PDA

View Full Version : Southpark gecensureerd na bedreiging vanwege fundamentalisten


Pelgrim
22 april 2010, 11:59
http://www.guardian.co.uk/world/2010/apr/22/south-park-muhammad-episode-censored

Van south park moeten ze afblijven. Daarom, mijn steunbetuiging aan Parker en Stone.

Stuur maar door naar zoveel mogelijk mensen in de wereld!

Zyklon B
22 april 2010, 12:03
Dit hoort meer thuis in de vuilbak sectie: immigratie

Cdude
22 april 2010, 12:07
Dit hoort meer thuis in de immigratieWAKKER WORDEEEEEEEU

http://forum.politics.be/showthread.php?t=137689

Adam Smith
22 april 2010, 12:12
South Park gecensureerd? Het moet niet gekker worden...

Cdude
22 april 2010, 12:16
South Park gecensureerd? Het moet niet gekker worden...
Sharia in GB gek genoeg voor je ?

http://www.timesonline.co.uk/tol/comment/faith/article4749183.ece

Adam Smith
22 april 2010, 12:24
Sharia in GB gek genoeg voor je ?

http://www.timesonline.co.uk/tol/comment/faith/article4749183.ece

Het kan altijd nog gekker zie ik:roll:.

D'ARTOIS
22 april 2010, 20:23
Een uiterst slechte zaak. Wettelijk zou dit niet mogelijk moeten zijn omdat het gaat om bindende uitspraken.
Officieel moeten beide partijen akkoord gaan maar de sociale controle onder de moslims is groot en je moet wel heel sterk in je schoenen staan om als moslim een dergelijke tussenkomst af te wijzen.
In het geval van de erfeniszaak wordt er lijnrecht tegen de Engelse wetten gehandeld - hetgeen ook duidelijk wordt toegegeven.
Het is hetzelfde als het Vaticaan morgen een beslissing neemt in uw erfeniszaak, kortom een zeer slecht voorteken.
Overigens een maatregel die lijnrecht tegen elke vorm van bewuste integratie ingaat. Hiermee geven de Britten al te kennen op dat terrein geen verdere winst te kunnen boeken. Een kankergezwel waaraan de autochtone maatschappij zal overlijden.

kiko
22 april 2010, 20:52
South Park: bijwijlen zeer grappig, maar lang niet altijd. Ze zoeken soms meer doelbewust achter controverse dan achter goede grappen of verhaallijnen.

Maar af en toe blijf het wel grappig, dat wel.

Cdude
22 april 2010, 20:53
Een uiterst slechte zaak. Wettelijk zou dit niet mogelijk moeten zijn omdat het gaat om bindende uitspraken.
Officieel moeten beide partijen akkoord gaan maar de sociale controle onder de moslims is groot en je moet wel heel sterk in je schoenen staan om als moslim een dergelijke tussenkomst af te wijzen.
In het geval van de erfeniszaak wordt er lijnrecht tegen de Engelse wetten gehandeld - hetgeen ook duidelijk wordt toegegeven.
Het is hetzelfde als het Vaticaan morgen een beslissing neemt in uw erfeniszaak, kortom een zeer slecht voorteken.
Overigens een maatregel die lijnrecht tegen elke vorm van bewuste integratie ingaat. Hiermee geven de Britten al te kennen op dat terrein geen verdere winst te kunnen boeken. Een kankergezwel waaraan de autochtone maatschappij zal overlijden.My point exactly. On be grij pe lijk

Cdude
22 april 2010, 20:54
South Park: bijwijlen zeer grappig, maar lang niet altijd. Ze zoeken soms meer doelbewust achter controverse dan achter goede grappen of verhaallijnen.
Maar af en toe blijf het wel grappig, dat wel.Ze zijn ook al even bezig.
De Simpsons is al een tijd niet meer om aan te zien , zo melig.

