PDA

View Full Version : Homo’s dagen rk-kerk uit


rikus
23 februari 2010, 12:38
Homo’s dagen rk-kerk uit De homobeweging gaat de strijd aanbinden met de rooms-katholieke kerk. Ze laat het er niet bij zitten dat een dorpspastoor de communie (avondmaal) weigert aan een praktizerende homoseksueel en wil nu een gesprek met bisschop Hurkmans van Den Bosch.
http://www.manna-vandaag.nl/images/stories/nieuwsfotos/februari/henkkrol.jpg
Hoofdredacteur Henk Krol van de Gay Krant kondigde gisteren aan dat hij de bisschop wil spreken. Daarmee gooide hij olie op het al ontstane vuur. Krol zegt samen met Hurkmans naar een oplossing te willen zoeken. Die oplossing lijkt niettemin, door de actie van Krol, verder weg dan ooit.
Afgelopen zondag kregen de bezoekers van de vroege mis van pastoor Luc Buyens in Reusel de communie niet uitgereikt. De pastoor, die vorige week het sacrament weigerde aan de openlijk homoseksuele prins carnaval in het dorp, koos in overleg met het bisdom Den Bosch voor die oplossing omdat enkele speciaal afgereisde homo's hem zondagochtend wilden uitlokken.
“De heilige communie is een eerbiedwaardige gelegenheid en geen gebeuren dat voorwerp voor demonstratie kan zijn'', legde de pastoor uit. Sommige aanwezige homoseksuelen verlieten daarop de kerk. De politie hield een persoon aan die de kerkdienst wilde verstoren. De man eiste het woord. Na een uur werd de ordeverstoorder weer vrijgelaten.
Aanwezige homorganisaties zoals COC en Embrace Pink spraken van een schijnoplossing en kondigden voor volgende week een gang naar de bisschoppelijke kerk in Den Bosch aan.

Buyens zei in zijn preek dat er voor zowel homo's als hetero's grenzen zijn. De kerk heeft de taak om mensen te behoeden voor dreigende fouten die zij uit onwetendheid dreigen te maken, sprak hij. "Op het voetbalveld gaat de scheidsrechter ook in gesprek met een speler die problematisch gedrag vertoont. Als ik mij in het carnavalsgedruis werp weet ik dat ik ook hun regels heb te eerbiedingen.”

De pastoor legde uit dat hij slechts gewetensvol zijn werk heeft willen doen. Buyens vertelde dat hij in overleg met het bisdom heeft gehandeld en verwees naar een richtlijnen van de Nederlandse bisschoppen over de communie. "Ik wil niet discrimineren.''
Voor de eucharistieviering deelde het homoseksuele PvdA-raadslid Dick Boonman uit Nuenen roze driehoekjes uit aan de parochianen. Zijn aanbod werd soms vriendelijk geweigerd en soms enthousiast ontvangen.

Maar daarmee is de kous nog niet af. De homobewegingen COC en Embrace Pink hebben het nu op de pastoor en de katholieke kerk in het algemeen voorzien. Ze willen komende zondag en dienst in de St. Jan in Den Bosch bijwonen. Naar verluidt om hun standpunt duidelijk te maken. En Henk Krol van de Gay Krant deed er nog een schepje bovenop door een gesprek met de bisschop te eisen.
Op dit artikel rust copyright ©. Overname, in welke vorm dan ook, is alleen toegestaan na voorafgaande schriftelijke toestemming van de hoofdredactie.
http://www.volkskrantblog.nl/pub/mm/2006/11/1163177708.91031.gifBron: (http://www.manna-vandaag.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=6206:homos-dagen-rk-kerk-uit&catid=103:introjanews&Itemid=285)
http://www.volkskrantblog.nl/pub/mm/2008/02/1203356723.33361.jpg

Bovenbuur
23 februari 2010, 13:44
Waarom die homo's uberhaubt bij die kerk willen horen snap ik trouwens nog steeds niet. Dat is zoiets als een vrouw die lid word van de SGP, een Jehova getuige die bij de bloedbank werkt of een vampier die gedoopt wil worden.

Xenophon
23 februari 2010, 14:02
Waarom die homo's uberhaubt bij die kerk willen horen snap ik trouwens nog steeds niet. Dat is zoiets als een vrouw die lid word van de SGP, een Jehova getuige die bij de bloedbank werkt of een vampier die gedoopt wil worden.

Om dezelfde reden dat andere mensen bij de RKK willen horen.

Vergeving van hun zonden en hun zieleheil.

Anna List
23 februari 2010, 14:04
Om dezelfde reden dat andere mensen bij de RKK willen horen.

Vergeving van hun zonden en hun zieleheil.

zonden ? zieleheil ? ... wat is dat mss ?

Bovenbuur
23 februari 2010, 14:06
Om dezelfde reden dat andere mensen bij de RKK willen horen.

Vergeving van hun zonden en hun zieleheil.

Maar homo zijn is volgens de RKK een zonde, en daar willen ze geen vergeving voor.

Anna List
23 februari 2010, 14:07
Maar homo zijn is volgens de RKK een zonde, en daar willen ze geen vergeving voor.

zonder berouw, krijgen ze ook geen vergeving, dat heeft niks met homo zijn te maken.

Xenophon
23 februari 2010, 14:15
Maar homo zijn is volgens de RKK een zonde, en daar willen ze geen vergeving voor.

Dan vrees ik dat je de typisch Katholiek - homo of hetero, niet begrijpt.

Anna List
23 februari 2010, 14:17
Dan vrees ik dat je de typisch Katholiek - homo of hetero, niet begrijpt.

idd elke homo is welkom ... als ie berouw toont over z'n zonden ... in dit geval zijn homosexuele daden ...

filosoof
23 februari 2010, 14:26
Waarom die homo's uberhaubt bij die kerk willen horen snap ik trouwens nog steeds niet. Dat is zoiets als een vrouw die lid word van de SGP, een Jehova getuige die bij de bloedbank werkt of een vampier die gedoopt wil worden.Vermits er homoseksuele pausen waren en er homoseksuele priesters zijn mogen er ook homoseksuele gelovigen zijn, of niet?

Bovenbuur
23 februari 2010, 14:34
Vermits er homoseksuele pausen waren en er homoseksuele priesters zijn mogen er ook homoseksuele gelovigen zijn, of niet?

Het is algemeen bekend dat de gemiddelde paus een van de rijkste sekslevens op aarde heeft, maar daarom mogen gelovigen het nog niet.

Bovenbuur
23 februari 2010, 14:36
Dan vrees ik dat je de typisch Katholiek - homo of hetero, niet begrijpt.

Dat vrees ik ook ja. Ik snap best dat die mensen in een variant geloven waarin het wel mag, maar waarom moet dat dan binnen de RKK gebeuren? Wanneer was de laatste keer dat er een paus iets zinnigs zei?

Anna List
23 februari 2010, 14:38
Vermits er homoseksuele pausen waren en er homoseksuele priesters zijn mogen er ook homoseksuele gelovigen zijn, of niet?

er mogen homosexuele gelovigen zijn, ze krijgen echter maar vergeving wanneer ze berouw tonen over hun homosexuele handelingen ... anders gaan ze naar de hel (mocht die niet recentelijk afgeschaft zijn).

kiko
23 februari 2010, 14:50
Het is algemeen bekend dat de gemiddelde paus een van de rijkste sekslevens op aarde heeft, maar daarom mogen gelovigen het nog niet.
Ik hoop dat dit sarcasme was.

Anna List
23 februari 2010, 14:53
Ik hoop dat dit sarcasme was.

mss eens bijlezen ...
'sexleven van de pausen' online te koop bij uitgeverij 'Barnes & Noble'

Xenophon
23 februari 2010, 14:57
Het is algemeen bekend dat de gemiddelde paus een van de rijkste sekslevens op aarde heeft, maar daarom mogen gelovigen het nog niet.

Er is niets verkeerd met sex, ook niet voor pausen, zolang hij er maar oprecht berouw over heeft.

kiko
23 februari 2010, 15:07
mss eens bijlezen ...
'sexleven van de pausen' online te koop bij uitgeverij 'Barnes & Noble'
Ah, roddel.

Bovenbuur
23 februari 2010, 15:17
Ik hoop dat dit sarcasme was.

Alle machtige mannen in de geschiedenis hadden rijke sekslevens. De paus was misschien nog wel de machtigste van allemaal. Hij moest het hooguit iets beter binnen de muren houden. En natuurlijk, het is ook heel makkelijk om roddels over de paus en seks te verzinnen, maar als zelfs de normaal gesproken redelijk objecteve wikipedia al met zo'n lijst van (welliswaar lichte, voornamelijk voor-pauselijke perioden betreffende) aantijgingen (http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_sexually_active_popes) komt kan er toch wel iets van waarheid in de roddels zitten, niet?

