View Full Version : Beheaded Man's Firm Was On Right-Wing 'Enemies' List
The family firm of beheaded American Nick Berg, was named by a conservative website in a list of 'enemies' of the Iraq occupation. That could explain his arrest by Iraqi police --a detention which fatally delayed his planned return from Iraq and may have led directly to his death.
Nick's mother Suzanne Berg said the family had been trying for weeks to learn where their son was but that federal officials had not been helpful.
Berg was detained by Iraqi police at a checkpoint in Mosul on March 24, then turned over to U.S. officials and detained for 13 days. He wasn't allowed to make phone calls or contact a lawyer.
FBI agents visited Berg's parents in West Chester on March 31 trying to confirm their son's identity.
On April 5, the Bergs filed suit in federal court in Philadelphia, contending that their son was being held illegally by the U.S. military.
The next day Berg was released. The family heard from Nick on April 6, 7, 8 and 9. He was planning his route out of Iraq.
Slachtoffer van eigen US-heksenjacht ??[/b]
Je haalt een paar zinnetjes uit een ellenlang verhaal om er een volledig verdraaid verhaal van te maken en daarna een domme rethorische vraag te stellen.
Man, man wat ben jij een zielepoot.
Mitgard
13 mei 2004, 11:46
The family firm of beheaded American Nick Berg, was named by a conservative website in a list of 'enemies' of the Iraq occupation. That could explain his arrest by Iraqi police --a detention which fatally delayed his planned return from Iraq and may have led directly to his death.
Nick's mother Suzanne Berg said the family had been trying for weeks to learn where their son was but that federal officials had not been helpful.
Berg was detained by Iraqi police at a checkpoint in Mosul on March 24, then turned over to U.S. officials and detained for 13 days. He wasn't allowed to make phone calls or contact a lawyer.
FBI agents visited Berg's parents in West Chester on March 31 trying to confirm their son's identity.
On April 5, the Bergs filed suit in federal court in Philadelphia, contending that their son was being held illegally by the U.S. military.
The next day Berg was released. The family heard from Nick on April 6, 7, 8 and 9. He was planning his route out of Iraq.
wat wil je nu zeggen?
tis de schuld van de amerikanen?
Je haalt een paar zinnetjes uit een ellenlang verhaal om er een volledig verdraaid verhaal van te maken en daarna een domme rethorische vraag te stellen.
Man, man wat ben jij een zielepoot.
Doet pijn hé Antoontje hoe uw Bushke van de zaak een mesthoop aan 't maken is ?
Neruda,
Even terzijde, ik lees graag Engels, vooral omdat het de taal van de Amerikanen is. :wink:
Maar uit respect voor onze forum en je mede forum-gangers zou het misschien niet slecht zijn om op te houden elke dag zo'n tien artikels in het Engels te copy-pasten met ook nog een Engelse titel.
Schrijf je mening in het Vlaams zoals het hoort. De topics krijgen een Vlaamstalige titel, en mocht je links of rechts een referentie willen plaatsen, doe het dan op een redelijke manier.
Een link naar een Engelstalige website is even goed.
Nu terug on topic: Bush volgt precies de koers die hij moet volgen, namelijk hard optreden tegen de vijand om in Irak een vrij land proberen op te bouwen.
Niemand heeft ooit gezegd dat het gemakkelijk ging zijn of dat het snel tot stand kon worden gebracht. En de misstappen van een aantal militairen, welke zwaar zijn veroordeeld door Bush zelf, zullen hier niks aan veranderen.
Daarom is het ook absoluut nodig voor de V.S., de vrije wereld en uiteindelijk ook voor de Arabieren, dat Bush nog eens vier jaar aanblijft, met dezelfde ploeg. :wink:
http://www.georgewbush.com/images/gallery/P22981-12a.jpg
Neruda,
[size=9]Even terzijde, ik lees graag Engels, vooral omdat het de taal van de Amerikanen is. :wink:
Maar uit respect voor onze forum en je mede forum-gangers zou het misschien niet slecht zijn om op te houden elke dag zo'n tien artikels in het Engels te copy-pasten met ook nog een Engelse titel.
