PDA

View Full Version : Hugo Coveliers prijst mafiapraktijken (Scientology).


Fallen Angel
17 februari 2010, 18:19
Hugo Coveliers is blijkbaar zijn gezond verstand kwijt of heeft de nodig subsidies van Scientology in ontvangst genomen. Scientology kennende vermoed ik het tweede.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/1068635/2010/02/17/Coveliers-noemt-Scientology-een-voorbeeld.dhtml


Coveliers noemt Scientology 'een voorbeeld'

Hugo Coveliers (Vlaams Belang) noemt Scientology "een voorbeeld dat iedereen in dit land moet volgen". Dat deed de senator naar aanleiding van de opening van een nieuwe kerk, zo meldt De Morgen. Vooral het feit dat ze geen onderscheid maken naar afkomst, beroep of overtuiging en hun moed en volharding, heeft Coveliers gecharmeerd.

Geen doden
"Het is een geloofsovertuiging als een ander", verduidelijkt Coveliers. "Meer zelfs, het is een religie waar niet gedood wordt in de naam van de religie, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de islam. Mensen weten echt geen fluit over Scientology."

Het is een sekte waarvan de leden gekend staan voor stalking, slagen en verwondingen, lastercampagnes, omkoping, spionage (infiltratie FBI en misbruik van hun databanken) etc tegen mensen die nog maar een slecht woord durven zeggen over Scientology.

En er zijn al een redelijk aantal mensen gestorven door toedoen van Scientology. De zoon van John Travolta bijvoorbeeld.

Geen lid
Coveliers is zelf geen lid, maar kwam als advocaat van enkele leden met de beweging in contact. Vandaar de uitnodiging om te speechen bij de opening van een kerk in Brussel, verduidelijkt hij in de krant.

Dit verklaart natuurlijk zeer veel. 8-)
Scientology betaalt zijn advocaten zeer goed. (en met reden)

Westerse basis
"Het is een geloof dat geschoeid is op westerse leer", verduidelijkt hij tot slot. "Zolang er geen strafrechtelijke vergrijpen plaatsvinden, heeft deze beweging alle reden tot bestaan. Dit valt onder de vrijheid van religie. Ik geloof natuurlijk niet in alles wat ze zeggen, maar het mag ook niet allemaal afgedaan worden als onzin."

Jaja. Je kan misschien eens kijken naar hun 'track record' in de VS.

Mahalingam
17 februari 2010, 18:45
Je zou van een advocaat toch kunnen verwachten (tenzij die derde-rangs is) dat die door heeft wanneer die met een professionele criminele organisatie te maken heeft. Bovendien zou je van een politicus enige mensenkennis kunnen verwachten.
En als laatste: Jezus Christus, zeg, je zal in je partij maar met zo'n vogel opgescheept zitten!
Nog een citaat om van te kotsen:

"Wat me opvalt, is hoe jullie leden mensen helpen zonder enig onderscheid van afkomst, wat ze doen of wat hun opinie is."

Inderdaad, van eminent belang is: hoe rijk ben je en hoe ver kunnen we je kaal plukken? De rest is bijzaak.

lomeanor
17 februari 2010, 19:21
In een aantal landen is die misdadige organisatie dan ook verboden.

Amon_Re
17 februari 2010, 19:32
Sorry, ik weet niets zinnigs te zeggen op dit geval.

Herr Flick
18 februari 2010, 07:56
Hugo Coveliers is blijkbaar zijn gezond verstand kwijt of heeft de nodig subsidies van Scientology in ontvangst genomen. Scientology kennende vermoed ik het tweede.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/1068635/2010/02/17/Coveliers-noemt-Scientology-een-voorbeeld.dhtml




Het is een sekte waarvan de leden gekend staan voor stalking, slagen en verwondingen, lastercampagnes, omkoping, spionage (infiltratie FBI en misbruik van hun databanken) etc tegen mensen die nog maar een slecht woord durven zeggen over Scientology.

En er zijn al een redelijk aantal mensen gestorven door toedoen van Scientology. De zoon van John Travolta bijvoorbeeld.



Dit verklaart natuurlijk zeer veel. 8-)
Scientology betaalt zijn advocaten zeer goed. (en met reden)



Jaja. Je kan misschien eens kijken naar hun 'track record' in de VS.


Coveliers verliest hier nogal wat punten in mijne serieuze politiekers top 50.

(ik vraag me af waar ik 50 serieuze politiekers moet gaan vinden, maar kom soms moet ne mens al eens iets door de vingers zien he. ;-) )

NOEKIE
18 februari 2010, 12:52
Er is niets zo misdadig als de islam. Waar scientology het faked. Laat de islam zijn ware aard overal zien. De islam moedigt diefstal bij ongelovigen aan. Het staat zelfs lettelijk in hun rood boekske.

the_dude
18 februari 2010, 13:09
Je zou van een advocaat toch kunnen verwachten


dat zij heulen waar zij het meeste winst uit kunnen halen. Veel meer moet je daar toch niet van verwachten?

Fallen Angel
18 februari 2010, 13:45
http://en.wikipedia.org/wiki/Fair_Game_%28Scientology%29

Fair Game (Scientology)

The term Fair Game is used to describe policies and practices carried out by the Church of Scientology towards people and groups it perceives as its enemies. Founder L. Ron Hubbard established the policy in the 1960s, in response to criticism both from within and outside his organization.[1][2] Individuals or groups who are "Fair Game" are judged to be a threat to the Church and, according to the policy, can be punished and harassed using any and all means possible.[1][2][3] In 1968, Hubbard officially cancelled use of the term "Fair Game" because of negative public relations it caused, although the Church's aggressive response to criticism continued.[1] Applying the principles of Fair Game, Hubbard and his followers targeted many Government officials and agencies, including a programme of covert and illegal infiltration of the IRS and other US Government agencies during the 1970s.[1][2] They also conducted private investigations, character assassination and legal action against the Church's critics in the media.[1] The policy remained in effect and has been defended by the Church of Scientology as a core religious practice.

Game is een Engelse jachtterm die zoveel betekent als 'loslopend wild'.

Zipper
18 februari 2010, 13:59
Hugo Coveliers kon mij vroeger altijd boeien met zijn analyses van (al dan niet) beruchte gerechtelijke dossiers (Bende van Nijvel om er maar een te noemen). Sinds hij en zijn partij VLOTT werden opgeslokt (Filip Dewinter noemt het allicht een verruiming) door het Vlaams Belang, is hij blijkbaar helemaal het noorden kwijtgeraakt.

Albrecht
18 februari 2010, 17:58
Als de Katholieke Kerk ooit een voorbeeld neemt aan Scientology, dan is de Bijbel onwaar. Want dan zullen de poorten van de hel Haar overwonnen hebben.