PDA

View Full Version : Amerika een derdewereldland in wording


Zyklon B
10 april 2010, 17:56
Californie failliet.
Detroit failliet.

In Ohia kunnen ze de politie niet meer betalen en is iedereen aangewezen zichzelf te beschermen.

http://content.usatoday.com/communities/ondeadline/post/2010/04/ohio-official-tells-residents-to-arm-themselves-amid-cuts/1

Net zoals op de grens in Mexico. Vaarwel soevereniteit. Misschien was de samensmelting met Mexico en Australie toch gepland?

http://www.freerepublic.com/focus/f-bloggers/2485979/posts

Economisch een ramp. Een sociale crisis.

China somt de schending van hun mensenrechten ook nog eens op, ze moeten niet veel zeggen, maar het maakt het er niet minder waar op.

* the world's most lawless state;
* a society in social crisis;
* a domestic armed camp under police state laws that suppress human rights and civil liberties, criminalize dissent, allow illegal spying, control information, persecute political prisoners for political advantage and deny them due process and judicial fairness;
* torture as official US policy at home and abroad;
* the operator of the world's largest global gulag;
* systematic targeted killings;
* permanent wars for unchallengeable dominance:
* targeting peaceful nations;
* committing ruthless state terror;
* endangering world stability and peace;
* illegally transferring public wealth to elitist private hands;
* stealing elections;
* governing as a one-party state with two wings, each as criminally ruthless and corrupted as the other, and;
* as a result, is hated and feared globally and to a growing degree at home.

grievous
10 april 2010, 18:51
Hij(zeikstraal) is nog maar geband en hij is al terug.Zal niet lang duren.De naaam is te opvallend.:lol:

Erwinvds
10 april 2010, 19:46
Spijtig genoeg heeft hij wel gelijk natuurlijk.

Valentine Julien
10 april 2010, 23:04
:cry::cry::cry::cry:

longhorn
11 april 2010, 00:16
Ik begin hier wel een heropleving en meer optimisme te zien. Handelaars, aannemers...bevestigen dit. Maar uiteraard zijn de Vlaamse experts de enige betrouwbare bron.

D'ARTOIS
11 april 2010, 01:46
Ik gun het de VS bevolking absoluut niet om in een dergelijke impasse te geraken. Dat het roer ook daar naar het midden van het schip moet, mag wel duidelijk zijn. Historisch kent de VS een enorme locale markt, een reden dat economische problemen op wereldniveau minder snel worden gesignaleerd. Behalve in specifieke technische sectoren en agricultuur heeft de VS weinig export van betekenis. Dat gat vult China en Taiwan in steeds meerdere mate. Nog afgezien van Z-Korea en India, die ook een partij meeblazen.

kelt
11 april 2010, 09:56
http://www.tijd.be/nieuws/economie-financien/33_VS-staten_kunnen_uitkeringen_niet_betalen.8901811-600.art

Ook de uitkeringen,nochtans beperkt in tijd,tikken zwaar aan voor een meerderheid van de Amerikaanse deelstaten....


Ik verwijt het de huidige Amerikaanse regering niet,ze oogsten wat hun voorgangers gezaaid hebben.....Vele Amerikanen zijn ingeboren afkerig van "big government" waarmee men dan naar Washington verwijst.Maar hun eigen "local government" heeft Washington gewoonweg nodig anders belanden er nog tientallen miljoenen medeburgers extra in armoede....



De economie "trekt aan".Dit is op zich een leuk gegeven omdat het de overheidsinkomsten wat zal verbeteren,maar net als hier betreft het hoogstwaarschijnlijk een niet-tewerkstellingsgerichte groei.De tewerkstelling is lang geleden al geexporteerd....:-(

Geef toe,enkel in ontwikkelingslanden is vrijwel iedereen "zelfstandige"...

kelt
11 april 2010, 10:05
Ik gun het de VS bevolking absoluut niet om in een dergelijke impasse te geraken. Dat het roer ook daar naar het midden van het schip moet, mag wel duidelijk zijn. Historisch kent de VS een enorme locale markt, een reden dat economische problemen op wereldniveau minder snel worden gesignaleerd. Behalve in specifieke technische sectoren en agricultuur heeft de VS weinig export van betekenis. Dat gat vult China en Taiwan in steeds meerdere mate. Nog afgezien van Z-Korea en India, die ook een partij meeblazen.


Hier komen we tot de kern van het verhaal......een meerderheid van de mensen kan en zal geen ontwikkelaar/handelaar/beambte worden.Als ik een winkel binnen stap is het ondertussen steeds moeilijker om nog een produkt te vinden,of het nu om wat onderbroeken,dan wel om bouten en moeren,dan wel om gereedschappen gaat,dat NIET in de P.R.C gemaakt is.Ongeacht of het een "Duits" of een "Chinees" merk is....

