PDA

View Full Version : den baard:Vande Lanotte: ''NMBS vindt reizigers hinderlijk''


born2bewild
19 mei 2010, 07:01
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=B37943446100519

De partij legt woensdag een plan op tafel om de "verziekte spoorwegen" opnieuw klantvriendelijk te maken,

't zal wel zijn, den baard zit op de eerste rij:

http://nl.wikinews.org/wiki/Haek_nieuwe_topman_NMBS
Jannie Haek (*1965) is vanaf 1 februari 2005 de nieuwe gedelegeerd bestuurder van de NMBS-Holding.
Jannie Haek (sp.a) is nu kabinetschef van de minister van Overheidsbedrijven Johan Vande Lanotte. Haek heeft aangekondigd dat hij de eerste weken nieuwe functie zal combineren met zijn huidige werk.



daar zakt mijn broek nu van af se
en die van u?

Fieseler
19 mei 2010, 07:52
Zouden andere volkeren ook zo'n domme runderen zijn als de Vlaming vraag ik mij af.

Iedereen weet dat de NMBS, de Post, de RTT van vroeger (nu Belgacom vermoed ik), VRT, intercommunales allerhande, ABVV, sossenziekenkassen enz enz volgepropt werden met politiek benoemd ergo schatplichtig electoraat hetgeen deze diensten uiteraard peperduur heeft gemaakt waardoor er geen geld meer was voor de sukkelaars in de straat.
En nu komen janken dat "het niet werkt"...man man man....

De schoofzak
19 mei 2010, 08:33
De sossen vinden kiezers maar hinderlijk en voor niks goed, buiten het bolleke kleuren.

De sossen willen graag veel arbeidsplaatsen, maar eigenlijk geen fabrieken of mensen die fabrieken runnen.

enz.

omaplop
19 mei 2010, 08:40
en het werkt echt niet.... Gisteren nog eventjes geprobeerd: Heide- Kalmthout- Kortrijk. Vertrek zgz 9.25u.
In Heide trein minstens 10 min te laat. In Antwerpen -centraal : rap naar opgegeven spoor. Daar doodleuke mededeling: trein vertrekt uitzonderlijk vanuit Berchem!! Resultaat: trein gemist.

Naar Berchem gespoord , maar de trein van een uur later moeten nemen. Zo goed als alle treinen die ik ondertussen kon volgen hadden vertragingen van 5- 40 minuten!!!

Als je dan tijd hebt om de treinen te bekijken, is het toch wel opvallen hoe onverzorgd die zijn. Ik zag ondertussen ook een trein voorbijkomen van NS, uiterlijk proper, niet onder de graffiti, een hemelsbreed verschil.

Enfin, heb er weer voor een paar maanden genoeg van.

fonne
19 mei 2010, 10:12
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=B37943446100519

De partij legt woensdag een plan op tafel om de "verziekte spoorwegen" opnieuw klantvriendelijk te maken,

't zal wel zijn, den baard zit op de eerste rij:

http://nl.wikinews.org/wiki/Haek_nieuwe_topman_NMBS
Jannie Haek (*1965) is vanaf 1 februari 2005 de nieuwe gedelegeerd bestuurder van de NMBS-Holding.
Jannie Haek (sp.a) is nu kabinetschef van de minister van Overheidsbedrijven Johan Vande Lanotte. Haek heeft aangekondigd dat hij de eerste weken nieuwe functie zal combineren met zijn huidige werk.



daar zakt mijn broek nu van af se
en die van u?

Volgens mij gaat dat plan er uit bestaan dat er een nieuwe overheidsinstelling komt om de stiptheid en netheid van de spoorwegen te bestuderen. Met een SP.A er aan het hoofd natuurlijk.

Graham C.
19 mei 2010, 10:28
Doen andere partijen niet mee aan al dat nepotisme, of valt het bij hen gewoon minder op?

fonne
19 mei 2010, 11:28
Doen andere partijen niet mee aan al dat nepotisme, of valt het bij hen gewoon minder op?