RodeLantaarn
22 april 2010, 20:55
Het zou flauw zijn moesten de makers werkelijk zichzelf gecensureerd hebben omwille van die reden. Ik vermoed dat het niet de eerste keer is dat ze doodsbedreigingen ontvangen, en denk dat ze zich daar niet zouden laten door leiden. Controverse verkrijgen, daar is het waar het hem om draait. Of mensen aan het denken zetten.

Cdude
22 april 2010, 21:06
Controverse verkrijgen, daar is het waar het hem om draait. Of mensen aan het denken zetten.In het westen = mensen aan het denken zetten
Oosten = mensen VOORAL niet laten denken maar opruien tot moord en brandstichting in de naam van.....:roll::twisted:

RodeLantaarn
22 april 2010, 21:08
In het westen = mensen aan het denken zetten
Oosten = mensen VOORAL niet laten denken maar opruien tot moord en brandstichting in de naam van.....:roll::twisted:

Akkoord, maar het zou me verbazen moest de aflevering gericht zijn naar het Oosten (als je het zo wilt noemen).

Cdude
22 april 2010, 21:10
Akkoord, maar het zou me verbazen moest de aflevering gericht zijn naar het Oosten (als je het zo wilt noemen).Euuhm, heb je ze gezien?
Iemand vraagt Tom Cruise waar het toilet is, elke deur die hij opentrekt is ..."that's a closet, no it's a closet, yep that's a closet too, ...":lol::lol::lol:
Tom is trouwens kwaad omdat ze hem "a fudgepacker" noemen. 8-):lol:8-)
(Hij wxerkt bij in Fudgefabriek als inpakker)

kiko
22 april 2010, 21:13
Ze zijn ook al even bezig.
De Simpsons is al een tijd niet meer om aan te zien , zo melig.
The Simpsons is serieus verzwakt, maar zelfs een "slechte" aflevering bevat nog steeds een aantal goede grappen. De personages in The Simpsons zijn stukken beter uitgewerkt dan in South Park, en de animatie is uiteraard van een veel hoger niveau.

Maar we wijken af. Fundamentalisten slecht, censuur nog slechter enz.

Cdude
22 april 2010, 21:15
Maar we wijken af. Fundamentalisten slecht, censuur nog slechter enz....Simpsons het slechtst (laatste reeks!!)

RodeLantaarn
22 april 2010, 21:15
Euuhm, heb je ze gezien?
Iemand vraagt Tom Cruise waar het toilet is, elke deur die hij opentrekt is ..."that's a closet, no it's a closet, yep that's a closet too, ...":lol::lol::lol:
Tom is trouwens kwaad omdat ze hem "a fudgepacker" noemen. 8-):lol:8-)
(Hij wxerkt bij in Fudgefabriek als inpakker)

Natuurlijk heb ik ze gezien. Ben fan van het eerste uur. It looks like Tom Cruise has Sea Man on his back. Come, Swallow ;-)

Cdude
22 april 2010, 21:17
Natuurlijk heb ik ze gezien. Ben fan van het eerste uur. It looks like Tom Cruise has Sea Man on his back. Come, Swallow ;-)
Sea Man is ook bij de "Fantastic Friends" samen met Jezus, Boedda, Mohammed, ...

RodeLantaarn
22 april 2010, 21:17
The Simpsons is serieus verzwakt, maar zelfs een "slechte" aflevering bevat nog steeds een aantal goede grappen. De personages in The Simpsons zijn stukken beter uitgewerkt dan in South Park, en de animatie is uiteraard van een veel hoger niveau.

Maar we wijken af. Fundamentalisten slecht, censuur nog slechter enz.

South Park is brutaler en gedurfder, terwijl The Simpsons toch wel erg politiek correct blijft. Het is dan ook een andere vorm van humor.

Maar inderdaad, genoeg de cartoon-freak uitgehangen.