Anna List
23 februari 2010, 15:25
Ah, roddel.

ge hebt t gelezen ?

kiko
23 februari 2010, 15:30
Alle machtige mannen in de geschiedenis hadden rijke sekslevens. De paus was misschien nog wel de machtigste van allemaal. Hij moest het hooguit iets beter binnen de muren houden. En natuurlijk, het is ook heel makkelijk om roddels over de paus en seks te verzinnen, maar als zelfs de normaal gesproken redelijk objecteve wikipedia al met zo'n lijst van (welliswaar lichte, voornamelijk voor-pauselijke perioden betreffende) aantijgingen (http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_sexually_active_popes) komt kan er toch wel iets van waarheid in de roddels zitten, niet?
Natuurlijk hebben vele pausen zonder enige twijfel een bijzonder liederlijk leven geleid, om het eufemistisch uit te drukken. Dat stel ik dan ook niet het minst in twijfel.

Toch lijkt het mij wetenschappelijk gezien bijzonder dubieus om een aantal roddels, halve leugens en overdrijvingen in een boek te gieten en zich te focussen op het seksleven van de pausen.

Eigenlijk is een dergelijk boek gewoon een pseudo-historische versie van The Sun of andere boulevardbladen, er is weinig verschil.

kiko
23 februari 2010, 15:30
ge hebt t gelezen ?
Ik probeer achterklap zoveel mogelijk te vermijden. Ik zou het ook eens proberen indien ik jou was.

Anna List
23 februari 2010, 15:36
Alle machtige mannen in de geschiedenis hadden rijke sekslevens. De paus was misschien nog wel de machtigste van allemaal. Hij moest het hooguit iets beter binnen de muren houden. En natuurlijk, het is ook heel makkelijk om roddels over de paus en seks te verzinnen, maar als zelfs de normaal gesproken redelijk objecteve wikipedia al met zo'n lijst van (welliswaar lichte, voornamelijk voor-pauselijke perioden betreffende) aantijgingen (http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_sexually_active_popes) komt kan er toch wel iets van waarheid in de roddels zitten, niet?
8O

Protestant Revolt.

Pope Sergius III (904–911) was supposedly the father of Pope John XI by Marozia, according to Liutprand of Cremona in his Antapodosis[23], as well as the Liber Pontificalis[24]. However it must be noted that this is disputed by another early source, the annalist Flodoard (c. 894-966), John XI was brother of Alberic II, the latter being the offspring of Marozia and her husband Alberic I. Hence John too may have been the son of Marozia and Alberic I. Bertrand Fauvarque underlines that the contemporary sources backing up this parenthood are dubious, Liutprand being "prone to exaggeration" while other mentions of this fatherhood appear in satires written by supporters of late Pope Formosus.[25]
Pope John X (914–928) had romantic affairs with both Theodora and her daughter Marozia, according to Liutprand of Cremona in his Antapodosis[26]: "The first of the popes to be created by a woman and now destroyed by her daughter". (See also Saeculum obscurum)
Pope John XII (955–963) (deposed by Conclave) was said to have turned the Basilica di San Giovanni in Laterano into a brothel and was accused of adultery, fornication, and incest (Source: Patrologia Latina).[27] The monk chronicler Benedict of Soracte noted in his volume XXXVII that he "liked to have a collection of women". According to Liutprand of Cremona in his Antapodosis[28], "they testified about his adultery, which they did not see with their own eyes, but nonetheless knew with certainty: he had fornicated with the widow of Rainier, with Stephana his father's concubine, with the widow Anna, and with his own niece, and he made the sacred palace into a whorehouse." According to The Oxford Dictionary of Popes, John XII was "a Christian Caligula whose crimes were rendered particularly horrific by the office he held".[29]He was killed by a jealous husband while in the act of committing adultery with the man's wife.[30][31][32][33] (See also Saeculum obscurum)
Pope Benedict IX (1032–1044, again in 1045 and finally 1047–1048) was said to have conducted a very dissolute life during his papacy.[34] Accused by Bishop Benno of Placenta of "many vile adulteries and murders."[35][36] Pope Victor III referred in his third book of Dialogues to "his rapes, murders and other unspeakable acts. His life as a Pope so vile, so foul, so execrable, that I shudder to think of it."[37] It prompted St. Peter Damian to write an extended treatise against sex in general, and homosexuality in particular. In his Liber Gomorrhianus, St. Peter Damian recorded that Benedict "feasted on immorality" and that he was "a demon from hell in the disguise of a priest", accusing Benedict IX of routine sodomy and bestiality and was said to have sponsored orgies.[38] In May 1045, Benedict IX resigned his office to pursue marriage, selling his office for 1,500 pounds of gold to his godfather, the pious priest John Gratian, who named himself Pope Gregory VI.[39]
Pope Alexander VI (1492–1503) had a notably long affair with Vannozza dei Cattanei before his papacy, by whom he had his famous illegitimate children Cesare and Lucrezia. A later mistress, Giulia Farnese, was the sister of Alessandro Farnese, who later became Pope Paul III. He fathered a total of at least seven, and possibly as many as ten illegitimate children.[40] (See also Banquet of Chestnuts)
[edit] Suspected to have had male lovers during pontificate
Pope Paul II (1464–1471) was alleged to have died of a heart attack while in a sexual act with a page.[41]
Pope Sixtus IV (1471–1484) was alleged to have awarded gifts and benefices to court favorites in return for sexual favors. Giovanni Sclafenato was created a cardinal by Sixtus IV for "ingenuousness, loyalty,...and his other gifts of soul and body",[42] according to the papal epitaph on his tomb.[43] Such claims were recorded by Stefano Infessura, in his Diarium urbis Romae.
Pope Leo X (1513–1521) was alleged to have had a particular infatuation for Marc-Antonio Flaminio.[44]
Pope Julius III (1550–1555) was alleged to have had a long affair with Innocenzo Ciocchi del Monte. The Venetian ambassador at that time reported that Innocenzo shared the pope's bedroom and bed.[45] According to the The Oxford Dictionary of Popes, he was "naturally indolent, he devoted himself to pleasurable pursuits with occasional bouts of more serious activity".[46]

Eigenzinnig
23 februari 2010, 15:39
Waarom die homo's uberhaubt bij die kerk willen horen snap ik trouwens nog steeds niet. Dat is zoiets als een vrouw die lid word van de SGP, een Jehova getuige die bij de bloedbank werkt of een vampier die gedoopt wil worden.

Een soort van kinderlijke koppigheid en eigenzinnigheid ?
..net als hun strijd om het homohuwelijk terwijl de hetero's steeds minder interesse hebben in dit soort wurgverbintenissen.en samenleven steeds meer gelijkgesteld wordt.:-P

Esperanza
23 februari 2010, 15:54
Waarom die homo's uberhaubt bij die kerk willen horen snap ik trouwens nog steeds niet. Dat is zoiets als een vrouw die lid word van de SGP, een Jehova getuige die bij de bloedbank werkt of een vampier die gedoopt wil worden.Inderdaad onbegrijpelijk. Waarom lid zijn van een club die hen niet wenst? **

Kunnen ze niet op zoek gaan naar één of andere christelijke gemeenschap waar ze wél welkom zijn? Voor de god moeten ze het niet laten, die is toch dezelfde.

**Tenzij om aan de kaak te stellen dat dat discriminerend clubje wordt gefinancierd met belastingsgeld. Dat is natuurlijk een andere zaak...

Esperanza
23 februari 2010, 15:57
Ah, roddel. een aantal roddels, halve leugens en overdrijvingen Wel, wel, wel.

Straffe uitspraken van iemand die nog nooit van dat boek heeft gehoord, laat st�*�*n het heeft gelezen.

:lol:

kiko
23 februari 2010, 16:29
Wel, wel, wel.

Straffe uitspraken van iemand die nog nooit van dat boek heeft gehoord, laat st�*�*n het heeft gelezen.

Wat een ironie.

Jij beschuldigt een onschuldig en geacht forumlid ervan ongefundeerde zaken te beweren, terwijl het onderwerp van het desbetreffend debat - Sex Lives of the Popes - net vele tientallen van dat soort beweringen bevat, waarbij de beschuldigden zich niet meer kunnen verdedigen.

Je zou je ongetwijfeld kostbare energie beter besteden aan het zoeken van fouten in mijn beweringen, in plaats van met het vingertje te wijzen.