Welkom beste Graham.

Het feit dat andere partijen het ook doen is geen excuus voor nepotisme, corruptie en ontvluchten van de verantwoordelijkheid. En al zeker niet als ze beweren "goeie dingen te doen voor de mensen".

forzaflandria
19 mei 2010, 16:48
Mijn eerste reactie was ook: was de baas van het spoor geen Jannie Haek en was dat geen Vdlanotte creatuur?
Gaat er geen journalist aan Vdlanotte die vraag stellen of hij nu zijn eigen mensen te kakken zet?

Irtsjak
19 mei 2010, 17:09
Dus: kort samengevat:

- Omdat 1 (één) van de drie spoorbazen (elk met hun eigen kleurtje) ooit voor de sossen gewerkt heeft, mogen de sossen geen commentaar geven op de gebrekkige dienstverlening van de NMBS, of voorstellen doen om de dienstverlening te verbeteren. Dat die drie spoorbazen misschien eens een poging zouden moeten ondernemen om beter samen te werken, dat zal ook de oorzaak wel niet zijn. Neen, tis gewoon de sos zijn fout. Lekker makkelijk.
- Dat de federale minister van mobiliteit de voorbije drie jaar een tsjeef was, dat vergeten we gemakshalve even. Dat er drie eeuwen geleden eens een sos op die stoel gezeten heeft, is uiteraard de enige juiste verklaring voor de gebrekkige dienstverlening van vandaag.
- Dat Haeck, als gedelegeerd bestuurder van de holding, noch rechtstreeks verantwoordelijk is voor de exploitatie van de treinen, noch voor het beheer van de railinfrastructuur, vergeten we gemakshalve even.

Bottomline is duidelijk eh mijne heren: de sossen zijn weer de bron van alle kwaad en mogen er zich vooral niet mee moeien. Van harte dank voor jullie objectieve bijdragen.

lollysticky
19 mei 2010, 17:11
Dus: kort samengevat:

- Omdat 1 (één) van de drie spoorbazen (elk met hun eigen kleurtje) ooit voor de sossen gewerkt heeft, mogen de sossen geen commentaar geven op de gebrekkige dienstverlening van de NMBS, of voorstellen doen om de dienstverlening te verbeteren. Dat die drie spoorbazen misschien eens een poging zouden moeten ondernemen om beter samen te werken, dat zal ook de oorzaak wel niet zijn. Neen, tis gewoon de sos zijn fout. Lekker makkelijk.
- Dat de federale minister van mobiliteit de voorbije drie jaar een tsjeef was, dat vergeten we gemakshalve even. Dat er drie eeuwen geleden eens een sos op die stoel gezeten heeft, is uiteraard de enige juiste verklaring voor de gebrekkige dienstverlening van vandaag.
- Dat Haeck, als gedelegeerd bestuurder van de holding, noch rechtstreeks verantwoordelijk is voor de exploitatie van de treinen, noch voor het beheer van de railinfrastructuur, vergeten we gemakshalve even.

Bottomline is duidelijk eh mijne heren: de sossen zijn weer de bron van alle kwaad en mogen er zich vooral niet mee moeien. Van harte dank voor jullie objectieve bijdragen.

sossen zijn de bron van alle kwaad. Waar hebt u al die jaren gezeten?

Irtsjak
19 mei 2010, 17:15
Voor u ook geen sociale zekerheid meer dan? Is bij deze genoteerd.

lollysticky
19 mei 2010, 19:04
Voor u ook geen sociale zekerheid meer dan? Is bij deze genoteerd.

sociale zekerheid... bedoel je dat ding dat binnen enkele jaren ineen zal storten?

of is dat de kas waaruit de sossen het geld halen om hun nieuwe kiezers naar hier te lokken? Jaja, de sossen weten zeer goed wat de sociale zekerheid is.. hun levensverzekering

daiwa
19 mei 2010, 19:06
?

of is dat de kas waaruit de sossen het geld halen om hun nieuwe kiezers naar hier te lokken? Jaja, de sossen weten zeer goed wat de sociale zekerheid is.. hun levensverzekering

2!

