PDA

View Full Version : Verzet u tegen de Israëlische bezetting van Palestina.....


wim
29 december 2002, 21:11
Verzet u samen met Gretta Duisenberg (vrouw van...) tegen de

ISRAELISCHE BEZETTING VAN PALESTINA !!!!

ZET UW HANDTEKENING OP:

http://www.stopdebezetting.nl/

MEER DAN 22.820 mensen hebben de oproep al ondertekend....

NIET AARZELEN.... DOEN !!!!

:roll:

Tjolder
29 december 2002, 21:50
Pst durf je dat ook op het volgende forum zetten ? :twisted:

http://www.joods.nl/joodsforum/

Je moet wel oppassen ze kunnen helemaal niet tegen kritiek.

Ik geef je 5 minuten en dan ben je eraf geschopt. :wink:

Antoon
30 december 2002, 18:37
Pst durf je dat ook op het volgende forum zetten ? :twisted:

http://www.joods.nl/joodsforum/

Je moet wel oppassen ze kunnen helemaal niet tegen kritiek.

Ik geef je 5 minuten en dan ben je eraf geschopt. :wink:

Gelijk heb je.
Maar heb je al geprobeerd om op
http://www.network54.com/Forum (forum van de Arabisch Europese Liga) kritiek te uiten over het doen ontploffen van schoolbussen? Blijft ook niet lang staan ...

Merlin
2 januari 2003, 17:52
Ik ben tegen de bezetting van Palestijns gebied, ik ben trouwens tegen de bezetting van iedere souveraine staat.

Turkse Nederlander
11 januari 2003, 14:25
Ten eerste wil ik zeggen dat de grootste kans op vrede (Yitzak Rabin) door Zionistische Joden is vermoord. Hieruit blijkt de intentie van de Zionisten. Ten tweede wil ik zeggen dat vrede onmogelijk is met de persoon die nu aan de macht is. Ariel Sharon is alleen maar uit op oorlog. Hij is de grote oorzaak van het conflict. Hij was talloze malen door zowel Joodse als Palestijnse organisaties gewaarschuwd dat hij de tempelberg niet moest beklimmen. Op dat moment ontstond er een rel tussen de Palestijnen en het Israelische leger. De Israelische politie heeft toen een grove fout gemaakt. Ze gingen stenen gooiende kinderen door het hoofd schieten. Binnen een week vielen er tegen de 100 doden waarvan het meerendeel Palestijnse kinderen. De Palestijnen waren kansloos met hun stenen tegen de Israelische Apaches en tanks.

Daarom zijn terroristen (voor anderen vrijheidsstrijders) overgegaan op het plegen van zelfmoordaanslagen. Het is namelijk de enige effectieve middel om het dodental enigszins gelijk te trekken. Ik keur dit overigens af maar ik kan het wel begrijpen. Ik kan me herrineren dat na enkele weken intifada het dodental op 300 Palestijnse doden stond en hooguit 10 Israelische doden. Laatst was er een VN ambassadeur doodgeschoten. Het Israelische leger schiet tegenwoordig ook met scherp op UNESCO leden. Naar mijn mening beginnen de Israelis paranoide te worden en beginnen ze de hele wereld als hun vijand te zien. Bovendien zijn er twee weken geleden een Palestijns jongen van 11 en een Palestijns meisje van 9 doodgeschoten door Israelische militairen (terroristen).

De westerlingen moeten hun ogen openen. De misdaden van de Israeliers overtreffen verreweg de misdaden van de Palestijnen. Palestijnen worden van dagelijkse basisbehoeften onthouden door de Israeliers. Palestijnse bevoorradingen voor ziekenhuizen worden bijvoorbeeld aangehouden en voor enkele uren vertraagd. Soms worden ze helemaal niet toegelaten. Op Palestijnse gebieden is het bijvoorbeeld niet toegestaan om waterputten dieper dan 300 meter te slaan. In Israelische gebieden mogen de putten dieper dan een kilometer worden. (ik weet de precieze diepten niet meer zeker). Israeliers vernietigen Palestijnse wijken die meer dan 30 jaar bestaan om er Israelische wijken te bouwen. De reden die wordt aangedragen is dat de Palestijnen geen bouwvergunning hebben. Dit is gewoon belachelijk. Er zijn nog meer voorbeelden op te noemen. En jullie verwachten dat de Palestijnen dit zomaar moeten slikken? Zouden jullie het slikken als Duitsland dit bij jullie zou doen? Zou er iemand de Duitse zeide kiezen?

