PDA

View Full Version : "En dan zat hij met zijn hand in je broek"


Derk de Tweede
1 maart 2010, 10:25
De overste van de paters salesianen Herman Spronck pleit voor ‘een breed onderzoek’ naar mogelijk seksueel misbruik van jongeren in katholieke instellingen. ‘Ik denk niet dat het beperkt bleef tot het juvenaat Don Rua in ’s-Heerenberg’, zegt hij in een telefonisch gesprek met de Volkskrant. Het moet een breed onderzoek worden onder ‘jongeren die geleefd hebben te midden van priesters en religieuzen, niet alleen jongens, ook meisjes’.

http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1353909.ece/En_dan_zat_hij_met_zijn_hand_in_je_broek

Wat is er toch mis met al die RK jeugdinstellingen ? Hoe haal je het in je kop om als priester niet met je fikken van een kind af te blijven.
Zou dat achterlijke celibaat er mee te maken hebben ?

Loki
1 maart 2010, 10:51
Wie het celibaat niet aankan moet maar geen priester worden. Het is maar een flauw excuus dat door gebrek aan seks priesters zouden perverteren. Het lijkt me logischer dat pedofielen zich gewoon tot het priesterschap aangetrokken voelen. De oplossing zou nochtans simpel kunnen zijn, die vetzakken gewoon volledig uit de kerk bannen en zelfs hun recht op de communie ontzeggen. Maar de kerk is daar blijkbaar een ietsiepietsie te pragmatisch voor.

Inno
1 maart 2010, 11:19
excommunicatie en openlijk aan de schandpaal nagelen, al dan niet symbolisch.

Derk de Tweede
1 maart 2010, 11:41
Wie het celibaat niet aankan moet maar geen priester worden. Het is maar een flauw excuus dat door gebrek aan seks priesters zouden perverteren. Het lijkt me logischer dat pedofielen zich gewoon tot het priesterschap aangetrokken voelen. De oplossing zou nochtans simpel kunnen zijn, die vetzakken gewoon volledig uit de kerk bannen en zelfs hun recht op de communie ontzeggen. Maar de kerk is daar blijkbaar een ietsiepietsie te pragmatisch voor.

Wat is het doel van het celibaat ?
Het zal alleen maar leiden tot seksueel wangedrag.
Een normaal mens kan niet zonder seksualiteit, dus ook priesters, nonnen en pauzen niet.
Hef het celibaat gewoon op.

Loki
1 maart 2010, 12:04
Wat is het doel van het celibaat ?
Het zal alleen maar leiden tot seksueel wangedrag.
Een normaal mens kan niet zonder seksualiteit, dus ook priesters, nonnen en pauzen niet.
Hef het celibaat gewoon op.

Het celibaat komt in vele godsdiensten voor en heeft als doel zich niet te laten afleiden van de eigen wil. Het is de bedoeling zich ten dienste te stellen van de gelovigen en god, waar het eigen ik van geen belang is. De drang naar seks kan dus niet samengaan met het priesterschap aangezien het ervoor zorgt dat de eigen wil op die manier niet meer ondergeschikt is. Je kan God of je medemens niet horen als je eigen willetje steeds staat te roepen.

Priesterschap is dan ook niet weggelegd voor gewone mensen.

filosoof
1 maart 2010, 12:17
Wie het celibaat niet aankan moet maar geen priester worden. Het is maar een flauw excuus dat door gebrek aan seks priesters zouden perverteren. Het lijkt me logischer dat pedofielen zich gewoon tot het priesterschap aangetrokken voelen. De oplossing zou nochtans simpel kunnen zijn, die vetzakken gewoon volledig uit de kerk bannen en zelfs hun recht op de communie ontzeggen. Maar de kerk is daar blijkbaar een ietsiepietsie te pragmatisch voor.excommunicatie en openlijk aan de schandpaal nagelen, al dan niet symbolisch.En waarom die halfbakken maatregelen? Waarom ze niet gewoon voor een rechtbank brengen? Omdat 't priesters zijn? 8O
Het zijn criminelen.

Artikel 249
1
Hij die ontucht pleegt met zijn minderjarig kind, stiefkind of pleegkind, zijn pupil, een aan zijn zorg, opleiding of waakzaamheid toevertrouwde minderjarige of zijn minderjarige bediende of ondergeschikte, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van de vierde categorie.
http://www.wetboek-online.nl/wet/Wetboek%20van%20Strafrecht/249.html

filosoof
1 maart 2010, 12:24
Het celibaat komt in vele godsdiensten voor en heeft als doel zich niet te laten afleiden van de eigen wil. Het is de bedoeling zich ten dienste te stellen van de gelovigen en god, waar het eigen ik van geen belang is. De drang naar seks kan dus niet samengaan met het priesterschap aangezien het ervoor zorgt dat de eigen wil op die manier niet meer ondergeschikt is. Je kan God of je medemens niet horen als je eigen willetje steeds staat te roepen.

Priesterschap is dan ook niet weggelegd voor gewone mensen.
Voor aseksuele mensen dus? Zijn die mensen dan wel de juiste om hun parochianen te bregrijpen? Ik betwijfel het.

Bovenbuur
1 maart 2010, 12:40
Wat is het doel van het celibaat ?
Het zal alleen maar leiden tot seksueel wangedrag.
Een normaal mens kan niet zonder seksualiteit, dus ook priesters, nonnen en pauzen niet.
Hef het celibaat gewoon op.

Een gewoon mens kan prima zonder seks, en zeker zonder seks met kinderen. De vraag is alleen waarom je zo graag zonder seksualiteit zou willen leven. Is daar een goede reden voor? Is met niet gewoon leuker?

Bovenbuur
1 maart 2010, 12:42
Het celibaat komt in vele godsdiensten voor en heeft als doel zich niet te laten afleiden van de eigen wil. Het is de bedoeling zich ten dienste te stellen van de gelovigen en god, waar het eigen ik van geen belang is. De drang naar seks kan dus niet samengaan met het priesterschap aangezien het ervoor zorgt dat de eigen wil op die manier niet meer ondergeschikt is. Je kan God of je medemens niet horen als je eigen willetje steeds staat te roepen.

Priesterschap is dan ook niet weggelegd voor gewone mensen.

Maar de drang naar seks lijkt bij priesters nog steeds aanwezig. Kan je ze niet beter hun ding laten doen om die drang te bevredigen en ze zich daarna weer op god laten werpen? [/pun intended]

Herr Flick
1 maart 2010, 13:21
De overste van de paters salesianen Herman Spronck pleit voor ‘een breed onderzoek’ naar mogelijk seksueel misbruik van jongeren in katholieke instellingen. ‘Ik denk niet dat het beperkt bleef tot het juvenaat Don Rua in ’s-Heerenberg’, zegt hij in een telefonisch gesprek met de Volkskrant. Het moet een breed onderzoek worden onder ‘jongeren die geleefd hebben te midden van priesters en religieuzen, niet alleen jongens, ook meisjes’.

http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1353909.ece/En_dan_zat_hij_met_zijn_hand_in_je_broek

Wat is er toch mis met al die RK jeugdinstellingen ? Hoe haal je het in je kop om als priester niet met je fikken van een kind af te blijven.
Zou dat achterlijke celibaat er mee te maken hebben ?

Ze moeten dringend eens gaan beginnen, met die kinderpakkende vetzakken publiekelijk fysisch te castreren , de boel dichtschroeien, met een heet stijkijzer, en ze vervolgens met pek en veren, overgoten, loslaten.

maar voor mij mogen ze ze ook gewoon een spuitje geven.

Loki
1 maart 2010, 13:27
En waarom die halfbakken maatregelen? Waarom ze niet gewoon voor een rechtbank brengen? Omdat 't priesters zijn? 8O
Het zijn criminelen.

Artikel 249
1
Hij die ontucht pleegt met zijn minderjarig kind, stiefkind of pleegkind, zijn pupil, een aan zijn zorg, opleiding of waakzaamheid toevertrouwde minderjarige of zijn minderjarige bediende of ondergeschikte, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van de vierde categorie.
http://www.wetboek-online.nl/wet/Wetboek%20van%20Strafrecht/249.html

Volledig mee eens, ik ben zelfs van mening dat priester gezien hun functie zwaarder moeten worden gestraft.

filosoof
1 maart 2010, 13:29
Ze moeten dringend eens gaan beginnen, met die kinderpakkende vetzakken publiekelijk fysisch te castreren , de boel dichtschroeien, met een heet stijkijzer, en ze vervolgens met pek en veren, overgoten, loslaten.

maar voor mij mogen ze ze ook gewoon een spuitje geven.De "westerse beschaving" sprak.

Loki
1 maart 2010, 13:30
Maar de drang naar seks lijkt bij priesters nog steeds aanwezig. Kan je ze niet beter hun ding laten doen om die drang te bevredigen en ze zich daarna weer op god laten werpen? [/pun intended]

Het overgrote deel van de priester kunnen deze drang cultiveren in iets positief. Als een priester niet in staat is dit te doen, heeft hij geen enkel recht op moreel gezag over zijn parochianen.

Loki
1 maart 2010, 13:33
Voor aseksuele mensen dus? Zijn die mensen dan wel de juiste om hun parochianen te bregrijpen? Ik betwijfel het.

Zeer zeker, want door hun a-seksualiteit zijn ze beter dan wie ook in staat te begrijpen hoe je op morele wijze met seksuele drang kan omgaan.

Loki
1 maart 2010, 13:35
Seks is een belangrijk element in het handelen van de mens, wanneer je aan onthouding doet is er meer ruimte voor andere dingen.

filosoof
1 maart 2010, 13:56
Zeer zeker, want door hun a-seksualiteit zijn ze beter dan wie ook in staat te begrijpen hoe je op morele wijze met seksuele drang kan omgaan.

Seks is een belangrijk element in het handelen van de mens, wanneer je aan onthouding doet is er meer ruimte voor andere dingen.Ik betwijfel het: dominees, rabbis, imams, popes bewijzen het tegendeel.

filosoof
1 maart 2010, 13:58
Het overgrote deel van de priester kunnen deze drang cultiveren in iets positief. Als een priester niet in staat is dit te doen, heeft hij geen enkel recht op moreel gezag over zijn parochianen.Dus dominees, rabbis, imams, popes hebben geen moreel gezag of hebben geen recht op moreel gezag? ;-)

Loki
1 maart 2010, 13:59
Toegegeven...IK zou niet zonder kunnen, maar ben dan ook geen priester. De Dai Lama onthoud zich trouwens ook en is perfect in staat mensen met raad bij te staan, niemand die zich vragen stelt bij zijn a-seksualiteit.

Loki
1 maart 2010, 14:02
Dus dominees, rabbis, imams, popes hebben geen moreel gezag of hebben geen recht op moreel gezag? ;-)

lol
Het gaat over katholieken en die hebben dat nu eenmaal vooropgesteld...dus moeten ze zich daar aan houden, ander beliegen ze gewoon de mensen en verliezen ze dus hun moreel gezag.

filosoof
1 maart 2010, 14:03
Toegegeven...IK zou niet zonder kunnen, maar ben dan ook geen priester. De Dai Lama onthoudt zich trouwens ook en is perfect in staat mensen met raad bij te staan, niemand die zich vragen stelt bij zijn a-seksualiteit.Ik stel me die vragen wél betreffende de dalai lama.