Esperanza
23 februari 2010, 16:58
Had je al eerder van dat boek gehoord? Neen.

Heb je dat boek gelezen? Neen.

Denk jij nu werkelijk dat ik in discussie ga treden met iemand die een boek afdoet als roddel en leugens terwijl hij nog nooit eerder van dat boek heeft gehoord, laat staan er ook maar één woord ervan heeft gelezen?

Maar manneke toch...

Hoe oud ben jij eigenlijk?

Bovenbuur
23 februari 2010, 17:15
8O

Dat zijn wel pausen van een tijdje terug, het zou schokkender zijn als er fatsoenlijk bewijs was tegen zeg de voorlaatste paus. Maar het lijkt erop dat en combinatie van gerbetede levens en verbeterde privacy de wat recentere pausen toch enigzins uit de spotlight houd.
Geschiedkundig is het leuk, maar het is nou niet echt een aanklacht tegen het Vaticaan meer.

Nynorsk
23 februari 2010, 17:21
Jij beschuldigt een onschuldig en geacht forumlid ervan ongefundeerde zaken te beweren, terwijl het onderwerp van het desbetreffend debat - Sex Lives of the Popes - net vele tientallen van dat soort beweringen bevat, waarbij de beschuldigden zich niet meer kunnen verdedigen.

beetje zoals de bijbel. dat bevat ook allemaal onzin waartegen de here jezus zich niet meer kan verdedigen.

kiko
23 februari 2010, 17:23
beetje zoals de bijbel. dat bevat ook allemaal onzin waartegen de here jezus zich niet meer kan verdedigen.
Met dat verschil dat de kans erin zit dat Jezus eigenlijk nooit bestaan heeft, of toch niet de figuur die de meeste mensen ervan maken.

Linkse Vogel
23 februari 2010, 17:26
Waarom die homo's uberhaubt bij die kerk willen horen snap ik trouwens nog steeds niet. Dat is zoiets als een vrouw die lid word van de SGP, een Jehova getuige die bij de bloedbank werkt of een vampier die gedoopt wil worden.

mag je als homo niet katholiek zijn dan? Aha, nog wat discriminatie erbovenop ;-)

kiko
23 februari 2010, 17:28
Denk jij nu werkelijk dat ik in discussie ga treden met iemand die een boek afdoet als roddel en leugens terwijl hij nog nooit eerder van dat boek heeft gehoord, laat staan er ook maar één woord ervan heeft gelezen?
Eerlijk gezegd had ik inderdaad niet verwacht dat jij in discussie zou treden. Inhoudelijke argumenten zijn immers je ding niet, jij bent meer het type van de geforceerde oneliner, gekruid met een smileytje op tijd en stond.
Maar manneke toch...

Op meerdere niveaus fout.

Nynorsk
23 februari 2010, 17:29
mag je als homo niet katholiek zijn dan? Aha, nog wat discriminatie erbovenop ;-)

mag je als zwarte bij de KKK?

Eigenzinnig
23 februari 2010, 17:37
mag je als homo niet katholiek zijn dan? Aha, nog wat discriminatie erbovenop ;-)
Net zoals gescheidenen,samenlevenden,ongedoopten,ongelovigen ..enz. discriminatie genoeg..

Xenophon
23 februari 2010, 17:59
Inderdaad onbegrijpelijk. Waarom lid zijn van een club die hen niet wenst? **
...

Het tegendeel is het geval. De RKK wenst hen wel.

Xenophon
23 februari 2010, 18:02
zonden ? zieleheil ? ... wat is dat mss ?

Voor Katholieken zijn dat zaken die het leven beheersen.

Queensburry
23 februari 2010, 18:20
Homo's zijn nog volop aan het zoeken naar affirmatie en erkenning. Het is dan ook in zekere logisch dat ze het conflict opzoeken waar ze dat kunnen vinden (behalve bij de Islam, daar durven ze niet aan raken, ze zouden zo eens de "superlijm in de aars in combinatie met een purgeermiddel-behandeling" kunnen krijgen die in verschillende Arabische landen, vooral in Irak, in de mode is. Een zéér pijnlijke en langzame dood!

Dan is het gemakkelijker om de Katholieken uit te dagen. Zoals Etienne Vermeersch zei: "de ergste bedreiging die ik van Katholieken kreeg, was de boodschap dat ze voor mijn zwarte ziel zouden bidden" :lol: maar de Moslims komen dadelijk af met doodsbedreigingen.

De homo's zullen ooit wel eens moeten accepteren dat ze een minderheid zijn en zullen blijven en bijgevolg altijd van de norm zullen afwijken.
En het huwelijk is nu eenmaal een religeus sacrament dat later door de overheid is overgenomen. Wat wil je?
Ik denk niet dat ze bij ons van veel discriminatie te klagen hebben, en ze moeten er ook tegen kunnen dat sommigen naar de gay parade gaan om eens goed te kunnen lachen met 'janetten op een karnavalswagen'.
Het feit dat ze het nodig vinden om een filosoof als Gerard Bodifée tot vijand uit te roepen omdat hij de adoptie door homo's afkeurde, is een goede illustratie hoe ver ze moeten gaan zoeken naar een 'vijand'.

Bovenbuur
23 februari 2010, 20:10
Het tegendeel is het geval. De RKK wenst hen wel.

Maar niet zoals ze zijn. Als de KKK had gelooft dat je zwarten tot blanken kon bekeren hadden ze hen er ook bij gewild, om de vergelijking maar eens in het belachelijke te trekken.

Bovenbuur
23 februari 2010, 20:12
Homo's zijn nog volop aan het zoeken naar affirmatie en erkenning. Het is dan ook in zekere logisch dat ze het conflict opzoeken waar ze dat kunnen vinden (behalve bij de Islam, daar durven ze niet aan raken, ze zouden zo eens de "superlijm in de aars in combinatie met een purgeermiddel-behandeling" kunnen krijgen die in verschillende Arabische landen, vooral in Irak, in de mode is. Een zéér pijnlijke en langzame dood!

Dan is het gemakkelijker om de Katholieken uit te dagen. Zoals Etienne Vermeersch zei: "de ergste bedreiging die ik van Katholieken kreeg, was de boodschap dat ze voor mijn zwarte ziel zouden bidden" :lol: maar de Moslims komen dadelijk af met doodsbedreigingen.

De homo's in kwestie zijn katholiek opgevoed en lid van de kerk en vinden kennelijk dat dat samen kan gaan met homo zijn. Wat dat te maken heeft met naar Irak gaan snap ik nog niet helemaal.

Ik word dat ondertussen zo zat hè, dat telkens wanneer er hier iets over het Christendom gezegd word alles en iedereen meteen standaard word uitgemaakt voor "te laf om de Islam uit te dagen". Kennelijk is dat de beste verdediging die een aantal mensen hier kan verzinnen. Misschien moet ik puur voor de lol eens het omgekeerde gaan doen in immigratie en integratie: "Je zeikt hier wel op moslims maar je bent gewoon te laf om de grotere groep Christenen aan te pakken." Nee, dan misschien nog wel liever creationistische argumenten.

Xenophon
23 februari 2010, 21:17
Maar niet zoals ze zijn.

Maar dat is toch niets speciaals?

Hetero's die naast de pot pissen willen ze toch ook niet "zoals ze zijn"?

Mensen die in zonde leven - of beter, katholieken die in zonde leven in het algemeen willen ze niet "zoals ze zijn."

Het is niet alsof de homo's in het bijzonder geviseerd worden.

Dat eeuwige "ik zou zo graag slachtoffertje zijn" moet nu maar eens stoppen vind ik.

Alboreto
23 februari 2010, 21:30
Om dezelfde reden dat andere mensen bij de RKK willen horen.

Vergeving van hun zonden en hun zieleheil.

Inderdaad.
Het zijn ook gewone mensen die zoeken naar dat beetje extra.

liberalist_NL
23 februari 2010, 21:47
Toen ik laatst RKK zat te kijken (Rooms-Katholieke omroep in Nederland) zag ik een aantal interviews met priesters. Mijn eerste indruk: Minstens 50% gay.

Ik snap wel waarom ze ze weg willen; teveel verleiding en natuurlijk willen ze duidelijk aangeven dat ze het zelf niet zijn door anderen weg te sturen. :-)

Bovenbuur
23 februari 2010, 22:07
Maar dat is toch niets speciaals?

Hetero's die naast de pot pissen willen ze toch ook niet "zoals ze zijn"?

Mensen die in zonde leven - of beter, katholieken die in zonde leven in het algemeen willen ze niet "zoals ze zijn."

Het is niet alsof de homo's in het bijzonder geviseerd worden.

