om te zien of er een meer gevaarlijke gemuteerde vorm zal uit komen van deze golf van bio-defensie H1N1 virus. Dat is in ieder geval de reden die de WHO geeft om hun graad 6 pandemie nog vol te houden, ondanks dat de testen aantoonden dat de huidige vaccins niet veel bescherming gaven tegen de D225G mutatie.


....door de bevolking te laten vaccineren met het huidige H1N1 vaccin, hebben wij eigenlijk een verhoogde kans op een mutatie van het huidige-NIET-erg-gevaarlijke H1N1 virus naar een gevaarlijker vorm, bijvoorbeeld de D225G.

Dit is omdat de natuurlijke selektie zal kiezen voor een vorm van virus die zich gemakkelijk verspreidt. Indien men biologische barrières opstelt tegen het huidige virus, dan zoekt dat virus andere manieren om zich te verspreiden, bvb om de D225G mutatie te ontwikkelen, waarvoor de huidige H1N1 gevaccineerde personen blijkbaar toch vatbaar zijn. Novartis heeft een vorm van vaccin klaar, ontwikkeld met een patent van Jeffrey Taubenberger* en het National Institute of Health, samen met de grote Militaire Industrie “Dyncorp” die gemodelleerd is op de Spaanse griep virus van 1918, en die wel bescherming geeft tegen de D225G variant.

Gezien dat dit allemaal is ontwikkeld door de “bio-defensie” industrie geven ze niet graag hun kroonjuwelen gratis uit.

* (Taubenberger was de hoofdonderzoeker in een ploeg die een zwaarlijvige Inuit- vrouw in de Toendra van Alaska ging opgraven om het dodelijke Influenza A van 1918 te kunnen isoleren en reproduceren, gefinancierd door het “human genome project”.)