Loki
1 maart 2010, 14:05
Jamaar ja, gij zijt filosoof, ge hoort dat nu eenmaal te doen.

filosoof
1 maart 2010, 14:06
lol
Het gaat over katholieken en die hebben dat nu eenmaal vooropgesteld...dus moeten ze zich daar aan houden, ander beliegen ze gewoon de mensen en verliezen ze dus hun moreel gezag.Het gaat erover of dat wel vooropgesteld moet zijn. Het priestercelibaat werd trouwens om wereldse redenen verplicht: tegengaan van simonie (vervreemding van kerkeigendommen, oa door erfenis) Concilie van Lateranen 1139, Innocentius II

filosoof
1 maart 2010, 14:10
Jamaar ja, gij zijt filosoof, ge hoort dat nu eenmaal te doen.http://thedalailamaisapoliticalfraud.blogspot.com/2008/03/dalai-lama-is-political-fraud-1.html

Nynorsk
1 maart 2010, 14:18
excommunicatie en openlijk aan de schandpaal nagelen, al dan niet symbolisch.

ja, kruisiging lijkt me hier een tof idee.
op een berg ofzo.

Anna List
1 maart 2010, 14:19
ja, kruisiging lijkt me hier een tof idee.
op een berg ofzo.

was er gisteren uitstekend weer voor :-P

Loki
1 maart 2010, 14:39
Het gaat erover of dat wel vooropgesteld moet zijn. Het priestercelibaat werd trouwens om wereldse redenen verplicht: tegengaan van simonie (vervreemding van kerkeigendommen, oa door erfenis) Concilie van Lateranen 1139, Innocentius II

Een terechte vraag waar ik niet onmiddellijk op kan antwoorden. Persoonlijk ben ik van mening dat ieder zijn geloof en de organisatie ervan mag invullen naar eigen goeddunken zolang dit niet ten koste is van een ander.

De vraag is dus in de eerste plaats of seksuele onthouding de oorzaak is van pervers gedrag en daar ben ik niet van overtuigd.

De seksuele excessen binnen de kerk zorgde er ook wel voor dat de autoriteit van de kerk ernstig in vraag werd gesteld.

M.b.t. de Lama heb je blijkbaar wel gelijk.

Derk de Tweede
1 maart 2010, 17:45
Het celibaat komt in vele godsdiensten voor en heeft als doel zich niet te laten afleiden van de eigen wil. Het is de bedoeling zich ten dienste te stellen van de gelovigen en god, waar het eigen ik van geen belang is. De drang naar seks kan dus niet samengaan met het priesterschap aangezien het ervoor zorgt dat de eigen wil op die manier niet meer ondergeschikt is. Je kan God of je medemens niet horen als je eigen willetje steeds staat te roepen.

Priesterschap is dan ook niet weggelegd voor gewone mensen.



niet te laten afleiden van de eigen wil betekent ook handjes thuishouden, zeker bij kinderen.
Met soloseks (masturbatie) heb ik geen moeite.

filosoof
1 maart 2010, 20:20
Een terechte vraag waar ik niet onmiddellijk op kan antwoorden. Persoonlijk ben ik van mening dat ieder zijn geloof en de organisatie ervan mag invullen naar eigen goeddunken zolang dit niet ten koste is van een ander.

De vraag is dus in de eerste plaats of seksuele onthouding de oorzaak is van pervers gedrag en daar ben ik niet van overtuigd.

De seksuele excessen binnen de kerk zorgde er ook wel voor dat de autoriteit van de kerk ernstig in vraag werd gesteld.

M.b.t. de Lama heb je blijkbaar wel gelijk.Het waren oa ook de excessen van de pausen die destijds het protestantisme niet veroorzaakten maar toch wind in de zeilen gaven.

filosoof
1 maart 2010, 20:24
niet te laten afleiden van de eigen wil betekent ook handjes thuishouden, zeker bij kinderen.
Met soloseks (masturbatie) heb ik geen moeite.Met wat ze onder elkaar uitsteken heb ik ook geen moeite.:lol::lol:
Hoe was dat liedje ook weer? "Wij zijn de paters jozefieten lange ...."

Albrecht
1 maart 2010, 20:28
Het waren oa ook de excessen van de pausen die destijds het protestantisme niet veroorzaakten maar toch wind in de zeilen gaven.
Paus Leo X stak het merendeel van zijn tijd en het geld van het Vaticaan in de kunst en de bib. Het grootste probleem van de Kerk in die tijd was dat het één grote warboel was geworden, waardoor misbruiken van onopgemerkt bleven, en daarom is ook het Concilie van Trente gestart.

Amon_Re
1 maart 2010, 21:40
De overste van de paters salesianen Herman Spronck pleit voor ‘een breed onderzoek’ naar mogelijk seksueel misbruik van jongeren in katholieke instellingen. ‘Ik denk niet dat het beperkt bleef tot het juvenaat Don Rua in ’s-Heerenberg’, zegt hij in een telefonisch gesprek met de Volkskrant. Het moet een breed onderzoek worden onder ‘jongeren die geleefd hebben te midden van priesters en religieuzen, niet alleen jongens, ook meisjes’.

http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1353909.ece/En_dan_zat_hij_met_zijn_hand_in_je_broek

Wat is er toch mis met al die RK jeugdinstellingen ? Hoe haal je het in je kop om als priester niet met je fikken van een kind af te blijven.
Zou dat achterlijke celibaat er mee te maken hebben ?

Het celibaat? Geen idee, maar een gezonde mens kiest er niet voor om voor eeuwig & altijd maagd te blijven

Amon_Re
1 maart 2010, 21:41
Wie het celibaat niet aankan moet maar geen priester worden. Het is maar een flauw excuus dat door gebrek aan seks priesters zouden perverteren. Het lijkt me logischer dat pedofielen zich gewoon tot het priesterschap aangetrokken voelen. De oplossing zou nochtans simpel kunnen zijn, die vetzakken gewoon volledig uit de kerk bannen en zelfs hun recht op de communie ontzeggen. Maar de kerk is daar blijkbaar een ietsiepietsie te pragmatisch voor.

Die vetzakken mogen ze aan de hoogste takken hangen van mij part

Amon_Re
1 maart 2010, 21:44
De "westerse beschaving" sprak.

't zou in ieder geval recidivisme voorkomen....

Amon_Re
1 maart 2010, 21:45
Het overgrote deel van de priester kunnen deze drang cultiveren in iets positief. Als een priester niet in staat is dit te doen, heeft hij geen enkel recht op moreel gezag over zijn parochianen.

Priesters hebben zowiezo geen 'recht op moreel gezag', niet meer of minder dan jij & ik. Het idee dat iemand 'moreel gezag' zou hebben is primitief & gevaarlijk, de maatschappij bepaalt de moraliteit van de maatschappij, niet wat een of andere dwaas die denkt dat'm weet wat 'god' wilt

Andro
1 maart 2010, 22:04
Volledig mee eens, ik ben zelfs van mening dat priester gezien hun functie zwaarder moeten worden gestraft.
Alsook diegenen die pedopriesters een hand boven het hoofd hielden/houden.

Derk de Tweede
2 maart 2010, 11:51
Met wat ze onder elkaar uitsteken heb ik ook geen moeite.:lol::lol:
Hoe was dat liedje ook weer? "Wij zijn de paters jozefieten lange ...."

Van mij mag de paus best wel een lekkere non pakken, als het maar wel op vrijwillige basis gebeurd en de non boven de 45 jaar oud is.

Derk de Tweede
2 maart 2010, 11:52
Alsook diegenen die pedopriesters een hand boven het hoofd hielden/houden.


Misbruikmeldingen RKK 'niet te tellen'

''Het aantal meldingen is niet te tellen. Ik ben er al de hele ochtend mee bezig.'' De instelling Hulp & Recht die hulp biedt aan mensen die zijn misbruikt binnen de Rooms-Katholieke Kerk krijgt sinds het afgelopen weekeinde steeds meer meldingen van misbruik. Dat zei een woordvoerster van Hulp & Recht dinsdag.

http://www.nu.nl/binnenland/2196422/misbruikmeldingen-rkk-niet-tellen.html

De beerput gaat open.

Vette Pois(s)on
2 maart 2010, 11:58
Gezonde mensen doen toch aan sex (en bedoel hier niet die van de perverse soort), of niet?

Al deze "emoties" ontkennen of proberen tegen te houden, geeft volgens mij problemen.

Inno
2 maart 2010, 13:08
seks is overrated :-D

Derk de Tweede
2 maart 2010, 13:10
Gezonde mensen doen toch aan sex (en bedoel hier niet die van de perverse soort), of niet?

Al deze "emoties" ontkennen of proberen tegen te houden, geeft volgens mij problemen.

Seks is net als eten en drinken.

Maar dan wel gezond houden hè.
Onrijp vleesch is uit den boze. 8-)

Visjnu
2 maart 2010, 13:24
Ik denk dat de term "gezond" hier niet van toepassing is. Het gaat hier slechts over conformisme.

(ok, behalve in Derk's post, die heb ik te laat gelezen ;) )

Divine
2 maart 2010, 13:45
Misbruikmeldingen RKK 'niet te tellen'

''Het aantal meldingen is niet te tellen. Ik ben er al de hele ochtend mee bezig.'' De instelling Hulp & Recht die hulp biedt aan mensen die zijn misbruikt binnen de Rooms-Katholieke Kerk krijgt sinds het afgelopen weekeinde steeds meer meldingen van misbruik. Dat zei een woordvoerster van Hulp & Recht dinsdag.

http://www.nu.nl/binnenland/2196422/misbruikmeldingen-rkk-niet-tellen.html

De beerput gaat open.
Ik vrees dat dat nog maar het tipje van de ijsberg is, dat ze dat ganse RKK instituut maar eens grondig gerechterlijk ondersteboven gooien, inclusief het Vaticaan en de onschendbaarheid van de paus (http://www.foxnews.com/story/0,2933,169909,00.html) ontnemen zodat ook hij gerechterlijk vervolgd kan worden. De lijken die dan nog boven komen drijven zullen hoogst waarschijnlijk niet te overzien zijn.

Andro!

Derk de Tweede
9 maart 2010, 10:54
Ik vrees dat dat nog maar het tipje van de ijsberg is, dat ze dat ganse RKK instituut maar eens grondig gerechterlijk ondersteboven gooien, inclusief het Vaticaan en de onschendbaarheid van de paus (http://www.foxnews.com/story/0,2933,169909,00.html) ontnemen zodat ook hij gerechterlijk vervolgd kan worden. De lijken die dan nog boven komen drijven zullen hoogst waarschijnlijk niet te overzien zijn.

Andro!


Er komen steeds meer verhalen zowel in Duitsland als Nederland los over misbruik.
Zelfs nonnen konden niet van meisjes afblijven.
De RK-kerk kan beter haar naam verzanderen.

Divine
9 maart 2010, 11:15
Er komen steeds meer verhalen zowel in Duitsland als Nederland los over misbruik.
Zelfs nonnen konden niet van meisjes afblijven.
De RK-kerk kan beter haar naam verzanderen.