Dat eeuwige "ik zou zo graag slachtoffertje zijn" moet nu maar eens stoppen vind ik.

Maar het is dus wel een zonde, de RKK wil geen homo's, ze wil mensen die beweren genezen te zijn van hun zonde dankzij de RKK.

Xenophon
23 februari 2010, 22:22
Maar het is dus wel een zonde, de RKK wil geen homo's, ze wil mensen die beweren genezen te zijn van hun zonde dankzij de RKK.

Homo's leven in zonde, hetero's leven in zonde...

Wat is nu het verschil?

Bovenbuur
23 februari 2010, 22:25
Homo's leven in zonde, hetero's leven in zonde...

Wat is nu het verschil?

Dat hetero's wel naar de kerk mogen? Ik weet het niet...

Xenophon
23 februari 2010, 22:31
Dat hetero's wel naar de kerk mogen? Ik weet het niet...

Ze mogen allemaal naar de kerk maar diegenen die in zonde leven gaan niet ter communie zonder dat uw zonden gebiecht zijn. Je moet kiezen in de RKK.

Begrijp je, het is dus gewoon weer "ik zou toch zo graag slachtoffertje zijn" geroep van de homo's.

driewerf
23 februari 2010, 22:36
Ze mogen allemaal naar de kerk maar diegenen die in zonde leven gaan niet ter communie zonder dat uw zonden gebiecht zijn. Je moet kiezen in de RKK.


En dat geloof jij echt? 8O

Xenophon
23 februari 2010, 22:57
En dat geloof jij echt? 8O

Hetero's leven in zonde door hun sexuele escapades.

Homo's leven in zonde door hun sexuele escapades.

Wat is het verschil dan volgens u?

driewerf
23 februari 2010, 23:00
Hetero's leven in zonde door hun sexuele escapades.

Homo's leven in zonde door hun sexuele escapades.

Wat is het verschil dan volgens u?

Ze mogen allemaal naar de kerk maar diegenen die in zonde leven gaan niet ter communie zonder dat uw zonden gebiecht zijn. Je moet kiezen in de RKK.


Ik denk echt niet dat ze ter communie gaan nadat ze Bovenbuurs zonden hebben gebiecht.

Xenophon
23 februari 2010, 23:04
Ik denk echt niet dat ze ter communie gaan nadat ze Bovenbuurs zonden hebben gebiecht.

Inderdaad, de verwarring is mijn schuld.

Nu, uiteindelijk zou de biechtvader hier niets van weten en de biecht afnemen voor waar.

Veronderstel ik dan...

cookie monster
23 februari 2010, 23:10
De rkk , de hypcrisiedruipt van hen af !!
naasteliefde roepenze , maarwie nietnaarrk regels leeft ....
Van mijmogen zelfs protestant , islamiet , atheïst , nihilist , enz .... ,
maarwaarom totdie hypcrietebende willenbehorezn ??

Bovenbuur
23 februari 2010, 23:34
Ik denk echt niet dat ze ter communie gaan nadat ze Bovenbuurs zonden hebben gebiecht.

Vader, hij heeft weer iets verschrikkelijks gedaan deze week.
Ik weet het mijn zoon, de vorige honderd hadden hetzelfde verhaal.
;)

Bovenbuur
23 februari 2010, 23:36
Ze mogen allemaal naar de kerk maar diegenen die in zonde leven gaan niet ter communie zonder dat uw zonden gebiecht zijn. Je moet kiezen in de RKK.

Begrijp je, het is dus gewoon weer "ik zou toch zo graag slachtoffertje zijn" geroep van de homo's.

Hetero's leven in zonde door hun sexuele escapades.

Homo's leven in zonde door hun sexuele escapades.

Wat is het verschil dan volgens u?

Maar goed, volgens jou is het dus zo dat:

1) Alle hetero's elke week biechten dat ze seks gehad hebben en er vervolgens toch de week erna weer aan beginnen.

2) Alle homo's welkom zouden zijn als ze ook elke week op zouden biechten dat ze seks gehad hebben.

3) Het onmogelijk is dat een openlijk homoseksueel persoon een week geen seks heeft gehad.

Dat is wat je zegt toch?

Xenophon
23 februari 2010, 23:59
Maar goed, volgens jou is het dus zo dat:

1) Alle hetero's elke week biechten dat ze seks gehad hebben en er vervolgens toch de week erna weer aan beginnen.

2) Alle homo's welkom zouden zijn als ze ook elke week op zouden biechten dat ze seks gehad hebben.

3) Het onmogelijk is dat een openlijk homoseksueel persoon een week geen seks heeft gehad.

Dat is wat je zegt toch?

Neen, ik denk dat we beter helemaal opnieuw beginnen want ik ga niet akkoord met 1) 2) noch 3).

Bovenbuur
24 februari 2010, 00:10
Neen, ik denk dat we beter helemaal opnieuw beginnen want ik ga niet akkoord met 1) 2) noch 3).

Oké, fair enough, leg mij nog eens een keer goed uit waarom homoseksuelen niet ter communie mogen gaan en hetero's wel.

respublica
24 februari 2010, 00:21
De rooms-katholieke kerk en haar parochies mogen zelf bepalen aan wie ze de hostie verschaft en aan wie niet.

Xenophon
24 februari 2010, 00:24
Oké, fair enough, leg mij nog eens een keer goed uit waarom homoseksuelen niet ter communie mogen gaan en hetero's wel.

Daar zit uw fout, het is geen kwestie van hetero's wel en homo's niet.

De zondaar moet te biechten gaan alvorens hij ter communie gaat. Als hij te biechte gaat toont hij berouw over zijn zonden en wordt hij ook vergeven.

Ofdat hij nu homo of hetero is, dat maakt geen verschil.

Bovenbuur
24 februari 2010, 00:30
Daar zit uw fout, het is geen kwestie van hetero's wel en homo's niet.
Nee, dat is het dus wel, daar gaat het hele topic over, Openlijk homoseksuelen mogen niet ter communie gaan.

De zondaar moet te biechten gaan alvorens hij ter communie gaat. Als hij te biechte gaat toont hij berouw over zijn zonden en wordt hij ook vergeven.

Ofdat hij nu homo of hetero is, dat maakt geen verschil.
Kennelijk dus wel. Kennelijk is homo zijn namelijk een zonde, en hetero zijn niet. Kennelijk is homo zijn ook meteen zo'n beetje de enige zonde waar je de communie voor ontzegt word in het bisdom 's Hertogenbosch. Als je het niet met die beslissing eens bent zeg dat dan gewoon, maar het feit blijft dat het kennelijk wel een verschil maakt.

Inno
24 februari 2010, 00:36
Homo's of hetero's leven in zonde.

Het zijn toch meestal de mensen die tegen de RKK zijn die commentaar leveren. Ze horen niet tot de Kerk en accepteren de regels niet. Niemand verplicht mensen te gaan naar de Kerk, maar als je wil gaan, dan moet je de regels aanvaarden, ook al lijken ze vergezocht of dom. Maar als je ze dom vindt, dat ga je toch niet.

Xenophon
24 februari 2010, 00:36
Nee, dat is het dus wel, daar gaat het hele topic over, Openlijk homoseksuelen mogen niet ter communie gaan.

Bovenbuur, zijn we het er over eens dat diegenen die openlijk homosexueel zijn als zondaar leven volgens de RKK?

Bovenbuur
24 februari 2010, 06:29
Bovenbuur, zijn we het er over eens dat diegenen die openlijk homosexueel zijn als zondaar leven volgens de RKK?

Ah, we zijn het nu dus ook eens dat homo's en hetero's niet gelijk behandeld worden door de RKK? Mooi, gaan we verder. Zij vinden zelf, net als een groot deel van de kerkgemeenschap daar, dat dat maar eens afgelopen moet zijn met dat gehomobash, dat het niet meer als een (grote) zonde beschouwd dient te worden.. Bovendien heb ik nog nooit een pastoor iemand de communie zien weigeren omdat hij bijvoorbeeld een misdaad had begaan of een tijd niet gebiegd had en "vast wel gezondigd had". Het gaat om een uitzonderingspositie voor deze mensen. Enerzijds vraag ik me dan ook heel erg af wat die mensen daar doen, en anderzeids vraag ik me toch stiekem ook wel af waarom de katholieke kerk de laatste tijd weer meer van dit soort strenger gelovige dingen doet. Is het dan echt nog nodig om homo's te discrimineren in deze tijd?

driewerf
24 februari 2010, 06:37
Daar zit uw fout, het is geen kwestie van hetero's wel en homo's niet.