Irtsjak
19 mei 2010, 21:17
sociale zekerheid... bedoel je dat ding dat binnen enkele jaren ineen zal storten?

of is dat de kas waaruit de sossen het geld halen om hun nieuwe kiezers naar hier te lokken? Jaja, de sossen weten zeer goed wat de sociale zekerheid is.. hun levensverzekering

Kortzichtigheid doet geen pijn, nog een chance voor u. Dus gij betaalt liever de volle pot bij de dokter, bij de apotheker, als ge opgenomen wordt in het ziekenhuis? Liever geen centjes als uw werkgever u morgen buitensmijt? Liever geen pensioen? De kosten om uw kinderen naar school te sturen liever maal factor 100? Mij allemaal goed: verhuis gerust naar de VS.

born2bewild
19 mei 2010, 21:19
Kortzichtigheid doet geen pijn, nog een chance voor u. Dus gij betaalt liever de volle pot bij de dokter, bij de apotheker, als ge opgenomen wordt in het ziekenhuis? Liever geen centjes als uw werkgever u morgen buitensmijt? Liever geen pensioen? De kosten om uw kinderen naar school te sturen liever maal factor 100? Mij allemaal goed: verhuis gerust naar de VS.

heeft den baard nu zijn pion bij de NMBS gecatapulteerd ja of ja?
waarom maakt hij nu van zijn tak?

dank u

born2bewild
19 mei 2010, 21:21
belgische sociale zekerheid en zilverfonds van den baard en carlien


ponzi scheme

Fieseler
19 mei 2010, 22:10
Kortzichtigheid doet geen pijn, nog een chance voor u. Dus gij betaalt liever de volle pot bij de dokter, bij de apotheker, als ge opgenomen wordt in het ziekenhuis? Liever geen centjes als uw werkgever u morgen buitensmijt? Liever geen pensioen? De kosten om uw kinderen naar school te sturen liever maal factor 100? Mij allemaal goed: verhuis gerust naar de VS.

Ik mag hopen dat u weet dat de vele tienduizenden electorale schatplichtigen die de sossen, de tjeven en de blauwselventers in de ziekenkassen hebben gestoken (neen, niet het RIZIV: ook een paar duizenden politiek benoemden maar dat is een ander verhaal) meer geld kosten dan alle huisdokters in gans België samen?

Dit wil zeggen dat alle consultaties, huisbezoeken en prestaties van alle huisartsen in gans België samen minder kosten dan die tak van electorale recuperatie van de zichzelf "democratisch" noemende partijen.
En dat allemaal met belastingsgeld van álle Belgen.

Natuurlijk willen jullie geen verandering in deze miljardenvretende permanente verkiezingspropaganda op kosten van de armen, zieken, gehandikapten en minderbedeelden...je zou wel gek zijn...

daiwa
19 mei 2010, 22:16
Den baard is een hypocriete zak!

Irtsjak
19 mei 2010, 22:21
Ik mag hopen dat u weet dat de vele tienduizenden electorale schatplichtigen die de sossen, de tjeven en de blauwselventers in de ziekenkassen hebben gestoken (neen, niet het RIZIV: ook een paar duizenden politiek benoemden maar dat is een ander verhaal) meer geld kosten dan alle huisdokters in gans België samen?

Dit wil zeggen dat alle consultaties, huisbezoeken en prestaties van alle huisartsen in gans België samen minder kosten dan die tak van electorale recuperatie van de zichzelf "democratisch" noemende partijen.
En dat allemaal met belastingsgeld van álle Belgen.

Natuurlijk willen jullie geen verandering in deze miljardenvretende permanente verkiezingspropaganda op kosten van de armen, zieken, gehandikapten en minderbedeelden...je zou wel gek zijn...

