PDA

View Full Version : Publieke executie


Den Duisteren Duikboot
24 maart 2010, 17:40
De toekomst. Onder druk van het volk, waarvan de wijsheid niemand nog durft te betwisten, wordt de doodstraf heringevoerd. Bij referendum wordt beslist dat het eerste slachtoffer Marc Dutroux wordt.

Om deze historische vooruitgang met de nodige luister te vieren, opteren de machthebbers voor een publieke executie. Deze moet toekomstige kindermoordenaars afschrikken en tegelijkertijd de rituele vernietiging van het kwaad symboliseren.

Omdat mensen in de loop der tijden wat verwekelijkt zijn geraakt als het op geweld aankomt, besluiten de machthebbers niet meteen de guillotine boven te halen, maar stapsgewijs op te bouwen naar het Grote Moment. Dutroux zal eerst een week lang te midden van een plein aan een schandpaal worden gebonden.

Op de eerste dag mag het publiek hem openlijk en luidkeels verwensen, verwijten naar zijn hoofd slingeren, beledigen en bedreigen.

Op de tweede dag van de week mag hij ook worden bespuwd.

Op de derde dag is het toegestaan sigaretten op zijn lichaam te doven, hem te krabben, insecten op zijn lichaam te laten kruipen en hem kaal te scheren.

Op de vierde dag mag hij worden bekogeld met kleine steentjes. Het is toegestaan hem in het gezicht te slaan en in de maagstreek te stompen.

Op de vijfde dag mag het volk kerven in zijn huid maken. Een tandarts zal al zijn tanden verwijderen (zonder verdoving) en hij wordt plaatselijk gecastreerd.

Op de zesde dag worden in een volksarena grootse publieke spelen gehouden waarin Dutroux het moet opnemen tegen middelgrote roofdieren en apen.

Op de zevende dag wordt hij levend gevild, de ogen uitgestoken, de oren en penis afgesneden en ten slotte door de winnaar van een tombola met een kleine bijl in stukken gehakt.

Mijn vraag is tamelijk eenvoudig: Gaat u kijken? Alle dagen of alleen de eerste twee? Of misschien alleen dag zeven? En waarom eigenlijk? Uit nieuwsgierigheid? Neemt u uw kinderen mee? Of volgt u het liever via televisie of internet?

Xenophon
24 maart 2010, 17:44
Uw lijst is niet volledig, op woensdag na 18.00 uur mogen de homo's hun lusten botvieren op Dutroux die aan de schandpaal toch al gebogen staat.

Den Duisteren Duikboot
24 maart 2010, 17:48
Uw lijst is niet volledig, op woensdag na 18.00 uur mogen de homo's hun lusten botvieren op Dutroux die aan de schandpaal toch al gebogen staat.

Zelfs homo's hebben smaak. Op Andro na misschien.

Duvelke
24 maart 2010, 17:50
geen executies. Dan ben je geen haar beter dan de misdadigers

II Gandalf II
24 maart 2010, 18:00
Dillemma. Wil ze eeuwig laten rotten in een cel. Maar wil niet betalen om hem in leven te houden.

bgf324
24 maart 2010, 18:04
Vooral het 6de vind ik tof.

Stierenvechten zonder zwaard of doek :-D

MaGNiFiCaT
24 maart 2010, 18:13
De toekomst. Onder druk van het volk, waarvan de wijsheid niemand nog durft te betwisten, wordt de doodstraf heringevoerd.
:rofl: :rofl:



Ik heb geen enkele dag gekozen, omdat ik daarvoor geen tijd heb. Maar indien ik wel de tijd had: lees:tijd in overvloed, dan kwam ik op dag één om hem te verwensen en hem te zeggen dat hij een grote onnozelaar is!:x

Verder, je openingspost wordt hoe verder hoe degoutanter.:roll:

roger verhiest
24 maart 2010, 18:13
Wie is Dutroux ?

roger verhiest
24 maart 2010, 18:14
geen executies. Dan ben je geen haar beter dan de misdadigers

De maatschappij zo rot als haar slechtste lid ?

Eigenzinnig
24 maart 2010, 18:20
Wie is Dutroux ?
Het zou handig zijn als medische beperkingen vermeld werden in het openbaar profiel..:-D

garfield
24 maart 2010, 18:27
Zijn er mini-abo's voor de gehele week van het spektakel "te genieten" 8-)

Den Ardennees
24 maart 2010, 18:36
Ik ben wel voorstander van de doodstraf, maar NIET van doodmartelen en andere beest8igheden.

Soit, ik neem aan dat de topicopener niet zat te w8en op genuanceerde reacties.:roll:

Jeronimo
24 maart 2010, 18:56
Alle dagen behalve de 6de, die is dieronvriendelijk. :mrgreen:

Den Duisteren Duikboot
24 maart 2010, 19:08
...beest8igheden.

...w8en...

Te lang cyberchatten met prille tienermeisjes laat zijn sporen na blijkbaar...

Of is dit een subtiele verwijzing naar de duivelse 88? 8O

Zwartengeel
24 maart 2010, 19:23
Uw lijst is niet volledig, op woensdag na 18.00 uur mogen de homo's hun lusten botvieren op Dutroux die aan de schandpaal toch al gebogen staat.

Ik ga de achtste dag kijken, wanneer de voltallige koninklijke familie aan de beurt is.

lantjes
24 maart 2010, 20:05
een simpel spuitje is voldoende, men moet daar geen circus van maken.:roll:

Kapitein Nemo
24 maart 2010, 20:23
De zesde dag. Wat de Romeinen deden, is toch niet te min voor ons?

http://www.crystalinks.com/romegladiator.jpg

Alleen vind ik niet dat we daar onschuldige diertjes voor mogen gebruiken. :evil:

Den Ardennees
24 maart 2010, 20:50
Te lang cyberchatten met prille tienermeisjes laat zijn sporen na blijkbaar...

Of is dit een subtiele verwijzing naar de duivelse 88? 8O

gewoon luiheid, trouwens met tienermeisjes chatten is zo langzaamaan strafbaar voor mij

Renesse
24 maart 2010, 20:58
De toekomst. Onder druk van het volk, waarvan de wijsheid niemand nog durft te betwisten, wordt de doodstraf heringevoerd. Bij referendum wordt beslist dat het eerste slachtoffer Marc Dutroux wordt.

Uw walging voor de democratie begint wel obsessieve vormen aan te nemen 8O

Bovenbuur
24 maart 2010, 21:19
Op de zevende ga ik sowieso niet kijken, want na de zesde is iemand wel dood. Ik zou hooguit de vijfde dag kunnen gaan om te zien hoe dat nou werkt, zo'n plaatselijke castratie.

Jaani_Dushman
24 maart 2010, 23:49
Wie is Dutroux?Voor het geval je een Le Soir-abonnee bent: Mark Vandeputte.

den dinges
24 maart 2010, 23:58
De toekomst. Onder druk van het volk, waarvan de wijsheid niemand nog durft te betwisten, wordt de doodstraf heringevoerd. Bij referendum wordt beslist dat het eerste slachtoffer Marc Dutroux wordt.

Om deze historische vooruitgang met de nodige luister te vieren, opteren de machthebbers voor een publieke executie. Deze moet toekomstige kindermoordenaars afschrikken en tegelijkertijd de rituele vernietiging van het kwaad symboliseren.

Omdat mensen in de loop der tijden wat verwekelijkt zijn geraakt als het op geweld aankomt, besluiten de machthebbers niet meteen de guillotine boven te halen, maar stapsgewijs op te bouwen naar het Grote Moment. Dutroux zal eerst een week lang te midden van een plein aan een schandpaal worden gebonden.

Op de eerste dag mag het publiek hem openlijk en luidkeels verwensen, verwijten naar zijn hoofd slingeren, beledigen en bedreigen.