Schrijf je mening in het Vlaams zoals het hoort. De topics krijgen een Vlaamstalige titel, en mocht je links of rechts een referentie willen plaatsen, doe het dan op een redelijke manier.
Een link naar een Engelstalige website is even goed[/img]
Tiens , effe vrije menigsuiting vergeten ?? En daarbij we zitten hier niet op www.politiek.be ..dus niet zeuren hé..
illwill
13 mei 2004, 12:19
Vertel nu eens duidelijk hoe jou redenering is waarom de us heksenjacht de schuld is waarom deze man uiteindelijk ontvoert en onthoofd is geworden door moslims. Ik wil echt jou hele redenering nu wel eens weten in het nederlans é.
En beweer je nu nog altijd dat je geen anti us persoon bent? :roll:
Tiens , effe vrije menigsuiting vergeten ?? En daarbij we zitten hier niet op www.politiek.be ..dus niet zeuren hé..
Vrije meningsuiting? 8O Wat heeft dat er in godsnaam mee te maken?
Als je echt zo graag on het Engels schrijft ( lees : copy paste ), doe het dan op Engelstalige forums.
En een link naar een artikel is hier handiger, geloof me vrij.
Vertel nu eens duidelijk hoe jou redenering is waarom de us heksenjacht de schuld is waarom deze man uiteindelijk ontvoert en onthoofd is geworden door moslims. Ik wil echt jou hele redenering nu wel eens weten in het nederlans é.
Die redenering kan hij niet maken. Onmogelijk. :wink:
Anti-Bush ? Heb nooit beweert dat ik er geen ben , als je anti-WarIraq bent..neem ik aan dat men de logica bovenhaald niet ? Heb alleen beweert dat ik geen anti-Amerikaan ben..ben anti-US policy van de afgelopen 30jaar..dit terzijde...
Hadden ze die jongen niet gearresteerd en op tijd laten vertrekken en meer bepaald in de tijd dat de fameuse beelden had die onschuldige burger nu bij zijn familie gezeten..net omwille van diezelfde gecreërde heksenjacht op Amerikanen die op een lijst zouden staan zogezegde 'enemies' of the Iraq accupation..heeft het zijn lot bepaald...
Deze gruwelijke daad is één ding..maar de aanleiding tot , zou je ergens anders moeten gaan kloppen..
Hadden ze die jongen niet gearresteerd en op tijd laten vertrekken en meer bepaald in de tijd dat de fameuse beelden had die onschuldige burger nu bij zijn familie gezeten..net omwille van diezelfde gecreërde heksenjacht op Amerikanen die op een lijst zouden staan zogezegde 'enemies' of the Iraq accupation..heeft het zijn lot bepaald...
Deze gruwelijke daad is één ding..maar de aanleiding tot , zou je ergens anders moeten gaan kloppen..
:lol: :lol: :lol:
Illwill, had ik het niet gezegd? Hij kan het niet op een redelijke manier uitleggen.
Neruda, jij leest zo graag Engels, hé? Lees dit:
Though Berg was a fervent supportive of Bush's efforts to build a democracy in Iraq, his father opposed the war and was listed as an endorser of an anti-Iraq war coalition called Act Now to Stop War and End Racism.
Zijn vader is ertegen, hijzelf was een fervente aanhanger van Bush's politiek in Irak.
Je maak jezelf gewoon belachelijk Neruda, als ik van jou as zou ik gewoon even stoppen met je lul-verhalen-diarree. :wink:
illwill
13 mei 2004, 12:40
Anti-Bush ? Heb nooit beweert dat ik er geen ben , als je anti-WarIraq bent..neem ik aan dat men de logica bovenhaald niet ? Heb alleen beweert dat ik geen anti-Amerikaan ben..ben anti-US policy van de afgelopen 30jaar..dit terzijde...