Het gaat nog veel verder...


Broer van paus gelinkt aan kindermisbruik in Beieren (http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1077355/2010/03/09/Broer-van-paus-gelinkt-aan-kindermisbruik-in-Beieren.dhtml)

stropke
9 maart 2010, 14:39
De overste van de paters salesianen Herman Spronck pleit voor ‘een breed onderzoek’ naar mogelijk seksueel misbruik van jongeren in katholieke instellingen. ‘Ik denk niet dat het beperkt bleef tot het juvenaat Don Rua in ’s-Heerenberg’, zegt hij in een telefonisch gesprek met de Volkskrant. Het moet een breed onderzoek worden onder ‘jongeren die geleefd hebben te midden van priesters en religieuzen, niet alleen jongens, ook meisjes’.

http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1353909.ece/En_dan_zat_hij_met_zijn_hand_in_je_broek

Wat is er toch mis met al die RK jeugdinstellingen ? Hoe haal je het in je kop om als priester niet met je fikken van een kind af te blijven.
Zou dat achterlijke celibaat er mee te maken hebben ?

Wel degelijk heeft dat celibaat ermee vandoen. Het is geen uitvinding van God. Hij heeft het huwelijk ingesteld als relatie tussen man en vrouw met een doel: liefde en meer mensen op de wereld brengen. (Gen1:26-28.)
Het verplichte celibaat in RK is een bedenksel van de duivel (1Tim.4:1-3)

De taak van Timoteüs

1 Maar de Geest zegt nadrukkelijk, dat in latere tijden sommigen zullen afvallen van het geloof, doordat zij dwaalgeesten en leringen van boze geesten volgen,
2 door de huichelarij van leugensprekers, die in hun eigen geweten gebrandmerkt zijn,
3 het huwelijk verbieden en het genot van spijzen, welke God toch geschapen heeft om met dankzegging te worden gebruikt door de gelovigen, die tot erkentenis der waarheid gekomen zijn.
4 Want alles wat God geschapen heeft, is goed en niets daarvan is verwerpelijk, als het met dankzegging aanvaard wordt: 5 want het wordt geheiligd door het woord Gods en door gebed.

In v3 staat het, het huwelijk verbieden, priesters mogen niet trouwen in de RK.
En ook nog genot van spijzen; denk aan het verbod vridag vlees eten. Dergelijke leerstellingen en ideekes komen echt niet door Jezus geïnspireerd.
Heel dat celibaat is een vette dikke leugen die mensen frustreert en misbruikt door ze op een voetstuk te zetten waar ze helemaal niet thuis horen.
Afschaffen die handel.

Er is ook een vrijwillig celibaat maar dat gaat van uit de persoonlijk overtuiging en wil van degene die zo wil leven. Das heel wat anders.
Maar nergens heeft Jezus zijn volgelingen en apostels verboden om te trouwen. Wat de RK ervan gemaakt heeft is larie en apekool. En nu komen de resultaten boven van die onzin en gefrustreerde. Kloosters en internaten zijn kweekvijvers voor pedo's en homos's.
Hoe hypocriet is de RK toch..:x

system
9 maart 2010, 15:07
Wel degelijk heeft dat celibaat ermee vandoen. Het is geen uitvinding van God. Hij heeft het huwelijk ingesteld als relatie tussen man en vrouw met een doel: liefde en meer mensen op de wereld brengen. (Gen1:26-28.)
Het verplichte celibaat in RK is een bedenksel van de duivel (1Tim.4:1-3)

De taak van Timoteüs

1 Maar de Geest zegt nadrukkelijk, dat in latere tijden sommigen zullen afvallen van het geloof, doordat zij dwaalgeesten en leringen van boze geesten volgen,
2 door de huichelarij van leugensprekers, die in hun eigen geweten gebrandmerkt zijn,
3 het huwelijk verbieden en het genot van spijzen, welke God toch geschapen heeft om met dankzegging te worden gebruikt door de gelovigen, die tot erkentenis der waarheid gekomen zijn.
4 Want alles wat God geschapen heeft, is goed en niets daarvan is verwerpelijk, als het met dankzegging aanvaard wordt: 5 want het wordt geheiligd door het woord Gods en door gebed.

In v3 staat het, het huwelijk verbieden, priesters mogen niet trouwen in de RK.
En ook nog genot van spijzen; denk aan het verbod vridag vlees eten. Dergelijke leerstellingen en ideekes komen echt niet door Jezus geïnspireerd.
Heel dat celibaat is een vette dikke leugen die mensen frustreert en misbruikt door ze op een voetstuk te zetten waar ze helemaal niet thuis horen.
Afschaffen die handel.

Er is ook een vrijwillig celibaat maar dat gaat van uit de persoonlijk overtuiging en wil van degene die zo wil leven. Das heel wat anders.
Maar nergens heeft Jezus zijn volgelingen en apostels verboden om te trouwen. Wat de RK ervan gemaakt heeft is larie en apekool. En nu komen de resultaten boven van die onzin en gefrustreerde. Kloosters en internaten zijn kweekvijvers voor pedo's en homos's.
Hoe hypocriet is de RK toch..:x

U doet precies of pedofilie alleen het gevolg is van het celibaat. Pedofielen zijn even vaak getrouwde mensen. Lees de krant er maar op na. Het celibaat kan een bijkomende factor zijn voor pedofiele daden, maar is zeker niet de allesverklarende factor. Ouders die hun kinderen sexueel misbruiken (incest) zijn ook pedofielen bijvoorbeeld. En wij weten nu (omdat het onderwerp eindelijk bespreekbaar werd) dat incest veel meer voorkomt dan we dachten. En dit in alle klassen of sociale geledingen van de maatschappij.

Derk de Tweede
10 maart 2010, 15:51
„Zes jaar was ik toen ik op het internaat van Sint Antonius in Tegelen terechtkwam, mijn ouders hadden een druk hotel. In het pensionaat had ik last van heimwee en plaste ik ’s nachts in bed. In mijn halfslaap sleurden de nonnen mij dan uit bed en zetten me in bad. Dat lieten ze vollopen met ijskoud water en dan hielden ze me kopje-onder. Overdag werd ik met een ijzeren emmer buitengezet, om mijn boeltje schoon te schrobben. Alle jongens eromheen joelen. Psychisch geweld, daar waren ze keien in. Van de vijfde klas heb ik vooral de muur gezien, als ’domste jongetje’ werd ik steeds in de hoek gezet. Ik werd door ze gesard en getreiterd, waarom weet ik niet. Met mijn rode haar en pokdalige gezichtje viel ik kennelijk op. Maar het kan niet zo zijn dat ik de enige was. Mijn beide broers, die ook op Sint Antonius zaten, zijn daar overigens niet misbruikt, de een later wel door de broeders van Saint Louis in Oudenbosch.”
Monotoon somt Harends op: „Lijfstraffen waren normaal, ze sloegen met zo’n ijzeren fluitje of met hun sleutelbos. Toen ik een jaar of elf was, keek een pater of ik al seksueel actief was. Hij betastte mijn penis en mijn scrotum. Vanaf dat moment moest ik met mijn handen boven de dekens slapen. Dat controleerden de nonnen. Maar ik had geen idee waarom.” Twee van de nonnen vergrepen zich met regelmaat aan hem: „Dan pakten ze mijn hand en stopten hem onder hun rokken. Ik moest hun vagina’s strelen. Als ik in bad zat speelden de nonnen met mijn penis, probeerden of ik een erectie kon krijgen. Tot bloedens toe, het deed echt pijn. En dan duwden die bomen van vrouwen me onder water tot ik bijna verzoop. Ik wist niet wat seks was, maar ik wist dat dit niet deugde, want ze dreigden dat ik mijn mond moest houden. Ik heb wat afgehuild daar. Lichamelijk heb ik aan die excessen gelukkig niets overgehouden. En mijn geestelijke trauma’s liggen achter me. Ik ben gelukkig weg uit het katholieke zuiden.

Xenophon
10 maart 2010, 16:58
niet te laten afleiden van de eigen wil betekent ook handjes thuishouden, zeker bij kinderen.
Met soloseks (masturbatie) heb ik geen moeite.

Eigen wil? Er is een gedeelte van de menselijke psyche dat onbewust is. Als we dan over eigen wil beginnen spreken is het aan te raden van dat begrip eerst in twee te delen, vermits een deel van die eigen wil in het onderbewustzijn zit. Er is dus een deel van de eigen wil waar wij als bewuste mens geen enkele controle op hebben.

Begrijp je? Daar heeft de bewuste persoon niets over te zeggen, hij zal dat moeten ondergaan.

Net zoals men ziet bij celibatairen dat soms - bij de mensen die het werkelijk menen dan, de sexuele funktie dan gedifferentieerd zit in het bewustzijn en door de bewuste verdringing wegzakt tot in het onderbewustzijn. Het is juist dan dat de onsmakelijkheden met kinderen voorvallen, net omdat de bewuste persoon, zijn eigen wil als het ware, niets te zeggen heeft over de onbewuste sexuele funktie.

De bewuste heterosexuele functie - hiermee bedoel ik uiteraard een funktie die in het bewustzijn zit en dus niet dat de funktie bewust is, die naar het onderbewustzijnniveau verdrongen wordt verliert aldoende ook die heterokwalificatie omdat die in mijn idee alleen maar eigen is aan de bewuste persoon. De verdrongen funktie - die dan ook onvoorspelbaar in natuur is, zal dan dikwijls uitslaan met kracht als de gelegenheid zich voordoet, wat dan dikwijls in die gevallen is bij het alleen zijn met jongeren/kinderen. Want een funktie die verdrongen is staat niet gelijk met een funktie die haar kracht verloren heeft, integendeel.

De sexuele funktie is een oerdrang, een deel van het instinct, ze is veel te sterk om te kunnen onderdrukken zonder dat die extreme gevolgen heeft.

Loki
10 maart 2010, 20:45
Eigen wil? Er is een gedeelte van de menselijke psyche dat onbewust is. Als we dan over eigen wil beginnen spreken is het aan te raden van dat begrip eerst in twee te delen, vermits een deel van die eigen wil in het onderbewustzijn zit. Er is dus een deel van de eigen wil waar wij als bewuste mens geen enkele controle op hebben.

Begrijp je? Daar heeft de bewuste persoon niets over te zeggen, hij zal dat moeten ondergaan.

Net zoals men ziet bij celibatairen dat soms - bij de mensen die het werkelijk menen dan, de sexuele funktie dan gedifferentieerd zit in het bewustzijn en door de bewuste verdringing wegzakt tot in het onderbewustzijn. Het is juist dan dat de onsmakelijkheden met kinderen voorvallen, net omdat de bewuste persoon, zijn eigen wil als het ware, niets te zeggen heeft over de onbewuste sexuele funktie.