Cdude
22 april 2010, 21:18
South Park is brutaler en gedurfder, terwijl The Simpsons toch wel erg politiek correct blijft. Het is dan ook een andere vorm van humor.
Maar inderdaad, genoeg de cartoon-freak uitgehangen.Vroeger niet hoor. Ik vind ze zo slecht geworden dat ik de Simpsons (ondanks 3TB:-P) niet eens meer bewaar. :cry:

Bovenbuur
22 april 2010, 21:31
Lol, censuurhumor.

kiko
22 april 2010, 21:32
South Park is brutaler en gedurfder, terwijl The Simpsons toch wel erg politiek correct blijft.
Sinds wanneer dat ? De humor van South Park is trouwens wel brutaler, maar de humor van The Simpsons - tijdens hun topjaren - is véél gevarieerder.

Oh ja onderwerp. Mompelcensuurmompelslechtbendefanaticimompel.

Bovenbuur
22 april 2010, 21:35
The Simpsons is serieus verzwakt, maar zelfs een "slechte" aflevering bevat nog steeds een aantal goede grappen. De personages in The Simpsons zijn stukken beter uitgewerkt dan in South Park, en de animatie is uiteraard van een veel hoger niveau.

Maar we wijken af. Fundamentalisten slecht, censuur nog slechter enz.

Het zijn gewoon twee geheel veschillende stijlen. Het mooie aan South Park is vooral dat het heel actueel is omdat het allemaal kort van tevoren word geschreven, de afleveringen kunnen letterlijk aan de reacties op de vorige aflevering aangpast worden.

RodeLantaarn
22 april 2010, 21:37
Sinds wanneer dat ? De humor van South Park is trouwens wel brutaler, maar de humor van The Simpsons - tijdens hun topjaren - is véél gevarieerder.

Oh ja onderwerp. Mompelcensuurmompelslechtbendefanaticimompel.

Niet dat ik geen fan ben van The Simpsons, en inderdaad, hun humor was/is fris en gevarieerd. Niet te vergeten dat ze de basis vormden voor pareltjes als Family Guy. Ik vind gewoon dat de serie nogal cliché en braaf is (geworden?). South Park strooit soms kilo's zout in een wonde die door velen vaak overzien wordt.

extremismeenzenz

Cdude
22 april 2010, 21:48
Niet te vergeten dat ze de basis vormden voor pareltjes als Family Guy. Ik kan me niets slechter voorstellen dan FG,uitgezonderd zijn 2 spin offs. AD en die neger:evil::cry::evil::cry:
Tip : Ugly Americans of Monkey Dust (UK) ;-)

*Geen censuur , nu *

Johnny Blaze
22 april 2010, 21:59
Haha, ik hoop dat die moeselmannen door hebben wa een shit die op hun nek hebben gehaald. Het is misschien een kleine overwinning voor hun, maar iedereen weet dat Cartman uiteindelijk het laatste woord zal hebben, vraag maar aan Scot Tannerman (sp?) :D

Mahalingam
22 april 2010, 22:09
Lol, censuurhumor.
http://www.freedomsphoenix.com/Uploads/Graphics/024-0120155549-censorship1.jpg

Cdude
22 april 2010, 22:44
Haha, ik hoop dat die moeselmannen door hebben wa een shit die op hun nek hebben gehaald. Het is misschien een kleine overwinning voor hun, maar iedereen weet dat Cartman uiteindelijk het laatste woord zal hebben, vraag maar aan Scot Tannerman (sp?) :D
Een van de beste " Chili con carne" :lol::lol::lol:

Tick
23 april 2010, 07:17
Ik kan me niets slechter voorstellen dan FG,uitgezonderd zijn 2 spin offs. AD en die neger:evil::cry::evil::cry:
Tip : Ugly Americans of Monkey Dust (UK) ;-)

*Geen censuur , nu *

Monkey Dust ..... Heerlijk

Europahater
23 april 2010, 15:40
De profeet Mohammed(Stront zij met hem) is een walgelijke vieze vuile schapenneuker en pedofiel. Nou bedreig mij maar kotslims????:lol::lol::lol:

http://www.islam-watch.org/Assets/mo-aisha.gif

Johnny Blaze
23 april 2010, 15:49
De profeet Mohammed(Stront zij met hem) is een walgelijke vieze vuile schapenneuker en pedofiel. Nou bedreig mij maar kotslims????:lol::lol::lol:

Ben jij eigenlijk ooit door een moslim in je kont geneukt? Zo'n frustraties... en ben je dan daarom naar holland gevlucht?

