PDA

View Full Version : Na Finkelstein nu ook Chomsky


Antman
16 mei 2010, 17:26
Chomsky denied entry into Israel (http://www.haaretz.com/news/national/noam-chomsky-denied-entry-into-israel-1.290701).

RodeLantaarn
16 mei 2010, 18:09
Voor wie dat een verrassing zou zijn, kent Chomsky niet. Wat mij niet zou verwonderen van de zelfverklaarde freedomlovers (die wel niet weten wat vrijheid is, maar dat doet er voor hen niet toe).

Nr.10
16 mei 2010, 18:12
Chomsky denied entry into Israel (http://www.haaretz.com/news/national/noam-chomsky-denied-entry-into-israel-1.290701).
De waarheid moet daar echt hard kwetsen dat ze overgaan tot dit soort wanhoopsdaden. Mensen, filosofen, journalisten, de toegang tot het grondgebied weigeren gebeurt alleen in dictaturen.

RodeLantaarn
16 mei 2010, 18:16
De waarheid moet daar echt hard kwetsen dat ze overgaan tot dit soort wanhoopsdaden. Mensen, filosofen, journalisten, de toegang tot het grondgebied weigeren gebeurt alleen in dictaturen.

Men blijft liever in de waas van vrijheid dan werkelijk te weten wat vrijheid is. En je weigert vooral de toegang aan mensen die niet beschouwd worden als 'staatsgevaarlijk'. De waarheid kwetst en wil niet gehoord worden.

Europahater
16 mei 2010, 20:01
De waarheid moet daar echt hard kwetsen dat ze overgaan tot dit soort wanhoopsdaden. Mensen, filosofen, journalisten, de toegang tot het grondgebied weigeren gebeurt alleen in dictaturen.

Ik snap wel dat Israël ze weigert. De politie hoeft niet op te draaien als ze door een woedende Israëlische bevolking worden aangevlogen.

Nussbaum
16 mei 2010, 21:55
Ik snap wel dat Israël ze weigert. De politie hoeft niet op te draaien als ze door een woedende Israëlische bevolking worden aangevlogen.

Je hebt een behoorlijke lage dunk van de Israelische bevolking zie ik.

Antman
16 mei 2010, 22:01
Ik snap wel dat Israël ze weigert. De politie hoeft niet op te draaien als ze door een woedende Israëlische bevolking worden aangevlogen.

Dit zal wel niet de eerste keer zijn dat Chomsky er op bezoek komt.

roodhaar
17 mei 2010, 12:20
Ik snap wel dat Israël ze weigert. De politie hoeft niet op te draaien als ze door een woedende Israëlische bevolking worden aangevlogen.


goed dat je impliciet toegeeft dat israeli's eigenlijk barbaars zijn.

roodhaar
17 mei 2010, 12:22
Men blijft liever in de waas van vrijheid dan werkelijk te weten wat vrijheid is. En je weigert vooral de toegang aan mensen die niet beschouwd worden als 'staatsgevaarlijk'. De waarheid kwetst en wil niet gehoord worden.


Allezins door dat zionistisch crapuul. Die waarheid begint hen idd steeds erger te steken en te hinderen, 60 jaar lang liegen, stelen en vermoorden van Palestijnen begint zich nu ook internationaal te wreken. Zelfs in de voormalig sterkste zionbastions.

Johan Bollen
17 mei 2010, 13:45
Chomsky mocht Cisjordanië niet in van Israël toen hij de grens tussen Jordanië en Cisjordanië wou oversteken. We zouden ons moeten afvragen met welk recht Israël kan bepalen wie er over die grens kan en niet.

Nexer
17 mei 2010, 14:05
Chomsky mocht Cisjordanië niet in van Israël toen hij de grens tussen Jordanië en Cisjordanië wou oversteken. We zouden ons moeten afvragen met welk recht Israël kan bepalen wie er over die grens kan en niet.Hebben ze niet. Bewijst maar weer eens dat ze in de Israelische regering denken dat de wereld aan hun voeten ligt.

garfield
18 mei 2010, 18:37
Ieder land kan perfect bepalen welke idioten erin komen en welke niet. Ik zie het probleem hier eigenlijk niet.
Heeft Dhr Chomsky ooit eens de politieke gevangenen in Cuba of venezuela bezocht?

garfield
18 mei 2010, 18:39
Chomsky mocht Cisjordanië niet in van Israël toen hij de grens tussen Jordanië en Cisjordanië wou oversteken. We zouden ons moeten afvragen met welk recht Israël kan bepalen wie er over die grens kan en niet.

tuurlijk hebben ze dat recht.
Het gaat hier over gebieden waarvan de soevereiniteit betwist wordt.

longhorn
18 mei 2010, 18:42
De waarheid moet daar echt hard kwetsen dat ze overgaan tot dit soort wanhoopsdaden. Mensen, filosofen, journalisten, de toegang tot het grondgebied weigeren gebeurt alleen in dictaturen.

Was je ook zo verbolgen toen Wilders Engeland niet binnenmocht?

Johan Bollen
20 mei 2010, 03:04
Ieder land kan perfect bepalen welke idioten erin komen en welke niet. De vraag is dan wel wat voor land je dan eigenlijk toont te zijn. Israël is niet opgezet met de opinies van Chomsky, maar vraagt Chomsky zich af "Find one government in the world which does." Een land dat op deze wijze de vrije meningsuiting beknot komt volgens Chomsky niet veel voor. "I find it hard to think of a similar case, in which entry to a person is denied because he is not lecturing in Tel Aviv. Perhaps only in Stalinist regimes," (moest hij de lecture niet op een Palestijnse Universiteit hebben willen geven maar in Tel Aviv mocht hij het land wel binnen blijkbaar)

O ja, chomsky is Jood (spijtig genoeg is dat van belang in dit soort van discussies), en hij is tegen een boycott van Israël.

chomsky: He said that Israel's behavior today reminds him of that of South Africa in the 1960s, when it realized that it was already considered a pariah, but thought that it would resolve the problem with better public relations. ook wel eens synoniem voor media'manipulatie'. Kan nogaleens averrechts werken.

If Israel feels it cannot survive free speech, then it is one step closer to flirting with totalitarianism. (http://www.haaretz.com/blogs/strenger-than-fiction-israel-is-encouraging-academic-boycott-by-denying-entry-to-chomsky-1.290814)

After denied entry to West Bank, Chomsky likens Israel to 'Stalinist regime' (http://www.haaretz.com/print-edition/news/after-denied-entry-to-west-bank-chomsky-likens-israel-to-stalinist-regime-1.290736)

RodeLantaarn
20 mei 2010, 08:02
Was je ook zo verbolgen toen Wilders Engeland niet binnenmocht?

De intellectuele kloof tussen Wilders en Chomsky is onoverbrugbaar. De twee vergelijken is belachelijk

roodhaar
20 mei 2010, 11:41
De intellectuele kloof tussen Wilders en Chomsky is onoverbrugbaar. De twee vergelijken is belachelijk

:lol: niet voor een zionist he

longhorn
20 mei 2010, 15:04
De intellectuele kloof tussen Wilders en Chomsky is onoverbrugbaar. De twee vergelijken is belachelijk

Waar vergelijk ik het intellect tussen die 2 heren? Ik wijs gewoon op de gelijkaardige aktie van de Engelse regering die dus volgens Nr.10's logica dictatoriaal was. Ik vind zowel de beslissing van Israel als het VK onnozel.

Abraxas
20 mei 2010, 15:51
Waar vergelijk ik het intellect tussen die 2 heren? Ik wijs gewoon op de gelijkaardige aktie van de Engelse regering die dus volgens Nr.10's logica dictatoriaal was. Ik vind zowel de beslissing van Israel als het VK onnozel.

Beide beslissingen zijn dan ook onnozel en hebben bovendien een averechts effect. Het enige wat men bewerkstelligt is nog wat extra aandacht geven aan de persoon in kwestie die daarmee een mooi podium krijgt om hun ideeën te etaleren.

roodhaar
20 mei 2010, 15:58
Beide beslissingen zijn dan ook onnozel en hebben bovendien een averechts effect. Het enige wat men bewerkstelligt is nog wat extra aandacht geven aan de persoon in kwestie die daarmee een mooi podium krijgt om hun ideeën te etaleren.

Finkelstein, Pappe en chomsky krijgen idd steeds meer gehoor ;-)

Bertie
20 mei 2010, 16:02
Was je ook zo verbolgen toen Wilders Engeland niet binnenmocht?Dat geldt voor jou ook - voor iedereen eigenlijk.

Iedereen die het niet mee eens was dat Wilders de toegang tot Engeland werd geweigerd maar nu plots omdraait en geen bezwaar heeft dat Finkelstein of Chomsky exact hetzelfde overkomt is een wishy-washy draaikont.

En nu al in deze draad zie ik een paar van die hypocriete charlatans die geen flauw benul hebben dat de vrijheid van meningsuiting niet alleen van toepassing is als de mening of de boodschap jou aanspreekt
.

roodhaar
20 mei 2010, 17:12
Heb het nog niet gelezen, maar weet nu al quasi zeker dat de hasbara zich weer de haren uit het hoofd zullen trekken.

http://www.normanfinkelstein.com/img/this_time_they_went_too_far.jpg

Johan Bollen
27 mei 2010, 14:52
artikel (http://www.counterpunch.org/avnery05252010.html) van Uri Averny over chomsky en wat hij ziet als een soort van heimwee naar vervolging vanwege de Joden.

Ik pik een fragmentje eruit dat een interessante vraag stelt
Chomsky arrived as a guest of Mustafa Barghouti, a Palestinian leader who espouses non-violence and human rights. He came to give lectures at a Palestinian university.

How does that concern Israel? What Chutzpa is it to prevent Palestinian students from hearing a lecturer of their choosing?

And what does it tell us about Netanyahu’s perorations about “Two States for Two Peoples”? What kind of a Palestinian state is this supposed to be, if Israel can decide who is allowed to enter, and who not? Especially in light of the Israeli demand to control all the border crossing of the new state!

Is het niet logisch dat de Palestijnen zo'n twee staten oplossing van de hand wijzen?