Op de tweede dag van de week mag hij ook worden bespuwd.

Op de derde dag is het toegestaan sigaretten op zijn lichaam te doven, hem te krabben, insecten op zijn lichaam te laten kruipen en hem kaal te scheren.

Op de vierde dag mag hij worden bekogeld met kleine steentjes. Het is toegestaan hem in het gezicht te slaan en in de maagstreek te stompen.

Op de vijfde dag mag het volk kerven in zijn huid maken. Een tandarts zal al zijn tanden verwijderen (zonder verdoving) en hij wordt plaatselijk gecastreerd.

Op de zesde dag worden in een volksarena grootse publieke spelen gehouden waarin Dutroux het moet opnemen tegen middelgrote roofdieren en apen.

Op de zevende dag wordt hij levend gevild, de ogen uitgestoken, de oren en penis afgesneden en ten slotte door de winnaar van een tombola met een kleine bijl in stukken gehakt.

Mijn vraag is tamelijk eenvoudig: Gaat u kijken? Alle dagen of alleen de eerste twee? Of misschien alleen dag zeven? En waarom eigenlijk? Uit nieuwsgierigheid? Neemt u uw kinderen mee? Of volgt u het liever via televisie of internet?

Eerste dag : Dutroux en consoorten krijgen allemaal een flinke spuit cyaankali toegediend. Niet in het publiek. Het mag gefilmd worden, en op TV vertoond, na middernacht.Geen onnodig lijden, martelingen enzoverder. Wij zijn géén Dutroux's.

Jazeker
25 maart 2010, 08:05
De toekomst. Onder druk van het volk, waarvan de wijsheid niemand nog durft te betwisten, wordt de doodstraf heringevoerd. Bij referendum wordt beslist dat het eerste slachtoffer Marc Dutroux wordt.

Spuitje zonder publiek.

den dinges
25 maart 2010, 08:39
De zesde dag. Wat de Romeinen deden, is toch niet te min voor ons?

http://www.crystalinks.com/romegladiator.jpg

Alleen vind ik niet dat we daar onschuldige diertjes voor mogen gebruiken. :evil:

Wat voor wezens wil je op hen loslaten dan ? Losgeslagen Molenbekenaars ofzo ?

giserke
25 maart 2010, 08:50
Wat voor wezens wil je op hen loslaten dan ? Losgeslagen Molenbekenaars ofzo ?

Limbabuanen

Herr Flick
25 maart 2010, 09:25
De toekomst. Onder druk van het volk, waarvan de wijsheid niemand nog durft te betwisten, wordt de doodstraf heringevoerd. Bij referendum wordt beslist dat het eerste slachtoffer Marc Dutroux wordt.

Om deze historische vooruitgang met de nodige luister te vieren, opteren de machthebbers voor een publieke executie. Deze moet toekomstige kindermoordenaars afschrikken en tegelijkertijd de rituele vernietiging van het kwaad symboliseren.

Omdat mensen in de loop der tijden wat verwekelijkt zijn geraakt als het op geweld aankomt, besluiten de machthebbers niet meteen de guillotine boven te halen, maar stapsgewijs op te bouwen naar het Grote Moment. Dutroux zal eerst een week lang te midden van een plein aan een schandpaal worden gebonden.

Op de eerste dag mag het publiek hem openlijk en luidkeels verwensen, verwijten naar zijn hoofd slingeren, beledigen en bedreigen.

Op de tweede dag van de week mag hij ook worden bespuwd.

Op de derde dag is het toegestaan sigaretten op zijn lichaam te doven, hem te krabben, insecten op zijn lichaam te laten kruipen en hem kaal te scheren.

Op de vierde dag mag hij worden bekogeld met kleine steentjes. Het is toegestaan hem in het gezicht te slaan en in de maagstreek te stompen.

Op de vijfde dag mag het volk kerven in zijn huid maken. Een tandarts zal al zijn tanden verwijderen (zonder verdoving) en hij wordt plaatselijk gecastreerd.

Op de zesde dag worden in een volksarena grootse publieke spelen gehouden waarin Dutroux het moet opnemen tegen middelgrote roofdieren en apen.

Op de zevende dag wordt hij levend gevild, de ogen uitgestoken, de oren en penis afgesneden en ten slotte door de winnaar van een tombola met een kleine bijl in stukken gehakt.

Mijn vraag is tamelijk eenvoudig: Gaat u kijken? Alle dagen of alleen de eerste twee? Of misschien alleen dag zeven? En waarom eigenlijk? Uit nieuwsgierigheid? Neemt u uw kinderen mee? Of volgt u het liever via televisie of internet?


Kan ik een abonnement krijgen ?

Herr Flick
25 maart 2010, 09:28
Vooral het 6de vind ik tof.

Stierenvechten zonder zwaard of doek :-D

Ja maar dat overleefd hij niet, er kan geen dag 7 komen na dag 6 de kracht van kleine roofdieren wordt onderschat,

zelf met die insecten op zijn lijf moet je zorgen dat de spuit adrenaline gereed ligt, anders gaat m misschien nen anafalictische shock maken en dan is het ook uit met de pret.

azert
25 maart 2010, 09:32
En wat is het voordeel daarvan? Die man zal door de martelingen misschien beseffen: oei, het was inderdaad verschrikkelijk verkeerd wat ik gedaan heb.
Maar wat heb je daar als maatschappij aan? Hij zal toch sterven.

Txiki
25 maart 2010, 09:35
Altijd grappig. Mensen die "moeilijke" woorden gebruiken als "anafalictische", maar toch zondigen tegen een simpele basisregel als de dt-regel. Bovendien, "anafalictisch" is zelf ook fout geschreven. Tenzij het een compleet nieuw woord met een compleet nieuwe betekenis zou zijn. Dat kan ook, natuurlijk.

Bovenbuur
25 maart 2010, 09:51
De zesde dag. Wat de Romeinen deden, is toch niet te min voor ons?

http://www.crystalinks.com/romegladiator.jpg

Alleen vind ik niet dat we daar onschuldige diertjes voor mogen gebruiken. :evil:

http://www.vroma.org/images/mcmanus_images/bestiarii.jpg
Wat de Romeinen deden, is toch niet te min voor ons?

En dan zijn we over de olifanten, dwergen, vrouwen en nagespeelde zeeslagen nog niet begonnen.

Kapitein Nemo
25 maart 2010, 09:53
Wat voor wezens wil je op hen loslaten dan ? Losgeslagen Molenbekenaars ofzo ?
Kijk eens naar het schilderij. :roll:

En wat is het voordeel daarvan? Die man zal door de martelingen misschien beseffen: oei, het was inderdaad verschrikkelijk verkeerd wat ik gedaan heb.
Maar wat heb je daar als maatschappij aan? Hij zal toch sterven.
Volksvermaak?

Kapitein Nemo
25 maart 2010, 09:56
http://www.vroma.org/images/mcmanus_images/bestiarii.jpg
Wat de Romeinen deden, is toch niet te min voor ons?

En dan zijn we over de olifanten, dwergen, vrouwen en nagespeelde zeeslagen nog niet begonnen.
Ik weet al die dingen. Ik ken wel wat van de Romeinse cultuur, Bovenbuur.

Bovenbuur
25 maart 2010, 10:03
Ik weet al die dingen. Ik ken wel wat van de Romeinse cultuur, Bovenbuur.

Ik beweer ook niet dat jij dat niet weet, ik vond alleen de uitspraak "wat de Romeinen deden is niet te min voor ons" raar als je toch niet wilt overnemen wat de Romeinen deden, vandaar.