Wat is dat voor onzin! Alsof deze 5 barbaren 13 dagen ervoor deze daden niet hadden kunnen plegen.
Maar wat ik nog steeds niet snap is waarom een antenne reparateur en plaatser op die lijst zou staan die jij aanhaalt van enemies of iraq ocupation.
En nog wat het waren al qaida moslims die niets maar dan ook niets te zoeken hebben in irak. Of men nu irak had aangevallen of niet deze leden zouden bij elke kans dat ze krijgen amerikanen vermoord hebben. Zij gebruiken nu de irakees om mensen te recruteren om tegen de us te strijden, meer niet.
Wat is dat voor onzin! Alsof deze 5 barbaren 13 dagen ervoor deze daden niet hadden kunnen plegen.
Maar wat ik nog steeds niet snap is waarom een antenne reparateur en plaatser op die lijst zou staan die jij aanhaalt van enemies of iraq ocupation.
...eer niet.
Niet aan mij vragen hé ? Vraag het aan de FBI of CIA misschien..dit zijn feiten en geen gezever zoals onze Antoon aanhaalt...wacht maar ..hou het nieuws uit de States maar in het oog..dit verhaal is zeker niet afgesloten ..to be continued..oh ..sorry..voor Antoon..wordt vervolgd..
illwill
13 mei 2004, 12:50
...eer niet.
Niet aan mij vragen hé ? Vraag het aan de FBI of CIA misschien..dit zijn feiten en geen gezever zoals onze Antoon aanhaalt...wacht maar ..hou het nieuws uit de States maar in het oog..dit verhaal is zeker niet afgesloten ..to be continued..oh ..sorry..voor Antoon..wordt vervolgd..
Maar goed...ik wacht nog steeds op jou redenering waarom de militairen daar de schuld hebben voor het onthoofden van deze man.
...eer niet.
Nee, nee, wat ik schreef was heel juist. Als je een motief zoekt voor die barbaarse vrienden van je dan moet je niet ver zoeken : Berg was een Jood. Net als Richard Pearl die in Afghanistan is onthoofd door dezelfde kliek. Een Amerikaanse Jood, een goed mens, en een idealist die ook Arabisch wilde leren.
Deze onschuldige man die dacht dat hij de Irakezen kon helpen en zijn eigen zaak doen bloeien door in Irak mee te helpen met de heropbouw heeft het met zijn leven betaald.
Lees maar zelf. (http://www.jpost.com/servlet/Satellite?pagename=JPost/JPArticle/ShowFull&cid=1084332119763)
FBI en CIA my ass. :roll:
Uit "The Times" van vandaag (ik moet het wel overtikken, ik heb de papieren versie gekocht.
"Nick Berg was funny, bright and idealistic, his family and friends said yesterday .... he traveled to Iraq because he believed he could play a role in rebuilding the country. ... All painted a picture of a gentle man consumed by a desire to help those less fortunate than himself. ... Unlike his father he was a Republican and a supporter of the Iraq War"
Antoon heeft dus gelijk. Het verhaaltje die de o zo objectieve neruda hier gretig is komen plakken slaat idd nergens op. Berg was een religieuze Jood (stond ook in dat artikel), Republikein en pro-Bush.
Herman Desmedt ©HD
14 mei 2004, 06:51
In 't kader van de andere opmerkingen over dat filmpje blijft het voor mij een vreemd verhaal.
Ik kan niet uitmaken wat nu waar is en wat niet. Mijn gevoel en mijn verstand spreken mekaar tegen.
Uit "The Times" van vandaag (ik moet het wel overtikken, ik heb de papieren versie gekocht.
"Nick Berg was funny, bright and idealistic, his family and friends said yesterday .... he traveled to Iraq because he believed he could play a role in rebuilding the country. ... All painted a picture of a gentle man consumed by a desire to help those less fortunate than himself. ... Unlike his father he was a Republican and a supporter of the Iraq War"
Antoon heeft dus gelijk. Het verhaaltje die de o zo objectieve neruda hier gretig is komen plakken slaat idd nergens op. Berg was een religieuze Jood (stond ook in dat artikel), Republikein en pro-Bush.
En toen werd Neruda stil. :lol:
dagallemaal
14 mei 2004, 12:38
En toen werd Neruda stil. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
BULLSHIT , lees dit eens :
PHILADELPHIA (Reuters) - The father of Nick Berg, the American beheaded in Iraq directly blamed President Bush and Defense Secretary Donald Rumsfeld on Thursday for his son's death.
"My son died for the sins of George Bush and Donald Rumsfeld. This administration did this," Berg said in an interview with radio station KYW-AM two days after a video showing the execution of his son was shown on an Islamist Web site.
In the interview from outside his home in West Chester, Pennsylvania, a seething Michael Berg also said his 26-year-old son, a civilian contractor, probably would have felt positive, even about his executioners, until the last minute.
"I am sure that he only saw the good in his captors until the last second of his life," Berg said. "They did not know what they were doing. They killed their best friend."
Asked to respond to Berg's comments about the president, White House spokesman Scott McClellan said, "The Berg family is going through a very difficult period and they remain in our thoughts and prayers."
De Berg familie gaat inderdaad door moeilijke tijden en daarom siert het Bush en zijn omgeving om niet te reageren op deze aantijgingen die van mensen komen welke in pijn leven.
Maar Neruda was en is nog steeds compleet fout. Een emotionele reactie van een rouwende papa heeft geen enkele feitelijke waarde.
You're wrong Neruda, je slaat de bal compleet mis. En je bent niet volwassen genoeg om het toe te geven.
De Berg familie gaat inderdaad door moeilijke tijden en daarom siert het Bush en zijn omgeving om niet te reageren op deze aantijgingen die van mensen komen welke in pijn leven.
Maar Neruda was en is nog steeds compleet fout. Een emotionele reactie van een rouwende papa heeft geen enkele feitelijke waarde.
You're wrong Neruda, je slaat de bal compleet mis. En je bent niet volwassen genoeg om het toe te geven.
Allez zenne , ik zal het opnieuw proberen , ok :
Father blames Bush for son's beheading
Philadelphia
May 15, 2004
Page Tools
Email to a friend Printer format
The father of Nick Berg, the American beheaded in Iraq, has directly blamed President George Bush and Defence Secretary Donald Rumsfeld for his son's death.
"My son died for the sins of George Bush and Donald Rumsfeld - this Administration did this," Michael Berg said in a radio interview on Thursday. A seething Mr Berg said his son, 26, a civilian contractor, probably would have felt positive, even about his executioners, until the last minute. Two days after the publication of a video showing the execution, Mr Berg attacked the Bush Administration for its invasion of Iraq and its sponsorship of the Patriot Act. Asked to respond to Mr Berg's comments, White House spokesman Scott McClellan said: "The Berg family is going through a very difficult period and they remain in our thoughts and prayers." Mr Berg's criticism came amid finger-pointing between his family, military officials and Iraqi police over the young businessman's imprisonment before his execution.
Michael Berg rejected US Government claims that his son had never been held by American authorities in Iraq. The Iraqi police chief in the city of Mosul has also contradicted statements by the US-led coalition concerning the younger Berg's detention.
CBS reported on Thursday that Berg was questioned by FBI agents who discovered he had been interviewed before because a computer password he used in college had turned up in the possession of accused September 11 conspirator Zaccarias Moussaoui.
It said the FBI had concluded there was nothing sinister in that.
- Reuters
Heb je de laatste alinea ook goed gelezen ? Ojee, dit wordt nog spannend :?
The story : http://www.theage.com.au/articles/2004/05/14/1084289883294.html?from=moreStories
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.