Antoon
22 januari 2003, 18:14
Zeg eens, meneer Turk4ever,

Da's allemaal goed en wel, maar wat jullie daar allemaal met de Kurden doen is ook niet zo mooi, hé?

Kurdistan wordt onder andere door Turkije bezet, net zoals Palestina en heel vergelijkbaar met het Palestijns verhaal :

De Kurden worden door de Turken onderdrukt, gebombardeerd, uitgehongerd... hun huizen worden opgeblazen, hun dorpen worden na elke actie van de Kurdische rebellen gewoon uitgekamd en soms met de grond gelijkgemaakt.
De Turkse tanks rijden daar regelmatig met kolonnen binnen om alles en iedereen aan flarden te schieten.

Nog erger dan met de Palestijnen:
De Kurdische taal en cultuur wordt reeds tientallen jaren verboden, en slechts onlangs een heel klein beetje opnieuw getolereerd.

En dan ben ik nog niet begonnen met wat de Turken in het begin van de twintigste eeuw met de Armeniërs hebben gedaan. Dat was gewoon een pure genocide waarbij twee miljoen Armenen zonder pardon zijn vermoord.

Dus : Het verhaal tussen Israel en Palestina verdient hevige discussies , maar de Turken maken in dit geval beter gebruik van het recht om te zwijgen.

alpina
22 januari 2003, 18:20
Even ter zijde: Turkije en Israel zijn de twee staten die koploper zijn in het aantal inbreuken op de mensenrechten.(zaterdag gehoord in nachtwacht)

Antoon
22 januari 2003, 18:29
Even ter zijde: Turkije en Israel zijn de twee staten die koploper zijn in het aantal inbreuken op de mensenrechten.(zaterdag gehoord in nachtwacht)

Ja maar dat geloof ik ook weer niet. Dat die twee staten geen doetjes zijn, dat weten we ondertussen.

Maar je gaat mij niet vertellen dat er niet MEER mensenrechten worden geschonden in de bloedige Arabische en Afrikaanse dictaturen, laat staan Nepal, Pakistan, Iran, etc...

Dus dat kan ook niet juist zijn.

Turkije is trouwens de laaste jaren veel verbeterd op dat gebied. Maar verre van genoeg.

democratsteve
22 januari 2003, 22:28
Even ter zijde: Turkije en Israel zijn de twee staten die koploper zijn in het aantal inbreuken op de mensenrechten.(zaterdag gehoord in nachtwacht)

Ja maar dat geloof ik ook weer niet. Dat die twee staten geen doetjes zijn, dat weten we ondertussen.

Maar je gaat mij niet vertellen dat er niet MEER mensenrechten worden geschonden in de bloedige Arabische en Afrikaanse dictaturen, laat staan Nepal, Pakistan, Iran, etc...

Dus dat kan ook niet juist zijn.