Pleit u voor de afschaffing van de ziekenfondsen? Of mag enkel wie politiek neutraal is daar werken? Als ik u trouwens goed begrijp vindt u dat mensen die voor een politieke partij gestemd hebben niet het recht hebben om voor de overheid te werken als die partij deel uitmaakt van de regering? En u bent voorstander van het concept 'meer geld = betere behandeling'?

Irtsjak
19 mei 2010, 22:22
Den baard is een hypocriete zak!

Sterk argument

Fieseler
19 mei 2010, 22:29
Pleit u voor de afschaffing van de ziekenfondsen? Of mag enkel wie politiek neutraal is daar werken? Als ik u trouwens goed begrijp vindt u dat mensen die voor een politieke partij gestemd hebben niet het recht hebben om voor de overheid te werken als die partij deel uitmaakt van de regering? En u bent voorstander van het concept 'meer geld = betere behandeling'?

ja/ neen/ neen/ neen

daiwa
19 mei 2010, 22:33
Sterk argument

Weet ik wel en ik zal je zeggen waarom ik dat zeg.

Indertijd kocht hij verschillende parken op om daar asielzoekers in te huisvesten, ondanks dat verschillende vonnissen dat verboden.

Een tijdje geleden onderhandelde een privé grondbezitter uit Oostende met de Vlaamse overheid over de verkoop van een stuk grond, grond die de Vlaamse overheid wou hebben om daar een asielcentrum te bouwen.

En nu komt het, den baard verzette zich met hand en tand tegen de komst van een asielcentrum in zijn stad.

Alle last mag maar niet in mijne hof.
Kan het nog hypocrieter?

Irtsjak
19 mei 2010, 22:40
1 ja/2 neen/3 neen/4 neen

1. Op welke manier wilt u de gezondheidszorg dan graag georganiseerd zien?
4. U bent het dus eens dat elke mens op Belgisch grondgebied recht heeft op de best mogelijke medische verzorging wanneer hij/zij die nodig heeft?
4.b) Bent u het er mee eens dat het de taak van de overheid is om ervoor te zorgen dat elke mens die zich op haar grondgebied bevindt kan beschikken over de levensnoodzakelijke basisbehoeften? Dit door deze basisbehoeften op korte termijn beschikbaar te stellen (kleding, voedsel, onderdak) en structureel, op lange termijn mensen te helpen deze te verwerven (onderwijs, gezondheidszorg, inclusief arbeidsbeleid)?

Fieseler
19 mei 2010, 23:10
1/We hebben al een riziv, daar moet geen miljardenslurpende politieke drukkingsgroep tussen.
4/ ja
4b/ ja/neen

ZVR
19 mei 2010, 23:17
Dus gij betaalt liever de volle pot bij de dokter, bij de apotheker, als ge opgenomen wordt in het ziekenhuis?

Ik betaal nu ook al de volle pot, hoor. Het deel dat de overheid bijpast via de sociale zekerheid heb ik namelijk zelf betaald (als "belasting").

Irtsjak
19 mei 2010, 23:21
1. Het Riziv is een overheidsinstantie, dus per defenitie politiek gestuurd.
4.b2) Wat had u dan wel in gedachten?

Fieseler
19 mei 2010, 23:26
Ik betaal nu ook al de volle pot, hoor. Het deel dat de overheid bijpast via de sociale zekerheid heb ik namelijk zelf betaald (als "belasting").

Fout!
U heeft niet alleen de dokter betaald, niet alleen de duizenden RIZIV medewerkers (waarvan een groot gedeelte politiek is benoemd) maar ook een peperdure electorale propagandamachine (Ziekenfonds) waar een electoraat van tienduizenden kiezers wordt opgeslagen.

Irtsjak
19 mei 2010, 23:27
Ik betaal nu ook al de volle pot, hoor. Het deel dat de overheid bijpast via de sociale zekerheid heb ik namelijk zelf betaald (als "belasting").