De zondaar moet te biechten gaan alvorens hij ter communie gaat. Als hij te biechte gaat toont hij berouw over zijn zonden en wordt hij ook vergeven.

Ofdat hij nu homo of hetero is, dat maakt geen verschil.
drie posts later is dat:
Bovenbuur, zijn we het er over eens dat diegenen die openlijk homosexueel zijn als zondaar leven volgens de RKK?

Is het nu wel een kwestie van geaardheid of niet?

Alvader
24 februari 2010, 06:57
De rkk , de hypcrisiedruipt van hen af !!
naasteliefde roepenze , maarwie nietnaarrk regels leeft ....
Van mijmogen zelfs protestant , islamiet , atheïst , nihilist , enz .... ,
maarwaarom totdie hypcrietebende willenbehorezn ??

Leer nu toch eens schrijven ! Ge zijt een belediging voor de evolutie.

Raf
24 februari 2010, 07:56
Leer nu toch eens schrijven ! Ge zijt een belediging voor de evolutie.

Zoals gij een belediging zijt voor de soort. Mensen met een visuele handicap aanvallen omdat ze niet perfect kunnen schrijven, is not done.

Xenophon
24 februari 2010, 16:35
Ah, we zijn het nu dus ook eens dat homo's en hetero's niet gelijk behandeld worden door de RKK? Mooi, gaan we verder. Zij vinden zelf, net als een groot deel van de kerkgemeenschap daar, dat dat maar eens afgelopen moet zijn met dat gehomobash, dat het niet meer als een (grote) zonde beschouwd dient te worden.. Bovendien heb ik nog nooit een pastoor iemand de communie zien weigeren omdat hij bijvoorbeeld een misdaad had begaan of een tijd niet gebiegd had en "vast wel gezondigd had". Het gaat om een uitzonderingspositie voor deze mensen. Enerzijds vraag ik me dan ook heel erg af wat die mensen daar doen, en anderzeids vraag ik me toch stiekem ook wel af waarom de katholieke kerk de laatste tijd weer meer van dit soort strenger gelovige dingen doet. Is het dan echt nog nodig om homo's te discrimineren in deze tijd?

Je schijnt niet te antwoorden op mijn vraag.

Laat ons het anders bekijken.

Iemand die niet gedoopt is en geen plechtige communie heeft gedaan kan die in de RKK ter communie gaan?

Het antwoord is nee, en dat is geen discriminatie.

Als die iemand nu een homo is, wordt het dan plots wel discriminatie?

Xenophon
24 februari 2010, 16:40
drie posts later is dat:


Is het nu wel een kwestie van geaardheid of niet?

Zijn we het er over eens dat een hetero die sex heeft buiten het huwelijk voor de RKK in zonde leeft?

Als die niet ter communie mag gaan, want dat zijn de regels in de RKK, is dat dan discriminatie?

Xenophon
24 februari 2010, 16:41
Zoals gij een belediging zijt voor de soort. Mensen met een visuele handicap aanvallen omdat ze niet perfect kunnen schrijven, is not done.

Misschien wist hij dat niet?

Bovenbuur
24 februari 2010, 17:00
Je schijnt niet te antwoorden op mijn vraag.

Laat ons het anders bekijken.

Iemand die niet gedoopt is en geen plechtige communie heeft gedaan kan die in de RKK ter communie gaan?

Het antwoord is nee, en dat is geen discriminatie.

Als die iemand nu een homo is, wordt het dan plots wel discriminatie?

Het zal me een worst wezen of het discriminatie is. Die mensen zijn hun hele leven trouw katholiek geweest, ze komen zelfs nog naar de kerk, wie doet dat nou nog tegenwoordig? Bovendien ben je er al de hele tijd omheen aan het kletsen, je ligt homo's te vergelijken met mensen die vreemdgaan, zelfs met de verschrikkelijke ongelovigen die stiekem je kerk infiltreren (bruin brood smaakt toch beter hoor). Maar zeg het nou eens hardop: de RKK beschouwd homo zijn als een zonde. Je kan door je geaardheid naar de hel gaan. Het zijn van homo is genoeg, je bent dan niet meer welkom in de kerk. Want zo werkt het kennelijk. En daar hoef je echt niet zo omheen te kletsen hoor, we vinden het allemaal prima dat het zo werkt, we begrijpen het alleen niet helemaal, van beide kanten niet.

Xenophon
24 februari 2010, 18:10
Het zal me een worst wezen of het discriminatie is. Die mensen zijn hun hele leven trouw katholiek geweest, ze komen zelfs nog naar de kerk, wie doet dat nou nog tegenwoordig? Bovendien ben je er al de hele tijd omheen aan het kletsen, je ligt homo's te vergelijken met mensen die vreemdgaan, zelfs met de verschrikkelijke ongelovigen die stiekem je kerk infiltreren (bruin brood smaakt toch beter hoor). Maar zeg het nou eens hardop: de RKK beschouwd homo zijn als een zonde. Je kan door je geaardheid naar de hel gaan. Het zijn van homo is genoeg, je bent dan niet meer welkom in de kerk. Want zo werkt het kennelijk. En daar hoef je echt niet zo omheen te kletsen hoor, we vinden het allemaal prima dat het zo werkt, we begrijpen het alleen niet helemaal, van beide kanten niet.

Bruin brood is lekker als je dat vindt ja. Voor mij is roggebrood het lekkerste.

Mijn kerk is het echter niet.

Maar ik wil het wel hardop zeggen om je een plezier te doen.

De RKK ziet alle sex buiten het huwelijk als een zonde. Dus ik vrees dat wat je daar schrijft:

Je kan door je geaardheid naar de hel gaan. Het zijn van homo is genoeg, je bent dan niet meer welkom in de kerk

... Niet helemaal juist is. Het is het gedrag eerder dan het zijn op zich.

Andro
24 februari 2010, 18:43
Misschien wist hij dat niet?Les Excuses sont faits pour s'en servir...

Preuße
24 februari 2010, 19:20
Toch interessant om zien hoe al die extremistische homo-activisten steeds neigen naar intimidatie en verbaal geweld. Ook dreigen en een beledigende, provocatieve manier van "protesteren" hoort er steeds bij. De haat en de nijd druipen er steeds van af. Het doet me allemaal sterk denken aan de bruine SA (wiens leider, Ernst Röhm, een openlijke homofiel was trouwens) die ging "protesteren" tijdens de jaren '30 voor de synagogen. We weten allemaal hoe dat is geëindigd. Ik kan me ook nog herinneren, overigens, aan de vele racistische tirades die de homofielen hier tegen forumlid Uh-Huh begonnen. Hun eigen pervers en smakeloos leven leidt blijkbaar tot bijzonder weinig vreugde, wanneer hun enige verzetje het aanvallen van andersdenkenden is.

Bovenbuur
24 februari 2010, 19:23
Bruin brood is lekker als je dat vindt ja. Voor mij is roggebrood het lekkerste.

Mijn kerk is het echter niet.

Maar ik wil het wel hardop zeggen om je een plezier te doen.

De RKK ziet alle sex buiten het huwelijk als een zonde. Dus ik vrees dat wat je daar schrijft:



... Niet helemaal juist is. Het is het gedrag eerder dan het zijn op zich.

Maar wie zegt dat die homo's seks hadden gehad, of sindsien niet meer hadden gebiecht? Wie zegt trouwens dat er geeneen van die homo's getrouwd was? Ja, dat kan tegenwoordig. Niet in de kerk nee, maar is dat hun schuld? En ongetrouwde hetero's worden niet geweigerd, ook niet als ze zich suf neuken. En als het jouw kerk niet is begrijp ik niet waarom je zelfs na een zin als "Maar ik wil het wel hardop zeggen om je een plezier te doen" niet toegeeft dat homo's hier gewoon keihard genaaid worden, er komt een dikke middeleeuwse fuck you hun kant uit namens de jurk in Rome. De betreffende kerkgemeenschap ziet, in navolging van het Vaticaan, homo zijn, of in ieder geval toegeven dat je homo bent en niet naar een psychiater rennen om je doodongelukkig te laten "behandelen" als een zonde.

redwasp
24 februari 2010, 19:29
vrede,

Toch interessant om zien hoe al die extremistische homo-activisten steeds neigen naar intimidatie en verbaal geweld. Ook dreigen en een beledigende, provocatieve manier van "protesteren" hoort er steeds bij. De haat en de nijd druipen er steeds van af. Het doet me allemaal sterk denken aan de bruine SA (wiens leider, Ernst Röhm, een openlijke homofiel was trouwens) die ging "protesteren" tijdens de jaren '30 voor de synagogen. We weten allemaal hoe dat is geëindigd. Ik kan me ook nog herinneren, overigens, aan de vele racistische tirades die de homofielen hier tegen forumlid Uh-Huh begonnen. Hun eigen pervers en smakeloos leven leidt blijkbaar tot bijzonder weinig vreugde, wanneer hun enige verzetje het aanvallen van andersdenkenden is.

de sa-top werd om politieke redenen door de hitlerianen geliquideerd. het feit dat röhm janet was, was voorheen nooit een probleem geweest. tijdens de coup tegen de sa werd strafwetartikel 175 ineens boven het stof gehaald om de homoseksualiteit van röhm en de mensen rond hem te problematiseren.

vrede,

redwasp

cookie monster
24 februari 2010, 21:14
Leer nu toch eens schrijven ! Ge zijt een belediging voor de evolutie.En dan ??