Het zal wel niet anders zijn in de VS


Men verwijt soms de bewoners van de armenwijken hun "anarchisme".De echte anarchisten zitten echter in de beheer- en direktieraden van grote bedrijven en handelshuizen.Door hun beslissingen verwoesten ze geleidelijk aan hun eigen samenlevingen,en bovendien,strafst van al eigenlijk,hun eigen markten......Waardoor de verslaving aan "goedkope arbeid ,tbv de concurrentiepositie op een "moeilijke markt" ,alleen maar gevoed wordt,(tegenwoordig zijn de Vietnamezen aan de beurt om te slaven)


Dergelijke anarchistische beslissingen zijn moeilijk omkeerbaar.Als industrietakken langer dan,pakweg,20 jaar verdwenen zijn uit een regio is ook letterlijk de kennis verdwenen,je mag weer helemaal overnieuw beginnen.....zeer duur natuurlijk.
In een "niet technische" maatschappij (noodgedwongen) wordt op den duur ieder beroep met ook maar enige technische inbreng een "knelpuntberoep",gewoon omdat het ganse beroep eigenlijk geen aantrekking meer heeft...onder de radar verdwenen is....


een bedenking: in de leefwereld van de jongeren is er geen enkel "interessant" gadget,technologie,hebbeding meer dat alhier geproduceerd wordt....van de city-bike tot de i-phone.....niks,niks,niks van hier.Wat zou dat teweegbrengen naar interesse voor technologie en fabrieken en zo denk je???

Alvas
11 april 2010, 11:01
Spijtig genoeg heeft hij wel gelijk natuurlijk.

Ja, wat doet of deed zeikstraal eigenlijk? :x

F.Lurk
11 april 2010, 11:16
Californie failliet.
Detroit failliet.

In Ohia kunnen ze de politie niet meer betalen en is iedereen aangewezen zichzelf te beschermen.

http://content.usatoday.com/communities/ondeadline/post/2010/04/ohio-official-tells-residents-to-arm-themselves-amid-cuts/1

Net zoals op de grens in Mexico. Vaarwel soevereniteit. Misschien was de samensmelting met Mexico en Australie toch gepland?

http://www.freerepublic.com/focus/f-bloggers/2485979/posts

Economisch een ramp. Een sociale crisis.

China somt de schending van hun mensenrechten ook nog eens op, ze moeten niet veel zeggen, maar het maakt het er niet minder waar op.

* the world's most lawless state;
* a society in social crisis;
* a domestic armed camp under police state laws that suppress human rights and civil liberties, criminalize dissent, allow illegal spying, control information, persecute political prisoners for political advantage and deny them due process and judicial fairness;
* torture as official US policy at home and abroad;
* the operator of the world's largest global gulag;
* systematic targeted killings;
* permanent wars for unchallengeable dominance:
* targeting peaceful nations;
* committing ruthless state terror;
* endangering world stability and peace;
* illegally transferring public wealth to elitist private hands;
* stealing elections;
* governing as a one-party state with two wings, each as criminally ruthless and corrupted as the other, and;
* as a result, is hated and feared globally and to a growing degree at home.


In wording? De USA is altijd al een ontwikkelingsland geweest, met geconcentreerde kennis en financiële machtpunten waardoor het een stevige idnustrie en een machtig leger kon uitbouwen. Mentaal en cultureel is dat een ontwikkelingsland van het zuiverste soort gebleven.

F.Lurk
11 april 2010, 11:18
Ik begin hier wel een heropleving en meer optimisme te zien. Handelaars, aannemers...bevestigen dit. Maar uiteraard zijn de Vlaamse experts de enige betrouwbare bron.

:lol: Tja, wij behoren nu eenmaal tot het oude Avondland die haar criminelen en uitschot naar de nieuwe wereld stuurde. De meningen van Amerikanen zijn dus op z'n zachtst gezegd inderdaad "van minder belang".

F.Lurk
11 april 2010, 11:21
Ik gun het de VS bevolking absoluut niet om in een dergelijke impasse te geraken.

En waarom niet? Ze verdienen niets beter! Een bevolking die zo dom is dat het nog in de American dream gelooft waarbij je vanuit niets tot superrijk kan worden moet echt wel een collectief gebrek aan intelligentie hebben. Ach ja, ook nog waar, die intelligentie halen ze gewoon met geld weg uit andere landen in de wereld. Als volleerde parasieten.

grievous
11 april 2010, 11:42
In wording? De USA is altijd al een ontwikkelingsland geweest, met geconcentreerde kennis en financiële machtpunten waardoor het een stevige idnustrie en een machtig leger kon uitbouwen. Mentaal en cultureel is dat een ontwikkelingsland van het zuiverste soort gebleven.

Amai,amai.Hebt gij wel cultuur?Ik denk van niet.:lol:

grievous
11 april 2010, 11:43
En waarom niet? Ze verdienen niets beter! Een bevolking die zo dom is dat het nog in de American dream gelooft waarbij je vanuit niets tot superrijk kan worden moet echt wel een collectief gebrek aan intelligentie hebben. Ach ja, ook nog waar, die intelligentie halen ze gewoon met geld weg uit andere landen in de wereld. Als volleerde parasieten.

En dat spreekt over kultuur.:lol:

Nr.10
11 april 2010, 12:03
Geef toe,enkel in ontwikkelingslanden is vrijwel iedereen "zelfstandige"...
In Haïti ook, voor wie het nog niet begrepen dat de staat een existentiële component betreft. Waren het niet de Amerikanen die de boel daar wilden "liberaliseren"?

porpo
11 april 2010, 13:30
De wereld is in beweging snel aan het veranderen.
Kijk naar de map (economische groei en klik erop om te vergroten).

