PDA

View Full Version : Die zielige Palestijnen...


Pagina's : [1] 2 3

liberalist_NL
16 mei 2010, 16:33
Hebben kennelijk geen gebrek aan plezier. http://www.yellowpages.com.ps/category/playgrounds-and-amusement-parks/3/Mjk4NV9fX0FsbF9fX18gXw==/
6 pagina's aan pretparken en amusement. Wat een hel om in te leven, je zou er haast stenen van gaan gooien.

ShoshannaKimberley
16 mei 2010, 16:47
Hebben kennelijk geen gebrek aan plezier. http://www.yellowpages.com.ps/category/playgrounds-and-amusement-parks/3/Mjk4NV9fX0FsbF9fX18gXw==/
6 pagina's aan pretparken en amusement. Wat een hel om in te leven, je zou er haast stenen van gaan gooien.


Amai 8O

En zeggen dat de EU daar miljoenen euro's per jaar naartoe stuurt voor 'noodhulp'.

Jawadde, en wij hebben hier Bellewaerde en Walibi en dat is het zo'n beetje.

Hier een link met video en fotokes (pas op niet voor gevoelige kijkers!): Schandalige toestanden in Ramallah!

http://www.yellowpages.com.ps/profile/NTk3NQ==/Ein-Almarj-Tourist-Resort.html#PHT

Europahater
16 mei 2010, 16:49
Zij hebben alles om gelukkig te zijn maar hun geloof in de Satanische sekte (P)islam zorgt ervoor dat ze zich als honden met hondsdolheid gaan gedragen. Aangewakkerd dan nog door hun haatzenders gaan ze volledig door het lint. Hun kinderen voeden ze op om zoveel mogelijk Joden te vermoorden. Dieptriest inderdaad...

ShoshannaKimberley
16 mei 2010, 16:51
http://www.yellowpages.com.ps/profile/NTk3NQ==/Ein-Almarj-Tourist-Resort.html#PHT

Bekijk de video, al dat water tekort zorgt voor zéér veel ellende in Ramallah!

PS: Goeie vondst van liberalist: de officiële Gouden Gids genaamd "Palestine Business Directory", met o.a. 35 pretparken in Ramallah en 19 in Nabloes! :-D

Europahater
16 mei 2010, 16:52
Maar water voor hun zwembaden hebben ze wel.....:-D:-D

Antman
16 mei 2010, 16:59
Hebben kennelijk geen gebrek aan plezier. http://www.yellowpages.com.ps/category/playgrounds-and-amusement-parks/3/Mjk4NV9fX0FsbF9fX18gXw==/
6 pagina's aan pretparken en amusement. Wat een hel om in te leven, je zou er haast stenen van gaan gooien.

Weer een propagandistische post. Wederom: foto's, adressen enzovoort zeggen een beetje tot niets.
Een foto waarin de Palestijnen gelukkig worden getoond op de foor zegt niets over de algemene toestand in het land, alleen dat de Palestijnen op de foto blij waren op dat en alleen dat moment.
Jullie zullen echter met andere bewijzen moeten komen hoor.

Wat een logica op dit forum...

Antman
16 mei 2010, 17:00
Maar water voor hun zwembaden hebben ze wel.....:-D:-D

En hoe ziet de huidige toestand van de zwembaden er nu uit?

Antman
16 mei 2010, 17:04
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/05/16/1274016937-860.jpg

Het bewijs voor de opwarming van de aarde! :-D

Antman
16 mei 2010, 17:06
The higher one's intelligence or education level, the less one is likely to be religious or hold beliefs of any kind.

Ik mag dan aannemen dat je oftewel een laag IQ hebt, oftewel een lage opleiding hebt genoten, oftewel een laag IQ en een lage opleiding hebt genoten?

liberalist_NL
16 mei 2010, 17:09
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/05/16/1274016937-860.jpg

Het bewijs voor de opwarming van de aarde! :-D

In 2007, the economy in the West Bank improved gradually. Economic growth for the occupied areas reached about 4-5% and unemployment dropped about 3%. Israeli figures indicated that wages in the West Bank rose more than 20% in 2008 and trade rose about 35%. Tourism in Bethlehem increased to about twice its previous levels, and tourism increased by 50% in Jericho. [14]

The International Monetary Fund report for the West Bank forecasted a 7 percent growth rate for 2009. Car sales in 2008 were double those of 2007. The first planned Palestinian city named Rawabi will be built north of Ramallah, with the help of funds from Qatar.[15] The Israeli military removed its checkpoint at the entrance of Jenin in a series of reductions in security measures. [16]

___________

Met de Gazastrook gaat het vanzelfsprekend slecht maar dat komt dan ook door het bommengooien. Je kunt jezelf als land moeilijk laten kapotbombarderen.

styllo_ben
16 mei 2010, 17:19
misselijkmakende propaganda.

willen jullie nu beweren dat alles koek en ei is in Gaza? Dat er geen leed en onrecht is? Dat het daar een vakantieland is?

suqar_7loe
16 mei 2010, 17:25
Boek u een vlucht richting Gaza...

ShoshannaKimberley
16 mei 2010, 17:27
Het is erg amusant een keer te browsen in de Palestijnse Gouden Gids.

Ik zie niet in waarom een Gouden gids 1) propaganda 2) leugenachtig zou zijn. Kijk maar naar de websites, die worden keurig ge-update. Of geef uw broeders ginds een telefoontje als je het niet gelooft!

Zo ontdekte ik dat er 123 zwembaden zijn, en bijvoorbeeld dit resortje in Jenin... daar kan geen Center Parks aan tippen:

http://www.haddadtourismvillage.com/

Allez, probeer nu toch eens open minded te zijn! Die Palestijnen die trekken hun plan prima!

Maar het is en blijft triest, al dat gebrek aan voedsel en water en alles. :cry:

suqar_7loe
16 mei 2010, 17:32
Het is erg amusant een keer te browsen in de Palestijnse Gouden Gids.

Ik zie niet in waarom een Gouden gids 1) propaganda 2) leugenachtig zou zijn. Kijk maar naar de websites, die worden keurig ge-update. Of geef uw broeders ginds een telefoontje als je het niet gelooft!

Zo ontdekte ik dat er 123 zwembaden zijn, en bijvoorbeeld dit resortje in Jenin... daar kan geen Center Parks aan tippen:

http://www.haddadtourismvillage.com/

Allez, probeer nu toch eens open minded te zijn! Die Palestijnen die trekken hun plan prima!

Maar het is en blijft triest, al dat gebrek aan voedsel en water en alles. :cry:

Je hebt natuurlijk altijd egoïsten; ook onder de Palestijnen... Baden, terwijl de joden massamoorden verrichten. Onbegrijpelijk.

Europahater
16 mei 2010, 17:34
Welke "massamoorden"????8O

suqar_7loe
16 mei 2010, 17:35
Welke "massamoorden"????8O

Wil je een zakdoek voor uw neus? Ik ruik joods bloed.

Europahater
16 mei 2010, 17:38
Ik ruik iets anders. :lol: De ongewassen profeet Mohammed. En stinken man???O N G E L O O F E L I J K!!!!!!:rofl::rofl:

liberalist_NL
16 mei 2010, 17:40
Europeanen zijn geïndoctrineerd in de gedachte dat de Israëliërs doen aan de Palestijnen, wat hen zelf overkomen is. Dat is natuurlijk bullshit. De Gaza-oorlog en al het andere geweld zijn van verdedigend karakter. Niets zoals de Holocaust. Ook qua getallen of percentages komt men daar niet eens in de buurt.

suqar_7loe
16 mei 2010, 17:46
Ik ruik iets anders. :lol: De ongewassen profeet Mohammed. En stinken man???O N G E L O O F E L I J K!!!!!!:rofl::rofl:
Grappig hé. Kom me anders even kietelen?

Wat heeft Mohammed (vzmh) hier mee te maken? Kom met iets beters en originelers af want je begint saai te worden, Europahater.

Europahater
16 mei 2010, 17:47
Als jij van die lullige antwoorden neerpent schrijf ik lullige antwoorden terug....

suqar_7loe
16 mei 2010, 17:51
Als jij van die lullige antwoorden neerpent schrijf ik lullige antwoorden terug....


Antwoorden? Nergens heb ik jou een vraag zien stellen hoor.

roger verhiest
16 mei 2010, 17:52
Europeanen zijn geïndoctrineerd in de gedachte dat de Israëliërs doen aan de Palestijnen, wat hen zelf overkomen is. Dat is natuurlijk bullshit. De Gaza-oorlog en al het andere geweld zijn van verdedigend karakter. Niets zoals de Holocaust. Ook qua getallen of percentages komt men daar niet eens in de buurt.

Weet U de "palestijnen" die vanuit Gaza raketten afvuren op het aangrenzende israëlische gebieden, zijn die mensen die eerder zelf in dat gebied woonden....Het is alsof de belgen Noord-Brabant zouden "veroveren"
en het kolonizeren alle "autochtone" Noordbrabanters verjagend naar "boven de Moerdijk". Ik denk dat zelfs de kleinkinderen van die verjaagden nog wel een beetje "pissig" zouden zijn.

Onafgezien daarvan moet er op een of andere wijze tot een vrede gekomen worden. In de recente uitzendingen op de VRT over dciverse Godsdiensten
was er bv. een uitzending die het "lot" schilderde van bekeerde Joden ie. mensen van niet-joodse afkomst die met een aan bekeerlingen zeer eigen zijnd enthoesiasme de Oostelijke Jordaanoever en de nieuwe israëlische nederzettingen bevolken. Zelf leerde ik tijdens een recent E-o kongres een "bekeerde" japanner kennen (dus nu een jood) , enthoesiast lid van de wereldwijd verspreide jiddische kultuur die o.a. met klem de mogelijkheid ointkende als zouden arabieren de door Zamenhof ontwikkelde taal Esperanto kunnen omarmen en zo van die kletspraat die volkomen tegenstrijdig is aan het principe "krei ponoj inter popoloj"...

Kortom : de fouten uitsluitend aan één kant van de barrière leggen lijkt me nogal simplistisch ; het lijkt me nuttiger om een gemeenschappelijke basis te vinden
zoals in een nederzetting in Israël zelf waar zowel Moslims als Joden in vrede kunnen samenleven.

Dub
16 mei 2010, 18:04
Dat zijn pretparken gebouwd door buitenlanders die daar goedkoop een resort komen neerplanten om dan alle winst voor zichzelf te houden.

RodeLantaarn
16 mei 2010, 18:05
Hebben kennelijk geen gebrek aan plezier. http://www.yellowpages.com.ps/category/playgrounds-and-amusement-parks/3/Mjk4NV9fX0FsbF9fX18gXw==/
6 pagina's aan pretparken en amusement. Wat een hel om in te leven, je zou er haast stenen van gaan gooien.

Ik weet het, u verkiest liever kogels om een argument af te handelen.
Hypocriet doen om uw geloofwaardigheid te behouden, gebaseerd op leugens en propaganda. Maar goed.

RodeLantaarn
16 mei 2010, 18:06
Als jij van die lullige antwoorden neerpent schrijf ik lullige antwoorden terug....

Heb jij ooit al iets anders gepost dan lullig?

Dub
16 mei 2010, 18:11
Tik op google eens "gazastrook" in en klik dan op "afbeeldingen".
Wat een hel om in te leven.

ShoshannaKimberley
16 mei 2010, 18:57
Ik zou u niet aanraden om hetzelfde te doen met als google woord 'Molenbeek' want je zou kunnen verschieten.

PS ik heb nog wat in de Palestinian Business Directory gebladerd en viel op 'Supermarkets':

Ramallah telt maar 215 supermarkten en
Nabloes 143

Wat een ellende

:cry: vast allemaal leeg en telefoonnummers buiten werking.

Zeker een oud telefoonboek van voor 1948 :|

http://www.yellowpages.com.ps/search/c3VwZXJtYXJrZXQ=/search.html

Ah wacht, ge kunt ook op 'Gaza' zoeken, en daar krijgt men maar drie paginas vol van supermarkten

ziet dat af die misère : http://www.yellowpages.com.ps/search/c3VwZXJtYXJrZXRfMTVfMF8gXzBfIF8gXyBfIF9nYXphX18=/search.html

atmosphere
16 mei 2010, 19:11
Isreals acties tegen de Palestijnen zijn gewoon niet meer rationeel te verdedigen.

http://www.youtube.com/watch?v=ynWjYHP91gA&feature=related

Israelische soldaat speaks out :

http://www.youtube.com/watch?v=GhqTqusWPaE&feature=fvsr

Ga dit maar eens goedpraten !!

http://www.youtube.com/watch?v=l0aEo59c7zU&feature=related

En dan vreemd vinden dat er haat is ontstaan jegens Israel

ShoshannaKimberley
16 mei 2010, 19:21
Allez Atmosfeer.

We zien hier aan het tonen hoe goed en slim en ondernemend de Palestijnen zijn en hoe ze hun arme economie er bovenop helpen met vakantie resorts, pretparken, hotels, zwembaden en supermarkten, met behulp van de Palestinian Business Directory, en is het nog niet goed!

Hebt ge het echt nodig dat uw broeders gezien worden als arme schapen/slachtofferkes zonder trots of enige capaciteiten om zich er uit te werken?

Dat getuigt niet van veel respect vind ik.

Zo werd het Joodse volk ook liever gezien als gedwee slachtofferig vee voor de nazi's, liever dan als een fier volk dat zich verdedigt en beschermt zoals de Israëli's dat nu doen.

Kunnen jullie niet beter alles eraan doen opdat die Palestijnen uit dat "zielige slachtoffer" imago geraken en werkelijk een land opbouwen zoals de Israëli's dat op verbazende wijze hebben gedaan en van een lomp stuk woestijn dat niemand wilde een goeddraaiend en hardwerkend land te maken?

Allez, een beetje fierheid en waardigheid voor de Palestijnen aub!

atmosphere
16 mei 2010, 19:30
Dit heeft allemaal niets te maken met een Imago probleem en al helemaal niets met de tweede wereld oorlog.

Zie de derde video : Heeft totaal niets van doen met Israels zelfverdediging!!

http://www.youtube.com/watch?v=l0aEo59c7zU&feature=related

En maar denken dat het puur om godsdienst gaat . Deze video laat zien dat het niet zo vreemd is dat er zelfmoord terroristen opstaan die Israel het liefst vernietigd zien.

atmosphere
16 mei 2010, 19:38
Hebt ge het echt nodig dat uw broeders gezien worden als arme schapen/slachtofferkes zonder trots of enige capaciteiten om zich er uit te werken?

Ja, dat is hard nodig inderdaad, zij staan immers tegenover een machtig leger dat nog eens gesteund wordt door een nog machtiger leger.


Zo werd het Joodse volk ook liever gezien als gedwee slachtofferig vee voor de nazi's, liever dan als een fier volk dat zich verdedigt en beschermt zoals de Israëli's dat nu doen.


Dan hebben de Palestijnen hetzelfde recht op zelfverdediging, en zijn hun aanslagen net zo goed gerechtvaardigd

Als we uw redenering ff aanhouden dan.

suqar_7loe
16 mei 2010, 19:46
Allez Atmosfeer.

We zien hier aan het tonen hoe goed en slim en ondernemend de Palestijnen zijn en hoe ze hun arme economie er bovenop helpen met vakantie resorts, pretparken, hotels, zwembaden en supermarkten, met behulp van de Palestinian Business Directory, en is het nog niet goed!

Hebt ge het echt nodig dat uw broeders gezien worden als arme schapen/slachtofferkes zonder trots of enige capaciteiten om zich er uit te werken?

Dat getuigt niet van veel respect vind ik.

Zo werd het Joodse volk ook liever gezien als gedwee slachtofferig vee voor de nazi's, liever dan als een fier volk dat zich verdedigt en beschermt zoals de Israëli's dat nu doen.

Kunnen jullie niet beter alles eraan doen opdat die Palestijnen uit dat "zielige slachtoffer" imago geraken en werkelijk een land opbouwen zoals de Israëli's dat op verbazende wijze hebben gedaan en van een lomp stuk woestijn dat niemand wilde een goeddraaiend en hardwerkend land te maken?

Allez, een beetje fierheid en waardigheid voor de Palestijnen aub!

Onder alle bezittingen op aarde is het hebben van een hart, de kostbaarste, als je dat maar wist. Hoop dat jij nooit zal ervaren wat deze (idd, zielige) Palestijnen moeten meemaken.

Europahater
16 mei 2010, 19:56
Dat ze eens beginnen met hun land op te bouwen,hun kinderen naar school toe te sturen inplaats van roepend en schreeuwend met AK-47,s te paraderen. Kunnen ze eindelijk eens iets betekenen in hun zielige leven....

F.Lurk
16 mei 2010, 19:58
Op dit eigenste moment net afgelopen: uitzending van Panorama (Canvas) over de kinderen van Gaza die getuigen hoe familieleden werden vermoord door Israëlisch geweld. Kinderen wier gezinnen niets te maken hadden met politiek of aanslagen, maar die door de zionistische oorlogsstokers gedood werden voor hun ogen. Het gevolg laat zich raden: verbittering, depressies en uiteindelijk de vastberaden wil om israëli's te doden uit wraak.


Het is hoog tijd dat Europa in haar geheel Israël niet langer als een gesprekspartner beschouwt maar als een oorlogszuchtig iets dat moet verdwijnen.

Europahater
16 mei 2010, 19:59
onze moslimvriend is ook al gearriveerd zie.....

F.Lurk
16 mei 2010, 20:00
onze moslimvriend is ook al gearriveerd zie.....

? Sinds wanneer ben ik nu een moslimvriend??? :rofl:

Europahater
16 mei 2010, 20:02
Iemand die de palestijnen steunt is voor mij een "moslimvriendje". Duidelijk zo man of heb je liever een tekening????

F.Lurk
16 mei 2010, 20:04
Iemand die de palestijnen steunt is voor mij een "moslimvriendje". Duidelijk zo man of heb je liever een tekening????

:rofl:
1) Palestijnen zijn een deelvolk van het Arabische volk en hebben recht op hun eigen land. Dat heeft niks met de islam te maken.
2) Toon gerust maar eens die tekening.

Europahater
16 mei 2010, 20:05
:rofl:
1) Palestijnen zijn een deelvolk van het Arabische volk en hebben recht op hun eigen land. Dat heeft niks met de islam te maken.
.

Dat hebben ze reeds. Het noemt Jordaniê.

suqar_7loe
16 mei 2010, 20:07
Iemand die de palestijnen steunt is voor mij een "moslimvriendje". Duidelijk zo man of heb je liever een tekening????
Man, watvoor een gedachtengang hou jij der op na zeg. Ge kunt ni anders dan zeiken over moslims. Ik neem het u alvast niet kwalijk, jodenvriendje.

Is het dan niet normaal dat mensen opkomen voor een bepaald volk die zoveel onrecht wordt aangedaan? Wat heeft religie hier weeral mee te maken? Of dit nu moslims, joden, hindoes, ... zijn. Dat maakt toch niks uit? Onrecht is onrecht en moet betreden worden...

atmosphere
16 mei 2010, 20:07
Iemand die de palestijnen steunt is voor mij een "moslimvriendje". Duidelijk zo man of heb je liever een tekening????

Lekker kortzichtig en kort door de bocht .

Antman
16 mei 2010, 20:08
In 2007, the economy in the West Bank improved gradually. Economic growth for the occupied areas reached about 4-5% and unemployment dropped about 3%. Israeli figures indicated that wages in the West Bank rose more than 20% in 2008 and trade rose about 35%. Tourism in Bethlehem increased to about twice its previous levels, and tourism increased by 50% in Jericho. [14]

The International Monetary Fund report for the West Bank forecasted a 7 percent growth rate for 2009. Car sales in 2008 were double those of 2007. The first planned Palestinian city named Rawabi will be built north of Ramallah, with the help of funds from Qatar.[15] The Israeli military removed its checkpoint at the entrance of Jenin in a series of reductions in security measures. [16]

___________

Met de Gazastrook gaat het vanzelfsprekend slecht maar dat komt dan ook door het bommengooien. Je kunt jezelf als land moeilijk laten kapotbombarderen.

"The West Bank - the larger of the two areas comprising the Palestinian Authority (PA) - experienced a limited revival of economic activity in 2009 as a result of inflows of donor assistance, the PA's implementation of economic reforms, improved security, and the easing of movement and access restrictions by the Israeli Government. Nevertheless, overall standard-of-living measures remain below those seen prior to the start of the second intifada in 2000. The almost decade-long downturn has been largely a result of Israeli closure policies - a steady increase in Israeli-imposed movement and access restrictions across the West Bank in response to security concerns in Israel - which disrupted labor flows, manufacturing, and commerce, both external and internal. "

(Bron: CIA).

Trouwens een economische groei wilt nog niet zeggen dat de algemene situatie er goed uit ziet.

En met de gazastrook gaat het inderdaad veel slechter (volgens diezelfde wiki). Dat komt naturlijk omdat Israël repressie daar veel harder is.

Antman
16 mei 2010, 20:13
Dat ze eens beginnen met hun land op te bouwen,hun kinderen naar school toe te sturen inplaats van roepend en schreeuwend met AK-47,s te paraderen. Kunnen ze eindelijk eens iets betekenen in hun zielige leven....

Dat kunnen (http://www.ifamericansknew.org/cur_sit/gazachildren.html) ze amper.

Antman
16 mei 2010, 20:14
onze moslimvriend is ook al gearriveerd zie.....

Ik ben een vriend van de Waarheid (met hoofdletter). Als dat synoniem staat voor moslimvriend, mij best... Maar ik probeer hier hoofdzakelijk een tegengewicht te bieden tegen het grote 'islam bashing'.

atmosphere
16 mei 2010, 20:36
Dat ze eens beginnen met hun land op te bouwen,hun kinderen naar school toe te sturen inplaats van roepend en schreeuwend met AK-47,s te paraderen. Kunnen ze eindelijk eens iets betekenen in hun zielige leven....

Alsof ze gewoon de mogelijkheid hebben om hun land op te bouwen onder deze omstandigheden.

Het Israelisch geweld is buiten alle proporties en bovendien ook gericht tegen burgers.

Steve_M
16 mei 2010, 20:45
Iemand die de palestijnen steunt is voor mij een "moslimvriendje". Duidelijk zo man of heb je liever een tekening????

Vroeger sprak men wel eens over een "Judenfreund" en in de VS over "nigger lovers". Je plaatst je met andere woorden moeiteloos tussen de lui die dat discours hanteerden. Proficiat!

ShoshannaKimberley
16 mei 2010, 20:45
Zie hier het Gazaanse telefoonboek:

http://www.yellowpages.com.ps/category/Playgrounds-and-Amusement-Parks/gaza/1/Mjk4NV8xNV8wXyBfMF9TZWFyY2ggQ2F0ZWdvcnlfXyBf/

En kom me niet vertellen dat dat van voor 1948 was, want toen hadden ze nog geen online Yellow Pages.

9 amusement parks en centers in Gaza.

En 104 supermarkten.

http://www.yellowpages.com.ps/category/Supermarkets/MzcyNV8xNV8wXyBfMF8gXyBfIF8=/

Wees toch blij! Ze doen ten minste iets goeds! Ze hebben te eten, en de kinderen hebben te spelen!

suqar_7loe
16 mei 2010, 21:02
Zie hier het Gazaanse telefoonboek:

http://www.yellowpages.com.ps/category/Playgrounds-and-Amusement-Parks/gaza/1/Mjk4NV8xNV8wXyBfMF9TZWFyY2ggQ2F0ZWdvcnlfXyBf/

En kom me niet vertellen dat dat van voor 1948 was, want toen hadden ze nog geen online Yellow Pages.

9 amusement parks en centers in Gaza.

En 104 supermarkten.

http://www.yellowpages.com.ps/category/Supermarkets/MzcyNV8xNV8wXyBfMF8gXyBfIF8=/

Wees toch blij! Ze doen ten minste iets goeds! Ze hebben te eten, en de kinderen hebben te spelen!Gewoon walgelijk, hoe jij de joden hier als slachtoffer bestempeld.

Echt, ik meen het: boek u een vlucht richting Palestina en kom dan even terug praten. Eens zien of je dan nog zo zult praten...

Tamam
16 mei 2010, 21:11
Je zou bijna zeggen dat men hier Palestijnen zelf nog geen water in hun mond gunt... Europhater: je zou je moeten schamen.

Antman
16 mei 2010, 21:24
Zie hier het Gazaanse telefoonboek:

http://www.yellowpages.com.ps/category/Playgrounds-and-Amusement-Parks/gaza/1/Mjk4NV8xNV8wXyBfMF9TZWFyY2ggQ2F0ZWdvcnlfXyBf/

En kom me niet vertellen dat dat van voor 1948 was, want toen hadden ze nog geen online Yellow Pages.

9 amusement parks en centers in Gaza.

En 104 supermarkten.

http://www.yellowpages.com.ps/category/Supermarkets/MzcyNV8xNV8wXyBfMF8gXyBfIF8=/

Wees toch blij! Ze doen ten minste iets goeds! Ze hebben te eten, en de kinderen hebben te spelen!

De vraag is hoe het er nu bij ligt. Ik heb is gewoon Tel Al-Hawa gegoogled (2de in jouw lijst), en ik vond toch minder goede berichten.

"Gaza - Ma'an - The embers of Tel Al-Hawa continue to burn. The smoke from the fire and concrete dust cloud the air, and carry the thick smell of burning and rotting bodies.

This street, up until Thursday was one of the most luxurious streets in Gaza City, built by the Palestinian Authority in the late 1990s.

Rather than flowers, glittering glass and stone a walk through Tel Al-Hawa two days after the Israeli invasion into the area, burnt cars with burned bodies, half demolished apartment towers and torn up roads are what greet passersby. The hospital is where most residents call home now."

Net zoals foto's zeggen adressen met het aantal amusenten parken niet veel over de situatie.

Europahater
16 mei 2010, 21:50
grote 'islam bashing'.

Daar zijn honderden reden voor en dat weet u ook. De koran is een vuilbak van verzinsels en leugens. En dat mag gerust gezegd worden.

Europahater
16 mei 2010, 21:53
Man, watvoor een gedachtengang hou jij der op na zeg. Ge kunt ni anders dan zeiken over moslims. Ik neem het u alvast niet kwalijk, jodenvriendje....

Dit doet me denken aan een duistere periode in de jaren '30.

Europahater
16 mei 2010, 21:55
Echt, ik meen het: boek u een vlucht richting Palestina en kom dan even terug praten. Eens zien of je dan nog zo zult praten...



http://www.mooivakanties.nl/images/impressie/jordanie/jordanie-algemeen-c.jpg


Ook een rondritje??? Met of zonder condoom......:rofl:

Tamam
16 mei 2010, 22:01
Gevoel voor humor is weer van top niveau.

ministe van agitatie
16 mei 2010, 22:54
We zien hier aan het tonen hoe goed en slim en ondernemend de Palestijnen zijn en hoe ze hun arme economie er bovenop helpen met vakantie resorts, pretparken, hotels, zwembaden en supermarkten, met behulp van de Palestinian Business Directory, en is het nog niet goed!

Ik heb voor dit soort berichten eigenlijk maar één woord: hasbara.

Ik weet best welk beeld u wil schetsen en ik weet ook dat u niet voor rede vatbaar bent. Maar u zal toch moeten erkennen dat het aanhalen van een aantal adressen uit een telefoonboek niet veel zegt over de reële situatie.

Ik woon in Antwerpen-Noord en als ik af ga op de opschriften op ramen en uithangborden, dan staan hier honderden 'supermarkten' op enkele straten. De eigenaars en uitbaters hebben ook allemaal naamkaartjes waarop fier de vermelding 'supermarkt' staat en ze sturen foto's naar hun land van herkomst om daar te melden dat ze uitbater/eigenaar van een supermarkt zijn. De naam 'supermarkt' staat dan voor een veredelde nachtwinkel.

Ik heb wat van de adressen en websites bekeken en ik ben niet verbaasd. Natuurlijk noemt iedereen die in de Westbank een zwembad annex speeltuin uitbaat dat een 'resort' en natuurlijk vind je daar luxehotels en bijhorende zwembaden. De Westbank is tenslotte Gaza niet.
Maar ook daar zijn nog altijd een paar speeltuinen, mensen proberen er het beste van te maken en ja, soms amuseren ze zich. Zoveel mogelijk. Zoals mensen altijd overal proberen te doen. En naar de buitenwereld scheppen mensen graag op over wat ze realiseren en in hun communicatie klinkt het allemaal wat grootser en chiquer dan het in realiteit is. Zoiets heet dan 'reclame' en 'PR'.

Wat zegt dat over de realiteit in Palestina? In Gaza? Niets. Wat zegt dat over de verhoudingen daar, over de houding van Israël en het zionisme en de impact van het zionisme op de Palestijnen en de regio? Niets. Over de oorlog tegen de Palestijnen in Gaza, over de dode kinderen en dode, onschuldige burgers? Niets.

Het is gelijkaardig aan het plaatsen van een poster die een symfonisch concert aankondigt in het Ghetto van Warschau. Zoiets ongeveer:

http://www.asjhip.org/cmsmadesimple/uploads/images/ringposter_resized.jpg

Met dat soort informatie kan je een topic starten dat aantoont dat joden in het ghetto over instrumenten beschikten, publieke concerten organiseerden en zelfs de beschikking hadden over schaars papier om affiches te drukken. Joden amuseerden zich in het ghetto! Zo erg kan de Jodenvervolging dus niet geweest zijn, toch? Er waren zelf winkels in het ghetto, theaters, bakkers, ...

Kunnen jullie niet beter alles eraan doen opdat die Palestijnen uit dat "zielige slachtoffer" imago geraken en werkelijk een land opbouwen zoals de Israëli's dat op verbazende wijze hebben gedaan en van een lomp stuk woestijn dat niemand wilde een goeddraaiend en hardwerkend land te maken?


Indien Israël de blokkades zou opheffen, de grensovergangen openzetten, handel, landbouw, visvangst en industrie toelaten, dan was Palestina vandaag natuurlijk een heel stuk welvarender dan het vandaag is. Indien Israël in Gaza geen 14,000 huizen, 220 fabrieken en 240 scholen had vernield, was Palestina vandaag natuurlijk een pak welvarender dan het vandaag is. Indien Israël grondstoffen, cement, bouwmaterialen, onderdelen in Gaza zou toelaten, dan zag de economie er in dat land heel anders uit.

Maar goed, u staart zich natuurlijk liever blind op reclame in de gele gids (want daarvoor dient de gele gids natuurlijk) dan de feiten en de realiteit onder ogen te zien. U hebt dus vanavond zeker niet gekeken naar Panorama op Canvas. Daarin kwam je het volgende te weten:

Ibrahim (11), Omsyatte (12) en broer en zus Mamoud (12) en Amal (9) zijn kinderen van Gaza. Toen Israël dik anderhalf jaar geleden de Gazastrook binnenviel zagen zij wat oorlog betekent: ze verloren hun huis, hun broer of zus, en misschien zelfs hun dromen. Panorama vroeg zich af hoe het is op speelplein Gaza en wat die oorlog met die kinderen doet.


Je kan nog altijd even kijken natuurlijk: http://www.canvas.be/canvasactua/panorama/panorama-165-speelplein-gaza/

Misschien voel je dan dezelfde emotie als die mij vanavond overviel: zum Kotzen, dat zijn die smerige joden.

Johan Bollen
16 mei 2010, 23:25
Dit doet me denken aan een duistere periode in de jaren '30.Uw mentaliteit �*s juist die van de jodenvervolger uit de jaren dertig. Ik dacht dat WO2 ons wat meer menselijkheid geleerd had.

Begrijp je dan niet waarmee je bezig bent als je langs de ene kant "moslimvriendje" zegt en langs de andere kant problemen hebt als iemand "jodenvriendje" zegt (als reaktie dan nog wel op uw "moslimvriendje")?

Herinner je...doe niet aan een ander wat je niet wil dat aan u gedaan wordt.

Antman
17 mei 2010, 07:01
Daar zijn honderden reden voor en dat weet u ook. De koran is een vuilbak van verzinsels en leugens. En dat mag gerust gezegd worden.

Het ene mag bekritiseerd worden, en het andere ook. Omdat het ene onterecht veel meer bekritiseerd wordt, mag er toch ook een tegengewicht geboden worden met het andere te bekritiseren?

Dub
17 mei 2010, 16:44
Dat ze eens beginnen met hun land op te bouwen,hun kinderen naar school toe te sturen inplaats van roepend en schreeuwend met AK-47,s te paraderen. Kunnen ze eindelijk eens iets betekenen in hun zielige leven....

Jij weet niet wat je zegt.

Europahater
17 mei 2010, 20:49
Lees eens een krant. Dat helpt.

suqar_7loe
18 mei 2010, 08:24
Lees eens een krant. Dat helpt.

Hopelijk helpt dit ook: http://goudengids.truvo.be/search/psychiater.html

Jij bent werkelijk ziek in je hoofd, doe er wat aan want je spoort niet.

garfield
18 mei 2010, 18:17
Weer een propagandistische post. Wederom: foto's, adressen enzovoort zeggen een beetje tot niets.
Een foto waarin de Palestijnen gelukkig worden getoond op de foor zegt niets over de algemene toestand in het land, alleen dat de Palestijnen op de foto blij waren op dat en alleen dat moment.
Jullie zullen echter met andere bewijzen moeten komen hoor.

Wat een logica op dit forum...

Een gouden gids pagina is meer dan een foto.
Dit kan 2 dingen zeggen. "de arme palestijntjes is de meest wanzinnig propaganda stunt van Eurabia" ofwel "Is er een enorm rijke palestijnse elite (Hamas en Fatah) die lak hebben aan het eigen volk en een permanente staat van conflict gebruiken om zichzelf te verrijken aan smokkel en zwarte markt"

liberalist_NL
18 mei 2010, 18:49
Vroeger sprak men wel eens over een "Judenfreund" en in de VS over "nigger lovers". Je plaatst je met andere woorden moeiteloos tussen de lui die dat discours hanteerden. Proficiat!

Europahater past daar zeker niet tussen. Europahater bedoelt met ''moslimvriendje'' de mensen die ontzettend xenofoob zijn (haten Joden, negers, homo's, etc...), maar voor moslims een uitzondering maken. Zo waren de nazi's vaak in samenwerkingsverband met Arabieren.

ShoshannaKimberley
18 mei 2010, 19:40
Speciaal voor de Minster van Agistatie:

Gaza: NEGENDE PLAATS ter wereld van de laagste dodentallen.

https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/rankorder/2066rank.html?countryName=Gaza%20Strip&countryCode=gz&regionCode=me&rank=214#gz

Amai, voor een genocide doen ze toch geen goed werk hé, die Israëli's. Ze zouden lessen kunnen nemen in het Oude Europa van tussen 1930 en 1945.
Ze zouden beter eens stoppen met het binnenhalen van Nobelprijzen en zich wat meer richten op de genocide die men hen in Europa zo hartstochtelijk toedicht!

Ah, maar wacht dat zijn maar cijfers en die bewijzen niks. (En wanneer het de Strijders van de Rechtvaardigheid zo uitkomt zal er gezegd worden dat foto's niets bewijzen, al naar gelang wat hen niet bevalt)!

:D :lol:

PS: niet kijken naar die link!! Allemaal zionistische propaganda! :D

atmosphere
18 mei 2010, 19:49
Een gouden gids pagina is meer dan een foto.
Dit kan 2 dingen zeggen. "de arme palestijntjes is de meest wanzinnig propaganda stunt van Eurabia" ofwel "Is er een enorm rijke palestijnse elite (Hamas en Fatah) die lak hebben aan het eigen volk en een permanente staat van conflict gebruiken om zichzelf te verrijken aan smokkel en zwarte markt"

Dus betreffende hotels en dergelijke zijn eigendom van Hamas en Fatah?

In elk arm land bestaan er ook rijken, hetgeen dus niet zeg dat het geen arm land is .

Overigens vrij logisch dat er in gebieden die aan de middelandse zee liggen touristische voorzieningen zijn.
Je ziet dit net zo goed bij arme landen aan de kusten elders in de wereld.

Het juist een bekend fenomeen dat kustplaatsen enorm welvarend ogen in de touristische delen van de stad terwijl er honderd meter verderop krottenwijken te vinden zijn (waar het grootste deel van de bevolking woont.)

Zo zou je ook dezelfde goudengids paginas van Rio de Janero kunnen gebruiken om aan te tonen hoe welvarend deze stad is !

Deze redeneringen hebben met de werkelijkheid echter bitter weinig van doen.

ShoshannaKimberley
18 mei 2010, 19:52
Een gouden gids pagina is meer dan een foto.
Dit kan 2 dingen zeggen. "de arme palestijntjes is de meest wanzinnig propaganda stunt van Eurabia" ofwel "Is er een enorm rijke palestijnse elite (Hamas en Fatah) die lak hebben aan het eigen volk en een permanente staat van conflict gebruiken om zichzelf te verrijken aan smokkel en zwarte markt"

Goed gezegd, Garfield.

Zo'n telefoonboek zegt wel degelijk véél meer dan foto's en daarin heeft je kameraad gelijk. Eén foto van een strand vol met spelende kinderen in de zon en badende mensen die lachen en plezier maken zegt héél weinig. :oops:
In feite zijn ze ongelukkig en miserabel en doen ze niets dan stenen gooien tegen stoute machtige militairen. Die foto's van volle marktkramen met fruit en groente zoals wij ze hier in België zelden zien dat is ook maar een momentopname. En al die mensen die daar lopen en inkopen doen dat is maar één keer per week. De rest van de tijd hebben ze niks, alleen maar honger.

Een telefoonboek, en dan vooral een online en constant ge-update Gouden Gids/Business Directory of Palestine, is zoals werkelijke cijfers: hoeveel supermarkten, hoeveel pretparken, hoeveel telefoonaansluitingen, enz.
Kortom: zoals statistieken maar dan nog échter.

En blijkbaar zijn er dat nogal wat. Voor zo'n minuscuul stukje 'openluchtgevangenis' zijn 109 supermarkten, hoe klein en MiddenOosters ook, een respectabel aantal.

Voor de Westbank is het nog beter, want daar heeft Ramallah alléén al 35 amusementsparken, en Jenin er een twintigtal. Niet slecht, vooral als men bedenkt dat we miljoenen Euro-Euro's per jaar sturen voor noodhulp.

atmosphere
18 mei 2010, 20:05
Nogmaals:

Het juist een bekend fenomeen dat er kustplaatsen zijn die enorm welvarend ogen in de touristische delen van de stad terwijl er honderd meter verderop krottenwijken te vinden zijn (waar het grootste deel van de bevolking woont.)

Zo zou je ook dezelfde goudengids paginas van Rio de Janero kunnen gebruiken om aan te tonen hoe welvarend deze stad is !

ShoshannaKimberley
18 mei 2010, 20:07
Ok deze CIJFERS zeggen je niks, Atmo?

Misschien één idee: een genocide in een concentratiekamp ziet er niet zo uit.

https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/rankorder/2066rank.html?countryName=Gaza%20Strip&countryCode=gz&regionCode=me&rank=214#gz

atmosphere
18 mei 2010, 20:12
http://ic2.pbase.com/g5/42/640942/2/68374448.NlHWP9o2.jpg

De bevolking van dit land heeft het zo te zien prima !

En het barst er van de supermarkten !!

kijk maar : http://ethiopiabook.com/commerce/supermarket/

atmosphere
18 mei 2010, 20:17
Ok deze CIJFERS zeggen je niks, Atmo?

Misschien één idee: een genocide in een concentratiekamp ziet er niet zo uit.

https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/rankorder/2066rank.html?countryName=Gaza%20Strip&countryCode=gz&regionCode=me&rank=214#gz


This entry gives the average annual number of deaths during a year per 1,000 population at midyear; also known as crude death rate. The death rate, while only a rough indicator of the mortality situation in a country, accurately indicates the current mortality impact on population growth. This indicator is significantly affected by age distribution, and most countries will eventually show a rise in the overall death rate, in spite of continued decline in mortality at all ages, as declining fertility results in an aging population.

atmosphere
18 mei 2010, 20:19
Wat heeft de huidige situatie in gaza te maken met concentratie kampen uit het verleden ? helemaal niets!

ministe van agitatie
18 mei 2010, 20:25
Speciaal voor de Minster van Agistatie:

Gaza: NEGENDE PLAATS ter wereld van de laagste dodentallen.

Ik weet niet goed wat u hiermee wil aantonen. Iets met cijfertjes, zonder twijfel. Wil u aantonen dat Israël Gaza niet is binnengevallen? Dat er geen 1500 doden zijn gevallen? Dat de toestand er rozengeur en maneschijn is?

Sta me toe de lijst wat kritisch te bekijken. Volgens die lijst doen landen als Australië, Nieuw Zeeland, Liechtenstein, Canada, Ierland, VSA, Luxemburg, Frankrijk, Zwitserland, Noorwegen, Slovakije, Japan, Verenigd Koninkrijk, Zweden, Denemarken en België het veel slechter dan Gaza wat betreft de deathrate. Dat zegt mijns inziens niet veel over Gaza maar alles over de lijst en de cijfers die over Gaza beschikbaar of meegedeeld zijn.

De lijst geldt overigens voor de eerste helft van 2009 en dus na de oorlog van Israël tegen Gaza.

De inleiding zegt ook:

The death rate, while only a rough indicator of the mortality situation in a country, accurately indicates the current mortality impact on population growth.

roodhaar
18 mei 2010, 20:39
Ik weet niet goed wat u hiermee wil aantonen. :

het lijkt me duidelijk datgene wat hetzelfde zionistisch crapuul steeds doet, namelijk ontkennen van hun walgelijke misdaden tot in het absurde, zeker nu israel na hun Gaza slachtpartij wereldwijd alle krediet verloren heeft en ze uitgelachen of uitgekotst worden als ze nog het eeuwig joods slachtoffer trachten te spelen.

Andy
18 mei 2010, 20:40
De lijst geldt overigens voor de eerste helft van 2009 en dus na de oorlog van Israël tegen Gaza.
Dat kan ook onmiddellijk de relatief lage mortaliteitsratio verklaren: als je lang genoeg de voedsel-, energie- en watervoorziening afsnijdt dan vervroeg je in zekere zin de natuurlijke mortaliteit: de zwakkeren en ouderen worden letterlijk weggeselecteerd, wat na zo'n oorlog kan leiden tot een lagere mortaliteitsgraad. Zo'n beetje zoals de hittegolf in 2004 in Frankrijk ook zorgde voor de sterfte van ouderen en zwakkeren, en dus aanleiding gaf tot een lagere natuurlijke mortaliteit na 2004.

ministe van agitatie
18 mei 2010, 20:43
Ok deze CIJFERS zeggen je niks, Atmo?

Misschien één idee: een genocide in een concentratiekamp ziet er niet zo uit.

https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/rankorder/2066rank.html?countryName=Gaza%20Strip&countryCode=gz&regionCode=me&rank=214#gz


http://ministerievanagitatie.files.wordpress.com/2009/01/humanitariancrisis.jpg?w=510&h=379

The United Nations Office for the Coordination of Humanitarian Affairs reported that the Gaza strip humanitarian crisis is significant and should not be understated. It also states that the situation is a "human dignity crisis" in the Gaza strip, entailing "a massive destruction of livelihoods and a significant deterioration of infrastructure and basic services". Fear and panic are widespread; 80 percent of the population could not support themselves and were dependent on humanitarian assistance.[154] The International Red Cross said the situation was "intolerable" and a "full blown humanitarian crisis."[385] The importation of necessary food and supplies continues to be blocked even after the respective ceasefires.[386] According to the World Food Programme, the UN's Food and Agriculture Organization and Palestinian officials, between 35% and 60% of the agriculture industry was wrecked. With extensive damage occurring to water sources, greenhouses, and farmland. It is estimated that 60% of the agricultural land in the north of the Strip may no longer be arable.[387][388] More than 50,800 Gazans were left homeless.[372] Extensive destruction was caused to commercial enterprises and to public infrastructure. According to Palestinian industrialists, 219 factories were destroyed or severely damaged during the Israeli military operation. They accounted as part of the 3% of industrial capacity that was operating after the Israeli blockade was imposed, which was mostly destroyed during the operation.[389]

atmosphere
19 mei 2010, 00:19
De gemiddelde leeftijd van Palestijnen ligt op 18 jaar !

liberalist_NL
19 mei 2010, 06:21
De gemiddelde leeftijd van Palestijnen ligt op 18 jaar !

Dankzij massageboortes, niet massasterfte.

liberalist_NL
19 mei 2010, 06:22
Ik weet niet goed wat u hiermee wil aantonen. Iets met cijfertjes, zonder twijfel. Wil u aantonen dat Israël Gaza niet is binnengevallen? Dat er geen 1500 doden zijn gevallen? Dat de toestand er rozengeur en maneschijn is?

Sta me toe de lijst wat kritisch te bekijken. Volgens die lijst doen landen als Australië, Nieuw Zeeland, Liechtenstein, Canada, Ierland, VSA, Luxemburg, Frankrijk, Zwitserland, Noorwegen, Slovakije, Japan, Verenigd Koninkrijk, Zweden, Denemarken en België het veel slechter dan Gaza wat betreft de deathrate. Dat zegt mijns inziens niet veel over Gaza maar alles over de lijst en de cijfers die over Gaza beschikbaar of meegedeeld zijn.

De lijst geldt overigens voor de eerste helft van 2009 en dus na de oorlog van Israël tegen Gaza.

De inleiding zegt ook:

Suck on that, Pallielovers... :-D

ShoshannaKimberley
19 mei 2010, 07:42
Ik nodig alle Rechtvaardige Strijders die niet geloven in cijfers en niet in beelden maar alleen in hun eigen fantasme uit om in de Online Businessdirectory (zie hierboven) eens op te zoeken hoeveel pret- en amusementsparken er wel zijn in buurlanden Syrië en Libanon

:-)

ministe van agitatie
19 mei 2010, 12:58
Ik nodig alle Rechtvaardige Strijders die niet geloven in cijfers en niet in beelden maar alleen in hun eigen fantasme uit om in de Online Businessdirectory (zie hierboven) eens op te zoeken hoeveel pret- en amusementsparken er wel zijn in buurlanden Syrië en Libanon

:-)

Hasbara:

If you have ever visited a blog or on-line discussion group on the Middle East you have doubtless had the misfortune to run into them.

They are known by the language they use: depraved sexual insults, bile, bigotry, threats, disinformation and character assassination. That’s right: I’m talking about “hasbarats,” zionist trolls who infect the Internet with hasbara, pro-Israel propaganda. Of course, mainstream media hasbarats have been around for decades, as have “hasbaratchiks,” fifth-columns in foreign governments who subvert national policies to serve Israel. The Internet, though, is the latest, some might say the greatest, propaganda playground, and Israel cannot cope with factual, passionate, well-documented stories that expose its war crimes and unrepentant criminality.

If you’ve come across a hasbarat, on-line or otherwise, you have learned that no amount of reasoned argument or intellectual maturity has any effect. That’s because hasbarats don’t care if they come across as ignorant, obnoxious, nasty or inane. All that matters for them is sabotaging criticism of Israel and support for Muslims. They're like anti-intellectual stink bombs: designed to cause maximum discomfort but have little if any real power.

This deliberate proliferation of on-line hasbarats raises two points. The first concerns why anyone would spend hours a day to prostitute themselves for Israel. Money, of course. Ilan Shturman, deputy director of the Israeli foreign ministry’s hasbara department (!), told an Israeli business newspaper in July that US$150,000 had been allocated for the first stage of a campaign to seed the Internet with hasbarats:

“Our people will not say: ‘Hello, I am from the hasbara department of the Israeli foreign ministry and I want to tell you the following.’ Nor will they necessarily identify themselves as Israelis. They will speak as net-surfers and as citizens, and will write responses that will look personal but will be based on a prepared list of messages that the foreign ministry developed.”

The second point is why Israel felt it had to resort to intellectual fraud on an international scale. The Internet has shown that Israel is a failed oppressor state that commits crimes against humanity as a matter of policy. The last straw for many was “Operation Cast Lead,” an act of such unspeakable unapologetic sadism that allusions to Nazi Germany are entirely appropriate.

Every day, it seems, the mythic foundations of Israel’s legitimacy—the holocaust, Jewish victimhood, Jewish “people,” Israeli “democracy,” “evil” Muslims—are exposed for all to see.

The weakness with this tactic, as you probably figured out, is that hasbarats will inevitably shout and whine themselves into irrelevance. Eventually, intelligent people will tune out the zionist boilerplate, the anti-Muslim smears, and the interminable drone about the holocaust. Already, the once-dreaded epithet “anti-Semite” has lost all significance, as if it ever had any, and the person who hurled it is more likely to be mocked than feared.

ShoshannaKimberley
19 mei 2010, 14:07
Wat knap zeg, Ministe van de Agistapo heeft een nieuw woord geleerd en is er erg fier op.

Hoe noemt men de propallie propaganda?

Pallywood? Die hebben prachtige produkties....

Fijn, dit geeft me de gelegenheid om te recapituleren en een bloemlezing te geven van de flinke stoten die Pallywood Productions allemaal uithaalt met Europees steungeld:

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:85BU_yciNzu2dM:http://www.solomonia.com/blog/images/2008/01/fauxdark1.jpg

Remember de 'POWER OUTAGE' waar ze dramatisch zitten te vergaderen bij kaarslicht - terwijl buiten de zon stralend schijnt en die angstvallig wordt buitengehouden :lol:

http://www.think-israel.org/jan08pix/gaza.hoax3.jpg

Pallywood beelden betekenen inderdaad NIKS en de Hamas zijn goeie mensen. Zoiets ziet men meteen. Israëli's zijn erg stout.

http://www.seraphicpress.com/images/PalestinianNaziSalute01.jpg

Pallywood Productions vliegen de wereld rond en verkopen als zoete broodjes:

http://wanderingjew.typepad.com/photos/uncategorized/pallywood1.jpg

en er wordt niet geaarzeld zelfs kinderen worden er in - HUN EIGEN - vuurlinie geworpen voor de beste scenes aller tijden: het overbekende schandaal van de de door eigen kogels gedode Mohammed Al Dura:

http://3.bp.blogspot.com/_dlHUXNR4dTA/SZnNCWAWOII/AAAAAAAAAik/dvdIcXyzCys/s320/alDurah.jpg

http://www.take-a-pen.org/images/Lies/Pallywood1.jpg

En hier de TOP van Pallywood, compleet met Special Effects, pure entertainment, omdat beelden absoluut NIETS betekenen:

http://www.youtube.com/watch?v=uL8ANySuSuk&feature=fvst

:oops::oops::oops:

ministe van agitatie
19 mei 2010, 14:30
Wat knap zeg, Ministe van de Agistapo heeft een nieuw woord geleerd en is er erg fier op.

Hoe noemt men de propallie propaganda?

U bent een zeer typerend voorbeeld voor de hasbara. Ik vraag me alleen af of u ervoor betaald wordt of u het uit ideologische overtuiging doet.

Indien het dat laatste is, wil ik graag weten welke ideologische overtuiging u aanhangt. Misschien kan u het ons een beetje uitleggen.

Ik ken en volg nogal wat Joodse schrijvers, kunstenaars, intellectuelen, filosofen, historici. Ik deel met die mensen een groot deel van de analyses die ze maken. Met name over de vervalsing van de Joodse geschiedenis en het concept Joodse volk, het onmenselijk karakter van het zionisme, de verwerpelijke verrechtsing en militarisering van Israël, het imperialistische karakter van de staat Israël en het verbond tussen de evangelische christenen en joodse zionisten.

Bij gelegenheid zal ik u wat namen van die Joodse schrijvers, kunstenaars, intellectuelen, academici en historici en hun standpunten meegeven. Maar graag had ik geweten wat uw ideologie terzake is en waarom u de waarheid dermate geweld wil aandoen om te verdedigen wat onverdedigbaar is.

VerenigdeNederlanden
19 mei 2010, 14:34
zie hier de ware reden waarom de palestijnen zo zielig zijn en het slecht hebben :

http://www.elsevier.nl/web/Opinie/Afshin-Ellian/264158/Waarom-Palestijnen-geen-eigen-staat-willen.htm

de palestijnen en vooral hamas willen geen vrede, dat is gelijk aan israel erkennen, en dat kan niet want alle joden moeten de zee ingedreven worden volgens onze hamas vriendjes.

ShoshannaKimberley
19 mei 2010, 14:45
8O:roll: Wat knap weer, Ministe van Agistapo, maar ik zal je een geheimpje verklappen: ALLE antisemieten hebben wel een "joodse vriend" en lezen boeken van Chomsky en Finkelstein.

En antisemitische 'Weg Met Ons' joden zijn er altijd geweest, en zijn de ergsten. Zo was er een monster in België tijdens WOII die afschuwelijke truukjes gebruikte om joden te verklikken bij de Duitsers en zich hiermee verrijkte.

Je mag die Weg-Met-Ons gasten, hoe kunstzinnig ze ook zijn, voor jezelf houden, ik heb er geen behoefte aan.

Het verschil tussen jou en mij is dat één van mijn beste vriendinnen een moslima mét hoofddoek is, alleen maak ik daar geen politiek van en ga ik haar niet als schild gebruiken voor mijn opinies zoals jij dat doet. Dat ze moslim is merk ik amper en haar hoofddoek zie ik allang niet meer. Het gaat me om de méns. Ze zeurt ook nooit aan mijn hoofd met haar religie en daarom zijn we beste vrienden.

Heb je trouwens die Pallywood Production video gezien, of is dat te 'lastig'?

Gooi je liever met je mooie woordje 'hasbara', well hasbara is voor mij geen scheldwoord, het betekent gewoon informatie.

En over Pallywood Leugenachtige Produkties is er genoeg informatie voorhanden.

Ik zeg NOOIT ergens dat wat er met Gaza gebeurt is niet érg is, maar een verhaal heeft altijd 2 kanten en deze 2e kant zien we niet op de belgische straten. We zagen alleen prachtige steunbetuigingen in de straten van Brussel en Antwerpen in totale Pallywood style: auto's in de fik, vensters van winkels en overheidsgebouwen verbrijzeld, omvergeworpen auto's...
kortom: als je van dat soort mensen je steun moet verwachten dan heb je niet eens vijanden nodig.

Hier voor de Hasbara nog een clip met ontmantelde Pallywood desinformatie:

http://www.youtube.com/watch?v=E3Z4_11wLjw&feature=related

VerenigdeNederlanden
19 mei 2010, 14:51
tja die duizenden rakketen uit gaza heeft niemand gezien natuurlijk, die gingen te snel zeker ? ;). daarnaast vind ik belgie meer pro palestijnen dan pro israel, ligt miss aan de katholieke volksaard. gelukkig is het in nederland omgekeerd veel pro-israel hier helaas ook wat rare figuren ter linkers zeide maar die mogen ze van mij ook opsluiten in gaza

roodhaar
19 mei 2010, 15:00
Hasbara :

If you have ever visited a blog or on-line discussion group on the Middle East you have doubtless had the misfortune to run into them.

They are known by the language they use: depraved sexual insults, bile, bigotry, threats, disinformation and character assassination. That’s right: I’m talking about “hasbarats,” zionist trolls who infect the Internet with hasbara, pro-Israel propaganda. Of course, mainstream media hasbarats have been around for decades, as have “hasbaratchiks,” fifth-columns in foreign governments who subvert national policies to serve Israel. The Internet, though, is the latest, some might say the greatest, propaganda playground, and Israel cannot cope with factual, passionate, well-documented stories that expose its war crimes and unrepentant criminality.

If you’ve come across a hasbarat, on-line or otherwise, you have learned that no amount of reasoned argument or intellectual maturity has any effect. That’s because hasbarats don’t care if they come across as ignorant, obnoxious, nasty or inane. All that matters for them is sabotaging criticism of Israel and support for Muslims. They're like anti-intellectual stink bombs: designed to cause maximum discomfort but have little if any real power.

This deliberate proliferation of on-line hasbarats raises two points. The first concerns why anyone would spend hours a day to prostitute themselves for Israel. Money, of course. Ilan Shturman, deputy director of the Israeli foreign ministry’s hasbara department (!), told an Israeli business newspaper in July that US$150,000 had been allocated for the first stage of a campaign to seed the Internet with hasbarats:

“Our people will not say: ‘Hello, I am from the hasbara department of the Israeli foreign ministry and I want to tell you the following.’ Nor will they necessarily identify themselves as Israelis. They will speak as net-surfers and as citizens, and will write responses that will look personal but will be based on a prepared list of messages that the foreign ministry developed.”

The second point is why Israel felt it had to resort to intellectual fraud on an international scale. The Internet has shown that Israel is a failed oppressor state that commits crimes against humanity as a matter of policy. The last straw for many was “Operation Cast Lead,” an act of such unspeakable unapologetic sadism that allusions to Nazi Germany are entirely appropriate.

Every day, it seems, the mythic foundations of Israel’s legitimacy—the holocaust, Jewish victimhood, Jewish “people,” Israeli “democracy,” “evil” Muslims—are exposed for all to see.

The weakness with this tactic, as you probably figured out, is that hasbarats will inevitably shout and whine themselves into irrelevance. Eventually, intelligent people will tune out the zionist boilerplate, the anti-Muslim smears, and the interminable drone about the holocaust. Already, the once-dreaded epithet “anti-Semite” has lost all significance, as if it ever had any, and the person who hurled it is more likely to be mocked than feared. :

bedankt, minister dat zionistisch crapuul heeft dus naast een specifieke en ondertussen erg gekende modus operandi ook al een specifieke naam. ;-)
HASBARA dus voor de zionistische trollen die zich vrolijk maken in het afslachten en bestelen van het Palestijnse volk.

The weakness with this tactic, as you probably figured out, is that hasbarats will inevitably shout and whine themselves into irrelevance.

en dat hadden we reeds zelf geconstateerd !

liberalist_NL
19 mei 2010, 15:03
en dat hadden we reeds zelf geconstateerd !

Zegt degene die bijna meer smilies dan woorden gebruikt.

ShoshannaKimberley
19 mei 2010, 15:05
En het verschil tussen u en mij, Geachte Heer Roodhaar, is dat ik niemand 'crapuul' noem.

Takes one to know one, dus dat soort termen ligt niet zo gauw in mijn mond, niet eens voor Pallywoodacteurs-regisseurs en -financiers, die mijn medelijden krijgen.

Het bezigen van uw soort woorden getuigt van een grote onzekerheid en verbergt onhandig het feit dat u wéét dat u ongelijk heeft.

Waarvan akte.

PS: hier nog een mooie video van de hasbara met vriendelijke groeten van de Pallywood Desinformation Services (oppassen, want lastig bewijsmateriaal!)

http://www.youtube.com/watch?v=E3Z4_11wLjw&feature=related

roodhaar
19 mei 2010, 15:08
En het verschil tussen u en mij, Geachte Heer Roodhaar, is dat ik niemand 'crapuul' noem.

http://www.youtube.com/watch?v=E3Z4_11wLjw&feature=related

iemand die op een forum en ook wss daarbuiten geilt op het doden van Palestijnen, tot kinderen toe ; klassifieert eender normaal mens als gestoord en crapuul. een zoveelste nick doet daar geen afbreuk aan.

VerenigdeNederlanden
19 mei 2010, 15:09
tja hamas geilt ook op het vermoorden van onschuldigen. bussen opblazen waar school kinderen inzitten mag natuurlijk wel

ShoshannaKimberley
19 mei 2010, 15:10
Zegt degene die bijna meer smilies dan woorden gebruikt.

Liberalist, ik vroeg me zojuist af: wat zouden mensen die om de haverklap schelden tegen "zionistisch krapuul" eigenlijk zijn zonder Israel?

Volledige nietsnutten die niks hebben om tegenaan te trappen? Niemand om de Schuld van Alles te geven? Geen excuus meer om eigenlijk een leeglopende nietsnut te zijn? Oog in oog staand met zichzelf en eindelijk de handen uit de mouwen moeten steken voor iets opbouwends?

Ik denk dat voor dit soort figuren het bestaan van Israel VITAAL is, jodenbashen via antisemitische lektuur en "kunst" van Weg-Met-Ons joden is voor sommigen een beroep geworden waar ze niet meer zonder kunnen, omdat ze waarschijnlijk niets anders meer kunnen... triest...

roodhaar
19 mei 2010, 15:11
Wat was er eerst ? Hamas of de bezetting en kolonisatie ?

Wie is begonnen met terreuraanslagen ?
Niet de Palestijnen allezins!

roodhaar
19 mei 2010, 15:13
U bent een zeer typerend voorbeeld voor de hasbara. Ik vraag me alleen af of u ervoor betaald wordt of u het uit ideologische overtuiging doet.

Indien het dat laatste is, wil ik graag weten welke ideologische overtuiging u aanhangt. Misschien kan u het ons een beetje uitleggen.

Ik ken en volg nogal wat Joodse schrijvers, kunstenaars, intellectuelen, filosofen, historici. Ik deel met die mensen een groot deel van de analyses die ze maken. Met name over de vervalsing van de Joodse geschiedenis en het concept Joodse volk, het onmenselijk karakter van het zionisme, de verwerpelijke verrechtsing en militarisering van Israël, het imperialistische karakter van de staat Israël en het verbond tussen de evangelische christenen en joodse zionisten.

Bij gelegenheid zal ik u wat namen van die Joodse schrijvers, kunstenaars, intellectuelen, academici en historici en hun standpunten meegeven. Maar graag had ik geweten wat uw ideologie terzake is en waarom u de waarheid dermate geweld wil aandoen om te verdedigen wat onverdedigbaar is.

zeer terechte opmerking van je , maar een vraag die reeds lang geleden beantwoord is.

VerenigdeNederlanden
19 mei 2010, 15:15
de arabieren :

De Joodse immigratie leidde tot gewelddadige protesten van de Arabische bevolking. Al in 1920 vonden rellen en overvallen plaats, waarbij meer dan 10 Joden om het leven kwamen. Deze verhevigden in 1921 (52 doden). Tot 1929 bleef het relatief rustig, maar in augustus 1929 laaide het anti-Joodse geweld weer op (133 doden). Na Hitler's machtsovername van 1933 nam de Joodse immigratie zeer sterk toe. Dit leidde in 1936 tot de grote opstand die tot 1939 duurde.


bron :http://nl.wikipedia.org/wiki/Mandaatgebied_Palestina

of is wikipedia ook zionistisch ??

liberalist_NL
19 mei 2010, 15:29
Wat was er eerst ? Hamas of de bezetting en kolonisatie ?

Wie is begonnen met terreuraanslagen ?
Niet de Palestijnen allezins!

Het moslimbroederschap (Hamas) bestond vóór Israël ja. Al vanaf 1928. Toen was er geen Israël.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Moslimbroederschap

liberalist_NL
19 mei 2010, 15:30
Liberalist, ik vroeg me zojuist af: wat zouden mensen die om de haverklap schelden tegen "zionistisch krapuul" eigenlijk zijn zonder Israel?

Volledige nietsnutten die niks hebben om tegenaan te trappen? Niemand om de Schuld van Alles te geven? Geen excuus meer om eigenlijk een leeglopende nietsnut te zijn? Oog in oog staand met zichzelf en eindelijk de handen uit de mouwen moeten steken voor iets opbouwends?

Ik denk dat voor dit soort figuren het bestaan van Israel VITAAL is, jodenbashen via antisemitische lektuur en "kunst" van Weg-Met-Ons joden is voor sommigen een beroep geworden waar ze niet meer zonder kunnen, omdat ze waarschijnlijk niets anders meer kunnen... triest...

Ach die mensen zoeken zo weer een nieuw slachtoffer. Zigeuners, zwarten, homoseksuelen, you name it...

roodhaar
19 mei 2010, 15:30
de arabieren :

De Joodse immigratie leidde tot gewelddadige protesten van de Arabische bevolking. Al in 1920 vonden rellen en overvallen plaats, waarbij meer dan 10 Joden om het leven kwamen. Deze verhevigden in 1921 (52 doden). Tot 1929 bleef het relatief rustig, maar in augustus 1929 laaide het anti-Joodse geweld weer op (133 doden). Na Hitler's machtsovername van 1933 nam de Joodse immigratie zeer sterk toe. Dit leidde in 1936 tot de grote opstand die tot 1939 duurde.


bron :http://nl.wikipedia.org/wiki/Mandaatgebied_Palestina

of is wikipedia ook zionistisch ??


nee, dat niet. ik vroeg TERREURAANSLAGEN.
rellen en overvallen jegens een stijgende immigratie van joodse vreemdelingen die autochtone Palestijnen verdrijven vallen daar niet echt onder.

dit wel

King david hotel bombing.
http://en.wikipedia.org/wiki/King_David_Hotel_bombing

Maar al hasbara wil je natuurlijk aantonen dat de joden het slachtoffer zijn, een getuige van die tijd denkt daar héél anders over.

When I was in Hebron in 1929, there occurred the tragic massacre of over twenty yeshiva students, great scholars, plus another forty members of the Jewish community. I would like to describe the error that has circulated in Jewish communities – a horrible error, that accuses the Arabs in Hebron of being murderers who attacked the Jews simply because the Arabs were “bad people.” In order to correct the record, this error must be corrected. The Arabs were very friendly people, and the Jewish People in Hebron lived together with them and had very friendly relations with them. They worked with Jews, and everybody got along just fine.

To take just one example, I used to have the habit of walking a mile or two out of town all by myself to visit a tree that was believed to be the tree where our patriarch Abraham met the three angels, as described in Genesis. I especially enjoyed visiting the tree in the summertime. Along the way I would talk to the Arabs, though it was mostly using our hands because I didn’t speak any Arabic. Interestingly enough, no one in the yeshiva ever told me it was dangerous to go by myself among the Arabs. We just lived with them, and got along very well.
I have also seen a letter from the Grand Rabbi of the Gerrer Hassidim of those days, Rabbi Avraham Mordechai Alter of Poland, regarding his trip to the Holy Land during the days when people were talking about emigrating to Palestine. He wanted to find out what kind of people the Palestinians were, in order to be able to advise people whether to move there or not. He wrote in his letter that the Arabs were a very friendly and fine people.

Therefore it’s necessary to set the record straight about the accusations that the Palestinians were terrible killers who liked attacking Jews. This was never the situation at all!
Today’s wicked Zionists are just like their predecessors, who were responsible for causing terrible suffering in Palestine with their wars with the Arabs, may G-d have mercy. At that time in 1929, the Zionists had a slogan arguing that the Western Wall in Jerusalem was a Jewish “national symbol.” Of course, the Arabs disagreed with this idea, considering that they had control of the location for over 1,100 years. However, the Zionist mobs were yelling that “The Wall is ours!” It’s hard to understand why they felt that way considering they have no connection to the Jewish holy places whatsoever. An argument erupted in the Jewish newspapers about establishing a permanent prayer area for Jews at the Wall. This provoked the Arabs, and the rabbi of Jerusalem at the time, Rabbi Yosef Chaim Zonnenfeld begged them to stop and to be appreciative to the Arabs for allowing Jews to pray at the Wall for so many centuries undisturbed. However, the Zionists wanted a permanent setup under their control.
The Zionists refused to heed the calls of Rabbi Zonnenfeld, and they called a large meeting of Jews in Jerusalem – supposedly some 10,000 people showed up. One of the speakers was their “chief Rabbi” (Avraham Isaac Kook), who proclaimed, “Hear O Israel, the Wall is our Wall, the Wall is One” (which is a ridiculous pun on the blessing, “Hear O Israel, the Lord our G-d, the Lord is One”). This began the conflict at the time between the Zionists and the Arabs.

Afterwards, we were studying at the yeshiva in Hebron, and saw a bunch of boys in short pants carrying weapons on bicycles and motorcycles, running around the streets of Hebron. We were very worried about this. What were they up to?

In brief, our rabbi, the supervisor of our religious academy, Rabbi Moshe Mordechai Epstein, called them for a meeting, but they refused. He was forced to go over to them, and asked them what they were up to. He accused them of wanting to provoke the Arabs. They responded that they were coming to protect us!! We cried out, “Woe is us! G-d have mercy!” They didn’t want to leave town until it was too late!

These arrogant cowards only ran away when the local leaders of the Arabs called for a mass meeting of the people of the surrounding Arab villages. But it was too late; the Arabs got organized, and the Mufti called on his people to be ready Friday night when the yeshiva would be attending prayers. At this point, the yeshiva was alone against the Zionists, but the Arabs didn’t know to distinguish between us and the Zionists. Sadly they attacked and killed some of our people, including the great scholar, Rabbi Shmuel Rosenhaltz.

The next morning we heard about the excitement in town, and even worse, we heard the crying and shouting. I and a friend, Avraham Ushpener, lived in an apartment that was part of a three-story building leased by a Jew from an Arab. We could hear all the noise from our apartment on the third floor. We were terrified to let the Arabs in because we knew how angry they had become, but a while later things calmed down. In total, some 65 people were killed. On the other side of town, however, the Jews were spared.

Why am I telling this story? It is because I wanted to describe how the wicked Zionists, both today and in those days, were the cause of our suffering! They cooperated with the Nazis, and our religion teaches that a person who causes someone to sin is worse than someone who kills him.

It reminds me of an event recounted by Rabbi Moshe Schonfeld, who once visited Rabbi Avraham Yeshayahu Karelitz {Chazon Ish) when the Zionist state was established, and when there was fighting between the Zionists and the Arabs. Rabbi Schonfeld told Rabbi Karelitz about what was happening. Rabbi Karelitz told him that the crimes of the Zionists were much worse, because they were wicked heretics who were uprooting hundreds of thousands of Jews from their faith and that is much greater pain since our Sages stated that a person who causes another person to sin is much worse than if he kills him.

In our own days there is a Zionist leader (Begin), whose arrogance and selfishness is more important than anything else to him, and for which he is prepared to sacrifice hundreds and thousands of Jews. These heretics and evildoers, this Zionist leader of a state that killed the Judaism of the Yemenite and Moroccan Jews, and of many other Sephardic Jews! This is the work of these thugs and gangsters. And there are religious Jewish parties who dare to state that they love this man?! Everyone must know that the anger of the Arabs against us is only caused by the Zionists!

The Arabs were a friendly people to us, and I am a witness to it. We lived very well with them in Hebron. Rabbi Alter attested to this as well, and it is the accursed Zionists who caused them to hate us. The Zionists dare to use their power to expel the Arabs, and even today in Lebanon, they kill and butcher the Arabs; they wipe out whole villages with the airplanes they get from the United States.

Everyone should know who the murderers are – the Zionists are the biggest murderers in the world, who refuse to let the Jewish People live in peace either physically or spiritually!” bron : Neturei karta

kan je moeilijk een antisemiet noemen 8-)

Tamam
19 mei 2010, 15:40
't Is trouwens niet omdat Pallywood bestaat dat de dagelijkse onderdrukking en het brutale geweld van het IDF niet reëel is tegenover de Palestijnen!

Dat soort propaganda filmpjes zouden ons willen doen geloven dat elke Palestijn die sterft een acteur is.:roll:

ShoshannaKimberley
19 mei 2010, 15:43
Ach die mensen zoeken zo weer een nieuw slachtoffer. Zigeuners, zwarten, homoseksuelen, you name it...

Dat weet ik niet hoor. Ik geloof juist dat hun nieuwe vorm van antisemtisme (met behulp van een handvol excuus-truus-joden) wortelt in de antipathie voor de mondige en hardwerkende Israeli's --- juist omdat ze het beeld van de gedwee meelopende joden van het Europa van 1904-45 radikaal hebben weggevaagd.

Dit soort loserism-adoratie en slachtofferknuffelings-complex wordt volgens mij gestoeld op een haat tegen alles wat sterker is, en minder dom bezig. Amerika was het lange tijd, en Israel natuurlijk. Omdat dat landen zijn met een betere economie en een sterke identiteit. (wist je dat Israel géén economische crisis kent?) In tegenstelling tot bv België, of Marokko, zijn Amerikanen trots op hun nationaliteit, ookal is die pas verworven. In Israel is dat ook zo. Trots is een waarde die in erg slechte aarde valt bij Loser-isten.

;-).

ShoshannaKimberley
19 mei 2010, 16:30
U bent een zeer typerend voorbeeld voor de hasbara. Ik vraag me alleen af of u ervoor betaald wordt of u het uit ideologische overtuiging doet.

Indien het dat laatste is, wil ik graag weten welke ideologische overtuiging u aanhangt. Misschien kan u het ons een beetje uitleggen.

Bij gelegenheid zal ik u wat namen van die Joodse schrijvers, kunstenaars, intellectuelen, academici en historici en hun standpunten meegeven. Maar graag had ik geweten wat uw ideologie terzake is en waarom u de waarheid dermate geweld wil aandoen om te verdedigen wat onverdedigbaar is.

U probeert me hier uit mijn bedoeïentent te lokken door het persoonlijk te spelen, en dat is weer een manier om NIET met argumenten te komen tegen wat hier allemaal aan informatie/hasbara gepost werd en ik ga hier niet op in.

Maar... U bent ten minste nog iemand die doet alsof ie geen antisemiet is door excuus-joden als 'vrienden' te hebben, en u gebruikt geen grove scheldwoorden zoals bepaalde van uw mede-warriors. Hasbara is voor mij in orde, dus vertelt u mij eens wat u denkt van de werkelijk bestaande 'Pallywood Productions' zoals de voorbeelden die ik heb voorgelegd hierboven?

Verder wil ik de Rechtvaardige Strijders van de Israel-haat eens een vraag stellen: u zegt te strijden voor het welzijn van de Palestijnen. Dezen hebben gekozen voor Hamas, en staan dichtbij de Hezbollah, de haatpartij van Allah.
Nu is mijn vraag: wat is volgens u het alternatief? Alle joden de zee in zoals de bovengenoemde liefdadigheidsorganisaties (Hamas en Hezbollah) dat zouden willen?

Of Israel terug naar wat het was onder de Turken en het Verenigd Koninkrijk: een achterlijk stuk woestijn dat niemand echt wilde en dat men Palestina noemde?

Of Israel onder totaal beheer van Hamas en wég met alle westerse beschaving in de vorm van economie, industrie, onderwijs, handel, cultuur zoals in 60 opgebouwd door uit alle landen ter wereld gekomen joden in Israel?

Ik ben benieuwd naar uw OPBOUWENDE alles-oplossende alternatief. Indien u zo hard strijdt voor de goede Palestijnen, moet u dat wel in uw agenda hebben staan; Grenzen van voor 1967 kennen we al, dus aub niet daarmee afkomen.

Hartelijk dank bij voorbaat.

Cdude
19 mei 2010, 16:37
Thus what this manual is explicitly (and revealingly) about is ways to help the user win battles, not to find out the truth of the matter.

The seven basic propaganda devices are:

Each of the seven is followed by several paragraphs of examples on how the technique is to be applied. Quite informative reading. This is, without a doubt, a very professional piece of work, and all the more chilling because of that very professionalism.

I will only quote "NAME CALLING" in full, both out of space/time considerations and because it seems to be a technique universally and invariably used; but all the entries are interesting. The emphases in the passage are mine.
Through the careful choice of words, the name calling technique links a person or an idea to a negative symbol. Creating negative connotations by name calling is done to try and get the audience to reject a person or idea on the basis of negative associations, without allowing a real examination of that person or idea.

The most obvious example is name calling -- "they are a neo-Nazi group" tends to sound pretty negative to most people. More subtly, name calling works by selecting words with subtle negative meanings for some listeners. For example, describing demonstrators as "youths" creates a different impression from calling them "children".

For the Israel activist, it is important to be aware of the subtly different meanings that well chosen words give. Call "demonstrations" "riots", many Palestinian political organizations "terror organizations", and so on.

Those opposed to Israel use name calling all the time. Consider the meaning of the word "settlement". When applied to Gilo, a suburb of Jerusalem over the disputed 1967 borders, the word "settlement" creates the unfortunate impression that Gilo is located in the middle of the West Bank, and occupied by religious and political extremists (the image many people have acquired of settlements).

That's how the media and opponents of Israel use name-calling. Other examples include referring to the "war crimes" of Ariel Sharon, talking about the "invasion" of the West Bank when an army unit enters territory under PA sovereignty in order to find terrorists, and so on.

Name calling is hard to counter. Don't allow opponents the opportunity to engage in point scoring. Whenever "name calling" is used, think about referring to the same thing (e.g. Gilo), but with a more favorable description (e.g. "suburb"). Consider calling settlements "communities" or "villages". Use the same names back; if somebody talks about Sharon's "war crimes", talk about Arafat's war crimes and involvement in terror.

http://my.opera.com/salventura/blog/the-hasbara-handbook

ShoshannaKimberley
19 mei 2010, 16:44
Ik heb bij mijn inschrijving hier de forumregels goed gelezen.

Enkel maar posten en opnieuw posten van teksten zonder er eigen commentaar bij te zetten is spamming en kan leiden tot strafpunten, ja?

ShoshannaKimberley
19 mei 2010, 16:47
Hebben kennelijk geen gebrek aan plezier. http://www.yellowpages.com.ps/category/playgrounds-and-amusement-parks/3/Mjk4NV9fX0FsbF9fX18gXw==/
6 pagina's aan pretparken en amusement. Wat een hel om in te leven, je zou er haast stenen van gaan gooien.

Het blijft een interessante bron van informatie, die Palestine Business Directory.

Dank hiervoor, Liberalist. Ik blader af en toe met verschillende keywords en in verschillende regio's en leer uiterst veel over hoe het er aan toegaat met dat Business leven.

(Dit om terug on-topic te komen).

garfield
19 mei 2010, 18:00
@Roodhaar
Ach kijk, ik betwijfel dat u ook maar iets geeft omwille van onschuldige kinderen.
Heb ik u ooit horen spreken over Darfur? West-Sahara? Oost-Congo? Syrische repressie tegen de koerden?

@Minister
U bent diegene die het doden van burgers op marktplaatsen en meisjescholen "Goed nieuws uit Irak en Afghanistan" noemt, ik denk niet dat wij, Israël of gelijk wie lessen te leren hebben van u.

ShoshannaKimberley
19 mei 2010, 18:08
@Minister
U bent diegene die het doden van burgers op marktplaatsen en meisjescholen "Goed nieuws uit Irak en Afghanistan" noemt, ik denk niet dat wij, Israël of gelijk wie lessen te leren hebben van u.

8O8O8O8O
Méén je dat?!

Ik heb van hetzelfde type Obsessionele Strijders van de Haat inderdaad al letterlijk vernomen dat ze, wanneer ze eerlijk waren:

1) geen bal gaven om het welzijn van de Palestijnen maar die enkel gebruikten voor hun doeleinden en

2) eigenlijk alléén maar anti-Israël waren.

Dus: niks pro-Palestijns, maar alleen uit op de vernieting van Israël!

En dat mag men geen nieuwe vorm van anti-semitisme noemen?

:lol: Zelfs Leterme noemde dit het nieuwe anti-semitisme.

garfield
19 mei 2010, 18:19
8O8O8O8O
Méén je dat?!

.

In de topic met dezelfde titel wou hij zelf na herhaalde pogingen van zowel mezelf als Antoon geen afstand nemen van het willekeurige geweld van in zijn ogen "vrijheidstrijders"

Bottenskrapet
19 mei 2010, 20:28
Leuk dat de toestand ginds door enkele gloriemomenten geminimaliseerd wordt tot niks. Beeld u in dat iemand dat zou doen met het joodse leed.

Europahater
19 mei 2010, 21:52
Volgens u bestaat er geen "Joods leed"....

liberalist_NL
20 mei 2010, 07:24
8O8O8O8O
Méén je dat?!

Ik heb van hetzelfde type Obsessionele Strijders van de Haat inderdaad al letterlijk vernomen dat ze, wanneer ze eerlijk waren:

1) geen bal gaven om het welzijn van de Palestijnen maar die enkel gebruikten voor hun doeleinden en

2) eigenlijk alléén maar anti-Israël waren.

Dus: niks pro-Palestijns, maar alleen uit op de vernieting van Israël!

En dat mag men geen nieuwe vorm van anti-semitisme noemen?

:lol: Zelfs Leterme noemde dit het nieuwe anti-semitisme.

En meer woorden moeten daar niet aan vuil gemaakt worden. :thumbsup:

ministe van agitatie
20 mei 2010, 08:40
ALLE antisemieten hebben wel een "joodse vriend" en lezen boeken van Chomsky en Finkelstein.
En antisemitische 'Weg Met Ons' joden zijn er altijd geweest, en zijn de ergsten...
Je mag die Weg-Met-Ons gasten, hoe kunstzinnig ze ook zijn, voor jezelf houden, ik heb er geen behoefte aan.

Ik zou u waarschuwen maar ik weet dat dat zinloos is. Toch een poging: als u geen andere manier vindt om uw politieke of ideologische tegenstanders voor schut te zetten dan het gebruik van etiketten en scheldwoorden als 'antisemiet' of 'weg-met-ons-joden' geeft u alleen maar uw gebrek aan argumenten bloot. Ik vind het ronduit zielig en pathetisch.

Ik had het - met alle respect voor hen - ook niet zozeer over Finkelstein en Chomsky maar ondermeer over Sir Gerald Kaufman (http://www.youtube.com/watch?v=qMGuYjt6CP8&), Omer*Goldman, Uri Avnéry, Mark LeVine, de International Jewish Anti-Zionist*Network (http://www.ijsn.net/home/”]http://www.ijsn.net/home/), Gilad Atzmon, prof. Amnon Raz-Krakotzkin, Prof. Shlomo Sand, Prof. Ilan Pappé en de andere nieuwe historici, intellectuelen en kunstenaars wier werk ik heb gelezen en volg en dat me bijzonder geboeid heeft.

Het gaat er mij dus niet om of ik Joodse 'vriendjes' heb of niet. Het is hier geen speeltuin of kindertuin. Het gaat erom wat zij te zeggen hebben. En hun standpunten, analyses en de feiten die ze aandragen getuigen van een visie op de wereld en de mens gebaseerd op humanitaire principes die ik bij zionisten doorgaans niet kan ontdekken.

Gooi je liever met je mooie woordje 'hasbara', well hasbara is voor mij geen scheldwoord, het betekent gewoon informatie.

Prima. Dank dat u erkent dat u voor de Israëlische overheid werkt en bezig bent om - binnen het door Israël geschetste kader - dit forum vol te stouwen met pro-Israëlische en pro-zionistische propaganda. Ik wist het ook wel zonder dat u het toegaf, maar andere lezers zullen u dankbaar zijn voor de bekentenis.

Het maakt natuurlijk al uw volgende argumenten compleet ongeloofwaardig.

Ik heb van hetzelfde type Obsessionele Strijders van de Haat inderdaad al letterlijk vernomen dat ze, wanneer ze eerlijk waren:

1) geen bal gaven om het welzijn van de Palestijnen maar die enkel gebruikten voor hun doeleinden en

2) eigenlijk alléén maar anti-Israël waren.

Dus: niks pro-Palestijns, maar alleen uit op de vernieting van Israël!

En dat mag men geen nieuwe vorm van anti-semitisme noemen?

Zelfs Leterme noemde dit het nieuwe anti-semitisme.

Ik weet niet of u mij hiermee bedoelt, maar ik kan u in ieder geval meedelen dat ik inderdaad niet bepaald pro-Palestijns ben. Ik associeer me namelijk niet met anderen op basis van afkomst, religie, nationaliteit maar op basis van een politieke analyse. Zo kan ik me vinden in bepaalde Palestijnse organisaties (zoals het PFLP bijvoorbeeld) maar heb ik problemen met andere. Hetzelfde geldt aan Israëlische kant waar ik medestanders vind maar evengoed tegenstanders. In tegenstelling tot de zionisten ben ik wat dat betreft dus genuanceerd en baseer ik me op feiten en argumenten, niet op religie of nationalistische waanzin.

Zoals ik tegenstander ben van het Frans kolonialisme in Algerije, het Belgische kolonialisme in Congo, het Brits in Indië en Zuid-Afrika en alle andere vormen van kolonialisme waar ook, zo ben ik ook gekant tegen het Israëlisch kolonialisme in Palestina. Niet omdat het om Joden gaat (wat overigens betwistbaar is, zoals de Joodse Prof. Shlomo Sand zeer helder heeft uitgelegd) maar omdat het om kolonialisme gaat.

Dat kolonialisme gaat niet zozeer over het feit dat er Joden in Palestina wonen. Er hebben er altijd gewoond en het lijkt me logisch dat ze er ook blijven wonen. Het gaat om het politieke systeem dat niet anders omschreven kan worden dan als apartheid. Daar kan ik me om humanitaire, sociale en politieke redenen alleen maar tegen verzetten. In Palestina, ja. Maar evengoed in Timboektoe, Zeveneken, Papoea-Nieuws-Guinea en Patagonië. of het nu om Joden gaat, om Pinguins, om Varkens of aliëns, het is en blijft onaanvaardbaar.
Een samenleving die geënt is op racisme, nationalisme en imperialisme en die ideologie met militaire middelen wil vestigen, vindt in mij een tegenstander.

Bottenskrapet
20 mei 2010, 09:14
Volgens u bestaat er geen "Joods leed"....

Natuurlijk wel. Maar het is al lang voorbij en dat kunnen ze blijkbaar niet loslaten. Zou er geld uit te slaan vallen?

Cdude
20 mei 2010, 09:52
Natuurlijk wel. Maar het is al lang voorbij en dat kunnen ze blijkbaar niet loslaten. Zou er geld uit te slaan vallen?Bwaaaaa, kweenie?

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Holocaust_Industry

roodhaar
20 mei 2010, 11:19
@Roodhaar
Ach kijk, ik betwijfel dat u ook maar iets geeft omwille van onschuldige kinderen.


Wat een zionist betwijfelt zonder feitelijke staving, is niet relevant.
ik zeg wat ik denk en constateer, niet wat ander meent dat ik MOET denken. Als een fundi jood zich vrolijk maakt over dode Palestijnse kinderen, is dat gewoon walgelijk , net als dat trachten te verhullen.

roodhaar
20 mei 2010, 11:21
Natuurlijk wel. Maar het is al lang voorbij en dat kunnen ze blijkbaar niet loslaten. Zou er geld uit te slaan vallen?

er zijn zelfs termen voor uitgevonden. en boeken over geschreven....

LiberaalNL
20 mei 2010, 11:24
er zijn zelfs termen voor uitgevonden. en boeken over geschreven....
Jij bent nu echt door de mand gevallen. Jij rapporteerde om 12.21 een bericht, terwijl jij dat altijd andere verwijt.
Roodhaar
Laatste activiteit: Vandaag 12:21
Rapporteert een kwalijk bericht @ 12:21

Cdude
20 mei 2010, 11:27
Jij bent nu echt door de mand gevallen. Jij rapporteerde om 12.21 een bericht, terwijl jij dat altijd andere verwijt.
Roodhaar
Laatste activiteit: Vandaag 12:21
Rapporteert een kwalijk bericht @ 12:21

Waar zie je die info wat een ander rapporteert?

LiberaalNL
20 mei 2010, 11:29
Waar zie je die info wat een ander rapporteert?
Als je op iemands forumnaam klikt, zie je waar iemand op het forum mee bezig is. Als je nu op mij zou klikken zou er staan 'reageert in discussie'. Bij jou staat er nu:
Laatste activiteit: Vandaag 12:28
Reageert in een discussie Islamvarkens viseren Nederlanders en Denen op WK voetbal @ 12:28

roodhaar
20 mei 2010, 11:30
Jij bent nu echt door de mand gevallen. Jij rapporteerde om 12.21 een bericht, terwijl jij dat altijd andere verwijt.
Roodhaar
Laatste activiteit: Vandaag 12:21
Rapporteert een kwalijk bericht @ 12:21

oh maar dat geef ik ook zonder probleem toe hoor, bij hasbara troll toestanden, druk ik vanaf nu op een rode knop.

roodhaar
20 mei 2010, 11:31
Als je op iemands forumnaam klikt, zie je waar iemand op het forum mee bezig is.


:lol: maar je achtervolgt me niet he.... hoe obsessief en gestoord zijn jullie wel niet.

maar goed, zoals reeds gezegd : bij jullie hasbara toestanden vanaf nu : rode knop.

LiberaalNL
20 mei 2010, 11:33
oh maar dat geef ik ook zonder probleem toe hoor, bij hasbara troll toestanden, druk ik vanaf nu op een rode knop.
Hypocriet, omdat jij altijd zevert over de 'zionisten' die op het rode knopje zouden drukken.

LiberaalNL
20 mei 2010, 11:36
:lol: maar je achtervolgt me niet he.... hoe obsessief en gestoord zijn jullie wel niet.

maar goed, zoals reeds gezegd : bij jullie hasbara toestanden vanaf nu : rode knop.
Ik hoef me tegenover iemand als jij niet te verantwoorden. Jij bent een uiterst hypocriet mannetje die geen bal om de Palestijnen geeft, maar enkel erop uit is om op Israel en de Joden te zagen.

roodhaar
20 mei 2010, 11:39
Hypocriet, omdat jij altijd zevert over de 'zionisten' die op het rode knopje zouden drukken.

en vanaf nu pas ik die tactiek ook toe, gezien jullie hasbara toestanden. :-D

ministe van agitatie
20 mei 2010, 11:41
Jij bent een uiterst hypocriet mannetje die geen bal om de Palestijnen geeft, maar enkel erop uit is om op Israel en de Joden te zagen.

Wat een lelijke, persoonlijke aanval. Drukt er iemand op het driehoekje?

roodhaar
20 mei 2010, 11:43
is dat een verzoek...

LiberaalNL
20 mei 2010, 11:49
en vanaf nu pas ik die tactiek ook toe, gezien jullie hasbara toestanden. :-D
Wie is jullie? Ik vertegenwoordig alleen mezelf. Jij hebt hier meerdere accounts, bruutgeweld.

LiberaalNL
20 mei 2010, 11:50
Wat een lelijke, persoonlijke aanval. Drukt er iemand op het driehoekje?
Niks geen aanval, maar de realiteit.

roodhaar
20 mei 2010, 11:51
De mods hebben daar terecht een ander gedacht over.

inhoudelijk kom je idd niet ver meer 8-)

ShoshannaKimberley
20 mei 2010, 11:55
Wie is jullie? Ik vertegenwoordig alleen mezelf. Jij hebt hier meerdere accounts, bruutgeweld.

8O


Ik vertegenwoordig ook mezelf, maar word al direkt van vanalles beticht. De fantasie gaat de vrije loop! Dat zal met al de rest van hun opinies dan ook zo zijn.

Misschien hebben ze geen eigen leven, die vriendelijke forummers die het woord 'crapuul' om de haverklap ongestraft bezigen? En zij die overal de Mossad/Israëlische regering achter zien zodra iets niet bevalt...

Ze maken van de discussies al direkt oorlog, gaan op niets inhoudelijks in, schelden en spuien haat.

Tof forum dat zoiets toelaat!

ShoshannaKimberley
20 mei 2010, 11:59
De mods hebben daar terecht een ander gedacht over.

inhoudelijk kom je idd niet ver meer 8-)

8O

Dus deze persoon komt overal mee weg omdat hij vriendjes is met de mods: hij geeft het hier zelf toe. ;-)

Ik ben hier een week, en zag gisteren iemand verschijnen (een grappige die deed alsof hij Hasselhoff was) en die werd nochtans direkt geband vanwege een dubbele identiteit ofzoiets.

Tof forum dat dit allemaal mogelijk maakt. Zéér volwassen.

roodhaar
20 mei 2010, 12:00
nog even herhalen, het is zo treffend.

Hasbara :

If you have ever visited a blog or on-line discussion group on the Middle East you have doubtless had the misfortune to run into them.

They are known by the language they use: depraved sexual insults, bile, bigotry, threats, disinformation and character assassination. That’s right: I’m talking about “hasbarats,” zionist trolls who infect the Internet with hasbara, pro-Israel propaganda. Of course, mainstream media hasbarats have been around for decades, as have “hasbaratchiks,” fifth-columns in foreign governments who subvert national policies to serve Israel. The Internet, though, is the latest, some might say the greatest, propaganda playground, and Israel cannot cope with factual, passionate, well-documented stories that expose its war crimes and unrepentant criminality.

If you’ve come across a hasbarat, on-line or otherwise, you have learned that no amount of reasoned argument or intellectual maturity has any effect. That’s because hasbarats don’t care if they come across as ignorant, obnoxious, nasty or inane. All that matters for them is sabotaging criticism of Israel and support for Muslims. They're like anti-intellectual stink bombs: designed to cause maximum discomfort but have little if any real power.
This deliberate proliferation of on-line hasbarats raises two points. The first concerns why anyone would spend hours a day to prostitute themselves for Israel. Money, of course. Ilan Shturman, deputy director of the Israeli foreign ministry’s hasbara department (!), told an Israeli business newspaper in July that US$150,000 had been allocated for the first stage of a campaign to seed the Internet with hasbarats:

“Our people will not say: ‘Hello, I am from the hasbara department of the Israeli foreign ministry and I want to tell you the following.’ Nor will they necessarily identify themselves as Israelis. They will speak as net-surfers and as citizens, and will write responses that will look personal but will be based on a prepared list of messages that the foreign ministry developed.”

The second point is why Israel felt it had to resort to intellectual fraud on an international scale. The Internet has shown that Israel is a failed oppressor state that commits crimes against humanity as a matter of policy. The last straw for many was “Operation Cast Lead,” an act of such unspeakable unapologetic sadism that allusions to Nazi Germany are entirely appropriate.

Every day, it seems, the mythic foundations of Israel’s legitimacy—the holocaust, Jewish victimhood, Jewish “people,” Israeli “democracy,” “evil” Muslims—are exposed for all to see.

The weakness with this tactic, as you probably figured out, is that hasbarats will inevitably shout and whine themselves into irrelevance. Eventually, intelligent people will tune out the zionist boilerplate, the anti-Muslim smears, and the interminable drone about the holocaust. Already, the once-dreaded epithet “anti-Semite” has lost all significance, as if it ever had any, and the person who hurled it is more likely to be mocked than feared. :

ShoshannaKimberley
20 mei 2010, 12:02
8O

Dus deze persoon komt overal mee weg omdat hij vriendjes is met de mods: hij geeft het hier zelf toe. ;-)

Ik ben hier een week, en zag gisteren iemand verschijnen (een grappige die deed alsof hij Hasselhoff was) en die werd nochtans direkt geband vanwege een dubbele identiteit ofzoiets.

Tof forum dat dit allemaal mogelijk maakt. Zéér volwassen.

En zie hierboven:

En hij SPAM-quote er overheen om de aandacht af te leiden van zijn eigen vergissing: toegeven dat hij vriendjes is me de mods en enkel en alleen daarom wegkomt met wat niet toegestaan is voor anderen:

* posten van artikels zonder inhoudelijke discussie

* te dikwijls posten van zelfde artikels = spammen

* persoonlijke aanvallen, beschuldigingen en beledigingen

roodhaar
20 mei 2010, 12:08
nu ben ik al vriendjes met de mods ;-)

en het forum is idd tof en volwassen, maar ja als die Hasbara beginnen, durft dat wel eens te minderen.

LiberaalNL
20 mei 2010, 12:18
nog even herhalen, het is zo treffend.
In jouw verwrongen wereldbeeld misschien. Jij beschuldigt zo maar iedereen op dit forum ervan voor de Israelische regering te werken, omdat zij niet een zwart wit beeld van het Israelisch-Palestijns conflict schetsen, zoals jij.

ministe van agitatie
20 mei 2010, 12:47
* posten van artikels zonder inhoudelijke discussie

* te dikwijls posten van zelfde artikels = spammen

* persoonlijke aanvallen, beschuldigingen en beledigingen

Voor iemand die schijnbaar zoveel belang hecht aan inhoudelijke posts, gaat u nogal gemakkelijk over de mijne heen. Hij staat hier (http://forum.politics.be/showpost.php?p=4761110&postcount=109)

Kodo Kodo
20 mei 2010, 14:14
Ach die mensen zoeken zo weer een nieuw slachtoffer. Zigeuners, zwarten, homoseksuelen, you name it...

Degenen wier jodenhaat gebaseerd is op de koran en de soenna zullen in die koran en in die soenna een nieuw slachtoffer zoeken. En de naam is al bekend:

NA ZATERDAG KOMT ZONDAG.

Ik heb dit hier al eens ergens geschreven en de reacties getuigden niet van vertrouwdheid met beeldspraak. Dus voor de slechte verstaanders: dit is een doordenkertje!

En nu maar afwachten...

liberalist_NL
20 mei 2010, 14:37
Niks geen aanval, maar de realiteit.

Vanwege het waarheidsgehalte is het ook zo beledigend.

liberalist_NL
20 mei 2010, 14:38
Jij bent nu echt door de mand gevallen. Jij rapporteerde om 12.21 een bericht, terwijl jij dat altijd andere verwijt.
Roodhaar
Laatste activiteit: Vandaag 12:21
Rapporteert een kwalijk bericht @ 12:21

Hilarisch. :-D

roodhaar
20 mei 2010, 15:54
hilarisch ? ja, eigenlijk wel vermits liberaal blijkbaar zo geobsedeerd met me is, dat hij me dermate stalkt tot zelfs het continu moniteren van mijn profiel toe...8O

hilarisch zeker, maar toch ook niet echt gezond te noemen. die hasbara zijn blijkbaar echt gefixeerd op diegenen die hun terreurstaat en hun misdaden tegen de Palestijnen aanklagen.

liberalist_NL
20 mei 2010, 15:57
hilarisch ? ja, eigenlijk wel vermits liberaal blijkbaar zo geobsedeerd met me is, dat hij me dermate stalkt tot zelfs het continu moniteren van mijn profiel toe...8O

hilarisch zeker, maar toch ook niet echt gezond te noemen. die hasbara zijn blijkbaar echt gefixeerd op diegenen die hun terreurstaat en hun misdaden tegen de Palestijnen aanklagen.

Neen, het is hilarisch dat jij tegen anderen krijst dat ze op de rooie knop drukken terwijl je het zelf net zo hard doet.

roodhaar
20 mei 2010, 16:11
Neen, het is hilarisch dat jij tegen anderen krijst dat ze op de rooie knop drukken terwijl je het zelf net zo hard doet.

tiss tiss weeer die typische hasbara toestanden

Waar krijs ik ? graag een bewijs of toch maar de zoveelste leugen...
en ik heb gezegd VANAF die hasbara toestanden hier, zal ik daarop reageren met die knop. jij laat dat bewust weg en vervalst mijn uitspraak.

dat is nog wat anders dan jij ; die dat allang doet én bovendien er nog over loog en daar op betrapt werd. :oops:

LiberaalNL
20 mei 2010, 16:12
hilarisch ? ja, eigenlijk wel vermits liberaal blijkbaar zo geobsedeerd met me is, dat hij me dermate stalkt tot zelfs het continu moniteren van mijn profiel toe...8O

hilarisch zeker, maar toch ook niet echt gezond te noemen. die hasbara zijn blijkbaar echt gefixeerd op diegenen die hun terreurstaat en hun misdaden tegen de Palestijnen aanklagen.
Denk aan je hart man.

SDX
20 mei 2010, 16:39
Degenen wier jodenhaat gebaseerd is op de koran en de soenna zullen in die koran en in die soenna een nieuw slachtoffer zoeken. En de naam is al bekend:

NA ZATERDAG KOMT ZONDAG.

Ik heb dit hier al eens ergens geschreven en de reacties getuigden niet van vertrouwdheid met beeldspraak. Dus voor de slechte verstaanders: dit is een doordenkertje!

En nu maar afwachten...

...euhm, in verscheidene islamitische landen - zelfs de 'gematigden' - wordt er niet gewacht tot ZATERDAG voorbij is, om ZONDAG te 'vervolgen en onderdrukken'.


@ roodhaar; je ging; "en vanaf nu pas ik die tactiek ook toe, gezien jullie hasbara toestanden."
...wanneer 'beg�*n' je eraan, totnogtoe heb ik weinig tot geen 'argumenten of tactiek' van je gelezen, enkel wat 'ministe'-achternageloop en je dolblij-zijn met je nieuwgeleerd woordje (tussen de scheldpartijen door) - hoe simpel kan het leven toch zijn voor sommigen - "mamaaaaaa, ik ken een nieuw woordje, ik zal en moet dat tot in den treuren herhalen'' :lol:

Hertog van Gelre
20 mei 2010, 16:44
...euhm, in verscheidene islamitische landen - zelfs de 'gematigden' - wordt er niet gewacht tot ZATERDAG voorbij is, om ZONDAG te 'vervolgen en onderdrukken'.


@ roodhaar; je ging;
...wanneer 'beg�*n' je eraan, totnogtoe heb ik weinig tot geen 'argumenten of tactiek' van je gelezen, enkel wat 'ministe'-achternageloop en je dolblij-zijn met je nieuwgeleerd woordje (tussen de scheldpartijen door) - hoe simpel kan het leven toch zijn voor sommigen - "mamaaaaaa, ik ken een nieuw woordje, ik zal en moet dat tot in den treuren herhalen'' :lol:
Bruut Geweld kent voornamelijk blozende smilies.

roodhaar
20 mei 2010, 17:04
Denk aan je hart man.

dank je, dat is erg gezond en sterk. Van obsessief stalkgedrag naar overduidelijke fake gezondheidswensen is eveneens weer erg geloofwaardig van je...

maar kom, dat gedoe zal wel in de Hasbara passen zeker.

er zijn er hier duidelijk gepikeerd dat die hasbara zo pijnlijk werd aangeklaagd, nochtans de ziontrolltactieken waren allang overduidelijk voor eenieder, maar dat ze zo wijdverbreid zijn dat ze een specifieke naam hebben was mij ook onbekend. Hasbara dus.

SDX
20 mei 2010, 17:23
Bruut Geweld kent voornamelijk blozende smilies.

Ik weet, en ik heb hem/haar dan ook een hele tijd geleden een veel mooiere gratis en voor niks cadeau gedaan, gebruikt ie nooit. http://serve.mysmiley.net/sad/sad0141.gif

Hertog van Gelre
20 mei 2010, 17:23
Hasbara dus. Spelletjes?
http://www.hasbro.com/nl_BE/

roodhaar
20 mei 2010, 17:30
nee dank je, voor hasbara is het afslachten van Palestijnen duidelijk het favoriete spel


http://www.thecornerreport.com/media/blogs/links/whitephosrain.jpg


http://www.timesonline.co.uk/multimedia/archive/00464/Gaza-strip_464727a.jpg

http://timemiddleeast.files.wordpress.com/2009/01/842682031.jpg

atmosphere
20 mei 2010, 18:14
zie hier de ware reden waarom de palestijnen zo zielig zijn en het slecht hebben :

http://www.elsevier.nl/web/Opinie/Afshin-Ellian/264158/Waarom-Palestijnen-geen-eigen-staat-willen.htm

de palestijnen en vooral hamas willen geen vrede, dat is gelijk aan israel erkennen, en dat kan niet want alle joden moeten de zee ingedreven worden volgens onze hamas vriendjes.

Wanneer uw kinderen in stukken geknalt worden , zou ook u gerechtigheid of vraak willen !
Hoe simpel het ook klinkt, het is wel waar het in deze kwestie in de afgelopen pakweg 10 jaar om draait. Iedereen in Gaza kend wel iemand die is vermoord door Israeli. Velen slachtoffers hebben nooit gekozen voor geweld maar zijn er wel het slachtoffer van geworden. Dit samen met de beroerde omstandigheden ( denk bijvoorbeeld aan de vluchtelingen kampen) vormt de reden voor de haat jegens Israel.

VerenigdeNederlanden
21 mei 2010, 08:36
ja en de palestijnen zijn lieverdjes zeker? ze krijgen de kans om er wat van te maken en ze doen het niet ?? waarom omdat israel niet mag bestaan volgen hen ! ze zijn zelf weggevlucht in 1948 na oproepen van arabische leiders dat ze de israelies wel even de zee in zouden drijven ?? en hoe zou jij reageren als je iedere dag in schuilkelder moet van wege de qassam rakketen die de hele tijd neer komen ?? dan zou jij ook je leger inzetten om dat rare tuig uit te roeien !

vreemd dat er zo weinig problemen zijn met de west bank waar fatah de scepter zwaaid, terwijl in gaza er chaos is ed, dat ligt dus aan Hamas en niemand anders !

Andy
21 mei 2010, 09:04
Wat een chaotisch bericht... Ik hoop voor u dat dat te wijten was aan een gebrek aan tijd en niet aan een chaotisch denken.
(1) ja en de palestijnen zijn lieverdjes zeker? (2) ze krijgen de kans om er wat van te maken en ze doen het niet ?? (3) waarom omdat israel niet mag bestaan volgen hen ! (4) ze zijn zelf weggevlucht in 1948 na oproepen van arabische leiders dat ze de israelies wel even de zee in zouden drijven ?? (5) en hoe zou jij reageren als je iedere dag in schuilkelder moet van wege de qassam rakketen die de hele tijd neer komen ?? dan zou jij ook je leger inzetten om dat rare tuig uit te roeien !

(6) vreemd dat er zo weinig problemen zijn met de west bank waar fatah de scepter zwaaid, terwijl in gaza er chaos is ed, (7) dat ligt dus aan Hamas en niemand anders !
(1) De 'Palestijnen' bestaan niet. Wat wel bestaat zijn een reeks groepen, bewegingen en mensen die zichzelf omschrijven als Palestijnen of zo gepercipieerd worden. Een deel daarvan zou je 'lieverdjes' kunnen noemen, ware het niet dat die term erg denigrerend is. Een ander deel grijpt naar middelen die voor u vanachter uw pc onaanvaardbaar zijn. Als dat laatste deel groot genoeg is, dan ligt dat misschien eerder aan uw definitie van 'onaanvaardbaar' en dus aan uw gebrek aan kennis of empathie.

(2) Wat een onzin. 'Ze krijgen kansen' impliceert opnieuw een neerbuigende houding van uwentwege. Wat die mensen nodig hebben zijn geen kansen, maar minder blokkades, check points, aanvallen, bombardementen, terreur, bedreigingen en isolatie-pogingen. Dan zullen de kansen die hen nu ontnomen worden wel vanzelf aangegrepen worden. En dan zal zelfs dat dichtbevolkte Gaza meer toekomstperspectieven kunnen aanbieden aan haar inwoners.

(3) Je reduceert hier het gehele Palestijnse verzet tot welgeteld één slagzin. De idee dat Israël vernietigd moet worden is iets dat door welgeteld één beweging met zoveel woorden op papier gezet is, en dat is ondertussen ook al enkele decennia geleden. Wat wel juist is, is dat de verschillende Palestijnse bewegingen eisen stellen. Eisen zoals het recht op terugkeer van vluchtelingen, een einde aan de oorlog, terreur en blokkades, de teruggave van geannexeerde gebieden, schadeherstel, gelijke rechten en een Israëlische erkenning van de fouten die in het verleden gemaakt zijn. Dat zijn zowat de punten die steeds opnieuw opduiken langs Palestijnse zijde. Ik ben er vrij zeker van dat de naam van Israël die bewegingen minder boeit dan de eisen die zij op tafel leggen.

(4) Voor dit negationisme zou u verbannen en vervolgd mogen worden.

(5) Voor dit racisme ook. Israëlische oorlogspropaganda van het zuiverste water: met geen woord reppen over de veelheid aan terreur die Israël dagelijks toepast op de Palestijnen, over de ongelijke militaire strijd tussen beide kampen,... Maar tegelijkertijd wel de Palestijnen ontmenselijken ('tuig') en laten uitschijnen dat de Palestijnse strijd dit conflict eenzijdig veroorzaakte en in stand houdt. Om te vechten moet je met twee zijn.

(6) Schijnbaar weet u erg weinig over de toestand op de West-Bank, waar checkpoints, annexaties en kolonisering nog steeds tot de orde van de dag behoort. Dat is in uw wereldbeeld ongetwijfeld een antwoord op de dreiging van Hamas... Als er op de West-Bank minder actief en minder georganiseerd verzet is, dan ligt dat m.i. vooral in de meer succesvolle Israëlische terreurcampagne op de West-Bank. Ook daar wordt het kleinste gebeuren door kolonisten vaak met steun of onder het toelatende oog van het Israëlische leger gewroken op Palestijnse burgers. Dat dat Fatah haar eigen machtsbasis ondertussen verliest in de West-Bank omwille van de voortdurende collaboratie met Israël en het onvermogen om via die collaboratie de bezettingen, annexaties en pesterijen te beëindigen kan niet anders dan op termijn leiden tot een tweede al dan niet islamistische 'Hamas' op de West-Bank. De Israëlische tanks die in het verleden regelmatig Ramallah binnentrokken bestaan voor u niet...

(7) Natuurlijk jongen.

ShoshannaKimberley
21 mei 2010, 09:06
Hallo Verenigde Nederlanden! Kijk, hier goed nieuws, ze maken er dus soms wél wat van!

GAZA HEEFT EIGEN OLYMPISCH ZWEMBAD

http://www.maannews.net/images/PhotoViewer/72538.jpg

:clapping:

Zie hier de Palestijnse krant:

http://www.maannews.net/eng/ViewDetails.aspx?ID=285242

Ma'an – Gaza's first Olympic-standard swimming pool was inaugurated at the As-Sadaka club during a ceremony on Tuesday held by the Islamic Society.

Gaza government ministers, members of the Palestinian Legislative Council, leaders of Islamic and national governing bodies, as well as club members and athletes were among those at the opening ceremony, where Secretary-General of the Islamic Society Nasim Yaseen thanked the donors who helped realize the project.

Yaseen praised the As-Sadaka club for a number of wins in international and regional football, volleyball and table tennis matches.

As-Sadaka athletes performed a number of swimming exercises in the new pool to mark its opening.

Cdude
21 mei 2010, 09:08
Hallo Verenigde Nederlanden! Kijk, hier goed nieuws, ze maken er dus soms wél wat van!

GAZA HEEFT EIGEN OLYMPISCH ZWEMBAD

Dat lost uiteraard ALLE problemen op veroorzaakt door de onderdrukker en zijn economische blokkade.
Krijgen ze nu ook iets meer water dan de 10% die Israel slechts toestaat?

liberalist_NL
21 mei 2010, 09:19
dank je, dat is erg gezond en sterk. Van obsessief stalkgedrag naar overduidelijke fake gezondheidswensen is eveneens weer erg geloofwaardig van je...

maar kom, dat gedoe zal wel in de Hasbara passen zeker.

er zijn er hier duidelijk gepikeerd dat die hasbara zo pijnlijk werd aangeklaagd, nochtans de ziontrolltactieken waren allang overduidelijk voor eenieder, maar dat ze zo wijdverbreid zijn dat ze een specifieke naam hebben was mij ook onbekend. Hasbara dus.

Iemand die het nog niet eens voor elkaar krijgt om een post te schrijven zonder het woord ''zion'' erin, kun je moeilijk geen antisemiet noemen.

VerenigdeNederlanden
21 mei 2010, 09:28
waarom negationistisch bij punt 4 ? kom op zeg.

VerenigdeNederlanden
21 mei 2010, 09:35
daarnaast. ik hoor u nooit over de 650.000 joden die moesten vluchten uit de arabische landen.....

RodeLantaarn
21 mei 2010, 10:11
...euhm, in verscheidene islamitische landen - zelfs de 'gematigden' - wordt er niet gewacht tot ZATERDAG voorbij is, om ZONDAG te 'vervolgen en onderdrukken'.


@ roodhaar; je ging;
...wanneer 'beg�*n' je eraan, totnogtoe heb ik weinig tot geen 'argumenten of tactiek' van je gelezen, enkel wat 'ministe'-achternageloop en je dolblij-zijn met je nieuwgeleerd woordje (tussen de scheldpartijen door) - hoe simpel kan het leven toch zijn voor sommigen - "mamaaaaaa, ik ken een nieuw woordje, ik zal en moet dat tot in den treuren herhalen'' :lol:

Zegt het meisje dat enkel en alleen kan praten over haar stokpaardje, de boze islam.

Bottenskrapet
21 mei 2010, 10:27
Bwaaaaa, kweenie?

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Holocaust_Industry

Bah, waarschijnlijk gemaakt door één of andere Al-Qaeda terrorist.:roll:

Andy
21 mei 2010, 10:34
waarom negationistisch bij punt 4 ? kom op zeg.
Omdat die 'oproep' ook gepaard ging met een terreurcampagne van zionistische joden in Israël, waarbij gehele dorpen gebulldozerd werden, mensen door paramilitaire groepen en het leger uit hun huizen werden gedreven,... Het past in het revisionistische plaatje van een handvol zionisten om die vluchtelingen enkel toe te schrijven aan die oproep. Een overdreven vorm van cherry-picking als het ware, met de bedoeling het leed dat die Palestijnen aangedaan werd en wordt te ontkennen of te minimaliseren.

Andy
21 mei 2010, 10:40
daarnaast. ik hoor u nooit over de 650.000 joden die moesten vluchten uit de arabische landen.....
Nu er een draad over Darfoer bestaat verwijst u niet meer naar dat gebeuren? Open uzelf een draad, draag argumenten aan voor die telling (doen!), en u zal mij hoogstwaarschijnlijk daarover kunnen horen.

Ik heb u ook nog niet gehoord over zovele onderwerpen. Dat deert mij niet. Ik trek daaruit geen conclusies over uw mening mbt die onderwerpen, en ik haal dat stilzwijgen van u ook niet aan als argument in een draad die niets met dat onderwerp van doen heeft.

LiberaalNL
21 mei 2010, 11:12
waarom negationistisch bij punt 4 ? kom op zeg.
De 711.000 Palestijnse vluchtelingen zijn om drie oorzaken gevlucht:
1) Zoals jij zegt opgeroepen door de Arabische leiders om te vertrekken. De Arabische landen zouden Israel wel even van de kaart vegen.
2) Gevlucht voor het oorlogsgeweld op zichzelf.
3) Verdreven door Joden.

Tegelijkertijd hebben de Arabieren in Palestina onder andere Jeruzalem afgesneden van de rest van het land, waardoor er voedseltekorten ontstonden.

Bottenskrapet
21 mei 2010, 11:40
daarnaast. ik hoor u nooit over de 650.000 joden die moesten vluchten uit de arabische landen.....

Joden worden al de hele geschiedenis lang vervolgd... get a hint.
Héél, héél misschien zou het wel eens aan hen kunnen liggen.

ShoshannaKimberley
21 mei 2010, 11:47
Joden worden al de hele geschiedenis lang vervolgd... get a hint.
Héél, héél misschien zou het wel eens aan hen kunnen liggen.

Deze post neigt naar antisemitisme en aanzet tot irrationele negatieve gevoelens.

ShoshannaKimberley
21 mei 2010, 11:54
Hallo Verenigde Nederlanden! Kijk, hier goed nieuws, ze maken er dus soms wél wat van!

GAZA HEEFT EIGEN OLYMPISCH ZWEMBAD

http://www.maannews.net/images/PhotoViewer/72538.jpg

:clapping:

Zie hier de Palestijnse krant:

http://www.maannews.net/eng/ViewDetails.aspx?ID=285242

Hoeveel kost het bouwen van een Olympisch Zwembad?

Zo om en bij de 1.000.000$.

(Eén miljoen dollar die niet gebruikt werden voor dringende noodhulp, terwijl de EU miljoenen stuurt per jaar van ons belastingsgeld)

http://wiki.answers.com/Q/How_much_would_it_cost_to_build_an_Olympic-sized_pool

ministe van agitatie
21 mei 2010, 12:04
Deze post neigt naar antisemitisme en aanzet tot irrationele negatieve gevoelens.

Voor iemand die zo graag de puntjes op de i zet, gaat u nogal vlotjes over mijn post heen. Ik herhaal hem dus nog maar eens:

ALLE antisemieten hebben wel een "joodse vriend" en lezen boeken van Chomsky en Finkelstein.
En antisemitische 'Weg Met Ons' joden zijn er altijd geweest, en zijn de ergsten...
Je mag die Weg-Met-Ons gasten, hoe kunstzinnig ze ook zijn, voor jezelf houden, ik heb er geen behoefte aan.

Ik zou u waarschuwen maar ik weet dat dat zinloos is. Toch een poging: als u geen andere manier vindt om uw politieke of ideologische tegenstanders voor schut te zetten dan het gebruik van etiketten en scheldwoorden als 'antisemiet' of 'weg-met-ons-joden' geeft u alleen maar uw gebrek aan argumenten bloot. Ik vind het ronduit zielig en pathetisch.

Ik had het - met alle respect voor hen - ook niet zozeer over Finkelstein en Chomsky maar ondermeer over Sir Gerald Kaufman, Omer*Goldman, Uri Avnéry, Mark LeVine, de International Jewish Anti-Zionist*Network, Gilad Atzmon, prof. Amnon Raz-Krakotzkin, Prof. Shlomo Sand, Prof. Ilan Pappé en de andere nieuwe historici, intellectuelen en kunstenaars wier werk ik heb gelezen en volg en dat me bijzonder geboeid heeft.

Het gaat er mij dus niet om of ik Joodse 'vriendjes' heb of niet. Het is hier geen speeltuin of kindertuin. Het gaat erom wat zij te zeggen hebben. En hun standpunten, analyses en de feiten die ze aandragen getuigen van een visie op de wereld en de mens gebaseerd op humanitaire principes die ik bij zionisten doorgaans niet kan ontdekken.


Gooi je liever met je mooie woordje 'hasbara', well hasbara is voor mij geen scheldwoord, het betekent gewoon informatie.

Prima. Dank dat u erkent dat u voor de Israëlische overheid werkt en bezig bent om - binnen het door Israël geschetste kader - dit forum vol te stouwen met pro-Israëlische en pro-zionistische propaganda. Ik wist het ook wel zonder dat u het toegaf, maar andere lezers zullen u dankbaar zijn voor de bekentenis.

Het maakt natuurlijk al uw volgende argumenten compleet ongeloofwaardig.

Ik heb van hetzelfde type Obsessionele Strijders van de Haat inderdaad al letterlijk vernomen dat ze, wanneer ze eerlijk waren:

1) geen bal gaven om het welzijn van de Palestijnen maar die enkel gebruikten voor hun doeleinden en

2) eigenlijk alléén maar anti-Israël waren.

Dus: niks pro-Palestijns, maar alleen uit op de vernieting van Israël!

En dat mag men geen nieuwe vorm van anti-semitisme noemen?

Zelfs Leterme noemde dit het nieuwe anti-semitisme.

Ik weet niet of u mij hiermee bedoelt, maar ik kan u in ieder geval meedelen dat ik inderdaad niet bepaald pro-Palestijns ben. Ik associeer me namelijk niet met anderen op basis van afkomst, religie, nationaliteit maar op basis van een politieke analyse. Zo kan ik me vinden in bepaalde Palestijnse organisaties (zoals het PFLP bijvoorbeeld) maar heb ik problemen met andere. Hetzelfde geldt aan Israëlische kant waar ik medestanders vind maar evengoed tegenstanders. In tegenstelling tot de zionisten ben ik wat dat betreft dus genuanceerd en baseer ik me op feiten en argumenten, niet op religie of nationalistische waanzin.

Zoals ik tegenstander ben van het Frans kolonialisme in Algerije, het Belgische kolonialisme in Congo, het Brits in Indië en Zuid-Afrika en alle andere vormen van kolonialisme waar ook, zo ben ik ook gekant tegen het Israëlisch kolonialisme in Palestina. Niet omdat het om Joden gaat (wat overigens betwistbaar is, zoals de Joodse Prof. Shlomo Sand zeer helder heeft uitgelegd) maar omdat het om kolonialisme gaat.

Dat kolonialisme gaat niet zozeer over het feit dat er Joden in Palestina wonen. Er hebben er altijd gewoond en het lijkt me logisch dat ze er ook blijven wonen. Het gaat om het politieke systeem dat niet anders omschreven kan worden dan als apartheid. Daar kan ik me om humanitaire, sociale en politieke redenen alleen maar tegen verzetten. In Palestina, ja. Maar evengoed in Timboektoe, Zeveneken, Papoea-Nieuws-Guinea en Patagonië. of het nu om Joden gaat, om Pinguins, om Varkens of aliëns, het is en blijft onaanvaardbaar.
Een samenleving die geënt is op racisme, nationalisme en imperialisme en die ideologie met militaire middelen wil vestigen, vindt in mij een tegenstander.

Bottenskrapet
21 mei 2010, 12:07
Deze post neigt naar antisemitisme en aanzet tot irrationele negatieve gevoelens.

Zowel de Israëlieten als de Ismaëlieten waren Semitische stammen.
(Op deze stammentraditie werd eeuwen later teruggegrepen door de Joden te associëren met de Israëlieten en de Arabieren met de Ismaëlieten)

Dus uw antisemitisme-beschuldiging slaat nergens op.
En dan nog, vrijheid van meningsuiting. Ze worden ook steeds om dezelfde redenen vervolgd. + ik ben iemand die gelooft in het bestaan van Karma. Al de miserie in uw leven hebt ge zelf voor gezorgd. Geldt ook voor hen, ook al hebben ze ochot zo afgezien :(
Wel grappig dat dode joden voor u het ultieme einde zijn, terwijl er bij de Afrikanen véél meer van die dode exemplaren voorkomen, en daar wordt geen woord over gerept, terwijl het toch wel ietsje recentere voorvallen zijn ginds.

RodeLantaarn
21 mei 2010, 12:08
Ik weet niet of u mij hiermee bedoelt, maar ik kan u in ieder geval meedelen dat ik inderdaad niet bepaald pro-Palestijns ben. Ik associeer me namelijk niet met anderen op basis van afkomst, religie, nationaliteit maar op basis van een politieke analyse. Zo kan ik me vinden in bepaalde Palestijnse organisaties (zoals het PFLP bijvoorbeeld) maar heb ik problemen met andere. Hetzelfde geldt aan Israëlische kant waar ik medestanders vind maar evengoed tegenstanders. In tegenstelling tot de zionisten ben ik wat dat betreft dus genuanceerd en baseer ik me op feiten en argumenten, niet op religie of nationalistische waanzin.

Zoals ik tegenstander ben van het Frans kolonialisme in Algerije, het Belgische kolonialisme in Congo, het Brits in Indië en Zuid-Afrika en alle andere vormen van kolonialisme waar ook, zo ben ik ook gekant tegen het Israëlisch kolonialisme in Palestina. Niet omdat het om Joden gaat (wat overigens betwistbaar is, zoals de Joodse Prof. Shlomo Sand zeer helder heeft uitgelegd) maar omdat het om kolonialisme gaat.

Dat kolonialisme gaat niet zozeer over het feit dat er Joden in Palestina wonen. Er hebben er altijd gewoond en het lijkt me logisch dat ze er ook blijven wonen. Het gaat om het politieke systeem dat niet anders omschreven kan worden dan als apartheid. Daar kan ik me om humanitaire, sociale en politieke redenen alleen maar tegen verzetten. In Palestina, ja. Maar evengoed in Timboektoe, Zeveneken, Papoea-Nieuws-Guinea en Patagonië. of het nu om Joden gaat, om Pinguins, om Varkens of aliëns, het is en blijft onaanvaardbaar.
Een samenleving die geënt is op racisme, nationalisme en imperialisme en die ideologie met militaire middelen wil vestigen, vindt in mij een tegenstander.

²

De bewust opgezette paardebril-drager negeert dit gegeven. Ignorance is (bewust?) bliss.

VerenigdeNederlanden
21 mei 2010, 12:08
Hoeveel kost het bouwen van een Olympisch Zwembad?

Zo om en bij de 1.000.000$.

(Eén miljoen dollar die niet gebruikt werden voor dringende noodhulp, terwijl de EU miljoenen stuurt per jaar van ons belastingsgeld)

http://wiki.answers.com/Q/How_much_would_it_cost_to_build_an_Olympic-sized_pool

tja ze maken er ook qassams mee, en je vereet de miljoenen die jaarlijks naar hamas gaan vanuit saoedi arabie en teheran.

Europahater
21 mei 2010, 12:18
Joden worden al de hele geschiedenis lang vervolgd... get a hint.
Héél, héél misschien zou het wel eens aan hen kunnen liggen.

Als ik rechter zou zijn ging u meteen de gevangenis in wegens antisemitisme. Hoe heb jij het lef zoiets te durven zeggen.....


http://xandernieuws.punt.nl/upload/ww2-einsatz7.jpg

Bovenstaande foto is volgens "bottenskrapet" de Joden hun eigen schuld.....:roll:

suqar_7loe
21 mei 2010, 12:22
Als ik rechter zou zijn ging u meteen de gevangenis in wegens antisemitisme. Hoe heb jij het lef zoiets te durven zeggen.....


http://xandernieuws.punt.nl/upload/ww2-einsatz7.jpg

Bovenstaande foto is volgens "bottenskrapet" de Joden hun eigen schuld.....:roll:
Gelukkig dat jij dan geen rechter bent.

Heb jij ooit wel eens stil gestaan bij hetgeen jij wel niet typt over de onschuldige palestijnen?

Zonder zever, gooi jezelf van een brug.

Europahater
21 mei 2010, 12:24
"Onschuldige palestijnen".???8O.. nu nog mooier.:x..Een volk dat zijn eigen kinderen op hun 3de levensjaar laat poseren met semtexbomgordels zijn in mijn ogen niet "onschuldig".

RodeLantaarn
21 mei 2010, 12:24
Gelukkig dat jij dan geen rechter bent.

Heb jij ooit wel eens stil gestaan bij hetgeen jij wel niet typt over de onschuldige palestijnen?

Zonder zever, gooi jezelf van een brug.

De wereld wordt er enkel maar beter van.

Europahater
21 mei 2010, 12:25
zei onze linkse nationaal-socialist!!!!

VerenigdeNederlanden
21 mei 2010, 12:26
zo gaan jullie hamas vriendjes met de mensen daar om :

http://www.aivl.be/nieuws/executies-door-hamas-betreurenswaardig/23886

en dan israel met de vinger wijzen jullie zijn slecht en executeren mensen ! ( dat keur ik niet goed, maar dit is de pot die de ketel verwijt)

RodeLantaarn
21 mei 2010, 12:27
zei onze linkse nationaal-socialist!!!!

:rofl:

Meer dan dat komt er bij jou echt niet uit, hé? Is dat omdat u zo bekrompen bent, of gewoon krankjorum?

Bottenskrapet
21 mei 2010, 12:30
Als ik rechter zou zijn ging u meteen de gevangenis in wegens antisemitisme. Hoe heb jij het lef zoiets te durven zeggen.....


http://xandernieuws.punt.nl/upload/ww2-einsatz7.jpg

Bovenstaande foto is volgens "bottenskrapet" de Joden hun eigen schuld.....:roll:

Toon aan dat het niet zo is? Daarnaast ben ik geen antisemiet. Semieten zijn zowel Arabieren als joden.

Even voor de duidelijkheid, ik probeer absoluut niet te zeggen dat bvb expliciet de Holocaust door de joden werd uitgelokt, maar er is altijd wel een reden geweest waarom ze altijd vervolgd werden. In Rusland werden ze ook buitengesmeten, en bijna altijd om ongeveer dezelfde redenen. Joden zijn handelaars en liberale geesten. Daarom ook logisch dat ze vervolgd werden in landen die volledige economische onafhankelijkheid willen (Nazi-Duitsland, Sovjet Unie, ..), met hen erbij is dat gewoonweg niet mogelijk. In de middeleeuwen ook constant pogroms tegen de jood. Alles is gewoon nét iets te verdacht om te beweren dat zij nooit iets met de zaak te maken hebben en gewoon pure slachtoffers zijn.

Savatage
21 mei 2010, 12:31
http://www.maannews.net/images/PhotoViewer/72538.jpg


Oh jee, hoe verschrikkelijk hebben ze het daar wel niet in die oorlogsregio :|

suqar_7loe
21 mei 2010, 12:33
"Onschuldige palestijnen".???8O.. nu nog mooier.:x..Een volk dat zijn eigen kinderen op hun 3de levensjaar laat poseren met semtexbomgordels zijn in mijn ogen niet "onschuldig".
Het is jou even ontgaan denk ik maar Israel is de ware terrorist.

Idd, onze hele onschuldige palestijnen.. Je leest het goed.

Ik vind dat ze u eens naar daar moeten sturen. Enkeltje richting gaza, eens zien hoe je dan zal piepen, tzal rap gedaan zijn met de 'jood' uit te hangen.


De wereld wordt er enkel maar beter van.

Idd, wees daar maar zeker van!

Europahater
21 mei 2010, 12:35
Even voor de duidelijkheid, ik probeer absoluut niet te zeggen dat bvb expliciet de Holocaust door de joden werd uitgelokt, maar er is altijd wel een reden geweest waarom ze altijd vervolgd werden. In Rusland werden ze ook buitengesmeten, en bijna altijd om ongeveer dezelfde redenen. Joden zijn handelaars en liberale geesten. Daarom ook logisch dat ze vervolgd werden in landen die volledige economische onafhankelijkheid willen (Nazi-Duitsland, Sovjet Unie, ..), met hen erbij is dat gewoonweg niet mogelijk. In de middeleeuwen ook constant pogroms tegen de jood. Alles is gewoon nét iets te verdacht om te beweren dat zij nooit iets met de zaak te maken hebben en gewoon pure slachtoffers zijn.

Nu zijn we er. Omdat de Joden goede handelaars waren moesten ze van de aardbol verdwijnen. Wel nou die stomme kutmoffen waren gewoon jaloers dat de Joden welgesteld waren en dat zij nog steeds pap moesten slobberen. Het ergste van al is dat linksen zoals jij op dezelfde lijn zitten als neonazi,s in Duitsland als het op "Joden" aankomt.

Europahater
21 mei 2010, 12:36
Ik vind dat ze u eens naar daar moeten sturen. Enkeltje richting gaza, eens zien hoe je dan zal piepen, tzal rap gedaan zijn met de 'jood' uit te hangen.


Denk je nu echt dat ik van gedacht zou veranderen???8O Ik ken de mentaliteit van een moslim maar al te goed.....

VerenigdeNederlanden
21 mei 2010, 12:37
Het is jou even ontgaan denk ik maar Israel is de ware terrorist.

Idd, onze hele onschuldige palestijnen.. Je leest het goed.

Ik vind dat ze u eens naar daar moeten sturen. Enkeltje richting gaza, eens zien hoe je dan zal piepen, tzal rap gedaan zijn met de 'jood' uit te hangen.




Idd, wees daar maar zeker van!

tja hamas zal m wel ophangen of als ruil middel willen gebruiken :evil:

Bottenskrapet
21 mei 2010, 12:41
Nu zijn we er. Omdat de Joden goede handelaars waren moesten ze van de aardbol verdwijnen. Wel nou die stomme kutmoffen waren gewoon jaloers dat de Joden welgesteld waren en dat zij nog steeds pap moesten slobberen. Het ergste van al is dat linksen zoals jij op dezelfde lijn zitten als neonazi,s in Duitsland als het op "Joden" aankomt.

Neen, gewoon omdat ze de plannen van de staat volledig in de war stuurden door hun continu internationaal gedoe. En in zo'n regimes betekend dat nogal snel vervolging of de dood als ge hun plannen doet mislukken, kan ik niks aan doen. Wel grappig dat de joden nu overal hun steentje bijdragen aan de multiculturele wereld, maar in Israel zelf moet alles koste wat het kost puur blijven. Dus ja, ze wreken zich wel een beetje. Laf om dat te ontkennen.
Hahahahaha, ik links? Super :lol:

liberalist_NL
21 mei 2010, 12:45
Oh jee, hoe verschrikkelijk hebben ze het daar wel niet in die oorlogsregio :|

Bereiden zich vast voor op een Gazaanse Zomerspelen 2020. :-)

ministe van agitatie
21 mei 2010, 13:15
Een volk dat zijn eigen kinderen op hun 3de levensjaar laat poseren met semtexbomgordels.

Als u dat soort veralgemeningen toepast op Palestijnen, waarom wordt u dan slecht gezind als iemand veralgemeningen maakt over Joden?

Savatage
21 mei 2010, 13:17
Als u dat soort veralgemeningen toepast op Palestijnen, waarom wordt u dan slecht gezind als iemand veralgemeningen maakt over Joden?

Omdat Joden hun eigen kinderen niet gebruiken als zelfmoord-tools om zoveel mogelijk onschuldige slachtoffers te maken.

ministe van agitatie
21 mei 2010, 13:19
Bereiden zich vast voor op een Gazaanse Zomerspelen 2020. :-)

Is er iets mis met een Olympisch zwembad? Met een winkel of een pretpark? Als de Palestijnen zich bewapenen en verzetten tegen de Israëlische agressie, zijn het islamitische zotten. Als ze het slachtoffer zijn van bombardementen en witte fosfor dan spelen ze toneel, als ze proberen hun economie op te bouwen dan zijn het bedriegers en als ze zich zoals alle andere mensen op de planeet los van hun ellende proberen te amuseren en graag baantjes trekken of aan sport doen, dan zijn ze hypocriet...

Ze kunnen niet veel goeds doen, hé? Zou goed zijn indien men Israël eens met een kritisch oog zou beschouwen. Maar dat past wellicht niet in de propaganda-strategie.

Dat soort uitleg doet me denken aan de idiotie die men hier over migranten hoort: 'ze pakken al ons werk af en doen niets anders dan doppen'.

ministe van agitatie
21 mei 2010, 13:20
Omdat Joden hun eigen kinderen niet gebruiken als zelfmoord-tools om zoveel mogelijk onschuldige slachtoffers te maken.

Als u dat soort veralgemeningen maakt over Palestijnen, waarom wordt u dan slecht gezind als iemand dat met Joden doet?

Savatage
21 mei 2010, 13:22
Als u dat soort veralgemeningen maakt over Palestijnen, waarom wordt u dan slecht gezind als iemand dat met Joden doet?

Omdat het simpelweg opgaat voor Palestijnen en niet voor Joden, gezien de gebeurtenissen van de voorbije jaren.

liberalist_NL
21 mei 2010, 13:23
Is er iets mis met een Olympisch zwembad? Met een winkel of een pretpark? Als de Palestijnen zich bewapenen en verzetten tegen de Israëlische agressie, zijn het islamitische zotten. Als ze het slachtoffer zijn van bombardementen en witte fosfor dan spelen ze toneel, als ze proberen hun economie op te bouwen dan zijn het bedriegers en als ze zich zoals alle andere mensen op de planeet los van hun ellende proberen te amuseren en graag baantjes trekken of aan sport doen, dan zijn ze hypocriet...

Ze kunnen niet veel goeds doen, hé? Zou goed zijn indien men Israël eens met een kritisch oog zou beschouwen. Maar dat past wellicht niet in de propaganda-strategie.

Dat soort uitleg doet me denken aan de idiotie die men hier over migranten hoort: 'ze pakken al ons werk af en doen niets anders dan doppen'.
Ja, want dat wordt gedaan van ons geld onder het mom van ''die zielige Palestijnen hebben honger''. En met ze bedoel ik natuurlijk niet een onschuldige Palestijn die het allemaal over zich heenkrijgt, maar wel de Palestijnse politieke klasse die de Palestijnen letterlijk gegijzeld houdt.

ministe van agitatie
21 mei 2010, 13:30
Omdat het simpelweg opgaat voor Palestijnen en niet voor Joden, gezien de gebeurtenissen van de voorbije jaren.

Gaat het op voor alle Palestijnen en geen enkele Jood? Als u zo veralgemeent over Palestijnen, waarom maakt u zich dan druk als iemand dat doet over Joden?

VerenigdeNederlanden
21 mei 2010, 13:30
en er is veel armoede in de gaza strook, maar door wie komt dat : hamas !

en dat zwembad daar komen de normale palestijnen niet in enkel hooggeplaatste hamas leden ed. of dacht u dat die arme hongerige palestijnen in het mooie hamas zwembad mogen komen, wat notabene gebouwd is met geld dat voor voedsel is bestemd !

ministe van agitatie
21 mei 2010, 13:36
Ja, want dat wordt gedaan van ons geld onder het mom van ''die zielige Palestijnen hebben honger''. En met ze bedoel ik natuurlijk niet een onschuldige Palestijn die het allemaal over zich heenkrijgt, maar wel de Palestijnse politieke klasse die de Palestijnen letterlijk gegijzeld houdt.

1) Palestina wordt gefinancierd om de economie opnieuw op poten te krijgen. Zoals u weet maakt entertainent een groot deel uit van elke economie. Het heet 'tertiaire sector' en is arbeidsintensief.
2) Palestina is het mikpunt van een blokkade door Israël, ondersteund door Egypte. Die blokkade heeft een zware impact op de economie en dus het welzijn van de mensen. U mag dat ontkennen zoveel u wil, het verandert niets aan de realiteit.
3) De Palestijnen hebben bij de laatste, democratische verkiezingen in meerderheid voor Hamas gekozen. Hamas is derhalve hun politieke vertegenwoordiging, ook als wij het niet eens zijn met de standpunten of analyses van Hamas.
4) Als Israël Hamas als een probleem beschouwt, zou ik graag weten waarom Israël Hamas financieel en politiek heeft geholpen bij de oprichting ervan.
5) Het conflict rond grond, huizen, water, mensenrechten, het zonder vorm van proces opsluiten van 10.000 Palestijnen in Israëlische gevangenissen en het behandelen als tweederangsburgers van de Arabieren is zal veel ouder dan Hamas. Hamas is er niet de oorzaak van, het is de uitdruking van de wil van de Palestijnen om niet te plooien naar het imperialistisch project van Israël.

Savatage
21 mei 2010, 13:37
Gaat het op voor alle Palestijnen en geen enkele Jood? Als u zo veralgemeent over Palestijnen, waarom maakt u zich dan druk als iemand dat doet over Joden?

Ik maak zulke veralgemeningen niet, dat doe jij hier. Ik heb nooit gesproken over "alle palestijnen". Als maar goed dat ze het niet allemaal deden, of heel de regio was ontploft.

Ik had het over 'Palestijnen' en 'Joden' en niet over 'alle Palestijnen' of 'geen enkele Jood'.

Nice try.

VerenigdeNederlanden
21 mei 2010, 13:37
punt 4 is heel simpel, men dacht een schaap te helpen tegen de radicale moslimbroederschap echter het was een wolf in schaapskleren.

ministe van agitatie
21 mei 2010, 13:41
en er is veel armoede in de gaza strook, maar door wie komt dat : hamas !

1) Als je in een land de infrastructuur, fabrieken, ateliers, woningen, scholen vernietigd, veroorzaak je armoede. Het is niet Hamas dat Gaza heeft platgebombardeerd.
2) Als je een land verhindert haar natuurlijke bronnen uit te baten, veroorzaak je armoede. Het is niet Hamas dat Palestijnen verhindert om uit te varen en aan visvangst te doen, het is niet Hamas dat verhndert dat de gasreserves worden uitgebaat, het is niet Hamas dat clusterbommen heeft gegooid waardoor grote stukken landbouwgrond onbruikbaar zijn.
3) Als je een lan blokkeert en de im- en export van producten tegenhoudt, dan zorg je voor armoede. Het is niet Hamas dat de blokkade organiseert.

en dat zwembad daar komen de normale palestijnen niet in enkel hooggeplaatste hamas leden ed. of dacht u dat die arme hongerige palestijnen in het mooie hamas zwembad mogen komen,

Als je het artikel leest, stel je vast dat het zwembad deel uitmaakt van een sportclub. Niets wijst erop dat die sportclub eigendom is van Hamas of dat louter hooggeplaatste Hamasleden er gebruik van zouden mogen maken. U stelt dat alsof het een feit is, terwijl het louter uw propaganda is.

wat notabene gebouwd is met geld dat voor voedsel is bestemd !

Het geld is ter beschikking gesteld voor de heropbouw van de economie en de infrastructuur. Een zwembad is zowel economie als infrastructuur. Die overigens door Israël werd vernield.

ministe van agitatie
21 mei 2010, 13:47
Ik maak zulke veralgemeningen niet, dat doe jij hier.

U schrijft zeer duidelijk:

Een volk dat zijn eigen kinderen ...

Dat is een veralgemening van jewelste.

Ik heb nooit gesproken over "alle palestijnen".

U schrijft:

"een volk". U schrijft niet 'de meest radicale elementen van dat volk' of 'enkele religieuze zotten van dat volk', u schrijft letterlijk 'een volk dat'.

Ik had het over 'Palestijnen' en 'Joden' en niet over 'alle Palestijnen' of 'geen enkele Jood'.

U schrijft:

Omdat het simpelweg opgaat voor Palestijnen en niet voor Joden,

Dat betekent dus: wel voor A en niet voor B. In de wiskunde sluit u dus B uit en betrekt u de volledige verzameling A. Terwijl uzelf goed weet dat dat onzin is.
Terwijl u nu toegeeft dat het natuurlijk niet opgaat voor alle Palestijnen en ook wel voor sommige Joden

Veralgemenen is steeds dom.

('fin, misschien niet altijd, dat zou een te grote veralgemening zijn.)

ministe van agitatie
21 mei 2010, 13:49
punt 4 is heel simpel, men dacht een schaap te helpen tegen de radicale moslimbroederschap echter het was een wolf in schaapskleren.

U kent de geschiedenis duidelijk niet goed. Men wist bijzonder goed waar men mee bezig was. Men wilde vooral de seculiere, linkse en progressieve PLO een pad in de korf zetten en steunde daarom de religieuze zotten. Precies zoals de VS in Afghanistan hebben gedaan.

Dat is geen ongeluk maar een bewuste strategie.

Cdude
21 mei 2010, 13:58
Als ik rechter zou zijn ging u meteen de gevangenis in wegens antisemitisme. Hoe heb jij het lef zoiets te durven zeggen.....

In vrijheid van meningsuiting moet de vraag gesteld kunnen worden.
In de hele geschiedenis van verdreven volkeren is er slechts 1 gemeenschappelijke factor : JODEN
Waaraan ligt het dan wel? Een instinktieve pijpekrullenhaat? 8O

ministe van agitatie
21 mei 2010, 14:03
In de hele geschiedenis van verdreven volkeren is er slechts 1 gemeenschappelijke factor : JODEN

Nou, misschien even de geschiedenis van de American-Indians erbij halen? Of die van de Aboriginals? Van de Afrikaanse stammen en de slavernij naar de States? er zijn tal van 'verdreven' volkeren.

Dat is juist de kwestie: het joodse verhaal is veel minder uitzonderlijk dan het lijkt. Men maakt rond de Joden zoveel tamtam omdat het blanken zijn. En blanken horen elkaar zoiets niet aan te doen.

LiberaalNL
21 mei 2010, 14:06
Toon aan dat het niet zo is? Daarnaast ben ik geen antisemiet. Semieten zijn zowel Arabieren als joden.

Even voor de duidelijkheid, ik probeer absoluut niet te zeggen dat bvb expliciet de Holocaust door de joden werd uitgelokt, maar er is altijd wel een reden geweest waarom ze altijd vervolgd werden. In Rusland werden ze ook buitengesmeten, en bijna altijd om ongeveer dezelfde redenen. Joden zijn handelaars en liberale geesten. Daarom ook logisch dat ze vervolgd werden in landen die volledige economische onafhankelijkheid willen (Nazi-Duitsland, Sovjet Unie, ..), met hen erbij is dat gewoonweg niet mogelijk. In de middeleeuwen ook constant pogroms tegen de jood. Alles is gewoon nét iets te verdacht om te beweren dat zij nooit iets met de zaak te maken hebben en gewoon pure slachtoffers zijn.
Dat ligt aan de achterlijkheid van die regimes en niet aan de Joden.

Johan Bollen
21 mei 2010, 14:08
In vrijheid van meningsuiting moet de vraag gesteld kunnen worden.
In de hele geschiedenis van verdreven volkeren is er slechts 1 gemeenschappelijke factor : JODEN
Waaraan ligt het dan wel? Een instinktieve pijpekrullenhaat? 8OWat een zever.

Wat niet wegneemt dat Europahater doet met Palestijnen dat waarvoor hij anderen zou willen opsluiten moesten ze het met Joden doen, en dat is hypocriet.

LiberaalNL
21 mei 2010, 14:10
In vrijheid van meningsuiting moet de vraag gesteld kunnen worden.
In de hele geschiedenis van verdreven volkeren is er slechts 1 gemeenschappelijke factor : JODEN
Waaraan ligt het dan wel? Een instinktieve pijpekrullenhaat? 8O
Deze post verdient een plek in de top10 domste posts ooit geschreven op dit forum.

RodeLantaarn
21 mei 2010, 14:14
U schrijft zeer duidelijk:



Dat is een veralgemening van jewelste.



U schrijft:

"een volk". U schrijft niet 'de meest radicale elementen van dat volk' of 'enkele religieuze zotten van dat volk', u schrijft letterlijk 'een volk dat'.



U schrijft:



Dat betekent dus: wel voor A en niet voor B. In de wiskunde sluit u dus B uit en betrekt u de volledige verzameling A. Terwijl uzelf goed weet dat dat onzin is.
Terwijl u nu toegeeft dat het natuurlijk niet opgaat voor alle Palestijnen en ook wel voor sommige Joden

Veralgemenen is steeds dom.

('fin, misschien niet altijd, dat zou een te grote veralgemening zijn.)

Veralgemening en drogredenen zijn meestal de norm bij de blinde slaafjes van de bezetter.

Savatage
21 mei 2010, 14:21
U schrijft zeer duidelijk:



Dat is een veralgemening van jewelste.



U schrijft:

"een volk". U schrijft niet 'de meest radicale elementen van dat volk' of 'enkele religieuze zotten van dat volk', u schrijft letterlijk 'een volk dat'.



U schrijft:



Dat betekent dus: wel voor A en niet voor B. In de wiskunde sluit u dus B uit en betrekt u de volledige verzameling A.

Ik vrees dat je kennis van wiskunde wat te kort schiet. In de wiskunde bestaat er een duidelijk onderscheid tussen "alle leden van A" en gewoon "A". Indien het betrekking heeft op alle leden van A, dan wordt dat expliciet vermeld d.m.v. een symbool (∀). Indien het gaat om gewoon "A" kan het inderdaad betrekking op alle leden van A, maar dat moet niet.


Terwijl uzelf goed weet dat dat onzin is.
Terwijl u nu toegeeft dat het natuurlijk niet opgaat voor alle Palestijnen en ook wel voor sommige Joden

Ik heb nooit beweerd dat het zou opgaan voor alle Palestijnen.

Veralgemenen is steeds dom.

Stop dan met jezelf eraan schuldig te maken en mijn statements te veralgemen voor een gehele populatie.

LiberaalNL
21 mei 2010, 14:31
1) Palestina wordt gefinancierd om de economie opnieuw op poten te krijgen. Zoals u weet maakt entertainent een groot deel uit van elke economie. Het heet 'tertiaire sector' en is arbeidsintensief.
2) Palestina is het mikpunt van een blokkade door Israël, ondersteund door Egypte. Die blokkade heeft een zware impact op de economie en dus het welzijn van de mensen. U mag dat ontkennen zoveel u wil, het verandert niets aan de realiteit.
3) De Palestijnen hebben bij de laatste, democratische verkiezingen in meerderheid voor Hamas gekozen. Hamas is derhalve hun politieke vertegenwoordiging, ook als wij het niet eens zijn met de standpunten of analyses van Hamas.
4) Als Israël Hamas als een probleem beschouwt, zou ik graag weten waarom Israël Hamas financieel en politiek heeft geholpen bij de oprichting ervan.
5) Het conflict rond grond, huizen, water, mensenrechten, het zonder vorm van proces opsluiten van 10.000 Palestijnen in Israëlische gevangenissen en het behandelen als tweederangsburgers van de Arabieren is zal veel ouder dan Hamas. Hamas is er niet de oorzaak van, het is de uitdruking van de wil van de Palestijnen om niet te plooien naar het imperialistisch project van Israël.
2) Die blokkade is er wegens wapensmokkel. Israel wil voorkomen dat er raketten op het land afgevoerd worden.
3) Dat zegt niets. Hitler kwam ook democratisch aan de macht. Daarnaast heeft Hamas een coup gepleegd in de Gazastrook en is oppositie voeren onmogelijk. Politieke tegenstanders worden simpelweg over de kling gejaagd.
4) Hamas keerde zich eind jaren'80 tegen Israel.
5) De Arabieren in Israel zijn helemaal geen tweederangsburgers. Dat is links gelul. Er zijn Arabische politieke partijen, Arabisch is een officiele taal, discriminatie is bij de wet verboden etc..

Cdude
21 mei 2010, 14:32
Deze post verdient een plek in de top10 domste posts ooit geschreven op dit forum.Yeeeeeeeeeeh,
Ik zal nuanceren maar ik blijf bij mn stelling dat de vraag moet kunnen gesteld worden waarom Joden telkens vervolgd werden?
Hun looks?

Antisemitism is a disease. You catch it from Jews. --Edgar J Steele
http://www.thebirdman.org/Index/Index-Jews-YeshivaStudentNamesIsrael.jpg

ministe van agitatie
21 mei 2010, 14:58
Stop dan met jezelf eraan schuldig te maken en mijn statements te veralgemen voor een gehele populatie.

Erkent u dat u schreef:

"een volk dat..."

Is dat geen veralgemening?

Schreef u ook niet:

"Omdat het simpelweg opgaat voor Palestijnen en niet voor Joden, "

is dat geen veralgemening?

driewerf
21 mei 2010, 15:04
Yeeeeeeeeeeh,
Ik zal nuanceren maar ik blijf bij mn stelling dat de vraag moet kunnen gesteld worden waarom Joden telkens vervolgd werden?
Hun looks?

Antisemitism is a disease. You catch it from Jews. --Edgar J Steele
http://www.thebirdman.org/Index/Index-Jews-YeshivaStudentNamesIsrael.jpg

Laag, Cdude. Zeer laag.
Gaan we alle gelovigen - wat ook hun gezindte is - misprijzen omdat ze de "tekens van hun geloof" (tja, hoe omschrijf je dat?) dragen?
Gaan de de boeddhistische monikken afzeiken? Geeft het dragen van een hoofddoek recht om de betrokkene af te tuigen? Mogen we christenen die een kruisje dragen bespuwen? En welke behandeling reserveren we voor de Amish? ineenrammen! die mogen toch niks terug doen!

ministe van agitatie
21 mei 2010, 15:11
2) Die blokkade is er wegens wapensmokkel. Israel wil voorkomen dat er raketten op het land afgevoerd worden.

Ja, dat is dus de zionistische propaganda-lijn, de hasbara. Ik weet niet waarom u hier klakkeloos de zionistische propaganda komt herhalen, zonder meer. Kan u er zelf iets aan toevoegen, een nuance plaatsen of is het uw taak om de stellingen van het IDF hier te komen publiceren?

3) Dat zegt niets. Hitler kwam ook democratisch aan de macht. Daarnaast heeft Hamas een coup gepleegd in de Gazastrook en is oppositie voeren onmogelijk. Politieke tegenstanders worden simpelweg over de kling gejaagd.

Onnozele propaganda: dit is bijvoorbeeld het PFLP in Gaza:

http://marxistleninist.files.wordpress.com/2009/12/gaza-rally.jpg

Het PFLP is communistisch en atheïstisch, zoals u weet. Ik zie ze niet over de kling gejaagd worden.

Hier is een door Hamas onderdrukte, Palestijnse vrouw in Gaza, ook lid van het PFLP:

http://thecommune.files.wordpress.com/2010/04/pflp2.jpg

Nog een illustratie die aantoont hoe andersdenkenden (PFLP) in Gaza door Hamas over de kling worden gejaagd:

http://www.eirigi.org/images/pflp42_1.jpg

4) Hamas keerde zich eind jaren'80 tegen Israel.

Ja, dat zal wel. Hamas werd in 1987 opgericht door Sheik Yassin. Ze keerden zich dus - zoals Israël wel wist - van bij aanvang (zoals u terecht schrijft) tegen Israël. En tegen de seculiere, linkse en progressieve PLO. En dat laatste was ook de bedoeling van Israël. Zoals Ehud Olmert zei:

“Netanyahu established Hamas, gave it life, freed Sheikh Yassin and gave him the opportunity to blossom”

Blijft dus de vraag waarom Israël Hamas financieel en praktisch steunde bij de oprichting. Of, zoals Wikipedia zegt:

In het begin van de jaren ’80 genoten sjeik Yassin en zijn aanhangers steun van de Israëlische overheid. Israël zag Al-Mujamma al Islami als een mogelijke bondgenoot in de strijd tegen de toenmalige terreur van de door Yasser Arafat geleide PLO. Ook hoopte Israël dat ze door Al-Mujamma al Islami te steunen verdeeldheid kon zaaien binnen de PLO en de Palestijnse gemeenschap.

Of zoals de US Intelligence zegt:

according to several current and former U.S. intelligence officials, beginning in the late 1970s, Tel Aviv gave direct and indirect financial aid to Hamas over a period of years.

Israel “aided Hamas directly — the Israelis wanted to use it as a counterbalance to the PLO (Palestinian Liberation Organization),” said Tony Cordesman, Middle East analyst for the Center for Strategic Studies.

Israel’s support for Hamas “was a direct attempt to divide and dilute support for a strong, secular PLO by using a competing religious alternative,” said a former senior CIA official.

5) De Arabieren in Israel zijn helemaal geen tweederangsburgers. Dat is links gelul. Er zijn Arabische politieke partijen, Arabisch is een officiele taal, discriminatie is bij de wet verboden etc..

U weet dat u onzin schrijft, toch? Er is een wereld van verschil tussen een wet en de toepassing ervan. Ik moet u niet wijzen op de uitspraken van politici, de discriminatie door het Jewish National Fund, de toegang tot werk, grond, huisvesting, water om aan te tonen dat er wel degelijk sprake is van tweederangsburgers.

LiberaalNL
21 mei 2010, 17:16
Ja, dat is dus de zionistische propaganda-lijn, de hasbara. Ik weet niet waarom u hier klakkeloos de zionistische propaganda komt herhalen, zonder meer. Kan u er zelf iets aan toevoegen, een nuance plaatsen of is het uw taak om de stellingen van het IDF hier te komen publiceren?


Onnozele propaganda: dit is bijvoorbeeld het PFLP in Gaza:

http://marxistleninist.files.wordpress.com/2009/12/gaza-rally.jpg

Het PFLP is communistisch en atheïstisch, zoals u weet. Ik zie ze niet over de kling gejaagd worden.

Hier is een door Hamas onderdrukte, Palestijnse vrouw in Gaza, ook lid van het PFLP:

http://thecommune.files.wordpress.com/2010/04/pflp2.jpg

Nog een illustratie die aantoont hoe andersdenkenden (PFLP) in Gaza door Hamas over de kling worden gejaagd:

http://www.eirigi.org/images/pflp42_1.jpg



Ja, dat zal wel. Hamas werd in 1987 opgericht door Sheik Yassin. Ze keerden zich dus - zoals Israël wel wist - van bij aanvang (zoals u terecht schrijft) tegen Israël. En tegen de seculiere, linkse en progressieve PLO. En dat laatste was ook de bedoeling van Israël. Zoals Ehud Olmert zei:



Blijft dus de vraag waarom Israël Hamas financieel en praktisch steunde bij de oprichting. Of, zoals Wikipedia zegt:



Of zoals de US Intelligence zegt:





U weet dat u onzin schrijft, toch? Er is een wereld van verschil tussen een wet en de toepassing ervan. Ik moet u niet wijzen op de uitspraken van politici, de discriminatie door het Jewish National Fund, de toegang tot werk, grond, huisvesting, water om aan te tonen dat er wel degelijk sprake is van tweederangsburgers.
Jij doet niks anders dan Arabische propaganda neer kwakken en een irrationeel pro-Palestijns verhaal vertellen. Bovendien hoef jij mij zeker niet de les te lezen. Jij hebt zelf toegegeven dat je vernielingen aan een synagoge hebt aangericht. Zelfbenoemde anti-zionisten zijn echt wereldvreemde figuren. Als je het met hen oneens bent, verkondig je 'zionistische propaganda', werk je voor de Israelische overheid of andere waangedachtes.

D'ARTOIS
21 mei 2010, 17:43
Als je nu eens alle politieke standpunten overboord zet en het hele probleem vanuit een theologisch standpunt benadert. Waar kom je dan uit?

Zoals iedereen weet is het vrijwel uitgesloten dat een Islamiet een andere godsdienst naast zich duldt. Daarvan hebben we hier in Europa bewijzen te over.
Als ze een meerderheid vormen, c.q. kunnen vormen - is het over en uit met alles wat kerk en samenleving heet zoals we die nu kennen.
Ik mag aannemen dat we dat met elkaar eens kunnen zijn.

Kijken we naar Israël dan hebben we niet te maken met een zuiver politiek en staatkundig conflict maar meer met een conflict van religieuze aard. Ook de Joden onderling zijn zo verdeeld als verdeeld kan zijn. Eveneens als arabieren een semitisch volk en geboren ruziezoekers, met name onder elkaar.
Woon maar eens een zitting van de Knesseth bij, dan kom je er wel achter. Of rij eens met een auto op zaterdagochtend door Mea Shearim. Of Ramat Gan.

Zoals het nu gaat, komt er nooit een oplossing, ze zouden prima met elkaar kunnen samenleven maar dat staat de Islamcultuur niet toe. En de Joden helpen ook niet echt mee hun gedeukte en gehavende imago te verbeteren.

liberalist_NL
21 mei 2010, 17:48
1) Palestina wordt gefinancierd om de economie opnieuw op poten te krijgen. Zoals u weet maakt entertainent een groot deel uit van elke economie. Het heet 'tertiaire sector' en is arbeidsintensief.
2) Palestina is het mikpunt van een blokkade door Israël, ondersteund door Egypte. Die blokkade heeft een zware impact op de economie en dus het welzijn van de mensen. U mag dat ontkennen zoveel u wil, het verandert niets aan de realiteit.
3) De Palestijnen hebben bij de laatste, democratische verkiezingen in meerderheid voor Hamas gekozen. Hamas is derhalve hun politieke vertegenwoordiging, ook als wij het niet eens zijn met de standpunten of analyses van Hamas.
4) Als Israël Hamas als een probleem beschouwt, zou ik graag weten waarom Israël Hamas financieel en politiek heeft geholpen bij de oprichting ervan.
5) Het conflict rond grond, huizen, water, mensenrechten, het zonder vorm van proces opsluiten van 10.000 Palestijnen in Israëlische gevangenissen en het behandelen als tweederangsburgers van de Arabieren is zal veel ouder dan Hamas. Hamas is er niet de oorzaak van, het is de uitdruking van de wil van de Palestijnen om niet te plooien naar het imperialistisch project van Israël.
Je verandert van onderwerp. Het ging erom dat ontwikkelingshulp door Hamas wordt gebruikt om peperdure zwembaden en dergelijke te bekostigen. Als u dan vervolgens klaagt dat er sprake is van honger in Gaza, kunt u moeilijk Israël daarvan de schuld geven. Wat het democratische betreft hebben de Palestijnen bewezen dat ze nog niet klaar zijn voor democratie. Democratie werkt enkel met politici die ook democratisch ingesteld zijn: en dat houdt ook in dat ze hun democratische buur, Israël, respecteren.

Anders gezegd, achteraf gezien hadden de Israëliërs nooit moeten terugtrekken uit Gaza.

ministe van agitatie
21 mei 2010, 18:07
Jij doet niks anders dan Arabische propaganda neer kwakken en een irrationeel pro-Palestijns verhaal vertellen.

a) Alles wat het PFLP betreft kan je niet omschrijven als 'Arabische propaganda'. Hun standpunten zijn internationalistisch en worden - helaas - door het gros van de Arabische politici, dictators en koningshuizen verworpen. Begrijpelijk, maar jammer.
Een groot deel van de Arabische bevolking deelt echter de progressieve, linkse standpunten, dat is precies de reden waarom ze zo door de dictators en titannen onder de knoet worden gehouden. Anders was een groot deel van de Arabische wereld progressief en links zoals het dat in de jaren '50 en '60 was. Maar die beweging is duidelijk aan een opmars bezig en ik heb er een goed oog op. Duimen maar want de oppositie is ofwel links, antikapitalistisch en revolutionair ofwel kapitalistisch-religieus. Ik ben logischerwijze voorstander van het eerste.

b) Als ik al propaganda publiceer, dan wel Internationalistische propaganda, gebaseerd op universele, humanistische en progressieve principes die vooral de ontwikkeling, rechten en vrijheden van de bevolking voorstaan. Daar is niets Arabisch aan, ik huldig dezelfde principes voor Latijns-Amerika, Afrika, Azië of Europa en de VS.

c) Mijn standpunt met betrekking tot Palestina is irrationeel noch pro-Palestijns. Het is gebaseerd op een rationele analyse van de realiteit die me toont dat in casu de Palestijnen het mikpunt zijn van Israëlisch imperialisme en agressie. Ik verwerp imperialisme en agressie ergo ik verdedig de Palestijnen. Dat maakt me niet pro-Palestijns aangezien ik een rabiaat tegenstander ben van religieuze zotten en obscurantisme, ook als die Palestijns zijn. Ik ben een revolutionair communist en huldig dus een aantal principes die zonder twijfel zeer sterk botsen met wat religieuze fanatici proberen te bewerkstelligen.
Vandaar dat ik ook zo woedend ben op Israël en de VS; het zijn zij die de religieuze zotten financieel en praktisch aan de macht helpen, in Palestina, in Irak, in Afghanistan, zelfs in Iran. Zij handelen liever met religieuze zotten en nationalisten omdat ze zichzelf daarin herkennen.


Bovendien hoef jij mij zeker niet de les te lezen. Jij hebt zelf toegegeven dat je vernielingen aan een synagoge hebt aangericht.

Ik heb graffiti gespoten in 1982 in het kader van een protestactie tegen de inval van Israël in Libanon, ja. So? Is iedereen die ooit aan een actie deelnam voor u personan non grata? U doet maar.

Die actie Zelfbenoemde anti-zionisten zijn echt wereldvreemde figuren. Als je het met hen oneens bent, verkondig je 'zionistische propaganda', werk je voor de Israelische overheid of andere waangedachtes.

In tegenstelling tot de zionisten waarvan een groot deel door de Israëlische overheid en het IDF zijn benoemd, zijn alle anti-zionisten zelf benoemd.

Als u een genuanceerd standpunt zou innemen en erkennen dat Israël voor een deel zelf aan de basis ligt van de problemen in de regio, zou ik op gelijke voet met u kunnen van gedachten wisselen. Zolang u zich echter geroepen voelt om spreekbuis te zijn van de zionistische lobby en de discussie verziekt met een eindeloze herhaling van de zinloze en afgeknauwde argumenten uit de hasbara, maakt u dat onmogelijk. Misschien moet u eens luisteren naar bv. former U.S. State Department counter-terrorism official Larry Johnson, niet bepaald een vijand van Israël:

The Israelis are their own worst enemies when it comes to fighting terrorism. The Israelis are like a guy who sets fire to his hair and then tries to put it out by hitting it with a hammer. They do more to incite and sustain terrorism than curb it.

ministe van agitatie
21 mei 2010, 18:20
Je verandert van onderwerp. Het ging erom dat ontwikkelingshulp door Hamas wordt gebruikt om peperdure zwembaden en dergelijke te bekostigen.

Ik verander helemaal niet van onderwerp. Dat zwembad kwam pas in de meest recente posts ter sprake.

Bovendien: ook een zwembad maakt deel uit van infrastructuur en economie. Of is het de Palestijnen verboden om baantjes te trekken? Ze mogen van Israël nauwelijks hun eigen zee in en u zou hen verbieden om in een zwembad te gaan zwemmen, of wat?

Of voldoet dat niet aan uw vooroordeel dat Palestijnen zielepoten zijn die niets kunnen, niets opgebouwd krijgen en nergens goed voor zijn?
Of moeten ze van u de hele dag staan jammeren en huilen, ziet u dat liever? Alle mensen, overal ter wereld zoeken amusement en ontspanning, ook temidden de grootste ellende. Net zoals de Joden in het Gettho van Warschau concerten organiseerden, toneel speelden en trachten een lekkere maaltijd op tafel te krijgen of op café gingen. Alsof al die activiteien in tegenspraak zijn met het grove onrecht dat zo'n gettho op zich is of wat de nazi's met de Joden hebben gedaan.

Als u dan vervolgens klaagt dat er sprake is van honger in Gaza, kunt u moeilijk Israël daarvan de schuld geven.

Dat zeg niet alleen ik: het is de militaire destructie en de blokkade die aan de basis van de belabberde economische toestand liggen. Wat had je gedacht? Dat je een regio kan platbomdarederen, de infrastructuur vernielen, de fabrieken, huizen, de haven in aanbouw, de grenzen blokkeren en dan denken dat de economie zal floreren?

Iedereen die niet de pion is va de zionisten (of zich daartoe leent) zegt dat, van de John Hopkins Universiteit, over de VN, de vluchtelingenorganisaties tot de ngo's. Alleen de rabiate en blinde moslimbashers steken het op ofwel de inherente luiheid van de moslims of de dictatuur van Hamas, terwijl, zoals al herhaaldelijk aangetoond, het conflict al veel ouder is dan Hamas dat pas in 1987 (ik zeg het nog eens) met steun van Israël werd opgericht.

Wat het democratische betreft hebben de Palestijnen bewezen dat ze nog niet klaar zijn voor democratie. Democratie werkt enkel met politici die ook democratisch ingesteld zijn: en dat houdt ook in dat ze hun democratische buur, Israël, respecteren.

Juist, ja. Wie op de verkeerde partij stemt, is niet klaar voor democratie. Men is pas klaar voor democratie als men op een partij stemt die Israël en de VS welgevallig zijn...
Overigens zie ik niet in waarom een volk, een regio die door een ander land wordt gebombardeerd, aangevallen, geblokkeerd en geboycot bovendien nog respect zou moeten hebben. Dat is wel helemaal van de put gerukt. Hadden de Belgen misschien respect moeten hebben voor de nazi's?


Anders gezegd, achteraf gezien hadden de Israëliërs nooit moeten terugtrekken uit Gaza.

Ze konden niet anders, zoals ze niet anders konden dan zich terugtrekken uit Libanon. Omdat de bezetting economisch, militair en politiek niet vol te houden was.

garfield
21 mei 2010, 18:23
Wat een zionist betwijfelt zonder feitelijke staving, is niet relevant.
ik zeg wat ik denk en constateer, niet wat ander meent dat ik MOET denken. Als een fundi jood zich vrolijk maakt over dode Palestijnse kinderen, is dat gewoon walgelijk , net als dat trachten te verhullen.

Onzin dus, u brengt geen inhoud aan.

liberalist_NL
21 mei 2010, 18:55
Ik verander helemaal niet van onderwerp. Dat zwembad kwam pas in de meest recente posts ter sprake.

Bovendien: ook een zwembad maakt deel uit van infrastructuur en economie. Of is het de Palestijnen verboden om baantjes te trekken? Ze mogen van Israël nauwelijks hun eigen zee in en u zou hen verbieden om in een zwembad te gaan zwemmen, of wat?

Je snapt er nog steeds niets van, of wil je het gewoon niet? Volgens mij ben je gewoon van slechte wil. Hoe denk jij over iemand die een villa koopt en aan het eind van de maand daardoor geen eten meer kan kopen? Ik hoor het graag.

Of voldoet dat niet aan uw vooroordeel dat Palestijnen zielepoten zijn die niets kunnen, niets opgebouwd krijgen en nergens goed voor zijn?
Of moeten ze van u de hele dag staan jammeren en huilen, ziet u dat liever? Alle mensen, overal ter wereld zoeken amusement en ontspanning, ook temidden de grootste ellende. Net zoals de Joden in het Gettho van Warschau concerten organiseerden, toneel speelden en trachten een lekkere maaltijd op tafel te krijgen of op café gingen. Alsof al die activiteien in tegenspraak zijn met het grove onrecht dat zo'n gettho op zich is of wat de nazi's met de Joden hebben gedaan.

Wat een hilarische vergelijking. Concertjes en kaartspelletjes in povere vorm staan niet op één lijn met resorts en zwembaden. Dat zou u als linkse toch moeten weten?

Dat zeg niet alleen ik: het is de militaire destructie en de blokkade die aan de basis van de belabberde economische toestand liggen. Wat had je gedacht? Dat je een regio kan platbomdarederen, de infrastructuur vernielen, de fabrieken, huizen, de haven in aanbouw, de grenzen blokkeren en dan denken dat de economie zal floreren?

Iedereen die niet de pion is va de zionisten (of zich daartoe leent) zegt dat, van de John Hopkins Universiteit, over de VN, de vluchtelingenorganisaties tot de ngo's. Alleen de rabiate en blinde moslimbashers steken het op ofwel de inherente luiheid van de moslims of de dictatuur van Hamas, terwijl, zoals al herhaaldelijk aangetoond, het conflict al veel ouder is dan Hamas dat pas in 1987 (ik zeg het nog eens) met steun van Israël werd opgericht.

Man! Ik zeg toch niet dat alles koek en ei is in Gaza?! Ik zeg dat een volk dat zwembaden bouwt en resorts aanlegt niet het recht heeft om te klagen over honger. Prioriteiten noemt men dat. Natuurlijk vind ik dat een volk recht heeft op amusement, maar zeuren over basisvoorzieningen omdat het amusement teveel kost, dat is niemand uit te leggen.

Juist, ja. Wie op de verkeerde partij stemt, is niet klaar voor democratie. Men is pas klaar voor democratie als men op een partij stemt die Israël en de VS welgevallig zijn...

U bent welwillend het argument aan het negeren, en dat argument luidt dat een democratie geen zin heeft als het volk mensen verkiest die deze democratie afschaffen. Vanaf dat punt is er namelijk geen democratie meer. Dus ja, een volk dat welwetend antidemocraten verkiest, kiest tegen democratie en is er dus niet klaar voor.

Overigens zie ik niet in waarom een volk, een regio die door een ander land wordt gebombardeerd, aangevallen, geblokkeerd en geboycot bovendien nog respect zou moeten hebben. Dat is wel helemaal van de put gerukt. Hadden de Belgen misschien respect moeten hebben voor de nazi's?

Naar mijn weten was Duitsland niet keer op keer op keer bereid om te onderhandelen voor een vredige oplossing.

Ze konden niet anders, zoals ze niet anders konden dan zich terugtrekken uit Libanon. Omdat de bezetting economisch, militair en politiek niet vol te houden was.
Dat is onzin. Het ging Gaza economisch voor de wind toen het nog bij Israël hoorde. Zowel Israël als de Palestijnen profiteerden daarvan. Overigens is de Libanon-analogie hilarisch. Syrië kon Libanon jarenlang bezet houden, en dat land is stukken armer dan Israël, óók in absolute getalen!

atmosphere
21 mei 2010, 19:16
ja en de palestijnen zijn lieverdjes zeker? ze krijgen de kans om er wat van te maken en ze doen het niet ?? waarom omdat israel niet mag bestaan volgen hen ! ze zijn zelf weggevlucht in 1948 na oproepen van arabische leiders dat ze de israelies wel even de zee in zouden drijven ?? en hoe zou jij reageren als je iedere dag in schuilkelder moet van wege de qassam rakketen die de hele tijd neer komen ?? dan zou jij ook je leger inzetten om dat rare tuig uit te roeien !

In Israel loop je meer kans om de dood te vinden door je te verslikken in je avondmaal dan door inslaande qassam raketten !!!
Het idee dat er dagelijks van die dingen inslaan is ook nog eens totale nonsense.

Israel reageert met buitenproportioneel geweld en kiest er voor vele onschuldige slachtoffers te veroorzaken. Dat valt niet te verdedigen en ik zelf zou het ook niet zo aanpakken wanneer ik Israel zou zijn . Ook de aanslagen van de Palestijnen zijn fout , natuurlijk.

Het idiote is dat sommigen hier alles wat Israel doet goed lullen en rechtvaardig vinden. Voorstanders van het gebruik van grof geweld dus.

Nog merkwaardiger is het idee dat geloof de veroorzaker is van de haat jegens Israel en niet het afslachten van grote hoeveelheden onschuldigen.
Overigens heeft dat wat Israel allemaal doet dan ook niets te maken met terrorisme bestrijding.

En alles dat meer dan 30 jaar geleden plaatsvond heeft helemaal niet zo veel betekenis meer naar mijn mening. De meerderheid van de Palestijnen leefde toen nog niet eens . De discussie zou moeten gaan over het hier en nu !

atmosphere
21 mei 2010, 19:22
Gaza 2010 :


http://www.youtube.com/watch?v=9z7krBSNxJI&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=MGsBiGvrEDM

huppa weer 1000 doden !

Dit heeft natuurlijk geen enkele invloed op het ontstaan van anti-Israelische denkbeelden, die onstaan immers alleen maar vanwegwe de Islam !

ShoshannaKimberley
21 mei 2010, 19:28
Ministe van de Agistatie - vermits uwe hoogheid aandringt op een reactie, toch even dit over uw anti-israelische joodsche helden.

Het is nl algemeen bekend dat bv Ilan Pappe zijn "ideologie" hoger acht dan de ware feiten, en hij heeft zelf toegegeven dat hij in al zijn weg-met-ons enthousiasme nogal wat foutjes heeft gemaakt. Laat dus maar, ik ben al overtuigd.
Bedankt in elk geval voor de info.

Uit Wiki:



Ilan Pappé
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Ga naar: navigatie, zoeken

Ilan PappéIlan Pappé (Hebreeuws: אילן פפה) (1954) is professor voor Geschiedenis aan de Britse Universiteit van Exeter. Hij is geboren in Israël en was lector in de politieke wetenschappen aan de Universiteit van Haifa van 1984 tot 2007.[1]

Pappé wordt gezien als een van de Nieuwe Historici, die kritisch kijken naar Zionistische verhalen en Israël's geschiedenis. Hij verdedigt het Palestijnse verhaal en de analyse van de gebeurtenissen na de oorlog van 1948. In het bijzonder hangt hij de these aan dat de Palestijnen bewust verdreven werden door Jisjoev en later de Israëlische troepen, als onderdeel van een zelfs al voor de oorlog opgestelde plan.[2]

Vanuit diverse hoeken is er scherpe kritiek op Pappé en zijn manier van werken. Zelf stelt hij dat ideologie belangrijker is dan feiten en dat zijn doel is zoveel mogelijk mensen te overtuigen dat zijn visie de juiste is ongeacht wat de feitelijkheden zijn.[3][4] Pappé heeft hierop geantwoord dat zowel zijn boek als het boek van Morris fouten bevat en hij beticht op zijn beurt Morris van leugens.[5][6]

In april 2009 verscheen voor het eerst ook een kritisch artikel over Ilan Pappé in Joods Actueel. Daarbij werden nieuwe feiten aan het licht gebracht die de ongeloofwaardigheid van Ilan Pappé ook reeds door verscheidene andere nieuwe historici zoals Benny Morris aangekaart, bevestigen.

:D best grappig toch?

RodeLantaarn
21 mei 2010, 19:30
Gaza 2010 :


http://www.youtube.com/watch?v=9z7krBSNxJI&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=MGsBiGvrEDM

huppa weer 1000 doden !

Dit heeft natuurlijk geen enkele invloed op het ontstaan van anti-Israelische denkbeelden, die onstaan immers alleen maar vanwegwe de Islam !

Of de linkse staatszenders! :lol:

ShoshannaKimberley
21 mei 2010, 19:34
Met hier - nog voor Ministe van Agitator - het artikel over Ilan Pappe, waarin zijn fraude word blootgelegd:


http://joodsactueel.be/2009/05/05/de-fraude-van-ilan-pappe/

Cdude
21 mei 2010, 19:54
Met hier - nog voor Ministe van Agitator - het artikel over Ilan Pappe, waarin zijn fraude word blootgelegd:


http://joodsactueel.be/2009/05/05/de-fraude-van-ilan-pappe/
Grappig wel ..En zoals bovenaan beschreven, indien dit een militaire en strategische reden heeft valt het niet te classificeren als een oorlogsmisdaad, laat staan als misdaad tegen de menselijkheid.Maakt véél verschil voor de verdrevenen en uiteraard wordt dit eerst voorgelegd aan een comissie die beslist of het "militair verantwoord" is? :roll:

Spelen met woorden, ja dat kunnen ze goed. Ze oefenen dagelijks tegen een muur :roll::roll:

liberalist_NL
21 mei 2010, 19:56
Grappig wel ..Maakt véél verschil voor de verdrevenen en uiteraard wordt dit eerst voorgelegd aan een comissie die beslist of het "militair verantwoord" is? :roll:

Spelen met woorden, ja dat kunnen ze goed. Ze oefenen dagelijks tegen een muur :roll::roll:

Ah, de ware aard van uw ''antizionisme'' komt naar boven. En ik dacht dat dit de 21e eeuw was. :?

Cdude
21 mei 2010, 19:59
Laag, Cdude. Zeer laag.
Gaan we alle gelovigen - wat ook hun gezindte is - misprijzen omdat ze de "tekens van hun geloof" (tja, hoe omschrijf je dat?) dragen?
Gaan de de boeddhistische monikken afzeiken? Geeft het dragen van een hoofddoek recht om de betrokkene af te tuigen? Mogen we christenen die een kruisje dragen bespuwen? En welke behandeling reserveren we voor de Amish? ineenrammen! die mogen toch niks terug doen!Boeddisten geloven niet in sprookjes maar ja, ik "misprijs" iedere gelovige. Diegene die kwaad doen "in the name of" hebben daar een streepje voor.
De de sprong van misprijzen naar spuwen tot "ineenrammen" is geheel ter uwer verantwoording.

Mijn vraag blijft wel netjes genegeerd, merk ik. :evil:

Cdude
21 mei 2010, 20:02
Ah, de ware aard van uw ''antizionisme'' komt naar boven. En ik dacht dat dit de 21e eeuw was. :?
Rare reactie van iemand die een uitspraak van Richard Dawkins draagt:?8O

liberalist_NL
21 mei 2010, 20:09
Rare reactie van iemand die een uitspraak van Richard Dawkins draagt:?8O

Waarom?

ministe van agitatie
21 mei 2010, 22:14
Je snapt er nog steeds niets van, of wil je het gewoon niet? Volgens mij ben je gewoon van slechte wil. Hoe denk jij over iemand die een villa koopt en aan het eind van de maand daardoor geen eten meer kan kopen? Ik hoor het graag.

Ik snap het best: u maakt een valse vergelijking. Het gaat namelijk niet om een villa noch om gebrek aan geld om eten te kopen. Het gaat om een publiek gebouw in functie van sport en lichamelijke ontwikkeling en de bouw daarvan valt onder 'herstel van infrastructuur', 'economisch initiatief' en 'stimuleren van economie en werkgelegenheid'. Bijzonder nobele doelstellingen.
Wat het eten betreft: het grootste probleem is niet geld maar de toevoer van eten en middelen, de blokkade, de vernietiging van de haven in aanbouw de vernietiging van andere infrastructuur en het landbouwareaal door Israël. Maar dat lijkt u niet te willen snappen.

Wat een hilarische vergelijking. Concertjes en kaartspelletjes in povere vorm staan niet op één lijn met resorts en zwembaden. Dat zou u als linkse toch moeten weten?

het gaat om 'entertainment' en 'escapisme' versus 'ellende'. Het entertainment was er in het getto ook, zoals dat er in Gaza is. Het bestaan van entertainment zegt niets over het bestaan van de ellende. Het een sluit het andere niet uit. Niet in het getto en niet in Gaza.

Ik zeg toch niet dat alles koek en ei is in Gaza?! Ik zeg dat een volk dat zwembaden bouwt en resorts aanlegt niet het recht heeft om te klagen over honger. Prioriteiten noemt men dat. Natuurlijk vind ik dat een volk recht heeft op amusement, maar zeuren over basisvoorzieningen omdat het amusement teveel kost, dat is niemand uit te leggen.

Bon, misschien eens het onderscheid maken tussen 'een volk', 'zwembaden' en 'resorts'. Ik las hier eerder dat het allemaal Hamas was dat die dingen aanlegde en dat het alleen bestemd was voor leden van Hamas. dat is dus alvast niet hetzelfde als 'het volk'.
Daar staat tegenover dat 'het volk' niet alleen brood wil, maar ook rozen. Wie in de ellende zit heeft niet alleen nood maar evengoed recht op ontspanning als jij en ik. Ik begrijp niet goed waarom jij de Palestijnen wil ontzeggen wat je jezelf zonder twijfel toeëigent. Als jij je mag ontspannen, waarom zou iemand anders dat niet mogen?
en als je hele economie door Israël in puin is geschoten, dan moet je die hele economie en infrastructuur herop bouwen. daar hoort vanalles bij, ondermeer cinema- en theaterzalen, zwembaden en sportterreinen, bibliotheken, tv-studio's. Niet alleen maakt dat allemaal deel uit van infrastructuur, het is ook economie, zorgt dus voor werkgelegenheid en dus inkomsten. Jij zou de Palestijnen natuurlijk liever een aalmoes geven dan een job. Dat kennen we. Maar aan een job (ja, ook in een zwembad, een cinemazaal, een resort, een luxehotel,...) hebben die mensen meer dan aan hulpgoederen van de VN. Is dat zo moeilijk te begrijpen?

dat argument luidt dat een democratie geen zin heeft als het volk mensen verkiest die deze democratie afschaffen. Vanaf dat punt is er namelijk geen democratie meer. Dus ja, een volk dat welwetend antidemocraten verkiest, kiest tegen democratie en is er dus niet klaar voor.

Jammer dat de Palestijnen geen leiders hebben zoals u die hen kan uitleggen wat goed voor hen is en wat niet.

Goed dat er democraten bestaan zoals u die aan anderen gaan uitleggen dat ze niet klaar zijn voor de democratie zolang ze op de verkeerde stemmen.

Het succes van Hamas heeft veel minder met hun handvest dan met hun praktijk te maken. Met het feit dat ze niet gecorrumpeerd zijn, zoals met heel wat leden van Fatah wel het geval was/is. Of het feit dat ze niet de ene toegeving na de andere aan Israël doen waar Palestijnen uiteindelijk niets aan hebben, aan het feit dat ze niet aan het handje van de VS lopen die niet hun belangen maar die van Israël behartigen. Aan het feit dat ze - zoals Hezbollah in Libanon - scholen bouwen en hospitalen, zorgen voor politie op straat die gedisciplineerd is, zich houden aan hun woord en de daad bij dat woord voegen, niet laf zijn maar moedig. Daar ligt de basis van het succes.

Naar mijn weten was Duitsland niet keer op keer op keer bereid om te onderhandelen voor een vredige oplossing.

Neither is Israel... Je mag eens nakijken hoeveel resoluties ze straffeloos naast zich neergelegd hebben. Daaruit blijkt geen enkele bereidheid om te onderhandelen. U mag verder eens bekijken hoeveel grond ze sinds 1967 (en ik reken de oorlog er niet bij) ze ingepikt hebben en elke dag verder inpikken. Uit hun woorden blijkt iets heel anders dan uit hun daden.

ministe van agitatie
21 mei 2010, 22:21
Ministe van de Agistatie - vermits uwe hoogheid aandringt op een reactie, toch even dit over uw anti-israelische joodsche helden.

Het is nl algemeen bekend dat bv Ilan Pappe zijn "ideologie" hoger acht dan de ware feiten, en hij heeft zelf toegegeven dat hij in al zijn weg-met-ons enthousiasme nogal wat foutjes heeft gemaakt. Laat dus maar, ik ben al overtuigd.
Bedankt in elk geval voor de info.

Uit Wiki:



:D best grappig toch?

Voorzekerst grappig. Om diverse redenen:

1) U gaat helemaal niet in op mijn post, net zoals ik van u verwacht had. U repliceert niet op mijn analyse en mijn stellingen. Omdat u dat niet kan, het zou in tegenspraak zijn met het verkondigen van uw propaganda en ingaan op stellingen van een opposant is in tegenspraak met de regels van de hasbara. I dare you.

2) U pikt uit het lijstje dat niet exhaustief is één naam omdat u weet dat er over hem en zijn werk een controverse bestaat. Over de anderen rept u geen woord.

3) Uit het feit dat academici onder elkaar discussiëren, concludeert u foutief dat de ene het bij het rechte eind heeft en de andere dus derhalve onzin verkoopt. U baseert zich daarvoor op een artikel uit wikipedia zonder de boeken van één van beiden te lezen.

4) Er zijn nogal wat academici die met elkaar in debat gaan om allerlei redenen. Methodologie is er een van. Maar ik vel mijn oordeel niet op basis van wat één of andere pipo op Wikipedia schrijft, zeker niet als er boven staat dat de inhoud van het artikel betwist wordt.

Ik lees de boeken waar het over gaat. Zoals die van Pappé en die van Morris (die in zijn boek overigens in grote lijnen hetzelfde zegt als Pappé maar dat weet u niet eens). Het staat nochtans (deels natuurlijk) in het propaganda-artikel van Joods Actueel waar uzelf naar verwijst:

Halverwege de jaren tachtig ging ik op zoek naar de oorzaak van het vluchtelingenprobleem. In 1988 publiceerde ik ‘The Birth of the Palestinian Refugee Problem (1947-1949)’. Mijn conclusie maakte vele Israëli’s boos en ondermijnde de zionistische geschiedschrijving. De meeste vluchtelingen zijn het product van de zionistische militaire actie en, in mindere mate, van de aansporingen of bevelen van Arabische leiders om te verhuizen. Israëls critici hebben zich vastgeklampt aan deze bevindingen, die de verantwoordelijkheid van Israël duidelijk in de verf stellen. Maar ze negeren wel het feit dat het vluchtelingenprobleem een rechtstreeks gevolg was van de oorlog die de Palestijnen, en in hun spoor de omliggende Arabische landen, begonnen waren.

Dat laatste is overigens betwistbaar aangezien het eigenlijk de eenzijdige uitroeping van de staat Israël is die aan de basis ligt van het probleem. de oorlog is daar een gevolg van.

5) U verwerpt bij voorbaat alle argumenten van mezelf, Pappé en alle anderen, op basis van één quote. Dat is een vervalsing van elke discussie en elke vorm van beschaafd debat. Niet dat ik van hasbara-adepten een beschaafd debat verwacht, het zou in tegenspraak zijn met hun taak.

ShoshannaKimberley
21 mei 2010, 22:35
Voorzekerst grappig. Om diverse redenen:

1) U gaat helemaal niet in op mijn post, net zoals ik van u verwacht had. U repliceert niet op mijn analyse en mijn stellingen. Omdat u dat niet kan, het zou in tegenspraak zijn met het verkondigen van uw propaganda en ingaan op stellingen van een opposant is in tegenspraak met de regels van de hasbara. I dare you.

2) U pikt uit het lijstje dat niet exhaustief is één naam uit omdat u weet dat er over hem en zijn werk een controverse bestaat.

3) Uit het feit dat academici onder elkaar discussiëren, concludeert u foutief dat de ene het bij het rechte eind heeft en de andere dus derhalve onzin verkoopt. U baseert zich daarvoor op een artikel uit wikipedia zonder de boeken van één van beiden te lezen.

4) Er zijn nogal wat academici die met elkaar in debat gaan om allerlei redenen. Methodologie is er een van. Maar ik vel mijn oordeel niet op basis van wat één of andere pipo op Wikipedia schrijft, zeker niet als er boven staat dat de inhoud van het artikel betwist wordt.

Ik lees de boeken waar het over gaat. Zoals die van Pappé en die van Morris (die in zijn boek overigens in grote lijnen hetzelfde zegt als Pappé maar dat weet u niet eens).

5) U verwerpt bij voorbaat alle argumenten die ikzelf, Pappé en alle anderen die ik aangehaald heb op basis van één quote. Dat is een vervalsing van elke discussie en elke vorm van beschaafd debat. Niet dat ik van hasbara-adepten een beschaafd debat verwacht, het zou in tegenspraak zijn met hun taak.

Geachte Ministe,

iemand die :

1) voortdurend dezelfde mantra gebruikt met één woord zijnde 'hasbara' krijgt een hypnotiserend effect en is niet bepaald een toonbeeld van iemand die bereid is tot een open en oprechte discussie ondanks het gebruik van woorden als 'academici', 'boeken lezen', 'argumentatie', 'debat', 'methodologie',. Die woorden zijn slechts een vernisje, een dekmantel op een inspanning die veel meer wegheeft van manipulatie dan van een werkelijke discussie met VERSCHILLENDE partners;

2) van te voren volzit van zijn eigen verwachtingen en zoekt naar bevestiging van wat ie wil zien en niet verder zal kijken en last but not least

3) synagoges bekladt en dat politieke en gerechtvaardige acties noemt

heeft mij geen enkele les te spellen.

ministe van agitatie
21 mei 2010, 22:54
Geachte Ministe,

iemand die :

1) voortdurend dezelfde mantra gebruikt met één woord zijnde 'hasbara'

Me dunkt dat mijn teksten meer zijn dan dat ene woord. Ik ben op dit forum één van de weinigen die systematisch feiten aanhaalt, uitgebreid argumenteert, citeert, dingen op zoekt, leest wat anderen suggereren en derhalve weet waarover hij het heeft.

dat reduceren tot 'mantra' is idioot en een vervalsing van de realiteit.

U hebt overigens zelf geschreven dat u hasbara niet als een scheldwoord beschouwt en dat het inderdaad is wat u doet. Dan staat het me toch vrij uw schrijfsels (die nooit op de kern van de zaak ingaan) te herkennen als hasbara.


2) van te voren volzit van zijn eigen verwachtingen en zoekt naar bevestiging van wat ie wil zien en niet verder zal kijken

Ik weet van sommige mensen wat ik kan verwachten. Zoals van u bijvoorbeeld. In plaats van in te gaan op mijn argumenten, doet u in deze post precies wat hasbara en uzelf typeert: u speelt op de man. U schrijft geen woord over mijn analyse, u gaat op geen enkel moment in op de feiten die ik geef, u gaat niet in discussie maar u probeert mij als gesprekspartner te bekladden, met holle frases als:

3) synagoges bekladt en dat politieke en gerechtvaardige acties noemt

Die actie bestond niet uit 'synagoges' bekladden maar uit het aanbrengen van politieke slogans op tientallen gebouwen en schuttingen in Antwerpen, waaronder welgeteld één synagoge. Daarop stond 'Israël moordt' en dat was correct.
De actie vond plaats kort voor de slachtpartij in Shabra an Shatila en was dus - alle verhoudingen in acht genomen - veeleer braaf dan wel schandalig.

heeft mij geen enkele les te spellen.

Ik probeer met u in discussie te gaan. dat heeft niets te maken met 'de les spellen' maar ik stel vast dat u niet voor discussie vatbaar bent, dat feiten u niet interesseren, dat u louter en eenzijdig een verhaal wil ophangen dat we hier al uit zoveel monden hebben mogen vernemen, zonder enige nuance, zonder enige afstand, zonder enige vorm van schaamte herhalen wat het IDF en de zionistische staat u voorkauwen.

U voert geen discussie en u gaat geen debat aan. U roddelt.

ShoshannaKimberley
21 mei 2010, 23:09
Beste Ministe Ag,

Ik geef één ding toe: u komt als één van de enigen regelmatig met elementen/auteurs/standpunten aandraven en u bewaart een schappelijke spreektoon, dat geef ik u zeker mee.

Ik ben hier echter voor het uitwisselen van informatie, niet voor het zemelen over een woord, of eindeloze welles/nietes, daar heb ik amper de tijd voor. Ik lees al een tijdje mee en zie waar het helaas al te vaak toe leidt: tot nog méér welles/nietes, polarisatie, en het voeden van haat bij sommigen, en bij anderen zelfs tot een bepaalde vorm van 'stalking'. Sommigen zijn al jaren op dezelfde manier bezig blijkbaar!

Wanneer ik informatie vind dan kom ik die graag posten, en wanneer anderen iets substantieels te melden hebben dan lees ik dat.

Wat u debat noemt is echter niet mijn idee van debat. U gebruikt wel degelijk in uw vorige post 3 of 4 keer het woord hasbara en drukt me in een hoekje. Dat heet niet debatteren, maar domineren, zij het op een subtielere en beschaafdere manier dan sommige anderen.

Vandaar dat ik niet op uw uitnodiging tot 'woordenworstelingen' inga. Ik heb 3 jobs en nog een boel andere activiteiten.

Maar indien u iets van belang post, of iemand anders, dan zal ik dat met graagte lezen.

Hartelijk dank voor uw begrip.

ministe van agitatie
21 mei 2010, 23:25
Hartelijk dank voor uw begrip.

No sweat honey. Hahahahaha!

Cdude
22 mei 2010, 00:14
Ik heb 3 jobs en nog een boel andere activiteiten. Dan kwam IK niet op een(dit) forum

Bottenskrapet
22 mei 2010, 10:27
Dat ligt aan de achterlijkheid van die regimes en niet aan de Joden.

Wat een toeval toch dat ze dan télkens bij DIE regimes opduiken, en net DAARMEE in conflict vallen.
Nee, ze blijven natuurlijk volledig onschuldig en grootse slachtoffers.:roll:

Bottenskrapet
22 mei 2010, 10:32
Met hier - nog voor Ministe van Agitator - het artikel over Ilan Pappe, waarin zijn fraude word blootgelegd:


http://joodsactueel.be/2009/05/05/de-fraude-van-ilan-pappe/

Ilan Pappé weet gewoon heel veel omdat hij er zelf vandaan komt ;-)
Pain in the ass als "natives" zich beginnen keren tegen de misdaden van hun land. Ge haalt het ook weer vanop een héél objectieve bron gij, "Joods actueel" :lol:

Bottenskrapet
22 mei 2010, 10:36
Vandaar dat ik niet op uw uitnodiging tot 'woordenworstelingen' inga. Ik heb 3 jobs en nog een boel andere activiteiten.


Your life is so busy! 8O
Kiest ge zelf hé, workaholic.

ShoshannaKimberley
22 mei 2010, 11:03
Dan kwam IK niet op een(dit) forum

Moeilijk voor te stellen hé. Geen 3 fulltimes hoor. Maar... werken betekent voor mij niet 'uren kloppen' terwijl je zit te internetten.

;-) tijd voor vermaak vind ik voldoende, maak je geen zorgen!

Cdude
22 mei 2010, 11:05
Moeilijk voor te stellen hé. Geen 3 fulltimes hoor. Maar... werken betekent voor mij niet 'uren kloppen' terwijl je zit te internetten.

;-) tijd voor vermaak vind ik voldoende, maak je geen zorgen!"uren kloppen"?
LOL, nog nooit niet gehoord van scripting of unattended? :roll:

ShoshannaKimberley
22 mei 2010, 11:20
"uren kloppen"?
LOL, nog nooit niet gehoord van scripting of unattended? :roll:

Al gehoord van Brussel?

In Brussel is er een erg interessante 'actieve bevolking': 1 kwart van de Brusselse bevolking is allochtoon. 1 op 2 buitenlanders zijn werkloos. In totaal is 1/4 van Brusselse bevolking werkloos. En onder degenen die werken is 2/3 ambtenaar: Belgisch, Federaal, Vlaams, Waals, Europees of diplomatisch, tijdelijk, uitgezonden, ambtenaar.

Verder leeft de helft van de oude mensjes die hun hele leven hard gewerkt hebben onder de armoedegrens, maar dat is weer een ander probleem.

(Ik zag gisteren op de GuldenVlieslaan een arm oud mannetje met een gebroken been met zijn hondje op de trappen van de kerk zitten, en weggestuurd worden door een man met een bruine pij aan, een monnik of een pater of een.. kerkbedrijfsleider? Was dit slecht voor de PR van zijn firma? In elk geval brak het zien van dat voorval mijn hart.)

In België gingen verleden maand 748 bedrijven failliet.

En toch beweren de meeste Brusselaars NIETS van de crisis te merken. Rara waarom? Omdat zo'n groot percentage ambtenaar is, en ik heb er bij het Ministerie van Financien bij de inkombaile 8 zien zitten naar youtube filmpjes kijken.

Cdude
22 mei 2010, 11:36
Al gehoord van Brussel?

In Brussel is er een erg interessante 'actieve bevolking': 1 kwart van de Brusselse bevolking is allochtoon. 1 op 2 buitenlanders zijn werkloos. In totaal is 1/4 van Brusselse bevolking werkloos. En onder degenen die werken is 2/3 ambtenaar: Belgisch, Federaal, Vlaams, Waals, Europees of diplomatisch, tijdelijk, uitgezonden, ambtenaar.

Verder leeft de helft van de oude mensjes die hun hele leven hard gewerkt hebben onder de armoedegrens, maar dat is weer een ander probleem.

(Ik zag gisteren op de GuldenVlieslaan een arm oud mannetje met een gebroken been met zijn hondje op de trappen van de kerk zitten, en weggestuurd worden door een man met een bruine pij aan, een monnik of een pater of een.. kerkbedrijfsleider? Was dit slecht voor de PR van zijn firma? In elk geval brak het zien van dat voorval mijn hart.)

In België gingen verleden maand 748 bedrijven failliet.

En toch beweren de meeste Brusselaars NIETS van de crisis te merken. Rara waarom? Omdat zo'n groot percentage ambtenaar is, en ik heb er bij het Ministerie van Financien bij de inkombaile 8 zien zitten naar youtube filmpjes kijken.
Ik begrijp uw zorgen, ik zie alleen de connectie niet met unattended installation over het netwerk en/of automatisch taken uitvoeren via scripting?

Oh ja, ik werk NIET (toch niet rechtstreeks) voor de overheid. Daar tellen diploma's en niet de praktijk dus mag ik het komen oplossen voor HUN "IT" department

ShoshannaKimberley
22 mei 2010, 11:49
Ik begrijp uw zorgen, ik zie alleen de connectie niet met unattended installation over het netwerk en/of automatisch taken uitvoeren via scripting?

Oh ja, ik werk NIET (toch niet rechtstreeks) voor de overheid. Daar tellen diploma's en niet de praktijk dus mag ik het komen oplossen voor HUN "IT" department

Oh maar mijn klussen/jobs hebben menselijke interventie, expertise en aandacht nodig. Kan ik niet door een computer laten doen.

Misschien kan ik iets regelen zodat ik automatisch op politics kan posten terwijl ik afwezig ben - bedoel je zoiets, :-P

Cdude
22 mei 2010, 11:58
Oh maar mijn klussen/jobs hebben menselijke interventie, expertise en aandacht nodig. Kan ik niet door een computer laten doen.

Misschien kan ik iets regelen zodat ik automatisch op politics kan posten terwijl ik afwezig ben - bedoel je zoiets, :-POOk mijn interventies hebben menselijke interventie, expertise en aandacht nodig, voor de analyse. Alleen installeer ik geen 20 PC 1 per 1 ;)

Wat jij wenst kan gerust per scriptje. Alleen gaat het geen reacties ter zake zijn mr dat merkt gn kat. :-P

LiberaalNL
22 mei 2010, 14:34
Wat een toeval toch dat ze dan télkens bij DIE regimes opduiken, en net DAARMEE in conflict vallen.
Nee, ze blijven natuurlijk volledig onschuldig en grootse slachtoffers.:roll:
Leer lezen. Ik had het over Nazi-Duitsland en de Sovjet-Unie, twee achterlijke dictaturen. Daarnaast zijn minderheden in de geschiedenis vaak het slachtoffer geweest in (economische) tegenspoed.

Bottenskrapet
22 mei 2010, 16:34
Leer lezen. Ik had het over Nazi-Duitsland en de Sovjet-Unie, twee achterlijke dictaturen. Daarnaast zijn minderheden in de geschiedenis vaak het slachtoffer geweest in (economische) tegenspoed.

Hiermee neemt ge het "toeval" niet weg.

DenTurk
22 mei 2010, 16:37
Boek u een vlucht richting Gaza...

Degenen die het hier saai vinden ga maar naar Gaza, ge zult tikkertje mogen spelen met de Joodkes. Maar als je wint, kogel in je rug ! Dat is eenmaal Joods.

DenTurk
22 mei 2010, 16:40
Europeanen zijn geïndoctrineerd in de gedachte dat de Israëliërs doen aan de Palestijnen, wat hen zelf overkomen is. Dat is natuurlijk bullshit. De Gaza-oorlog en al het andere geweld zijn van verdedigend karakter. Niets zoals de Holocaust. Ook qua getallen of percentages komt men daar niet eens in de buurt.

Godverdomme, moeten er evenveel mensen sterven zoals bij de Holocaust?
'k Zou ze raden om hun geschiedenis niet te vergeten, wat ze nu verrichten is gewoonweg DE Holocaust.

DenTurk
22 mei 2010, 16:43
De vraag is hoe het er nu bij ligt. Ik heb is gewoon Tel Al-Hawa gegoogled (2de in jouw lijst), en ik vond toch minder goede berichten.

"Gaza - Ma'an - The embers of Tel Al-Hawa continue to burn. The smoke from the fire and concrete dust cloud the air, and carry the thick smell of burning and rotting bodies.

This street, up until Thursday was one of the most luxurious streets in Gaza City, built by the Palestinian Authority in the late 1990s.

Rather than flowers, glittering glass and stone a walk through Tel Al-Hawa two days after the Israeli invasion into the area, burnt cars with burned bodies, half demolished apartment towers and torn up roads are what greet passersby. The hospital is where most residents call home now."

Net zoals foto's zeggen adressen met het aantal amusenten parken niet veel over de situatie.

Achter de PC even googlen, en dan de geleerde uithangen op het forum. Zulke verdienen deze dinges te beleven.

Savatage
22 mei 2010, 16:43
Godverdomme, moeten er evenveel mensen sterven zoals bij de Holocaust?
'k Zou ze raden om hun geschiedenis niet te vergeten, wat ze nu verrichten is gewoonweg DE Holocaust.

Nope, het is net een vakantieland met lachende mensen, eten in overvloed, zwempartijen in de zee en mensen die op het strand liggen. http://forum.politics.be/showpost.php?p=4743380&postcount=1

ministe van agitatie
22 mei 2010, 16:58
Nope, het is net een vakantieland met lachende mensen, eten in overvloed, zwempartijen in de zee en mensen die op het strand liggen.

Ik mag waarlijk verhopen dat u een cynisch grapje maakt. Het zou me toch in hoge mate bedroeven en verwonderen indien u zich werkelijk op basis van enkel foto's en reclame-advertenties een beeld vormt van de wereld en de realiteit die ons omringt.

Want indien dat het geval ware, bent u wellicht voorgoed verloren en is elke discussie of debat met u volstrekt zinloos.

Wie zich een beeld van de realiteit wil vormen, doet er goed aan voorbij de prentjes te kijken en studiewerk te verrichten, te lezen, zaken op te zoeken en zijn hersenen (voor zover die nog functioneren) tot het uiterste te trainen.
Er is geen andere manier om de wereld te begrijpen (en dat is nodig als je hem wil veranderen) dan systematische studie en onderzoek.

Tamam
22 mei 2010, 17:03
Ik mag waarlijk verhopen dat u een cynisch grapje maakt. Het zou me toch in hoge mate bedroeven en verwonderen indien u zich werkelijk op basis van enkel foto's en reclame-advertenties een beeld vormt van de wereld en de realiteit die ons omringt.

Want indien dat het geval ware, bent u wellicht voorgoed verloren en is elke discussie of debat met u volstrekt zinloos.

Wie zich een beeld van de realiteit wil vormen, doet er goed aan voorbij de prentjes te kijken en studiewerk te verrichten, te lezen, zaken op te zoeken en zijn hersenen (voor zover die nog functioneren) tot het uiterste te trainen.
Er is geen andere manier om de wereld te begrijpen (en dat is nodig als je hem wil veranderen) dan systematische studie en onderzoek.


Seconded.

Savatage, ik hoop van harte dat je niet zo goedgelovig bent en toch enig kritisch denkvermogen hebt.

liberalist_NL
22 mei 2010, 17:26
Godverdomme, moeten er evenveel mensen sterven zoals bij de Holocaust?
'k Zou ze raden om hun geschiedenis niet te vergeten, wat ze nu verrichten is gewoonweg DE Holocaust.

Het gaat om orden van grootte.

roodhaar
22 mei 2010, 17:35
Het gaat om orden van grootte.


aha, er moeten EERST miljoenen niet-joden zijn afgeslacht door zionisten vooraleer men ze daarvoor mag terechtwijzen. Dat is een mooi staaltje van hasbara logica.

Rechtstreeks zitten ze daar nog niet aan, onrechtstreeks al wel.