PDA

View Full Version : VoipBuster of Skype


giserke
2 maart 2010, 15:00
Heeft er iemand al van deze diensten gebruikgemaakt om te bellen naar vaste of mobiele lijnen?
De tarieven lijken me te goedkoop te zijn om goed te werken.

Herr Flick
3 maart 2010, 09:13
Collega`s gebruiken Skype, er bestaan nu ook Skype telefoons waarvoor je PC niet moet aanliggen, k weet niet hoeveel die precies kosten.

Nu persoonlijk hou ik mij met VOIP bezig op professioneel vlak, en Sip of H323 of SCCP telefoons of dat nu een hardware telefoon of een softphone is, werken echt wel goed, zeker even goed als een normale telefoon.

De reden waarom Skype zo goedkoop is voor bepaalde formules / landen etc is omdat ze gebruik maken van het internet om hun gesprekken door te sturen.

Als je dus met je Skype phone belt naar Frankrijk, wordt je gesprek naar een lokale exchange gebracht over IP en breekt daar uit op het lokale PSTN. Ik weet dat er voor bepaalde Europese landen serieuze deals te doen zijn, hoe dat voor het belziekske met belgastom zit, weet ik niet precies.

parcifal
3 maart 2010, 12:04
IK heb bij een aantal klanten van die Siemens C470-IP telefoons geinstalleerd en dat werkt zeer goed, met fallback-optie naar gewone PSTN telefonie als Telenet er weer even geen zin in heeft.

Je moet dan wel een bijkomend abonnement nemen bij een voip-provider maar dan betaal je voor een telefoontje binnen Europa of naar de VS & Canada maar iets in de orde van 0.02 Euro/minuut.
Dan kan je dus bijna een uur bellen voor 1 Euro.

Herr Flick
3 maart 2010, 14:18
IK heb bij een aantal klanten van die Siemens C470-IP telefoons geinstalleerd en dat werkt zeer goed, met fallback-optie naar gewone PSTN telefonie als Telenet er weer even geen zin in heeft.

Je moet dan wel een bijkomend abonnement nemen bij een voip-provider maar dan betaal je voor een telefoontje binnen Europa of naar de VS & Canada maar iets in de orde van 0.02 Euro/minuut.
Dan kan je dus bijna een uur bellen voor 1 Euro.

Wij hebben Cisco telefoons en die steken via een voice gateway direct op het PSTN wij passeren dus niet via Voip providers, en hebben onze eigen PRI`s zoals een klassieke centrale dus. Maar voor kleinere installaties is dat natuurlijk veel te duur.

Cisco heeft ook wel een Callmanager light, die via BRI`s werkt als ik mij niet vergis, dat is een meer betaalbare versie voor kleine en middelgrote bedrijven.

Herr Flick
3 maart 2010, 14:24
Die Siemens telefoon ziet er voor gewone particulieren inderdaad, niet slecht uit, en voor geen geld.

(een cisco telefoon kost er met software in, ongeveer 300. )