De bewuste heterosexuele functie - hiermee bedoel ik uiteraard een funktie die in het bewustzijn zit en dus niet dat de funktie bewust is, die naar het onderbewustzijnniveau verdrongen wordt verliert aldoende ook die heterokwalificatie omdat die in mijn idee alleen maar eigen is aan de bewuste persoon. De verdrongen funktie - die dan ook onvoorspelbaar in natuur is, zal dan dikwijls uitslaan met kracht als de gelegenheid zich voordoet, wat dan dikwijls in die gevallen is bij het alleen zijn met jongeren/kinderen. Want een funktie die verdrongen is staat niet gelijk met een funktie die haar kracht verloren heeft, integendeel.

De sexuele funktie is een oerdrang, een deel van het instinct, ze is veel te sterk om te kunnen onderdrukken zonder dat die extreme gevolgen heeft.

Dus elke aseksueel is een pervers?

Xenophon
10 maart 2010, 20:58
Dus elke aseksueel is een pervers?

Wat precies bedoel je met asexueel?

den dinges
11 maart 2010, 00:24
Maar de drang naar seks lijkt bij priesters nog steeds aanwezig. Kan je ze niet beter hun ding laten doen om die drang te bevredigen en ze zich daarna weer op god laten werpen? [/pun intended]

Zolang ze hun ding niet met kinderen doen, maar enkel met volwassenen die akkoord zijn, is dat zeker een goed idee.

den dinges
11 maart 2010, 00:28
lol
Het gaat over katholieken en die hebben dat nu eenmaal vooropgesteld...dus moeten ze zich daar aan houden, ander beliegen ze gewoon de mensen en verliezen ze dus hun moreel gezag.

Katolieke priesters mochten vroeger wél trouwen. Ik weet niet meer welke paus dat uiteindelijk verboden heeft. Door dit besluit kwam trouwens de scheiding tussen de Orthodoxe en Katolieke kerk tot stand. De Orthodoxen gingen niet akkoord met die paus, en dus is er gesplitst.

Derk de Tweede
11 maart 2010, 13:12
Het gaat nog veel verder...


Broer van paus gelinkt aan kindermisbruik in Beieren (http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1077355/2010/03/09/Broer-van-paus-gelinkt-aan-kindermisbruik-in-Beieren.dhtml)

Dat zal wel niet echt in het nieuws komen, vooralsnog is dit voor het eerst dat ik daarover iets hoor.

Zipper
11 maart 2010, 14:04
Misbruikmeldingen RKK 'niet te tellen'

''Het aantal meldingen is niet te tellen. Ik ben er al de hele ochtend mee bezig.'' De instelling Hulp & Recht die hulp biedt aan mensen die zijn misbruikt binnen de Rooms-Katholieke Kerk krijgt sinds het afgelopen weekeinde steeds meer meldingen van misbruik. Dat zei een woordvoerster van Hulp & Recht dinsdag.

http://www.nu.nl/binnenland/2196422/misbruikmeldingen-rkk-niet-tellen.html

De beerput gaat open.

De schandalen van kindermisbruik en -mishandeling in katholieke scholen en internaten die zijn uitgekomen de jongste tijd en waar zelfs de broer van de paus aan gelinkt werd, zijn het werk van de duivel.

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1078511/2010/03/11/Duivel-zit-achter-onthullingen-seksschandalen-in-de-kerk.dhtml

Dat we daar niet vroeger zijn opgekomen....Het leven binnen het vaticaan is wel heel simpel.

Ik verwed er een klein vermogen op dat veel katholieken dat nog zullen geloven ook.

Anna List
11 maart 2010, 14:09
Wat precies bedoel je met asexueel?

is gelijk een agnost ...

iemand die wel kan vermoeden dat er sex is, maar t nog nooit gezien heeft en weet dat zijn geest ni in staat is het bestaan van sex te kennen noch te ontkennen

Xenophon
11 maart 2010, 14:56
is gelijk een agnost ...

iemand die wel kan vermoeden dat er sex is, maar t nog nooit gezien heeft en weet dat zijn geest ni in staat is het bestaan van sex te kennen noch te ontkennen

Hm.. ja, ik weet niet goed wat ik daarmee moet.

Iedereen heeft toch een instinctieve sexuele drang?

Anna List
11 maart 2010, 14:57
Hm.. ja, ik weet niet goed wat ik daarmee moet.

Iedereen heeft toch een instinctieve sexuele drang?

(eerder flauw) graptje, ik doelde op sexuele ervaring of gebrek daaraan van loki ;-)

Xenophon
11 maart 2010, 15:13
(eerder flauw) graptje, ik doelde op sexuele ervaring of gebrek daaraan van loki ;-)

Oh... een graptje ...


:)



:D


:rofl:

Anna List
11 maart 2010, 15:26
Oh... een graptje ...


:)



:D


:rofl:

ja lach maar wat met mij :-P

Piero
11 maart 2010, 17:02
Katolieke priesters mochten vroeger wél trouwen. Ik weet niet meer welke paus dat uiteindelijk verboden heeft. Door dit besluit kwam trouwens de scheiding tussen de Orthodoxe en Katolieke kerk tot stand. De Orthodoxen gingen niet akkoord met die paus, en dus is er gesplitst.

Hans Küng (emeritus hoogleraar oecumenische theologie aan de universiteit van Tübingen) in NRC Handelsblad:

De celibaatsregel is ontstaan na het jaar 1000 en is onderdeel van het ‘Roomse systeem’. Dat had als gevolg dat de clerus in het Westen, vooral door het celibaat, totaal los kwam te staan van de rest van de christelijke gemeenschap: een unieke en dominante sociale klasse die radicaal superieur was ten opzichte van de lekenbevolking, maar volledig ondergeschikt aan de paus in Rome.
http://weblogs.nrc.nl/expertdiscussies/

Dit moest ook voorkomen dat het priesterambt, zoals in de Joodse godsdienst, kon worden geërfd en het zou een belemmering moeten vormen voor oligarchie in het kerkelijk bestuur. Helaas heeft het niet veel geholpen en werden zonen van de belangrijkste Italiaanse families telkens aangesteld tot kardinaal en paus. Bijvoorbeeld de Medici. Pausen bevoordeelden hun familie en hun geboortestad. Bijvoorbeeld Pius II, geboren als Enea Silvio Piccolomini, werkzaam als secretaris, onvermogend, heeft zijn geboortestad Corsignano (na hem Pienza genoemd) verfraaid met paleizen en tot de fraaiste kleine renaissance stad van Italië gemaakt.

Albrecht
11 maart 2010, 17:31
Hans Küng (emeritus hoogleraar oecumenische theologie aan de universiteit van Tübingen) in NRC Handelsblad:

De celibaatsregel is ontstaan na het jaar 1000 en is onderdeel van het ‘Roomse systeem’. Dat had als gevolg dat de clerus in het Westen, vooral door het celibaat, totaal los kwam te staan van de rest van de christelijke gemeenschap: een unieke en dominante sociale klasse die radicaal superieur was ten opzichte van de lekenbevolking, maar volledig ondergeschikt aan de paus in Rome.
http://weblogs.nrc.nl/expertdiscussies/

Dit moest ook voorkomen dat het priesterambt, zoals in de Joodse godsdienst, kon worden geërfd en het zou een belemmering moeten vormen voor oligarchie in het kerkelijk bestuur. Helaas heeft het niet veel geholpen en werden zonen van de belangrijkste Italiaanse families telkens aangesteld tot kardinaal en paus. Bijvoorbeeld de Medici. Pausen bevoordeelden hun familie en hun geboortestad. Bijvoorbeeld Pius II, geboren als Enea Silvio Piccolomini, werkzaam als secretaris, onvermogend, heeft zijn geboortestad Corsignano (na hem Pienza genoemd) verfraaid met paleizen en tot de fraaiste kleine renaissance stad van Italië gemaakt.
Het tweede deeltje is objectief, en zeker juist, maar het eerste is alleen maar opinie van die modernist. De bron is ook natuurlijk een opinieblog.

liberalist_NL
11 maart 2010, 17:32
Het celibaat komt in vele godsdiensten voor en heeft als doel zich niet te laten afleiden van de eigen wil. Het is de bedoeling zich ten dienste te stellen van de gelovigen en god, waar het eigen ik van geen belang is. De drang naar seks kan dus niet samengaan met het priesterschap aangezien het ervoor zorgt dat de eigen wil op die manier niet meer ondergeschikt is. Je kan God of je medemens niet horen als je eigen willetje steeds staat te roepen.

Priesterschap is dan ook niet weggelegd voor gewone mensen.
Volgens mij denk je na zo'n lange tijd aan niets anders meer.

Andro
11 maart 2010, 17:43
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1078511/2010/03/11/Duivel-zit-achter-onthullingen-seksschandalen-in-de-kerk.dhtml

Dat we daar niet vroeger zijn opgekomen....Het leven binnen het vaticaan is wel heel simpel.

Zulke mensen hebben hulp nodig en stuur je naar het Riagg!

Albrecht
11 maart 2010, 18:07
Zulke mensen hebben hulp nodig en stuur je naar het Riagg!
:lolabove:

Derk de Tweede
12 maart 2010, 20:58
Paus Benedictus XVI heeft in 1980, toen hij nog aartsbisschop van München was, in zijn aartsbisdom onderdak gegeven aan een pedofiel priester, opdat de man in therapie kon gaan. Dat heeft vrijdag het aartsbisdom München en Freising in een communiqué meegedeeld.
[url]http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buitenland/article/detail/1079281/2010/03/12/Paus-wist-van-kindermisbruik-en-gaf-zelfs-onderdak-aan-pedofiele-priester.dhtml


De beerput is geen beerbut maar een compleet riool.
Tijd dat de paus vetrekt.

Txiki
12 maart 2010, 21:12
ahum

Max van Dietschland
12 maart 2010, 22:04
En waarom die halfbakken maatregelen? Waarom ze niet gewoon voor een rechtbank brengen? Omdat 't priesters zijn? 8O
Het zijn criminelen.

Artikel 249
1
Hij die ontucht pleegt met zijn minderjarig kind, stiefkind of pleegkind, zijn pupil, een aan zijn zorg, opleiding of waakzaamheid toevertrouwde minderjarige of zijn minderjarige bediende of ondergeschikte, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van de vierde categorie.
http://www.wetboek-online.nl/wet/Wetboek%20van%20Strafrecht/249.html

De katholieke kerk zou moeten de hoeder zijn van normen en waarden in de maatschappij, omdat zij die boodschap uitdragen hebben ze zelfs een voorbeeldfunctie, daarom is het de plicht dat geestelijken die toegifte hebben gedaan aan het verderf des duivels, zijnde seksuele handelingen op een weerloos kind, dat die geestelijken zwaarder moeten worden gestraft dan een gewone burger, dit gaande van het vuurpeloton, ophanging of de brandstapel. Ik heb de indruk dat de duivel steeds meer ingang vind binnen de Kerk, we kunnen gewoon niet hard genoeg optreden hiertegen.

Max van Dietschland
12 maart 2010, 22:07
Paus Benedictus XVI heeft in 1980, toen hij nog aartsbisschop van München was, in zijn aartsbisdom onderdak gegeven aan een pedofiel priester, opdat de man in therapie kon gaan. Dat heeft vrijdag het aartsbisdom München en Freising in een communiqué meegedeeld.
[url]http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buitenland/article/detail/1079281/2010/03/12/Paus-wist-van-kindermisbruik-en-gaf-zelfs-onderdak-aan-pedofiele-priester.dhtml


De beerput is geen beerbut maar een compleet riool.
Tijd dat de paus vetrekt.