Minder (nieuw)kolonialisme = snellere verandering!. Niet waar?

roger verhiest
11 april 2010, 14:10
Indien diegenen die niets hebben op een dag een kleinigheid bezitten is hun economie met
een zeer groot percentage toegenomen ; diegenen die alles reeds hebben kunnen niet meer groeien. Of wist ge niet dat statistieken alles kunnen bewijzen ?

F.Lurk
11 april 2010, 14:34
Amai,amai.Hebt gij wel cultuur?Ik denk van niet.:lol:

Meer dan vele anderen hier, met inbegrip van jij.

roger verhiest
11 april 2010, 14:37
Meer dan vele anderen hier, met inbegrip van jij.

Minder is dikwijls meer...

Valentine Julien
11 april 2010, 16:25
nu zal polen ook wel bruin worden als het IMF toch zijn zin krijgt en de wereldbank dit land ook in het scenario van disaster capitalisme stort.

forzaflandria
11 april 2010, 16:29
Zyklon lijkt nog in het Bush-tijdperk te leven. Ondertussen is er een President Obama, veel realistischer zonder een klakkeloos uiterst-links beleid te voeren waar de professionele Amerika-haters op hoopten.

Nr.10
11 april 2010, 16:49
nu zal polen ook wel bruin worden als het IMF toch zijn zin krijgt en de wereldbank dit land ook in het scenario van disaster capitalisme stort.
Overal mogen het IMF en de Wereldbank aan de slag behalve in Amerika.

longhorn
11 april 2010, 16:51
:lol: Tja, wij behoren nu eenmaal tot het oude Avondland die haar criminelen en uitschot naar de nieuwe wereld stuurde. De meningen van Amerikanen zijn dus op z'n zachtst gezegd inderdaad "van minder belang".

Alsof de Amerikanen wakker liggen van de meningen van burgers zoals jij uit Old Europe met zijn lamzak systeem. Is het niet zo dat anderhalf miljoen Belgen van een uitkering leven? Echt een voorbeeld voor de rest.

Nr.10
11 april 2010, 16:54
Alsof de Amerikanen wakker liggen van de meningen van burgers zoals jij uit Old Europe met zijn lamzak systeem. Is het niet zo dat anderhalf miljoen Belgen van een uitkering leven? Echt een voorbeeld voor de rest.
Je wijkt af van het onderwerp.

Nr.10
11 april 2010, 16:56
En waarom niet? Ze verdienen niets beter! Een bevolking die zo dom is dat het nog in de American dream gelooft waarbij je vanuit niets tot superrijk kan worden moet echt wel een collectief gebrek aan intelligentie hebben. Ach ja, ook nog waar, die intelligentie halen ze gewoon met geld weg uit andere landen in de wereld. Als volleerde parasieten.
Inderdaad, door te stelen.
De rest van de wereld betaalt de sociale zekerheid van de Amerikanen.

Zyklon B
11 april 2010, 19:04
Zyklon lijkt nog in het Bush-tijdperk te leven. Ondertussen is er een President Obama, veel realistischer zonder een klakkeloos uiterst-links beleid te voeren waar de professionele Amerika-haters op hoopten.

Ik schets de problematiek van vandaag. Ik zie geen verbetering, buiten voor verzekeringsmaatschappijen.. 70% was voor publieke optie.. Wacht maar tot het stimulus geld opgesoupeert is. Gij pretenteerd dat alles koek en ei is. Wie is hier de Amerika hater dan?

Zyklon B
11 april 2010, 19:06
Dat ze gewoon toegeven dat ze failliet zijn. Ipv daarvan blijven ze spenderen en boven hun stand leven, met de gangsters op kop.

Zyklon B
11 april 2010, 19:46
Tim Geithner in China Getting laughed at by Chinese Students :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=X2AEiYEei3o&feature=related

F.Lurk
11 april 2010, 21:24
Alsof de Amerikanen wakker liggen van de meningen van burgers zoals jij uit Old Europe met zijn lamzak systeem. Is het niet zo dat anderhalf miljoen Belgen van een uitkering leven? Echt een voorbeeld voor de rest.

Dat ze dan eindelijk ook eens consequent zijn en hun soldaten en (kern)wapens uit dat Old Europe met z'n lamzaksysteem weghalen, want waarom zouden ze een oud continent met zo'n systeem nog gaan beschermen? 8-)

longhorn
11 april 2010, 23:10
Dat ze dan eindelijk ook eens consequent zijn en hun soldaten en (kern)wapens uit dat Old Europe met z'n lamzaksysteem weghalen, want waarom zouden ze een oud continent met zo'n systeem nog gaan beschermen? 8-)

Hiermee ben ik akkoord. Ik ben al jaren voorstander van een streng isolationisme door de VS waarbij men de nadruk legt op de noden in eigen land.

Zyklon B
12 april 2010, 01:17
Net nog een nieuwe basis gezet in de uk..

straddle
9 mei 2010, 01:33
Ik begin hier wel een heropleving en meer optimisme te zien. Handelaars, aannemers...bevestigen dit. Maar uiteraard zijn de Vlaamse experts de enige betrouwbare bron.


Wel, luister eens naar deze ex CIA man, een VS expert.

Helemaal. Schitterend gewoon. Dead right spot on! Hoe amerika compleet aan het afglijden is.

http://www.youtube.com/watch?v=8AIbBGi1gjo&feature=player_embedded


Voor de rest kan ik u ook naar Celente laten luisteren, das voor een andere keer.

