PDA

View Full Version : Wat als BDW 800.000 stemmen haalt?


EddyBal
17 mei 2010, 18:08
Tja, het was een monsterscore voor Yves, maar eigenlijk mede door het NVA mogelijk gemaakt.

Men noemde hem "incontournable"

Wat als Bartje nu zo een monsterscore haalt? Zullen ze hem dan ook "incontournable" noemen?

toccata
17 mei 2010, 18:12
men is pas incontournable als men 50% +1 haalt

vrijevlaming
17 mei 2010, 18:17
men is pas incontournable als men 50% +1 haalt

ge zijt mis, want dan gaan de andere partijen gewoon hun 'verantwoordelijkheid opnemen'. Lees: minderheidsregering vormen

lomeanor
17 mei 2010, 18:22
men is pas incontournable als men 50% +1 haalt

De federale regering heeft nu ook al geen 51% in Vlaanderen...

toccata
17 mei 2010, 19:19
De federale regering heeft nu ook al geen 51% in Vlaanderen...

Ik had het dan ook over het totaal aantal zetels hé
Niet enkel de Nederlandstalige

roger verhiest
17 mei 2010, 19:29
Tja, het was een monsterscore voor Yves, maar eigenlijk mede door het NVA mogelijk gemaakt.

Men noemde hem "incontournable"

Wat als Bartje nu zo een monsterscore haalt? Zullen ze hem dan ook "incontournable" noemen?

Indien Bart de monsterscore van 800.000 voorkeurstemmen haalt zal hij wel een "Letermeke" of een "Tindemanske" moeten doen , dat zal Bart zeker niet leuk vinden. Tegenwoordig is de grootste vijand die men kan hebben in de politiek nl het beeld dat je van jezelf oproept bij de kiezer...

Xenophon
17 mei 2010, 20:35
Dan kroont hij zichzelf Keizer en roept hij een fatwa af over FDW.

MORPHEUS
17 mei 2010, 20:56
Tja, het was een monsterscore voor Yves, maar eigenlijk mede door het NVA mogelijk gemaakt.

Men noemde hem "incontournable"

Wat als Bartje nu zo een monsterscore haalt? Zullen ze hem dan ook "incontournable" noemen?

Het succes van Bart DWV zal niet alleen steunen op voorkeur stemmen en stemmen voor NVA.

Het is vooral cumulatief de stemmen van VBL en LDD die het gedrag van Bart DWV zal bepalen.
Stel NVA 25 % VBL 15% LDD 6% = 46 % van Vlaanderen
Stel NVA 28% VBL 17% LDD 7% = 52% van Vlaanderen

Zal Bart DWV dan in een regering durven van “nationale eenheid” aantreden en VBL en LDD uitsluiten? Maar wel het kartel FDF –MR toelaten?

De stemmen van NVA en Bart DWV zijn belangrijk . De sterkte van LDD en VBL cruciaal

jevaly
17 mei 2010, 21:00
Het succes van Bart DWV zal niet alleen steunen op voorkeur stemmen en stemmen voor NVA.

Het is vooral cumulatief de stemmen van VBL en LDD die het gedrag van Bart DWV zal bepalen.
Stel NVA 25 % VBL 15% LDD 6% = 46 % van Vlaanderen
Stel NVA 28% VBL 17% LDD 7% = 52% van Vlaanderen

Zal Bart DWV dan in een regering durven van “nationale eenheid” aantreden en VBL en LDD uitsluiten? Maar wel het kartel FDF –MR toelaten?

De stemmen van NVA en Bart DWV zijn belangrijk . De sterkte van LDD en VBL cruciaal

1) Als LDD de kiesdrempel haalt in een andere provincie dan West-Vlaanderen, dan is er een mirakel gebeurd.
2) Als NVA 25% van de stemmen haalt dan gaat er geeneen Vlaamse partij zo gek zijn om in een regering te stappen zonder NVA.

Renesse
17 mei 2010, 21:04
Tja, het was een monsterscore voor Yves, maar eigenlijk mede door het NVA mogelijk gemaakt.

Men noemde hem "incontournable"

Wat als Bartje nu zo een monsterscore haalt? Zullen ze hem dan ook "incontournable" noemen?

Rustig, het vel van de beer nog niet verkopen voor hij geschoten is. LDD ging ook scoren met 15% bij de vorige verkiezingen en uiteindelijk...

Vlaanderen Boven
17 mei 2010, 21:10
Rustig, het vel van de beer nog niet verkopen voor hij geschoten is. LDD ging ook scoren met 15% bij de vorige verkiezingen en uiteindelijk...

Juist. Iedereen hoopt natuurlijk op een goed resultaat, maar uiteindelijk zou het al mooi zijn als ze significant vooruitgaan tegenover vorige keer (toen ging het ook om een overwinning). Realistisch blijven en vooral niet de BUB-toer opgaan is de boodschap.