De katholieke kerk was meer dan 1500 jaar de behoeder van de Europese beschaving, die beschaving is kapot aan het gaan door decadentie,verderf en secularisering. Nu heeft het verderf ook al de kerk zwaar aangetast. Het lijkt wel alsof de duivel onder ons is, zoals voorspeld in het Heilig Schrift.

Ik vrees dat de mensen massaal de kerk zullen verlaten en kiezen voor de islam en met dit zal de traditionele Europese cultuur verdwijnen :-(

liberalist_NL
12 maart 2010, 22:14
De katholieke kerk was meer dan 1500 jaar de behoeder van de Europese beschaving, die beschaving is kapot aan het gaan door decadentie,verderf en secularisering. Nu heeft het verderf ook al de kerk zwaar aangetast. Het lijkt wel alsof de duivel onder ons is, zoals voorspeld in het Heilig Schrift.

De meeste pedofiele feiten die nu boven tafel komen van de Kerk, zijn nochtans van vóór de ontzuiling. U weet duidelijk weer eens niet waarover u spreekt en o wéé als de fout eens een keer bij de Kerk lag. De duivel is trouwens zeker onder de Katholieken. Hij heet Benedictus XI.
http://www.sanfranciscosentinel.com/wp-content/uploads/2008/11/pope-benedict-nazi-salute.jpg

Max van Dietschland
12 maart 2010, 22:18
In de middeleeuwen gebeurde dit allemaal niet. Iedereen had meer fatsoen.

Soit, ik hoop dat dit allemaal niet waar is, maar als deftige katholieke nationaal solidarist vrees er eerlijk gezegd wel voor. Ik heb hier een zeer slecht voorgevoel over.

Albrecht
12 maart 2010, 22:19
De meeste pedofiele feiten die nu boven tafel komen van de Kerk, zijn nochtans van vóór de ontzuiling. U weet duidelijk weer eens niet waarover u spreekt en o wéé als de fout eens een keer bij de Kerk lag. De duivel is trouwens zeker onder de Katholieken. Hij heet Benedictus XI.
http://www.sanfranciscosentinel.com/wp-content/uploads/2008/11/pope-benedict-nazi-salute.jpg
Benedictus XI is al een hele tijd dood.

liberalist_NL
12 maart 2010, 22:22
Benedictus XI is al een hele tijd dood.

Vtje vergeten ;-)

Kallikles
12 maart 2010, 22:37
De katholieke kerk was meer dan 1500 jaar de behoeder van de Europese beschaving, die beschaving is kapot aan het gaan door decadentie,verderf en secularisering. Nu heeft het verderf ook al de kerk zwaar aangetast. Het lijkt wel alsof de duivel onder ons is, zoals voorspeld in het Heilig Schrift.

Ik vrees dat de mensen massaal de kerk zullen verlaten en kiezen voor de islam en met dit zal de traditionele Europese cultuur verdwijnen :-(

Je hebt gelijk, Max, maar ik vind de islam nu eenmaal coherenter en harmonieuzer dan een katholieke kerk die al lang niet meer in zichzelf gelooft. Het is de islam of het boeddhisme, en dan is de keuze toch snel gemaakt.

liberalist_NL
12 maart 2010, 22:42
Je hebt gelijk, Max, maar ik vind de islam nu eenmaal coherenter en harmonieuzer dan een katholieke kerk die al lang niet meer in zichzelf gelooft. Het is de islam of het boeddhisme, en dan is de keuze toch snel gemaakt.

Sinds wanneer kun je zomaar kiezen voor wat je gelooft... dat maakt het toch niet erg geloofwaardig. De hele notie dat geloof een keuze zou zijn, m.a.w. op een moment gewoon zeggen "en nu geloof ik dit" is volslagen hypocriet.

Het beste worden er gewoon sterke ontmoedigingsmaatregelen genomen om het aantal religieuzen te doen afnemen. Te beginnen met het afschaffen van alle subsidies. De Islam heeft het Westen niets anders te bieden dan geweld, onderdrukking, en bestialiteit. Die coherentie in de Islam, waar u zo de hele tijd op hamert, is gebaseerd op een gedeelde angst die iedereen ervaart die in een Islamitische samenleving leeft.

Neen, de Islam staat haaks op alles waar Europa voor staat en zal nooit de dominante cultuur worden in Europa. Dat is ook de reden dat Mohammed op een gegeven moment overging op geweld...
Mensen wilden niks weten van zijn barbaarse ideologietje, dan dus maar koppen afhakken. Indien Europeanen de keus houden, zullen zij nooit tot de Islam overstappen.

Kallikles
12 maart 2010, 22:49
Sinds wanneer kun je zomaar kiezen voor wat je gelooft... dat maakt het toch niet erg geloofwaardig. De hele notie dat geloof een keuze zou zijn, m.a.w. op een moment gewoon zeggen "en nu geloof ik dit" is volslagen hypocriet.

Het beste worden er gewoon sterke ontmoedigingsmaatregelen genomen om het aantal religieuzen te doen afnemen. Te beginnen met het afschaffen van alle subsidies.

Je begrijpt er weer niets van hé?

Waarschijnlijk ook nooit van Blaise Pascal gehoord?

liberalist_NL
12 maart 2010, 22:51
Je begrijpt er weer niets van hé?

Waarschijnlijk ook nooit van Blaise Pascal gehoord?

Achterhaald. Lees The God Delusion maar. Daarin staat een heel hoofdstuk waarin pulver wordt gemaakt van zijn antirationeel betoogje.

filosoof
12 maart 2010, 22:59
Je hebt gelijk, Max, maar ik vind de islam nu eenmaal coherenter en harmonieuzer dan een katholieke kerk die al lang niet meer in zichzelf gelooft. Het is de islam of het boeddhisme, en dan is de keuze toch snel gemaakt.Ik zie Max van Dietschland nog wel moslim worden.

Kallikles
12 maart 2010, 23:00
Achterhaald. Lees The God Delusion maar. Daarin staat een heel hoofdstuk waarin pulver wordt gemaakt van zijn antirationeel betoogje.

Blaise Pascal was een van de briljantste wiskundigen en filosofen aller tijden. En daar ga je een halve gare, een kruidenier als Dawkins tegenoverstellen?

Kallikles
12 maart 2010, 23:01
Ik zie Max van Dietschland nog wel moslim worden.

In cha2 Allah!

liberalist_NL
12 maart 2010, 23:01
Blaise Pascal was een van de briljantste wiskundigen en filosofen aller tijden. En daar ga je een halve gare, een kruidenier als Dawkins tegenoverstellen?
Een goede schoenmaker maakt nog geen goede timmerman. En Dawkins, tja, dat is alleen maar een van de gerespecteerdste en onweerlegbare wetenschappers van deze tijd.

liberalist_NL
12 maart 2010, 23:02
Ik zie Max van Dietschland nog wel moslim worden.

Dat zegt veel over de Islam. Maar dat fascisten zich tot de Islam aangetrokken voelde wist ik al wel langer.

Kallikles
12 maart 2010, 23:04
Een goede schoenmaker maakt nog geen goede timmerman. En Dawkins, tja, dat is alleen maar een van de gerespecteerdste en onweerlegbare wetenschappers van deze tijd.

:lol:

Gerespecteerd, gerespecteerder, gerespecteerdst!

Bovendien: onweerlegbare wetenschappers bestaan niet. Als hij een wetenschapper is, dan is hij per definitie weerlegbaar. Als hij onweerlegbaar is, dan plaatst hij zich buiten de wetenschap.

filosoof
12 maart 2010, 23:06
In de middeleeuwen gebeurde dit allemaal niet. Iedereen had meer fatsoen.

Soit, ik hoop dat dit allemaal niet waar is, maar als deftige katholieke nationaal solidarist vrees er eerlijk gezegd wel voor. Ik heb hier een zeer slecht voorgevoel over.Bij de paterkes op internaat geweest?

liberalist_NL
12 maart 2010, 23:09
:lol:

Gerespecteerd, gerespecteerder, gerespecteerdst!

Bovendien: onweerlegbare wetenschappers bestaan niet. Als hij een wetenschapper is, dan is hij per definitie weerlegbaar. Als hij onweerlegbaar is, dan plaatst hij zich buiten de wetenschap.
Wat een bullshit. Gewoon een draai maken om maar goed uit te komen... zo ken ik je weer. En bovendien, ik zei "meest onweerlegbare", niet "totaal onweerlegbaar". Uw briljante Pascal, die is daarentegen totaal weerlegbaar.

filosoof
12 maart 2010, 23:09
Dat zegt veel over de Islam. Maar dat fascisten zich tot de Islam aangetrokken voelde wist ik al wel langer.Die mensen zwalpen van de éne godsdienst naar de andere, in de hoop de perfecte te vinden. Illusie natuurlijk.
Een fundamentalistische katholiek zal gemakkelijker bekeerd worden dan een atheïst.

liberalist_NL
12 maart 2010, 23:14
Die mensen zwalpen van de éne godsdienst naar de andere, in de hoop de perfecte te vinden. Illusie natuurlijk.

Het grappige van religie is, dat ze allemaal even onwaar zijn. Dit omdat hun bron allemaal dezelfde is, zijnde een natte vinger in de wind. De vergelijking met eenhoorns, draken en feeën is zeker toepasselijk. Religies zijn wel te beoordelen op compatibiliteit met onze samenleving. Zo is een vredelievende levensfilosofie als het boeddhisme een stuk beter verzoenbaar met onze samenleving dan barbaarse grootsekten als de Islam.

Kallikles
12 maart 2010, 23:19
Wat een bullshit. Gewoon een draai maken om maar goed uit te komen... zo ken ik je weer. En bovendien, ik zei "meest onweerlegbare", niet "totaal onweerlegbaar". Uw briljante Pascal, die is daarentegen totaal weerlegbaar.

Ik heb je hierboven weerlegd, maar je bent te dwaas om het in te zien. En als je dan terecht op je bek krijgt, ga je huilen bij de moderatie. Dat is de degeneratie die optreedt als de mens zich afsnijdt van zijn Schepper...

liberalist_NL
12 maart 2010, 23:24
Ik heb je hierboven weerlegd, maar bent te dwaas om het in te zien. En als je dan terecht op je bek krijgt, ga je huilen bij de moderatie.

Ik klaag enkel bij de moderatie als de regels worden overtreden. En ik laat me niet zomaar uitschelden. Zie het dus als een figuurlijke klap voor je kanis.

Dat is de degeneratie die optreedt als de mens zich afsnijdt van zijn Schepper...
Ah, de gelovige in Kallikles komt naar boven. Een beetje intelligent persoon weet dat wij niet geschapen zijn, maar afstammen van geëvolueerde materie waarvan we de herkomst niet kennen, de oerknal dus. Wat er achter die oerknal zit kan je God noemen, maar dat sluit tegelijkertijd ontwerp wel uit.

Ik weet overigens niet waarom ik zit zeg, want gelovigen zijn al eeuwen bezig dit soort informatie te boycotten, niet zelden met bruut geweld. U gebruikt de Koran niet enkel als boek, maar ook als oogkleppen, neem ik aan...

Kallikles
12 maart 2010, 23:28
En ik laat me niet zomaar uitschelden.

Uitschelden? Integendeel, ik geef je nog complimenten. In werkelijkheid is het nog veel erger.


Een beetje intelligent persoon weet dat wij niet geschapen zijn, maar afstammen van geëvolueerde materie waarvan we de herkomst niet kennen, de oerknal dus.

Jij weet niet eens wie de oerknaltheorie bedacht heeft, laat staan dat je er iets van zou begrepen hebben...

liberalist_NL
12 maart 2010, 23:31
Jij weet niet eens wie de oerknaltheorie bedacht heeft, laat staan dat je er iets van zou begrepen hebben...

De oerknaltheorie is niet door 1 persoon bedacht. En de oerknaltheorie gaat ook niet over begrijpen. Men weet er maar heel weinig van. Echter, over het bestaan ervan is men zeker.

Kallikles
12 maart 2010, 23:38
De oerknaltheorie is niet door 1 persoon bedacht. En de oerknaltheorie gaat ook niet over begrijpen. Men weet er maar heel weinig van. Echter, over het bestaan ervan is men zeker.

De oerknaltheorie werd bedacht door een Belgische ... priester! 8-)

system
13 maart 2010, 12:46
http://theolounge.files.wordpress.com/2008/03/warnschild-lademocraciaes-flickr.jpg

Albrecht
13 maart 2010, 15:04
http://theolounge.files.wordpress.com/2008/03/warnschild-lademocraciaes-flickr.jpg
http://members.multimania.nl/steffendegroot/images/diversen/verkeerbord.jpg

system
13 maart 2010, 15:29
http://members.multimania.nl/steffendegroot/images/diversen/verkeerbord.jpg





Inderdaad. Ook voor andere kleuren.


http://users.skynet.be/pater.de.smet/media/jns.jpg

filosoof
13 maart 2010, 15:39
De oerknaltheorie werd bedacht door een Belgische ... priester! 8-)Interessant! Wie?

Albrecht
13 maart 2010, 15:40
Inderdaad. Ook voor andere kleuren.


http://users.skynet.be/pater.de.smet/media/jns.jpg
De enige boodschap die ik had met het plaatsen van dat verkeersbord, was om aan te tonen dat een afbeelding zonder verklaring onduidelijk is.

En wat wil je nu gaan doen, Jef Nys en Pater De Smet belachelijk maken? Of wil je gewoon pronken met dat softcover exemplaar van deze uiterst mooie strip?

Zipper
13 maart 2010, 15:44
De enige boodschap die ik had met het plaatsen van dat verkeersbord, was om aan te tonen dat een afbeelding zonder verklaring onduidelijk is.



Wat begrijp je niet aan onderstaande afbeelding ???

system
13 maart 2010, 15:44
De enige boodschap die ik had met het plaatsen van dat verkeersbord, was om aan te tonen dat een afbeelding zonder verklaring onduidelijk is.

En wat wil je nu gaan doen, Jef Nys en Pater De Smet belachelijk maken?

Neen gewoon erop duiden dat het zo goed als zeker is dat deze verdoken activiteiten van de zwartrokken zich niet beperkt hebben tot de 'blanke' kinderen. Ik denk hier-bijvoorbeeld- aan het misbruik van kinderen van Aboriginals in Australië, of van Congolese kinderen door priesters en geestelijken eertijds in de Belgische kolonie.

Albrecht
13 maart 2010, 17:29
Neen gewoon erop duiden dat het zo goed als zeker is dat deze verdoken activiteiten van de zwartrokken zich niet beperkt hebben tot de 'blanke' kinderen. Ik denk hier-bijvoorbeeld- aan het misbruik van kinderen van Aboriginals in Australië, of van Congolese kinderen door priesters en geestelijken eertijds in de Belgische kolonie.
Mijn afbeelding had geen betrekking op de pedofiele priesters.

Wat begrijp je niet aan onderstaande afbeelding ???
De tekenaar is niet goed in priesters tekenen.

Amon_Re
13 maart 2010, 18:08
De katholieke kerk was meer dan 1500 jaar de behoeder van de Europese beschaving, die beschaving is kapot aan het gaan door decadentie,verderf en secularisering. Nu heeft het verderf ook al de kerk zwaar aangetast. Het lijkt wel alsof de duivel onder ons is, zoals voorspeld in het Heilig Schrift.

Ik vrees dat de mensen massaal de kerk zullen verlaten en kiezen voor de islam en met dit zal de traditionele Europese cultuur verdwijnen :-(

Straf, ik bezie de opwakkering van de fundamentalisten (zowel bij christenen als bij moslims) eerder als grootste bedreiging voor de mens, vooral als je dit gegeven koppelt aan de crisissen die in aantocht zijn (energiecrisissen)

stropke
13 maart 2010, 19:01
http://theolounge.files.wordpress.com/2008/03/warnschild-lademocraciaes-flickr.jpg

Wordt dit voortaan bij kloosters, internaten en kerken geplaatst? :-D

Kallikles
13 maart 2010, 19:04
Interessant! Wie?

De Leuvense professor Georges Lemaître met wiens theorie liberalist_nl zo dweept, was een priester.

liberalist_NL
13 maart 2010, 19:47
De Leuvense professor Georges Lemaître met wiens theorie liberalist_nl zo dweept, was een priester.

Nogmaals, de oerknaltheorie is niet door 1 persoon bedacht. Uw priester heeft hem slechts aangevuld. Zijn stellingen zijn overigens allerminst bewezen.

Derk de Tweede
15 maart 2010, 18:22
De Leuvense professor Georges Lemaître met wiens theorie liberalist_nl zo dweept, was een priester.

Een wijs katholieke priester kan nooit al het leed goedpraten dat zijn collega's andere hebben aangedaan.
De beerput wordt echt een open riool.

Andro
19 maart 2010, 08:02
Ook misbruik bij katholiek blindeninstituut (http://www.nu.nl/binnenland/2207947/ook-misbruik-bij-katholiek-blindeninstituut.html)

:-(

hurricane
19 maart 2010, 09:15
Seks is een belangrijk element in het handelen van de mens, wanneer je aan onthouding doet is er meer ruimte voor andere dingen.

Zoals ?

zeddie
19 maart 2010, 09:33
De katholieke Kerk ligt momenteel serieus onder vuur door allerhande seksuele schandalen, en dat zal er na dit filmpje dat in Brazilië is opgedoken niet op verbeteren. Tv-zender SBT bracht deze beelden uit van een 82-jarige priester die zich laat bevredigen door een 19-jarige misdienaar.

Schokkend: Priester (82) doet het met misdienaar (19) (http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1081806/2010/03/18/Schokkend-Priester-82-doet-het-met-misdienaar-19.dhtml)

Die duivel toch met zijn verleiden.
Best dat de priester op tijd gered werd door de camera en spijtig dat hij niet bezeten is volgens de kerk...

GreetzZ

Xenophon
19 maart 2010, 11:35
De katholieke Kerk ligt momenteel serieus onder vuur door allerhande seksuele schandalen, en dat zal er na dit filmpje dat in Brazilië is opgedoken niet op verbeteren. Tv-zender SBT bracht deze beelden uit van een 82-jarige priester die zich laat bevredigen door een 19-jarige misdienaar.

Schokkend: Priester (82) doet het met misdienaar (19) (http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1081806/2010/03/18/Schokkend-Priester-82-doet-het-met-misdienaar-19.dhtml)

Die duivel toch met zijn verleiden.
Best dat de priester op tijd gered werd door de camera en spijtig dat hij niet bezeten is volgens de kerk...

GreetzZ

Twee volwassen mensen mogen toch doen wat ze willen?

Eigenzinnig
19 maart 2010, 11:39
8-) Ik heb mijn roeping gemist..
De kans dat ik op 82-jarige leeftijd nog spannende sex ga hebben is bijzonder klein..

Alvader
19 maart 2010, 11:51
De katholieke Kerk ligt momenteel serieus onder vuur door allerhande seksuele schandalen, en dat zal er na dit filmpje dat in Brazilië is opgedoken niet op verbeteren. Tv-zender SBT bracht deze beelden uit van een 82-jarige priester die zich laat bevredigen door een 19-jarige misdienaar.

Schokkend: Priester (82) doet het met misdienaar (19) (http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1081806/2010/03/18/Schokkend-Priester-82-doet-het-met-misdienaar-19.dhtml)

Die duivel toch met zijn verleiden.
Best dat de priester op tijd gered werd door de camera en spijtig dat hij niet bezeten is volgens de kerk...

GreetzZ

Is dat ook al pedofilie ?
Dat mensen ( ook priesters ) zich in vrij grote aantallen zich niet houden aan de maatschappelijke regels ( huwelijk, celibaat of andere regels ivm seksuele moraal ) is algemeen geweten. Dat was vroeger ook al zo.
De man hier in kwestie is wel 19 j hé. In somige culturen en vroeger zeker waren mensen iets rapper rijp geacht ivm seksualiteit.

system
19 maart 2010, 12:40
Twee volwassen mensen mogen toch doen wat ze willen?

Inderdaad. Overigens vind ik het maar heel laag bij de grond dat men hiervan opnamen heeft gemaakt. Het is precies of men de oude priester erin heeft willen luizen.

Divine
19 maart 2010, 13:22
Volgens het artikel:
De onfortuinlijke jongen in het filmpje werkte al vier jaar voor de priester. Ook andere jongens zouden seksueel misbruikt zijn geweest door Barbosa.
En hoe jong waren die andere jongens?

the_dude
19 maart 2010, 13:52
voor mensen die in goed / kwaad denken : er is weinig anders in onze wereld dat het kwaad zo dicht benaderd als daar is religie.

Andro
21 maart 2010, 07:48
Ook misbruik rkk met weeskinderen (http://www.telegraaf.nl/binnenland/6339437/__Ook_misbruik_r.k.-weeskinderen__.html)

Pope says 'sorry' for Irish church abuse (http://www.cnn.com/2010/WORLD/europe/03/20/pope.letter.abuse.ireland/index.html)

Sorry?

Lekker makkelijk om je daar zo vanaf te maken. sorry is snel gezegd en excuses zijn snel gemaakt, daar kopen we geen nieuwe ongetraumatiseerde kinderen voor.

Another Jack
21 maart 2010, 07:53
Ook misbruik rkk met weeskinderen (http://www.telegraaf.nl/binnenland/6339437/__Ook_misbruik_r.k.-weeskinderen__.html)

Pope says 'sorry' for Irish church abuse (http://www.cnn.com/2010/WORLD/europe/03/20/pope.letter.abuse.ireland/index.html)

Sorry?

Lekker makkelijk om je daar zo vanaf te maken. sorry is snel gezegd en excuses zijn snel gemaakt, daar kopen we geen nieuwe ongetraumatiseerde kinderen voor.