Anna List
25 maart 2010, 10:10
1 vraagje : dag 5 plaatselijk castreren, wat bedoel je daarmee ? (temeer om dat op dag 7 voorzien wordt de penis af te snijden)

2 zet uw prioriteiten eens op een rijtje ! we beginnen met het guillotineren van het voltallige belgische koningshuis en alle mogelijke troonpretendenten (en dat zijn er intussen al een pak) ... koppen rollen op de grote markt maand 1, 2 en 3 dus !

lantjes
25 maart 2010, 10:15
En wat is het voordeel daarvan? Die man zal door de martelingen misschien beseffen: oei, het was inderdaad verschrikkelijk verkeerd wat ik gedaan heb.
Maar wat heb je daar als maatschappij aan? Hij zal toch sterven.

Afschrikking voor potentiële navolgers?

Txiki
25 maart 2010, 10:15
1 vraagje : dag 5 plaatselijk castreren, wat bedoel je daarmee ? (temeer om dat op dag 7 voorzien wordt de penis af te snijden)

2 zet uw prioriteiten eens op een rijtje ! we beginnen met het guillotineren van het voltallige belgische koningshuis en alle mogelijke troonpretendenten (en dat zijn er intussen al een pak) ... koppen rollen op de grote markt maand 1, 2 en 3 dus !

Misschien is de ter dood veroordeelde een soort hagedis met een genetische afwijking, waardoor de staart vooraan opnieuw aangroeit, in plaats van achteraan?

azert
25 maart 2010, 10:19
Afschrikking voor potentiële navolgers?

zal niet helpen.
Iedere misdadiger denkt dat hij slimmer is dan de anderen zodat het niet zal ontdekt worden.

Ooit gelezen dat men in de Middeleeuwen zakkenrollers ophing. En... terwijl de menigte toekeek naar de ophanging waren er andere zakkenrollers actief.

Anna List
25 maart 2010, 10:20
zal niet helpen.
Iedere misdadiger denkt dat hij slimmer is dan de anderen zodat het niet zal ontdekt worden.

Ooit gelezen dat men in de Middeleeuwen zakkenrollers ophing. En... terwijl de menigte toekeek naar de ophanging waren er andere zakkenrollers actief.

dat is geen bewijs dat afschrikking niet werkt he

zonder afschrikking waren er mss nog veel meer actief.

Kapitein Nemo
25 maart 2010, 10:21
Ik beweer ook niet dat jij dat niet weet, ik vond alleen de uitspraak "wat de Romeinen deden is niet te min voor ons" raar als je toch niet wilt overnemen wat de Romeinen deden, vandaar.
Ik probeerde het voor te stellen als zou ik een probleem hebben met dierenmishandeling, maar niet met mensenmishandeling. Wat een inconsequentie inhoudt en een komisch effect had moeten hebben.

P.S. Het is k&k. Waarom reageer jij zo serieus?

Bovenbuur
25 maart 2010, 10:21
zal niet helpen.
Iedere misdadiger denkt dat hij slimmer is dan de anderen zodat het niet zal ontdekt worden.

Ooit gelezen dat men in de Middeleeuwen zakkenrollers ophing. En... terwijl de menigte toekeek naar de ophanging waren er andere zakkenrollers actief.

Is de ideale gelegenheid, want mensen zijn met hun aandacht elders.
Wat ook een goede stek voor zakenrollers schijnt te zijn is in de burt van "pas op voor zakkenrollers" borden, dan voelen mensen vaak even waar hun portomonnee ook alweer zat, en dan weten de zakenrollers dat ook.

Bovenbuur
25 maart 2010, 10:23
Ik probeerde het voor te stellen als zou ik een probleem hebben met dierenmishandeling, maar niet met mensenmishandeling. Wat een inconsequentie inhoudt en een komisch effect had moeten hebben.

P.S. Het is k&k. Waarom reageer jij zo serieus?

O, ik dacht dat het hier Europa was, want waar er Europa bovenaan de pagina staat zijn ze bezig om met emmers water van de Grote naar de Atlantische oceaan te lopen. Bovendien heb ik nog vrij weinig commentaar geleverd op het eerste voorstel, waarmee ik heb aangetoond de klassering "niet serieus" toch wel serieus te nemen.

Herr Flick
25 maart 2010, 11:31
Altijd grappig. Mensen die "moeilijke" woorden gebruiken als "anafalictische", maar toch zondigen tegen een simpele basisregel als de dt-regel. Bovendien, "anafalictisch" is zelf ook fout geschreven. Tenzij het een compleet nieuw woord met een compleet nieuwe betekenis zou zijn. Dat kan ook, natuurlijk.

missen is menselijk...

Herr Flick
25 maart 2010, 11:33
http://www.vroma.org/images/mcmanus_images/bestiarii.jpg
Wat de Romeinen deden, is toch niet te min voor ons?

En dan zijn we over de olifanten, dwergen, vrouwen en nagespeelde zeeslagen nog niet begonnen.

Dat moeten wree fuifkes geweest zijn in dien tijd, ... de gruwelijke details worden wel hier en daar aangehaald maar nooit echt beschreven... misschien wel omdat het te vettig voor woorden was.

eigenlijk kun je zelf nog stellen dat diegene die met zo een troep hongerige wolven mochten vechten er nog het best van afkwamen.

Txiki
25 maart 2010, 11:33
missen is menselijk...

Absoluut, beste Herr Flick, absoluut. Maar we mogen toch eens lachen, he. Maar voor alle duidelijkheid: ik lach nooit met de persoon, in casu met jou, wel met de missers. Verder maak ik daar geen spel van. ;-)

Herr Flick
25 maart 2010, 11:40
1 vraagje : dag 5 plaatselijk castreren, wat bedoel je daarmee ? (temeer om dat op dag 7 voorzien wordt de penis af te snijden)

2 zet uw prioriteiten eens op een rijtje ! we beginnen met het guillotineren van het voltallige belgische koningshuis en alle mogelijke troonpretendenten (en dat zijn er intussen al een pak) ... koppen rollen op de grote markt maand 1, 2 en 3 dus !

De penis eraf snijden is niet castreren... castreren is het opensnijden van de balzak en het verwijderen van beide teelballen, een standaard opperatie voor elke dierenarts.

Wat het programma betreft, openen met de guillotine is zeker niet slecht het geeft vermaak van een zekere kwaliteit en is niet zo extreem bloederig het kan best gebruikt worden om de massa wat op te warmen,... ;-)

Als iedereen zijn pick-nick op heeft kunnen we dan beginnen aan het serieuze werk.

Ik stel wel voor tussendoor snacks etc te verkopen, dan brengen die executies nog iets op, ...

Herr Flick
25 maart 2010, 11:41
Absoluut, beste Herr Flick, absoluut. Maar we mogen toch eens lachen, he. Maar voor alle duidelijkheid: ik lach nooit met de persoon, in casu met jou, wel met de missers. Verder maak ik daar geen spel van. ;-)

Geen probweem ik will expless wel wa zcheff sxchrivelaren oek zulle.

Herr Flick
25 maart 2010, 11:42
Afschrikking voor potentiële navolgers?

gewoon plezier, zo ne voetbalmatch is uiteindelijk maar een saaie bedoening.

Txiki
25 maart 2010, 11:44
Geen probweem ik will expless wel wa zcheff sxchrivelaren oek zulle.

Als je nu ook nog je evangelie in dat taaltje schrijft, kan het nog wat worden :lol:

Dronkoers
25 maart 2010, 12:11
Op welke dag is het happy-hour, of een gratis vat?

Den Duisteren Duikboot
25 maart 2010, 12:14
Op welke dag is het happy-hour, of een gratis vat?

Dat is naast de kwestie.

Dronkoers
25 maart 2010, 12:15
Dat is naast de kwestie.