Zoals gij een belediging zijt voor de soort. Mensen met een visuele handicap aanvallen omdat ze niet perfect kunnen schrijven, is not done.Maakt nietuit ;)

Doki
24 februari 2010, 21:16
De rooms-katholieke kerk en haar parochies mogen zelf bepalen aan wie ze de hostie verschaft en aan wie niet.

Dit is een veelgehoord argument, maar ik zou toch niet te snel overgaan tot die conclusie. In Groot-Brittanië is laatst nog een proces geëindigd, gebaseerd op een klacht tegen de Anglicaanse Kerk voor het discrimineren van vrouwen. De Kerk werd in die zaak als (potentiële) werkgever beschouwd. Uiteindelijk heeft de klager de zaak verloren, want het Britse parlement heeft een uitzondering goedgekeurd waardoor de Kerk verder mag "discrimineren" inzake het priesterambt. Dit proces toont wel aan dat er tegenwoordig met de microscoop wordt gekeken naar wat een religieuze organisatie wettelijk wel of niet mag. De tijd dat het woord van Meneer de Paster wet was, is in onze streken voorgoed voorbij. Desondanks denk ik dat een eventuele klacht van de homobeweging in het geval van Reuzel niet ontvankelijk zou worden verklaard. Het gaat hier niet om een werkgever-werknemer-relatie, en de pastoor van Reuzel is bijvoorbeeld niet zover gegaan om homo's de toegang tot zijn kerkgebouw te ontzeggen.

De vergelijking die door de priester in Reuzel wordt gebruikt is heel duidelijk: als je bij een handbalclub gaat, dan verbindt je jezelf ertoe om je volgens het reglement van die club te gedragen. En staat dat reglement je niet aan, dan ga je uit de club. Alleen schort er wat aan die vergelijking. De publieke invloedssfeer van een handbalclub is namelijk niet van dezelfde grootte als die van de Katholieke kerk. Als de Kerk een standpunt inneemt, dan is het effect daarvan in onze streken eerder matig, maar in andere landen kan dat effect ernstige vormen aannemen. Zo heeft het condoomverbod van de Kerk in Afrika de AIDS-epidemie alleen maar aangewakkerd, hoewel het ook daar om een standpunt van een organisatie gaat (dat dus in principe vrijblijvend is).

De Kerk moet niet doen alsof ze zomaar eender welk standpunt kan innemen, zonder verantwoordelijkheid te hoeven dragen over de mogelijke gevolgen van dat standpunt. Ze is nog steeds een invloedrijke organisatie, en ze moet dus wel degelijk rekening houden hiermee. Alleen al daarom vind ik het gedrag van die pastoor in Reuzel onaanvaardbaar, zelfs al ben ik zelf geen katholiek en behoor ik dus niet tot zijn handbalclub. Puur als denkoefening is het interessant om eens na te gaan wat er zou gebeuren indien morgen een katholieke inwoner van Reuzel zijn tweeloop zou nemen, en een homo omver zou knallen. De kans is groot dat het debat in dat geval een heel andere dimensie zou krijgen.

Raf
24 februari 2010, 23:19
Misschien wist hij dat niet?

En dan? Is dat een excuus om iemand aan te vallen?

Flippend Rund
24 februari 2010, 23:36
Het zal me een worst wezen of het discriminatie is. Die mensen zijn hun hele leven trouw katholiek geweest, ze komen zelfs nog naar de kerk, wie doet dat nou nog tegenwoordig? Bovendien ben je er al de hele tijd omheen aan het kletsen, je ligt homo's te vergelijken met mensen die vreemdgaan, zelfs met de verschrikkelijke ongelovigen die stiekem je kerk infiltreren (bruin brood smaakt toch beter hoor). Maar zeg het nou eens hardop: de RKK beschouwd homo zijn als een zonde. Je kan door je geaardheid naar de hel gaan. Het zijn van homo is genoeg, je bent dan niet meer welkom in de kerk. Want zo werkt het kennelijk.

Is dat zo? Ik had altijd verstaan dat homofiel zijn op zich geen zonde is, enkel homoseksuele handelingen. Anders is er inderdaad niet veel hoop, aangezien een mens zijn geaardheid niet kan veranderen. We zijn geen protestanten hier :-)

En daar hoef je echt niet zo omheen te kletsen hoor, we vinden het allemaal prima dat het zo werkt, we begrijpen het alleen niet helemaal, van beide kanten niet.

den dinges
24 februari 2010, 23:46
Vermits er homoseksuele pausen waren en er homoseksuele priesters zijn mogen er ook homoseksuele gelovigen zijn, of niet?

Het zou mij verwonderen moest de paus gelijk welk soort sexueel leven hebben. En met zijn voorganger was het er nog erger aan toe.

Xenophon
25 februari 2010, 01:30
En dan? Is dat een excuus om iemand aan te vallen?

We zouden het toch beter begrijpen als hij het niet wist.

bgf324
25 februari 2010, 02:14
vrede,



de sa-top werd om politieke redenen door de hitlerianen geliquideerd. het feit dat röhm janet was, was voorheen nooit een probleem geweest. tijdens de coup tegen de sa werd strafwetartikel 175 ineens boven het stof gehaald om de homoseksualiteit van röhm en de mensen rond hem te problematiseren.

vrede,

redwasp

Eigenlijk sjans dat de SA-top vermoord geweest is.:-o
Stel u voor da Rohm de 2de persoon naast Hitler was tijdens WO2.

Wat voor slechte naam zouden we dan gehad hebben. 8O "Homo's zijn verantwoordelijk voor de genocide op Joden!"


(En wss zouden da nazi's dan nog meer voor lederjanetten uitgelachen worden dan nu :lol:)

Alboreto
25 februari 2010, 07:06
Dit is een veelgehoord argument, maar ik zou toch niet te snel overgaan tot die conclusie. In Groot-Brittanië is laatst nog een proces geëindigd, gebaseerd op een klacht tegen de Anglicaanse Kerk voor het discrimineren van vrouwen. De Kerk werd in die zaak als (potentiële) werkgever beschouwd. Uiteindelijk heeft de klager de zaak verloren, want het Britse parlement heeft een uitzondering goedgekeurd waardoor de Kerk verder mag "discrimineren" inzake het priesterambt. Dit proces toont wel aan dat er tegenwoordig met de microscoop wordt gekeken naar wat een religieuze organisatie wettelijk wel of niet mag. De tijd dat het woord van Meneer de Paster wet was, is in onze streken voorgoed voorbij. Desondanks denk ik dat een eventuele klacht van de homobeweging in het geval van Reuzel niet ontvankelijk zou worden verklaard. Het gaat hier niet om een werkgever-werknemer-relatie, en de pastoor van Reuzel is bijvoorbeeld niet zover gegaan om homo's de toegang tot zijn kerkgebouw te ontzeggen.

De vergelijking die door de priester in Reuzel wordt gebruikt is heel duidelijk: als je bij een handbalclub gaat, dan verbindt je jezelf ertoe om je volgens het reglement van die club te gedragen. En staat dat reglement je niet aan, dan ga je uit de club. Alleen schort er wat aan die vergelijking. De publieke invloedssfeer van een handbalclub is namelijk niet van dezelfde grootte als die van de Katholieke kerk. Als de Kerk een standpunt inneemt, dan is het effect daarvan in onze streken eerder matig, maar in andere landen kan dat effect ernstige vormen aannemen. Zo heeft het condoomverbod van de Kerk in Afrika de AIDS-epidemie alleen maar aangewakkerd, hoewel het ook daar om een standpunt van een organisatie gaat (dat dus in principe vrijblijvend is).