Men probeert zich snel in te dekken, voor de schadeclaims komen ...
Deze zouden weleens het Vaticaan op zijn grondvesten doen daveren ...

filosoof
21 maart 2010, 15:21
De katholieke Kerk ligt momenteel serieus onder vuur door allerhande seksuele schandalen, en dat zal er na dit filmpje dat in Brazilië is opgedoken niet op verbeteren. Tv-zender SBT bracht deze beelden uit van een 82-jarige priester die zich laat bevredigen door een 19-jarige misdienaar.

Schokkend: Priester (82) doet het met misdienaar (19) (http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1081806/2010/03/18/Schokkend-Priester-82-doet-het-met-misdienaar-19.dhtml)

Die duivel toch met zijn verleiden.
Best dat de priester op tijd gered werd door de camera en spijtig dat hij niet bezeten is volgens de kerk...

GreetzZ
http://www.queerty.com/and-now-the-82-year-old-brazilian-monsignor-is-caught-on-tape-having-sex-with-an-altar-boy-20100318/

Paters misbruikten blinde kinderen in Nederlandse school (http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1081799/2010/03/18/Paters-misbruikten-blinde-kinderen-in-Nederlandse-school.dhtml)

stropke
21 maart 2010, 15:39
Ontuchtpleger spreekt AMSTERDAM -

Een voormalig pater die les gaf in een katholiek internaat in 's-Heerenberg heeft in Netwerk voor het eerst gesproken over het misbruik van leerlingen. Hij hield 45 jaar lang zijn mond.

Totdat hij de verhalen hoorde van zijn slachtoffers. „Hoe vreemd het misschien ook klinkt, ik heb het niet als misbruik ervaren. Ik wil niet zeggen dat het leek alsof het gewoon was, maar er was geen paniek”, aldus de ex-pater die anoniem wil blijven.

De man die celibatair leefde, gaf toe dat hij seks had met kinderen. „Je moet toch wat, als je kanalen afsluit, dan krijg je deze explosie.”
http://www.telegraaf.nl/binnenland/6334612/__Ontuchtpleger_spreekt__.html?p=12,1

:oops:
Voilá se, de kern van prbleem. Het kanaal wordt afgesloten wat ook de kerk doet en de inspiratie bron staat in 1Tim4:1-3. Fabelkes van de duivel die dan wel inspireert tot pedofilie enz.
Paulus schrijft echter in 1 Korintiërs 7,1-9
Over het huwelijk

1 Wat nu de punten betreft, waarover gij mij geschreven hebt, het is goed voor een mens niet aan een vrouw verbonden te zijn,
2 maar met het oog op de gevallen van hoererij moet ieder zijn eigen vrouw hebben en iedere vrouw haar eigen man.
3 De man kome jegens de vrouw zijn (echtelijke) verplichtingen na en evenzo de vrouw jegens haar man.
4 De vrouw heeft niet zelf over haar lichaam te beschikken, doch haar man; en eveneens heeft de man niet zelf over zijn lichaam te beschikken, doch zijn vrouw.
5 Onthoudt dat elkander niet, tenzij met onderling goedvinden (en) voor een bepaalde tijd, om u te wijden aan het gebed, maar om daarna weder samen te komen, opdat niet de satan u verzoeke wegens [uw] gemis aan zelfbeheersing.
6 Dit zeg ik om u tegemoet te komen, niet om u te bevelen.
7 Ik zou wel willen, dat alle mensen waren, zoals ikzelf. Doch iedereen heeft van God zijn bijzondere gave, de een deze, de ander die.
8 Maar tot de ongehuwden en de weduwen zeg ik: Het is goed voor hen, indien zij blijven, zoals ik.
9 Indien zij zich echter niet kunnen beheersen, laten zij dan trouwen. Want het is beter te trouwen dan van begeerte te branden.

Vers 8 & 9 negen beschrijven het precies als kanalen zoals door het celibaat, worden afgesloten, de begeerte een verkeerde kant uitgaat.
Dus nergens heeft God het huwelijk aan zijn grondpersoneel verboden.

Derk de Tweede
21 maart 2010, 20:28
Is dat ook al pedofilie ?
Dat mensen ( ook priesters ) zich in vrij grote aantallen zich niet houden aan de maatschappelijke regels ( huwelijk, celibaat of andere regels ivm seksuele moraal ) is algemeen geweten. Dat was vroeger ook al zo.
De man hier in kwestie is wel 19 j hé. In somige culturen en vroeger zeker waren mensen iets rapper rijp geacht ivm seksualiteit.

Het is wettelijk gezien geen pedofilie, maar menselijk gezien uiterst discutabel.
En uit priesteroogpunt gezien verraad aan de RK-Kerk.

Xenophon
21 maart 2010, 20:56
Het is wettelijk gezien geen pedofilie, maar menselijk gezien uiterst discutabel.
En uit priesteroogpunt gezien verraad aan de RK-Kerk.

Verraad aan de RKK, klinkt best wel spannend. :)

Derk de Tweede
21 maart 2010, 21:05
Verraad aan de RKK, klinkt best wel spannend. :)

Reken maar dat die Joseph Alois Ratzinger hem tot bloedens aan toe zit te knijpen.

http://i120.photobucket.com/albums/o165/Sukkelientje/ratzinger.jpg

system
21 maart 2010, 21:17
Reken maar dat die Joseph Alois Ratzinger hem tot bloedens aan toe zit te knijpen.

http://i120.photobucket.com/albums/o165/Sukkelientje/ratzinger.jpg





U schildert hier de paus af als een soort antichrist. U bent toch geen Getuige van Jehova?



___

Xenophon
21 maart 2010, 21:34
Reken maar dat die Joseph Alois Ratzinger hem tot bloedens aan toe zit te knijpen.

http://i120.photobucket.com/albums/o165/Sukkelientje/ratzinger.jpg

WOW!

:D

Nynorsk
21 maart 2010, 21:51
hehe lol!

Samson616
22 maart 2010, 18:19
In het college heb ik ook eens een priester gehad die godsdienst gaf en tijdens een examen wat diep mijn trui in gleed met zijn hand. Heb gewoon eventjes de schouders geschud en hij was weg. Maar aan dat college was ook een internaat. Daar zullen waarschijnlijk wel heftigere dingen gebeurd zijn dan.

longhorn
22 maart 2010, 20:44
Begin de jaren '80 zat ik op internaat in een paterscollege in Brabant. Er liep daar een serieus vetzakske rond. Zou me niet verwonderen dat hij er nog zit. Ik zou wel graag zijn naam en de schoolnaam te grabbel willen gooien maar dan riskeer je laster en eerroof.:?

Derk de Tweede
22 maart 2010, 21:32
U schildert hier de paus af als een soort antichrist. U bent toch geen Getuige van Jehova?

___

Je kunt me niet alleen atheïstisch noemen, maar zelfs anti-religieus.
Van gereformeerd totaan RK-Kerk.
Van Islam tot Scientology.
Het is allemaal één pot nat.

Derk de Tweede
22 maart 2010, 21:33
Begin de jaren '80 zat ik op internaat in een paterscollege in Brabant. Er liep daar een serieus vetzakske rond. Zou me niet verwonderen dat hij er nog zit. Ik zou wel graag zijn naam en de schoolnaam te grabbel willen gooien maar dan riskeer je laster en eerroof.:?

Als je concrete voorbeelden heb niet.

liberalist_NL
22 maart 2010, 21:59
Je kunt me niet alleen atheïstisch noemen, maar zelfs anti-religieus.
Van gereformeerd totaan RK-Kerk.
Van Islam tot Scientology.
Het is allemaal één pot nat.
De ene pot is wel natter dan de andere. De Islam is het natst van allemaal, ironisch genoeg.

Andro
25 maart 2010, 07:46
Paus ondernam geen actie tegen priester (http://www.nytimes.com/2010/03/25/world/europe/25vatican.html?hp)

Paus Benedictus XVI blijkt in de jaren negentig, toen hij nog kardinaal en belangrijk functionaris van het Vaticaan was, geen actie te hebben ondernomen tegen een Amerikaanse priester die mogelijk zo'n tweehonderd dove jongens misbruikte.

Sundancer
25 maart 2010, 10:20
Paus ondernam geen actie tegen priester (http://www.nytimes.com/2010/03/25/world/europe/25vatican.html?hp)

Paus Benedictus XVI blijkt in de jaren negentig, toen hij nog kardinaal en belangrijk functionaris van het Vaticaan was, geen actie te hebben ondernomen tegen een Amerikaanse priester die mogelijk zo'n tweehonderd dove jongens misbruikte.

Moet er nog zand zijn,???

http://www.nytimes.com/2010/03/25/world/europe/25vatican.html?hp

De sm....lap, de hypocriet!!!

stropke
25 maart 2010, 16:20
Paus ondernam geen actie tegen priester (http://www.nytimes.com/2010/03/25/world/europe/25vatican.html?hp)

Paus Benedictus XVI blijkt in de jaren negentig, toen hij nog kardinaal en belangrijk functionaris van het Vaticaan was, geen actie te hebben ondernomen tegen een Amerikaanse priester die mogelijk zo'n tweehonderd dove jongens misbruikte.

Gewoon afzette die rat-zinger paus en die Vaticaanse pedotent slopen.
Dat ze al dat goud maar omzetten in schadeloosstelling voor de slachtoffers.

Andro
25 maart 2010, 18:33
Moet er nog zand zijn,???

http://www.nytimes.com/2010/03/25/world/europe/25vatican.html?hp

De sm....lap, de hypocriet!!!
Het meest walgelijke is nog, dat zelfs de bisschoppen die wilden waarschuwen het hadden over het 'image' van de kerk, niet het leed van de slachtoffers... Blijkbaar waren de slachtoffers niet belangrijk genoeg. Zum kotzen!

stropke
26 maart 2010, 10:31
Gewoon afzette die rat-zinger paus en die Vaticaanse pedotent slopen.
Dat ze al dat goud maar omzetten in schadeloosstelling voor de slachtoffers.

Paus stopte misbruik van 200 dove jongens in doofpot
vrijdag 26 maart 2010

Nieuwe onthullingen van de 'NY Times' over het toedekken van misbruik brengen paus Benedictus meer dan ooit in opspraak.

In de Verenigde Staten is een bijzonder ernstig geval van misbruik door een priester weer naar boven gekomen. De afhandeling van het dossier brengt de twee hoogste Vaticaanse gezagsdragers, paus Benedictus en staatssecretaris Tarcisio Bertone, rechtstreeks in opspraak.
Het gaat over priester Lawrence Murphy, die tussen 1950 en 1975 200 dove schoolkinderen misbruikte. Destijds werd Murphy overgeplaatst, maar hij bleef kinderen misbruiken.

In 1996 stuurde de aartsbisschop van Milwaukee - de baas van Murphy - uiteindelijk een rapport naar Congregatie voor de Geloofsleer, toen geleid door Joseph Ratzinger en Tarcisio Bertone. Hij vroeg dat Murphy uit zijn priesterambt zou ontheven worden. In een eerste reactie zei Bertone dat Murphy voor een geheime kerkelijke rechtbank gebracht moest worden. Maar acht maanden, en een smeekbede van Murphy zelf, later trok Bertone zijn advies in. Het schandaal moest met 'pastorale middelen hersteld worden'. Een kerkelijk proces was bovendien niet meer mogelijk omdat de feiten verjaard waren.