Niet voor mij ;-)

Herr Flick
25 maart 2010, 12:45
Als je nu ook nog je evangelie in dat taaltje schrijft, kan het nog wat worden :lol:

breng mij niet op gedachten he...

Herr Flick
25 maart 2010, 12:47
Op welke dag is het happy-hour, of een gratis vat?

Ik zal daar een kraam zetten met hamburgers, smoutebollen, en frietekes (en ne frigo vol bier en flessen genever, ;-) )

de afgedraaide olie verkoop ik aan den beul, hij kan daar dan zijn slachtoffer een voetbadje mee geven...

gefrituurde tenen , zegt u dat iets, ... ?

Herr Flick
25 maart 2010, 12:48
Dat is naast de kwestie.

geen publieke executies zonder frieten, bier en hamburgers he, ...

Dronkoers
25 maart 2010, 12:56
Ik zal daar een kraam zetten met hamburgers, smoutebollen, en frietekes (en ne frigo vol bier en flessen genever, ;-) )

de afgedraaide olie verkoop ik aan den beul, hij kan daar dan zijn slachtoffer een voetbadje mee geven...

gefrituurde tenen , zegt u dat iets, ... ?

Geoliede tenen wel, maar liefst geen olie dat op 180 graden staat ;-)

Den Duisteren Duikboot
25 maart 2010, 13:03
geen publieke executies zonder frieten, bier en hamburgers he, ...

Dat mag allemaal, maar de vraag is of ze dan nog voor de executie komen. Door andere aantrekkelijke evenementen in de marge te organiseren, is de aantrekkingskracht van het hoofdevenement niet meer afzonderlijk te meten.

Dronkoers
25 maart 2010, 13:05
Dat mag allemaal, maar de vraag is of ze dan nog voor de executie komen. Door andere aantrekkelijke evenementen in de marge te organiseren, is de aantrekkingskracht van het hoofdevenement niet meer afzonderlijk te meten.

Publieke evenementen zonder bier en vettig eten maakt het sowiezo onaantrekkelijker eh.
Elke dag gratis vat = ik kom elke dag, versta je? ;-)

Den Duisteren Duikboot
25 maart 2010, 13:08
Publieke evenementen zonder bier en vettig eten maakt het sowiezo onaantrekkelijker eh.
Elke dag gratis vat = ik kom elke dag, versta je? ;-)

Gij zijt er het levende bewijs van dat een mens voorzichtig moet zijn met de interpretatie van statistieken.

filosoof
25 maart 2010, 13:12
De toekomst. Onder druk van het volk, waarvan de wijsheid niemand nog durft te betwisten, wordt de doodstraf heringevoerd. Bij referendum wordt beslist dat het eerste slachtoffer Marc Dutroux wordt.

Om deze historische vooruitgang met de nodige luister te vieren, opteren de machthebbers voor een publieke executie. Deze moet toekomstige kindermoordenaars afschrikken en tegelijkertijd de rituele vernietiging van het kwaad symboliseren.

Omdat mensen in de loop der tijden wat verwekelijkt zijn geraakt als het op geweld aankomt, besluiten de machthebbers niet meteen de guillotine boven te halen, maar stapsgewijs op te bouwen naar het Grote Moment. Dutroux zal eerst een week lang te midden van een plein aan een schandpaal worden gebonden.

Op de eerste dag mag het publiek hem openlijk en luidkeels verwensen, verwijten naar zijn hoofd slingeren, beledigen en bedreigen.

Op de tweede dag van de week mag hij ook worden bespuwd.

Op de derde dag is het toegestaan sigaretten op zijn lichaam te doven, hem te krabben, insecten op zijn lichaam te laten kruipen en hem kaal te scheren.

Op de vierde dag mag hij worden bekogeld met kleine steentjes. Het is toegestaan hem in het gezicht te slaan en in de maagstreek te stompen.

Op de vijfde dag mag het volk kerven in zijn huid maken. Een tandarts zal al zijn tanden verwijderen (zonder verdoving) en hij wordt plaatselijk gecastreerd.

Op de zesde dag worden in een volksarena grootse publieke spelen gehouden waarin Dutroux het moet opnemen tegen middelgrote roofdieren en apen.

Op de zevende dag wordt hij levend gevild, de ogen uitgestoken, de oren en penis afgesneden en ten slotte door de winnaar van een tombola met een kleine bijl in stukken gehakt.

Mijn vraag is tamelijk eenvoudig: Gaat u kijken? Alle dagen of alleen de eerste twee? Of misschien alleen dag zeven? En waarom eigenlijk? Uit nieuwsgierigheid? Neemt u uw kinderen mee? Of volgt u het liever via televisie of internet?Dat mag allemaal, maar de vraag is of ze dan nog voor de executie komen. Door andere aantrekkelijke evenementen in de marge te organiseren, is de aantrekkingskracht van het hoofdevenement niet meer afzonderlijk te meten.
Die wreedheden zijn regelmatig terugkerende suggesties, die dus waarschijnlijk aan de verzuchtingen van sommigen beantwoorden (grof geschat 1/3, het kiespoteniëel van extremisten wereldwijd)

Herr Flick
25 maart 2010, 13:24
Geoliede tenen wel, maar liefst geen olie dat op 180 graden staat ;-)

ik dacht toch dat gij een beetje kinky wel kon apprecieren...

Herr Flick
25 maart 2010, 13:31
Die wreedheden zijn regelmatig terugkerende suggesties, die dus waarschijnlijk aan de verzuchtingen van sommigen beantwoorden (grof geschat 1/3, het kiespoteniëel van extremisten wereldwijd)

Misschien dat gij nie komt kijken, maar ik denk persoonlijk dat er meer volk op zou afkomen dan op een gemiddeld optreden van Laura Lyn of Sam Goris, ;-)

Wie weet is het na x aantal weken zelf een ideale methode om te gaan "netwerken"

Als ge ziet dat ze zo een heel amfietheater voor meerdere dagen konden vullen terwijl er de meest verschrikkelijke goorlapperij plaatsvond, dan moogt ge wel stellen dat het "populair" was onder alle lagen van de bevolking.

We kunnen er eens mee lachen, maar als ge morgen bvb wekelijks publieke executies zou beginnen uitvoeren, wees maar zeker dat er volk op afkomt en dat de week nadien er inderdaad eene zal staan hamburgers verkopen, en de week daarna eene met mini-schavotjes en Best Of DVD`s. Dat is luguber, maar dat is nu eenmaal hoe de mens ineen steekt.

Xenophon
25 maart 2010, 13:33
zal niet helpen.
Iedere misdadiger denkt dat hij slimmer is dan de anderen zodat het niet zal ontdekt worden.

Ooit gelezen dat men in de Middeleeuwen zakkenrollers ophing. En... terwijl de menigte toekeek naar de ophanging waren er andere zakkenrollers actief.

Het is daar dat het spreekwoord, van de nood een deugd maken, van komt.

Jozef Ostyn
25 maart 2010, 16:18
De toekomst. Onder druk van het volk, waarvan de wijsheid niemand nog durft te betwisten, wordt de doodstraf heringevoerd. Bij referendum wordt beslist dat het eerste slachtoffer Marc Dutroux wordt.

Om deze historische vooruitgang met de nodige luister te vieren, opteren de machthebbers voor een publieke executie. Deze moet toekomstige kindermoordenaars afschrikken en tegelijkertijd de rituele vernietiging van het kwaad symboliseren.

Omdat mensen in de loop der tijden wat verwekelijkt zijn geraakt als het op geweld aankomt, besluiten de machthebbers niet meteen de guillotine boven te halen, maar stapsgewijs op te bouwen naar het Grote Moment. Dutroux zal eerst een week lang te midden van een plein aan een schandpaal worden gebonden.

Op de eerste dag mag het publiek hem openlijk en luidkeels verwensen, verwijten naar zijn hoofd slingeren, beledigen en bedreigen.

