PDA

View Full Version : persoonlijke gegevens


fox
31 maart 2010, 10:23
Ik heb een vraagje.

Ik ben opgebeld geweest door een telecomoperator om te vragen om te veranderen van operator. Deze mensen zijn aan mijn gegevens gekomen via de voetbalclub uit eerste klasse waar ik een abonnement bij heb. Op geen enkel moment heb ik een papier getekend waarbij ik toestemming geef om mijn gegevens door te spelen aan derden. Kan dit zomaar, zonder mijn uitdrukkelijke toestemming?

Jaani_Dushman
31 maart 2010, 10:33
Maar je hebt ook geen papier getekend dat zij jouw private gegevens NIET mogen verpatsen! Aha!! ;-)

fox
31 maart 2010, 10:37
Maar je hebt ook geen papier getekend dat zij jouw private gegevens NIET mogen verpatsen! Aha!! ;-)

Nope dat is waar. Maar de vraag is of ze niet mijn uitdrukkelijke toestemming moeten hebben

DUS of

ze moeten mijn uitdrukkelijke toestemming hebben

of

ik moet uitdrukkelijk zeggen dat ze mijn toestemming niet hebben.


Ik denk toch eerder het eerste, of ben ik nu zo verkeerd?

Dronkoers
31 maart 2010, 14:21
Ik heb een vraagje.

Ik ben opgebeld geweest door een telecomoperator om te vragen om te veranderen van operator. Deze mensen zijn aan mijn gegevens gekomen via de voetbalclub uit eerste klasse waar ik een abonnement bij heb. Op geen enkel moment heb ik een papier getekend waarbij ik toestemming geef om mijn gegevens door te spelen aan derden. Kan dit zomaar, zonder mijn uitdrukkelijke toestemming?

Moet dat niet automatisch in hun privacybeleid staan?

Jazeker
31 maart 2010, 14:22
Niet naar de voetbal gaan kijken.

Xenophon
31 maart 2010, 14:23
Weer een reden om de voetbalmaffia gewoon te verbieden!

parcifal
31 maart 2010, 16:27
Nope dat is waar. Maar de vraag is of ze niet mijn uitdrukkelijke toestemming moeten hebben

DUS of

ze moeten mijn uitdrukkelijke toestemming hebben

of

ik moet uitdrukkelijk zeggen dat ze mijn toestemming niet hebben.


Ik denk toch eerder het eerste, of ben ik nu zo verkeerd?

Je moet inderdaad vaak aangeven dat je persoonlijke gegevens NIET mogen doorgegeven worden voor commerciele doeleinden.

Als je dat niet aangeeft zit je met de gebakken peren.

Ze moeten je wel de keuze geven en je moet je gegevens kunnen inkijken en wijzigen zo je dat wenst.
Anders zijn ze in overtreding met de privacywet.