De Kerk moet niet doen alsof ze zomaar eender welk standpunt kan innemen, zonder verantwoordelijkheid te hoeven dragen over de mogelijke gevolgen van dat standpunt. Ze is nog steeds een invloedrijke organisatie, en ze moet dus wel degelijk rekening houden hiermee. Alleen al daarom vind ik het gedrag van die pastoor in Reuzel onaanvaardbaar, zelfs al ben ik zelf geen katholiek en behoor ik dus niet tot zijn handbalclub. Puur als denkoefening is het interessant om eens na te gaan wat er zou gebeuren indien morgen een katholieke inwoner van Reuzel zijn tweeloop zou nemen, en een homo omver zou knallen. De kans is groot dat het debat in dat geval een heel andere dimensie zou krijgen.

Mooie post.
Ik deel dit standpunt volledig.

redwasp
25 februari 2010, 13:29
vrede,

Eigenlijk sjans dat de SA-top vermoord geweest is.:-o
Stel u voor da Rohm de 2de persoon naast Hitler was tijdens WO2.

Wat voor slechte naam zouden we dan gehad hebben. 8O "Homo's zijn verantwoordelijk voor de genocide op Joden!"


(En wss zouden da nazi's dan nog meer voor lederjanetten uitgelachen worden dan nu :lol:)

voor de liquidatie van de sa-top (die vooral diende om de macht en de invloed van de radikalere en meer elitaire ss uit te breiden) was de nazi-cultuur eigenlijk behoorlijk homo-erotisch getint. de schoonheid van mannelijk naakt (gezonde blonde germaanse knapen wel te verstaan) werd gecultiveerd in allerlei naturistische en op sport en buitenleven geënte organisaties. de sterke vriendschapsband tussen kameraden werd geërotiseerd en er bestond in de feiten een relatieve tolerantie ten aanzien van homoseksualiteit.

de coup van de ss tegen de sa was, samen met de haat van de nazi's tegen joodse en linkse homo-activisten als magnus hirschfeld en zijn instituut, de directe aanleiding voor de homocaust die uiteindelijk honderdduizenden mannen op een industriële manier zou vermoorden alleen omwille van hun seksuele en relationele voorkeur.

vrede,

redwasp

Xenophon
25 februari 2010, 13:50
vrede,



voor de liquidatie van de sa-top (die vooral diende om de macht en de invloed van de radikalere en meer elitaire ss uit te breiden) was de nazi-cultuur eigenlijk behoorlijk homo-erotisch getint. de schoonheid van mannelijk naakt (gezonde blonde germaanse knapen wel te verstaan) werd gecultiveerd in allerlei naturistische en op sport en buitenleven geënte organisaties. de sterke vriendschapsband tussen kameraden werd geërotiseerd en er bestond in de feiten een relatieve tolerantie ten aanzien van homoseksualiteit.

de coup van de ss tegen de sa was, samen met de haat van de nazi's tegen joodse en linkse homo-activisten als magnus hirschfeld en zijn instituut, de directe aanleiding voor de homocaust die uiteindelijk honderdduizenden mannen op een industriële manier zou vermoorden alleen omwille van hun seksuele en relationele voorkeur.

vrede,

redwasp

Is dat een nieuw begrip, "de homocaust"?

Bovenbuur
25 februari 2010, 14:33
Is dat zo? Ik had altijd verstaan dat homofiel zijn op zich geen zonde is, enkel homoseksuele handelingen. Anders is er inderdaad niet veel hoop, aangezien een mens zijn geaardheid niet kan veranderen. We zijn geen protestanten hier :-)

Mooi, nou beginnen we het eens te raken. Het gaat overigens wel om openljk homoseksuelen, mensen die toegeven homo te zijn. Misschien dat je van deze kerk nog wel stiekem homoseksueel mag zijn, of misschien word de coming out wel gezien als een aanzet naar homoseksuele handelingen, omdat je in principe aangeeft beschikbaar te zijn. Niet dat ik daarmee beter snap waarom mensen met een bril tegenwoordig wel de mis mogen voordragen maar homo's nog steeds verboden zijn, maar in principe is er inderdaad een kans dat deze kerk het wel prima vind als je alleen stiekem met je hoofd bij iemand van hetzelfde geslacht zit maar toch maar een vruchtbaar huwelijk opbouwd omdat het nou eenmaal zou hoort.

Xenophon
25 februari 2010, 15:38
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp
vrede,



voor de liquidatie van de sa-top (die vooral diende om de macht en de invloed van de radikalere en meer elitaire ss uit te breiden) was de nazi-cultuur eigenlijk behoorlijk homo-erotisch getint. de schoonheid van mannelijk naakt (gezonde blonde germaanse knapen wel te verstaan) werd gecultiveerd in allerlei naturistische en op sport en buitenleven geënte organisaties. de sterke vriendschapsband tussen kameraden werd geërotiseerd en er bestond in de feiten een relatieve tolerantie ten aanzien van homoseksualiteit.

de coup van de ss tegen de sa was, samen met de haat van de nazi's tegen joodse en linkse homo-activisten als magnus hirschfeld en zijn instituut, de directe aanleiding voor de homocaust die uiteindelijk honderdduizenden mannen op een industriële manier zou vermoorden alleen omwille van hun seksuele en relationele voorkeur.

vrede,

redwasp

Is dat een nieuw begrip, "de homocaust"?

Was er misschien dan ook een zigeunercaust en een gehandicaptencaust? En een communistencaust en een socialistencaust?

Waarschijnlijk dan ook een katholiekencaust?

Sus Iratus
25 februari 2010, 17:41
Homohatende neger doet zijn zegje tijdens verkiezingscampagne (http://www.at5.nl/artikelen/34488/lijsttrekker-rmp-bestrijdt-homoseksualiteit)



"...Het is heel normaal om te zeggen: Ik heb een hekel aan homofielen. Ik ben hetero. Ik ben ook katholiek. Stem op de Moderne Republikeinse Partij en we gaan die homofielen er uit sodemieteren. Het spijt me, maar de homofiel moet even weg. Amsterdam snakt naar een heteroseksuele Adam & Eva periode. De homofiel wordt gewoon te dominant. Veel homofielen zitten in het bestuur. We hebben te maken met heel agressieve homofiele groepen zoals die homofielen bij de politie. Dat moet gewoon weg!"

Waarmee tevens aangetoond is dat ook medelanders zeer discriminerende zaken kunnen zeggen. Ben dan ook benieuwd of hij ook door een antiracismebureau'tje gaat worden vervolgd voor deze imbeciele uitspraken of dat ze dat met de mantel der multiculturele liefde gaan bedekken.

Bovenbuur
25 februari 2010, 17:54
Homohatende neger doet zijn zegje tijdens verkiezingscampagne (http://www.at5.nl/artikelen/34488/lijsttrekker-rmp-bestrijdt-homoseksualiteit)



Waarmee tevens aangetoond is dat ook medelanders zeer discriminerende zaken kunnen zeggen. Ben dan ook benieuwd of hij ook door een antiracismebureau'tje gaat worden vervolgd voor deze imbeciele uitspraken of dat ze dat met de mantel der multiculturele liefde gaan bedekken.

Hoezo multicultureel? Ik dacht dat alleen de islam voorgetrokken werd, deze neger is een christen, die worden altijd achtergesteld toch?

Sus Iratus
25 februari 2010, 17:57
Hoezo multicultureel? Ik dacht dat alleen de islam voorgetrokken werd, deze neger is een christen, die worden altijd achtergesteld toch?
Alle religieuze gekken hebben doorgaans een streepje voor, ook christenen.

redwasp
25 februari 2010, 18:08
vrede,

Is dat een nieuw begrip, "de homocaust"?

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=homocaust

vrede,

redwasp

Albrecht
25 februari 2010, 19:09
vrede,



http://www.urbandictionary.com/define.php?term=homocaust

vrede,

redwasp
Urban dictionary's definities maken het geen geldig woord. Als "holo" nu eens Jood betekende, dan was het aannemelijk.

Preuße
25 februari 2010, 19:56
De "homocaust"?! Het kon niet uitblijven natuurlijk. Geheel in lijn met hun perverse levensstijl wordt nu ook op perverse manier de holocaust door homofielen misbruikt om zichzelf als slachtoffer in de schijnwerpers te lanceren. Ongelofelijk.