Op de tweede dag van de week mag hij ook worden bespuwd.

Op de derde dag is het toegestaan sigaretten op zijn lichaam te doven, hem te krabben, insecten op zijn lichaam te laten kruipen en hem kaal te scheren.

Op de vierde dag mag hij worden bekogeld met kleine steentjes. Het is toegestaan hem in het gezicht te slaan en in de maagstreek te stompen.

Op de vijfde dag mag het volk kerven in zijn huid maken. Een tandarts zal al zijn tanden verwijderen (zonder verdoving) en hij wordt plaatselijk gecastreerd.

Op de zesde dag worden in een volksarena grootse publieke spelen gehouden waarin Dutroux het moet opnemen tegen middelgrote roofdieren en apen.

Op de zevende dag wordt hij levend gevild, de ogen uitgestoken, de oren en penis afgesneden en ten slotte door de winnaar van een tombola met een kleine bijl in stukken gehakt.

Mijn vraag is tamelijk eenvoudig: Gaat u kijken? Alle dagen of alleen de eerste twee? Of misschien alleen dag zeven? En waarom eigenlijk? Uit nieuwsgierigheid? Neemt u uw kinderen mee? Of volgt u het liever via televisie of internet?

Laat uw fantasie maar de vrije loop. Compleet waanidee.
Overigens meen ik dat de doodstraf in bepaalde gevallen wel degelijk gerechtvaardigd is. Dat betekent echter niet dat ze publiek moet zijn. En zelf zou ik daar nooit naar gaan kijken, tenzij dat uit ambtsverplichtingen noodzakelijk zou zijn.

Jozef Ostyn
25 maart 2010, 16:19
geen executies. Dan ben je geen haar beter dan de misdadigers

Een vrij dwaas absolutistisch standpunt.

Jozef Ostyn
25 maart 2010, 16:20
een simpel spuitje is voldoende, men moet daar geen circus van maken.:roll:

Ophanging lijkt mij een normalere vorm van executie.

lantjes
25 maart 2010, 16:23
Ophanging lijkt mij een normalere vorm van executie.

dat is toch wat gewelddadiger hé Jozef? Zo'n spuitje als bij de dierenarts, inslapen en 't licht uit, 'k ben geen onmens hé.;-)

Jozef Ostyn
25 maart 2010, 16:25
dat is toch wat gewelddadiger hé Jozef? Zo'n spuitje als bij de dierenarts, inslapen en 't licht uit, 'k ben geen onmens hé.;-)


Een correct en professioneel uitgevoerde ophanging resulteert ook in onmiddellijke dood. Met die spuitjes kan ook veel misgaan. Maar ik ben er niet principieel tegen.

Den Duisteren Duikboot
25 maart 2010, 16:51
Laat uw fantasie maar de vrije loop. Compleet waanidee.
Overigens meen ik dat de doodstraf in bepaalde gevallen wel degelijk gerechtvaardigd is. Dat betekent echter niet dat ze publiek moet zijn. En zelf zou ik daar nooit naar gaan kijken, tenzij dat uit ambtsverplichtingen noodzakelijk zou zijn.

Stel dat we het "beschaafd" houden: een spuitje of verhanging. Waarom mag dat niet publiek zijn? Waarom moet dat achter de coulissen gebeuren? Om de voorstanders van de doodstraf niet te confronteren met de praktijk die ze propageren? Is dat niet een tikkeltje hypocriet?

Renesse
25 maart 2010, 17:07
Dat is naast de kwestie.

En een serieuze kwestie het is... ;-)

Bovenbuur
25 maart 2010, 17:48
Dat moeten wree fuifkes geweest zijn in dien tijd, ... de gruwelijke details worden wel hier en daar aangehaald maar nooit echt beschreven... misschien wel omdat het te vettig voor woorden was.

eigenlijk kun je zelf nog stellen dat diegene die met zo een troep hongerige wolven mochten vechten er nog het best van afkwamen.

Nou ja, van de ene kant is een getrainde bestiarius waarschijnlijk wel nog wat meer waard dan een mooi beest, en dus zullen ze vaak licht in het voordeel zijn, van de andere kant kan je van een leeuw geen genade vragen. Bij gladiatorengevechten eindigde ongeveer een zesde van de gevechten (heb ik me laten wijsmaken) met de dood van een van de deelnemers. Gegeven dat een carriere uit een gevecht of zes bestond (vaak een stuk of twee, drie per jaar vanaf dat je volledig getraind was) hebben die jongens in totaal dus zo'n 50% kans op overlijden (nou ja, velen gingen langer door, maar in principe kon je er met 6 gevechten vanaf zijn (ik geloof dat je meestal je vrijheid kreeg als je vijf keer had gewonnen of echt een heel spectaculair gevecht had laten zien, misschien ligt het getal dus wel wat hoger en gingen ze wat vaker dood)), dat zou wel eens heel vergelijkbaar kunnen zijn met het risico van een bestiarius. Bovendien zat er in het vak van gladiator wat meer status. Goed, tenzij je er nooit wat aan verdiend hebt krijg je nooit meer volledige burgerstatus, je bent officieel een afstotelijke persoonlijkheid, maar officieus waren het de sporthelden van hun tijd, aan geld en vrouwen geen gebrek. Een gevecht met dieren was eigenlijk toch een soort voorprogramma (al zaten er wel hele spectaculaire tussen, met kuddes olifanten die door het hek braken en het publiek in liepen enzo).
Oké, als ik de keuze heb blijf ik liever hier, maar of dierenvechters nou echt zoveel beter af waren dan gladiatoren... Het zal allebei niet zo heel erg fijn geweest zijn.

Saillant detail: de gladiatoren, de grootste sekssymbolen van het Romeinse rijk (daarom vechten ze ook zo vaak in een lendendoekje), hadden waarschijnlijk voor het grootste gedeelte overgewicht. Ze kregen eten met een hoger vetpercentage dan bijvoorbeeld soldaten. Dit had als doel dat ze elkaar meer konden toetakelen zonder vitale organen te raken. De eerste Hollywood productie die dit detail waarheidsgetrouw laat zien laat voorlopig nog op zich wachten. ;)

Dronkoers
25 maart 2010, 23:27
Gij zijt er het levende bewijs van dat een mens voorzichtig moet zijn met de interpretatie van statistieken.
Ik heb dan nog niet eens gestemd :-D
ik dacht toch dat gij een beetje kinky wel kon apprecieren...

Tuurlijk, maar verschrompeld, knalrood met wit verminkt waar ge de vellen van kunt aftrekken hoort daar bij mij nie echt bij ;-)

Savatage
25 maart 2010, 23:48
Ik ben wel voorstander van de doodstraf, maar NIET van doodmartelen en andere beest8igheden.

²

Hoewel de brandstapel terug zou ingevoerd mogen worden.

bgf324
28 maart 2010, 14:01
Wie is de volgende na Dutroux?

toccata
28 maart 2010, 14:02
Hilde Crevits

Jazeker
28 maart 2010, 14:31
een simpel spuitje is voldoende, men moet daar geen circus van maken.:roll:

Inderdaad. En niet publiek. Hooguit de familie van de slachtoffers mogen het eventueel bijwonen (en degenen die het gebeuren in goede banen moeten leiden).

Erwinvds
28 maart 2010, 18:02
De toekomst. Onder druk van het volk, waarvan de wijsheid niemand nog durft te betwisten, wordt de doodstraf heringevoerd. Bij referendum wordt beslist dat het eerste slachtoffer Marc Dutroux wordt.



Inderdaad. En niet publiek. Hooguit de familie van de slachtoffers mogen het eventueel bijwonen (en degenen die het gebeuren in goede banen moeten leiden).

Nope, het volk heeft volgens de topic starter ervoor gekozen, het volk moet dan maar ook bereid zijn om toe te kijken wat de gevolgen zijn van hun keus.
Meer nog, ik zou zelfs zeggen dat het bijwonen verplicht zou moeten gesteld worden. Indien niet in de gelegenheid om ter plekke te reizen de terechtstelling bijwonen op het dorps/stadsplein per televisie opgezet voor de gelegenheid.
Ook de beulen zouden gekozen, per loterij, moeten komen uit het volk.

Den Ardennees
30 maart 2010, 18:57
Inderdaad. En niet publiek. Hooguit de familie van de slachtoffers mogen het eventueel bijwonen (en degenen die het gebeuren in goede banen moeten leiden).

kan ik me ook helemaal in terugvinden

bgf324
1 augustus 2011, 00:48
Hilde Crevits

Nog kandidaten?

FDM
4 september 2011, 13:23
na 9 onthoofdingen wordt men ook dat gewoon

From_Vlaanderen
4 september 2011, 14:44
De vijfde en de zesde dag.
Als het in de vroege namiddag is tenminste.

ahuramazda
4 september 2011, 14:47
Waarom kan ik niet kiezen om elke dag te komen?

Of ben ik dan pas sadistisch?

From_Vlaanderen
4 september 2011, 14:49
Waarom kan ik niet kiezen om elke dag te komen?

Of ben ik dan sadistisch?

Ja, maar dan kan het wat druk worden natuurlijk, je planning bedoel ik.
Ook is dit niet de ideale plaats om een griet te scoren denk ik.

Xenophon
4 september 2011, 14:53
Waarom kan ik niet kiezen om elke dag te komen?

Of ben ik dan pas sadistisch?

Werkloos denk ik.

ahuramazda
4 september 2011, 15:21
Versta mij niet verkeerd, ik wou eigenlijk gewoon het sadisme in deze vraag duiden.

Dan nog, als er elke dag van die praktijken zou gebeuren zouden er mensen van de organisatie elke dag moeten aanwezig zijn. Men zou bijvoorbeeld kunnen werken als "beul".

Soit, blijkbaar steken mensen hier liever elkaars ogen uit.

Consider me a sad panda.

Trixie
4 september 2011, 15:41
De toekomst. Onder druk van het volk, waarvan de wijsheid niemand nog durft te betwisten, wordt de doodstraf heringevoerd. Bij referendum wordt beslist dat het eerste slachtoffer Marc Dutroux wordt.

Om deze historische vooruitgang met de nodige luister te vieren, opteren de machthebbers voor een publieke executie. Deze moet toekomstige kindermoordenaars afschrikken en tegelijkertijd de rituele vernietiging van het kwaad symboliseren.

Omdat mensen in de loop der tijden wat verwekelijkt zijn geraakt als het op geweld aankomt, besluiten de machthebbers niet meteen de guillotine boven te halen, maar stapsgewijs op te bouwen naar het Grote Moment. Dutroux zal eerst een week lang te midden van een plein aan een schandpaal worden gebonden.

Op de eerste dag mag het publiek hem openlijk en luidkeels verwensen, verwijten naar zijn hoofd slingeren, beledigen en bedreigen.

Op de tweede dag van de week mag hij ook worden bespuwd.

Op de derde dag is het toegestaan sigaretten op zijn lichaam te doven, hem te krabben, insecten op zijn lichaam te laten kruipen en hem kaal te scheren.

Op de vierde dag mag hij worden bekogeld met kleine steentjes. Het is toegestaan hem in het gezicht te slaan en in de maagstreek te stompen.

Op de vijfde dag mag het volk kerven in zijn huid maken. Een tandarts zal al zijn tanden verwijderen (zonder verdoving) en hij wordt plaatselijk gecastreerd.

Op de zesde dag worden in een volksarena grootse publieke spelen gehouden waarin Dutroux het moet opnemen tegen middelgrote roofdieren en apen.

Op de zevende dag wordt hij levend gevild, de ogen uitgestoken, de oren en penis afgesneden en ten slotte door de winnaar van een tombola met een kleine bijl in stukken gehakt.

Mijn vraag is tamelijk eenvoudig: Gaat u kijken? Alle dagen of alleen de eerste twee? Of misschien alleen dag zeven? En waarom eigenlijk? Uit nieuwsgierigheid? Neemt u uw kinderen mee? Of volgt u het liever via televisie of internet?

Alhoewel ik denk dat Dutroux na dag 5, ten laatste dag 6 de geest gegeven heeft, zou ik wel gaan kijken. Elke dag.
In normale omstandigheden zou ik zelfs dag 3 niet aankunnen. Als mens vind ik dit verwerpelijk, doch als moeder -ja, een moeder is ook een mens, weet ik- verander ik in een leeuwin.
Ik KAN en WIL mij zelfs niet voorstellen wat die vuile pervert met die meisjes uitgestoken heeft. Met die gedachte in het achterhoofd zou ik zeker een kijkje gaan nemen. Kijken of hij wel genoeg lijdt. Zijn slachtoffers hebben het ook niet overleefd. En dat waren onschuldige meisjes...triestig.
Evenwel zou ikzelf nooit als beul kunnen fungeren. Alleen toekijken hoe dat monster crepeert. Laf? Ja, heeel laf van mij, ik weet het. Toch is het zo. Ik denk alleen aan die arme slachtoffertjes. Als mama en als oma.

Dronkoers
4 september 2011, 15:42
Arme Marc :-(

Krijgt de schuld van alle pedo's over hem :-(

From_Vlaanderen
4 september 2011, 15:48
Versta mij niet verkeerd, ik wou eigenlijk gewoon het sadisme in deze vraag duiden.

Dan nog, als er elke dag van die praktijken zou gebeuren zouden er mensen van de organisatie elke dag moeten aanwezig zijn. Men zou bijvoorbeeld kunnen werken als "beul".

Soit, blijkbaar steken mensen hier liever elkaars ogen uit.

Consider me a sad panda.

Ik wil de transport wel op mij pakken.
Altijd bereid om de maatschappij te helpen.

From_Vlaanderen
4 september 2011, 15:49
Alhoewel ik denk dat Dutroux na dag 5, ten laatste dag 6 de geest gegeven heeft, zou ik wel gaan kijken. Elke dag.
In normale omstandigheden zou ik zelfs dag 3 niet aankunnen. Als mens vind ik dit verwerpelijk, doch als moeder -ja, een moeder is ook een mens, weet ik- verander ik in een leeuwin.
Ik KAN en WIL mij zelfs niet voorstellen wat die vuile pervert met die meisjes uitgestoken heeft. Met die gedachte in het achterhoofd zou ik zeker een kijkje gaan nemen. Kijken of hij wel genoeg lijdt. Zijn slachtoffers hebben het ook niet overleefd. En dat waren onschuldige meisjes...triestig.
Evenwel zou ikzelf nooit als beul kunnen fungeren. Alleen toekijken hoe dat monster crepeert. Laf? Ja, heeel laf van mij, ik weet het. Toch is het zo. Ik denk alleen aan die arme slachtoffertjes. Als mama en als oma.

Met ne grote zak chips.

ahuramazda
4 september 2011, 15:52
Alhoewel ik denk dat Dutroux na dag 5, ten laatste dag 6 de geest gegeven heeft, zou ik wel gaan kijken. Elke dag.
In normale omstandigheden zou ik zelfs dag 3 niet aankunnen. Als mens vind ik dit verwerpelijk, doch als moeder -ja, een moeder is ook een mens, weet ik- verander ik in een leeuwin.
Ik KAN en WIL mij zelfs niet voorstellen wat die vuile pervert met die meisjes uitgestoken heeft. Met die gedachte in het achterhoofd zou ik zeker een kijkje gaan nemen. Kijken of hij wel genoeg lijdt. Zijn slachtoffers hebben het ook niet overleefd. En dat waren onschuldige meisjes...triestig.
Evenwel zou ikzelf nooit als beul kunnen fungeren. Alleen toekijken hoe dat monster crepeert. Laf? Ja, heeel laf van mij, ik weet het. Toch is het zo. Ik denk alleen aan die arme slachtoffertjes. Als mama en als oma.

Alhoewel ik respect heb voor uw sentiment, kan ik uit principe er gewoon niet bijkomen dat iemand een medemens zoiets toewenst.

Evil begets evil.

Ik weet het, ik ben een naïef kind. Vergeef mij.

MaGNiFiCaT
4 september 2011, 15:52
Versta mij niet verkeerd, ik wou eigenlijk gewoon het sadisme in deze vraag duiden.

Dan nog, als er elke dag van die praktijken zou gebeuren zouden er mensen van de organisatie elke dag moeten aanwezig zijn. Men zou bijvoorbeeld kunnen werken als "beul".

Soit, blijkbaar steken mensen hier liever elkaars ogen uit.

Consider me a sad panda.

Tjah, dat is -of hier in België: was- ook een job hé. Er zijn nog oude documenten van processen (van eeuwen geleden) waar het salaris van de beul in vermeld staat.

MaGNiFiCaT
4 september 2011, 15:53
Met ne grote zak chips.

En ne grote mega-cola.

From_Vlaanderen
4 september 2011, 15:53
Tjah, dat is -of hier in België: was- ook een job hé. Er zijn nog oude documenten van processen (van eeuwen geleden) waar het salaris van de beul in vermeld staat.

Ah, als kleine bengel dacht ik altijd dat beul een bij jobbeke was, voor in de weekends.

MaGNiFiCaT
4 september 2011, 15:55
Gij zijt er het levende bewijs van dat een mens voorzichtig moet zijn met de interpretatie van statistieken.

:rofl: Ge hebt het tegen DRONKOERS!!:-)

From_Vlaanderen
4 september 2011, 15:56
En ne grote mega-cola.

*SLLLLLUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUURRRRRRRPPPPPPPP*

En dan hoort ge de mensen achter u zuchten, te bang om iets te zeggen natuurlijk.

Dan draaide ik me om en vroeg ik of dat ze wouden stoppen met dat gezucht, omdat dit de film verstoort.

Trixie
4 september 2011, 15:56
Alhoewel ik respect heb voor uw sentiment, kan ik uit principe er gewoon niet bijkomen dat iemand een medemens zoiets toewenst.

Evil begets evil.

Ik weet het, ik ben een naïef kind. Vergeef mij.

Als je toewensen al zo erg vindt, wat dan met het feit dat HIJ het DEED? Met onschuldige meisjes, denk aan Julie , Melissa, Sabine en nog anderen?

From_Vlaanderen
4 september 2011, 15:59
Als je toewensen al zo erg vindt, wat dan met het feit dat HIJ het DEED? Met onschuldige meisjes, denk aan Julie , Melissa, Sabine en nog anderen?

Wat staat er in de keuken van Dutroux?

ahuramazda
4 september 2011, 16:01
Als je toewensen al zo erg vindt, wat dan met het feit dat HIJ het DEED? Met onschuldige meisjes, denk aan Julie , Melissa, Sabine en nog anderen?

Wel ik denk dat u zich wel kan voorstellen wat ik dan vind van mensen die zichzelf zo verlagen. Ik weiger om mezelf tot hun niveau te brengen en ik probeer mensen aan te sporen hetzelfde te doen.

Gooi ze de figuurlijke vergeetput in.

Betuig liever medeleven en steun aan de nabestaanden en bied hulp aan waar mogelijk. Verspil geen aandacht, energie of tijd aan monsters.

filosoof
4 september 2011, 16:07
Ah, als kleine bengel dacht ik altijd dat beul een bij jobbeke was, voor in de weekends.Ze hebben je ook nogal blaaskens wijs gemaakt toen je klein was, hé?

From_Vlaanderen
4 september 2011, 16:15
Ze hebben je ook nogal blaaskens wijs gemaakt toen je klein was, hé?

Dat was gezond verstand. Hoe kan je nu fulltime beul zijn? Ik dacht elke stad toch wel hun eigen beul had.

Een beul, voor heel de provincie Antwerpen zou toch wat weinig zijn. In Mechelen moeten ze er zowiezo ook een gehad hebben.

Plus, zo iemand martelen dat is toch maximum maar een viertal uurtjes. Dan moeten die mannen gaan schoven.

ahuramazda
4 september 2011, 16:16
Dat was gezond verstand. Hoe kan je nu fulltime beul zijn? Ik dacht elke stad toch wel hun eigen beul had.

Een beul, voor heel de provincie Antwerpen zou toch wat weinig zijn. In Mechelen moeten ze er zowiezo ook een gehad hebben.

Plus, zo iemand martelen dat is toch maximum maar een viertal uurtjes. Dan moeten die mannen gaan schoven.

Nooit "The green mile" gezien zeker?

We noemen ze geen "beul" meer, maar het principe blijft hetzelfde, en het is geen bijberoep, het is wel degelijk een full time job.

From_Vlaanderen
4 september 2011, 16:20
Nooit "The green mile" gezien zeker?

Zwaar werk is dit niet te noemen. Zo iemand elektrocuteren, dat duurt hooguit 5 minuutjes. Als de zekering niet altijd af springt natuurlijk. Anders moet je eerst nog naar de Hubo om een zwaardere zekering te kopen.

Dan doen ze dat nog na 0000h (the green mile); hopla nog eens nachtvergoeding erbij ook.

ahuramazda
4 september 2011, 16:21
Zwaar werk is dit niet te noemen. Zo iemand elektrocuteren, dat duurt hooguit 5 minuutjes. Als de zekering niet altijd af springt natuurlijk. Anders moet je eerst nog naar de Hubo om een zwaardere zekering te kopen.

Dan doen ze dat nog na 0000h (the green mile); hopla nog eens nachtvergoeding erbij ook.

Uw moraal kompas draait alle richtingen uit blijkbaar. Triestig.

From_Vlaanderen
4 september 2011, 16:43
Uw moraal kompas draait alle richtingen uit blijkbaar. Triestig.

Volgens Wikipedia zouden beulen nog bijklussen als chirurgijn.
Ze zouden inderdaad (indien ze geen non-lethal straffen konden, mochten uitvoeren) voor een heel gebied verantwoordelijk zijn. Beulen werden in Frankrijk betaald door de staat hun loon zou ongeveer gelijk zijn aan dat van een administratief bediende.

In japan worden de doodstraffen momenteel uitgevoerd door cipiers, die later overgeplaatst worden naar een andere gevangenis.

Johan Bollen
4 september 2011, 17:02
De eerste dag is de enige dat er communicatie voorzien is. Dat is de enigste dag die me enigszins zinvol lijkt om naar toe te gaan.

Voor de rest hoop ik dat ooit de klanten van die smeerlappen worden aangepakt en bekend gemaakt. Het besef dat dit echt tot op het bot is onderzocht zou me véél meer voldoening geven dan een of andere publieke executie.

filosoof
4 september 2011, 17:06
Uw moraal kompas draait alle richtingen uit blijkbaar. Triestig.Je las niet alles:
http://forum.politics.be/showpost.php?p=5588079&postcount=10

ahuramazda
4 september 2011, 17:22
Je las niet alles:
http://forum.politics.be/showpost.php?p=5588079&postcount=10

Owwwwwwkay dan. Iedereen heeft recht op zijn mening, maar de ene is toch al walgelijker dan de andere. Smakeloos.

Macchiavelli
4 september 2011, 17:38
De eerste dag is de enige dat er communicatie voorzien is. Dat is de enigste dag die me enigszins zinvol lijkt om naar toe te gaan.

Voor de rest hoop ik dat ooit de klanten van die smeerlappen worden aangepakt en bekend gemaakt. Het besef dat dit echt tot op het bot is onderzocht zou me véél meer voldoening geven dan een of andere publieke executie.
Hier ben ik het in grote lijnen met je eens.

Een Dutroux zou ook niet publiekelijk geëxecuteerd hoeven te worden. Hem een week lang overdragen aan de nabestaanden lijkt mij ruimschoots voldoende. Mocht hij tegen de verwachting in na die week nog in leven blijken te zijn, mag hij van mij wel een spuitje of de kogel krijgen.

ahuramazda
4 september 2011, 17:48
Hier ben ik het in grote lijnen met je eens.

Een Dutroux zou ook niet publiekelijk geëxecuteerd hoeven te worden. Hem een week lang overdragen aan de nabestaanden lijkt mij ruimschoots voldoende. Mocht hij tegen de verwachting in na die week nog in leven blijken te zijn, mag hij van mij wel een spuitje of de kogel krijgen.

Persoonlijk zou ik voorstellen om ze over te dragen aan wetenschappelijke experimenten die ethisch niet zo makkelijk te verantwoorden zijn. Op die manier heeft misschien iedereen er nog iets aan.

In plaats van te experimenteren op meer onschuldigere dieren.

Twee vliegen in één klap.

Mitgard
4 september 2011, 17:49
Altijd een beetje kinky wanneer huisvrouwen over middeleeuwse straffen gaan fantaseren.

Macchiavelli
4 september 2011, 17:54
Persoonlijk zou ik voorstellen om ze over te dragen aan wetenschappelijke experimenten die ethisch niet zo makkelijk te verantwoorden zijn. Op die manier heeft misschien iedereen er nog iets aan.

In plaats van te experimenteren op meer onschuldigere dieren.

Twee vliegen in één klap.
Kan ik het ook wel mee eens zijn.

Txiki
4 september 2011, 19:04
Wie wordt er geëxecuteerd? :angel:

Herr Flick
5 september 2011, 11:27
Volgens Wikipedia zouden beulen nog bijklussen als chirurgijn.
Ze zouden inderdaad (indien ze geen non-lethal straffen konden, mochten uitvoeren) voor een heel gebied verantwoordelijk zijn. Beulen werden in Frankrijk betaald door de staat hun loon zou ongeveer gelijk zijn aan dat van een administratief bediende.

In japan worden de doodstraffen momenteel uitgevoerd door cipiers, die later overgeplaatst worden naar een andere gevangenis.

In frankrijk werd de business ook doorgegeven van vader op zoon.

In Saoudi Arabie is dat ook nog altijd het geval geloof ik in elk geval werkt de beul daar ook als een soort consultant, ge boekt er eentje als je een executie nodig hebt. Die komen dan met versgeslepen kromzwaard even langs...

Trixie
5 september 2011, 11:53
Altijd een beetje kinky wanneer huisvrouwen over middeleeuwse straffen gaan fantaseren.

Wie bedoel je met huisvrouwen? Hopelijk mij niet; ik ben een werkende vrouw.

Mitgard
5 september 2011, 18:01
Wie bedoel je met huisvrouwen?

Vrouwen die in een huis wonen.

Trixie
5 september 2011, 18:22
Vrouwen die in een huis wonen.

Ah ja, chance voor u: ge wordt gebombardeerd tot huisman. Heel 't forum zit hier vol met huisvrouwen en huismannen. Spijtig voor de stoeferkes!:-)

Mitgard
5 september 2011, 18:58
Hopelijk mij niet; ik ben een werkende vrouw.

Valt me een beetje tegen van jou, die opmerking.
Alsof vrouwen die thuis blijven om voor de kinderen te zorgen en het huishouden te doen minderwaardig zijn.

Trixie
5 september 2011, 19:11
Valt me een beetje tegen van jou, die opmerking.
Alsof vrouwen die thuis blijven om voor de kinderen te zorgen en het huishouden te doen minderwaardig zijn.

Ik heb altijd zelf voor mijn kinderen gezorgd hoor. Die hebben nooit een creche vanbinnen gezien. Ook geen onthaalmoeder en zelfs geen buitenschoolse opvang. Mijn huishouden doe ik tot op de dag van vandaag ook zelf. Ok: mijn man helpt mee, laat ons zeggen dat ik 2/3 en hij 1/3 huishoudelijke taken verricht.
En nee, ik kijk zeker niet neer op thuisblijvende mama's. Mijn eigen moeder is ook thuisgebleven tot ik 7j was. Ik ben haar daar nog steeds dankbaar voor.

Tenslotte: iedere mama, of ze nu wel of niet buitenshuis werkt, doet het huishouden en zorgt voor haar kinderen.

Trixie
5 september 2011, 19:21
Valt me een beetje tegen van jou, die opmerking.
Alsof vrouwen die thuis blijven om voor de kinderen te zorgen en het huishouden te doen minderwaardig zijn.

De titel "publieke executie" kon hier niet beter gekozen zijn.
Als "huisvrouw" wordt ge hier uitgelachen, als "werkende moeder" zorgt ge niet goed voor uw kinderen en uw huishouden.

Uw reactie valt me ook een beetje tegen hoor Mitgard.

Dronkoers
5 september 2011, 19:31
De titel "publieke executie" kon hier niet beter gekozen zijn.
Als "huisvrouw" wordt ge hier uitgelachen, als "werkende moeder" zorgt ge niet goed voor uw kinderen en uw huishouden.

Uw reactie valt me ook een beetje tegen hoor Mitgard.

We mogen ze nu ook nie ophemelen eh :-P

Trixie
5 september 2011, 19:36
We mogen ze nu ook nie ophemelen eh :-P
Dronkoersje!:cheer::cheer:

Dronkoers
5 september 2011, 19:41
Dronkoersje!:cheer::cheer:

Wiksietrixiemikser :cheer:

Trixie
5 september 2011, 19:44
Wiksietrixiemikser :cheer:

Twixie-mixie-Mixer, euh...Miksie-Wiksie-trixer??
Hoe krijgde 't gezegd?;-)

Dronkoers
5 september 2011, 19:46
Twixie-mixie-Mixer, euh...Miksie-Wiksie-trixer??
Hoe krijgde 't gezegd?;-)

Gewoon, articuleren ;-)

Trixie
5 september 2011, 19:51
Gewoon, articuleren ;-)

Ge bedoelt: ar-ti-sj..? Oh sorry: ar-ti-cu-le-ren?

Wel een beetje ironisch dat "articuleren" uit zoveel lettergrepen bestaat.
Net zoals in "lispelen" de letter S voorkomt.;-)

Dronkoers
5 september 2011, 20:13
Ge bedoelt: ar-ti-sj..? Oh sorry: ar-ti-cu-le-ren?

Wel een beetje ironisch dat "articuleren" uit zoveel lettergrepen bestaat.
Net zoals in "lispelen" de letter S voorkomt.;-)

Yup, en ernstig moeilijk kunnen lezen noemt men dan juist "dyslexie" :-P

Txiki
5 september 2011, 20:14
Gaan ze Trixie hare kop afkappen, of wat? 8O

da mag ni, e :evil:

Trixie
5 september 2011, 20:26
Gaan ze Trixie hare kop afkappen, of wat? 8O

da mag ni, e :evil:

Ge bedoelt HOOFD?

Txiki
5 september 2011, 20:27
Ge bedoelt HOOFD?

da's 't zelfde.

giserke
6 september 2011, 01:39
Paarden hebben een hoofd.
Mensen en andere dieren, ne kop.