Turkije is trouwens de laaste jaren veel verbeterd op dat gebied. Maar verre van genoeg.
Qua schendingen van VN-resoluties is Israel koploper.
Ik heb het onlangs gelezen hoeveel het er waren, maar ik ben het exacte cijfer vergeten.

alpina
22 januari 2003, 22:32
Sorry dat moesten VN-resoluties zijn i.p.v. mensenrechten. My fault :oops:

zorlac
10 februari 2003, 02:34
Hey turk4ever,

Als de palestijnen nu eens hun energie zouden steken in de opbouw van hun regio ipv bomaanslagen te plegen, zouden ze al een pak meer sympathie en steun krijgen vd internationale gemeenschap. Israel zou veel meer internationale weerstand ondervinden wanneer zij de palestijnse bevolking dan zou onderdrukken en/of hun bezittingen vernietigen. Want nu is er geen sprake van onschuldige palestijnen. Zij worden aanzien als terroristen of aanhangers ervan en terecht. Met als gevolg dat de joden nu carte blanche krijgen om de zoveelste vergeldingsactie uit te voeren na weeral een zelfmoordaanslag. De mentaliteitswijziging zal eerst vd palestijnen moeten komen vrees ik. Wie weet zijn ze nu zover (het is even rustig ginder), of zijn hun middelen tijdelijk uitgeput. We zullen zien....

greetz

vivanter007
10 februari 2003, 10:47
Hey turk4ever,

Als de palestijnen nu eens hun energie zouden steken in de opbouw van hun regio ipv bomaanslagen te plegen, zouden ze al een pak meer sympathie en steun krijgen vd internationale gemeenschap. Israel zou veel meer internationale weerstand ondervinden wanneer zij de palestijnse bevolking dan zou onderdrukken en/of hun bezittingen vernietigen. Want nu is er geen sprake van onschuldige palestijnen. Zij worden aanzien als terroristen of aanhangers ervan en terecht. Met als gevolg dat de joden nu carte blanche krijgen om de zoveelste vergeldingsactie uit te voeren na weeral een zelfmoordaanslag. De mentaliteitswijziging zal eerst vd palestijnen moeten komen vrees ik. Wie weet zijn ze nu zover (het is even rustig ginder), of zijn hun middelen tijdelijk uitgeput. We zullen zien....

greetz

Een Palestijn die uiting geeft aan zijn frustratie is een terrorist, een Israëli voert alleen maar rechtmatige "vergeldingsacties" uit :roll: .

Antoon
10 februari 2003, 14:17
Hey turk4ever,

Als de palestijnen nu eens hun energie zouden steken in de opbouw van hun regio ipv bomaanslagen te plegen, zouden ze al een pak meer sympathie en steun krijgen vd internationale gemeenschap. Israel zou veel meer internationale weerstand ondervinden wanneer zij de palestijnse bevolking dan zou onderdrukken en/of hun bezittingen vernietigen. Want nu is er geen sprake van onschuldige palestijnen. Zij worden aanzien als terroristen of aanhangers ervan en terecht. Met als gevolg dat de joden nu carte blanche krijgen om de zoveelste vergeldingsactie uit te voeren na weeral een zelfmoordaanslag. De mentaliteitswijziging zal eerst vd palestijnen moeten komen vrees ik. Wie weet zijn ze nu zover (het is even rustig ginder), of zijn hun middelen tijdelijk uitgeput. We zullen zien....

greetz

Akkoord met deze analyse.

Kotsmos
10 februari 2003, 18:36
Hey turk4ever,

Als de palestijnen nu eens hun energie zouden steken in de opbouw van hun regio ipv bomaanslagen te plegen, zouden ze al een pak meer sympathie en steun krijgen vd internationale gemeenschap. Israel zou veel meer internationale weerstand ondervinden wanneer zij de palestijnse bevolking dan zou onderdrukken en/of hun bezittingen vernietigen. Want nu is er geen sprake van onschuldige palestijnen. Zij worden aanzien als terroristen of aanhangers ervan en terecht. Met als gevolg dat de joden nu carte blanche krijgen om de zoveelste vergeldingsactie uit te voeren na weeral een zelfmoordaanslag. De mentaliteitswijziging zal eerst vd palestijnen moeten komen vrees ik. Wie weet zijn ze nu zover (het is even rustig ginder), of zijn hun middelen tijdelijk uitgeput. We zullen zien....

greetz

Het probleem is dat ze dat lang geprobeerd hebben, maar als je bezet wordt door een ander land is dat niet echt makkelijk.