Bovenbuur
9 mei 2010, 06:54
Toch staat de dollar nog sterk en lijken er weinig speculanten op een neergang van de VS de gokken, en dat terwijl er bij het eerste Europese landje dat in een dip komt over het einde van de euro gesproken word. Volgens mij heeft Amerika haar rol als supermacht alleen nog maar even bevestigt.

Ambiorix
9 mei 2010, 08:31
Alsof de Amerikanen wakker liggen van de meningen van burgers zoals jij uit Old Europe met zijn lamzak systeem. Is het niet zo dat anderhalf miljoen Belgen van een uitkering leven? Echt een voorbeeld voor de rest.

ik ben blij dat ik hier geboren ben en niet in uw yankee land

Wisord
9 mei 2010, 08:51
ik ben blij dat ik hier geboren ben en niet in uw yankee land

2

Dixie
9 mei 2010, 11:38
Ja, wat doet of deed zeikstraal eigenlijk? :x

vooral zeiken op dit forum zoals nu nog steeds:roll:

Micele
9 mei 2010, 11:44
Toch staat de dollar nog sterk en lijken er weinig speculanten op een neergang van de VS de gokken, en dat terwijl er bij het eerste Europese landje dat in een dip komt over het einde van de euro gesproken word. Volgens mij heeft Amerika haar rol als supermacht alleen nog maar even bevestigt.

Ik zou supermacht tussen " " zetten. ;-)

http://www.usdebtclock.org/

straddle
9 mei 2010, 12:05
Toch staat de dollar nog sterk en lijken er weinig speculanten op een neergang van de VS de gokken, en dat terwijl er bij het eerste Europese landje dat in een dip komt over het einde van de euro gesproken word. Volgens mij heeft Amerika haar rol als supermacht alleen nog maar even bevestigt.

1. De usd staat helemaal niet sterk, waar haalt ge dat? Gij kijkt op superkorte termijn. Er is met de usd net hezelfde bezig als met het gbp: complete degradatie. Dat proces is bezig en wordt enkel nog afgeremd doordat de chinezen alle schuldtitels van de vs opkopen.

2000: 1 eur = 0.90 usd
2010: 1 eur = 1.30 usd.

Ge moet naar de prijs van goud tegenover de usd kijken.
van 400 per ounce naar 1150 usd per ounce... dit zegt alles.


2. Diegenen die tegen de VS gespeculeerd hebben, tegen de subprime loans en de implosie van het bankensysteem, oa Goldman Sachs (!!!!), hebben gigantische bedragen gewonnen tijdens de recente crisis, ten koste van de gewone man in de straat.


Ongelooflijk dat men het gewoon niet WILT zien.

Savatage
9 mei 2010, 12:10
In wording? De USA is altijd al een ontwikkelingsland geweest, met geconcentreerde kennis en financiële machtpunten waardoor het een stevige idnustrie en een machtig leger kon uitbouwen. Mentaal en cultureel is dat een ontwikkelingsland van het zuiverste soort gebleven.

Lol, op economisch vlak (als je de public debt als maatstaf neemt) is het er nog lang niet zo erg als hier in België. Qua groei weet ik niet vanbuiten of België het beter doet, maar het zou me ten zeerste verbazen.

Tja, wij behoren nu eenmaal tot het oude Avondland die haar criminelen en uitschot naar de nieuwe wereld stuurde. De meningen van Amerikanen zijn dus op z'n zachtst gezegd inderdaad "van minder belang".

Iedereen die economisch of academisch carrière wilt maken holt hier weg uit uw Avondland naar de USA :lol: En terecht.

Savatage
9 mei 2010, 12:15
1. De usd staat helemaal niet sterk, waar haalt ge dat? Gij kijkt op superkorte termijn. Er is met de usd net hezelfde bezig als met het gbp: complete degradatie. Dat proces is bezig en wordt enkel nog afgeremd doordat de chinezen alle schuldtitels van de vs opkopen.

2000: 1 eur = 0.90 usd
2010: 1 eur = 1.30 usd.

Ge moet naar de prijs van goud tegenover de usd kijken.
van 400 per ounce naar 1150 usd per ounce... dit zegt alles.

Ja ok, maar als forex trader ga je me niet wijsmaken dat je dollar niets hebt zien doen de voorbije dagen. Ik ben een maand geleden euro's verkocht tegen dollars en zit nu op een positief rendement. Voorlopig ga ik nog geen euro's terugkopen.

2. Diegenen die tegen de VS gespeculeerd hebben, tegen de subprime loans en de implosie van het bankensysteem, oa Goldman Sachs (!!!!), hebben gigantische bedragen gewonnen tijdens de recente crisis, ten koste van de gewone man in de straat.

Ongelooflijk dat men het gewoon niet WILT zien.

En degenen die hebben gespeculeerd op een stijging van de Amerikaanse economie na de crash van 2008 waren de grootste winnaars van 2009. David Tepper streek maar liefst 4 miljard USD op, na massaal gespeculeerd te hebben op BAC en WFC.