Europahater
23 april 2010, 15:53
Ik heb gewoon gezond verstand en leef niet in een linkse illusiewereld zoals jij. Punt 2: Ik woon al in Nederland vanaf mijn geboorte.

Johnny Blaze
23 april 2010, 16:07
Ik heb gewoon gezond verstand en leef niet in een linkse illusiewereld zoals jij. Punt 2: Ik woon al in Nederland vanaf mijn geboorte.

Ik ben vrij rechts hoor, meneer de "echte nederlander" :lol: ('t is waar wa ze zeggen, bekeerlingen zijn een pak fanatieker :) )

Hoogmoed
23 april 2010, 16:39
Ik heb gewoon gezond verstand en leef niet in een linkse illusiewereld zoals jij. Punt 2: Ik woon al in Nederland vanaf mijn geboorte.

Dat gezond verstand in Nederland kennen we LOL

van Maerlant
23 april 2010, 16:40
South Park is brutaler en gedurfder, terwijl The Simpsons toch wel erg politiek correct blijft. Het is dan ook een andere vorm van humor.

Maar inderdaad, genoeg de cartoon-freak uitgehangen.

The Simpsons is een mainstream, politiek correcte tekenfilmserie. Zelfs King of the Hill was gedurfder.

kiko
23 april 2010, 16:49
The Simpsons is een mainstream, politiek correcte tekenfilmserie. Zelfs King of the Hill was gedurfder.
Vertel eens waarom jij vindt dat The Simpons een mainstream, politiek correcte tekenfilmserie is ?

van Maerlant
23 april 2010, 17:22
Vertel eens waarom jij vindt dat The Simpons een mainstream, politiek correcte tekenfilmserie is ?

Daarom. Nem.

RodeLantaarn
23 april 2010, 18:48
Ik heb gewoon gezond verstand en leef niet in een linkse illusiewereld zoals jij. Punt 2: Ik woon al in Nederland vanaf mijn geboorte.

Ik hoop voor u dat ge gezond zijt, maar van dat verstand...

kiko
23 april 2010, 19:08
Daarom. Nem.
Ik had moeten wedden.

van Maerlant
23 april 2010, 19:26
Ik had moeten wedden.

Ik wed voor 5 internets.

Ik vind the Simpsons gewoon veel te braaf. Begrijp me niet verkeerd, de eerste paar seizoenen waren geweldig (de eerste 4 keer dat ze uitgezonden werden toch...), maar nu is het gewoon een saai, wholesome afkooksel. Ken je die aflevering van King of the Hill waar Hank, Peggy en Bobby beginnen te roken? Zelfs zoiets zou in the Simpsons zelfs niet voorkomen denk ik.

Europahater
23 april 2010, 19:56
Dat gezond verstand in Nederland kennen we LOL

Zie maar eerst dat jullie terug een regering hebben, stelletje mietjes....

Aletheia
23 april 2010, 22:32
Het stukje in de vorige aflevering waarbij Boeddha cocaïne snoof vond ik best grappig. "Buddha, don't do coke in front of kids!"
Maar vanuit die hoek heb ik nog geen doodsbedreigingen vernomen.

Savatage
23 april 2010, 22:43
Het zou flauw zijn moesten de makers werkelijk zichzelf gecensureerd hebben omwille van die reden. Ik vermoed dat het niet de eerste keer is dat ze doodsbedreigingen ontvangen, en denk dat ze zich daar niet zouden laten door leiden. Controverse verkrijgen, daar is het waar het hem om draait. Of mensen aan het denken zetten.

Toen ik de aflevering aan het bekijken was wist ik al dat er reacties vanuit de Islamitische hoek gingen komen. Stone & Parker duiden mooi aan welke religie er niet tegen grapjes kan (en dat terwijl ze zowat elke religie al bespot hebben in hun afleveringen (Joden, het Vaticaan en pedofilie, ...).

den dinges
23 april 2010, 23:33
Dat gezond verstand in Nederland kennen we LOL

Anti-Nederlands racisme.

den dinges
23 april 2010, 23:35
Zie maar eerst dat jullie terug een regering hebben, stelletje mietjes....

Een regering ? Eén ? In België zijn er al tientallen regeringen geweest de laatste 30 jaar, en honderden ministers.

den dinges
23 april 2010, 23:36
Toen ik de aflevering aan het bekijken was wist ik al dat er reacties vanuit de Islamitische hoek gingen komen. Stone & Parker duiden mooi aan welke religie er niet tegen grapjes kan (en dat terwijl ze zowat elke religie al bespot hebben in hun afleveringen (Joden, het Vaticaan en pedofilie, ...).

Tijd dat die lange tenen eens afgekapt worden.

Cdude
24 april 2010, 01:30
Toen ik de aflevering aan het bekijken was wist ik al dat er reacties vanuit de Islamitische hoek gingen komen. Stone & Parker duiden mooi aan welke religie er niet tegen grapjes kan (en dat terwijl ze zowat elke religie al bespot hebben in hun afleveringen (Joden, het Vaticaan en pedofilie, ...).Dit interview nog niet gezien ?

http://www.boingboing.net/2010/04/13/south-park-turns-200.html

Raven
24 april 2010, 09:32
Men weet dat indien men lacht met de profeet, moslims of de Islam en met doet dit met bekendheid van naam, dat daar consequenties aan vasthangen. Zowel voor degene die de spot drijft als zijn naaste familie (vrouw, kinderen, .... ).

Theo Van Gogh heeft zijn laatste minuten doorgebracht, krijsend als een varken wegens zijn opengesneden keel.... De makers van de deense cartoons zijn nog steeds aan het onderduiken, en recent is nog een poging tot moord verijdelt op een van hen.

Hoe zeer dit ook af te keuren is, het is nu eenmaal de realiteit waar we allen moeten mee leren leven. Ik ben blij om te zien dat de makers van South Park hun familiale leven hebben verkozen, boven wat goedkope pret met miljarden mensen.

Jazeker
24 april 2010, 09:40
South Park: bijwijlen zeer grappig, maar lang niet altijd. Ze zoeken soms meer doelbewust achter controverse dan achter goede grappen of verhaallijnen.

Maar af en toe blijf het wel grappig, dat wel.

Ik heb er nog niet zoveel afleveringen van gezien, maar ik moest wel lachen toen het hondje van Paris Hilton zelfmoord pleegde omdat het zijn bestaan niet meer kon hebben.

Abraxas
24 april 2010, 09:45
Hoe zeer dit ook af te keuren is, het is nu eenmaal de realiteit waar we allen moeten mee leren leven. Ik ben blij om te zien dat de makers van South Park hun familiale leven hebben verkozen, boven wat goedkope pret met miljarden mensen.

Dus u denkt dat dat censorship-vakje er geplaatst is omdat ze bang zijn dat er anders vergeldingen zouden komen.

Is het niet eerder het belachelijk maken van eisen van een bepaalde bevolkingsgroep?

Abraxas
24 april 2010, 09:49
Off-topic: Bij south park wordt altijd een thema uit het nieuws gekozen en daarrond wordt een aflevering gemaakt. Bij de meeste andere cartoons wordt maatschappijkritiek maar terzijde geuit.

Pelgrim
24 april 2010, 11:13
Men weet dat indien men lacht met de profeet, moslims of de Islam en met doet dit met bekendheid van naam, dat daar consequenties aan vasthangen. Zowel voor degene die de spot drijft als zijn naaste familie (vrouw, kinderen, .... ).

Theo Van Gogh heeft zijn laatste minuten doorgebracht, krijsend als een varken wegens zijn opengesneden keel.... De makers van de deense cartoons zijn nog steeds aan het onderduiken, en recent is nog een poging tot moord verijdelt op een van hen.

Hoe zeer dit ook af te keuren is, het is nu eenmaal de realiteit waar we allen moeten mee leren leven. Ik ben blij om te zien dat de makers van South Park hun familiale leven hebben verkozen, boven wat goedkope pret met miljarden mensen.

Verbaas je niet als ooit de weerbots komt.

Cdude
24 april 2010, 11:34
Ik heb er nog niet zoveel afleveringen van gezien, maar ik moest wel lachen toen het hondje van Paris Hilton zelfmoord pleegde omdat het zijn bestaan niet meer kon hebben.Dat was het 10-12de hondje die in de rij (dacht ik)
De "slave" die ze daarna rectaal opnam ...:rofl:

Savatage
24 april 2010, 12:31
Ik heb er nog niet zoveel afleveringen van gezien, maar ik moest wel lachen toen het hondje van Paris Hilton zelfmoord pleegde omdat het zijn bestaan niet meer kon hebben.

Die met Jennifer Lopez in zijn het beste :-)

Savatage
24 april 2010, 12:32
Theo Van Gogh heeft zijn laatste minuten doorgebracht, krijsend als een varken wegens zijn opengesneden keel....

Je kan niet krijsen met een opengesneden keel ...

Erwinvds
24 april 2010, 13:20
Men weet dat indien men lacht met de profeet, moslims of de Islam en met doet dit met bekendheid van naam, dat daar consequenties aan vasthangen. Zowel voor degene die de spot drijft als zijn naaste familie (vrouw, kinderen, .... ).

Theo Van Gogh heeft zijn laatste minuten doorgebracht, krijsend als een varken wegens zijn opengesneden keel.... De makers van de deense cartoons zijn nog steeds aan het onderduiken, en recent is nog een poging tot moord verijdelt op een van hen.

Hoe zeer dit ook af te keuren is, het is nu eenmaal de realiteit waar we allen moeten mee leren leven. Ik ben blij om te zien dat de makers van South Park hun familiale leven hebben verkozen, boven wat goedkope pret met miljarden mensen.

1: Bij een deskundig overgesneden keel krijs je niet meer.
2: Waarom??

lollysticky
24 april 2010, 13:33
download gewoon de niet-gecensureerde versie :p

Pelgrim
24 april 2010, 15:43
En doe zoals ik, stuur mijn avatar rond :D

Europahater
25 april 2010, 11:06
Hoe zeer dit ook af te keuren is, het is nu eenmaal de realiteit waar we allen moeten mee leren leven. Ik ben blij om te zien dat de makers van South Park hun familiale leven hebben verkozen, boven wat goedkope pret met miljarden mensen.

Ga dan ook niet als een mietje huilen als honderden Serviërs 16 jaar geleden het een beetje moe waren en overgingen tot "justice":roll:. Je kan een grote bek opzetten en iedereen afdreigen tot de mensen het kankerzat zijn en dan zal de weerbots niet te overschatten zijn....

D'ARTOIS
25 april 2010, 11:46
@ Raven

Je stelling dat je er mee moet leren leven - nee, naar mijn mening hoeven we dat niet.
Als het zo is dat er groepen islamitische moordcommando's rondlopen die het hebben voorzien op mensen die openlijk niets op hebben met de Islam- en dat ook laten blijken - dan is het een gerechtvaardigd standpunt deze lieden/groepen uit de samenleving te verwijderen.
Dat kan uiteraard op verschillende manieren gebeuren. Van de autoriteiten hoef je in onze hemisferen weinig te verwachten, maar er zijn uiteraard andere middelen en wegen wanneer dat nodig zou blijken.

Pelgrim
25 april 2010, 12:09
Het zou wel mooi zijn moest de moslimgemeenschap zélf die extremisten eens hard aanpakken.

Zyklon B
25 april 2010, 12:13
Dat doen ze maar het baat weinig.