PDA

View Full Version : veroordeling Vlaams Blok


leentje20
12 mei 2004, 09:40
Meneer Van Hecke,

u zal waarschijnlijk toch niet reageren op mijn vraag maar soit. Wat vindt u ervan dat schepenen en zelfs Filip Dewinter tijdens zijn eedaflegging de Hitler groet brengen? Is dat geen teken dat uw veroordeling voor racisme meer dan gerechtvaardigd is?

muys
12 mei 2004, 09:42
Meneer Van Hecke,

u zal waarschijnlijk toch niet reageren op mijn vraag maar soit. Wat vindt u ervan dat schepenen en zelfs Filip Dewinter tijdens zijn eedaflegging de Hitler groet brengen? Is dat geen teken dat uw veroordeling voor racisme meer dan gerechtvaardigd is?

kunt u echt niets anders vinden om op het vlaams blok te schieten dan dergelijke nonsens, ten eerste heeft het vlaams blok geen schepenen, en ten tweede doet ieder parlementslid de "hitlergroet" bij de eedaflegging

afsluiten deze handel

benonie
12 mei 2004, 09:45
Meneer Van Hecke,

u zal waarschijnlijk toch niet reageren op mijn vraag maar soit. Wat vindt u ervan dat schepenen en zelfs Filip Dewinter tijdens zijn eedaflegging de Hitler groet brengen? Is dat geen teken dat uw veroordeling voor racisme meer dan gerechtvaardigd is?

kunt u echt niets anders vinden om op het vlaams blok te schieten dan dergelijke nonsens, ten eerste heeft het vlaams blok geen schepenen, en ten tweede doet ieder parlementslid de "hitlergroet" bij de eedaflegging

afsluiten deze handel

Weer leugens , dat maakt dus een fascist van u.
Een eedaflegging is met de hand op het wetboek als ik me niet vergis , niet met een hoek van 75 graden de hoogte in.
Op elke vlaamsblokbetoging moet je niet ver zoeken naar mensen die vinden dat ze hun standpunt moeten verdedigen door de hitlergroet te brengen.
Dit bewijst zeker en vast dat er meer mis is dan alleen wat folklore of whatever u het zal proberen te noemen.

leentje20
12 mei 2004, 09:46
nonsens? ten eerste niet iedere parlementair brengt de hitlergroet bij de eed aflegging en ten tweede denk ik dat één van u gemeenteraadsleden daadwerkelijk veroordeeld is voor het gebruiken van de hitler groet tijdens zijn eedaflegging. Dus ik zou niet durven stellen dat dit ZEVER is, maar met de scherpe kantjes van u partij wil u blijkbaar niet geconfontreerd worden!!

muys
12 mei 2004, 10:02
kunt u echt niets anders vinden om op het vlaams blok te schieten dan dergelijke nonsens, ten eerste heeft het vlaams blok geen schepenen, en ten tweede doet ieder parlementslid de "hitlergroet" bij de eedaflegging

afsluiten deze handel

Weer leugens , dat maakt dus een fascist van u.
Een eedaflegging is met de hand op het wetboek als ik me niet vergis , niet met een hoek van 75 graden de hoogte in.
Op elke vlaamsblokbetoging moet je niet ver zoeken naar mensen die vinden dat ze hun standpunt moeten verdedigen door de hitlergroet te brengen.
Dit bewijst zeker en vast dat er meer mis is dan alleen wat folklore of whatever u het zal proberen te noemen.

alstublieft zeg, zelfs op de site van blok buster staat er : ik citeer "Dewinter die Dillen nabootst? De eerlijkheid gebiedt ons wel van te zeggen dat hij gewoon de eed aflegde"

in andere postings vertelt u dat u neit partijgebonden bent en niet politiek actief, daarom versta ik echt niet wat u op een vlaams blok betoging gaat doen. of zuigt u hier weer wat uit uw duim. ik ben al naar veel betogingen gezien en heb nog nooit de hitlergroet gezien....

benonie
12 mei 2004, 10:11
Weer leugens , dat maakt dus een fascist van u.
Een eedaflegging is met de hand op het wetboek als ik me niet vergis , niet met een hoek van 75 graden de hoogte in.
Op elke vlaamsblokbetoging moet je niet ver zoeken naar mensen die vinden dat ze hun standpunt moeten verdedigen door de hitlergroet te brengen.
Dit bewijst zeker en vast dat er meer mis is dan alleen wat folklore of whatever u het zal proberen te noemen.

alstublieft zeg, zelfs op de site van blok buster staat er : ik citeer "Dewinter die Dillen nabootst? De eerlijkheid gebiedt ons wel van te zeggen dat hij gewoon de eed aflegde"

in andere postings vertelt u dat u neit partijgebonden bent en niet politiek actief, daarom versta ik echt niet wat u op een vlaams blok betoging gaat doen. of zuigt u hier weer wat uit uw duim. ik ben al naar veel betogingen gezien en heb nog nooit de hitlergroet gezien....

Ik ging daar niks doen, ik probeerde aan pakje sigaretten te halen in de dichtsbijzijnde tabakswinkel en werd opgezogen in een sfeer van racistische slogans en demagogische zeverderij dat ik er mij echt niet meer op men gemak van voelde.

Nog maar eens herhalen dus, want u probeert uw fascistische strategie weer te gebruiken om iets te weerleggen zonder werkelijk iets te zeggen.

Phillippe Dewinter en met hem een heleboel andere blokkers brachten in het verleden om veel veschillende gelegenheden de hitlergroet. Dit is voor iedereen bekend door tv of door zelf een manifestatie van dichtbij te kunnen meemaken.

Waarom brengt dewinter en nog andere blokkers geregeld de hitlergroet?
(ik zal dus nog maar eens proberen de vraag te stellen, waarop ik waarschijnlijk weer eenzelfde soort van fascistisch leugenachtig antwoord zal op krijgen)

leentje20
12 mei 2004, 10:12
je antwoord niet op mijn vraag (gemeenteraadslid die veroordeeld is)? En dewinter ja dat was duidelijk de hitlergroet

muys
12 mei 2004, 10:13
alstublieft zeg, zelfs op de site van blok buster staat er : ik citeer "Dewinter die Dillen nabootst? De eerlijkheid gebiedt ons wel van te zeggen dat hij gewoon de eed aflegde"

in andere postings vertelt u dat u neit partijgebonden bent en niet politiek actief, daarom versta ik echt niet wat u op een vlaams blok betoging gaat doen. of zuigt u hier weer wat uit uw duim. ik ben al naar veel betogingen gezien en heb nog nooit de hitlergroet gezien....

Ik ging daar niks doen, ik probeerde aan pakje sigaretten te halen in de dichtsbijzijnde tabakswinkel en werd opgezogen in een sfeer van racistische slogans en demagogische zeverderij dat ik er mij echt niet meer op men gemak van voelde.

Nog maar eens herhalen dus, want u probeert uw fascistische strategie weer te gebruiken om iets te weerleggen zonder werkelijk iets te zeggen.

Phillippe Dewinter en met hem een heleboel andere blokkers brachten in het verleden om veel veschillende gelegenheden de hitlergroet. Dit is voor iedereen bekend door tv of door zelf een manifestatie van dichtbij te kunnen meemaken.

Waarom brengt dewinter en nog andere blokkers geregeld de hitlergroet?
(ik zal dus nog maar eens proberen de vraag te stellen, waarop ik waarschijnlijk weer eenzelfde soort van fascistisch leugenachtig antwoord zal op krijgen)

tja, wat kan ik daar op zeggen, behalve dat het leugens zijn.....

leentje20
12 mei 2004, 10:16
Ik ging daar niks doen, ik probeerde aan pakje sigaretten te halen in de dichtsbijzijnde tabakswinkel en werd opgezogen in een sfeer van racistische slogans en demagogische zeverderij dat ik er mij echt niet meer op men gemak van voelde.

Nog maar eens herhalen dus, want u probeert uw fascistische strategie weer te gebruiken om iets te weerleggen zonder werkelijk iets te zeggen.

Phillippe Dewinter en met hem een heleboel andere blokkers brachten in het verleden om veel veschillende gelegenheden de hitlergroet. Dit is voor iedereen bekend door tv of door zelf een manifestatie van dichtbij te kunnen meemaken.

Waarom brengt dewinter en nog andere blokkers geregeld de hitlergroet?
(ik zal dus nog maar eens proberen de vraag te stellen, waarop ik waarschijnlijk weer eenzelfde soort van fascistisch leugenachtig antwoord zal op krijgen)

tja, wat kan ik daar op zeggen, behalve dat het leugens zijn.....

leugens de beelden liegen er niet om en de veroordeling van dat gemeenteraadslid ook niet!!!

benonie
12 mei 2004, 10:18
tja, wat kan ik daar op zeggen, behalve dat het leugens zijn.....

ok, weer leugens, u bewijst weer uw fascistische bedoelingen. U maakt het wel heel gemakkelijk voor ons.
Beelden kan je niet meer ontkennen en ze zijn toen breed uitgesmeerd in de pers dus ;)
Het is algemeen bekend dat op blokmanifestaties op geregelde tijdstippen de hitloergroet gebracht wordt. Dit is normaal natuurlijk als de partijvoorzitter hiertoe het slechte voorbeeld geeft in de media.

muys
12 mei 2004, 10:20
tja, wat kan ik daar op zeggen, behalve dat het leugens zijn.....

leugens de beelden liegen er niet om en de veroordeling van dat gemeenteraadslid ook niet!!!

als filip de winter in de kamer de hitlergroet zou gebracht hebben zou dat ongetwijfeld een hele week over het journaal uitgesmeerd geweest zijn en zou dat geleid hebben tot zijn onmiddellijk ontslag uit de kamer en uit de partij.

ik ken de zaak niet van dat gemeenteraadslid die de hitlergroet zou hebben gebracht maar als dat gebeurt is zal deze heer ongetwijfeld onmiddellijk uit de partij zijn gesmeten.

leentje20
12 mei 2004, 10:28
het is gebeurd maar hij is niet uit de partij gesmeten...

muys
12 mei 2004, 10:29
het is gebeurd maar hij is niet uit de partij gesmeten...

gelieve mij daar dan de bewijzen van te geven, iedereen kan immers alles beweren, maar bewijzen is wat anders.

leentje20
12 mei 2004, 10:32
Hij is ontslagen maar niet omdat het blok dat erg vond maar omdat ze anders hun partijfinanciering zouden kwijt zijn: letterlijk de woorden van dewinter lees hieronder


Hitlergroeten van het Blok

Het Vlaams Blok heeft het Boomse gemeenteraadslid Pascal Jochec ontslagen. Jochec kreeg op 4 februari drie maanden voorwaardelijk omdat hij tijdens zijn eedaflegging als raadslid de Hitlergroet bracht. Filip Dewinter, die de islam afgelopen weekend nog "een middeleeuwse godsdienst en de Europese normen, waarden en manier van leven superieur tegenover andere levenswijzen" noemde, "betreurt die uitspraak, maar ze is wat ze is en we moeten er onze conclusies uit trekken. Indien we ons niet van hem zouden distantiëren kan dat gevolgen hebben voor heel de partij, ondermeer voor onze partijfinanciering. Wij offeren dus een militant op aan het partijbelang." (De Morgen, 16 februari) Op de foto( Isopress): Dewinter tijdens zijn eedaflegging in het Parlement in 1995. Zo zie je waar Jochec zijn mosterd haalde...

muys
12 mei 2004, 10:35
Hij is ontslagen maar niet omdat het blok dat erg vond maar omdat ze anders hun partijfinanciering zouden kwijt zijn: letterlijk de woorden van dewinter lees hieronder


Hitlergroeten van het Blok

Het Vlaams Blok heeft het Boomse gemeenteraadslid Pascal Jochec ontslagen. Jochec kreeg op 4 februari drie maanden voorwaardelijk omdat hij tijdens zijn eedaflegging als raadslid de Hitlergroet bracht. Filip Dewinter, die de islam afgelopen weekend nog "een middeleeuwse godsdienst en de Europese normen, waarden en manier van leven superieur tegenover andere levenswijzen" noemde, "betreurt die uitspraak, maar ze is wat ze is en we moeten er onze conclusies uit trekken. Indien we ons niet van hem zouden distantiëren kan dat gevolgen hebben voor heel de partij, ondermeer voor onze partijfinanciering. Wij offeren dus een militant op aan het partijbelang." (De Morgen, 16 februari) Op de foto( Isopress): Dewinter tijdens zijn eedaflegging in het Parlement in 1995. Zo zie je waar Jochec zijn mosterd haalde...

ik zou toch graag een iets objectievere bron hebben dan de morgen, het is immers algemeen geweten dat yves desmet de grootste blokhater van het land is....

leentje20
12 mei 2004, 10:37
ik denk niet dat yves desmedt dat artikel heeft geschreven, altijd proberen u er uit te lullen jezus

muys
12 mei 2004, 10:40
ik denk niet dat yves desmedt dat artikel heeft geschreven, altijd proberen u er uit te lullen jezus

ik denk dat ik met rede twijfels heb wanneer er een artikel aangehaald wordt dat komt uit de meest linkse krant van belgie en dat artikel ook nog eens gecopieerd werd vanop een website die overduidelijk het communisme propageerd

benonie
12 mei 2004, 10:40
Hij is ontslagen maar niet omdat het blok dat erg vond maar omdat ze anders hun partijfinanciering zouden kwijt zijn: letterlijk de woorden van dewinter lees hieronder


Hitlergroeten van het Blok

Het Vlaams Blok heeft het Boomse gemeenteraadslid Pascal Jochec ontslagen. Jochec kreeg op 4 februari drie maanden voorwaardelijk omdat hij tijdens zijn eedaflegging als raadslid de Hitlergroet bracht. Filip Dewinter, die de islam afgelopen weekend nog "een middeleeuwse godsdienst en de Europese normen, waarden en manier van leven superieur tegenover andere levenswijzen" noemde, "betreurt die uitspraak, maar ze is wat ze is en we moeten er onze conclusies uit trekken. Indien we ons niet van hem zouden distantiëren kan dat gevolgen hebben voor heel de partij, ondermeer voor onze partijfinanciering. Wij offeren dus een militant op aan het partijbelang." (De Morgen, 16 februari) Op de foto( Isopress): Dewinter tijdens zijn eedaflegging in het Parlement in 1995. Zo zie je waar Jochec zijn mosterd haalde...

ik zou toch graag een iets objectievere bron hebben dan de morgen, het is immers algemeen geweten dat yves desmet de grootste blokhater van het land is....

weer een fascistische manier om een feit leugenachtig te maken.

ge zijt goe bezig

muys
12 mei 2004, 10:41
ik zou toch graag een iets objectievere bron hebben dan de morgen, het is immers algemeen geweten dat yves desmet de grootste blokhater van het land is....

weer een fascistische manier van het leugenachtig maken van een feit.

nee, ik wil gewoon een objectieve bron, en de morgen is dat niet als het over het blok gaat

Bakkebaard
12 mei 2004, 10:43
Hij is ontslagen maar niet omdat het blok dat erg vond maar omdat ze anders hun partijfinanciering zouden kwijt zijn: letterlijk de woorden van dewinter lees hieronder


Hitlergroeten van het Blok

Het Vlaams Blok heeft het Boomse gemeenteraadslid Pascal Jochec ontslagen. Jochec kreeg op 4 februari drie maanden voorwaardelijk omdat hij tijdens zijn eedaflegging als raadslid de Hitlergroet bracht. Filip Dewinter, die de islam afgelopen weekend nog "een middeleeuwse godsdienst en de Europese normen, waarden en manier van leven superieur tegenover andere levenswijzen" noemde, "betreurt die uitspraak, maar ze is wat ze is en we moeten er onze conclusies uit trekken. Indien we ons niet van hem zouden distantiëren kan dat gevolgen hebben voor heel de partij, ondermeer voor onze partijfinanciering. Wij offeren dus een militant op aan het partijbelang." (De Morgen, 16 februari) Op de foto( Isopress): Dewinter tijdens zijn eedaflegging in het Parlement in 1995. Zo zie je waar Jochec zijn mosterd haalde...

ik zou toch graag een iets objectievere bron hebben dan de morgen, het is immers algemeen geweten dat yves desmet de grootste blokhater van het land is....

Wat is er mis met de Morgen? En het vlaams blok is tegen De Standaard, De Vrt,... Waarom wilt het Vlaams blok dan perse in de media-aandacht komen als ze toch elke krant en elk televisiekanaal slecht vinden?

En de morgen is groter dan Yves desmedt

Bakkebaard
12 mei 2004, 10:47
ik denk niet dat yves desmedt dat artikel heeft geschreven, altijd proberen u er uit te lullen jezus

Dat is het vlaams blok e. Als ze in het nauw gedreven worden, over iets anders beginnen.
Past op, dat is een goeie strategie voor sommige mensen die niet kritisch naar tv kunnen kijken. Vandaar dat ze zoveel stemmen halen.
Ze antwoorden nooit niet op de vraag, ze zetten gewoon een ander probleem in het daglicht. Iets in de trend zoals Hitler deed niet waar?

benonie
12 mei 2004, 10:48
weer een fascistische manier van het leugenachtig maken van een feit.

nee, ik wil gewoon een objectieve bron, en de morgen is dat niet als het over het blok gaat

Dit artikel geeft gewoon weer wat dewinter toen gezegd heeft;
Ik denk dat de verantwoordelijkheid van woorden van een mandataris niet bij de journalist ligt, die ze neergeschreven en gepubliceerd heeft.

Bakkebaard
12 mei 2004, 10:51
weer een fascistische manier van het leugenachtig maken van een feit.

nee, ik wil gewoon een objectieve bron, en de morgen is dat niet als het over het blok gaat


U zegt dus feitelijk dat de Morgen, en voornamelijk Yves Desmedt, de waarheid verdraaien?
Ooit al aan gedacht wat het vlaams blok doet?
Verdraaien zij de waarheid niet een beetje? Wees nu zelf eens een beetje objectief.

muys
12 mei 2004, 10:51
nee, ik wil gewoon een objectieve bron, en de morgen is dat niet als het over het blok gaat

Dit artikel geeft gewoon weer wat dewinter toen gezegd heeft;
Ik denk dat de verantwoordelijkheid van woorden van een mandataris niet bij de journalist ligt, die ze neergeschreven en gepubliceerd heeft.

je moet er dan wel bij vermelden dat het een zeer kort artikel is waarbij niet eens de preciese context van het hele gebeuren staat, ik zou hier toch graag wat meer informatie over inwinnen voor ik hierover verder ga.
ge kunt niet van alles op de hoogte zijn he

Weisse Wolf
12 mei 2004, 15:39
ik denk niet dat yves desmedt dat artikel heeft geschreven, altijd proberen u er uit te lullen jezus

Dat is het vlaams blok e. Als ze in het nauw gedreven worden, over iets anders beginnen.
Past op, dat is een goeie strategie voor sommige mensen die niet kritisch naar tv kunnen kijken. Vandaar dat ze zoveel stemmen halen.
Ze antwoorden nooit niet op de vraag, ze zetten gewoon een ander probleem in het daglicht. Iets in de trend zoals Hitler deed niet waar?Zijt ge daar weer met uw demagogisch gezever? :roll:

muys
12 mei 2004, 15:47
nee, ik wil gewoon een objectieve bron, en de morgen is dat niet als het over het blok gaat


U zegt dus feitelijk dat de Morgen, en voornamelijk Yves Desmedt, de waarheid verdraaien?
Ooit al aan gedacht wat het vlaams blok doet?
Verdraaien zij de waarheid niet een beetje? Wees nu zelf eens een beetje objectief.

bracht de morgen laatst niet een artikel waarin overduidelijk stond dat de vlaams blok europarlementsleden niets deden en zelfs bijna altijd afwezig zijn.
uit de objectieve cijfers van de website van het europees parlement zelf blijkt duidelijk het omgekeerde : de vlaams blokkers behoren overduidelijk tot de meest actieve van de belgische delegatie.
is dit dan geen verdraajing van de werkelijkheid?

benonie
12 mei 2004, 15:53
uit de objectieve cijfers van de website van het europees parlement zelf blijkt duidelijk het omgekeerde : de vlaams blokkers behoren overduidelijk tot de meest actieve van de belgische delegatie.
is dit dan geen verdraajing van de werkelijkheid?

kan u mij een link geven naar de informatie waar u zich op baseert? Nu ben ik wel heel geinteresseerd.
anders concludeer ik gewoon dat u weer een potje zit te liegen, omdat u weet dat toch bijna niemand de moeite zal doen om de cijfers te bekijken (wat de morgen dus wel gedaan heeft)

muys
12 mei 2004, 15:57
uit de objectieve cijfers van de website van het europees parlement zelf blijkt duidelijk het omgekeerde : de vlaams blokkers behoren overduidelijk tot de meest actieve van de belgische delegatie.
is dit dan geen verdraajing van de werkelijkheid?

kan u mij een link geven naar de informatie waar u zich op baseert? Nu ben ik wel heel geinteresseerd.
anders concludeer ik gewoon dat u weer een potje zit te liegen, omdat u weet dat toch bijna niemand de moeite zal doen om de cijfers te bekijken (wat de morgen dus wel gedaan heeft)

secondje, de website van het europarlement is nogal onoverzichtelijk

muys
12 mei 2004, 16:08
"Het Vlaams Blok doet nagenoeg niets in het Europees Parlement," beweert Hendrik Vos (Universiteit Gent) in een studie over de activiteiten van de Vlaamse verkozenen in het Europees Parlement. Deze bewering is misleidend en ronduit leugenachtig. Op basis van de gegevens die zijn terug te vinden op de webstek van het Europees Parlement (www.europarl.eu.int) blijkt dat de huidige europarlementsleden van het Vlaams Blok op de tweede plaats komen.

Het is begrijpelijk dat de docent de periode sinds juni 1999 overschouwt, maar als hij de periode sinds 18 juni bekijkt wanneer twee plaatsvervangers van het Vlaams Blok intreden is het plaatje enigszins anders. Bart Staes wordt geroemd als kampioen van de schriftelijke vragen, welnu sinds 18 juni stelde Philip Claeys er evenveel als Staes. Koen Dillen staat op een verdienstelijke vijfde plaats.

Wat de tussenkomsten in plenaire vergadering betreft, staat Nelly Maes op één, gevolgd door Jan Dhaene en Philip Claeys. Ook hier staat Koen Dillen op de vijfde plaats.

Het Vlaams Blok diende drie schriftelijke verklaringen in, te vergelijken met een motie. Hier scoort de partij het best van de Vlaamse delegaties.

Niet het Vlaams Blok doet "nagenoeg niets" in het Europees Parlement, maar wel de SP.A. Absolute rode lantaarn inzake tussenkomsten in plenaire vergadering is Saïd El Khadraoui, met welgeteld 1 (één) tussenkomst sinds begin oktober 2003; zijn collega Anne Van Lancker bengelt op de gedeelde tweede laatste plaats. Ook qua schriftelijke vragen bakken de twee SP.A'ers er niets van, met samen 7 vragen.

Hendrik Vos, een occasioneel medewerker aan het socialistische tijdschrift Samenleving en Politiek, gaat bij momenten bijzonder demagogisch tewerk wanneer hij het Vlaams Blok viseert. Zo verwijt hij de europarlementsleden van het Vlaams Blok dat ze nooit als verslaggever optreden, terwijl hij heel goed weet dat de fractieloze leden van het Vlaams Blok onmogelijk verslaggever kunnen zijn. In zijn referentiewerk The European Parliament (John Harper Publishing) beschrijft Labour-parlementslid Richard Corbett haarfijn hoe 'verslaggeverschappen' worden toegewezen tussen de erkende fracties. Corbett heeft het over een 'auction system' (openbaar opbod), en stelt: "non-attached members are never allocated significant rapporteurships" (niet ingeschreven leden krijgen nooit een betekenisvol verslaggeverschap toegewezen). Hier is Corbett nog mild, want het Vlaams Blok maakt geen deel uit van de Conferentie van de voorzitters of van het uitgebreid bureau van de commissies, zodat een rapporteurschap materieel zelfs niet eens kan aangevraagd worden. Het verwijt van Vos klinkt een beetje als een brandstichter die na zijn daad tussen de kijklustigen gaat staan en luidop klaagt dat de brandweer niet snel genoeg opdaagt.

Vos windt zich ook op over het feit dat het Vlaams Blok slechts één keer een mondelinge vraag heeft gesteld. Het ging om een vraag met een dringend karakter die op 21 augustus 2003 werd ingediend, en pas op 22 oktober aan bod kwam. Mondelinge vragen moeten schriftelijk ingediend worden en worden niet mondeling gesteld. De verantwoordelijke van de Commissie of de Raad antwoordt en dan mag het parlementslid nog een bijkomende vraag stellen, die in het bewuste geval niet eens beantwoord werd. In het halfrond zaten welgeteld 4 parlementsleden (enkel vraagstellers). Dit is op die manier geen ernstig te nemen parlementaire procedure, en zo denken ook de meeste collega's van de andere Vlaamse partijen erover. Sinds 18 juni 2003 waren er slechts 8 mondelinge vragen van Vlaamse europarlementsleden, waarvan één van het Vlaams Blok.

Tussenkomsten in plenaire vergadering (inclusief stemverklaringen en mondelinge vragen)

1. Nelly Maes (45)
2. Jan Dhaene (22)
3. Philip Claeys (21) *
4. Johan Van Hecke (20)
5. Koen Dillen (14) *
6. Bart Staes (13)
7. Dirk Sterckx (12)
8. Miet Smet (10)
9. Ward Beysen (9)
10. Willy De Clercq (9)
11. Marianne Thyssen (8)
12. Anne Van Lancker (8)
13. Patsy Sörensen (4)
14. Saïd El Khadraoui (1)

* 1 tussenkomst van 01.04.04 nog niet opgenomen

Schriftelijke vragen

1. Philip Claeys (26)*
2. Bart Staes (26)
3. Marianne Thyssen (17)
4. Miet Smet (16)
5. Koen Dillen (15)
6. Nelly Maes (11)
7. Jan Dhaene (10)
8. Anne Van Lancker (4)
9. Ward Beysen (3)
10. Dirk Sterckx (3)
11. Patsy Sörensen (3)
12. Saïd El Khadraoui (3)
13. Johan Van Hecke (0)
14. Willy De Clercq (0)

* 7 bijkomende vragen ingediend maar nog niet behandeld

Schriftelijke verklaringen:

Philip Claeys en Koen Dillen (hoofdindiener Vlaams Blok): 3
Nelly Maes (geen enkele keer hoofindiener): 3
Ward Beysen (hoofdindiener): 1
Anne Van Lancker, Nelly Maes, Jan Dhaene, Saïd El Khadraoui (hoofdindiener SP.A): 1
Patsy Sörensen (geen hoofdindiener): 1

benonie
12 mei 2004, 16:18
Een link graag, ik zal de informatie wel zelf zoeken, ipv ze van u over te nemen.

muys
12 mei 2004, 16:20
Een link graag, ik zal de informatie wel zelf zoeken, ipv ze van u over te nemen.

http://www.europarl.eu.int/

ga uw gang, ik geraak er niet wijs uit, er staat een links naar de desbetreffende pagina op de site van het blok. maar de zoek database is blijkbaar ofline

benonie
12 mei 2004, 16:33
Een link graag, ik zal de informatie wel zelf zoeken, ipv ze van u over te nemen.

http://www.europarl.eu.int/

ga uw gang, ik geraak er niet wijs uit, er staat een links naar de desbetreffende pagina op de site van het blok. maar de zoek database is blijkbaar ofline

als u er niet wijs uit geraakt, hoe hebt u er dan de cijfers kunnen afhalen?

muys
12 mei 2004, 16:51
http://www.europarl.eu.int/

ga uw gang, ik geraak er niet wijs uit, er staat een links naar de desbetreffende pagina op de site van het blok. maar de zoek database is blijkbaar ofline

als u er niet wijs uit geraakt, hoe hebt u er dan de cijfers kunnen afhalen?

deze cijfers komen uit een persmededeling van het blok, maar ze staan ook op site van het europees parlement. spijtig genoeg vind ik de link niet, maar ik zal hem straks wel achterhalen

Bakkebaard
15 mei 2004, 19:21
als u er niet wijs uit geraakt, hoe hebt u er dan de cijfers kunnen afhalen?

deze cijfers komen uit een persmededeling van het blok, maar ze staan ook op site van het europees parlement. spijtig genoeg vind ik de link niet, maar ik zal hem straks wel achterhalen

straks is echt wel een eeuwigheid bij u precies?

Ontwaakt
17 mei 2004, 11:42
ik zou toch graag een iets objectievere bron hebben dan de morgen, het is immers algemeen geweten dat yves desmet de grootste blokhater van het land is....

weer een fascistische manier om een feit leugenachtig te maken.

ge zijt goe bezig

Net zoals uw politieke overtuiging is fascisme ook een politieke overtuiging. Is uw overtuiging dan zoveel meer waard? Zoveel hoger in rang?
Als Vlaams-Blokkers dan al fascisten zijn, dan zijn het er in een lichte vorm. Wie struikelt er over een hitlergroet bij het Vlaams-Blok?
Iedereen die al eens op een rave geweest is, heeft al meer gezien dan dat. En als je dan aan zo'n gabbertje gaat vragen, wat hij weet over Hitler, dan hoor je:"..dat hij tegen de negers is.." Dat zijn dan fascisten.....
Er wordt in België soms wel wat vlug met het woord fascisme/rasisme omgesprongen...

lustige lezer
19 mei 2004, 20:01
Hitlergroet, een van de belachelijkste benamingen die ik ken. De Oude Grieken en de Romeinen en vele keizers erna in de Middeleeuwen hebben op dezelfde wijze gegroet. En omdat er één paljeske is die dat gebruikt, mag het niet meer worden gebruit en is het "maatschappelijk" verboden geworden. Hitler had altijd een stropdas aan, dat mag nu toch ook gebruikt worden.

sociaal accident
20 mei 2004, 10:19
In het verleden betekende die groet niet hetzelfde als nu. Na de holocaust zei men "nooit meer dat". Die groet uitbrengen is een gebrek aan respect voor al degenen die slachtoffer waren van marteling en massamoord. En dat is net wat bij het Vlaams Blok ontbreekt, het respect voor de anderen. Het VB is voor mij geen partij maar eerder een belangengroep, men moet niet ver kijken, deze "partij" is opgestart door de collaborateurs uit WO2. Men kan dan maybe wel zeggen dat dat vroeger was, verleden tijd. Maar wat is men met een mooi huis dat gebouwd is op slechte fundamenten: het blijft slecht... En wat die jongelui betreft die de groet doet zonder echt te weten wat het betekent, dat ziet men inderdaad vaak, men banaliseert vaker erge dingen. En dat is net wat ik als sociaal assistent heel spijtig vind want het leidt tot belachelijke conflicten waarbij men de gevolgen van een probleem gaat proberen op te lossen zonder naar de oorzaak te kijken...

muys
20 mei 2004, 10:57
In het verleden betekende die groet niet hetzelfde als nu. Na de holocaust zei men "nooit meer dat". Die groet uitbrengen is een gebrek aan respect voor al degenen die slachtoffer waren van marteling en massamoord. En dat is net wat bij het Vlaams Blok ontbreekt, het respect voor de anderen. Het VB is voor mij geen partij maar eerder een belangengroep, men moet niet ver kijken, deze "partij" is opgestart door de collaborateurs uit WO2. Men kan dan maybe wel zeggen dat dat vroeger was, verleden tijd. Maar wat is men met een mooi huis dat gebouwd is op slechte fundamenten: het blijft slecht... En wat die jongelui betreft die de groet doet zonder echt te weten wat het betekent, dat ziet men inderdaad vaak, men banaliseert vaker erge dingen. En dat is net wat ik als sociaal assistent heel spijtig vind want het leidt tot belachelijke conflicten waarbij men de gevolgen van een probleem gaat proberen op te lossen zonder naar de oorzaak te kijken...

ik zie niet in waar u heen wilt, ook de vu is gesticht door mensen die in de collaboratie hebben gezeten, en mensen van de ex vu bevinden zich nu in alle partijen. wilt u nu zeggen dat alle partijen rotte fundamenten hebben.

ook hebben de traditionele partijen vroeger achter standpunten gestaan die niet echt eerbaar waren, zo was de sp een grote tegenstander van het vrouwenstemrecht. waarom is het aanvaardbaar dat andere partijen hun programma aanpassen en waarom is het onaanvaardbaar dat het blok dat doen?

sociaal accident
20 mei 2004, 12:42
Het is idd zo dat er ex VU-leden in andere partijen zitten nu , maar zij vormen niet de basis van die partij, zij zijn net naar een andere partij gegaan omdat hun waarden en normen niet meer strookten met die van hun vorige partij. Bij VB vormen ze de basis en het ontstaan.

En idd de traditionele partijen maakten ook sociale misstappen, maar ze herpakken zich en veranderen. Ik zal nooit zeggen dat één of andere partij perfect is. De zin "eigen volk eerst" is er vanaf het begin bij jullie en de grote thema. Ik vraag me af wat er veranderde in de programma, want ik merk er niet veel van.
Ik ben in jullie programma nog steeds op zoek naar effectieve en constructieve voorstellen zoals de andere partijen dat nu doen.
Heb de indruk dat VB enkel de gevolgen van een probleem oplossen en niet de oorzaak.

Ontwaakt
22 mei 2004, 08:38
In het verleden betekende die groet niet hetzelfde als nu. Na de holocaust zei men "nooit meer dat". Die groet uitbrengen is een gebrek aan respect voor al degenen die slachtoffer waren van marteling en massamoord. En dat is net wat bij het Vlaams Blok ontbreekt, het respect voor de anderen. Het VB is voor mij geen partij maar eerder een belangengroep, men moet niet ver kijken, deze "partij" is opgestart door de collaborateurs uit WO2. Men kan dan maybe wel zeggen dat dat vroeger was, verleden tijd. Maar wat is men met een mooi huis dat gebouwd is op slechte fundamenten: het blijft slecht...

Belachelijk dat u dit "collaborateurs-"verleden aanhaalt. Er zat misschien wel een collaborateur in uw familie vroeger, wie weet. Dan zijt gij ook gebouwd op slechte fundamenten en blijft gij ook slecht.
Ooit gehoord van verschillende generaties? 8O

Dat de vlaamsgezinden de kant van de Duitsers kozen, heeft niks te maken met hun jodenvervolgingen of wat dan ook.
Zie ook:
http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=10864&start=105

sociaal accident
22 mei 2004, 11:33
Het gaat er bij mij vooral om dat de VB die groet best eens mag laten, uit respect voor degene die leden en vermoord zijn.
De redenen waarom ze toen collaboreerden laat ik terzijde. Het gaat om wat er nu gebeurt: als wij hun collaboratie-verleden moeten vergeten en vergeven, ok, maar dat zij dan ook eens respect tonen voor de slachtoffers.
Wat mijn familie betreft is het van een heel andere orde dan een partij.
Ik kan enkel toevoegen dat een deel van mijn familie in kampen geraakte net door de collaborateurs. En uit respect voor hen en voor velen anderen zal ik nooit die groot doen.

Dus is mijn vraag: waarom kan het VB als volwaardige en gewetensvolle partij die groet niet weglaten?

Ontwaakt
22 mei 2004, 13:35
Het gaat er bij mij vooral om dat de VB die groet best eens mag laten, uit respect voor degene die leden en vermoord zijn.
De redenen waarom ze toen collaboreerden laat ik terzijde. Het gaat om wat er nu gebeurt: als wij hun collaboratie-verleden moeten vergeten en vergeven, ok, maar dat zij dan ook eens respect tonen voor de slachtoffers.
Wat mijn familie betreft is het van een heel andere orde dan een partij.
Ik kan enkel toevoegen dat een deel van mijn familie in kampen geraakte net door de collaborateurs. En uit respect voor hen en voor velen anderen zal ik nooit die groot doen.

Dus is mijn vraag: waarom kan het VB als volwaardige en gewetensvolle partij die groet niet weglaten?


Respect is iets die niet veel meer te vinden is in de politiek :roll:
En wat betreft die Hitlergroet; er zijn meer partijen dan het VB die hiervoor kunnen genoemd worden (Johan Sauwens en co...)
Ik denk niet dat de Hitlergroet nog veel mag geassocieerd worden met de "Endlösung". Voor zover ik weet voert het VB geen campagne tegen Joden of zigeuners. Ze zijn wel niet pro homo-huwelijk. Maar ik denkt niet dat et ooit zover komt dat ze de homo's gaan vervolgen. We leven alweer in een totaal andere maatschappij. Niet in een maatschappij zoals de Duitsers die hadden bij de opkomst van Hitler en zijn NSDAP. Daar hadden ze een behoefte aan een heropleving van de economie en ze legden volledig al hun hoop in de handen van 1 man. Nu moest et lukken dat dit een nationaal-socialist was. 1 van de enigste die kans maakte dankzij zen sterke indruk die hij nalaat op de mensen wanneer hij toespraken gaf en dergelijke.
Het is geen schande om op te kijken naar een figuur zoals Hitler. Wie kan het hem nadoen? Dat is een vraag die je jezelf moet stellen. Het volk volledig naar je hand zetten...
Natuurlijk was de jodenmoord een schande en alles die erbij te kijken kwam.
Maar waarom moet die groet verwijzen naar die jodenmoord?
Kan toch evengoed verwijzen naar het Nationaal-socialisme?
Ik wil hierbij vermelden dat ikzelf niks heb tegen Joden en dat ik de "Endlösung" een barbaarse daad was die niet goed te praten is.
Maar wel kijk ik op naar het Nazi-regime... En zie ik in zo'n regime een oplossing om de immigranten buiten te houden. Niet dat ze moeten vergast worden en dergelijke. Maar een is een harde hand nodig, een strenger vreemdelingenbeleid. Niet een multiculturele samenleving zoals velen reclame voor maken. Iedere cultuur moet zich eigen blijven. We ondervinden al invloeden genoeg van het amerikaanse continent zonder dat de jongeren hier moeten beginnen rondlopen met tulbands of andere panjabi rommel. Dat is HUN cultuur (van de arabieren) DUS HOUDEN ZO!

muishond
23 mei 2004, 16:15
ELK LID EN/OF MANADATARIS DIE HOOG OPLOOPT MET HITLER EN ZIJN TRAWANTEN WORDT ONMIDDELLIJK UIT DE PARTIJ GEZET.

ER ZIJN REEDS EEN PAAR VOORBEELDEN HIERVAN EN FRANK VAN HECKE
IS DAAROP ZEER PRINCIPIEEL EN OOK ZEER DUIDELIJK.

VLAMINGEN DIE MET HITLERGEDACHTEN RONDLOPEN DENKEN DIKWIJLS DAT ZIJ BIJ HET VB THUISHOREN OMDAT DE TEGENSTREVERS HET VB
ZO BESCHRIJVEN.

ER HEEFT EEN PAAR JAAR GELEDEN EEN "VLAAMS FRONT" BESTAAN DAT DE NAZISTISCHE IDEOLOGIE (SIC!) WOU VERSPREIDEN. ZE HIELDEN NIET OP OM HET VB AAN TE VALLEN OMDAT HUN HARING NIET BRAAIDE
BIJ HET VB.

MENSEN DIE MET DE ONZIN EN WANDADEN VAN 60 JAAR GELEDEN OP HUN NEUS LOPEN HEBBEN REEDS ZEER VEEL SCHADE GEDAAN AAN DE
VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEIDSBEWEGING ZOALS WEERSPIEGELD IN HET VLAAMS BLOK.

KAREL DILLEN, FRANK VAN HECKE EN DE HELE PARTIJLEIDING HEBBEN
ALTIJD ZULKE KUREN VAN AANHANGERS BESTREDEN EN HET VLAAMS BLOK HEEFT GEEN ENKELE BAND MET NEONAZISTISCHE OF NEOFASCISTISCHE ORGANIZATIES.

HET VLAAMS BLOK IS EEN DEMOCRATISCHE PARTIJ EN WIL DOOR DE STEMBUS GENOEG STEMMEN VERZAMELEN OM ZIJN PROGRAMMA UIT TE
VOEREN.

WIE KAN CONCREET BEWIJZEN DAT DIT INDERDAAD ANDERS IS EN DAT HET VB NIET DEMOCRATISCH IS?

muishond
23 mei 2004, 16:29
HET VLAAMS BLOK GESTICHT DOOR COLLABORATEURS?

WAT EEN ONZIN IS DAT.

DE MEESTE STICHTERS VAN HET VB ZIJN NA DE OORLOG GEBOREN.

ANDEREN WAREN WEER TUSSEN 1 JAAR EN 18 JAAR OUD IN 1940!

DAT MEN MET ZULKE LEUGENS TE VOORSCHIJN KOMT IS HET TOPPUNT
VAN DOMHEID!

OF GELDT HET RESULTAAT VAN HET ONDERZOEK IN DE JAREN 1960 GEDAAN VOOR VAN DEN BOEYNANTS NOG? DIT ONDERZOEK WEES UIT DAT HET INTELLECTUELE PEIL VAN DE GEMIDDELDE BELGISCHE KIEZER
HET PEIL BENADERDE VAN EEN 14 JARIGE.

ZIJN PROPAGANDA WAS ER DAN OOK OP GERICHT OM DEZE KIEZERS TE BEREIKEN.

DE MENSEN DIE OVER HET VB ONZIN VERTELLEN PROBEREN BLIJKBAAR HETZELFDE. MAAR DE TIJDEN ZIJN WEL VERANDERD.

ZOALS VDB HET ZO MOOI ZEI : "DE TROP IS TE VEUIL".

Ontwaakt
23 mei 2004, 21:22
HET VLAAMS BLOK GESTICHT DOOR COLLABORATEURS?

WAT EEN ONZIN IS DAT.


Als ik in men vorige posts vermeld heb dat het Vlaams Blok gesticht werd door collaboraeurs wil ik dat hier even verbeteren.
Het Vlaams Blok is voortgekomen uit bewegingen waarbij personen collaboreerden. Wat op zich nog niet mis is, het ging namelijk om het nastreven van idealen en men wilde Vlaanderen onafhankelijk krijgen. Men zag in de Duitsers hun enige hoop.

Dit heeft niets maar dan ook niets te maken met de jodenvervolging of wat dan ook. Deze kwamen slechts na de oorlog aan het licht. Laten we daar duidelijk over zijn.

Dat de collaborateurs joden lieten oppakken, daar begingen ze wel degelijk een fout...

Maar het grote doel was Vlaanderen onafhankelijk, het kon ook zonder jodenverraad.