PDA

View Full Version : Polle als tigste FVDW

Pølle
2 mei 2010, 22:38
Omdat u er al zo lang op zat te wachten. Dat weten we allemaal.

En ook: elke week, met currysaus.

Jaani_Dushman
2 mei 2010, 22:40
Vind je het niet intimiderend om tegelijk God en Firestone als Forummer van de Week respectievelijk Eeuwigheid naast jou te moeten dulden?

Pølle
2 mei 2010, 22:48
Van zodra dit draadje zich in volle glorie ontspint zal God zich verschansen in het verste achterhoekje der politicsservers. Vreest God niet, m'n jongen, dit komt allemaal in orde.

Firestone ofte 'de pletwals' baart me natuurlijk meer zorgen, maar ik heb de angst naast me neergelegd - met opgeheven hoofd zet ik deze stap in het duister. Met knikkende knietjes weliswaar, maar toch.

Firestone
3 mei 2010, 15:03
Omdat het hier tenslotte politics.be is:

Voor wie ga je stemmen tijdens de komende federale verkiezingen?

Stel dat we de burgemeesters rechtstreeks zouden kiezen met een systeem van 2 ronden.
Beschouw de matrix in bijlage: als de twee overblijvende kandidaten in jouw gemeente tot de aangegeven partijen behoren, voor wie stem je dan in elk van de 21 mogelijkheden?

66648

Steben
3 mei 2010, 15:05

Stel dat we de burgemeesters rechtstreeks zouden kiezen met een systeem van 2 ronden.
Beschouw de matrix in bijlage: als de twee overblijvende kandidaten in jouw gemeente tot de aangegeven partijen behoren, voor wie stem je dan in elk van de 21 mogelijkheden?

66648

Wat een lekker hete vraagstelling! :cheer: vuursteentje

Pølle
3 mei 2010, 16:40

66648

:-D

Tijdens de komende verkiezingen gaat mijn stem allicht naar SP.A. Ik vind het wel enorm moeilijk om nu te kiezen. De strategie is, op SP.A stemmen om zo ervoor te zorgen dat Di Rupo premier wordt en heel dat communautaire gedoe eindelijk opgelost raakt. Of dat een goeie strategie is, dat weet ik niet.

Ik ben ook zeker ne linkse, maar ik weet eigenlijk niet of hun economische voorstellen wel wenselijk zijn (wat nog meer geldt voor pakweg PVDA). Het niet verhogen van de pensioenleeftijd vond ik alvast een goed voorstel omdat in België de werkloosheid bij 55-plussers wegwerken éérst moet gebeuren. Maar da's ook maar een klein stukje van hun programma. Normaal doe ik het nodige opzoekingswerk om een geïnformeerde stem te kunnen uitbrengen (op een persoon, niet op een partij) maar daar heb ik nu geen tijd voor.

Zou ook mogelijk zijn geweest: N-VA (maar: communautair te veel hardliners), Groen! (maar: eigenlijk een marginaal groepje), PVDA (idem).

't Is alleszins niet met veel ovetuiging moet 'k zeggen.

Wat de burgemeesterverkiezingen betreft:

CDV vs Groen
CDV vs LDD
CDV vs N-VA (ik heb het niet zo begrepen op de N-VA afdeling in mijn gemeente)
CDV vs SP.A
CDV vs VB
CDV vs VLD (VLD heeft me nogal teleurgesteld in mijn gemeente; met CDV heb ik niets. Ik zou er lang over moeten nadenken)

Groen vs LDD
Groen vs N-VA
Groen vs SP.A (denk ik)
Groen vs VB
Groen vs VLD

LDD vs N-VA
LDD vs SP.A
LDD vs VB (gruwelijke keuze)
LDD vs VLD

N-VA vs SP.A
N-VA vs VB
N-VA vs VLD

SP.A vs VB
SP.A vs VLD

VB vs VLD

Firestone
4 mei 2010, 10:58
Wat vind je van de kersverse N-VA lijsttrekker in Oost-Vlaanderen?

Wat vertelt dat over de Blauwe/Rode/Belgicistische VRT?

Pølle
4 mei 2010, 12:10

Wat vertelt dat over de Blauwe/Rode/Belgicistische VRT?

'Dirk Sterckx en Ivo Belet zijn hem voorgegaan. Dat ze alledrie voor andere partijen gekozen hebben, zegt veel over de pluriformiteit van de nieuwsdienst', aldus Hoflack. De Tijd.

Voor de N-VA zelf niet slecht, lijkt me. Neutraliteit bestaat niet volgens mij, dus dat hoeft ook geen streefdoel te zijn. De VRT hoeft wel niet aan partijpolitiek te doen, maar dat doet ze volgens mij ook niet echt. Het verwijt van de gefrustreerde VB'ers dat de VRT Belgicistisch zou zijn is compleet van de pot gerukt. De VRT is eerder Vlaams. Het verwijt dat de VRT rood zou zijn klopt dan weer wel een beetje, maar ondertussen is de SP.A even rood als pakweg de VLD, dus veel heeft dat ook niet meer te betekenen.

Pølle
4 mei 2010, 23:53
De Tijd.

Voor de N-VA zelf niet slecht, lijkt me.

Misschien moet ik mijn mening herzien na het lezen van de commentaren op HLN :-). Door 'die linkse zakkenvuller' verliest de N-VA allicht enige geloofwaardigheid ter rechterzijde.

Voltian
10 mei 2010, 09:33
Wat is, voor u persoonlijk, de belangrijkste historische gebeurtenis die je bewust hebt meegemaakt?

Welke mede-forummer intrigeert u het meest? (waarom?)

...en wie zit er achter de moord op Kennedy?

Voltian
10 mei 2010, 09:35
en

Aan welk lid van dit forum zou jij de meeste vragen stellen, als-ie FDW zou zijn?

Pølle
10 mei 2010, 15:16
en

Aan welk lid van dit forum zou jij de meeste vragen stellen, als-ie FDW zou zijn?

Aan Duupje stelde ik 209 vragen; aan Firestone reeds 116. Maar bij Duupje was dat een beetje door een samenloop van omstandigheden. Ik verveelde me een week lang stierlijk en deed niets anders dan vragen posten (:-D). Gewoonlijk post ik hier absoluut zo veel niet.

Dus doe maar Firestone.

Pølle
10 mei 2010, 15:44
Wat is, voor u persoonlijk, de belangrijkste historische gebeurtenis die je bewust hebt meegemaakt?

Oei, wat een vraag. Ik dacht origineel te antwoorden maar het enige dat mij te binnen schiet is 9/11. Omdat het het begin was van de war on terror (of was het de war on muslims?). Toch zonde hoe heel die gebeurtenis is aangevat als een startpunt voor een bijzonder dubieuze politiek, en de daarmee verbonden manipulatie van de massa.

Welke mede-forummer intrigeert u het meest? (waarom?)

Firestone, djimi, Minister van Agitatie, lombas, Den Duisteren Duikboot, Mitgard, Kallikles, ...

Ik zal er wel wat vergeten zijn maar het zijn allen intelligente, gedreven mensen met gevoel voor zelfrelativering. De wereld zou een schoner plek zijn moesten er meer van hen zijn.

Maar degene die mij het meest intirigeerde was toch Flanelcondoom.

...en wie zit er achter de moord op Kennedy?

Lee Harvey Oswald zeker ;)?

Firestone
11 mei 2010, 07:23
Ik vind dat absoluut geen ziek idee. Een stuk of tien leden verzieken hier de hele boel. En ik denk dat velen daarbij aan ongeveer dezelfde personen denken ...Deze chronische forumverziekers zijn ook bedreven in het aanmaken van nieuwe dubbelnicks na elke verbanning.
Hoe zou jij dat aanpakken, mocht je alle macht op dit forum bezitten?

Firestone
11 mei 2010, 07:24
Had je graag een Guinness-pet?

Steben
11 mei 2010, 08:06
Van welke Polle(n) heb je het meest last?

Pølle
11 mei 2010, 12:54
Deze chronische forumverziekers zijn ook bedreven in het aanmaken van nieuwe dubbelnicks na elke verbanning.
Hoe zou jij dat aanpakken, mocht je alle macht op dit forum bezitten?

Op een ander forum waar ik zit loopt alles eigenlijk wel redelijk goed (nochtans hebben ze er 65 000 leden ipv 16 443). Ik vind dat de mods er iets te streng zijn, waardoor soms posts zonder reden verwijderd worden. Wat echter niet gebeurt is dat mensen geband worden zonder goede reden. Mod zijn is er vrijwillig, maar niet vrijblijvend: wie zijn werk niet naar behoren uitvoert (en geloof me, er kruipt bij hen elke dag wel wat tijd in hoor), vliegt eruit.

De mods werken er ook niet zo onzichtbaar. Ze posten met dezelfde account als waarmee ze banpunten uitdelen en staan vaak ook open voor discussie. Ze werken helemaal niet zo onzichtbaar als hier het geval is. Wanneer iemand over de schreef gaat wordt dat in de thread zelf vermeld waarom wie banpunten krijgt of waarom de thread gesloten wordt (en er worden er heel wat gesloten hoor, imo zelfs te veel).

Zo zou het hier ook moeten. Verdubbel of verdrievoudig het aantal mods en zorg ervoor dat ze niet gewoon alles laten betijen. Zeg nu zelf, van hoeveel mods heb jij al eens gehoord:

http://forum.politics.be/showgroups.php

De helft?

Pølle
11 mei 2010, 12:55
Had je graag een Guinness-pet?

Ik heb het niet zo voor donkere bieren, en al evenmin voor petten.

Anna List
11 mei 2010, 12:56
Van zodra dit draadje zich in volle glorie ontspint zal God zich verschansen in het verste achterhoekje der politicsservers. Vreest God niet, m'n jongen, dit komt allemaal in orde.
Firestone ofte 'de pletwals' baart me natuurlijk meer zorgen, maar ik heb de angst naast me neergelegd - met opgeheven hoofd zet ik deze stap in het duister. Met knikkende knietjes weliswaar, maar toch.

bron ? 8-)

Pølle
11 mei 2010, 12:56
Van welke Polle(n) heb je het meest last?

Van mezelf. Kutirritant ventje.

Pølle
11 mei 2010, 12:58
bron ? 8-)

R. Vangheluwe. Naar 't schijnt goeie maatjes met God, dus hij kan 't weten.

Anna List
11 mei 2010, 13:08
R. Vangheluwe. Naar 't schijnt goeie maatjes met God, dus hij kan 't weten.

:magniet: god distancieert zich formeel van Vangheluwe !

Firestone
11 mei 2010, 15:19
Op een ander forum waar ik zit loopt alles eigenlijk wel redelijk goed (nochtans hebben ze er 65 000 leden ipv 16 443). Ik vind dat de mods er iets te streng zijn, waardoor soms posts zonder reden verwijderd worden. Wat echter niet gebeurt is dat mensen geband worden zonder goede reden. Mod zijn is er vrijwillig, maar niet vrijblijvend: wie zijn werk niet naar behoren uitvoert (en geloof me, er kruipt bij hen elke dag wel wat tijd in hoor), vliegt eruit.

De mods werken er ook niet zo onzichtbaar. Ze posten met dezelfde account als waarmee ze banpunten uitdelen en staan vaak ook open voor discussie. Ze werken helemaal niet zo onzichtbaar als hier het geval is. Wanneer iemand over de schreef gaat wordt dat in de thread zelf vermeld waarom wie banpunten krijgt of waarom de thread gesloten wordt (en er worden er heel wat gesloten hoor, imo zelfs te veel). Het JREF-forum wordt ook zo gemodereerd, en dat blijkt ook daar te werken.

Zo zou het hier ook moeten. Verdubbel of verdrievoudig het aantal mods en zorg ervoor dat ze niet gewoon alles laten betijen. Zeg nu zelf, van hoeveel mods heb jij al eens gehoord:

http://forum.politics.be/showgroups.php

De helft?Toch opmerken dat er enkele weken geleden een aantal mods zijn bijgekomen.

Pølle
11 mei 2010, 21:22
Het JREF-forum wordt ook zo gemodereerd, en dat blijkt ook daar te werken.

Toch opmerken dat er enkele weken geleden een aantal mods zijn bijgekomen.

JREF?

En: dat wist ik niet. Misschien wel het begin van wat beterschap. Want het voornaamste probleem - denk ik - was dat de mods zelf niet alles konden lezen (hebben ze eens letterlijk gezegd), en dus enkel reageerden op driehoekjesklikkers. Op die manier krijg je geen duidelijk beeld van degenen wier individuele posts eigenlijk helemaal niet over de schreef gaan, maar waarbij het totaalplaatje iets anders zegt - en vice versa, in individuele posts kan iemands cynische stijl nogal kwetsend overkomen, terwijl dat lang niet zo bedoeld was. Op dat andere forum waar ik weleens vertoef worden letterlijke alle posts gelezen door de mods.

Firestone
12 mei 2010, 08:20
JREF?

67027 (http://forums.randi.org/forumindex.php)

Een forum opgericht door "De paus van atheisten (http://forum.politics.be/showthread.php?t=137049)", die bovendien een "grijze Homo" blijkt te zijn, en sterker nog, mijn hoogsteigen "heilige der heiligen":
James Randi is een grijze homo

De 81 jarige heilige der heiligen van Amon Re, Distel, driewerf, pieke, ribke, Firestone, Bovenbuur, Parcifal en consorten is uit de kast.

:mrgreen:

En: dat wist ik niet. Misschien wel het begin van wat beterschap. Want het voornaamste probleem - denk ik - was dat de mods zelf niet alles konden lezen (hebben ze eens letterlijk gezegd), en dus enkel reageerden op driehoekjesklikkers. Op die manier krijg je geen duidelijk beeld van degenen wier individuele posts eigenlijk helemaal niet over de schreef gaan, maar waarbij het totaalplaatje iets anders zegt - en vice versa, in individuele posts kan iemands cynische stijl nogal kwetsend overkomen, terwijl dat lang niet zo bedoeld was. Op dat andere forum waar ik weleens vertoef worden letterlijke alle posts gelezen door de mods.Arme mods, als ze hier alle posts moeten lezen. :-(

Firestone
12 mei 2010, 08:33
Je mag voor een avond op stap met en mannelijke beroemdheid.
Wie wordt het? En waarom?

Je mag voor een avond op stap met en vrouwelijke beroemdheid.

Voltian
12 mei 2010, 10:07
Wat vind jij van de geleidelijke privatisering van de Europese spoorwegmaatschappijen, onder impuls van de Europese Commissie (1st, 2nd, 3th railway packages)?

Weezer
12 mei 2010, 10:10
Als Nederland Frankrijk annexeert, heeft het dan recht op een corridor door Vlaanderen?

Pølle
12 mei 2010, 15:19
Arme mods, als ze hier alle posts moeten lezen. :-(

Als onzinnige posts snel verwijderd worden en de posters berispt zullen er allicht ook heel wat minder idiote posts geplaatst worden ;). En je kan het werk eerlijk verdelen tussen de moderatoren.

Pølle
14 mei 2010, 01:36
Je mag voor een avond op stap met en mannelijke beroemdheid.

Je mag voor een avond op stap met en vrouwelijke beroemdheid.

Wat een vraag! Moeilijk ..

Er zijn zoveel interessante mensen, en allicht zijn een aantal daarvan wel beroemd. Maar welke? Paris Hilton allicht niet, maar ik doe een poging:

Mannelijk:

- Mr. E (van eels): ik luister niet naar z'n muziek maar door wat hij allemaal al heeft meegemaakt, vermoed ik dat hij wel een bijzondere levenshouding heeft, die eventueel ter inspiratie kan werken.

- Misschien wel Nick Cave. Omwille van precies dezelfde reden; ik luister trouwens ook niet naar z'n muziek.

- Ik probeerde nog wat filosofen/sociologen te zoeken, maar kennelijk zijn de bijzonderste allemaal reeds uitgestorven. :-D

Vrouwelijk:

- Roisin Murphy: ik luister niet naar haar muziek (:-D), maar het lijkt me ook iemand die op een bijzondere manier in het leven staat.

Over het algemeen vind ik vooral mensen interessant die eigenlijk niet echt in deze wereld passen, maar die toch niet verzinken in een depressief, repetitief of nietsdoend leventje. Of toch maar af en toe: je kan er vaak nog wel tekenen van waarnemen.

Ik kan maar moeilijk een goeie persoon vinden, eigenlijk.

;)

Pølle
14 mei 2010, 01:38
Als Nederland Frankrijk annexeert, heeft het dan recht op een corridor door Vlaanderen?

Die vraag lijkt me niet echt aan de orde, en dus weinig zinvol om over na te denken. Algemeen gesproken meen ik dat recht niets is dat je hebt, maar dat je hooguit kan afdwingen. In dit geval denk ik niet dat Nederland een dergelijke corridor zal kunnen claimen: het zal te veel tegenstand oproepen.

Pølle
14 mei 2010, 02:05
Wat vind jij van de geleidelijke privatisering van de Europese spoorwegmaatschappijen, onder impuls van de Europese Commissie (1st, 2nd, 3th railway packages)?

Eerlijk gezegd ken ik daar niks van. Ik heb er kort wat over opgezocht, maar daarmee weet ik eigenlijk niet veel meer. Ik volg de politieke berichtgeving eigenlijk nog amper, omdat ze zo weinig kwaliteitsvol is. Steeds krijg je het nieuwste nieuws voorgeschoteld, waarbij het totaalplaatje uit het zicht verdwijnt. Van enige analyse is ook nog amper sprake. En het doel om objectief en neutraal te zijn helpt ook al niet.

Soit, om op je vraag te antwoorden (:-D): ik ben niet zo'n linkse voor wie bij het woord privatisering alle alarmbellen beginnen te rinkelen - het verschil tussen privaat en publiek is trouwens een continuüm, en voor ieder goed kan en moet nagegaan worden waar op dat continuüm de productie ervan het best geplaatst wordt. Maar bij privatiseringen van pakweg elektriciteitsvoorziening en de spoorwegen stel ik me toch vragen. Omdat je nog steeds niet aan ieder een gelijke kans geeft om er zich professioneel in te engageren (je kan moeilijk zelf nog een spoorlijn tussen Antwerpen en Brussel gaan aanleggen; voor de privatisering van de post speelt zoiets niet).

Ik heb eerder de indruk dat de bestaande infrastructuur (van elektriciteit, spoorwegen &c.) gewoon verkocht wordt aan wie hem wil (evt. aan degene die dikke vriendjes is met de heren politici, of klinkt dat al iets te conspiracy-achtig :p?). Dat soort privatiseringen is maar schijntje van wat het predenteert te zijn: in plaats van de overheid komt er nu gewoon een private beheerder en worden er allerlei structuren opgetrokken om concurrentie zogezegd mogelijk te maken; in de praktijk is daar echter amper sprake van. Ik denk dat het een slechte evolutie is.

Maar nogmaals: dat is slechts een indruk; ik ben te slecht geïnformeerd. :(

Pølle
14 mei 2010, 02:11

Denk jij dat 't een goeie zaak is voor de N-VA?

Of moet ik dat in jouw thread vragen? ;)

Firestone
14 mei 2010, 10:05
Denk jij dat 't een goeie zaak is voor de N-VA?Moeilijk om te bepalen.
Bracke (en bijvoorbeeld ook Torfs) zullen wellicht veel voorkeurstemmen behalen, maar hoeveel van die kiezers hebben hun partijkeuze daarvan laten afhangen?

Men zou een statistische analyse moeten maken waarin over een aantal verkiezingen heen de prestaties van de partijen in de verschillende kieskringen worden vergeleken, en dan zien of de aanwezigheid van "witten konijnen" een meetbaar effect heeft.

Mijn (totaal ongefundeerd) gevoel is dat het uiteindelijk niet veel uitmaakt wat de uitslag van de partijen betreft.

Of moet ik dat in jouw thread vragen? ;)Volgens de jurisprudentie vastgesteld in mijn draad eigenlijk wel: :)

tuttuttut, wij stellen hier de vragen ! ;)
Ík stel hier de vragen.

Firestone
14 mei 2010, 10:48
In de post hierboven moest Anna List...

67120

... uiteraard Pølle zijn.

Anna List
14 mei 2010, 14:38
dat gaat hier zo wat, ja ? ;-)

Voltian
14 mei 2010, 18:39
Eerlijk gezegd ken ik daar niks van. Ik heb er kort wat over opgezocht, maar daarmee weet ik eigenlijk niet veel meer. Ik volg de politieke berichtgeving eigenlijk nog amper, omdat ze zo weinig kwaliteitsvol is. Steeds krijg je het nieuwste nieuws voorgeschoteld, waarbij het totaalplaatje uit het zicht verdwijnt. Van enige analyse is ook nog amper sprake. En het doel om objectief en neutraal te zijn helpt ook al niet.

Soit, om op je vraag te antwoorden (:-D): ik ben niet zo'n linkse voor wie bij het woord privatisering alle alarmbellen beginnen te rinkelen - het verschil tussen privaat en publiek is trouwens een continuüm, en voor ieder goed kan en moet nagegaan worden waar op dat continuüm de productie ervan het best geplaatst wordt. Maar bij privatiseringen van pakweg elektriciteitsvoorziening en de spoorwegen stel ik me toch vragen. Omdat je nog steeds niet aan ieder een gelijke kans geeft om er zich professioneel in te engageren (je kan moeilijk zelf nog een spoorlijn tussen Antwerpen en Brussel gaan aanleggen; voor de privatisering van de post speelt zoiets niet).

Ik heb eerder de indruk dat de bestaande infrastructuur (van elektriciteit, spoorwegen &c.) gewoon verkocht wordt aan wie hem wil (evt. aan degene die dikke vriendjes is met de heren politici, of klinkt dat al iets te conspiracy-achtig :p?). Dat soort privatiseringen is maar schijntje van wat het predenteert te zijn: in plaats van de overheid komt er nu gewoon een private beheerder en worden er allerlei structuren opgetrokken om concurrentie zogezegd mogelijk te maken; in de praktijk is daar echter amper sprake van. Ik denk dat het een slechte evolutie is.

Maar nogmaals: dat is slechts een indruk; ik ben te slecht geïnformeerd. :(

Leuk antwoord; dus uw criterium is

"...steeds ... aan ieder een gelijke kans geeft om er zich professioneel in te engageren..."

Vind ik een goede indicator.

(Trouwens even ter info: bij spoorwegen is de infrastructuur nog steeds staatseigendom, het zijn enkel de operatoren die privaat zijn; bij energie weet ik het niet zo; ik denk dat het verdeelnetwerk ook minstens deels staatseigendom is maar energieleveranciers volledig privaat - hoewel nog steeds sterk gereguleerd)

Op welk vlak vind je jezelf socialistisch?; met dit standpunt wijk je waarschijnlijk af van alle linkse Vlaamse partijen, op wie ga je stemmen?... :-)

Pølle
14 mei 2010, 21:47
(Trouwens even ter info: bij spoorwegen is de infrastructuur nog steeds staatseigendom, het zijn enkel de operatoren die privaat zijn; bij energie weet ik het niet zo; ik denk dat het verdeelnetwerk ook minstens deels staatseigendom is maar energieleveranciers volledig privaat - hoewel nog steeds sterk gereguleerd)

Ach zo. Misschien valt het dan nog wel mee. Misschien. Ik vind het een raar gedoe om al die zaken op te splitsen. Maar het is toch wel de bedoeling om ook de infrastructuur en het verdeelnetwerk te privatiseren, toch? Of niet?

Op welk vlak vind je jezelf socialistisch?; met dit standpunt wijk je waarschijnlijk af van alle linkse Vlaamse partijen, op wie ga je stemmen?... :-)

Hoezo? Want nogmaals: ik volg de politieke berichtgeving niet meer en ik ken dus ook hun standpunten daarover niet. Gewoonlijk zoek ik een paar weken voor de verkiezingen alle mogelijke informatie op om een geïnformeerde keuze te kunnen maken, maar nu heb ik daar geen tijd voor.

Mijn stem gaat waarschijnlijk naar Rudi Kennes en Frank Vandenbroecke. Ik zie mezelf vooral als links, niet per se als socialistisch (maar op die vraag kom ik later terug). Ik vind dat er geen enkele goede linkse partij is in Vlaanderen (vandaar ook de kopstemmen), dus het is meer een stem voor het minste kwaad.

;)

Firestone
14 mei 2010, 22:52
Kan de oproep van een beroemdheid (actrice, zangeres, schrijfster, ... (m/v)) om op een partij te stemmen jou in eenderwelke mate beïnvloeden?

Denk je dat veel kiezers zich door dat soort oproepen laten beïnvloeden?
Zo ja, hoe verklaar je dat?

Firestone
15 mei 2010, 09:04
Wat vind je van deze brief (http://www.schamper.ugent.be/2010-online/brief-aan-rector)?

Moet een universiteit open staan voor klinkklare onzin zoals "chemtrails", of mag/moet ze dit soort pseudowetenschappelijke "symposia" weren?

Firestone
15 mei 2010, 09:06
Je zit voor uren vast in een lift, met Paris Hilton als enig gezelschap. Hoe breng je de tijd door?

AdrianHealey
15 mei 2010, 12:00

Frustratiemodus: en als 'wij' dat zeggen, dan zijn we apologeten. :/

Pølle
15 mei 2010, 13:11
Wat vind je van deze brief (http://www.schamper.ugent.be/2010-online/brief-aan-rector)?

Moet een universiteit open staan voor klinkklare onzin zoals "chemtrails", of mag/moet ze dit soort pseudowetenschappelijke "symposia" weren?

Van mij mag ze dat soort onzin inderdaad weren. Of ze dat ook moét doen weet ik eerlijk gezegd niet goed. Allicht is het koren op de molen van de complottheoretici voor wie met een verbod weer maar eens is bewezen dat dat het hele zaakje stinkt. Misschien is het dan toch beter om het debat toe te laten.

Hoewel, met zulke lui valt niet te discussiëren. Misschien dat een handjevol twijfelaars wel overtuigd raakt dat het allemaal onzin is; misschien is het omgekeerd en raken ze overtuigd door het wetenschappelijk cachet dat de universiteit de theorieën verleent.

Dus ik weet het niet goed.

Pølle
Je zit voor uren vast in een lift, met Paris Hilton als enig gezelschap. Hoe breng je de tijd door?

Wenend in een hoekje.

Pølle
Frustratiemodus: en als 'wij' dat zeggen, dan zijn we apologeten. :/

Waar zeg ik dat?

Firestone
15 mei 2010, 13:49
Wenend in een hoekje.In de hoop dat Pariske je komt troosten? :)
Zal niet werken, zelf Paris laat zich door zo'n doorzichtig trukje niet vangen.
Of misschien net wel? :?

AdrianHealey
15 mei 2010, 23:49
Waar zeg ik dat?

Jij niet; maar wel de politiek-ideologische hoek waar jij je ongeveer (want jou vastpinnen gaat niet; ter jouwer verdienste) bevindt. :)

AdrianHealey
15 mei 2010, 23:49
Van mij mag ze dat soort onzin inderdaad weren. Of ze dat ook moét doen weet ik eerlijk gezegd niet goed. Allicht is het koren op de molen van de complottheoretici voor wie met een verbod weer maar eens is bewezen dat dat het hele zaakje stinkt. Misschien is het dan toch beter om het debat toe te laten.

Hoewel, met zulke lui valt niet te discussiëren. Misschien dat een handjevol twijfelaars wel overtuigd raakt dat het allemaal onzin is; misschien is het omgekeerd en raken ze overtuigd door het wetenschappelijk cachet dat de universiteit de theorieën verleent.

Dus ik weet het niet goed.

Waarom geen principiele mening?

Pølle
16 mei 2010, 01:30
Waarom geen principiele mening?

Ik zeg het toch: ik denk dat de universiteit er het best aan doet om dat soort theorieën voor zoveel mogelijk mensen naar de prullenmand te verwijzen, maar ik weet niet of het beste middel daartoe het debat toelaten is (en op die manier toch enig wetenschappelijk cachet eraan verlenen), of het gewoon niet toelaten is. Misschien eerder het laatste, want als je het debat toelaat komen er allicht toch enkel believers naartoe, en dus niemand om het hele zaakje te weerleggen.

En principes ... ach ja. Het klinkt allicht vreemd, maar ik heb het niet zo begrepen op principiële mensen. Die maken allerhande problemen omwille van futiliteiten "uit principe". Get a life.

Pølle
16 mei 2010, 01:31
Jij niet; maar wel de politiek-ideologische hoek waar jij je ongeveer (want jou vastpinnen gaat niet; ter jouwer verdienste) bevindt. :)

:cheer:

Pølle
16 mei 2010, 01:33
In de hoop dat Pariske je komt troosten? :)

Eerder uit pure miserie.

:p

Misschien begin ik wel een gesprek om uit te vissen hoe ze zo gedegenereerd is geraakt.

:-D

Firestone
16 mei 2010, 08:34
Wat vind je van de spelling gehanteerd door De schoofzak?

Firestone
16 mei 2010, 08:38
Moet de overheid (federaal en/of gewestelijk) iets doen om jobs bij Carrefour te redden?

Moet de overheid (federaal en/of gewestelijk) iets doen om jobs bij Opel te redden?

AdrianHealey
16 mei 2010, 10:49
En principes ... ach ja. Het klinkt allicht vreemd, maar ik heb het niet zo begrepen op principiële mensen. Die maken allerhande problemen omwille van futiliteiten "uit principe". Get a life.

:|

Pølle
16 mei 2010, 13:09
Wat vind je van de spelling gehanteerd door De schoofzak?

Geestig.

Het lijkt een beetje op de spelling Geerts, die lange tijd door Veto werd gehanteerd. http://www.veto.be/jg26/veto2608/geerts.html

Ik vond dat wel iets hebben.

Pølle
16 mei 2010, 13:11
:|

Met wat pragmatisme is niks mis mee.

Pølle
17 mei 2010, 02:30
Moet de overheid (federaal en/of gewestelijk) iets doen om jobs bij Carrefour te redden?

Moet de overheid (federaal en/of gewestelijk) iets doen om jobs bij Opel te redden?

Moeilijke vraag weer.

Als niemand een boodschap heeft aan de producten van Carrefour of Opel lijkt me dat redelijk nutteloos.

Wat Carrefour betreft lijkt me dat toch niet aan de orde: er werd nog steeds winst geboekt. In de huidige economische constellatie kan je echter niet zomaar verbieden dat het kapitaal elders naartoe trekt om daar nog meer winst te gaan maken. Of dat noodzakelijk slecht is weet ik niet. Het fenomeen 'flitskapitaal' lijkt me toch niet bijzonder aantrekkelijk, maar ik weet niet goed of dat hier wel zo hard speelt.

Met ons belastingsgeld het verschil opleggen (tussen de huidige winst en de potentiële winst elders) en aldus Carrefour hier houden lijkt me ook al geen wenselijke oplossing.

Ik vind dat de huidige economische constellatie haar perverse kantjes heeft. De consumer democracy waarnaar de libertariërs streven - en die goeddeels al gerealiseerd is - is een verkapte vorm van cijnskiesrecht. In theorie klinkt het nochtans niet zo slecht: het volk beslist welke producten geproduceerd worden, simpelweg doordat de productiebedrijven over de kop gaan als zij producten aanbieden die niemand wilt, of die volgens de consumenten te duur zijn voor wat ze waard zijn. Maar in dat hele proces hebben de bezitslozen geen enkele macht: meer iPods, minder voedsel. Compleet waanzinnig.

Wat Opel betreft heb ik het verhaal eigenlijk maar uit één bron gehoord, en dat is een interview met ... Rudi Kennes. Daaruit heb ik begrepen dat er eigenlijk voor Opel zélf weinig redenen zijn om Opel Antwerpen te sluiten (ook hier werd trouwens nog winst geboekt); alleen beseffen ze dat zelf niet goed. Geen implausibele uitleg hoor, in dat interview, maar ik besef wel dat ik maar één kant van het verhaal heb gehoord. Of de overheid zich daarin moet mengen weet ik niet bijster goed. Opel weet immers evengoed dat de overheid er zelf óók baat bij heeft om diens verhaal te ondersteunen.

Conclusie: binnen de huidige economische constellatie is er maar weinig dat kan gedaan worden. Die huidige constellatie wordt gedirigeerd door een boven-individuele logica. Al die CEO's zijn geen onmensen of zo; zij schikken zich gewoon naar die logica, zij hebben daar zelf geen vat op. Als zij die niet volgen, gaat hun bedrijf simpelweg over de kop. Die winstlogica is pervers, precies omdat het kapitalisme een vorm van cijnskiesrecht is. We moeten daarvan af. We moeten naar een ander model. Hoe dat eruit moet zien weet jammer genoeg niemand. Communisme lijkt me een goed alternatief; alleen moeten we ook nog een manier vinden om het praktisch te realiseren. Een terugkeer naar het 20ste-eeuwse staatscommunisme lijkt me evenmin wenselijk.

En sterk ingekorte versie van dat interview vind je trouwens hier: http://www.humo.be/tws/deze-week/19514/rudi-kennes-vakbondsman-bij-opel-antwerpen.html.

Voltian
17 mei 2010, 15:50
Wat is uw droomjob?

Pølle
18 mei 2010, 12:20
Wat is uw droomjob?

Realistisch: geen idee. Triest he.

Onrealistisch: gitarist, drummer, saxofonist, pianist of dj.

:-)

Herr Flick
18 mei 2010, 12:24
Wenend in een hoekje.

Hoop je dat Paris je komt troosten, ... of een liedje zingt, ... ;-)

Pølle
18 mei 2010, 12:32
Hoop je dat Paris je komt troosten, ... of een liedje zingt, ... ;-)

Eerder uit pure miserie.

:p

Firestone
18 mei 2010, 13:03
Moeilijke vraag weer.Had je nu echt gedacht dat we hier enkel makkelijke vragen zouden stellen?

Behalve nieuws en ernstige reportages, waar kijk je zoal naar op televisie?

Firestone
19 mei 2010, 16:23
Volgens een betrouwbare bron (http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=GKF2QD5Q0) is dit de top tien van de leugens bij de mannen:

1 'Ik heb niet zo veel gedronken.'
2 'Nee, er scheelt niets.'
3 'Ik kreeg geen verbinding.'
4 'Het was niet zo duur.'
5 'Ik ben al onderweg.'
6 'Ik zit in de file.'
7 'Nee, je poep lijkt niet groter in die jurk.'
8 'Sorry, ik heb je oproep net gemist.'
9 'Je bent vermagerd.'
10 'Net wat ik altijd al wou.'

Welke van deze leugens pleeg je ook wel eens?
Of zitten er in jouw top 10 leukere exemplaren?

Pølle
19 mei 2010, 16:43
Had je nu echt gedacht dat we hier enkel makkelijke vragen zouden stellen?

Behalve nieuws en ernstige reportages, waar kijk je zoal naar op televisie?

:lol:

Ik kijk niet naar tv. Ik loer wel af en toe mee als iemand anders kijkt. Zo had ik vorige week het geneugte om flarden op te vangen mij totaal onbekende derderangsacteurs die hun zo mogelijk nog slechtere danskunsten kwamen etaleren, voor een overdreven enthousiaste jury die kennelijk alles wel goed vond. Wat een spektakel!

Pølle
19 mei 2010, 17:11
Volgens een betrouwbare bron (http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=GKF2QD5Q0)

Jongens toch.

is dit de top tien van de leugens bij de mannen:

1 'Ik heb niet zo veel gedronken.'
2 'Nee, er scheelt niets.'
3 'Ik kreeg geen verbinding.'
4 'Het was niet zo duur.'
5 'Ik ben al onderweg.' Bijzonder vaak zelfs. Ik ben een notoir telaatkomer.
6 'Ik zit in de file.'
7 'Nee, je poep lijkt niet groter in die jurk.' Dat niet, maar wel: 'dat is wel een, euh, speciaal kleedje. :lol:
8 'Sorry, ik heb je oproep net gemist.' Dat niet, maar wel: ik kon niet opnemen want ...
9 'Je bent vermagerd.' Wie zegt nu zoiéts als dat niet waar is? Zo onoprecht ben ik toch ook niet om valse complimenten te gaan uitdelen :?.
10 'Net wat ik altijd al wou.' Dat niet, maar wel beleefd bedanken en me terwijl afvragen wat ik dáár in godsnaam mee moet beginnen.

Welke van deze leugens pleeg je ook wel eens?
Of zitten er in jouw top 10 leukere exemplaren?

Ook:
- 'Ik kan niet komen. Ik ben ziek.' (Gewoonlijk ga ik voor diarree.)
- 'Ik doe dat morgen wel.'
- 'Zó laat ben ik nu ook niet opgestaan. Ik ben al úren wakker.'
- 'Nee, die vrouw is echt niks voor mij.'
- 'Ik ben helemaal geen stalker.'

Pølle
19 mei 2010, 17:16
:lol:

Ik kijk niet naar tv. Ik loer wel af en toe mee als iemand anders kijkt. Zo had ik vorige week het geneugte om flarden op te vangen mij totaal onbekende derderangsacteurs die hun zo mogelijk nog slechtere danskunsten kwamen etaleren, voor een overdreven enthousiaste jury die kennelijk alles wel goed vond. Wat een spektakel!

Het is kennelijk de geneugte, niet het.

Firestone
19 mei 2010, 22:13
Ook:
- 'Ik kan niet komen. Ik ben ziek.' (Gewoonlijk ga ik voor diarree.)
- 'Ik doe dat morgen wel.'
- 'Zó laat ben ik nu ook niet opgestaan. Ik ben al úren wakker.'
- 'Nee, die vrouw is echt niks voor mij.'
- 'Ik ben helemaal geen stalker.'
En geloven ze je dan?

Pølle
20 mei 2010, 00:37
En geloven ze je dan?

Ik weet het niet. Misschien moet ik toch wat beter stalken, om ook dat nog te weten te komen. ;)

Maar, ik denk het wel hoor. Je moet leugens altijd een beetje 'verpakken' he: het wat kaderen met informatie die ergens wel klopt maar toch een beetje 'verdraaid' is, of toch minstens héél eufemistisch is uitgedrukt; of er een beetje mee lachen.

Ik heb trouwens ook geen slechte bedoelingen met dat stalken; ik weet eigenlijk zelf niet goed waarom ik dat doe. Op facebook klik ik af en toe op namen van mensen die ik niet ken, of enkel van ziens ken. Of ik google de namen van mensen die ik amper ken eens. Op die twee manieren (vooral de eerste) krijg je al een heleboel informatie. Levert soms wat vreemde taferelen op, omdat je van mensen met wie je nog nooit gepraat hebt al weet wat hun naam is, wat ze studeren &c. Tip: als je iemand wiens profiel je op facebook al eens gecheckt hebt voor de eerste keer ontmoet, en hij of zij zegt zijn of haar naam, zeg dan niet: 'Dat weet ik, en je studeert X zeker?'.

Voor alle duidelijkheid: dat gaat voornamelijk om vrienden van vrienden, of mensen die je van ziens kent. Ik weet ook niet of je het wel stalken kan noemen. 't Is een vorm van voyeurisme zeker?
;)

Pølle
22 mei 2010, 05:15
9 'Je bent vermagerd.'

Wie zegt nu zoiéts als dat niet waar is? Zo onoprecht ben ik toch ook niet om valse complimenten te gaan uitdelen .

Even ter zijde: dat is absoluut niet noodzakelijk een compliment. Dat is het eigenlijk enkel voor vrouwen die obese zijn. Ik val eigenlijk vooral op het iets molligere type. :oops: Maar ja, vrouwen en hun complexen he (of denk ik nu iets te clichématig? :p). Velen zouden die vaststelling inderdaad als een compliment opvatten.

Pølle
22 mei 2010, 05:35
Kan de oproep van een beroemdheid (actrice, zangeres, schrijfster, ... (m/v)) om op een partij te stemmen jou in eenderwelke mate beïnvloeden?

Denk je dat veel kiezers zich door dat soort oproepen laten beïnvloeden?
Zo ja, hoe verklaar je dat?

Oei. Die vraag heb ik even gemist, blijkbaar.

Voor zover die oproep relevant is wel ja. Het is echter nog nooit eerder gebeurd, maar als iemand een oproep lanceert om op iemand te stemmen en daartoe argumenten op tafel legt die me weten te overtuigen, uiteraard wel dan. Het zijn in dat geval echter de argumenten zelf die me zullen overtuigen, en niet het feit dat de oproep afkomstig was van. M.a.w., had een goede vriend - of eender willekeurig iemand, eigenlijk - die argumenten naar voren geschoven, had dat dezelfde invloed gehad. Het is wel zo - en dat lijkt me redelijk onvermijdelijk - dat sommige personen dezelfde argumenten geloofwaardiger kunnen overbrengen. Iemand die flirt met pakweg het N-SA zal me allicht minder makkelijk kunnen overtuigen dan ne linkse, ook al gebruiken ze dezelfde argumenten.

Wat de tweede vraag betreft: ik denk het niet. Ik heb eigenlijk zelfs geen weet van dergelijke oproepen, behalve van politici zelf (bv. Erik De Bruyn die oproept om Rudi Kennes in de Kamer te stemmen). Zijn er voor de komende verkiezingen al dergelijke oproepen (van niet-politici) gelanceerd misschien?

Firestone
22 mei 2010, 07:23
Wat de tweede vraag betreft: ik denk het niet. Ik heb eigenlijk zelfs geen weet van dergelijke oproepen, behalve van politici zelf (bv. Erik De Bruyn die oproept om Rudi Kennes in de Kamer te stemmen). Zijn er voor de komende verkiezingen al dergelijke oproepen (van niet-politici) gelanceerd misschien?
Filmmaker Jan Verheyen roept op om op Vlaams Belang, N-VA of LDD te stemmen (http://forum.politics.be/showthread.php?t=138778)

Firestone
29 mei 2010, 07:44
Idem. Bij mij staat het VB op de derde plaats. :|Hoe ga je dit verwerken?
Voetbedevaart naar Scherpenheuvel? 2 jaar als vrijwilliger in Noord-Korea gaan werken? ...

Pølle
29 mei 2010, 16:49
Hoe ga je dit verwerken?
Voetbedevaart naar Scherpenheuvel? 2 jaar als vrijwilliger in Noord-Korea gaan werken? ...

Een gedegen portie Chimay Tripels, Westmalle Tripels, La Chouffes en Malheurs zal wel volstaan, dank u. Overigens denk ik dat de post van Herr Oberst aldaar - over de 'neoliberale' agenda van het VB - wel een en ander kan verklaren.

Firestone
29 mei 2010, 19:05
Stel dat er morgen een enorm exploiteerbaar aardgasveld in Wallonië wordt ontdekt.

Welke gevolgen zal dat hebben op de Vlaamse en Waalse politiek?

Steben
29 mei 2010, 19:09
Zeg je ooit dat je niet jaloers bent terwijl dat uiteraard een leugen is?

Steben
29 mei 2010, 19:10
Waarom is altruïsme/hulpverlening volgens jou niet egoïstisch?.

Pølle
31 mei 2010, 03:35
Stel dat er morgen een enorm exploiteerbaar aardgasveld in Wallonië wordt ontdekt.

Welke gevolgen zal dat hebben op de Vlaamse en Waalse politiek?

'k Weet het zo niet. Ik denk dat de Vlamingen wel nog steeds geneigd zijn om te opperen voor meer bevoegdheden; anderzijds zal het centennationalisme (zie subform Links) wel een flinke knauw krijgen - en dat die vorm van nationalisme maakt toch een groot deel uit van het Vlaams nationalisme in het algemeen (zoals het zich hier en nu voordoet althans).

De Walen zullen allicht ook wat inschikkelijker worden om bevoegdheden meer te splitsen. :p

Kortom, ze zullen wat meer naar elkaar groeien, zeker? 'k Weet het niet zo hoor; ik zie BDW Elio nog niet pijpen, dat niet.

Sorry voor de platvoersheid.

Pølle
31 mei 2010, 03:37
Waarom is altruïsme/hulpverlening volgens jou niet egoïstisch?.

Omdat dat in de definitie van altruïsme besloten ligt. Ik denk dat ik weet waar je naartoe wilt. Inderdaad volgt altruïsme goeddeels uit de gevoelens van voldoening die eraan verbonden zijn, maar dat geldt voor egoïsme evengoed. Dat is niet het kenmerkende ervan.

Pølle
31 mei 2010, 03:45
Zeg je ooit dat je niet jaloers bent terwijl dat uiteraard een leugen is?

In het leven van alledag ben ik zelden of nooit jaloers. Ik zou niet weten op wie, of waarom. Af en toe verval ik weleens in min of meer utopische dromerijen over hoe het zou zijn om pakweg een geniaal muzikant/academicus/schrijver/journalist te zijn, maar dat is meer een gezonde bewondering voor dat volkje, en bovendien ben ik nog jong: het leven ligt nog voor me, en mijn genialiteit zal te gepasten tijde wel een weg naar buiten weten te vinden (haha :-D).

Jaloezie lijkt me meer iets als het recht van anderen op wat het ook mag zijn te ontkennen, en dat recht onterecht zelf claimen. Maar voor wat hoort wat; zo werkt het simpelweg niet.

Voltian
1 juni 2010, 22:54
Beste vakantiebestemming ooit?
Waar ga je deze zomer? (ga je deze zomer?)

Pølle
2 juni 2010, 00:20
Beste vakantiebestemming ooit?
Waar ga je deze zomer? (ga je deze zomer?)

Barcelona of de, euh, ardennen. :-)
Ben niet zo'n reiziger; als je tripjes naar de ardennen of verplichte reizen (school vroeger, of met de ouders vroeger) niet meetelt, ben ik nog maar één keertje op reis geweest.

Misschien een weekje trekken in Frankrijk.

Voltian
4 juni 2010, 09:50
Wat ligt er de laatste tijd regelmatig in uw cd-/mp3-speler?

Pølle
4 juni 2010, 14:28
Wat ligt er de laatste tijd regelmatig in uw cd-/mp3-speler?

M'n cd-speler gebruik ik zelden of nooit; een mp3-speler heb ik niet.

Maar op m'n computer staat Frank Zappa de laatste tijd wel vaak op.

Firestone
17 juni 2010, 13:41
Wat consulteer je zoal vaak als student?

Pølle
17 juni 2010, 16:13
Wat consulteer je zoal vaak als student?

Sorry, even uit het oog verloren. Zie forumquiz. Is ondertussen wel al opgelost.

Andy
17 juni 2010, 19:03
Welke non-fictie ben je aan het lezen, las je recent of zou je nog willen lezen?

Pølle
17 juni 2010, 19:13
Welke non-fictie ben je aan het lezen,

Hopen cursussen joh.

las je recent

Hopen cursussen joh.

of zou je nog willen lezen?

Friedrich Nietzsche - Genealogie der moraal
Nicolas Rose - The powers of freedom
Rolf Wiggershaus - The Frankfurt School
Nog iets van Foucault maar ik weet nog niet wat.

;)

Andy
17 juni 2010, 19:34
Hopen cursussen joh.

Hopen cursussen joh.
Ik zou het gevoel moeten kennen, maar ben onlangs zelf aan een nieuw boek gestart... dus ja.

Friedrich Nietzsche - Genealogie der moraal
Nicolas Rose - The powers of freedom
Rolf Wiggershaus - The Frankfurt School
Nog iets van Foucault maar ik weet nog niet wat.

;)
Ziet er me wel interessant uit. Als het een troost kan zijn: de zomer komt er bijna aan, en dan zal je die hopelijk wel kunnen lezen.

Pølle
17 juni 2010, 19:44
Ik zou het gevoel moeten kennen, maar ben onlangs zelf aan een nieuw boek gestart... dus ja.

Bent gij student? :-o Wat studeert ge dan?
Jij bent niet de man in jouw afbeelding?

Ziet er me wel interessant uit. Als het een troost kan zijn: de zomer komt er bijna aan, en dan zal je die hopelijk wel kunnen lezen.

Dat is de bedoeling, ja. Maar ik neem me wel vaker voor om wat meer te lezen en eigenlijk komt daar bitter weinig van in huis. Ik lees eigenlijk erg weinig. Maar dit keer gaat het wel lukken. ;)

Andy
17 juni 2010, 19:52
Bent gij student? :-o Wat studeert ge dan?
Jij bent niet de man in jouw afbeelding?

:D
Mijn avatar is een afbeelding van Chossudovsky, een Canadees economieprofessor die regelmatig zinvolle dingen zegt over internationale politiek.

Momenteel studeer ik TEW, maar ik heb voordien geschiedenis gestudeerd (en ook wel gewerkt).

Dat is de bedoeling, ja. Maar ik neem me wel vaker voor om wat meer te lezen en eigenlijk komt daar bitter weinig van in huis. Ik lees eigenlijk erg weinig. Maar dit keer gaat het wel lukken. ;)
Zelfde gevoel hier. Als ik een paar boeken gelezen heb, dan groeit mijn 'te lezen'-lijstje met een veelvoud daarvan aan. Maar ach, een zeventigjare kennis van mij vertelde me dat ook zij nog massa's boeken te lezen had. Nu ze op pensioen is, heeft ze wat meer tijd om in haar hangmat te lezen. Ik heb dus nog wel wat tijd om leesachterstand in te halen. En jij normaliter ook.

Firestone
17 juni 2010, 21:47
Lees je ook fictie, en zo ja, welke genre(s)?

Pølle
18 juni 2010, 00:34
:D
Mijn avatar is een afbeelding van Chossudovsky, een Canadees economieprofessor die regelmatig zinvolle dingen zegt over internationale politiek.

Die afbeelding past nochtans bij de toon van uw berichten.

Momenteel studeer ik TEW, maar ik heb voordien geschiedenis gestudeerd (en ook wel gewerkt).

Ouwe knar? ;)

Ik had me u altijd voorgesteld als iemand die toch, euh, enige maturiteit heeft. Zoals die afbeelding dus. Vroeger dacht ook iedereen hier dat lombas geen broekventje was. Helaas. :p

Geen idee hoe oud ik je nu moeten schatten.

Zelfde gevoel hier. Als ik een paar boeken gelezen heb, dan groeit mijn 'te lezen'-lijstje met een veelvoud daarvan aan.

Ik geraak meestal niet voorbij de eerste vijftig pagina's hoor. :oops:

Pølle
18 juni 2010, 00:40
Lees je ook fictie, en zo ja, welke genre(s)?

Ik zou het graag ook wat meer doen, maar het komt er zelden of nooit van. Hooguit twee boeken per jaar. Ik vind dan ook dat er ontstellend weinig goeie boeken zijn: ofwel is er geen verhaal, of het wordt erg lang uitgesponnen (Grunberg bv., al kon ik die toch ietwat appreciëren), ofwel is het slecht geschreven (dat weet ik al na één pagina, en geldt voor 99% van de boeken :p).

Het interessants vind ik boeken met een ietwat filosofische inslag en/of een originele schrijfstijl. Voor het eerste, zie Dostojevski; voor het tweede, zie J.M.H. Berckmans.

De man zonder eigenschappen ligt ook al lang op zich te wachten, maar het lijkt me ook niet bijster goed geschreven.

Firestone
3 juli 2010, 07:14
Welke pretparken heb je al bezocht?
Wanneer was dat voor het laatst?
Wat vond je van de ervaring?

Pølle
3 juli 2010, 14:42
Welke pretparken heb je al bezocht?
Wanneer was dat voor het laatst?
Wat vond je van de ervaring?

Walibi, Bobejaanland, Efteling.

Geen idee. Tien jaar geleden of zo?

Toen, çava nog wel.

nubian
4 juli 2010, 09:02
Bonjour Polle;-)

Wie zou je voor één week willen zijn en waarom?

Pølle
5 juli 2010, 16:31
Bonjour Polle;-)

Wie zou je voor één week willen zijn en waarom?

Firestone. Dan duurt de week wat langer. ;)

En even serieus: misschien wel Richard D. James. Een uitzinnige menigte van goeie muziek voorzien lijkt me wel tof. 8-)

nubian
6 juli 2010, 08:36
Firestone. Dan duurt de week wat langer. ;)

En even serieus: misschien wel Richard D. James. Een uitzinnige menigte van goeie muziek voorzien lijkt me wel tof. 8-)

Je mag van mij gerust langer blijven als je voor mij 'ON' live speelt:-P

Pølle
6 juli 2010, 14:51
Dat zal ik zeker doen. ;)

nubian
11 juli 2010, 21:05
Als wie of wat ga jij verkleed naar een verkleed bal ?

Pølle
11 juli 2010, 23:40
Als wie of wat ga jij verkleed naar een verkleed bal ?

Als Polle. ;)

Firestone
12 juli 2010, 06:34
Als Polle. ;)Hoe zorg je er dan irl voor dat die kogel netjes voor je mond blijft hangen? :?

Pølle
12 juli 2010, 11:08
Hoe zorg je er dan irl voor dat die kogel netjes voor je mond blijft hangen? :?

Kogel? :?
Dat is een pil.

En ik bedoelde dat ik gewoon als mezelf zou gaan.

Firestone
12 juli 2010, 11:11
Kogel? :?
Dat is een pil.Ah juist, heb dus jouw avatar steeds verkeerd geïnterpreteerd.

Pølle
27 juli 2010, 00:59
Ah juist, heb dus jouw avatar steeds verkeerd geïnterpreteerd.

Voor alle duidelijkheid: die avatar was een afbeelding die deel uitmaakte van een reeks (ik denk dat 't een wedstrijd was) die werd uitgegeven naar aanleiding van 40 jaar 1968. Er werden toen heel wat afbeeldingen ingezonden met een up-to-date maatschappijkritisch gehalte. Die pil verwijst dus naar de medicalisering van ons maatschappij: neem een pilletje en alles is weer in orde (ADHD, depressie ... anyone?).

Voltian
19 augustus 2010, 15:12
goesting om te schaken?; ik verveel me mateloos.

Pølle
19 augustus 2010, 15:20
Nope, ik moet studeren. Zo dadelijk eens beginnen zie.

knipptics
25 augustus 2010, 17:25
Ik volg de politieke berichtgeving eigenlijk nog amper, omdat ze zo weinig kwaliteitsvol is. Steeds krijg je het nieuwste nieuws voorgeschoteld, waarbij het totaalplaatje uit het zicht verdwijnt. Van enige analyse is ook nog amper sprake.

Acht je het mogelijk p.be te transformeren tot een site waar een aantal interessante politieke waarnemers in een soort team effort een poging doen om die ontbrekende 'totaal'analyse te maken.

Interessant in de zin van 'niet echt passend in het politieke circuit'.

Pølle
26 augustus 2010, 16:49
Moet je aan de beheerders vragen he. In principe is het mogelijk, maar ik zie het niet direct gebeuren. Maar ik kom ook nooit op de frontpage dus eigenlijk weet ik niet goed wat daar zo gebeurt.

En vind ze ook maar eens, die interessante waarnemers. Ken jij iemand die pakweg dat gedoe in het Midden Oosten op een bevattelijke manier kan uitleggen? Niemand snapt er nog iets van, en journalisten nog het minst.

koe de poing
26 augustus 2010, 18:54
Stel dat je staatshoofd bent en in de volgende situatie komt :
er zitten 20 mijnwerkers na een ongeluk ondergronds gevangen en het is een ontzaglijke operatie om ze vrij te krijgen. Het kost je maanden om ze te bevrijden, maar je weet wel dat ze quasi zeker succesvol is. De redding kost echter belachelijk veel, bv. 20 miljard euro, waardoor je je staatskas volledig failliet maakt om ze te redden en je het land in ontieglijke problemen brengt.

Wat doe je ?

koe de poing
29 augustus 2010, 20:23
niet veel precies

Pølle
30 augustus 2010, 00:45
Stel dat je staatshoofd bent en in de volgende situatie komt :
er zitten 20 mijnwerkers na een ongeluk ondergronds gevangen en het is een ontzaglijke operatie om ze vrij te krijgen. Het kost je maanden om ze te bevrijden, maar je weet wel dat ze quasi zeker succesvol is. De redding kost echter belachelijk veel, bv. 20 miljard euro, waardoor je je staatskas volledig failliet maakt om ze te redden en je het land in ontieglijke problemen brengt.

Wat doe je ?

Geld inzamelen en de actie ondernemen.

:/

Jij laat ze stikken?

niet veel precies

Ik check dat hier ook niet elke dag he. Zo verslaafd aan p.be ben ik ook niet.