Fieseler
17 mei 2010, 21:25
Het succes van Bart DWV zal niet alleen steunen op voorkeur stemmen en stemmen voor NVA.

Het is vooral cumulatief de stemmen van VBL en LDD die het gedrag van Bart DWV zal bepalen.
Stel NVA 25 % VBL 15% LDD 6% = 46 % van Vlaanderen
Stel NVA 28% VBL 17% LDD 7% = 52% van Vlaanderen

Zal Bart DWV dan in een regering durven van “nationale eenheid” aantreden en VBL en LDD uitsluiten? Maar wel het kartel FDF –MR toelaten?

De stemmen van NVA en Bart DWV zijn belangrijk . De sterkte van LDD en VBL cruciaal

Bracke heeft verklaard nooit een bestuursovereenkomst te sluiten met het VB. "Ook niet als u samen een meerderheid haalt ?" "Neen" Waarop de journalist van dienst verklaarde: "dus een bevestiging van het cs?"...waarop Bracke zijn schouders ophaalde....

Kan iemand mij helpen? Was dat bij Cools?...

Ik weet dat hij het nog eens dunnetjes heeft herhaald bij Polspoel maar die eerte keer....tssss...oud worden...man man man...

djimi
17 mei 2010, 21:28
Tja, het was een monsterscore voor Yves, maar eigenlijk mede door het NVA mogelijk gemaakt.

Men noemde hem "incontournable"

Wat als Bartje nu zo een monsterscore haalt? Zullen ze hem dan ook "incontournable" noemen?

"Bartje" zal dan wellicht elke dag een paar dreigbrieven en massa's haat-mails krijgen, hatelijke boodschappen op z'n antwoordapparaat, ...

En alle politiekers van alle andere partijen zullen hem op alle mogelijke manieren stokken in de wielen proberen te steken.

Wil er iemand uit z'n omgeving zo goed zijn tegen "Bartje" te zeggen dat hij maar beter een beetje gezonder kan beginnen te leven?

MORPHEUS
17 mei 2010, 21:33
Bracke heeft verklaard nooit een bestuursovereenkomst te sluiten met het VB. "Ook niet als u samen een meerderheid haalt ?" "Neen" Waarop de journalist van dienst verklaarde: "dus een bevestiging van het cs?"...waarop Bracke zijn schouders ophaalde....

Kan iemand mij helpen? Was dat bij Cools?...

Ik weet dat hij het nog eens dunnetjes heeft herhaald bij Polspoel maar die eerte keer....tssss...oud worden...man man man...

met ander woorden, het cordon zal weer zijn dienst bewijzen om de Vlamingen monddood te maken. Bart DWV zal het moeten doen met Spa en Cd&v. Dat hij dan maar best past voor federale regeringsdeelname en vanuit de Vlaamse regering zijn plan uitvoert.

Fieseler
17 mei 2010, 22:02
met ander woorden, het cordon zal weer zijn dienst bewijzen om de Vlamingen monddood te maken. Bart DWV zal het moeten doen met Spa en Cd&v. Dat hij dan maar best past voor federale regeringsdeelname en vanuit de Vlaamse regering zijn plan uitvoert.

De Niveanen zullen uiteraard weer op mijn nek springen maar ik blijf de werkelijke wil tot staatsvorming verdacht vinden, om maar een eufemisme te gebruiken, van een partij die de enige pro Vlaanderen partij waar ze 100% zeker van zijn op voorhand uitsluit.

EddyBal
18 mei 2010, 00:34
met ander woorden, het cordon zal weer zijn dienst bewijzen om de Vlamingen monddood te maken. Bart DWV zal het moeten doen met Spa en Cd&v. Dat hij dan maar best past voor federale regeringsdeelname en vanuit de Vlaamse regering zijn plan uitvoert.

Maar natuurlijk is dat zo dat NVA enkel zal dreigen samen te werken met VB als ze samen meer dan 2/3 van de Vlaamse zetels halen in het halfrond, en dat zie ik nog niet gauw gebeuren.

Waarom 2/3? Wel, je hebt 2/3 meerderheid in een taalgroep nodig om belangenconflicten in te roepen. Maar zover zullen de anderen het niet laten komen. België zal dan vanzelf barsten. Ze zullen in dat scenario nog proberen te redden wat te redden valt (en dat de Vlaamse kopstukken maar kogelvrije vesten aanschaffen, want ze zouden wel eens geliquideerd kunnen worden door een of ander obscuur onderdeel van de staatsveiligheid of zo.

Maar samen 51% is ook goed. Als ze dan binnen enkele jaren dat kunnen doortrekken naar de Vlaamse regering, dan ligt niks meer in de weg om België te kraken, en er een echte confederatie van te maken. Weinige dingen confederaal, alle belangrijke dingen naar de deelstaten.

giserke
18 mei 2010, 01:08
ge zijt mis, want dan gaan de andere partijen gewoon hun 'verantwoordelijkheid opnemen'. Lees: minderheidsregering vormen

Neen dat zouden ze niet kunnen, want nu wordt geen enkele wet waar 2/3 meerderheid nodig is gestemd. enkel wetten met een gewone meerderheid.

