PDA

View Full Version : Moslimleider in London gaf bevel tot collectieve zelfmoord.


Antoon
11 mei 2004, 16:07
Een spirituele leider van de terroristengroepering al-Qaeda die een gevangenisstraf uitzit in Londen, gaf op 3 april via de telefoon opdracht aan de zeven omsingelde terroristen in Madrid om collectief zelfmoord te plegen. De terroristen belden ook naar Tunesië en Indonesië.

http://www.hln.be/hln/artikels/foto/large_6738.jpg

De terroristen bliezen zichzelf op in Leganes, een voorstad van Madrid, nadat de politie hen op het spoor was gekomen in het kader van het onderzoek naar de bloedige aanslagen van 11 maart in Madrid waarbij 191 mensen om het leven kwamen.

Het politieonderzoek wees uit dat de terroristen, vooraleer zelfmoord te plegen, driemaal getelefoneerd hebben naar een Jordaniër die gevangen zit in Londen. De Jordaniër, Abu Qatadah (foto), wordt verdacht van aanvallen tegen Westerse en Israëlische doelwitten in Jordanië. In Italië werd in 2002 ook een opname gevonden waarop Qatadah ermee dreigt Rome te vernietigen in naam van al-Qaeda.

De terroristen in Madrid telefoneerden ook naar mensen die ervan verdacht worden banden te hebben met terroristen in Indonesië en Tunesië. Volgens de onderzoekers hebben de terroristen getelefoneerd om de toelating tot zelfmoord te verkrijgen daar hun positie uitzichtloos was.

De telefoontjes zouden nu aantonen dat de terroristen wel degelijk contacten hadden met extremisten in andere landen.

Nadat ze de toelating hadden verkregen om zichzelf op te blazen hebben de terroristen zich gereinigd met heilig water uit Mekka en hebben ze zich in het wit gekleed met de gordijnen van de flat. Dertien andere verdachten van de aanslagen van 11 maart, hoofdzakelijk Marokkanen, zitten nog vast in Madrid. (KVC, belga)

En denken dat zoveel moslims die klootzakken van 'spirituele leiders' maar blindelings volgen. :?

Mustapha
11 mei 2004, 16:25
Bellen naar iemand die gevangen zit? :D
Hebben ze daar in London een telefoon in de cel ofwat?

dagallemaal
11 mei 2004, 16:29
Bellen naar iemand die gevangen zit? :D
Hebben ze daar in London een telefoon in de cel ofwat?neen: "le téléphone arabe" :roll:

Mustapha
11 mei 2004, 16:30
verklaar...

dagallemaal
11 mei 2004, 16:38
verklaar...http://planete.qc.ca/samyrabbat/samyrabbat-2112004-67514.html

VlaamseBelg
11 mei 2004, 17:27
Bellen naar iemand die gevangen zit? :D
Hebben ze daar in London een telefoon in de cel ofwat?neen: "le téléphone arabe" :roll:

Dagallemaal, wat Mustapha schrijft was ook mijn eerste reactie. 't waren rare mannen, zonder twijfel, maar er zit hier toch een kink in de kabel.

straddle
11 mei 2004, 17:56
neen: "le téléphone arabe" :roll:

Dagallemaal, wat Mustapha schrijft was ook mijn eerste reactie. 't waren rare mannen, zonder twijfel, maar er zit hier toch een kink in de kabel.

Gevangen krijgen -beperkt- recht op telefoon ontvangen en geven. Zelfs de zwaarste gevallen mbt moslimterreur, bv Massaoui die in de VS vastzit voor 9 / 11 heeft dat recht, zoals overigens bleek in uit een recente documentaire op den tv... Wel wordt gecontroleerd wat gezegd wordt, wellicht is het zo uitgekomen...

dagallemaal
11 mei 2004, 18:06
Dagallemaal, wat Mustapha schrijft was ook mijn eerste reactie. 't waren rare mannen, zonder twijfel, maar er zit hier toch een kink in de kabel.

Gevangen krijgen -beperkt- recht op telefoon ontvangen en geven. Zelfs de zwaarste gevallen mbt moslimterreur, bv Massaoui die in de VS vastzit voor 9 / 11 heeft dat recht, zoals overigens bleek in uit een recente documentaire op den tv... Wel wordt gecontroleerd wat gezegd wordt, wellicht is het zo uitgekomen... :wink:

Mustapha
12 mei 2004, 15:45
Ik lees "tot driemaal toe gebeld NAAR een jordanier die gevangen zit..."

cipier "abuuuuuuu qataaaaaaadaaaaaaaaaaaaaa er is telefoooooon voor aaaaaaaaaaaaaa"
abu qatada"jaaaaaaaaaaaaa ik ben er zooooo, zit nog ff in den douch".

:wink:

Je kan me wijsmaken wat je wilt, maar naar een gevangenis bellen om een gevangene te spreken komt alleen voor in Amerikaanse actiefilms.

Antoon
12 mei 2004, 15:51
Wat er ook van zij, ze hebben inderdaad met die imam gebeld, en de gesprekken zijn opgenomen.
We zijn inderdaad veel te laks en geven veel te veel rechten aan gevangen moslim-extremisten.

Afijn , vaststaat dat die moslim-leider een grote rol heeft gespeeld in de aanslagen. Spijtig dat we hier geen doodstraf kennen.
Misschien hét moment om die terug in te voeren, vooral dan voor dat soort moordenaars.

straddle
12 mei 2004, 16:05
Ik lees "tot driemaal toe gebeld NAAR een jordanier die gevangen zit..."

cipier "abuuuuuuu qataaaaaaadaaaaaaaaaaaaaa er is telefoooooon voor aaaaaaaaaaaaaa"
abu qatada"jaaaaaaaaaaaaa ik ben er zooooo, zit nog ff in den douch".

:wink:

Je kan me wijsmaken wat je wilt, maar naar een gevangenis bellen om een gevangene te spreken komt alleen voor in Amerikaanse actiefilms.

Ik weet alleen dat gevangenen hier in Europa elementaire rechten hebben en dat die rechten eerbiedigd worden, onder nauwlettend oog van controlerende instanties. Telefoon ontvangen en geven, wordt beperkt toegestaan... Sorry, maar ik probeer je niets wijs te maken...