Voor uw gewone medische kosten (die o zo fijne jaarlijkse snotvalling) hebt u misschien gelijk. Voor bijzondere medische kosten (ongeval, langdurige ziekte, enz.) hebt u vermoedelijk minder gelijk. Het geld dat u mogelijk, over de hele periode waarin u belastingen betaalt, teveel geeft in verhouding tot uw werkelijke medische kosten, is een verzekering dat wanneer u toch uitgebreide medische kosten nodig hebt, u deze krijgt en hierdoor niet instant in armoede terecht komt. Bijdragen in de hoop dat u wat u bijdraagt nooit nodig zal hebben met andere woorden.

Jaani_Dushman
19 mei 2010, 23:42
Een van de hoofdpunten van het plan is de stiptheidsgraad van de NMBS fors op te krikken. In 2009 bedroeg die 88,9 procent, maar tegen 2014 wil sp.a die verhoogd zien tot 95 procent.

Dat is haalbaar, stelt Vande Lanotte, die voor sp.a de senaatslijst trekt bij de verkiezingen. "In 2004 werd dat cijfer gehaald. Wat toen kon, moet nu ook kunnen, gewoon door hard genoeg te werken."De achteruitgang van de stiptheid is een gevolg van de opsplitsing van de NMBS (in Infrabel, NMBS en NMBS-Holding), als tussenstap naar een liberalisering van het spoor, doorgevoerd door toenmalig minister van overheidsbedrijven... Johan Van De Lanotte. :|

Irtsjak
19 mei 2010, 23:51
Om mezelf even te quoten:

Dat die drie spoorbazen misschien eens een poging zouden moeten ondernemen om beter samen te werken, dat zal ook de oorzaak wel niet zijn.

Dat VDL de laatste drie jaar geen minister van overheidsbedrijven (bevoegd voor NMBS) was en dus geen enkele invloed had op de functionering van de NMBS als geheel, daar houden we geen rekening mee?

Jaani_Dushman
19 mei 2010, 23:55
Om mezelf even te quoten:



Dat VDL de laatste drie jaar geen minister van overheidsbedrijven (bevoegd voor NMBS) was en dus geen enkele invloed had op de functionering van de NMBS als geheel, daar houden we geen rekening mee?We moeten in België geen drie spoorbazen hebben (eentje die de treinen moet laten rijden op de sporen van de tweede met het personeel van de derde... :?).

We kunnen het gerust met drie spoorbazen minder stellen. Geef De Lijn de bevoegdheid over alle spoorlijnen, treinen en personeel boven de taalgrens, en geef de TEC de bevoegdheid over alle spoorlijnen, treinen en personeel onder de taalgrens.

daiwa
19 mei 2010, 23:59
We moeten in België geen drie spoorbazen hebben (eentje die de treinen moet laten rijden op de sporen van de tweede met het personeel van de derde... :?).


Competente mensen die kennis van zaken hebben en geen gebuisde politici aan het hoofd zetten zou al veel beter zijn.

Jaani_Dushman
20 mei 2010, 00:11
Competente mensen die kennis van zaken hebben en geen gebuisde politici aan het hoofd zetten zou al veel beter zijn.Of de incompetentie de voornaamste reden is van spoorwanbeleid, weet ik niet. Minstens even nefast als de door Johan Van De Lanotte benoemde incompetente spoorbazen, is de door Johan Van De Lanotte doorgevoerde onwerkbare structuur voor de NMBS: één spoormaatschappij die de spoorlijnen moet beheren, één die de treinen laat rijden, en één overkoepelende holding voor het huidige personeel. De treinreizigers dragen nu dagelijks de gevolgen van de SP.a die koste wat het kost een liberalisering van het spoorverkeer wil doorduwen.

daiwa
20 mei 2010, 00:13
Of de incompetentie de voornaamste reden is van spoorwanbeleid, weet ik niet. .



Ik had het algemeen over al die semi staatsbedrijven waar gebuisde politici de dienst uitmaken.

Svennies
20 mei 2010, 01:09
Weet ik wel en ik zal je zeggen waarom ik dat zeg.

Indertijd kocht hij verschillende parken op om daar asielzoekers in te huisvesten, ondanks dat verschillende vonnissen dat verboden.

Een tijdje geleden onderhandelde een privé grondbezitter uit Oostende met de Vlaamse overheid over de verkoop van een stuk grond, grond die de Vlaamse overheid wou hebben om daar een asielcentrum te bouwen.

En nu komt het, den baard verzette zich met hand en tand tegen de komst van een asielcentrum in zijn stad.

Alle last mag maar niet in mijne hof.
Kan het nog hypocrieter?

En dat niet alléén,elke keer dat die zeepsmoel met zijn uitgestreken gezicht onder Verhofstadts regering triomfantelijk kwam verklaren dat de begroting dat jaar voor de zoveelste keer in "evenwicht" was deed me alleen al kotsen...

Ze hebben er zowat het halve belgische patrimonium voor moeten verkopen...

Zolang er bij de socialisten creaturen als Vande lanotte,Gennez en andere Anciauxkes rondklefferen zal ik nooit meer op de sossen stemmen....

born2bewild
20 mei 2010, 01:53
De achteruitgang van de stiptheid is een gevolg van de opsplitsing van de NMBS (in Infrabel, NMBS en NMBS-Holding), als tussenstap naar een liberalisering van het spoor, doorgevoerd door toenmalig minister van overheidsbedrijven... Johan Van De Lanotte. :|

overal waar die vent komt loopt het mis
maak hem maar terug voorzitter van de anderssocialisten 8-), dan moet de rest van de maatschappij er al niet voor opdraaien.

born2bewild
20 mei 2010, 01:55
hoe zit het trouwens met zijn windmolenpark dat hij in de sahara ging ontplooien? Slag van een molenwiek gekregen?

born2bewild
20 mei 2010, 02:03
Om mezelf even te quoten:



Dat VDL de laatste drie jaar geen minister van overheidsbedrijven (bevoegd voor NMBS) was en dus geen enkele invloed had op de functionering van de NMBS als geheel, daar houden we geen rekening mee?

nope
als zijn pionnen alleen kunnen functioneren als mijnheer zelf minister is, hadden we ons die zotte kosten kunnen besparen.

Scherven A. Mok
20 mei 2010, 05:58
Weet ik wel en ik zal je zeggen waarom ik dat zeg.

Indertijd kocht hij verschillende parken op om daar asielzoekers in te huisvesten, ondanks dat verschillende vonnissen dat verboden.

Een tijdje geleden onderhandelde een privé grondbezitter uit Oostende met de Vlaamse overheid over de verkoop van een stuk grond, grond die de Vlaamse overheid wou hebben om daar een asielcentrum te bouwen.

En nu komt het, den baard verzette zich met hand en tand tegen de komst van een asielcentrum in zijn stad.

Alle last mag maar niet in mijne hof.
Kan het nog hypocrieter?

Waarschijnlijk omdat DeDecker dan weer zijn deur plat loopt om op kosten van de belastingbetaler zijn ijspiste te verhuren aan dat asielcentrum. DeDecker zit nooit op de kap van Vandelanotte want die twee weten te veel van elkaar. Dedecker aast namelijk op uw centen.

fonne
20 mei 2010, 10:36
De partij legt woensdag een plan op tafel om de "verziekte spoorwegen" opnieuw klantvriendelijk te maken,

Hallo, het is nu donderdag. Iemand een "plan" gezien? Zo iets met concreet uitgewerkte maatregelen, met duidelijke uitleg over het tijdsschema en de financiering en zo?

Of is dit weer aankondigingssocialisme, bedoeld om grote vijand Schouppe in een slecht daglicht te stellen?

born2bewild
21 mei 2010, 18:36
Hallo, het is nu donderdag. Iemand een "plan" gezien? Zo iets met concreet uitgewerkte maatregelen, met duidelijke uitleg over het tijdsschema en de financiering en zo? ?

den baard is aan het broeden

solidarnosc
21 mei 2010, 18:41
We moeten in België geen drie spoorbazen hebben (eentje die de treinen moet laten rijden op de sporen van de tweede met het personeel van de derde... :?).

We kunnen het gerust met drie spoorbazen minder stellen. Geef De Lijn de bevoegdheid over alle spoorlijnen, treinen en personeel boven de taalgrens, en geef de TEC de bevoegdheid over alle spoorlijnen, treinen en personeel onder de taalgrens.


Je heeft eerst (terechte) kritiek op de splitsing van de spoorwegen in drie delen en vervolgens stel je voor om ze te splitsen in drie spoorwegen. Gezien de liberalisering van de spoorwegen Europees is opgelegd en gezien de verhoudingen niet zal veranderen dan zou dit concreet betekenen een opslitsing in minstens 6 delen voor een bevolking van nog geen 10 miljoen mensen.

fonne
21 mei 2010, 18:43
den baard is aan het broeden

'k vrees dat ie op een kalkei zit.

born2bewild
21 mei 2010, 18:44
'k vrees dat ie op een kalkei zit.

hij kan ze misschien verkopen aan 3i voor een appel en een ei

fonne
21 mei 2010, 18:48
Je heeft eerst (terechte) kritiek op de splitsing van de spoorwegen in drie delen en vervolgens stel je voor om ze te splitsen in drie spoorwegen. Gezien de liberalisering van de spoorwegen Europees is opgelegd en gezien de verhoudingen niet zal veranderen dan zou dit concreet betekenen een opslitsing in minstens 6 delen voor een bevolking van nog geen 10 miljoen mensen.

Ach weet ge, in Luxemburg hebben ze dan drie maatschappijen voor nog geen 440.000 inwoners. En toch rijden daar treinen, op tijd dan nog.

In Belgie is het perfect mogelijk de infrastructuur te verdelen over Vlaanderen en Wallonie, en de taken van de NMBS over te dragen aan de Lijn en TEC. Een overkoepelende holding is daarbij absoluut niet nodig!

solidarnosc
21 mei 2010, 18:55
Ach weet ge, in Luxemburg hebben ze dan drie maatschappijen voor nog geen 440.000 inwoners. En toch rijden daar treinen, op tijd dan nog.

In Belgie is het perfect mogelijk de infrastructuur te verdelen over Vlaanderen en Wallonie, en de taken van de NMBS over te dragen aan de Lijn en TEC. Een overkoepelende holding is daarbij absoluut niet nodig!

Het is wellicht perfect mogelijk om elke lijn door een andere maatschappij te laten uitbaten maar daarom is dat nog geen goed idee.

Geert C
21 mei 2010, 19:34
Ach weet ge, in Luxemburg hebben ze dan drie maatschappijen voor nog geen 440.000 inwoners. En toch rijden daar treinen, op tijd dan nog.

In Belgie is het perfect mogelijk de infrastructuur te verdelen over Vlaanderen en Wallonie, en de taken van de NMBS over te dragen aan de Lijn en TEC. Een overkoepelende holding is daarbij absoluut niet nodig!
De andere mogelijkheid in geval van onafhankelijkheid is dat de NMBS gewoon blijft bestaan met de nieuwe staten als aandeelhouders in plaats van de Belgische overheid. :| Dat lijkt me zelfs logischer daar alle Vlaamse en Waalse spoorwegen naar Brussel leiden. :-P

fonne
21 mei 2010, 19:57
De andere mogelijkheid in geval van onafhankelijkheid is dat de NMBS gewoon blijft bestaan met de nieuwe staten als aandeelhouders in plaats van de Belgische overheid. :| Dat lijkt me zelfs logischer daar alle Vlaamse en Waalse spoorwegen naar Brussel leiden. :-P

Brussel is nu eenmaal geografisch een deel van Vlaanderen. Maar misschien kunnen we de walen een concessie geven om een tunnel onder het Zonienwoud te graven zodat hun treinen niet over bezoedelde ontheiligde Vlaamse grond moeten rijden:lol: