PDA

View Full Version : Hoe uit de crisis geraken en terug onafhankelijk zijn ?


DonQuiSjot
29 april 2010, 12:47
Het lijkt alsof we onmogelijk uit deze waanzin van crisis kunnen geraken. Voorlopig maken er weinig zich zorgen, ze hebben werk en eten.
Maar laat de crisis in Griekenland nog wat opflakkeren, daarna Spanje, Portugal en daarna België (volgens economist Geert Noels)

Wij kunnen veel doen om terug op eigen poten te staan en voorziening voor onze families!
Gewoon niet meer trappen in de media, politiek en banken hun onzin, leugens, manipulatie en afpersing.


Stop banken te sponsoren, haal je geld af en zet om in goud zodat je uiteindelijk weer ZELF meester bent van je geld. Nu bezit je enkel papier, schuldbekentenissen en fictieve cijfertjes op een computer. Morgen reset men het hele systeem.
Stop de staat te sponsoren, weiger belastingen, stuur protestbrief, protesteer verkeersboetes en alle andere toekomstige maffia praktijken
Stop de pharma te sponsoren, ga op zoek naar (werkende) alternatieve, natuur producten
Stop de kapitalistische industrie die eigen producten boycot en import (gemaakt dmv slavernij en lage lonen) afdwingt, om volkeren uit te buiten en macht te krijgen over hun voedsel en grondstoffen
Stop met naar de supermarkt te gaan. Ga groenten halen bij de boer om de hoek.



Steun lokale economie.
Laat je uitbetalen in goud of zilverstukken (zie Indonesie waar men met Dinars en Dirham werkt (was 1500 jaar geleden 1 geit/1 kip en NU NOG STEEDS)
Begin terug een ruileconomie op te starten dmv diensten en vergelijkbare producten.


Nu is dit allemaal nog niet van toepassing, maar geloof me, HET KOMT NOG !!! Als de mensen honger beginnen krijgen...

Al voorgaande dat ik hier opnoemde zijn idd te herleiden naar een paar of uiteindelijk 1 machtscentrum. (idd nauw verbonden met de banken, maar ik wil het hier nog niet te veel vernoemen of er springen er weeral 10 op mijn kap)

http://weblogs.vpro.nl/waarisdewoede/2010/03/01/wat-kunt-u-doen/
Waar is de woede? Wat kunt U doen?
VPRO uitzending

Heeft u na het zien van de uitzending van tegenlicht ook het onstuimige gevoel iets te willen doen? Wilt u ook in actie komen, een tegengeluid bieden? Maar heeft u geen idee waar te beginnen, wat de mogelijkheden zijn en waar die te vinden? Om u enigszins op weg te helpen heeft Tegenlicht een korte handleiding samengesteld met daarin een overzicht van diverse mogelijkheden en initiatieven in binnen- en buitenland. Hieronder een aantal stappen die u kunt ondernemen.

nihao
29 april 2010, 13:00
Goe gekozen die nick, dat wel.

Zyklon B
29 april 2010, 13:05
Het is pissen tegen de wind in. De mensen moeten het aan den lijve ondervinden voor ze actie ondernemen.

Wat zijn de gevolgen van belastingen weigeren?

DonQuiSjot
29 april 2010, 13:23
Goe gekozen die nick, dat wel.

Je begrijpt duidelijk niet WAAROM ik die nick gekozen heb !

DonQuiSjot
29 april 2010, 13:24
Het is pissen tegen de wind in. De mensen moeten het aan den lijve ondervinden voor ze actie ondernemen.

Wat zijn de gevolgen van belastingen weigeren?

Volledig mee akoord. Zolang blijven ze als gorilla's op de borst kloppen. En als het zover is gaan de grootste muilen hier wel gaan plunderen.

Gevolgen zijn gevangenis, maar dat is blijkbaar geen probleem in België ;-)
Als er genoeg weigeraars zijn werkt het effectief :-D

Jozef Ostyn
29 april 2010, 13:41
Stop met ademen en alle problemen zijn opgelost.

DonQuiSjot
29 april 2010, 13:42
Stop met ademen en alle problemen zijn opgelost.

Dat is eugenetica en predict Al Gore ;-)

D'ARTOIS
29 april 2010, 16:36
Wat mij betreft mag je rustig dergelijke geluiden laten horen. Helaas is het zo dat in NL "de boer om de hoek" niet bestaat alhoewel het op het platteland vrij gemakkelijk is om eieren, melk, aardappelen, fruit e.d. van de boer te kopen. Wij deden dit vroeger geregeld, eieren en aardappelen zeker.
Voor het overige is je oproep gericht op het aanzetten van burgerlijke ongehoorzaamheid. Nu geef ik toe dat de praktijken van de overheid schofferend zijn, met name die van provinciale staten waar ronduit zwaar wordt gefraudeerd in de boekhouding zoals onlangs tijdens het IceSave debâcle naar buiten kwam. Maar niemand maakt er zich druk om.
En dat blijkt.

Valentine Julien
29 april 2010, 23:17
Je kunt je aansluiten bij Res een complementair geld systeem.

Antoon
30 april 2010, 13:11
Stop met ademen en alle problemen zijn opgelost.

:lol: Ik dacht er ook zo over.

Achteruit kijken is leerzaam maar geen oplossing.

De huidige wereld draait met een relatieve voorspoed. Het is zoeken om die nog uit te breiden en verstevigen.

liberalist_NL
2 mei 2010, 18:12
Het lijkt alsof we onmogelijk uit deze waanzin van crisis kunnen geraken. Voorlopig maken er weinig zich zorgen, ze hebben werk en eten.
Maar laat de crisis in Griekenland nog wat opflakkeren, daarna Spanje, Portugal en daarna België (volgens economist Geert Noels)

Wij kunnen veel doen om terug op eigen poten te staan en voorziening voor onze families!
Gewoon niet meer trappen in de media, politiek en banken hun onzin, leugens, manipulatie en afpersing.


Stop banken te sponsoren, haal je geld af en zet om in goud zodat je uiteindelijk weer ZELF meester bent van je geld. Nu bezit je enkel papier, schuldbekentenissen en fictieve cijfertjes op een computer. Morgen reset men het hele systeem.
Stop de staat te sponsoren, weiger belastingen, stuur protestbrief, protesteer verkeersboetes en alle andere toekomstige maffia praktijken
Stop de pharma te sponsoren, ga op zoek naar (werkende) alternatieve, natuur producten
Stop de kapitalistische industrie die eigen producten boycot en import (gemaakt dmv slavernij en lage lonen) afdwingt, om volkeren uit te buiten en macht te krijgen over hun voedsel en grondstoffen
Stop met naar de supermarkt te gaan. Ga groenten halen bij de boer om de hoek.



Steun lokale economie.
Laat je uitbetalen in goud of zilverstukken (zie Indonesie waar men met Dinars en Dirham werkt (was 1500 jaar geleden 1 geit/1 kip en NU NOG STEEDS)
Begin terug een ruileconomie op te starten dmv diensten en vergelijkbare producten.


Nu is dit allemaal nog niet van toepassing, maar geloof me, HET KOMT NOG !!! Als de mensen honger beginnen krijgen...

Al voorgaande dat ik hier opnoemde zijn idd te herleiden naar een paar of uiteindelijk 1 machtscentrum. (idd nauw verbonden met de banken, maar ik wil het hier nog niet te veel vernoemen of er springen er weeral 10 op mijn kap)

http://weblogs.vpro.nl/waarisdewoede/2010/03/01/wat-kunt-u-doen/
Voor elke conspiracy-post die jij plaatst, koop ik een product bij een multinational.

DonQuiSjot
3 mei 2010, 11:54
Voor elke conspiracy-post die jij plaatst, koop ik een product bij een multinational.

LOL :-D You're loss. Kom niet bleiten als het gordijn valt.
Eerst Griekenland, dans Spanje, Portugal en dan België. Nu ja, je moet zelfs zo ver niet kijken, zie de toestand van ons economisch systeem.

Dankzij pretentieuze hoogmoedige naieve dwaze mensen alal JIJ hebben we deze corrupte wereld te danken.

DonQuiSjot
3 mei 2010, 11:55
Wat mij betreft mag je rustig dergelijke geluiden laten horen. Helaas is het zo dat in NL "de boer om de hoek" niet bestaat alhoewel het op het platteland vrij gemakkelijk is om eieren, melk, aardappelen, fruit e.d. van de boer te kopen. Wij deden dit vroeger geregeld, eieren en aardappelen zeker.
Voor het overige is je oproep gericht op het aanzetten van burgerlijke ongehoorzaamheid. Nu geef ik toe dat de praktijken van de overheid schofferend zijn, met name die van provinciale staten waar ronduit zwaar wordt gefraudeerd in de boekhouding zoals onlangs tijdens het IceSave debâcle naar buiten kwam. Maar niemand maakt er zich druk om.
En dat blijkt.

Ik vind wel dat de burgers een BEETJE ongehoorzaam mogen zijn als je ziet met welke praktijken politieke maffiosi weg geraken.
Dat heet geen ongehoorzaamheid maar rechvaardigheid.

Natuurlijk, ZIJ zullen wel zeggen dat we ongehoorzaam zijn en met harde represailles moeten aangepakt worden.

liberalist_NL
3 mei 2010, 15:37
LOL :-D You're loss. Kom niet bleiten als het gordijn valt.
Eerst Griekenland, dans Spanje, Portugal en dan België. Nu ja, je moet zelfs zo ver niet kijken, zie de toestand van ons economisch systeem.

Dankzij pretentieuze hoogmoedige naieve dwaze mensen alal JIJ hebben we deze corrupte wereld te danken.

En dankzij zelfingenomen samenzweringsprofeten de Holocaust.

Steben
3 mei 2010, 16:02
Stop de kapitalistische industrie die eigen producten boycot en import (gemaakt dmv slavernij en lage lonen) afdwingt, om volkeren uit te buiten en macht te krijgen over hun voedsel en grondstoffen
...
Steun lokale economie.


Wat is er niet kapitalistisch aan die lokale economie?


Begin terug een ruileconomie op te starten dmv diensten en vergelijkbare producten.

Ruilen? Dat gebeurt toch dagelijks?

DonQuiSjot
3 mei 2010, 16:05
En dankzij zelfingenomen samenzweringsprofeten de Holocaust.

Ja klopt, de Rothschilds hebben de holocaust opgezet.

onnoembaar
3 mei 2010, 16:15
Het lijkt alsof we onmogelijk uit deze waanzin van crisis kunnen geraken. Voorlopig maken er weinig zich zorgen, ze hebben werk en eten.
Maar laat de crisis in Griekenland nog wat opflakkeren, daarna Spanje, Portugal en daarna België (volgens economist Geert Noels)

Wij kunnen veel doen om terug op eigen poten te staan en voorziening voor onze families!
Gewoon niet meer trappen in de media, politiek en banken hun onzin, leugens, manipulatie en afpersing.


Stop banken te sponsoren, haal je geld af en zet om in goud zodat je uiteindelijk weer ZELF meester bent van je geld. Nu bezit je enkel papier, schuldbekentenissen en fictieve cijfertjes op een computer. Morgen reset men het hele systeem.
Stop de staat te sponsoren, weiger belastingen, stuur protestbrief, protesteer verkeersboetes en alle andere toekomstige maffia praktijken
Stop de pharma te sponsoren, ga op zoek naar (werkende) alternatieve, natuur producten
Stop de kapitalistische industrie die eigen producten boycot en import (gemaakt dmv slavernij en lage lonen) afdwingt, om volkeren uit te buiten en macht te krijgen over hun voedsel en grondstoffen
Stop met naar de supermarkt te gaan. Ga groenten halen bij de boer om de hoek.



Steun lokale economie.
Laat je uitbetalen in goud of zilverstukken (zie Indonesie waar men met Dinars en Dirham werkt (was 1500 jaar geleden 1 geit/1 kip en NU NOG STEEDS)
Begin terug een ruileconomie op te starten dmv diensten en vergelijkbare producten.


Nu is dit allemaal nog niet van toepassing, maar geloof me, HET KOMT NOG !!! Als de mensen honger beginnen krijgen...

Al voorgaande dat ik hier opnoemde zijn idd te herleiden naar een paar of uiteindelijk 1 machtscentrum. (idd nauw verbonden met de banken, maar ik wil het hier nog niet te veel vernoemen of er springen er weeral 10 op mijn kap)



Je hebt een punt.Onze rijkdom is maar relatief.Als morgen de dollar valt, en vallen zal ze, dan is ons geld niets meer waard...En ook onze grondstoffen zijn niet onuitputtelijk,bovendien verkrachten we Moeder Aarde.Het kapitalisme heeft ook een eindpunt net zoals welvaart.Het ziet er naar uit dat onze zeven vette jaren voorbij zijn.

*Maar,als we minder consumeren dan geraken er meer mensen zonder werk,als we weigeren we producten aan te schaffen uit lage-loon-landen, zij de arbeiders ginds de grootste slachtoffers.
(het probleem is dat er in zulke landen geen echt syndicaat is,het globalisme neemt toe maar niet de mogelijkheid tot het oprichten van vrije vakbonden,hierin gaan onze vakbonden in de fout die niet genoeg hun activiteiten internationaliseren en zelf profiteren van goedkope import,de ACV laat hun gadgets in Bangladesh maken)

*Ik heb al eens geweigerd om mijn belastingen te betalen en de deurwaarder stond aan de deur...Je komt in belgië makkelijker weg met een moordpoging dan met belastingsontduiking (dat is het volgens hen).

*Niet iedereen heeft het talent om een product te ontwikkelen of een dienst aan te bieden,tenzij zijn arbeid.

Wat zijn eigenlijk de fundamentele problemen op onze aardbol ?
-Overbevolking.(!!!!)
-Overproduktie.
-Globalisering zonder syndicalisering.
-Onderontwikkeling(analfabetisme enz)

Volgens mij zal vooral de wetenschap voor veel oplossingen zorgen in de toekomst.Genetische manipulatie enz.

liberalist_NL
3 mei 2010, 16:22
Ja klopt, de Rothschilds hebben de holocaust opgezet.

:rofl:

DonQuiSjot
4 mei 2010, 10:39
Je hebt een punt.Onze rijkdom is maar relatief.Als morgen de dollar valt, en vallen zal ze, dan is ons geld niets meer waard...En ook onze grondstoffen zijn niet onuitputtelijk,bovendien verkrachten we Moeder Aarde.Het kapitalisme heeft ook een eindpunt net zoals welvaart.Het ziet er naar uit dat onze zeven vette jaren voorbij zijn.

Thx :-)
De 7 jaren zijn al lang voorbij sinds de internet bubble. Lijken me meer 70 jaar aan het worden.

*Maar,als we minder consumeren dan geraken er meer mensen zonder werk,als we weigeren we producten aan te schaffen uit lage-loon-landen, zij de arbeiders ginds de grootste slachtoffers.

Dus je stelling is, arbeid maakt vrij? Denk je dat de mensen hun vrijheid kopen in de 3e wereld? Of denk je dat het slavernij is? Denk je dat wij vrij zijn, met alle schulden op ons hoofd. Vind je het rechtvaardig dat Nationale (=privebedrijven) Banken geld mogen bijdrukken zonder dekking, en de bevolking zelf geen systeem van economie mag organiseren?

(het probleem is dat er in zulke landen geen echt syndicaat is,het globalisme neemt toe maar niet de mogelijkheid tot het oprichten van vrije vakbonden,hierin gaan onze vakbonden in de fout die niet genoeg hun activiteiten internationaliseren en zelf profiteren van goedkope import,de ACV laat hun gadgets in Bangladesh maken)

Je ziet het totale plaatje nog niet helemaal. Luister even naar Michael Parenti, dan zal je een heel andere kijk hebben. http://www.takeoverworld.info/parenti_talks.html
Globalisatie betekent juist een nieuwe vorm van kolonisatie, wereldwijd. Daarbij zijn vakbonden niet welkom. Hier niet, daar niet. Het verschil is dat daar het volk nog harder vecht, omdat ze honger en armoede hebben. Hier leven WIJ van hun slavernij.

*Ik heb al eens geweigerd om mijn belastingen te betalen en de deurwaarder stond aan de deur...Je komt in belgië makkelijker weg met een moordpoging dan met belastingsontduiking (dat is het volgens hen).

Ja, gewoon de belastingen NIET betalen is niet zo interessant. Interessanter is te protesteren en dingen te laten aanslepen. Vragen stellen ad overheid. Eisen stellen. bv. Verkeersboetes niet willen betalen, gezien de staat vd wegen en dit ook zo protesteren. Niet gewoon ongehoorzaam zijn, maar grondige reden hebben.

*Niet iedereen heeft het talent om een product te ontwikkelen of een dienst aan te bieden,tenzij zijn arbeid.

Tuinieren kan iedereen. Het zal je aanvankelijk minder moeite kosten dan nu dagelijks gaan werken. Zelfvoorziening begint meer en mer belangrijk te worden in deze supermarktcultuur. Als de supermarkt 2 dagen niet bevoorraad is, dan breken er rellen uit.

Wat zijn eigenlijk de fundamentele problemen op onze aardbol ?
-Overbevolking.(!!!!)

nope, dat is een hoax vd eugenetica, waar de elite zo graag mee strooit. Zie andere post hier. Ja, in België, sorry, Vlaandere lijkt het overbevolkt, maar rijd es richting wallonie, je hebt al veel meer ruimte.
De verstedelijking is het probleem, en de perceptie bij de mensen door de elite gestuurde media.

-Overproduktie.

Yep, overproductie en rommelproducten, een aanslag op onze aarde en gezondheid. (eufemisme)
Had vorige week nog discussie met mijn computerman: Electronica gaan tegenwoordig nog 2-3jr mee. Vroeger 10. Is dit geen aanslag op de grondstoffen en aarde? Pure vervuiling!

-Globalisering zonder syndicalisering.

zie eerder

-Onderontwikkeling(analfabetisme enz)

Slaven moeten niet ontwikkeld zijn. Dienst verlenende slaven wel. Die moeten anders aangepakt worden dmv inflatie, weinig % op bank, kortom, koopkracht ontnemen.

Volgens mij zal vooral de wetenschap voor veel oplossingen zorgen in de toekomst.Genetische manipulatie enz.
Dat is wat ik denk van genetische manipulatie:
http://rense.com/1.imagesH/monsantkids_dees.jpg
En blijkbaar de natuur ook:
http://www.btinternet.com/~nlpWESSEX/Documents/Monsantosuperweeds.htm

Wetenschap wordt in eerste plaats steeds militair gebruikt of voor geldgewin voor multinationals. Ook dat is de drijfveer van globalisatie.
Ik zeg niet dat we het kind met het badwater moeten weggooien, maar we moeten selectief zijn in wat we goedkeuren.

onnoembaar
4 mei 2010, 20:24
Ploeteren moeten we altijd.Arbeiden moeten we altijd.Ooit waren we jagers-verzamelaars.Nou, ik ga liever naar kantoor.
Er bestaat geen opbrengst zonder arbeid.
Maar WAAR arbeiden we voor? Winstbejag?Je kan ook arbeiden voor jezelf en het algemeen belang.Autonoom.
Globalisatie is een vorm van slavernij, klopt.Vroeger waren wij ook slaven.Maar wij hebben hen gedwongen om de opbrengst eerlijk te verdelen.Een arbeider in Vlaanderen, een bouwvakker, is geen slaaf.Hij verdient goed en wordt ondersteunt door een machtig instrument,de vakbond.Hij mag ziek worden,een ongeval krijgen, dan is de gemeenschap solidair.dat hebben wij afgedwongen..Een volk heeft zijn toekomst zelf in handen.OOit waren wij ook analfabeet en onderontwikkeld.Nu zijn we het centrum vd technologie.
Wat wij konden, dat kan een Colgolees of een Pakistaan ook.

Toch,we leven met bijna 5 miljard op de planeet.Overal moet natuur wijken voor mens.
Het is en wordt een gigantisch probleem.
Genetische manipulatie kan geen kwaad,ik rook al mijn leven lang genetisch gemanipuleerde wiet en ben ik zo gestoord?
Nee, het is niet bewezen dat het slecht is...je moest eens weten wat je eet dat genetic gemanipuleerd is. Ooit was internet ook enkel voor militaire doeleinden uitgevonden...

Nu ik begrijp echt je redenering, maar misschien is het gewoon net goed als het systeem in elkaar stuikt...Ik bedoel maar.Dan gaan we misschien pas ten volle beseffen dat goud niet eetbaar is.De oplossingen die jij aanreikt zijn pas nuttig als de mens ertoe verplicht is, in het andere geval zal men zich blijven laven aan overvloed.

GuntherL
4 mei 2010, 21:28
Bijna 5 miljard?
Ik dacht dat we op weg waren naar 7 miljard.

Misschien heb ik een aantal mensen twee keer geteld.