PDA

View Full Version : Interessante vaststelling over kerken in America/Canada, H. Kerk met stip de grootste


Preuße
20 februari 2010, 13:08
http://www.ncccusa.org/gifs/yearbook2010sh2.jpg

Contact NCC News Service: 212-870-2228 | E-mail [email protected] | Most Recent Stories | NCC Home

Catholics, Mormons, Assemblies of God growing;
Mainline churches report a continuing decline

See also: The New Immigrant Church

New York, February 12, 2010 -- The National Council of Churches' 2010 Yearbook of American & Canadian Churches reports membership gains in the Catholic Church, the Church of Jesus Christ of Latter-day Saints and the Assemblies of God, among others.

The 78th annual edition of the Yearbook also reports a continuing decline in membership of virtually all mainline denominations. And the Southern Baptist Convention, the nation's second largest denomination and long a reliable generator of church growth, reported a decline in membership for the second year in a row, down 0.24 percent to 16,266,920.

Zie het hele artikel hier; http://www.ncccusa.org/news/100204yearbook2010.html

Het was te verwachten natuurlijk. De drie sterkste groeiers binnen het Noord-Amerikaanse continent zijn de Katholieken (+ 1,5%), de Mormonen (+ 1,7%) en de Pinksterkerken ( +1,3%). De H. Katholieke Kerk maakt daarmee een dwerg van alle schismatieke kerken met haar 68 miljoen volgelingen. Het is een beetje en pijnlijke vaststelling vanuit Amerikaanse hoek want het land werd in feite gesticht voor en door protestanten. De grootste groep schismatieken komt nu op 16 miljoen "leden" te staan. De Presbyterianen en de Lutheranen (die bijvoorbeeld kuisheid en het huwelijk afschaften) krijgen flinke klappen voor het zoveelste jaar op rij. De nuchtere vaststelling is dat geliberaliseerde, gemoderniseerde religies aan het wegkwijnen zijn. De protestanten kenden weliswaar geen 2e Vaticaans Concilie maar hun talloze scheurkerken en half-sektarische bewegingen hebben zich desalniettemin grondig willen moderniseren en aanpassen aan de linkse tijdsgeest met alle gevolgen van dien.

Dat de H. Roomse Kerk nog groeit in de VSA en Canada is inderdaad opmerkelijk maar ik moet er meteen bijzeggen dat de orthodoxie van de Amerikaanse bisschoppen nog groter is. Dat heeft als gevolg dat de leken op het terrein nog een grotere kennis en devotie bezitten. Hier in Europa is zo'n groei al lang nier meer mogelijk vermits de bisschoppen de eigen schapen tot het einde toe uitverkopen en verraden door middel van hun modernistische en ronduit anti-christelijke houding. Zowat het enige wapenfeit van de Belgische bisschoppen was het laten misbruiken van kerken om bruine, illegale vreemdelingen in op te vangen.

Raf
20 februari 2010, 13:21
Er is nog heel wat werk aan de winkel voor die smeerlapperij eindelijk de wereld uit geholpen wordt...

Albrecht
20 februari 2010, 18:15
Ook afsplitsingen van de Kerk, zoals het SSPX en de sedevacantisten, groeien.

Preuße
20 februari 2010, 19:20
Ook afsplitsingen van de Kerk, zoals het SSPX en de sedevacantisten, groeien.

Inderdaad, het contrast tussen degelijke Katholieke groepen en de doorsnee parochie met haar linkse nep-pastoor is enorm. De kerk van deze laatste is zo goed als leeg zonder kans op groeien, bij deze eersten merk ik steeds talrijke, jonge gezinnen op. Over 15 jaar zijn we volledig van de linkse pest binnen de H. Kerk verlost, zo schat ik in.

Albrecht
20 februari 2010, 21:17
Inderdaad, het contrast tussen degelijke Katholieke groepen en de doorsnee parochie met haar linkse nep-pastoor is enorm. De kerk van deze laatste is zo goed als leeg zonder kans op groeien, bij deze eersten merk ik steeds talrijke, jonge gezinnen op. Over 15 jaar zijn we volledig van de linkse pest binnen de H. Kerk verlost, zo schat ik in.
Het enige nadeel aan de sedevacantisten is dat ze niet Roomsgezind zijn. De sspx daarentegen zie ik nog terugkeren naar de Kerk. En dat zal een aanwinst zijn.

In Nederland wordt de Kerk weer conservatiever. Hopelijk volgt België snel met onze nieuwe Aartsbisschop.

De linkse, heterodoxe priesters doen de Kerk geen goed.

Raf
20 februari 2010, 21:44
ik zie dat jullie elkaar gevonden hebben. Jullie vormen een mooi koppel!

:thumbsup:

En ondertussen bloedt de katholieke kerk hier in de ontwikkelde landen lustig verder dood. En zo hoort het ook.

filosoof
20 februari 2010, 21:45
http://www.ncccusa.org/gifs/yearbook2010sh2.jpg



Zie het hele artikel hier; http://www.ncccusa.org/news/100204yearbook2010.html

Het was te verwachten natuurlijk. De drie sterkste groeiers binnen het Noord-Amerikaanse continent zijn de Katholieken (+ 1,5%), de Mormonen (+ 1,7%) en de Pinksterkerken ( +1,3%). De H. Katholieke Kerk maakt daarmee een dwerg van alle schismatieke kerken met haar 68 miljoen volgelingen. Het is een beetje en pijnlijke vaststelling vanuit Amerikaanse hoek want het land werd in feite gesticht voor en door protestanten. De grootste groep schismatieken komt nu op 16 miljoen "leden" te staan. De Presbyterianen en de Lutheranen (die bijvoorbeeld kuisheid en het huwelijk afschaften) krijgen flinke klappen voor het zoveelste jaar op rij. De nuchtere vaststelling is dat geliberaliseerde, gemoderniseerde religies aan het wegkwijnen zijn. De protestanten kenden weliswaar geen 2e Vaticaans Concilie maar hun talloze scheurkerken en half-sektarische bewegingen hebben zich desalniettemin grondig willen moderniseren en aanpassen aan de linkse tijdsgeest met alle gevolgen van dien.

Dat de H. Roomse Kerk nog groeit in de VSA en Canada is inderdaad opmerkelijk maar ik moet er meteen bijzeggen dat de orthodoxie van de Amerikaanse bisschoppen nog groter is. Dat heeft als gevolg dat de leken op het terrein nog een grotere kennis en devotie bezitten. Hier in Europa is zo'n groei al lang nier meer mogelijk vermits de bisschoppen de eigen schapen tot het einde toe uitverkopen en verraden door middel van hun modernistische en ronduit anti-christelijke houding. Zowat het enige wapenfeit van de Belgische bisschoppen was het laten misbruiken van kerken om bruine, illegale vreemdelingen in op te vangen.Ja, die kuisheid, dat is me wat daar...
Bedoelde je niet eerder dit artikel?:

sexual abuse by clergy cast a long shadow over the Church. What .... The priests' main function was to offer sacrifice for the sins of the ...
http://www.ncccusa.org/pdfs/newAOC.pdf
Of dit:
In Hard Times, Houses of God Turn to Chapter 11 in Book of ...
23 Dec 2008 ... Church Mortgage filed for Chapter 11 bankruptcy protection in March. Strongtower Financial of Fresno, Calif., says two of its 300 ...
http://online.wsj.com/article/SB122999261138328613.html
Of dit?:

#
Cult Help and Information - The Discipling Dilemma - Chapter 11
Spiritual Abuse in the Church arrow The Discipling Dilemma - Chapter 11 ... The Boston newsletter claims that this church is "the largest church of Christ ...
http://www.culthelp.info/index.php?option=com...task...
#
Boston Archdiocese weighs bankruptcy filing
During the Chapter 11 process, the church would continue to administer its own ... At the time, the archdiocese was surprised by an avalanche of new claims ...
http://www.snapnetwork.org/.../boston_weighs_bankruptcy.html

Terloops, hoe zou de Duitse kerk het stellen nadat haar kuisheidsprobleem in Berlijn "opgelost" is? En de Ierse?
Zowat het enige wapenfeit van de Belgische bisschoppen was het laten misbruiken van kerken om bruine, illegale vreemdelingen in op te vangen.
Tsj�*, zou diene Jezus dat goed hebben gevonden, denk je?:|:?

Albrecht
20 februari 2010, 22:16
ik zie dat jullie elkaar gevonden hebben. Jullie vormen een mooi koppel!

:thumbsup:

En ondertussen bloedt de katholieke kerk hier in de ontwikkelde landen lustig verder dood. En zo hoort het ook.
Druppel per druppel naar de Gehenna, als een leger dat marcheert naar de Hel.
:-(

fonne
20 februari 2010, 23:11
ik zie dat jullie elkaar gevonden hebben. Jullie vormen een mooi koppel!

:thumbsup:

En ondertussen bloedt de katholieke kerk hier in de ontwikkelde landen lustig verder dood. En zo hoort het ook.

Zijn landen die besloten hebben hun eigen bevolking te laten uitsterven door te weinig nageslacht te verwekken eigenlijk ontwikkelde landen? Over 100 jaar praat niemand meer over Europa. Eurabia misschien wel.

Preuße
20 februari 2010, 23:24
Het enige nadeel aan de sedevacantisten is dat ze niet Roomsgezind zijn. De sspx daarentegen zie ik nog terugkeren naar de Kerk. En dat zal een aanwinst zijn.

In Nederland wordt de Kerk weer conservatiever. Hopelijk volgt België snel met onze nieuwe Aartsbisschop.

De linkse, heterodoxe priesters doen de Kerk geen goed.

Wel, het is een beetje een ingewikkeld verhaal - de sedesvacantisten hebben op sommige punten pijnlijk veel gelijk, helaas zijn de Pausen sinds Pius XII niet meer wat ze moeten zijn. Het nadeel is dan weer dat ze zichzelf op een soort zijspoor plaatsen. Het gaat hier wel om een zéér kleine groep.

SSPX is in feite in volledige communie met Rome, er was alleen frictie over de niet door Rome toegestane bisschopswijdingen - al staat het Kerkelijk recht wel toe dat in noodsituaties bisschoppen zonder pauselijke goedkeuring gewijd werden. De excommunicaties van hun 4 bisschoppen zijn nu opgeven zodat er feitelijk geen probleem meer bestaat, het enige probleem is in feite bepaalde aspecten van Vaticanum II.

Preuße
20 februari 2010, 23:26
Zijn landen die besloten hebben hun eigen bevolking te laten uitsterven door te weinig nageslacht te verwekken eigenlijk ontwikkelde landen? Over 100 jaar praat niemand meer over Europa. Eurabia misschien wel.

De oprukkende islam en de verarabisering van de westerse grootsteden lijkt me nochtans een véél grotere bedreiging voor de hömö's en hun linkse, religie-hatende vriendjes maar ze moeten wel ziende blind zijn. Ik vraag me vaak af hoe de islam zal afrekenen met de hömö's?

Albrecht
20 februari 2010, 23:38
Wel, het is een beetje een ingewikkeld verhaal - de sedesvacantisten hebben op sommige punten pijnlijk veel gelijk, helaas zijn de Pausen sinds Pius XII niet meer wat ze moeten zijn. Het nadeel is dan weer dat ze zichzelf op een soort zijspoor plaatsen. Het gaat hier wel om een zéér kleine groep.

SSPX is in feite in volledige communie met Rome, er was alleen frictie over de niet door Rome toegestane bisschopswijdingen - al staat het Kerkelijk recht wel toe dat in noodsituaties bisschoppen zonder pauselijke goedkeuring gewijd werden. De excommunicaties van hun 4 bisschoppen zijn nu opgeven zodat er feitelijk geen probleem meer bestaat, het enige probleem is in feite bepaalde aspecten van Vaticanum II.
De huidige Paus heeft een belangrijke stap gezet in terugkeer naar de Tridentijnse mis. Een recente aanpassing laat het nu toe zonder goedkeuring van de parochie.

Het SSPX is momenteel in gesprek met het Vaticaan, en ik bid opdat de gesprekken goed aflopen.

Inno
20 februari 2010, 23:51
Voor de fans van de tridentijnse ritus is er maandelijks in Brugge een tridentijnse mis, ik denk door de sint petrus beweging. Heel interessant. Ik ga soms met enkele vrienden.

Preuße
21 februari 2010, 00:21
Voor de fans van de tridentijnse ritus is er maandelijks in Brugge een tridentijnse mis, ik denk door de sint petrus beweging. Heel interessant. Ik ga soms met enkele vrienden.

Inderdaad, dat is in gang gezet door Mysterium Fidei (een lekenbeweging) en de FSSP. Als ik me niet vergis is dan is het een Poolse priester die in de H. Bloed-Basiliek van Brugge de Mis opdraagt? Er zijn in totaal 4 FSSP-priesters in België, geen enkele daarvan is een Belg denk ik.

Is er eigenlijk een koor met orgel beschikbaar? Of kunnen er alleen maar gelezen Missen opgedragen worden?

Preuße
21 februari 2010, 00:23
De huidige Paus heeft een belangrijke stap gezet in terugkeer naar de Tridentijnse mis. Een recente aanpassing laat het nu toe zonder goedkeuring van de parochie.

Het SSPX is momenteel in gesprek met het Vaticaan, en ik bid opdat de gesprekken goed aflopen.

Wat me vooral zorgen baart is de toekomst. Alles lijkt in Rome weer de goede richting uit te gaan maar zal de volgende paus wel deze beweging doorzetten? Ook de talrijke slechte bisschoppen die nu op pensioen zullen gaan moeten vervangen worden door bekwame en trouwe priesters, echte mannen van God en geen verraders meer zoals we al talloze voorbeelden hebben gehad. Ook dat is iets wat me toch zorgen baart.

Andro
21 februari 2010, 00:23
Het aantal niet-gelovigen in de VS bedroeg in 1990 8,2% heden zijn er 15% niet-gelovig, haast een verdubbeling.

Raf
21 februari 2010, 00:34
Zijn landen die besloten hebben hun eigen bevolking te laten uitsterven door te weinig nageslacht te verwekken eigenlijk ontwikkelde landen?

Ja. Er zijn veel te veel mensen op deze wereld. Het is trouwens maar een kwestie van tijd voor de mens, net als andere diersoorten, uitsterft. Voor de aarde zou dat alvast geen slechte zaak zijn. Met een beetje geluk kan ze nog herstellen van alles wat we haar aangedaan hebben.

Inno
21 februari 2010, 00:53
Inderdaad, dat is in gang gezet door Mysterium Fidei (een lekenbeweging) en de FSSP. Als ik me niet vergis is dan is het een Poolse priester die in de H. Bloed-Basiliek van Brugge de Mis opdraagt? Er zijn in totaal 4 FSSP-priesters in België, geen enkele daarvan is een Belg denk ik.

Is er eigenlijk een koor met orgel beschikbaar? Of kunnen er alleen maar gelezen Missen opgedragen worden?

Ja inderdaad het zijn geen Belgen. Wel soms wordt muziek gebracht. Het is prachtige muziek en mooi gezongen.

driewerf
21 februari 2010, 01:24
Ja. Er zijn veel te veel mensen op deze wereld. Het is trouwens maar een kwestie van tijd voor de mens, net als andere diersoorten, uitsterft. Voor de aarde zou dat alvast geen slechte zaak zijn. Met een beetje geluk kan ze nog herstellen van alles wat we haar aangedaan hebben.

Niet mee eens. Ik ben in deze sterk antropocentrisch. De Mens is, voor zover we weten, het enige wezen dat bewustzijn heeft. Daarom is het ook het enige wezen dat een leefbare Aarde weet te appreciëren. Een Aarde zonder mensen is volgens mij zinloos.


Wat jij daar schrijft nijgt naar de zogenaamde deep ecology. Ik ben het eerder eens met Jaap Kruithofs de mens als zingever.

filosoof
21 februari 2010, 01:39
Druppel per druppel naar de Gehenna, als een leger dat marcheert naar de Hel.
:-(Goede reis, hé
Terloops je weet toch dat de naam Gehenna ontleend werd aan "Dal van Hinnom" (Hebreeuws: Gej Hinnom, een afkorting van גיא בן הינום, Gej Ben-Hinnom, het dal van de zonen van Hinnom) Lees de rest maar hier (http://nl.wikipedia.org/wiki/Gehenna).

Albrecht
21 februari 2010, 08:18
Goede reis, hé
Terloops je weet toch dat de naam Gehenna ontleend werd aan "Dal van Hinnom" (Hebreeuws: Gej Hinnom, een afkorting van גיא בן הינום, Gej Ben-Hinnom, het dal van de zonen van Hinnom) Lees de rest maar hier (http://nl.wikipedia.org/wiki/Gehenna).
Ja, dat weet ik. En vanwege het vuur was het de perfecte manier om een beeld van de Hel te geven aan Zijn volgelingen.
Inderdaad, dat is in gang gezet door Mysterium Fidei (een lekenbeweging) en de FSSP. Als ik me niet vergis is dan is het een Poolse priester die in de H. Bloed-Basiliek van Brugge de Mis opdraagt? Er zijn in totaal 4 FSSP-priesters in België, geen enkele daarvan is een Belg denk ik.

Is er eigenlijk een koor met orgel beschikbaar? Of kunnen er alleen maar gelezen Missen opgedragen worden?
Het is dankzij Mgr. Léonard dat de FSSP in België binnen mag. Andere bisschoppen hebben het niet zo voor de FSSP.

Er is in Antwerpen een Belgische priester die wekelijks de Tridentijnse Mis celebreert in de St. Jacobskerk.

Of ze in Brugge een koor hebben, weet ik niet.

Raf
21 februari 2010, 09:45
Niet mee eens. Ik ben in deze sterk antropocentrisch. De Mens is, voor zover we weten, het enige wezen dat bewustzijn heeft. Daarom is het ook het enige wezen dat een leefbare Aarde weet te appreciëren. Een Aarde zonder mensen is volgens mij zinloos.


Wat jij daar schrijft nijgt naar de zogenaamde deep ecology. Ik ben het eerder eens met Jaap Kruithofs de mens als zingever.

Daar merk ik dan toch niet veel van... Ik zie alleen hoe de mens stelselmatig de aarde plundert en verwoest, als een parasiet.

Albrecht
21 februari 2010, 10:26
Daar merk ik dan toch niet veel van... Ik zie alleen hoe de mens stelselmatig de aarde plundert en verwoest, als een parasiet.
Dat heb je aan de verlichting te danken, Raf. Mijn leerkracht geschiedenis noemde het ooit de "ontgoddelijking van de aarde". Dankzij dat denkbeeld kwam de industrie in een stroomversnelling.

Amon_Re
21 februari 2010, 12:16
Het aantal niet-gelovigen in de VS bedroeg in 1990 8,2% heden zijn er 15% niet-gelovig, haast een verdubbeling.

Der is nog hoop voor de toekomst :D

Amon_Re
21 februari 2010, 12:21
Dat heb je aan de verlichting te danken, Raf. Mijn leerkracht geschiedenis noemde het ooit de "ontgoddelijking van de aarde". Dankzij dat denkbeeld kwam de industrie in een stroomversnelling.

Verlichting heeft daar geen ballen mee te maken, mijn beste, in de V.S. bv zijn het vooral de gelovigen die alle mogelijke stappen om het milieu te beschermen blokkeren, omdat volgens hen 'god de aarde voor ons gemaakt heeft om te gebruiken'.

Dit heeft meer met de kortzinnigheid & bekrompenheid van de mensen dan met religie.