Sus Iratus
25 februari 2010, 20:14
De "homocaust"?! Het kon niet uitblijven natuurlijk. Geheel in lijn met hun perverse levensstijl wordt nu ook op perverse manier de holocaust door homofielen misbruikt om zichzelf als slachtoffer in de schijnwerpers te lanceren. Ongelofelijk.
Het vreemde is dan wel weer dat sommige homo's graag een lederen versie van die nazi-petten ophebben als deel van hun outfit. Stockholmsyndroom?

http://www.folia.nl/uploads/big/__Leer.jpg

bgf324
26 februari 2010, 01:38
Homohatende neger doet zijn zegje tijdens verkiezingscampagne (http://www.at5.nl/artikelen/34488/lijsttrekker-rmp-bestrijdt-homoseksualiteit)



Waarmee tevens aangetoond is dat ook medelanders zeer discriminerende zaken kunnen zeggen. Ben dan ook benieuwd of hij ook door een antiracismebureau'tje gaat worden vervolgd voor deze imbeciele uitspraken of dat ze dat met de mantel der multiculturele liefde gaan bedekken.

Het is maar nen neger :lol: Logisch dat mensen die mentaal niet zo ontwikkeld zijn zulk zever uitslaan.
Kijk naar de neonazi's: 'De trots van het Vlaams ras' Over het algemeen gabbertjes die achter de vuilniskar lopen en in sociale woning leven.


Deze vond ik wel een goede: "De homofielen bij de politie moeten weg" :lol:

bgf324
26 februari 2010, 01:52
Homohatende neger doet zijn zegje tijdens verkiezingscampagne (http://www.at5.nl/artikelen/34488/lijsttrekker-rmp-bestrijdt-homoseksualiteit)



Waarmee tevens aangetoond is dat ook medelanders zeer discriminerende zaken kunnen zeggen. Ben dan ook benieuwd of hij ook door een antiracismebureau'tje gaat worden vervolgd voor deze imbeciele uitspraken of dat ze dat met de mantel der multiculturele liefde gaan bedekken.

Krijgen we dan als atheist ook het recht om de gelovigen te bestrijden?

bgf324
26 februari 2010, 01:53
vrede,



voor de liquidatie van de sa-top (die vooral diende om de macht en de invloed van de radikalere en meer elitaire ss uit te breiden) was de nazi-cultuur eigenlijk behoorlijk homo-erotisch getint. de schoonheid van mannelijk naakt (gezonde blonde germaanse knapen wel te verstaan) werd gecultiveerd in allerlei naturistische en op sport en buitenleven geënte organisaties. de sterke vriendschapsband tussen kameraden werd geërotiseerd en er bestond in de feiten een relatieve tolerantie ten aanzien van homoseksualiteit.

de coup van de ss tegen de sa was, samen met de haat van de nazi's tegen joodse en linkse homo-activisten als magnus hirschfeld en zijn instituut, de directe aanleiding voor de homocaust die uiteindelijk honderdduizenden mannen op een industriële manier zou vermoorden alleen omwille van hun seksuele en relationele voorkeur.

vrede,

redwasp

Stel dat de coup er nooit was geweest, dan was de hele nazibeweging wellicht een bende a-politieke relnichten geweest. Nog meer dan dat het nu is.

redwasp
26 februari 2010, 02:13
vrede,

Urban dictionary's definities maken het geen geldig woord.

wanneer het woord door een groep mensen gebruikt wordt, is het een geldig woord. er bestaan geen eeuwige semantische wetten.

Als "holo" nu eens Jood betekende, dan was het aannemelijk.

dit is een voorbeeld van een portmanteau.

dat je dit soort neologismen niet waardeert is een esthetische keuze, een keuze waarmee ik persoonlijk overigens voor een groot stuk ook achter sta. het blijft echter een persoonlijke esthetische waardering.

ik opteer ervoor om portmanteau-woorden (portmantoorden?) pas daar te gebruiken waar ze al een zekere frequentie van circuleren hebben en dus al min of meer als zelfstandig woord bestaan. hoe zeer ik gruwel van linguistische gedrochten als 'workoholic', 'spork' en ja ook 'homocaust', kies ik er voor om ze toch te gebruiken. we hebben namelijk vaak niet zomaar zelf te beslissen welke woorden er door de goegemeente gebruikt worden in ons tijdsgewricht.

vrede,

redwasp

Albrecht
26 februari 2010, 11:19
vrede,



wanneer het woord door een groep mensen gebruikt wordt, is het een geldig woord. er bestaan geen eeuwige semantische wetten.



dit is een voorbeeld van een portmanteau.

dat je dit soort neologismen niet waardeert is een esthetische keuze, een keuze waarmee ik persoonlijk overigens voor een groot stuk ook achter sta. het blijft echter een persoonlijke esthetische waardering.

ik opteer ervoor om portmanteau-woorden (portmantoorden?) pas daar te gebruiken waar ze al een zekere frequentie van circuleren hebben en dus al min of meer als zelfstandig woord bestaan. hoe zeer ik gruwel van linguistische gedrochten als 'workoholic', 'spork' en ja ook 'homocaust', kies ik er voor om ze toch te gebruiken. we hebben namelijk vaak niet zomaar zelf te beslissen welke woorden er door de goegemeente gebruikt worden in ons tijdsgewricht.

vrede,

redwasp
Het verschil is, die woorden worden al veel gebruikt, en staan zelfs in fatsoenlijke woordenboeken.

Maar Urban Dictionary woorden worden soms door maar één gebruiker gebruikt. Leuke woorden: homoboyfriendophobia, Cathoholic, CathoNazi, Atheist Ambush, Atheistmas, Atheistian, Vaguebooking, ...

Xenophon
26 februari 2010, 13:04
Het is maar nen neger :lol: Logisch dat mensen die mentaal niet zo ontwikkeld zijn zulk zever uitslaan.
Kijk naar de neonazi's: 'De trots van het Vlaams ras' Over het algemeen gabbertjes die achter de vuilniskar lopen en in sociale woning leven.


Deze vond ik wel een goede: "De homofielen bij de politie moeten weg" :lol:

Enige haat is u ook niet vreemd zie ik.

rikus
26 februari 2010, 16:33
Update:
Bisschop Den Bosch: open zenuw geraakt

Geplaatst: 26 februari 2010 11:21, laatste wijziging: 26 februari 2010 14:59

DEN BOSCH - Bisschop Antoon Hurkmans van Den Bosch heeft vrijdagochtend in een gesprek met COC Nederland en hoofdredacteur Henk Krol van de Gay Krant het standpunt van de rooms-katholieke kerk herhaald dat het verzoek aan praktiserende homoseksuelen is om niet ter communie te gaan.
http://www.brabantsdagblad.nl/multimedia/archive/00751/Eetinter_751344b.JPG
'Bisschop Antoon Hurkmans

Wel erkende de bisschop dat door de rel over de weigering van de hostie aan de openlijke homoseksuele prins carnaval in Reusel een open zenuw is geraakt. Hurkmans vertelde na afloop van het gesprek aan de pers dat hij de pijn kan delen van mensen die het belangrijke sacrament niet kunnen ontvangen. Hij hoopt dat homoseksuelen de kerk niet loslaten. ,,De communie is maar een onderdeel van het geheel.''

De eigen verantwoordelijkheid van kerkgangers om de heilige communie te ontvangen en daarmee het geloof te onderschrijven is groot, benadrukte Hurkmans.
Gewetensvrijheid

Ook het Werkverband van Katholieke Homo-Pastores (WKHP) vindt het ontoelaatbaar dat kerkelijke ambtsdragers in de integriteit van gelovigen treden. Uitsluiting van de communie getuigt van gebrek aan respect en gaat in tegen het ook door de Rooms-katholieke Kerk beleden principe van gewetensvrijheid.

Plebaan (pastoor) Geertjan van Rossem van de Sint-Jan in Den Bosch erkende dat de afgelopen jaren een zekere onzorgvuldigheid is geslopen in de uitreiking van de hostie en hij verwacht dat kerkgangers de komende tijd meer uitleg zullen krijgen over de betekenis ervan. Partijen spraken over een open en vriendelijk gesprek.
Verstoring

Vice-voorzitter Vera Bergkamp van COC Nederland noemde de boodschap van de bisschop echter 'verdrietig' en 'hard'. Het is nog onbekend hoe het bisdom gaat reageren op de oproep aan homoseksuelen om zondagochtend de eucharistieviering in de Sint-Jan bij te wonen. Het bisdom denkt daar nog over na maar is bezorgd over een verstoring van de mis, vertelde Van Rossem.

Het COC en de Gay Krant betitelen de actie van zondag als een smeekbede. Hoofdredacteur Henk Krol kondigde aan dat hij de mis zal bijwonen maar niet ter communie gaat. ,,Ik wil niet provoceren.''
http://www.volkskrantblog.nl/pub/mm/2006/11/1163177708.91031.gifbron: (http://www.nd.nl/artikelen/2010/februari/26/bisschop-open-zenuw-geraakt)
http://www.volkskrantblog.nl/pub/mm/2008/02/1203356723.33361.jpg