Nestor Burma
9 mei 2010, 12:25
Lol, op economisch vlak (als je de public debt als maatstaf neemt) is het er nog lang niet zo erg als hier in België. Qua groei weet ik niet vanbuiten of België het beter doet, maar het zou me ten zeerste verbazen.
Amerika is niets buiten een militair apparaat en een wereldmunt. Waarom zwijg je over de overheidsschuld? Die is economisch onverantwoord en zou een ander land (zonder de militaire macht en zonder de munt van de VS) zich niet kunnen veroorloven.
Iedereen die economisch of academisch carrière wilt maken holt hier weg uit uw Avondland naar de USA :lol: En terecht.
Heb je zelf niet de benodigde diploma's om te vertrekken of blijf je om andere, irrationele redenen hier?

Savatage
9 mei 2010, 12:33
Amerika is niets buiten een militair apparaat en een wereldmunt. Waarom zwijg je over de overheidsschuld? Die is economisch onverantwoord en zou een ander land (zonder de militaire macht en zonder de munt van de VS) zich niet kunnen veroorloven.

Public debt_USA < Public debt_Belgium

Heb je zelf niet de benodigde diploma's om te vertrekken of blijf je om andere, irrationele redenen hier?

Financiële meerwaarden op aandelen en ETF's worden hier in België niet belast en in de USA worden ze zwaar belast. Dat is momenteel mijn reden waarom ik hier blijf.

den dinges
9 mei 2010, 14:09
Ik begin hier wel een heropleving en meer optimisme te zien. Handelaars, aannemers...bevestigen dit. Maar uiteraard zijn de Vlaamse experts de enige betrouwbare bron.
Kijk hier eens...Heropleving ?

http://homelessness.change.org/blog/view/the_view_from_tent_city_usa

den dinges
9 mei 2010, 14:16
Alsof de Amerikanen wakker liggen van de meningen van burgers zoals jij uit Old Europe met zijn lamzak systeem. Is het niet zo dat anderhalf miljoen Belgen van een uitkering leven? Echt een voorbeeld voor de rest.

In Amerika liggen zulke mensen, die hier een uitkering krijgen om te overleven, ergens in de goot, leven in een tent op een sluikstort, of zijn opgesloten in privégevangenissen waar ze slavenarbeid verrichten.
OF ze worden militair, en gaan dan naar andere landen, mensen doodschieten voor hun kapitalistische meesters.

straddle
9 mei 2010, 14:20
Ja ok, maar als forex trader ga je me niet wijsmaken dat je dollar niets hebt zien doen de voorbije dagen. Ik ben een maand geleden euro's verkocht tegen dollars en zit nu op een positief rendement. Voorlopig ga ik nog geen euro's terugkopen.

En degenen die hebben gespeculeerd op een stijging van de Amerikaanse economie na de crash van 2008 waren de grootste winnaars van 2009. David Tepper streek maar liefst 4 miljard USD op, na massaal gespeculeerd te hebben op BAC en WFC.

Das allemaal op heel korte termijn, en dan nog eens op microvlak. (Als je dan toch op korte termijn wil spreken, waarom zeg je dan niets over de 10% val van de stocks verleden week? Geeft enkel maar aan hoe fragiel die beursremonte wel is...). Elke beursstijging nu is een ''bull trap''. Geeft de gelegenheid om telkenmale short te gaan en zoals donderdag/vrijdag 10% te pakken op 1 dag...

Het gaat trouwens over de macrotendens op lange termijn. Je weet ook wel dat het nivo van de stockmarket nauwelijks positief is over de laatste 10 jaar. Amerikanen hebben geen geld om zich uit de miserie te halen. Het kan alleen maar via oorlogsindustrie en zich nog meer in de schulden te werpen.

De boel staat op instorten, is een kwestie van tijd. Zeker weten.

D'ARTOIS
9 mei 2010, 16:03
De vraag is welke maatstaven je aanlegt om een land als 3e wereld te beschouwen.
Maar een overheid die z'n werknemers niet (meer) betaalt is hard op weg om die kwalificatie te verdienen.
Economie is maar een begrip dat niet aan realiteit gebonden is.Het kan virtueel worden opgewekt en cijfers opleveren die in de dagelijkse praktijk kant noch wal raken. Daar zijn de Amerikanen goed: dingen oproepen die in feite niet bestaan en daar een heel scenario in 5 bedrijven omheen bouwen totdat blijkt dat de hele zaak een zeepbel is. Inmiddels hebben 100en banken zich al in het verhaal gestort en verhaal niet goed staat gelijk aan geld weg.
Albert Heijn investeerde honderden miljoenen in een frauduleus opgezette firma met idem boekhouding. Het slot van het liedje was dat ze ook nog eens een vergelijkbaar groot proces aan hun broek kregen omdat ze de VS verhalen voor serieus hadden aangenomen.
Datzelfde hebben we meegemaakt met Nina Brink's America On Line, en zo kunnen we nog wel een paar bladzijden doorgaan.
Amerika leeft nog voornamelijk op en van de laatste wereldvoorraden. Hun landbouwarealen zijn politiek gezien niet weggezuiverd zoals de EU gedaan heeft met de landbouw binnen Europa.
Maar straks is er geen olie meer en dus ook geen energie. Om dan nog op kernenergie over te schakelen is een gepasseerd station.
Tuurlijk, er zijn nog kolen te over. De ware klap zal wellicht over 50 jaar pas komen. Maar dan iss het ook wel einde verhaal.

Thomas-
9 mei 2010, 16:51
Public debt_USA < Public debt_Belgium

België op dit moment iets boven de 100% en stijgende, de VS rond de 90% en sterk stijgende. Veel beter doen ze het niet.

longhorn
10 mei 2010, 04:55
In Amerika liggen zulke mensen, die hier een uitkering krijgen om te overleven, ergens in de goot, leven in een tent op een sluikstort, of zijn opgesloten in privégevangenissen waar ze slavenarbeid verrichten.
OF ze worden militair, en gaan dan naar andere landen, mensen doodschieten voor hun kapitalistische meesters.

Ge kent de VS van geen kanten. Volgende keer dat ik de trein neem naar Zaventem ga ik ook eens de 'villa's' filmen in Brussel langs de sporen en dan veralgemenen hoe de Belgen in krotten wonen.

En jonge, gezonde leeghangers horen in de goot te leven. Hun eigen keuze.

Jantje
10 mei 2010, 06:12
De huidige crisis heeft niets te maken met de overheidsschulden, maar alles met de ondankbaarheid en hebzucht van traders een hedfunds.

Papieren die eigenlijk tussen overheden en bank zijn afgesloten, worden door banken verkocht aan derde met enkel het oog om meer winsten.

Een verbod op de verkoop van die papieren is voldoende om terug een stabiele financiële markt te creëren.

Eigenlijk schandalig hoe de banken die door de overheden uit de problemen zijn gehaald, nu als dank diezelfde overheden in de problemen brengen.

westerhagen
10 mei 2010, 09:19
Amerika is niets buiten een militair apparaat en een wereldmunt. Waarom zwijg je over de overheidsschuld? Die is economisch onverantwoord en zou een ander land (zonder de militaire macht en zonder de munt van de VS) zich niet kunnen veroorloven.

Heb je zelf niet de benodigde diploma's om te vertrekken of blijf je om andere, irrationele redenen hier?
8O

westerhagen
10 mei 2010, 09:20
Amerika is niets buiten een militair apparaat en een wereldmunt. Waarom zwijg je over de overheidsschuld? Die is economisch onverantwoord en zou een ander land (zonder de militaire macht en zonder de munt van de VS) zich niet kunnen veroorloven.

Heb je zelf niet de benodigde diploma's om te vertrekken of blijf je om andere, irrationele redenen hier?

De Verenigde staten zal sneller uit de crisis geraken dan europa.

westerhagen
10 mei 2010, 09:21
De huidige crisis heeft niets te maken met de overheidsschulden, maar alles met de ondankbaarheid en hebzucht van traders een hedfunds.

Papieren die eigenlijk tussen overheden en bank zijn afgesloten, worden door banken verkocht aan derde met enkel het oog om meer winsten.

Een verbod op de verkoop van die papieren is voldoende om terug een stabiele financiële markt te creëren.

Eigenlijk schandalig hoe de banken die door de overheden uit de problemen zijn gehaald, nu als dank diezelfde overheden in de problemen brengen.

Dit klopt niet.Die grote overheidsschulden zijn een probleem.

westerhagen
10 mei 2010, 09:22
De vraag is welke maatstaven je aanlegt om een land als 3e wereld te beschouwen.
Maar een overheid die z'n werknemers niet (meer) betaalt is hard op weg om die kwalificatie te verdienen.
Economie is maar een begrip dat niet aan realiteit gebonden is.Het kan virtueel worden opgewekt en cijfers opleveren die in de dagelijkse praktijk kant noch wal raken. Daar zijn de Amerikanen goed: dingen oproepen die in feite niet bestaan en daar een heel scenario in 5 bedrijven omheen bouwen totdat blijkt dat de hele zaak een zeepbel is. Inmiddels hebben 100en banken zich al in het verhaal gestort en verhaal niet goed staat gelijk aan geld weg.
Albert Heijn investeerde honderden miljoenen in een frauduleus opgezette firma met idem boekhouding. Het slot van het liedje was dat ze ook nog eens een vergelijkbaar groot proces aan hun broek kregen omdat ze de VS verhalen voor serieus hadden aangenomen.
Datzelfde hebben we meegemaakt met Nina Brink's America On Line, en zo kunnen we nog wel een paar bladzijden doorgaan.
Amerika leeft nog voornamelijk op en van de laatste wereldvoorraden. Hun landbouwarealen zijn politiek gezien niet weggezuiverd zoals de EU gedaan heeft met de landbouw binnen Europa.
Maar straks is er geen olie meer en dus ook geen energie. Om dan nog op kernenergie over te schakelen is een gepasseerd station.
Tuurlijk, er zijn nog kolen te over. De ware klap zal wellicht over 50 jaar pas komen. Maar dan iss het ook wel einde verhaal.

Dit getuigt ondermeer van heel weinig inzicht in de nieuwe ontwikkelingen inzake energie.

westerhagen
10 mei 2010, 09:24
Das allemaal op heel korte termijn, en dan nog eens op microvlak. (Als je dan toch op korte termijn wil spreken, waarom zeg je dan niets over de 10% val van de stocks verleden week? Geeft enkel maar aan hoe fragiel die beursremonte wel is...). Elke beursstijging nu is een ''bull trap''. Geeft de gelegenheid om telkenmale short te gaan en zoals donderdag/vrijdag 10% te pakken op 1 dag...

Het gaat trouwens over de macrotendens op lange termijn. Je weet ook wel dat het nivo van de stockmarket nauwelijks positief is over de laatste 10 jaar. Amerikanen hebben geen geld om zich uit de miserie te halen. Het kan alleen maar via oorlogsindustrie en zich nog meer in de schulden te werpen.

De boel staat op instorten, is een kwestie van tijd. Zeker weten.

Dit is een visie die zeer simplistisch is.Bovendien volkomen onjuist.Grotendeels een uiting van vooroordelen.

fox
10 mei 2010, 09:30
Ja ok, maar als forex trader ga je me niet wijsmaken dat je dollar niets hebt zien doen de voorbije dagen. Ik ben een maand geleden euro's verkocht tegen dollars en zit nu op een positief rendement. Voorlopig ga ik nog geen euro's terugkopen.





Het is niet de dollar die iets doet hé. Het is de EURO en dat lijkt me wel een fundamenteel verschil. Er is gewoon een speculatie tegen de EURO en daar "profiteert" de dollar voorlopig van. Op lange termijn heeft de dollar echter veel van zijn pluimen verloren en ik zie daar niet zo snel een kentering in komen.

Uiteraard heb je gelijk als je zegt dat je nu nog geen euros wil terugkopen, maar volgens mij zal dit EURO-dipje van korte termijn zijn. De dollar zit simpelweg met het fundamentele probleem dat er teveel van in omloop zijn en China heeft de detonator om het boeltje op te blazen. Daarmee snijden ze natuurlijk ook in hun eigen vel, maar ik ben er wel van overtuigd dat ze het ooit doen. Alle signalen vanuit de chinese regering wijzen daar toch op.

Nr.10
10 mei 2010, 09:37
Amerika is niets buiten een militair apparaat en een wereldmunt. Waarom zwijg je over de overheidsschuld? Die is economisch onverantwoord en zou een ander land (zonder de militaire macht en zonder de munt van de VS) zich niet kunnen veroorloven.
Wie zijn de ratingbureau's die de europese ratings laten zakken en de Britse en Amerikaanse niet? Wiens belangen dienen zij?

Bovenbuur
10 mei 2010, 09:41
2000: 1 eur = 0.90 usd
2010: 1 eur = 1.30 usd


Als je beweert objectief te vergelijken moet je niet alleen het dieptepunt aanhalen hè? De euro begon rond de 1,20 dollar en is ook 1,60 geweest.

Jantje
10 mei 2010, 10:25
Dit klopt niet.Die grote overheidsschulden zijn een probleem.

De huidige overheidsschulden zijn in de eerste plaats het gevolg van de hulp aan de banken door de overheden tijdens de eerste financiële crisis.
Een crisis die trouwens volledige schuld van de banken en hun hebzucht was.

Zonder die hulp aan de Griekse banken was Griekenland NOOIT in de problemen geraakt.
En zonder het winstbejag van de banken om de leningen die de overheden hebben uitstaan, zou er zelfs geen enkel probleem zijn.

Jantje
10 mei 2010, 10:28
Wie zijn de ratingbureau's die de europese ratings laten zakken en de Britse en Amerikaanse niet? Wiens belangen dienen zij?

Dat zijn een stel gekken die even gaan voorspellen of iemand in de toekomst zijn schulden nog kan en/of wil betalen.
Een rating is dus zuiver een voorspelling gedaan met een glazen bol.

straddle
10 mei 2010, 17:37
Als je beweert objectief te vergelijken moet je niet alleen het dieptepunt aanhalen hè? De euro begon rond de 1,20 dollar en is ook 1,60 geweest.

de euro opende op 1.17 om precies te zijn voor een paar uren, waarop hij direct in mekaar plofte voor de rest van het jaar in 1999. Het dieptepunt is overigens beneden de 0.825 geweest in 2000, waarop de ECB met massale interventies / steunaankopen verder afglijden moest stoppen.

Ik had dus evengoed 0.8250 kunnen gebruiken. En ja, de euro is 1.60 geweest idd, tijdens het uitbreken van de crisis en via dollarepatriatie tijdens de crisis naar 1.25 en dan terug naar 1.51 en vervolgens naar het huidige nivo van 1.30, toen de eerste geruchten over griekenland opdoken.

We zijn immers aan het afwijken van de essentie. De usd moet vergeleken worden tegen goud. En dan is het pure afgang geweest.

Er zal met de usd net hetzelfde gebeuren als met het pond toen de engelsen hun imperium kwijtspeelden. En het zal snel en plots gebeuren. De reden waarom dit nu nog niet gebeurt is omdat de chinezen dit zelf niet wensen aangezien zij enorme usd reserves en schuldtitels hebben. Anders was het al lang gebeurd.

Bovenbuur
10 mei 2010, 18:44
Vergelijken met goud slaat ook nergens op, goud is tegenwoordig gewone handelswaar, net als olie en frozen concentrated orange juice.

straddle
10 mei 2010, 19:46
Vergelijken met goud slaat ook nergens op, goud is tegenwoordig gewone handelswaar, net als olie en frozen concentrated orange juice.

Have it your way mate.

westerhagen
12 mei 2010, 08:58
De huidige crisis heeft niets te maken met de overheidsschulden, maar alles met de ondankbaarheid en hebzucht van traders een hedfunds.

Papieren die eigenlijk tussen overheden en bank zijn afgesloten, worden door banken verkocht aan derde met enkel het oog om meer winsten.

Een verbod op de verkoop van die papieren is voldoende om terug een stabiele financiële markt te creëren.

Eigenlijk schandalig hoe de banken die door de overheden uit de problemen zijn gehaald, nu als dank diezelfde overheden in de problemen brengen.

Volkomen onjuist.

westerhagen
12 mei 2010, 09:00
Wie zijn de ratingbureau's die de europese ratings laten zakken en de Britse en Amerikaanse niet? Wiens belangen dienen zij?


Zij analyseren objectieve financiele gegevens.Ge moet maar zorgen dat uw financiele huishouding in orde is als ge geen slechtere ratings wilt.

Jantje
12 mei 2010, 12:02
Zij analyseren objectieve financiele gegevens.Ge moet maar zorgen dat uw financiele huishouding in orde is als ge geen slechtere ratings wilt.

Kredietwaardigheid van een land voorspelen is gelijk aan de toekomst voorspelen met behulp van een glazen bol.

De ratingbureaux zouden trouwens bij wet moeten verboden worden, want zij zijn vaak de oorzaak van ellende, terwijl ze geen enkele economische waarden hebben voor de samenleving.

Zelfs een land zoals Zwitserland kan morgen door een natuurramp financieel in de problemen geraken.
En een land zoals Griekenland kan morgen een natuurlijke of economische rijkdom ontdekken die het land een enorme rijkdom schenkt.

parcifal
12 mei 2010, 12:13
Zij analyseren objectieve financiele gegevens.Ge moet maar zorgen dat uw financiele huishouding in orde is als ge geen slechtere ratings wilt.

Het grappige is wel dat Lehman Brothers (of haar producten) een AAA-rating had toen ze failliet gingen in september 2008, als ik het goed heb.

Wat zegt dat?

Savatage
12 mei 2010, 12:18
Het is niet de dollar die iets doet hé. Het is de EURO en dat lijkt me wel een fundamenteel verschil. Er is gewoon een speculatie tegen de EURO en daar "profiteert" de dollar voorlopig van. Op lange termijn heeft de dollar echter veel van zijn pluimen verloren en ik zie daar niet zo snel een kentering in komen.

Uiteraard heb je gelijk als je zegt dat je nu nog geen euros wil terugkopen, maar volgens mij zal dit EURO-dipje van korte termijn zijn. De dollar zit simpelweg met het fundamentele probleem dat er teveel van in omloop zijn en China heeft de detonator om het boeltje op te blazen. Daarmee snijden ze natuurlijk ook in hun eigen vel, maar ik ben er wel van overtuigd dat ze het ooit doen. Alle signalen vanuit de chinese regering wijzen daar toch op.

Daarin verschillen we dan fundamenteel van mening. De USA is volgens mij niet zwakker dan de huidige eurozone. Als je nu W-Europa zou nemen (België, FR, NL, UK, Duitsland) dan gaf ik je meteen gelijk. Tel daar nu Griekenland, Spanje, Portugal, Italië bij en je zit op een regio die het economisch slechter heeft dan de USA.

Savatage
12 mei 2010, 12:25
de euro opende op 1.17 om precies te zijn voor een paar uren, waarop hij direct in mekaar plofte voor de rest van het jaar in 1999. Het dieptepunt is overigens beneden de 0.825 geweest in 2000, waarop de ECB met massale interventies / steunaankopen verder afglijden moest stoppen.

Ik had dus evengoed 0.8250 kunnen gebruiken. En ja, de euro is 1.60 geweest idd, tijdens het uitbreken van de crisis en via dollarepatriatie tijdens de crisis naar 1.25 en dan terug naar 1.51 en vervolgens naar het huidige nivo van 1.30, toen de eerste geruchten over griekenland opdoken.

We zijn immers aan het afwijken van de essentie. De usd moet vergeleken worden tegen goud. En dan is het pure afgang geweest.

Voor de euro gaat dit toch ook op, niet? De waarde van goud is belachelijk hoog, als je het mij vraagt.

Er zal met de usd net hetzelfde gebeuren als met het pond toen de engelsen hun imperium kwijtspeelden. En het zal snel en plots gebeuren. De reden waarom dit nu nog niet gebeurt is omdat de chinezen dit zelf niet wensen aangezien zij enorme usd reserves en schuldtitels hebben. Anders was het al lang gebeurd.

Laat ons het thema even beperken tot de verhouding USD|EUR. Waarom zou een gelijkaardig scenario voor de EUR niet kunnen, gegeven dat Italië, Spanje, Portugal miljardenleningen moeten hebben?

Savatage
12 mei 2010, 12:27
De huidige crisis heeft niets te maken met de overheidsschulden, maar alles met de ondankbaarheid en hebzucht van traders een hedfunds.

Papieren die eigenlijk tussen overheden en bank zijn afgesloten, worden door banken verkocht aan derde met enkel het oog om meer winsten.

Een verbod op de verkoop van die papieren is voldoende om terug een stabiele financiële markt te creëren.

Zoiets kan niet in een vrije markt. Als we nu in een socialistisch dictatuur zouden leven ok, maar dat is niet het geval hier.

Eigenlijk schandalig hoe de banken die door de overheden uit de problemen zijn gehaald, nu als dank diezelfde overheden in de problemen brengen.

Hier geef ik je gelijk.