Bij gevolg kan geen enkele begroting worden goedgekeurd. Nu is de begroting stiekem met een aantal pionnen uit de oppositie goedgekeurd.
Met 50+1 kan dat niet meer. ;-)

Sundancer
18 mei 2010, 06:27
Alleen VB gaat voor splitsing van dit apeland. Zowel LDD als NV-A vragen conferalisme. De kiezer weze gewaarschuwd.

speurneus
18 mei 2010, 07:25
De federale regering heeft nu ook al geen 51% in Vlaanderen...
Dat is geen nodzaak maar wel confortabeler.

speurneus
18 mei 2010, 07:29
Neen dat zouden ze niet kunnen, want nu wordt geen enkele wet waar 2/3 meerderheid nodig is gestemd. enkel wetten met een gewone meerderheid.

Bij gevolg kan geen enkele begroting worden goedgekeurd. Nu is de begroting stiekem met een aantal pionnen uit de oppositie goedgekeurd.
Met 50+1 kan dat niet meer. ;-)
Maar wat vertel jij nu, enkel voor grondwetswijzingen is er een 2/3 meerderheid nodig.

speurneus
18 mei 2010, 07:38
Het succes van Bart DWV zal niet alleen steunen op voorkeur stemmen en stemmen voor NVA.

Het is vooral cumulatief de stemmen van VBL en LDD die het gedrag van Bart DWV zal bepalen.
Stel NVA 25 % VBL 15% LDD 6% = 46 % van Vlaanderen
Stel NVA 28% VBL 17% LDD 7% = 52% van Vlaanderen

Zal Bart DWV dan in een regering durven van “nationale eenheid” aantreden en VBL en LDD uitsluiten? Maar wel het kartel FDF –MR toelaten?

De stemmen van NVA en Bart DWV zijn belangrijk . De sterkte van LDD en VBL cruciaal
Als BDW met het VB in de ring zou stappen pleegt hij politieke zelfmoord.

speurneus
18 mei 2010, 07:38
Het succes van Bart DWV zal niet alleen steunen op voorkeur stemmen en stemmen voor NVA.

Het is vooral cumulatief de stemmen van VBL en LDD die het gedrag van Bart DWV zal bepalen.
Stel NVA 25 % VBL 15% LDD 6% = 46 % van Vlaanderen
Stel NVA 28% VBL 17% LDD 7% = 52% van Vlaanderen

Zal Bart DWV dan in een regering durven van “nationale eenheid” aantreden en VBL en LDD uitsluiten? Maar wel het kartel FDF –MR toelaten?

De stemmen van NVA en Bart DWV zijn belangrijk . De sterkte van LDD en VBL cruciaal
sorry dubbele posting

speurneus
18 mei 2010, 07:40
Bracke heeft verklaard nooit een bestuursovereenkomst te sluiten met het VB. "Ook niet als u samen een meerderheid haalt ?" "Neen" Waarop de journalist van dienst verklaarde: "dus een bevestiging van het cs?"...waarop Bracke zijn schouders ophaalde....

Kan iemand mij helpen? Was dat bij Cools?...

Ik weet dat hij het nog eens dunnetjes heeft herhaald bij Polspoel maar die eerte keer....tssss...oud worden...man man man...
Bij Phara verleden week donderdag als ik me niet vergis.

vlijmscherp
18 mei 2010, 07:42
als hij 800.000 stemmen haalt, moet hij vrezen voor zijn leven.

Fieseler
18 mei 2010, 07:50
Bij Phara verleden week donderdag als ik me niet vergis.

Inderdaad, nu herinner ik het mij weer...bedankt Speurneus.

Steben
18 mei 2010, 07:59
Alleen VB gaat voor splitsing van dit apeland. Zowel LDD als NV-A vragen conferalisme. De kiezer weze gewaarschuwd.

NVA stelt confederalisme voorop vandaag als grote stap met Vlaanderen als onafhankelijk element in Europa in de toekomst. Nogmaals: niets nieuws onder de zon. Dat was in 2007 ook zo.

VB stelt splitsing voorop vandaag als grote onverwezenlijkbare stap met eeuwige blokkering en gereserveerde parlementszetels in België als doel.
Zo zie je maar: alles kan leuker verteld worden.
Ze noemen dat propaganda.

Wat iedereen hier negeert is het feit dat de NVA weldegelijk in de stap voor stap methode er in geslaagd is om mensen los te weken van het establishment. Zowel het kartel als de laatste 2 jaren is de NVA steeds het bewijs komen leveren dat de traditionele partijen helemaal niet werken aan hun programma en lmet het confederalisme vandaag wordt dat op de spits gedreven. VLD en CD&V noemen zichzelf al jaren confederaalgezind, maar dat zal nu moeten ophouden of het confederalisme moet er komen.

Txiki
18 mei 2010, 08:06
Ja zeg, zo kan je weer duizenden topics starten... :|

Wat als de lijsttrekker van de PVDA 800.000 stemmen haalt?

Steben
18 mei 2010, 08:13
Ja zeg, zo kan je weer duizenden topics starten... :|

Wat als de lijsttrekker van de PVDA 800.000 stemmen haalt?

of JMDD?

Ik zie die de Koning nog meer macht geven en zichzelf als hoofdvizier inschakelen.

fox
18 mei 2010, 08:54
Ja zeg, zo kan je weer duizenden topics starten... :|

Wat als de lijsttrekker van de PVDA 800.000 stemmen haalt?

Mja, ware het niet dat het ene tot de mogelijkheden behoort en het andere niet.

Felix (be)
18 mei 2010, 10:08
als hij 800.000 stemmen haalt, moet hij vrezen voor zijn leven.
8O

Den Vlaminck valt tegenwoordig nauwelijks nog tot actie te bewegen,
maar als dat zou gebeuren...

Ik hoop vooral dat als BdW veel stemmen haalt, hij het been stijf houdt.

Opvallend trouwens dat hier zo weinig commentaar gegeven is op de
voor herziening goedgekeurde grondwetsartikelen,
noch van LDD-NVA-VB-fans, noch van die partijen zelf.
De V-partijen hebben nochtans om zeer goede redenen TEGEN gestemd:
dat lijstje barricadeert naar het schijnt de weg naar een staatshervorming
die een confederaal België mogelijk maakt.

backfire
18 mei 2010, 10:13
De Niveanen zullen uiteraard weer op mijn nek springen maar ik blijf de werkelijke wil tot staatsvorming verdacht vinden, om maar een eufemisme te gebruiken, van een partij die de enige pro Vlaanderen partij waar ze 100% zeker van zijn op voorhand uitsluit.

Ik deel uw scepsis

fonne
18 mei 2010, 10:17
Het succes van Bart DWV zal niet alleen steunen op voorkeur stemmen en stemmen voor NVA.

Het is vooral cumulatief de stemmen van VBL en LDD die het gedrag van Bart DWV zal bepalen.
Stel NVA 25 % VBL 15% LDD 6% = 46 % van Vlaanderen
Stel NVA 28% VBL 17% LDD 7% = 52% van Vlaanderen

Zal Bart DWV dan in een regering durven van “nationale eenheid” aantreden en VBL en LDD uitsluiten? Maar wel het kartel FDF –MR toelaten?

De stemmen van NVA en Bart DWV zijn belangrijk . De sterkte van LDD en VBL cruciaal

Het probleem is dat Dedecker de kiesdrempel niet meer haalt, behalve misschien in zijn thuisland West-Vlaanderen. 6% van de stemmen = 1 zetel?

fonne
18 mei 2010, 10:20
Tja, het was een monsterscore voor Yves, maar eigenlijk mede door het NVA mogelijk gemaakt.

Men noemde hem "incontournable"

Wat als Bartje nu zo een monsterscore haalt? Zullen ze hem dan ook "incontournable" noemen?

1) karaktermoord in Het Laagste Nieuws met de gifpen van Luk van der Kelen. Lees zijn commentaren over Yves Leterme er over na, en je weet hoe dat gaat. Yves Desmedt en de VRT-agitprop doen daar gretig aan mee.

2) als dat niet helpt, de Endlösung: doodschieten. Zoals ze met Lahaut gedaan hebben. Regime-vijanden zijn niet gewenst in dit on-land.

EddyBal
18 mei 2010, 10:23
8O

Den Vlaminck valt tegenwoordig nauwelijks nog tot actie te bewegen,
maar als dat zou gebeuren...

Ik hoop vooral dat als BdW veel stemmen haalt, hij het been stijf houdt.

Opvallend trouwens dat hier zo weinig commentaar gegeven is op de
voor herziening goedgekeurde grondwetsartikelen,
noch van LDD-NVA-VB-fans, noch van die partijen zelf.
De V-partijen hebben nochtans om zeer goede redenen TEGEN gestemd:
dat lijstje barricadeert naar het schijnt de weg naar een staatshervorming
die een confederaal België mogelijk maakt.

Nog wat anders. Wat NIEMAND te zien krijgt, en wat toch wel belangrijk is, is het lijstje van Dehaene... Ik zou graag dat lijstje eens inkijken en er het mijne over zeggen, maar ik denk dat men dat ten zeerste vreest.

Eigenlijk zouden we, zo voor de verkiezingen, wel mogen weten tot wat de CD&V bereid is te geven, alvorens ze ZONDER die kennis, nog stemmen sprokkelen. Moet iets héél slechts zijn...

Fieseler
18 mei 2010, 10:31
Nog wat anders. Wat NIEMAND te zien krijgt, en wat toch wel belangrijk is, is het lijstje van Dehaene... Ik zou graag dat lijstje eens inkijken en er het mijne over zeggen, maar ik denk dat men dat ten zeerste vreest.

Eigenlijk zouden we, zo voor de verkiezingen, wel mogen weten tot wat de CD&V bereid is te geven, alvorens ze ZONDER die kennis, nog stemmen sprokkelen. Moet iets héél slechts zijn...

2

De schoofzak
18 mei 2010, 10:42
Het probleem is dat Dedecker de kiesdrempel niet meer haalt, behalve misschien in zijn thuisland West-Vlaanderen. 6% van de stemmen = 1 zetel?

Dat zou zeer spijtig zijn.
Want al zijn stemmen, die toch V-stemmen zijn, worden dan "uitgesmeerd" over de andere partijen, volgens hun grootte. (dus meer over niet V-partijen, dan wel V-partijen, in de veronderstelling dat de V-partijen geen 50 prosent zullen behalen, spijtig genoeg).

vlijmscherp
18 mei 2010, 10:47
8O

Den Vlaminck valt tegenwoordig nauwelijks nog tot actie te bewegen,
maar als dat zou gebeuren...

Ik hoop vooral dat als BdW veel stemmen haalt, hij het been stijf houdt.

Opvallend trouwens dat hier zo weinig commentaar gegeven is op de
voor herziening goedgekeurde grondwetsartikelen,
noch van LDD-NVA-VB-fans, noch van die partijen zelf.
De V-partijen hebben nochtans om zeer goede redenen TEGEN gestemd:
dat lijstje barricadeert naar het schijnt de weg naar een staatshervorming
die een confederaal België mogelijk maakt.

het zal dan ook niet van een gewone Vlaming komen hé.

maar de haatcampagnes in de Franstalige pers gaan nu al vrij ver, wat gaat dat geven mocht BDW echt zoveel stemmen halen??

de doodsbedreigingen zullen al in de edito's komen, laat staan in de "vrije tribunes" ed. Er moet echt maar 1 zot die woorden voor echt aannemen hoor.

Pol
18 mei 2010, 11:29
1) Als LDD de kiesdrempel haalt in een andere provincie dan West-Vlaanderen, dan is er een mirakel gebeurd.
2) Als NVA 25% van de stemmen haalt dan gaat er geeneen Vlaamse partij zo gek zijn om in een regering te stappen zonder NVA.

Akkoord.
Als BDW een monsterscore haalt van zowat 500.000 stemmen (bij Vlaams Kartel en Leterme was het totaal aantal lijststemmen ook groter), dan blijft hem dat achtervolgen zoals dat ook Leterme en eerder Tindemans is overkomen. Als NVA de grootste Vlaamse partij wordt in de kamer dan kunnen de andere partijen hem ook moeilijk links of rechts laten liggen. Dat zou dan wellicht in een regering worden van Belgisch nationale eenheid met een Franstalige premier (Di Rupo PS of Reynders MR-FDF). Ook in 2007 werd al gedacht aan een Franstalige premier (Reynders zou Verhofstadt opvolgen), maar de onverwachts grote schore van het Vlaams Kartel besliste er toen anders over.

Xenophon
18 mei 2010, 13:45
2) als dat niet helpt, de Endlösung: doodschieten. Zoals ze met Lahaut gedaan hebben. Regime-vijanden zijn niet gewenst in dit on-land.

En daarna zegt de Vlaming, spijtig he!

En ze stemden weer CD&V.

Fallen Angel
18 mei 2010, 14:23
Tja, het was een monsterscore voor Yves, maar eigenlijk mede door het NVA mogelijk gemaakt.

Men noemde hem "incontournable"

Wat als Bartje nu zo een monsterscore haalt? Zullen ze hem dan ook "incontournable" noemen?

Er is een verschil tussen noemen en zijn.
Yves heeft dat mooi geïllustreerd.

EddyBal
18 mei 2010, 14:29
Er is een verschil tussen noemen en zijn.
Yves heeft dat mooi geïllustreerd.

Door enkele keren premier te zijn. Dat hij niks kon bereiken van zijn gestelde doelen, ligt aan hemzelf. Hij had binnen zijn partij het been stijf moeten houden, en zich niet moeten laten ompraten door de Belgicisten.

Kallikles
18 mei 2010, 14:32
Hoogmoed komt voor de val...

Of nog: plus dure sera la chute.

Fallen Angel
18 mei 2010, 14:35
Door enkele keren premier te zijn. Dat hij niks kon bereiken van zijn gestelde doelen, ligt aan hemzelf. Hij had binnen zijn partij het been stijf moeten houden, en zich niet moeten laten ompraten door de Belgicisten.

De Leterme hype is gedaan. Nu is het de De Wever hype.

Iemand heeft eens de leuke uitspraak gedaan: Populaire politici zijn zoals de tamagotchi en de flippo's van deze wereld. 1 keer en nooit meer.

Xenophon
18 mei 2010, 14:41
Door enkele keren premier te zijn. Dat hij niks kon bereiken van zijn gestelde doelen, ligt aan hemzelf. Hij had binnen zijn partij het been stijf moeten houden, en zich niet moeten laten ompraten door de Belgicisten.

Hm... Eddy...

De man is zelf Belgicist en hij is ACW, een belgicistische organisatie. Waarom denk je anders dat hij "Vlaams" Minister-President mocht zijn,

De schoofzak
18 mei 2010, 15:24
De Leterme hype is gedaan. Nu is het de De Wever hype.

Iemand heeft eens de leuke uitspraak gedaan: Populaire politici zijn zoals de tamagotchi en de flippo's van deze wereld. 1 keer en nooit meer.

Hoe lang zouden we nog moeten wachten om eens een haaip te beleven van iemand van de partijtjes waar jij je toe rekent ?

Fallen Angel
18 mei 2010, 15:28
Hoe lang zouden we nog moeten wachten om eens een haaip te beleven van iemand van de partijtjes waar jij je toe rekent ?

Hype maakt geen beleid of wetten. Het bezorgt je enkel een goedbetaald post.

Henri1
18 mei 2010, 15:34
Is het niet beter de resultaten af te wachten alvorens in de wolken te zitten?

De gemuilkorfde
18 mei 2010, 15:40
Akkoord.
Als BDW een monsterscore haalt van zowat 500.000 stemmen (bij Vlaams Kartel en Leterme was het totaal aantal lijststemmen ook groter), dan blijft hem dat achtervolgen zoals dat ook Leterme en eerder Tindemans is overkomen. Als NVA de grootste Vlaamse partij wordt in de kamer dan kunnen de andere partijen hem ook moeilijk links of rechts laten liggen.
Ik weet niet, ik zie ze nog een Olijfboomcoalitie vormen met Di Rupo premier en een Vlaamse minderheid.
CD&V stopt staatshervorming dan voor 4 jaar in de kast, en dan hebben ze geen 2/3e meerderheid nodig.
Het parlement keurt zichzelf goed na ongrondwettelijke verkiezingen, en men gaat over tot de (wan)orde van de dag.
Schandalig, Machiavellistisch, maar ik zie het niet als onmogelijk.
Dit is per slot van rekening een bananenmonarchie.

vlijmscherp
18 mei 2010, 15:47
Ik weet niet, ik zie ze nog een Olijfboomcoalitie vormen met Di Rupo premier en een Vlaamse minderheid.
CD&V stopt staatshervorming dan voor 4 jaar in de kast, en dan hebben ze geen 2/3e meerderheid nodig.
Het parlement keurt zichzelf goed na ongrondwettelijke verkiezingen, en men gaat over tot de (wan)orde van de dag.
Schandalig, Machiavellistisch, maar ik zie het niet als onmogelijk.
Dit is per slot van rekening een bananenmonarchie.

dat is idd het meest realistische scenario. Maingain zegt meestal wat de andere Franstaligen denken: http://www.hln.be/hln/nl/1274/Verkiezingen-2010/article/detail/1107202/2010/05/18/Maingain-Kans-op-communautair-akkoord-voor-regering-klein.dhtml

Fallen Angel
18 mei 2010, 15:51
dat is idd het meest realistische scenario. Maingain zegt meestal wat de andere Franstaligen denken: http://www.hln.be/hln/nl/1274/Verkiezingen-2010/article/detail/1107202/2010/05/18/Maingain-Kans-op-communautair-akkoord-voor-regering-klein.dhtml

Tjah het zou wel eens een patstelling kunnen worden tussen NVA in Vlaanderen en FDF in Wallonië. Het mogelijke gevolg: Men weerhoudt beide roepers uit de regering.

vlijmscherp
18 mei 2010, 15:52
Tjah het zou wel eens een patstelling kunnen worden tussen NVA in Vlaanderen en FDF in Wallonië. Het mogelijke gevolg: Men weerhoudt beide roepers uit de regering.

als de MR in de regering zit, zal het FDF er ook inzitten, zo simpel is dat.

fox
18 mei 2010, 16:00
dat is idd het meest realistische scenario. Maingain zegt meestal wat de andere Franstaligen denken: http://www.hln.be/hln/nl/1274/Verkiezingen-2010/article/detail/1107202/2010/05/18/Maingain-Kans-op-communautair-akkoord-voor-regering-klein.dhtml

Vreemd, volgens de franstaligen en CD&V zaten we een maand geleden op slechts enkele dagen van een akkoord. Nu is dat plots allemaal weggevaagd.

Xenophon
18 mei 2010, 16:46
als de MR in de regering zit, zal het FDF er ook inzitten, zo simpel is dat.

Het kan ook niet anders, Maingain is ondervoorzitter van MR.

Wat gaan ze zeggen, de ondervoorzitter mag niet mee doen? :D

Felix (be)
19 mei 2010, 10:01
En daarna zegt de Vlaming, spijtig he!

En ze stemden weer CD&V.

Misschien is een gelukte aanslag op BDW voor sommigen een natte droom,
en het resultaat dat u schetst wishful thinking, maar u vergist zich.
Want na zo'n aanslag zal het nog zeer lang zeer onrustig blijven in Vlaanderen en België.
Het zou waarschijnlijk zelfs dat het einde van België (as we know it) betekenen.

Toen Pim Fortuyn vermoord werd had hij geen enkele politieke medestander van enig gewicht.
Bart Dewever is echter lang niet de enige "Vlaamse" politicus,
net zomin als de NVA de enige V-partij is.
Niet dat ik zo'n scenario wens,
maar BDW wordt dan in lengte van dagen een martelaar van de Vlaamse beweging.

EddyBal
19 mei 2010, 10:05
Hm... Eddy...

De man is zelf Belgicist en hij is ACW, een belgicistische organisatie. Waarom denk je anders dat hij "Vlaams" Minister-President mocht zijn,

NU is hij Belgicist, maar dat was daarvoor heel anders. Hij ging voor de Vlaamse eisen, maar toen het hard begon te gaan, hebben de Belgicisten in zijn partij hem de les gespeld, en heeft hij toegezien hoe de CD&V met Dehaene, het geweer van svhouder varanderde: Quid NVA... remember?

Henri1
19 mei 2010, 10:12
Het kan ook niet anders, Maingain is ondervoorzitter van MR.

Wat gaan ze zeggen, de ondervoorzitter mag niet mee doen? :D

de MR is niet incontournable.

vlijmscherp
19 mei 2010, 10:14
de MR is niet incontournable.

voor een staatshervorming wel.

Henri1
19 mei 2010, 10:15
voor een staatshervorming wel.

PS + ECOLO + CdH = ? % ?

vlijmscherp
19 mei 2010, 10:17
PS + ECOLO + CdH = ? % ?

je moet een 2/3e meerderheid vinden over het geheel van het federaal parlement hé.

NVA zal niet mogen meedoen, net zoals VB en LDD.

zie jij CD&V-OVLD-SPa-Groen!-PS-Ecolo-CDh samen een 2/3e meerderheid hebben?? en de OVLD zonder MR in een regering stappen??

fonne
19 mei 2010, 11:19
PS + ECOLO + CdH = ? % ?

PS + ECOLO + CdH = 32 + 18 + 16 = 66% van de stemmen = 74% van de zetels.

SP.A + Groen + CD&V + NV-A = 12 + 8 + 18 + 22 = 60% van de stemmen = 63% van de zetels

Samen 74% * 0,4 + 63 % * 0,6 = 67,5% van de zetels.

Het gaat dus perfect lukken zonder MR-FDF en FN, en zelfs zonder Ø-VLD, VBL en LDD.

vlijmscherp
19 mei 2010, 11:24
PS + ECOLO + CdH = 32 + 18 + 16 = 66% van de stemmen = 74% van de zetels.

SP.A + Groen + CD&V + NV-A = 12 + 8 + 18 + 22 = 60% van de stemmen = 63% van de zetels

Samen 74% * 0,4 + 63 % * 0,6 = 67,5% van de zetels.

Het gaat dus perfect lukken zonder MR-FDF en FN, en zelfs zonder Ø-VLD, VBL en LDD.

NVA zal echt niet mogen meedoen hoor.

Felix (be)
19 mei 2010, 11:25
PS + ECOLO + CdH = 32 + 18 + 16 = 66% van de stemmen = 74% van de zetels.

SP.A + Groen + CD&V + NV-A = 12 + 8 + 18 + 22 = 60% van de stemmen = 63% van de zetels

Samen 74% * 0,4 + 63 % * 0,6 = 67,5% van de zetels.

Het gaat dus perfect lukken zonder MR-FDF en FN, en zelfs zonder Ø-VLD, VBL en LDD.
Dream on.

Als de NVA meedoet, wordt ze bij de volgende verkiezingen gedecimeerd,
en dat weet BDW maar al te goed.
De lijst met recent voor wijziging goedgekeurde grondwetsartikelen
staat immers haaks op de verzuchtingen van de achterban van de NVa
en van de andere V-partijen.

Henri1
19 mei 2010, 13:15
NVA zal echt niet mogen meedoen hoor.

U moet zeggen in dat geval:
Ze willen niet meedoen.

Langs de andere kant, als ze langs de zijlijn blijven zitten gaan ze dezelfde weg op als het VB. Daar kiest de kiezer duidelijk niet voor.

vlijmscherp
19 mei 2010, 13:16
U moet zeggen in dat geval:
Ze willen niet meedoen.

Langs de andere kant, als ze langs de zijlijn blijven zitten gaan ze dezelfde weg op als het VB. Daar kiest de kiezer duidelijk niet voor.

neen, ze gaan niet mogen meedoen.

niemand van de Franstaligen wilt er mee aan tafel zitten.

Anna List
19 mei 2010, 13:17
Dream on.

Als de NVA meedoet, wordt ze bij de volgende verkiezingen gedecimeerd,
en dat weet BDW maar al te goed.
De lijst met recent voor wijziging goedgekeurde grondwetsartikelen
staat immers haaks op de verzuchtingen van de achterban van de NVa
en van de andere V-partijen.

idd
de Vlaamse kiezer doet er goed aan de V partijen een absolute meerderheid te geven, zoniet volgt er een belgicistische recuperatie staatshervorming die Vlaanderen nooit meer te boven komt.

en de Noord Belgische partijen zullen die niet absolute meerderheid van de V partijen duiden als goedkeuring voor hun Belgicisme.

Xenophon
19 mei 2010, 13:19
neen, ze gaan niet mogen meedoen.

niemand van de Franstaligen wilt er mee aan tafel zitten.

:thumbsup:

Anna List
19 mei 2010, 13:21
neen, ze gaan niet mogen meedoen.

niemand van de Franstaligen wilt er mee aan tafel zitten.

en de andere Noord Belgische partijen zijn altijd al bereid gebleken grote Vlaamse partijen te laten vallen in ruil voor het voorrecht om hun broek te mogen afsteken voor Di Rupo en consoorten.

Henri1
19 mei 2010, 13:24
en de andere Noord Belgische partijen zijn altijd al bereid gebleken grote Vlaamse partijen te laten vallen in ruil voor het voorrecht om hun broek te mogen afsteken voor Di Rupo en consoorten.

Ziiten er geen gay's in de Vlaamse partijen ? ;-)

Xenophon
19 mei 2010, 13:29
Ziiten er geen gay's in de Vlaamse partijen ? ;-)

Toch wel. Er zitten er zelfs in de Belgische partijen, kijk naar zoontje De Croo om maar ene op te noemen.

fonne
19 mei 2010, 19:11
Ziiten er geen gay's in de Vlaamse partijen ? ;-)

Ja, maar tot hiertoe heeft er geen enkele toegegeven dat hij een hoerenloper is met een voorkeur voor op papier net achtien geworden jongetjes opgepikt op het Fontenasplein.

Steben
20 mei 2010, 08:01
Toch wel. Er zitten er zelfs in de Belgische partijen, kijk naar zoontje De Croo om maar ene op te noemen.

Is dat nu forum-talk of weet je meer?

Xenophon
20 mei 2010, 14:03
Is dat nu forum-talk of weet je meer?

Je bent toch niet blind?

Born2beWild had er een goei over een tijd geleden. Iets in den aard van: je bent toch niet zo iemand die een chinees of een eskimo niet op zicht herkend?

Een tijd geleden ging het over Sarkozy, iemand zei, dat wist ik niet dat hij een jood was.

Ik heb hem hetzelfde gevraagd, ben je dan blind ofzo?

Henri1
13 juni 2010, 08:25
Op hoeveel stemmen gaat Bart "stranden" ?

djimi
13 juni 2010, 08:29
Op hoeveel stemmen gaat Bart "stranden" ?

Hij zal alleszins méér stemmen krijgen dan bepaalde 'senatoren van rechtswege'.

EddyBal
13 juni 2010, 08:46
Hij zal alleszins méér stemmen krijgen dan bepaalde 'senatoren van rechtswege'.

*KUCH*, Bart zal zijn zitje niet opnemen in de senaat (zei hij) maar zich laten coöpteren... Hopelijk vind hij nu een meerderheid om die lolligheden te stoppen. Iedere partij doet eraan mee, en iedere partij klaagt erover...

Mogen we uitzien naar de afschaffing van de stemplicht?

bgf324
13 juni 2010, 08:47
Lijk me moeilijk om er even veel als Leterme te halen. Percentueel had CD&V ook veel meer dan dat NVA nu haalt in de stoutste peilingen.

EddyBal
13 juni 2010, 08:49
Op hoeveel stemmen gaat Bart "stranden" ?

Wel YL haalde met het kartel meer procenten dan de polls nu aangeven voor de NVA. Toch denk ik dat Bart het cijfer van Leterme zal verbeteren. Of hij aan de 1.000.000 van Tindemans zal geraken... niet onmogelijk.

Sundancer
13 juni 2010, 09:32
Mijn stem alvast niet. Hij begint tjevenstreken te krijgen. Afspraakje reeds gemaakt met de PS?? Confederatie ipv van Vlaamse Onafhankelijkheid???? enz. enz.