Verjaring was gisteren opnieuw de verdediging van het Vaticaan. Dat Murphy oud en ziek was en dat er geen nieuwe beschuldigingen tegen hem waren uitgebracht, speelde volgens de woordvoerder ook mee om de zaak niet op te volgen.

De slachtoffers zijn woedend over de geheimhouding. 'Dit is de duidelijkste zaak van pedofilie dat er bestaat.'
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=G8G2O2I2G

:x Echt kompleet gestoord zijn die gasten. Nog erger dan Dutroux, R Janssen en diene Sander.
Niks geen kerkelijke onschenbaarheid.
Afzetten de paus, weg met die hypocriete heilige naam "benedictus". Gewoon meneer J Ratzinger als pedobeschermer voor het gerecht en een kaalplukteam erop zetten
Genoeg geld in vacikaan om slachtoffers schade te betalen en genoegdoening te geven.

the_dude
26 maart 2010, 11:02
triest toch die mensen met hun verhaaltjes over kinneke jezus en hun geloof in almachtige wezens en al waarvoor het dient is hun vleselijke lusten bevredigen, eeuw na eeuw na eeuw.
wie geloofd die mensen nog?

Inno
26 maart 2010, 14:48
Pedofielen moeten tegen de muur als dat nu priesters zijn of huisvaders.

In feite is het een goede zaak dat die pedopriesters nu door de mand vallen, het zal de Kerk zuiveren.

Divine
26 maart 2010, 16:00
In feite is het een goede zaak dat die pedopriesters nu door de mand vallen, het zal de Kerk zuiveren.
Ook diegene die deze priesters een hand boven het hoofd hielden moeten uit hun ambt gezet worden en zonder pardon voor het gerecht slepen, ze zijn even schuldig aan deze walgelijke misbruiken.

stropke
26 maart 2010, 17:25
Ook diegene die deze priesters een hand boven het hoofd hielden moeten uit hun ambt gezet worden en zonder pardon voor het gerecht slepen, ze zijn even schuldig aan deze walgelijke misbruiken.

Simonis: spijt van uitspraak


DEN BOSCH (ANP) - Kardinaal Ad Simonis heeft spijt van zijn uitspraak ,,wir haben es nicht gewusst''. Hij noemt de beladen woorden vrijdag ,,achteraf ongelukkig gekozen''.
Simonis reageert daarmee op alle opschudding die is ontstaan na het uitspreken van de woorden in het televisieprogramma Pauw & Witteman. Hij doelde met de beladen uitspraak op het misbruik binnen katholieke instellingen. ,,Ik heb er geen kwaad mee willen doen.''
CDA-minister Maxime Verhagen (Buitenlandse Zaken) zei vrijdag dat Simonis ,,de plank volledig missloeg'' met zijn beladen uitspraak.

http://www.limburger.nl/article/20100326/ANPNIEUWS01/3260379/1008#Simonis:_spijt_van_uitspraak

:roll: Jaja en die probeert er zich uit te kletsen. Wie gelooft hem nu nog?
En zelfs al zou het waar zijn, had hij het moeten weten als leidinggevende.

system
26 maart 2010, 23:50
Nog eens: niet alle priesters zijn pedofielen.

Er zijn zeer degelijke priestes. Zeker weten!

Albrecht
27 maart 2010, 00:01
Nog eens: niet alle priesters zijn pedofielen.

Er zijn zeer degelijke priestes. Zeker weten!
Het aantal pedofiele priesters bedroeg volgens een nieuwbericht 3 �* 4% van alle priesters. Een minderheid, maar nog steeds 4 % te veel. :-(

Sundancer
27 maart 2010, 06:13
Nog eens: niet alle priesters zijn pedofielen.

Er zijn zeer degelijke priestes. Zeker weten!

Waarom hebben die "degelijke" priesters die weet hadden van collega's priesters - die kinderen misbruikten/verprutsten/met hun poten niet vanaf konden blijven - hen niet aangeklaagd bij het gerecht???
Wie zwijgt is medeplichtig.
Wat uw onderschrift betreft: bravo. Het is schandalig wat die verdient voor wat hij maar moet doen. Van Rompuy zou ook over een budget van, jawel,
25 miljoen euro per jaar beschikken o.a. voor het onderhouden van een 30-tal medewerkers wellicht gekozen onder de lieve vriendjes.

Inno
27 maart 2010, 07:47
het wordt allemaal opgeklopt. Die priesters waren geen christenen, maar beesten die deden alsof.

the_dude
29 maart 2010, 12:35
het wordt allemaal opgeklopt. Die priesters waren geen christenen, maar beesten die deden alsof.

je mag beesten niet zo beledigen. Religie is gewoon een middel om mensen met macht toe te laten ongebreideld hun zin te laten doen. Ophouden met hun die macht te geven is het enige middel.

filosoof
29 maart 2010, 12:40
Het aantal pedofiele priesters bedroeg volgens een nieuwbericht 3 �* 4% van alle priesters. Een minderheid, maar nog steeds 4 % te veel. :-(het wordt allemaal opgeklopt. Die priesters waren geen christenen, maar beesten die deden alsof.
De kerkelijke hiërarchie dekt hun vuile zaakjes toe ipv ze uit de kerk te zetten en aan de rechtbanken over te leveren. Dus beschouwt die hiërarchie ze als volwaardige christenen en priesters, wat ze dus niet zijn.

filosoof
29 maart 2010, 12:58
Pedofielen moeten tegen de muur als dat nu priesters zijn of huisvaders.

In feite is het een goede zaak dat die pedopriesters nu door de mand vallen, het zal de Kerk zuiveren.

Ook diegene die deze priesters een hand boven het hoofd hielden moeten uit hun ambt gezet worden en zonder pardon voor het gerecht slepen, ze zijn even schuldig aan deze walgelijke misbruiken.

The GOD Squad Revealed: the oath Brady, Smyth and the children ...
18 Mar 2010 ... It looks more like it was designed in the Vatican. How many more children around the world were made to swear the same oath?
“I will never directly or indirectly, by means of a nod, or of a word, by writing, or in any other way, and under whatever type of pretext, even for the most urgent and most serious cause (even) for the purpose of a greater good, commit anything against this fidelity to the secret, unless a…dispensation has been expressly given to me by the Supreme Pontiff.”

http://www.paddydoyle.com/revealed-the-oath-brady-smyth-and-the-children-swore/http://www.informatik-forum.at/pics/nb/smilies/puke.gif

Ge moogt eens bij de kardinaal komen...:roll:
The strong implication in this that the cardinal is somehow relieved of his personal duty to act as a responsible citizen, to report a crime and to protect children, is breathtaking to those of us who live by and believe in the rules of the State.
http://www.irishtimes.com/newspaper/opinion/2010/0315/1224266293755.htmlhttp://www.paddydoyle.com/wp-content/uploads/2010/03/Oath.jpg

het wordt allemaal opgeklopt.
Indien een pastoor een volwassen man een tong draait vliegt hij eruit. Indien hij aan kinderen zit moeten de kinderen een eed zweren, erover te zwijgen.
Volgende kinderen voor die vent.

Andro
1 april 2010, 08:08
Paus ziet misbruikschandaal als test (http://www.guardian.co.uk/world/feedarticle/9013352)
Fijn voor de seksueel misbruikte kinderen die hebben levenslang. Sorry, u was gewoon onderdeel van de test, maar met de paus gaat het gelukkig goed. De 'test voor hemzelf en de kerk' wordt verder afgehandeld door zijn advocaten.

Andro
5 april 2010, 11:57
Topkardinaal noemt pedofilie "onbenullig geroddel" (http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buitenland/article/detail/1088989/2010/04/04/Topkardinaal-noemt-pedofilie-onbenullig-geroddel.dhtml)

Nog even en het is de schuld van de kinderen. Hun korte broeken waren te kort.

Albrecht
5 april 2010, 13:08
Topkardinaal noemt pedofilie "onbenullig geroddel" (http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buitenland/article/detail/1088989/2010/04/04/Topkardinaal-noemt-pedofilie-onbenullig-geroddel.dhtml)

Nog even en het is de schuld van de kinderen. Hun korte broeken waren te kort.
De meeste van die gevallen zijn niet bewezen.

Weet je nog met Michael Jackson? Achteraf bleek dat de kinderen opgestookt waren, zodat de ouders geld konden krijgen.

filosoof
5 april 2010, 13:26
De meeste van die gevallen zijn niet bewezen. En zijn ook moeilijk te bewijzen, zoiets gebeurt meestal niet onder ogen van getuigen en de kinderen moesten een eed zweren, er nooit met niemand over te preken.
Weet je nog met Michael Jackson? Achteraf bleek dat de kinderen opgestookt waren, zodat de ouders geld konden krijgen.Dat werd gezegd, ja maar sindsdien kwamen er iets oudere politierapporten boven die niet zo fraai waren over MJ.

Albrecht
5 april 2010, 13:30
En zijn ook moeilijk te bewijzen, zoiets gebeurt meestal niet onder ogen van getuigen en de kinderen moesten een eed zweren, er nooit met niemand over te preken.
Inderdaad, het is moeilijk te bewijzen. Er zullen veel gevallen zijn die waargebeurd zijn, maar er zullen er ook zeker tussenzitten die verzonnen zijn.
Dat werd gezegd, ja maar sindsdien kwamen er iets oudere politierapporten boven die niet zo fraai waren over MJ.
Ah, ik had het niet echt goed gevolgd, dus daar wist ik niets van. Als ik me het goed herinner, was hij vrijgesproken door de rechtbank. Wat stond er dan in die rapporten?

cookie monster
5 april 2010, 13:40
Wat is het doel van het celibaat ?Schijnheiligheid !!

Divine
13 april 2010, 17:29
Africa also suffers sex abuse by priests: bishop (http://www.reuters.com/article/idUSTRE6372E620100408)

filosoof
8 juni 2010, 21:29
Vandaag iets toepasselijk gekregen:

6 Maar zo wie een van deze kleinen, die in Mij geloven, ergert, het ware hem nutter, dat een molensteen aan zijn hals gehangen, en dat hij verzonken ware in de diepte der zee.
Mat 18:6
http://www.statenvertaling.net/bijbel/matt/18.html:roll:

Dat is wat anders dan pensioen (pension) pakken in de abdij van Westvleteren of Orval, of overgeplaatst worden naar een andere parochie om d�*�*r rustig (lustig?..wellustig?) verder te doen.:evil:

Tekort aan molenstenen misschien? De productie heropstarten? Ik zie daar precies een gat in te markt. :twisted:

Cdude
8 juni 2010, 21:58
Vandaag iets toepasselijk gekregen:

het ware hem nutter,Sprak Jezus Engels? :-D

filosoof
9 juni 2010, 15:20
Sprak Jezus Engels? :-D
in 't Engels:




18:6 But who so shall offend one of these little ones which believe in me, it were better for him that a millstone were hanged about his neck, and that he were drowned in the depth of the sea.


Matt 18:6 (KJV)
http://www.o-bible.com/cgibin/ob.cgi?version=kjv&book=mat&chapter=18

:twisted: