PDA

View Full Version : Politieke moord op komst?


Renesse
21 mei 2010, 22:53
Je moet maar eens gaan kijken op Franstalige fora. Hoe er over Bart De Wever gesproken wordt, niet normaal. Douze balles, qu'il creve,...

Zou het in België mogelijk zijn dat er om politieke redenen een moord gebeurt (ik denk even niet aan Cools)?

stropdrager
21 mei 2010, 22:55
Julien Lahaut.

EddyBal
21 mei 2010, 23:09
Welke koning was er "van de rots gevalen" ? ;)

Als men wil moorden, gelieve dan die lusten bot te vieren op onze koninklijke familie. Die winnen elk jaar euromilions, alleen : niet de spelers in europa, maar WIJ mogen dat betalen

Vlaanderen Boven
21 mei 2010, 23:15
Dat is slechts een uiting van impotente frustratie, niets om je zorgen over te maken. Ik blijf het wel verbijsterend vinden hoe sommige Franstaligen die man zo kunnen haten terwijl hij uiteindelijk slechts zelfbeschikking voor Vlaanderen wil. Ondertussen eist bijna de gehele Franstalige politieke klasse, Maingain op kop, de annexatie van recentelijk etnisch gezuiverde Vlaamse gebieden (om het dramatisch voor te stellen), maar ik heb nog niets gehoord over communautaire doodsbedreigingen aan het adres van hun politici.

P.S. Welke Franstalige fora bezoek jij zoal? Lijkt me wel interessant om daar eens een kijkje te nemen en het niveau van mijn Frans wat op te krikken. En eveneens om wat kaakslagen te verzamelen als extra brandstof voor mijn Vlaamsgezindheid.

Xenophon
21 mei 2010, 23:28
Je moet maar eens gaan kijken op Franstalige fora. Hoe er over Bart De Wever gesproken wordt, niet normaal. Douze balles, qu'il creve,...

Zou het in België mogelijk zijn dat er om politieke redenen een moord gebeurt (ik denk even niet aan Cools)?

Arme Bart!

Want zijn offer op het altaar van de eeuwige roem zou nutteloos blijken te zijn.

Svennies
21 mei 2010, 23:45
Je moet maar eens gaan kijken op Franstalige fora. Hoe er over Bart De Wever gesproken wordt, niet normaal. Douze balles, qu'il creve,...

Zou het in België mogelijk zijn dat er om politieke redenen een moord gebeurt (ik denk even niet aan Cools)?

hoezo, nooit destijds de RTBF bijdrage "bye bye belgium" gezien...

Zélfs dan waren de vernietigende kritieken uitsluitend richting Vlaanderen legio voor een programma dat ze zélf hadden bedacht....

bekijk het hier maar....

http://www.youtube.com/watch?v=AmcsA9DMPTw

mdf
21 mei 2010, 23:47
ze bedreigen de man al nog voor hij de verkiezingen gewonnen heeft , ze gunnen ons niets..

Scarabaeida
22 mei 2010, 00:04
Het woord burgeroorlog en vergelijkingen met Joegoslavië zijn ook legio in Franstalige reacties bij kranten; iets wat zo goed als niet voorkomt in Vlaanderen.

mdf
22 mei 2010, 00:41
ach het zijn moeilijke mensen , geen probleem zolang ze aan hun kant vd taalgrens en uit onze zakken blijven

nihao
22 mei 2010, 06:15
ach het zijn moeilijke mensen

Ja, wat wil je, als je je in zo'n taal moet uitdrukken ?

"Je vous prie, Cher Monsieur, d' agréér l'expression de mes sentiments les plus ..." om een briefje met "Hoogachtend,..." te beëindigen. Moet je wel hoorndol van worden.

Zwartengeel
22 mei 2010, 07:28
Het woord burgeroorlog en vergelijkingen met Joegoslavië zijn ook legio in Franstalige reacties bij kranten; iets wat zo goed als niet voorkomt in Vlaanderen.

In Joegoslavië waren het anders ook diegenen die vonden dat er niets aan de bestaande toestand mocht veranderen die de lont in het kruitvat gestoken hebben.

4x10E6
22 mei 2010, 07:58
Je moet maar eens gaan kijken op Franstalige fora. Hoe er over Bart De Wever gesproken wordt, niet normaal. Douze balles, qu'il creve,...

Zou het in België mogelijk zijn dat er om politieke redenen een moord gebeurt (ik denk even niet aan Cools)?

Mijn waarde, heeft u ooit al eens stilgestaan bij de weinig paisibele bewoordingen die op dit forum gehanteerd worden ten aanzien van niet-blokkers en niet-nva'ers?

Hoedanook, de heer De Wever spint garen bij Franstalige verbale aggressiviteit .. tant qu'il en profite ..

EddyBal
22 mei 2010, 08:07
Mijn waarde, heeft u ooit al eens stilgestaan bij de weinig paisibele bewoordingen die op dit forum gehanteerd worden ten aanzien van niet-blokkers en niet-nva'ers?

én omgekeerd.. en buiten dit forum, door de politiekers?

Hoedanook, de heer De Wever spint garen bij Franstalige verbale aggressiviteit .. tant qu'il en profite ..

Tja, als men op de VRT zou berichten over de Franstalige fora, dan bestonden er maar 2 partijen meer in Vlaanderen... én 1 zeteltje voor Christian ;)

Henri1
22 mei 2010, 08:07
Je moet maar eens gaan kijken op Franstalige fora. Hoe er over Bart De Wever gesproken wordt, niet normaal. Douze balles, qu'il creve,...

Zou het in België mogelijk zijn dat er om politieke redenen een moord gebeurt (ik denk even niet aan Cools)?

Steek uw hand eerst eens in "Eigen Boezem" en kijk eens goed hoe hier over anderstaligen, Islamieten, Marokkanen en andere niet-vlamingen gesproken wordt.

Op dit moment hebben de Islamieten en de andere culturen het veld moeten ruimen om plaats te maken voor de Walen.

EddyBal
22 mei 2010, 08:10
Steek uw hand eerst eens in "Eigen Boezem" en kijk eens goed hoe hier over anderstaligen, Islamieten, Marokkanen en andere niet-vlamingen gesproken wordt.

Op dit moment hebben de Islamieten en de andere culturen het veld moeten ruimen om plaats te maken voor de Walen.

Eh, JA, en volmondig. Maar: in acht nemend dat men gewoonlijk met Walen, eiegnlijk over de politici spreekt. En bij de buitenlanders over de extremisten.

Henri1
22 mei 2010, 08:12
Eh, JA, en volmondig. Maar: in acht nemend dat men gewoonlijk met Walen, eiegnlijk over de politici spreekt. En bij de buitenlanders over de extremisten.

Mangain wordt hier altijd met naam en rang genoemd.
Daerden, Reynders en Di Rupo ook.

Had U nog vragen ?

winnezele
22 mei 2010, 08:21
Mijn waarde, heeft u ooit al eens stilgestaan bij de weinig paisibele bewoordingen die op dit forum gehanteerd worden ten aanzien van niet-blokkers en niet-nva'ers?

Hoedanook, de heer De Wever spint garen bij Franstalige verbale aggressiviteit .. tant qu'il en profite ..

zeker ook omgekeerd. is van beide kant verkeerd.
maar op forum van 'Le Soir' is het vulgair, rascistisch, vlaming-hatend.

EddyBal
22 mei 2010, 08:25
Mangain wordt hier altijd met naam en rang genoemd.
Daerden, Reynders en Di Rupo ook.

Had U nog vragen ?

Wel Henri, dat zijn politiekers he. Ik geef jou gelijk en jij mij. We zijn het eens.

Garry
22 mei 2010, 08:29
Zal wel niet zo'n vaart lopen zeker. Ook al krijgt BDW meer dan 800000 voorkeurstemmen, Le Roi zal nog eerder iemand van groen aanduiden als formateur ook al heeft die geen enkele voorkeurstem.

Henri1
22 mei 2010, 08:30
Zal wel niet zo'n vaart lopen zeker. Ook al krijgt BDW meer dan 800000 voorkeurstemmen, Le Roi zal nog eerder iemand van groen aanduiden als formateur ook al heeft die geen enkele voorkeurstem.

Komaan Garry, je kunt beter dan dit.

Garry
22 mei 2010, 08:32
Komaan Garry, je kunt beter dan dit.Maar ik ben nog maar net wakker hé. Wordt in ieder geval de meest spannende verkiezingshow sedert het bestaan van België.

winnezele
22 mei 2010, 08:33
Steek uw hand eerst eens in "Eigen Boezem" en kijk eens goed hoe hier over anderstaligen, Islamieten, Marokkanen en andere niet-vlamingen gesproken wordt.

Op dit moment hebben de Islamieten en de andere culturen het veld moeten ruimen om plaats te maken voor de Walen.

Op dit forum heb ik me al serieus geërgerd aan het taaltje van sommigen, zowel van rechts als links. ook aan het jouwe Henri.
het forum van 'Le Soir' is daarentegen nog een heel stuk erger. vlaming-hatend, plat, rascistisch, minachtend.

EddyBal
22 mei 2010, 08:38
Op dit forum heb ik me al serieus geërgerd aan het taaltje van sommigen, zowel van rechts als links. ook aan het jouwe Henri.
het forum van 'Le Soir' is daarentegen nog een heel stuk erger. vlaming-hatend, plat, rascistisch, minachtend.

Ik weet zeker, als je even gaat zoeken, dat je het omgekeerde hier snel terugvind. En als het rascistisch is, zoals je beweert, tja, knopje drukken of klacht neerleggen. Gewoon een nota naar het cgkr...

djimi
22 mei 2010, 08:40
Mangain wordt hier altijd met naam en rang genoemd.
Daerden, Reynders en Di Rupo ook.

Had U nog vragen ?

Ik heb u diens naam nog niet vaak correct zien schrijven.

U hebt ook iets tegen hem, hé?

Garry
22 mei 2010, 08:41
Ik weet zeker, als je even gaat zoeken, dat je het omgekeerde hier snel terugvind. En als het rascistisch is, zoals je beweert, tja, knopje drukken of klacht neerleggen. Gewoon een nota naar het cgkr...Maar, als je nog maar eenvoudig het woord "allochtonen" gebruikt ter indicatie, ben je hier al een groot racist hoor. Niets aan de hand, dat blijkt de meest normale zaak van de wereld te zijn.

Garry
22 mei 2010, 08:44
Ik heb u diens naam nog niet vaak correct zien schrijven.

U hebt ook iets tegen hem, hé?Ze zullen wel verstaan wie hij bedoeld zeker? Dan is er daarmee toch niets aan de hand. Als het kind maar een naam heeft, zou ik zeggen.

djimi
22 mei 2010, 08:48
Je moet maar eens gaan kijken op Franstalige fora. Hoe er over Bart De Wever gesproken wordt, niet normaal. Douze balles, qu'il creve,...

Zou het in België mogelijk zijn dat er om politieke redenen een moord gebeurt (ik denk even niet aan Cools)?

Ik zie niet in waarom niet. Waarom zou la Belgique niet z'n eigen Volkert van der Graaf kunnen hebben?

Eén enkele excité volstaat.

Als we mogen afgaan op wat lezers van Le Soir, La Libre Belgique of La Dernière Heure zo allemaal uit hun botten slaan, woont er hier alleszins al een hele bende dwazen die zich met regelmaat het schuim van de lippen mogen vegen.

djimi
22 mei 2010, 08:50
Ze zullen wel verstaan wie hij bedoeld zeker? Dan is er daarmee toch niets aan de hand. Als het kind maar een naam heeft, zou ik zeggen.

Het mag gerust met z'n Belgisch badwater worden weggegooid, dat kind.

born2bewild
22 mei 2010, 09:05
Mijn waarde, heeft u ooit al eens stilgestaan bij de weinig paisibele bewoordingen die op dit forum gehanteerd worden ten aanzien van niet-blokkers en niet-nva'ers?


och here och here

EddyBal
22 mei 2010, 09:19
Ja, wat wil je, als je je in zo'n taal moet uitdrukken ?

"Je vous prie, Cher Monsieur, d' agréér l'expression de mes sentiments les plus ..." om een briefje met "Hoogachtend,..." te beëindigen. Moet je wel hoorndol van worden.

Raar dat je beter op de hoogte blijkt van die Franstalige afsluiting dan van de Nederlandstalige. Ook in het Nederlands bestaan die formules, maar niemand past ze toe. NET ZOALS IN HET FRANS.

BAT ;)

fonne
22 mei 2010, 09:24
In Joegoslavië waren het anders ook diegenen die vonden dat er niets aan de bestaande toestand mocht veranderen die de lont in het kruitvat gestoken hebben.

Ja, het waren altijd Serviërs die vonden dat zij delen van Bosnie of Kroatie konden inlijven omdat daar mensen van Servische origine woonden, of die Montenegro en Kosovo als kolonie wilden houden zonder rekening te houden met de bevolking van die landen. Die Serviërs, dat is bijna even erg als Walen in dit on-land. De gelijkenissen gaan natuurlijk nog wat verder: net als Belgie was Yougoslavië een gedwongen samengaan van volkeren, geen vrijwillige federatie. Vrijwillige federaties zijn doorgaans succesvol (Duitsland, Zwitserland, USA), gedwongen kunstmatige gedrochten vallen na een tijd altijd uiteen. Dat is telkens weer bewezen, en zal aan de hand van Belgique weer bewezen worden.

fonne
22 mei 2010, 09:25
Raar dat je beter op de hoogte blijkt van die Franstalige afsluiting dan van de Nederlandstalige. Ook in het Nederlands bestaan die formules, maar niemand past ze toe. NET ZOALS IN HET FRANS.

BAT ;)

Die nederlandstalige zijn gewoon een gekunstelde vertaling van de franse. Gallicismes dus.

fonne
22 mei 2010, 09:30
Ik zie niet in waarom niet. Waarom zou la Belgique niet z'n eigen Volkert van der Graaf kunnen hebben?

Eén enkele excité volstaat.

Als we mogen afgaan op wat lezers van Le Soir, La Libre Belgique of La Dernière Heure zo allemaal uit hun botten slaan, woont er hier alleszins al een hele bende dwazen die zich met regelmaat het schuim van de lippen mogen vegen.

De Sturmbrigade Wallonien (http://en.allexperts.com/e/0/5th_ss_volunteer_sturmbrigade_wallonien.htm) staat gereed om in actie te treden als de N-VA de verkiezingen wint.

Jantje
22 mei 2010, 09:42
Je moet maar eens gaan kijken op Franstalige fora. Hoe er over Bart De Wever gesproken wordt, niet normaal. Douze balles, qu'il creve,...

Zou het in België mogelijk zijn dat er om politieke redenen een moord gebeurt (ik denk even niet aan Cools)?

Ja en nee, de kans dat er een politicus word vermoord is niet uit te sluiten, maar dat de moord word opgedragen door een andere politicus is bijna onbestaande.

Elke politicus in dit land weet dat de moord op een politicus voldoende is om zijn taalgroep in de totale vernieling te rijden en enkel al uit zelfbehoud zijn partijgenoten en medestanders zal dwingen aan alle eisen van de tegenpartij toe te geven.

Bart De Wever vermoorden zou alle Franstalige politici op de knieën doen vallen voor Vlaanderen en hen dwingen om zonder enige tegenstand alle Vlaamse eisen in te willigen, en hen zelfs verplichten om zelf de eisen en voorstellen van De Wever aan de Vlaamse politici voor te stellen als nieuwe wetten en regels, om te verhinderen dat Vlaanderen hen in een heksenjacht doet komen en hen samen met heel Franstalig België in de vernielen helpen.
De Vlaamse politici zouden zonder enige bedenkingen alle standpunten van De Wever tot het uiterste moeten verdedigen en zelfs moeten verzwaren in het voordeel van Vlaanderen.
Dit om te verhinderen dat zij in Vlaanderen als medeplichtigen worden bestempeld en heel Vlaanderen zich achter de partij van De Wever zet.

Maar de kans dat er een gek om een moord op een politicus pleegt om politieke reden is NOOIT uit te sluiten.

gertc
22 mei 2010, 10:06
Ik weet zeker, als je even gaat zoeken, dat je het omgekeerde hier snel terugvind. En als het rascistisch is, zoals je beweert, tja, knopje drukken of klacht neerleggen. Gewoon een nota naar het cgkr...
Sorry, uw klacht is niet ontvankelijk. Het CGKR is bevoegd voor alle vormen van discriminatie, behalve voor discriminatie op basis van taal.

Felix (be)
22 mei 2010, 10:43
Zo lang BDW geen bedreiging vormt voor de Waalse wapenindustrie acht ik de kans niet zo groot.
(Tenzij...)

Fortuyn werd destijds vermoord op een moment dat er in het
Nederlands parlement nog geen meerderheid voor de Joint Strike Fighter was.
Volgens de peilingen zou Fortuyn veel zetels halen.
Hij is vlak voor de verkiezingen vermoord.
De JSF is uiteraard later wel aangekocht.

Zijn naaste medewerker Mat Herben is nu lobbyist voor de wapenindustrie.
Dat was trouwens ook het geval voor hij in de politiek ging.

(Bron: een recente reportage van BNN)

Henri1
22 mei 2010, 10:51
Zo lang BDW geen bedreiging vormt voor de Waalse wapenindustrie acht ik de kans niet zo groot.
(Tenzij...)

Fortuyn werd destijds vermoord op een moment dat er in het
Nederlands parlement nog geen meerderheid voor de Joint Strike Fighter was.
Volgens de peilingen zou Fortuyn veel zetels halen.
Hij is vlak voor de verkiezingen vermoord.
De JSF is uiteraard later wel aangekocht.

Zijn naaste medewerker Mat Herben is nu lobbyist voor de wapenindustrie.
Dat was trouwens ook het geval voor hij in de politiek ging.

(Bron: een recente reportage van BNN)

Moeten we daar nu uit afleiden dat de politiek in Nederland gerund wordt door de Nederlandse Maffia ?

fonne
22 mei 2010, 10:55
Sorry, uw klacht is niet ontvankelijk. Het CGKR is bevoegd voor alle vormen van discriminatie, behalve voor discriminatie op basis van taal.

Het CGKR behandelt alleen klachten over racisme tegen mensen, niet tegen Vlamingen.

Hot Marijke
22 mei 2010, 11:21
Toch interessant om volgen:

http://forums.lesoir.be/index.php?showforum=4

garfield
22 mei 2010, 12:20
Een moordaanslag op BDW is een moordaanslag op gans Vlaanderen.

Everytime
22 mei 2010, 12:30
ach het zijn moeilijke mensen , geen probleem zolang ze aan hun kant vd taalgrens en uit onze zakken blijven

Droom maar! Op antwoord van het Vlaams-Nationalisme MOET de al nu sterke Franstalige aanwezigheid in Vlaanderen nog sterker groeien. Als u Franstaligen niet graag hebt, is het enkel en alleen UW probleem! Het is niet het probleem van de Franstaligen!8-)

toccata
22 mei 2010, 12:40
Een moordaanslag op BDW is een moordaanslag op gans Vlaanderen.

neen

garfield
22 mei 2010, 12:45
neen

Ja

Vlaanderen Boven
22 mei 2010, 12:46
Op antwoord van het Vlaams-Nationalisme MOET de al nu sterke Franstalige aanwezigheid in Vlaanderen nog sterker groeien.

Wat is het nu, Everytime? Separatie of kolonisatie en la Belgique �* papa? Je weet toch nooit echt wat je wilt, he?

Zo zie je maar: voor Vlamingenhaat moet je niet naar het forum van Le Soir gaan.

Everytime
22 mei 2010, 12:54
Wat is het nu, Everytime? Separatie of kolonisatie en la Belgique �* papa? Je weet toch nooit echt wat je wilt, he?

Zo zie je maar: voor Vlamingenhaat moet je niet naar het forum van Le Soir gaan.

Niet tegen de splitsing van het land maar uw Vlaams-Nationalisme is gebaseerd op gratis haat tegenover de Franstaligen en dat accepteer ik niet! Ik herinner me Vlaamse meisjes die met ons lachten omdat we onder ons in het Frans aan de Vlaamse Kust spraken : "domme Walen, enz...." was hun reacties. We zijn naar die meisjes gegaan en we hebben verder in het Frans gesproken. Spanningen zijn aan bod gekomen maar het MOEST! Begrepen? Het MOEST en het MOET nog nu als zoiets nog gebeurt!

Vlaanderen Boven
22 mei 2010, 12:58
En dat is je reden om Vlaanderen te willen koloniseren? Dus voor Vlamingen is het ook gerechtvaardigd om Wallonië en al zeker Brussel te willen veroveren voor al de keren dat ze daar zijn uitgescholden voor 'flamouches', 'flamins', 'sale flamands', etc?

toccata
22 mei 2010, 12:58
Ja

tenzij ge vindt dat elke moordaanslag op iemand die in Vlaanderen woont een aanslag op Vlaanderen is: neen
Wat niet wegneemt dat politiek geïnspireerd geweld in de Belgische context natuurlijk totaal onaanvaardbaar is, van of tegen wie ook

xrc
22 mei 2010, 12:59
Dat is slechts een uiting van impotente frustratie, niets om je zorgen over te maken. Ik blijf het wel verbijsterend vinden hoe sommige Franstaligen die man zo kunnen haten terwijl hij uiteindelijk slechts zelfbeschikking voor Vlaanderen wil. Ondertussen eist bijna de gehele Franstalige politieke klasse, Maingain op kop, de annexatie van recentelijk etnisch gezuiverde Vlaamse gebieden (om het dramatisch voor te stellen), maar ik heb nog niets gehoord over communautaire doodsbedreigingen aan het adres van hun politici.

P.S. Welke Franstalige fora bezoek jij zoal? Lijkt me wel interessant om daar eens een kijkje te nemen en het niveau van mijn Frans wat op te krikken. En eveneens om wat kaakslagen te verzamelen als extra brandstof voor mijn Vlaamsgezindheid.

Ik ben het hier niet mee eens. Je hebt maar één gek nodig die de trekker overhaalt. Het klimaar wordt geschapen door al die onnozelaars op zulke fora, en als een politicus (in casu: Dewever) ooit vermoord wordt zullen zijn een deel van de verantwoordelijkheid dragen. (Denke hierbij aan dat interview met Fortuyn)

Zij hebben wettelijke vrijheid om te zeggen wat ze willen, maar dat wil niet zeggen dat ze geen (morele) verantwoordelijkheid dragen hiervoor.

Zwartengeel
22 mei 2010, 13:01
neen

Toch wel. Om een vergelijking te maken: de aanslagen van 11 september waren ook gericht tegen de VS in zijn geheel, en dus niet enkel tegen de republikeinen en hun aanhangers.

Henri1
22 mei 2010, 13:11
Ja

Neen.
Wacht zijn voorkeurstemmen af en interpolleer die naar 6 miljoen vlamingen.

xrc
22 mei 2010, 13:16
Neen.
Wacht zijn voorkeurstemmen af en interpolleer die naar 6 miljoen vlamingen.

Een aanval op Bart Dewever of een ander politicus is een aanval op het democratische stelsel van Vlaanderen, en dus een aanval op Vlaanderen op zich.

Henri1
22 mei 2010, 13:19
Een aanval op Bart Dewever of een ander politicus is een aanval op het democratische stelsel van Vlaanderen, en dus een aanval op Vlaanderen op zich.

Hangt ervan af wie de dader is.

Als het een daad is van een losgeslagen gek noem je dat ook een volkerenmoord ?

Xenophon
22 mei 2010, 13:25
Hangt ervan af wie de dader is.

Als het een daad is van een losgeslagen gek noem je dat ook een volkerenmoord ?

Hij heeft wel de massa van een aantal mensen maar een volk zou ik BDW toch niet direct noemen.

Henri1
22 mei 2010, 13:27
Hij heeft wel de massa van een aantal mensen maar een volk zou ik BDW toch niet direct noemen.


Hier ging het over :

Een moordaanslag op BDW is een moordaanslag op gans Vlaanderen.

Vlaanderen Boven
22 mei 2010, 13:36
Hij heeft wel de massa van een aantal mensen maar een volk zou ik BDW toch niet direct noemen.

:lol::lol::lol:

Henri1
22 mei 2010, 13:36
Hij heeft wel de massa van een aantal mensen maar een volk zou ik BDW toch niet direct noemen.

Oeps, dan hebben ze W.O.M.D. nodig.

toccata
22 mei 2010, 14:09
Hij heeft wel de massa van een aantal mensen maar een volk zou ik BDW toch niet direct noemen.

:rofl:

Toch wel. Om een vergelijking te maken: de aanslagen van 11 september waren ook gericht tegen de VS in zijn geheel, en dus niet enkel tegen de republikeinen en hun aanhangers.

hmmm, ik snap wat je bedoelt maar ik weet niet of je gelijk hebt

Nynorsk
22 mei 2010, 14:20
Het woord burgeroorlog en vergelijkingen met Joegoslavië zijn ook legio in Franstalige reacties bij kranten; iets wat zo goed als niet voorkomt in Vlaanderen.

sja, logisch dat er wat paniek is aan de andere kant van de taalgrens.
hun inkomen staat op het spel.

Nynorsk
22 mei 2010, 14:22
Niet tegen de splitsing van het land maar uw Vlaams-Nationalisme is gebaseerd op gratis haat tegenover de Franstaligen en dat accepteer ik niet! Ik herinner me Vlaamse meisjes die met ons lachten omdat we onder ons in het Frans aan de Vlaamse Kust spraken : "domme Walen, enz...." was hun reacties. We zijn naar die meisjes gegaan en we hebben verder in het Frans gesproken. Spanningen zijn aan bod gekomen maar het MOEST! Begrepen? Het MOEST en het MOET nog nu als zoiets nog gebeurt!


oh nee! een jeugdtrauma! :lol:

Hot Marijke
22 mei 2010, 14:48
Ik herinner me Vlaamse meisjes die met ons lachten omdat we onder ons in het Frans aan de Vlaamse Kust spraken : "domme Walen, enz...." was hun reacties. We zijn naar die meisjes gegaan en we hebben verder in het Frans gesproken. Spanningen zijn aan bod gekomen maar het MOEST! Begrepen? Het MOEST en het MOET nog nu als zoiets nog gebeurt!

Biensur! Ici �* Knocke c'est pour la petite bourgeoisie qui boit du champagne! Maar evengoed ben ik Vlaamsgezind. Je verwart taal met politiek.

Zucht
22 mei 2010, 14:54
Droom maar! Op antwoord van het Vlaams-Nationalisme MOET de al nu sterke Franstalige aanwezigheid in Vlaanderen nog sterker groeien. Als u Franstaligen niet graag hebt, is het enkel en alleen UW probleem! Het is niet het probleem van de Franstaligen!8-)
De diehard-franscouillons beginnen misschien toch wat schrik te krijgen. Hier in onze straat is er zo eentje. Is hier meer dan 25 jaar geleden komen wonen. Weigert een woord Nederlands te spreken (al weet ik zeker dat ze de taal kent) en gaat keet schoppen in de lokale GB omdat er geen Franstalige foldertjes liggen.

Wist nu te vertellen dat de mensen precies toch meer extreem worden. (Tja, ik denk ook dat men tegenwoordig minder snel overstapt op Frans tegenover mensen waarvan men weet dat ze NL begrijpen) en begint de mogelijkheid te overwegen terug te keren naar Maingain-ville vanwaar ze gekomen is.

In dezelfde adem wist ze te vertellen dat het op de Brusselse metro toch ook niet meer te doen was. On se sent plus chez soi.

Ja, hoofddoekjes op de metro en Vlamingen die Nederlands praten in Vlaanderen. De Francofonen voelen zich hier niet meer thuis. :-D

mdf
22 mei 2010, 15:16
Als u Franstaligen niet graag hebt, is het enkel en alleen UW probleem! Het is niet het probleem van de Franstaligen

het probleem is hun kopigheid ( koppig als een ezel)
ze vertikken het nederlands te leren of zijn ze er echt te dom voor

Jazeker
22 mei 2010, 16:15
neen

Ja

Jazeker
22 mei 2010, 16:17
tenzij ge vindt dat elke moordaanslag op iemand die in Vlaanderen woont een aanslag op Vlaanderen is: neen
Wat niet wegneemt dat politiek geïnspireerd geweld in de Belgische context natuurlijk totaal onaanvaardbaar is, van of tegen wie ook

Ik ken je normaal gesproken als een heel zachtaardig persoon. Ik snap dan niet hoe je zo halsstarrig kan zijn in zulke dingen. Bart Staes zit ook in Groen! hoor.

Jazeker
22 mei 2010, 16:19
Neen.
Wacht zijn voorkeurstemmen af en interpolleer die naar 6 miljoen vlamingen.

Wacht alle doodsbedreigingen tegen hem en zijn kinderen af en extrapoleer dat (ja... ik ken het woord) naar 4 tot 5 miljoen franstaligen.

Jazeker
22 mei 2010, 16:21
oh nee! een jeugdtrauma! :lol:

Het komt eruit als roet bij een autokeuring. Meteen en in grote hoeveelheden.

Hot Marijke
22 mei 2010, 16:23
Wacht alle doodsbedreigingen tegen hem en zijn kinderen af en extrapoleer dat (ja... ik ken het woord) naar 4 tot 5 miljoen franstaligen.

Doodsbedreigingen zijn "dagelijkse kost" voor politiekers die extreme standpunten innemen. Zeer zelden wordt zulke bedreiging uitgevoerd. But you never know. Er is maar 1 psycho-killer nodig om het waar te maken.

Xenophon
22 mei 2010, 16:25
Doodsbedreigingen zijn "dagelijkse kost" voor politiekers die extreme standpunten innemen. Zeer zelden wordt zulke bedreiging uitgevoerd. But you never know. Er is maar 1 psycho-killer nodig om het waar te maken.

Ik denk dat BDW zijn dieet zijn grootste vijand is.

Jazeker
22 mei 2010, 16:29
Doodsbedreigingen zijn "dagelijkse kost" voor politiekers die extreme standpunten innemen. Zeer zelden wordt zulke bedreiging uitgevoerd. But you never know. Er is maar 1 psycho-killer nodig om het waar te maken.

BDW heeft zelfs geen extreme standpunten. Het is puur opruien van de menigte wat hier gebeurt en vroeg of laat gaat er een gek hem proberen mollen. Als je al weet dat in 2008 of zo zijn kinderen aan de schoolpoort werden bedreigd, dan weet je dat de klok ooit hard kan slaan. De doodsklokken. Want wat ik lees is sinds dan enkel up-tempo gegaan en steeds agressiever.

toccata
22 mei 2010, 16:30
Ik ken je normaal gesproken als een heel zachtaardig persoon. Ik snap dan niet hoe je zo halsstarrig kan zijn in zulke dingen. Bart Staes zit ook in Groen! hoor.

Ik snap niet wat je bedoelt:|

Jazeker
22 mei 2010, 16:32
Ik denk dat BDW zijn dieet zijn grootste vijand is.

Ik denk dat je verkeerd denkt. Ook al weten Vlamingen dat BDW niks zal verhelpen, voor de franstaligen is de demonisatie compleet. Elke dag. Elk uur en elke minuut... hij is de Duivel.

Dat is waar het op aankomt om een gek te laten doorschieten.

Hot Marijke
22 mei 2010, 16:33
Ik denk dat BDW zijn dieet zijn grootste vijand is.

Ik ken Bartje zijn moordenaar: Frituur Arthur!

Jazeker
22 mei 2010, 16:35
Ik snap niet wat je bedoelt:|

Bart Staes komt van de VU. En je reactie op de overduidelijke haatbetuigingen tov. BDW zijn onverschillig. Die man zijn kinderen zijn verdomd bedreigd aan de schoolpoort. Als dat het groene imago is dan gooi ik straks al mijn afval gewoon in een groene zone waar ze mijn auto even niet zien staan. Wat een attitude!!!

toccata
22 mei 2010, 16:40
Bart Staes komt van de VU. En je reactie op de overduidelijke haatbetuigingen tov. BDW zijn onverschillig. Die man zijn kinderen zijn verdomd bedreigd aan de schoolpoort. Als dat het groene imago is dan gooi ik straks al mijn afval gewoon in een groene zone waar ze mijn auto even niet zien staan. Wat een attitude!!!

Ge overreageert
Ik zei gwn dat een aanslag op BDW geen aanslag op Vlaanderen is (iets waar ik door Z&G posts al van ben terug gekomen)
Nergens keur ik geweld goed in de Belgische context:|

Hot Marijke
22 mei 2010, 16:53
Ge overreageert
Ik zei gwn dat een aanslag op BDW geen aanslag op Vlaanderen is (iets waar ik door Z&G posts al van ben terug gekomen)
Nergens keur ik geweld goed in de Belgische context:|

In welke context wel?

Gun
22 mei 2010, 16:55
Je moet maar eens gaan kijken op Franstalige fora. Hoe er over Bart De Wever gesproken wordt, niet normaal. Douze balles, qu'il creve,...

Zou het in België mogelijk zijn dat er om politieke redenen een moord gebeurt (ik denk even niet aan Cools)?niets nieuws onder de zon:-(

Jantje
22 mei 2010, 16:59
neen

Een aanslag op De Wever zal door Vlaanderen weldegelijk beschouwd worden als een aanslag op het Vlaamse volk en als zodanig beantwoord worden.
En elke aanslag op een Vlaams gezinde politicus zal zo beschouwd en beantwoord worden vanuit Vlaanderen.

Vergeet niet dat de Franstalige politici en media voor Vlaanderen een stap te ver zijn gegaan en Vlaanderen nog slechts een kleine druppel moet hebben om over te lopen.
De Vlaamse kruik staat op barsten.

Vanuit het Franstalige standpunt worden de Vlamingen als de boeman beschouwd, maar zij in werkelijkheid degene die het recht en gelijk aan hun kant hebben.

Hot Marijke
22 mei 2010, 17:08
Een aanslag op De Wever zal door Vlaanderen weldegelijk beschouwd worden als een aanslag op het Vlaamse volk en als zodanig beantwoord worden.
En elke aanslag op een Vlaams gezinde politicus zal zo beschouwd en beantwoord worden vanuit Vlaanderen.

Vergeet niet dat de Franstalige politici en media voor Vlaanderen een stap te ver zijn gegaan en Vlaanderen nog slechts een kleine druppel moet hebben om over te lopen.
De Vlaamse kruik staat op barsten.

Vanuit het Franstalige standpunt worden de Vlamingen als de boeman beschouwd, maar zij in werkelijkheid degene die het recht en gelijk aan hun kant hebben.

Is dit een oproep tot Revolutie?

Henri1
22 mei 2010, 17:18
Zelfs Filip Dewinter kreeg al bedreigingen, bij Pieter Decrem werd de garagepoort geramd...

Moet er nog zand zijn ?

Hot Marijke
22 mei 2010, 17:20
Zelfs Filip Dewinter kreeg al bedreigingen, bij Pieter Decrem werd de garagepoort geramd...

Moet er nog zand zijn ?

Ja, om België en alle patriotten te begraven!

Henri1
22 mei 2010, 17:24
Ja, om België en alle patriotten te begraven!

In Knokke is er zan genoeg.
Ook voor (lucht)zandkastelen zo blijkt. ;-)

Nr.10
22 mei 2010, 17:25
Een aanslag op De Wever zal door Vlaanderen weldegelijk beschouwd worden als een aanslag op het Vlaamse volk en als zodanig beantwoord worden.
En elke aanslag op een Vlaams gezinde politicus zal zo beschouwd en beantwoord worden vanuit Vlaanderen.

Vergeet niet dat de Franstalige politici en media voor Vlaanderen een stap te ver zijn gegaan en Vlaanderen nog slechts een kleine druppel moet hebben om over te lopen.
De Vlaamse kruik staat op barsten.

Vanuit het Franstalige standpunt worden de Vlamingen als de boeman beschouwd, maar zij in werkelijkheid degene die het recht en gelijk aan hun kant hebben.
Gij neemt uw dromen voor werkelijkheid ;-)

Nr.10
22 mei 2010, 17:28
Bart Staes komt van de VU. En je reactie op de overduidelijke haatbetuigingen tov. BDW zijn onverschillig. Die man zijn kinderen zijn verdomd bedreigd aan de schoolpoort. Als dat het groene imago is dan gooi ik straks al mijn afval gewoon in een groene zone waar ze mijn auto even niet zien staan. Wat een attitude!!!
Hopelijk wordt je betrapt.
En wat mij betreft sancties zoals in Singapore.
Het zal rap gedaan zijn.

speurneus
22 mei 2010, 17:58
Een moordaanslag op BDW is een moordaanslag op gans Vlaanderen.
En gij geloofd dat, de aanhangers van VB, CD&V,....zullen zich nogal in de handen wrijven.
Nooit van het spreekwoord gehoord " de ene zijn dood is de andere zijn brood"

speurneus
22 mei 2010, 18:01
Toch wel. Om een vergelijking te maken: de aanslagen van 11 september waren ook gericht tegen de VS in zijn geheel, en dus niet enkel tegen de republikeinen en hun aanhangers.
maar dit is toch geen vergelijking zeg,..
9/11 was een aanslag tegen een land en niet tegen één persoon.

speurneus
22 mei 2010, 18:06
Ik denk dat BDW zijn dieet zijn grootste vijand is.
ik zie hem nog eens ontploffen,...

Zwartengeel
22 mei 2010, 18:07
maar dit is toch geen vergelijking zeg,..
9/11 was een aanslag tegen een land en niet tegen één persoon.

Dat is nu juist wat we hier proberen duidelijk te maken: dat een aanslag tegen BDW meer zou zijn dan zomaar een aanslag op één persoon.

Hot Marijke
22 mei 2010, 18:13
Dat is nu juist wat we hier proberen duidelijk te maken: dat een aanslag tegen BDW meer zou zijn dan zomaar een aanslag op één persoon.

Maar wat is nu infeite het nut van een discussie over een hypothetische aanslag op Bartje?

Henri1
22 mei 2010, 18:20
Maar wat is nu infeite het nut van een discussie over een hypothetische aanslag op Bartje?

De vlaming wil op alles voorbereid zijn.

gertc
22 mei 2010, 18:21
Ik hoop, voor Bart, zijn vrouw en zijn kinderen, dat niemand zo gek is om die bedreigingen echt uit te voeren. En als er toch zo'n gek rond loopt, hoop ik dat heel Vlaanderen wraak zal nemen ... op 13 juni in je kieslokaal. En op geen enkele andere manier.

Hot Marijke
22 mei 2010, 18:29
De vlaming wil op alles voorbereid zijn.

De moord op Fortuyn heeft in Nederland ook geen revolutie veroorzaakt en Pimmeke was wel degelijk op weg om premier te worden. Die hoofdrol lijkt me voor Bartje niet weggelegd, hij wil het trouwens (zogezegd) zelf niet.

Daarbij, mocht het zo ver komen, Nr 2, Siegfried staat dan toch klaar om het onthoofde N-VA-schip met orangistische vrijmetselaarskracht door de wilde Belgische baren te varen, en dat is dus niet zonder gevaren!

fonne
22 mei 2010, 18:30
Maar wat is nu infeite het nut van een discussie over een hypothetische aanslag op Bartje?

We kunnen op zijn minst onze messen al slijpen voor de komende Brusselse Metten.

Hot Marijke
22 mei 2010, 18:31
We kunnen op zijn minst onze messen al slijpen voor de komende Brusselse Metten.

Ik zou voor alle zekerheid toch maar een Kalajsnikov meepakken!

Zwartengeel
22 mei 2010, 18:35
De moord op Fortuyn heeft in Nederland ook geen revolutie veroorzaakt en Pimmeke was wel degelijk op weg om premier te worden. Die hoofdrol lijkt me voor Bartje niet weggelegd, hij wil het trouwens (zogezegd) zelf niet.

Daarbij, mocht het zo ver komen, Nr 2, Siegfried staat dan toch klaar om het onthoofde N-VA-schip met orangistische vrijmetselaarskracht door de wilde Belgische baren te varen, en dat is dus niet zonder gevaren!

Nederland is echter geen tweedelig land als België dat op een bijna slappe communautaire koord staat te dansen. Een moordaanslag op een politicus die volop de communautaire kaart trekt zou dan ook een totaal andere impact hebben als die op Fortuyn, met mogelijks totaal andere reacties.

djimi
22 mei 2010, 18:37
Ik zou voor alle zekerheid toch maar een Kalajsnikov meepakken!

In Brussel drinkt de petite bourgeoisie óók champagne, zulle.

Hot Marijke
22 mei 2010, 18:40
Nederland is echter geen tweedelig land als België dat op een bijna slappe communautaire koord staat te dansen. Een moordaanslag op een politicus die volop de communautaire kaart trekt zou dan ook een totaal andere impact hebben als die op Fortuyn, met mogelijks totaal andere reacties.

Ik denk dat je de huidige Vlamingen hun slagkracht overschat. De tijd van Asterix, Obelix, Jan Breydel en co is al lang voorbij. Het zou uiteraard een communautaire invloed hebben, maar absoluut geen revolutie of iets dat daar nog maar op lijkt. Ook heel belangrijks is wié de moord gepleegd zou hebben.

Hot Marijke
22 mei 2010, 18:41
In Brussel drinkt de petite bourgeoisie óók champagne, zulle.

En gij gelooft dat! Ici �* Knocke c'est du vrai Dom Perignon, daar in Broeksele is het Cava van den Aldi.

djimi
22 mei 2010, 18:43
Ik denk dat je de huidige Vlamingen hun slagkracht overschat. De tijd van Asterix, Obelix, Jan Breydel en co is al lang voorbij. Het zou uiteraard een communautaire invloed hebben, maar absoluut geen revolutie of iets dat daar nog maar op lijkt. Ook heel belangrijks is wié de moord gepleegd zou hebben.

Dat klopt. Als 't een gekke Vlaming zou zijn, zou er heel anders op worden gereageerd dan als een dolle francofoon het zou hebben gedaan.

djimi
22 mei 2010, 18:44
En gij gelooft dat! Ici �* Knocke c'est du vrai Dom Perignon, daar in Broeksele is het Cava van den Aldi.

Komt u vaak in Brussel?

Felix (be)
22 mei 2010, 18:44
Ik denk dat je de huidige Vlamingen hun slagkracht overschat. De tijd van Asterix, Obelix, Jan Breydel en co is al lang voorbij. Het zou uiteraard een communautaire invloed hebben, maar absoluut geen revolutie of iets dat daar nog maar op lijkt. Ook heel belangrijks is wié de moord gepleegd zou hebben.
50% is ruim genoeg.

Dan gaat de "staatshervorming" er heel anders uit zien dan in de natte dromen van de "gevestigde politiek".

Ruzie maken (helaas een specialiteit van het VB, hoewel zeker niet alleen van het VB)
en klaar vliegen afgangen is echter niet de juiste tactiek.

Zwartengeel
22 mei 2010, 18:45
Ik denk dat je de huidige Vlamingen hun slagkracht overschat. De tijd van Asterix, Obelix, Jan Breydel en co is al lang voorbij. Het zou uiteraard een communautaire invloed hebben, maar absoluut geen revolutie of iets dat daar nog maar op lijkt. Ook heel belangrijks is wié de moord gepleegd zou hebben.

De modale Vlaming misschien wel, maar hier en daar lopen er ook wel een paar radicale individuen rond voor wie een moordaanslag op een Vlaams-nationalistisch politicus de trigger zou kunnen zijn om net als die ene onverlaat die plotseling doorsloeg zélf door te slaan en die aanslag te willen wreken. Reactie zou gevolgd worden door antireactie, of anders gezegd: mocht BDW doodgeschoten worden, zou daarna wel eens een Franstalig politicus aan de beurt kunnen zijn.

nihao
22 mei 2010, 18:46
Ach, dreigingen van franke föhnen : het zijn zuiderse mensen, en ze menen het dus ernstig... en de daadwerkelijke uitvoering is gepland voor mañana...

Hot Marijke
22 mei 2010, 18:46
De modale Vlaming misschien wel, maar hier en daar lopen er ook wel een paar radicale individuen rond voor wie een moordaanslag op een Vlaams-nationalistisch politicus de trigger zou kunnen zijn om net als die ene onverlaat die plotseling doorsloeg zélf door te slaan en die aanslag te willen wreken. Reactie zou gevolgd worden door antireactie, of anders gezegd: mocht BDW doodgeschoten worden, zou daarna wel eens een Franstalig politicus aan de beurt kunnen zijn.

REVOLUTION!

Felix (be)
22 mei 2010, 18:47
De moord op Fortuyn heeft in Nederland ook geen revolutie veroorzaakt en Pimmeke was wel degelijk op weg om premier te worden. Die hoofdrol lijkt me voor Bartje niet weggelegd, hij wil het trouwens (zogezegd) zelf niet.

Daarbij, mocht het zo ver komen, Nr 2, Siegfried staat dan toch klaar om het onthoofde N-VA-schip met orangistische vrijmetselaarskracht door de wilde Belgische baren te varen, en dat is dus niet zonder gevaren!
Mijnheer Fortuyn stond politiek gezien alleen.
De Vlaamse beweging staat wat dat betreft veel sterker.
Als er iets met BDW zou gebeuren, is het gedaan met België.

Hot Marijke
22 mei 2010, 18:50
Mijnheer Fortuyn stond politiek gezien alleen.
De Vlaamse beweging staat wat dat betreft veel sterker.
Als er iets met BDW zou gebeuren, is het gedaan met België.

Bedoel je nu dat het NV-A "De Vlaamse Beweging" is?

Felix (be)
22 mei 2010, 18:53
Bedoel je nu dat het NV-A "De Vlaamse Beweging" is?
Ooit van VB en LDD gehoord?

Als er iets met BDW zou gebeuren gaat het VB als eerste moord en brand schreeuwen.

Hot Marijke
22 mei 2010, 19:06
Ooit van VB en LDD gehoord?

Als er iets met BDW zou gebeuren gaat het VB als eerste moord en brand schreeuwen.

LDD is geen Vlaamse Beweging, dat is een éénmansbeweging.

Of het VB moord en brand gaat schreeuwen betwijfel ik. Ze zullen het wel politiek uitbuiten, hetgeen zeer logisch is.

Felix (be)
22 mei 2010, 19:14
LDD is geen Vlaamse Beweging, dat is een éénmansbeweging.

Of het VB moord en brand gaat schreeuwen betwijfel ik. Ze zullen het wel politiek uitbuiten, hetgeen zeer logisch is.
LDD is tot nader order wel een Vlaamse beweging,
getuige oa het tegenstemmen van de lijst met eventueel aan te passen grondwetsartikelen.

Een beetje nare discussie, maar ik hoop dat alle V-partijen ervan zouden profiteren
en samen meer dan 50% van de stemmen zouden behalen
(1 van de 3, maakt niet uit wie, 50% is mss nog beter).
Ik heb geen duidelijke voorkeur.
Als de situatie niet zo dramatisch zou zijn, zou ik weer blanco stemmen.

Hot Marijke
22 mei 2010, 19:18
LDD is tot nader order wel een Vlaamse beweging,
getuige oa het tegenstemmen van de lijst met eventueel aan te passen grondwetsartikelen.

Een beetje nare discussie, maar ik hoop dat alle V-partijen ervan zouden profiteren
en samen meer dan 50% van de stemmen zouden behalen
(1 van de 3, maakt niet uit wie, 50% is mss nog beter).
Ik heb geen duidelijke voorkeur.
Als de situatie niet zo dramatisch zou zijn, zou ik weer blanco stemmen.

Ik hoop sowieso dat de V-Partijen minstens 51 % van de stemmen halen!

Xenophon
22 mei 2010, 19:42
Dat klopt. Als 't een gekke Vlaming zou zijn, zou er heel anders op worden gereageerd dan als een dolle francofoon het zou hebben gedaan.

Ik betwijfel het djimi.

Ik heb daarstraks op het nieuws iets gezien over het verkiezingscongres van de CD&V. Die zongen daar de Vlaamse Leeuw. Thijsen, die staat daar uit volle borst de Vlaamse Leeuw te zingen.

In een ander land worden zo'n mensen dan gelyncht op straat.

Hier gaat de onnozele Vlaming er nog wat op stemmen, want ze zijn Vlaams.

Wedden dat de CD&V groter is dan de NVA komende kiezing?

Zipper
22 mei 2010, 19:47
Ik betwijfel het djimi.

Ik heb daarstraks op het nieuws iets gezien over het verkiezingscongres van de CD&V. Die zongen daar de Vlaamse Leeuw. Thijsen, die staat daar uit volle borst de Vlaamse Leeuw te zingen.In een ander land worden zo'n mensen dan gelyncht op straat.

Hier gaat de onnozele Vlaming er nog wat op stemmen, want ze zijn Vlaams.

Wedden dat de CD&V groter is dan de NVA komende kiezing?

Tja, waarom ook niet ?? Of is de "Vlaamse Leeuw" eigendom vh Vl.Belang of het N-VA.
En uiteraard dat de CD&V meer stemmen zal halen dan de N-VA, wat niet wegneemt dat de N-VA zal bijwinnen ten opzichte van de laatste verkiezing.

4x10E6
22 mei 2010, 19:59
Ik betwijfel het djimi.

Ik heb daarstraks op het nieuws iets gezien over het verkiezingscongres van de CD&V. Die zongen daar de Vlaamse Leeuw. Thijsen, die staat daar uit volle borst de Vlaamse Leeuw te zingen.



Grotesk. Madamme Marianne en het verzamelde CD&V koor die de Vlaemsche Leeuw aanheffen. Nu ja, wat anders moeten die stakkers zingen? Het wordt hoogtijd dat Wouter Beke een christen-democratische hymne componeert.

Hoe heeft een weldenkend mens - naar men toch beweert - als Bart De Wever het ooit in zijn hersens gehaald een kartel te vormen met het vingervlugge rapaille van het CH&V? Voor je het weet zijn ze aan de haal met de symbolen. Begin maar met je zorgen te maken, Rik Torfs.

Felix (be)
22 mei 2010, 20:00
Moeten we daar nu uit afleiden dat de politiek in Nederland gerund wordt door de Nederlandse Maffia ?
Ik wilde eerder een parallel trekken met maffieuze praktijken in België en Wallonië.
Hoe onze goede vriend André Cools aan zijn einde gekomen is weten we allemaal.

De invloed van de wappenlobby neemt wereldwijd hand over hand toe,
maar "om de één of andere reden" lees je daar de laatste jaren niet zo veel over.
Bij ons is er destijds bv het Agusta-schandaal geweest.
In zo'n gevalletjes zijn onze zuiderburen vaak betrokken partij.

Ook raar dat bv niemand Griekenland schijnt aan te spreken over zijn wapenimport.
Die is relatief gezien ongeveer de grootste van de hele NAVO.
Zal wel "iets" te maken hebben met de belangen van de Franse & de Duitse wapenindustrie.

Svennies
22 mei 2010, 20:06
Ik betwijfel het djimi.

Ik heb daarstraks op het nieuws iets gezien over het verkiezingscongres van de CD&V. Die zongen daar de Vlaamse Leeuw. Thijsen, die staat daar uit volle borst de Vlaamse Leeuw te zingen.

In een ander land worden zo'n mensen dan gelyncht op straat.

Hier gaat de onnozele Vlaming er nog wat op stemmen, want ze zijn Vlaams.

Wedden dat de CD&V groter is dan de NVA komende kiezing?

Dat betwijfel ik mijn beste, en zéker als Torfs als stemmenmagneet moet dienen...

Die ging vandaag in de krant in een tweegesprek met De Wever nog eens een keer roemloos ten onder...

Xenophon
22 mei 2010, 20:26
Tja, waarom ook niet ?? Of is de "Vlaamse Leeuw" eigendom vh Vl.Belang of het N-VA.
En uiteraard dat de CD&V meer stemmen zal halen dan de N-VA, wat niet wegneemt dat de N-VA zal bijwinnen ten opzichte van de laatste verkiezing.

Ernstig blijven Zipster.

Het ACW dat de Vlaamse Leeuw zingt?

Dat zijn mensen die met hart en ziel tegen zelfbeschikking voor de Vlaming zijn, in daad en woorden!

Zipper
22 mei 2010, 20:30
Ernstig blijven Zipster.

Het ACW dat de Vlaamse Leeuw zingt?

Dat zijn mensen die met hart en ziel tegen zelfbeschikking voor de Vlaming zijn, in daad en woorden!

De dag dat er onder de bevolking in Vlaanderen een meerderheid "pro onafhankelijk Vlaanderen" is, zal die onafhankelijkheid een feit zijn, ongeacht wat ACW/ACV daar ook van denkt, al danst Cortebeeck tien keer op zijn hoofd rond de Grote Markt in Brussel.

filosoof
22 mei 2010, 20:37
In Joegoslavië waren het anders ook diegenen die vonden dat er niets aan de bestaande toestand mocht veranderen die de lont in het kruitvat gestoken hebben.Jouw nationalistische geschiedschrijving.:|:?

Zwartengeel
22 mei 2010, 20:38
Jouw nationalistische geschiedschrijving.:|:?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Joegoslavische_Burgeroorlog

De gevaarlijkste nationalistische ideeën kwamen echter pas nu op in Servië: Slobodan Milosevic, die daar aan de macht was gekomen, wilde alle Serviërs in Joegoslavië verenigen in een etnische Servische staat. Dit voornemen zou één van de hoofdoorzaken worden van de Joegoslavische burgeroorlog.


De Tiendaagse Oorlog is de naam voor de Sloveense onafhankelijkheidsstrijd, die ontstond met de inval van het Joegoslavische leger (JNA: Jugoslovenska Narodna Armija) in Slovenië na de afgekondigde Sloveense onafhankelijkheidsverklaring van 25 juni 1991.

filosoof
22 mei 2010, 20:56
Ook raar dat bv niemand Griekenland schijnt aan te spreken over zijn wapenimport.
Die is relatief gezien ongeveer de grootste van de hele NAVO.
Zal wel "iets" te maken hebben met de belangen van de Franse & de Duitse wapenindustrie.Duitsland verkoopt (zonder enige tegenzin;-) ) voor honderden miljoenen euros militair materiaal aan Griekenland en nagelt daarna Griekenland aan de muur wegens "buitensporige uitgaven."

Dat Griekenland zou kunnen beginnen met zijn defensiebudget te verminderen werd nergens geopperd. Wél dat in lonen en pensioenen zou worden gehapt.

(Griekse lonen zijn bij de laagste van de E.U. Ook het budget onderwijs is te laag in Griekenland)



http://www.hln.be/hln/nl/3424/Economie/article/detail/1086793/2010/03/30/Griekenland-moet-geen-Franse-en-Duitse-wapens-kopen-in-crisistijden.dhtml

Natuurlijk, met Wallstreet dat Turkije zoveel mogelijk wapens verkoopt en Frankfurt en Parijs die 'tzelfde doen aan Athene zijn er mensen die over hun budget gaan en dat zal vlugger het kleine Griekenland dan het grotere Turkije zijn.

Steben
22 mei 2010, 20:57
Duitsland is Griekenland aan het opkopen.
Dan toch weer lebensraum?

filosoof
22 mei 2010, 21:03
Duitsland is Griekenland aan het opkopen.
Dan toch weer lebensraum?Duitsland en Italië zijn begonnen, het vuur aan de lont te steken in Slovenië, daarna ging Duitsland voort in Kroatië. We zagen wat dat gaf. :-(

born2bewild
22 mei 2010, 21:05
Duitsland en Italië zijn begonnen, het vuur aan de lont te steken in Slovenië, daarna ging Duitsland voort in Kroatië. We zagen wat dat gaf. :-(

geschiedenis van en voor kids

Max van Dietschland
22 mei 2010, 21:09
Die Franstalige extremisten weten maar al te goed dat de NVA momenteel staat of valt bij de persoon van Dewever.

filosoof
22 mei 2010, 21:13
Die Franstalige extremisten weten maar al te goed dat de NVA momenteel staat of valt bij de persoon van Dewever.Idd, meer dan Dewever is de NVA niet.

Steben
22 mei 2010, 21:17
Idd, meer dan Dewever is de NVA niet.

Kan zijn.
Maar is dat enigszins betekenisvol? Elke partij heeft een sterke man of vrouw naar voren te schuiven.
De NVA was maar 4 jaar oud en had al een charismatische voorzitter. reeds prijs bij de tweede!
Wie zegt dat dat in de toekomst niet meer kan?


En één persoon kan sterk zijn. Dat weet je ook wel. Er heeft er eentje Europa lam gelegd. Minder was het niet.

Henri1
22 mei 2010, 21:18
Idd, meer dan Dewever is de NVA niet.

N.VA is een leeg vat eenmaal massa-Bart weg is.

Heeft wel zijn voordelen. Bart kan gerust alleen vergaderen.

Max van Dietschland
22 mei 2010, 21:20
Idd, meer dan Dewever is de NVA niet.

NVA heeft zeker een heel aantal waardevolle mensen, maar er lopen qua politiek talent als Dewever geen vijf rond in Vlaanderen. Het wordt dus wel moeilijk voor NVA om Dewever te vervangen.

Het zou ook geen slechte zaak zijn voor NVA moest Dewever eens langs gaan bij Sonja Kimpen. Zo'n overgewicht is immers zeer slecht voor hart en bloedvaten.

Fieseler
22 mei 2010, 21:22
Idd, meer dan Dewever is de NVA niet.

Hadden de sossen maar ééntje van het kaliber van de nummer 100 van de NVA hé Fille.

Hot Marijke
22 mei 2010, 21:29
N.VA is een leeg vat eenmaal massa-Bart weg is.

Heeft wel zijn voordelen. Bart kan gerust alleen vergaderen.

Hij voelt zich het best in het gezelschap van zijn vrienden Curryworst, Bami-schijf en Vleeskroket. Daar heeft hij calorierijke gesprekken mee.

Zipper
22 mei 2010, 21:34
Die Franstalige extremisten weten maar al te goed dat de NVA momenteel staat of valt bij de persoon van Dewever.

Juist zoals het FDF staat of valt bij de persoon van Maingain.

Hot Marijke
22 mei 2010, 21:38
Juist zoals het FDF staat of valt bij de persoon van Maingain.

Juist zoals de Stones staan of vallen bij de persoon van Mick Jagger!
Die laatste is trouwens op zijn ééntje intelligenter dan al de mislukte juristen die hier worden opgesomd.

Henri1
22 mei 2010, 21:39
Juist zoals de Stones staan of vallen bij de persoon van Mick Jagger!
Die laatste is trouwens op zijn ééntje intelligenter dan al de mislukte juristen die hier worden opgesomd.

Bij Queen was dat ook zo.
Freddy Mercury weg was ook Queen weg.

Hot Marijke
22 mei 2010, 21:42
Bij Queen was dat ook zo.
Freddy Mercury weg was ook Queen weg.

Goed gezien Henri! Maar Freddy was een strandjanet en Bartje is hoogstens een frituurfreak, veel braver dus.

Henri1
22 mei 2010, 21:43
Goed gezien Henri! Maar Freddy was een strandjanet en Bartje is hoogstens een frituurfreak, veel braver dus.

Jagger is ook geen strandjanet.
Vraag maar aan Marianne Faithfull.

Hot Marijke
22 mei 2010, 21:46
Jagger is ook geen strandjanet.
Vraag maar aan Marianne Faithfull.

Jagger is aan zijn 27.876e vrouw toe ondertussen, maar toch zijn er nog altijd kwatongen die beweren dat hij het bed heeft gedeeld met David Bowie, jaja. Dus infeite wel een beetje een strandbisexueel.

Henri1
22 mei 2010, 21:47
Jagger is aan zijn 27.876e vrouw toe ondertussen, maar toch zijn er nog altijd kwatongen die beweren dat hij het bed heeft gedeeld met David Bowie, jaja. Dus infeite wel een beetje een strandbisexueel.

Als het maar "strand" is hé. ;-)

Hot Marijke
22 mei 2010, 21:51
Als het maar "strand" is hé. ;-)

Cela c'est l'influence de Knocke hein!

Xenophon
22 mei 2010, 22:32
Juist zoals het FDF staat of valt bij de persoon van Maingain.

Ik betwijfel het. Hij is niet voor niets ondervoorzitter van de MR. Als Maingain wegvalt dan blijft de hele machtsstructuur van die organisatie overeind. Een nieuwe "Maingain" zal dan zijn rol spelen.

Als BDW wegvalt breekt de NVA in stukken. Vlaams separatische en Belgische stukken.

filosoof
22 mei 2010, 22:34
Ik betwijfel het. Hij is niet voor niets ondervoorzitter van de MR. Als Maingain wegvalt dan blijft de hele machtsstructuur van die organisatie overeind. Een nieuwe "Maingain" zal dan zijn rol spelen.

Als BDW wegvalt breekt de NVA in stukken. Vlaams separatische en Belgische stukken.Als BDW wegvalt breekt de NVA in stukken, omdat al die meelopers de eerste willen zijn. Vette postjes en zo...

Veel machtstructuur is er niet bij het FDF. Nog minder idealisme.

born2bewild
22 mei 2010, 22:35
Als BDW wegvalt breekt de NVA in stukken:, omdat al die meelopers de eerste willen zijn. Vette postjes en zo...

wat weet gij daar nu van af

filosoof
22 mei 2010, 22:38
Goed gezien Henri! Maar Freddy was een strandjanet en Bartje is hoogstens een frituurfreak, veel braver dus.Jagger is aan zijn 27.876e vrouw toe ondertussen, maar toch zijn er nog altijd kwatongen die beweren dat hij het bed heeft gedeeld met David Bowie, jaja. Dus infeite wel een beetje een strandbisexueel.Ben je ook al tegen holebis?

Svennies
22 mei 2010, 22:39
wat weet gij daar nu van af

Filo is hardop aan het dromen,meer niet....

Filo heeft schrik van de dertiende volgende maand...

Dan veranderd zijn droom in een nachtmerrie....

Garry
22 mei 2010, 22:39
Het mag gerust met z'n Belgisch badwater worden weggegooid, dat kind.Is er weer zo eentje waarvan ze de nageboorte hebben meegeven en de babby weggegooid.

filosoof
22 mei 2010, 22:40
Hij voelt zich het best in het gezelschap van zijn vrienden Curryworst, Bami-schijf en Vleeskroket. Daar heeft hij calorierijke gesprekken mee.Goede omschrijving van het beeld dat IMHO bewust ophangt.

born2bewild
22 mei 2010, 22:41
Filo is hardop aan het dromen,meer niet....

Filo heeft schrik van de dertiende volgende maand...

Dan veranderd zijn droom in een nachtmerrie....

zijn droom? Wat zal dat dan wel wezen?
zagen en klagen 24/24, 7/7, 365/365

pffft

filosoof
22 mei 2010, 22:46
Je moet maar eens gaan kijken op Franstalige fora. Hoe er over Bart De Wever gesproken wordt, niet normaal. Douze balles, qu'il creve,...

Zou het in België mogelijk zijn dat er om politieke redenen een moord gebeurt (ik denk even niet aan Cools)?Heb je daar een linkje naar?

Svennies
22 mei 2010, 22:46
zijn droom? Wat zal dat dan wel wezen?
zagen en klagen 24/24, 7/7, 365/365

pffft

Hehe, die is goed....

Weet je wel dat dit het enigste is dat gepensioneerden helpt de dag door te brengen...;-)

daiwa
22 mei 2010, 22:50
Tja, waarom ook niet ?? Of is de "Vlaamse Leeuw" eigendom vh Vl.Belang of het N-VA.
.

Ze zouden beter de brabanconne zingen en of dat in de originele versie of de versie van Leterme moet zijn laat ik in het midden.

daiwa
22 mei 2010, 22:56
Hoe heeft een weldenkend mens - naar men toch beweert - als Bart De Wever het ooit in zijn hersens gehaald een kartel te vormen met het vingervlugge rapaille van het CH&V? .

Ik en andere forumleden hebben van in het begin van het kartel gezegd van het moment dat CD&V de N-VA niet meer nodig heeft ze N-VA laten vallen als een baksteen.
Maar het was allemaal niet waar volgens sommigen want de CD&C was het CD&V niet meer van vroeger, wij waren doemdenkers.

EddyBal
22 mei 2010, 22:56
Heb je daar een linkje naar?

Goei vraag. Ik heb me al zot gezocht, maar vind dat niet echt. Commentaren bij artikels wel, maar niks als dat in de fora

Zipper
22 mei 2010, 23:00
Ik en andere forumleden hebben van in het begin van het kartel gezegd van het moment dat CD&V de N-VA niet meer nodig heeft ze N-VA laten vallen als een baksteen.
Maar het was allemaal niet waar volgens sommigen want de CD&C was het CD&V niet meer van vroeger, wij waren doemdenkers.

politiek is nooit "proper", alles draait om macht, remember.

daiwa
22 mei 2010, 23:02
politiek is nooit "proper", alles draait om macht, remember.

Daar heb je gelijk in Zipper.

Svennies
22 mei 2010, 23:14
Ik en andere forumleden hebben van in het begin van het kartel gezegd van het moment dat CD&V de N-VA niet meer nodig heeft ze N-VA laten vallen als een baksteen.
Maar het was allemaal niet waar volgens sommigen want de CD&C was het CD&V niet meer van vroeger, wij waren doemdenkers.

En uiteindelijk kregen die doemdenkers gelijk....;-)

En de tsjeven zijn nog altijd zoals toen,die veranderen nooit...

Eens een tsjeef,altijd een tsjeef is voor niets een gezegde dat de grote waarheid bevat wat het tsjevengedrag betreft....

Als de macht in zicht komt,verdwijnen de idealen gelijk en is er nog één woord van toepassing om de juiste omschrijving te geven....

"kiezersbedrog"......

De N-VA was tenminste récht door zee,zonder verraad te plegen tegenover zijn kiezers...

En nu trekken diezelfde tsjeven keihard van leer tegen hun vroegere kartelgenoten....

Ze zien waarschijnlijk de bui al van vér hangen,en ze zullen er ook naar beloond worden met een nieuw historisch feit in het bestaan van hun partij......
En néé,het wordt géén hoogtepunt,eerder een dieptepunt....:lol:

Hot Marijke
22 mei 2010, 23:15
Ben je ook al tegen holebis?

Waar haal je dat uit? Ik ben zelf bi.

Vlaanderen Boven
22 mei 2010, 23:56
Ik betwijfel het. Hij is niet voor niets ondervoorzitter van de MR. Als Maingain wegvalt dan blijft de hele machtsstructuur van die organisatie overeind. Een nieuwe "Maingain" zal dan zijn rol spelen.

Als BDW wegvalt breekt de NVA in stukken. Vlaams separatische en Belgische stukken.

Dat geloof ik niet. N-VA is 1000 x beter gestructureerd en georganiseerd dan het FDF, dat niet eens over afdelingen in Wallonië beschikt (de splitsing van B-H-V zou dan ook een doodsvonnis voor die partij zijn).
Zonder BDW zou N-VA het wel een pak minder goed doen, maar hoogstwaarschijnlijk niet onder de kiesdrempel duiken.

filosoof
23 mei 2010, 00:14
Dat geloof ik niet. N-VA is 1000 x beter gestructureerd en georganiseerd dan het FDF, dat niet eens over afdelingen in Wallonië beschikt (de splitsing van B-H-V zou dan ook een doodsvonnis voor die partij zijn).
Zonder BDW zou N-VA het wel een pak minder goed doen, maar hoogstwaarschijnlijk niet onder de kiesdrempel duiken.Denk jij dat het NVA de splitsing van BHV lang zou overleven?

toccata
23 mei 2010, 00:19
Denk jij dat het NVA de splitsing van BHV lang zou overleven?

ja

Vlaanderen Boven
23 mei 2010, 00:20
Denk jij dat het NVA de splitsing van BHV lang zou overleven?

De N-VA zou waarschijnlijk terugvallen naar 5-10 % (op het niveau van Groen!, laten we zeggen) en na het verwerven van (nagenoeg) absolute autonomie voor Vlaanderen zal die partij waarschijnlijk in rook opgaan. Dat deert mij (en de meeste N-VA'ers) niet echt. Het enige dat we willen is een zelfstandig Vlaanderen.

EddyBal
23 mei 2010, 00:44
Denk jij dat het NVA de splitsing van BHV lang zou overleven?

Ik zal dit met een andere vraag beantwoorden: Zal het FDF plots zwijgen en ophouden eisen te stellen, wanneer ze niet konden vermijden dat BHV gesplist werd volgens Vlaams model?

daiwa
23 mei 2010, 00:51
Ik zal dit met een andere vraag beantwoorden: Zal het FDF plots zwijgen en ophouden eisen te stellen, wanneer ze niet konden vermijden dat BHV gesplist werd volgens Vlaams model?

Natuurlijk niet.

En het is niet volgens Vlaams model maar wel volgens de grondwet.

Hertog van Gelre
23 mei 2010, 01:19
Zou het in België mogelijk zijn dat er om politieke redenen een moord gebeurt (ik denk even niet aan Cools)?
Helaas, ja.

En elke Vlaming, of hij nu socialistisch, belgicistisch of overtuigd Vlaams Belanger is gaat het zien als een aanslag op (de vrijheid van meningsuiting in) Vlaanderen.

Denk niet dat Belgie een te ''onschuldig'' land is dat zoiets kan gebeuren.

EddyBal
23 mei 2010, 08:11
Helaas, ja.

En elke Vlaming, of hij nu socialistisch, belgicistisch of overtuigd Vlaams Belanger is gaat het zien als een aanslag op (de vrijheid van meningsuiting in) Vlaanderen.

Denk niet dat Belgie een te ''onschuldig'' land is dat zoiets kan gebeuren.

eh, zeker en vast niet door andere politici, want als daar ook maar een ronk van aan het licht komt, is het revolutie! En dan zal Brussel rap vervlaamst zijn, want dan zal kristalnacht een fait divers worden in vergelijking!

Wij Vlamingen zijn brave mensen, maar als er "te wapen" wordt geroepen, zijn er nooit veel achtergebleven.

k9
23 mei 2010, 08:27
eh, zeker en vast niet door andere politici, want als daar ook maar een ronk van aan het licht komt, is het revolutie! En dan zal Brussel rap vervlaamst zijn, want dan zal kristalnacht een fait divers worden in vergelijking!

Wij Vlamingen zijn brave mensen, maar als er "te wapen" wordt geroepen, zijn er nooit veel achtergebleven.

Onzin sorry dit is echt niet 1 of ander 3e wereldland hoor.

fonne
23 mei 2010, 09:30
Onzin sorry dit is echt niet 1 of ander 3e wereldland hoor.

Die uitspraak is voor uw rekening. De kwaliteit van de politiek in dit on-land is zo mogelijk nog absurden dan het eerste het beste ontwikkelingsland.

fonne
23 mei 2010, 09:32
Die Franstalige extremisten weten maar al te goed dat de NVA momenteel staat of valt bij de persoon van Dewever.

BDW is dè vijand. Jowelleke heeft het nog eens goed laten weten:
Milquet: "La vision de Bart De Wever est aveuglement dangereuse" (http://www.lalibre.be/actu/elections-2010/article/584480/milquet-la-vision-de-bart-de-wever-est-aveuglement-dangereuse.html)

En je weet hoe het met Yves Leterme afgelopen is nadat die door Onkelinckx werd uitgeroepen tot "homme dangereux".

Max van Dietschland
23 mei 2010, 09:44
Grotesk. Madamme Marianne en het verzamelde CD&V koor die de Vlaemsche Leeuw aanheffen. Nu ja, wat anders moeten die stakkers zingen? Het wordt hoogtijd dat Wouter Beke een christen-democratische hymne componeert.

Hoe heeft een weldenkend mens - naar men toch beweert - als Bart De Wever het ooit in zijn hersens gehaald een kartel te vormen met het vingervlugge rapaille van het CH&V? Voor je het weet zijn ze aan de haal met de symbolen. Begin maar met je zorgen te maken, Rik Torfs.

NVA had bij de federale verkiezingen van 2003 welgeteld één zetel. We zullen zien hoeveel federale zetels NVA in 2010 haalt. Maar NVA zou wel eens de grote winnaar kunnen zijn van het kartel en CD&V de grote verliezer. CD&V heeft NVA groot gemaakt nietwaar ? Geen slechte zet van Bourgeois om in 2004 met Leterme in zee te gaan zo blijkt. Bovendien had het kartel de grote verdienste om voor eens en vooral tijd komaf te maken met de extreem progressieve paarse regeringen die ons land al te lang hebben geteisterd.

En het is nog altijd dat dat onze vriend hier dwarszit. Zet er u over, want paars komt -gelukkig maar- nooit meer terug.

EddyBal
23 mei 2010, 09:54
Onzin sorry dit is echt niet 1 of ander 3e wereldland hoor.

Er zijn derde wereld landen waar men er wél in slaagt om met de meerderheid te regeren. En de meeste hebben zelfs DEMOCRATISCHE regeringen na LEGALE verkiezingen...

George
23 mei 2010, 12:38
Een moordaanslag op BDW is een moordaanslag op gans Vlaanderen.
Ocharme de kistdragers

Hot Marijke
23 mei 2010, 14:51
NVA had bij de federale verkiezingen van 2003 welgeteld één zetel. We zullen zien hoeveel federale zetels NVA in 2010 haalt. Maar NVA zou wel eens de grote winnaar kunnen zijn van het kartel en CD&V de grote verliezer. CD&V heeft NVA groot gemaakt nietwaar ? Geen slechte zet van Bourgeois om in 2004 met Leterme in zee te gaan zo blijkt. Bovendien had het kartel de grote verdienste om voor eens en vooral tijd komaf te maken met de extreem progressieve paarse regeringen die ons land al te lang hebben geteisterd.

En het is nog altijd dat dat onze vriend hier dwarszit. Zet er u over, want paars komt -gelukkig maar- nooit meer terug.

Allemaal heel leuk, maar come to the point: Vlaanderen onafhankelijk! Al de rest zijn pleisters op een houten been!

De gemuilkorfde
23 mei 2010, 17:11
Ik weet zeker, als je even gaat zoeken, dat je het omgekeerde hier snel terugvind. En als het rascistisch is, zoals je beweert, tja, knopje drukken of klacht neerleggen. Gewoon een nota naar het cgkr...
Het CGKR ?
Ja, we kennen dat.
BDW heeft daar eens klacht bij neergelegd.
Afgewezen, want "Vlamingen zijn geen ras".
Toen er gezongen werd van "Et les Wallons c'est du caca...", was er plots geen probleem om dat racisme te noemen...

Scarabaeida
23 mei 2010, 17:19
Afgewezen, want "Vlamingen zijn geen ras".
Toen er gezongen werd van "Et les Wallons c'est du caca...", was er plots geen probleem om dat racisme te noemen...

Eigenlijk is dat stiekem toch beledigend voor die Walen. Immers, anti-racisme-bewegingen beschermen vooral groepen die hun ogen 'zwakker' zijn. Walen worden dus als 'zwakker' dan Vlamingen beschouwd. Persoonlijk vind ik dat een behoorlijk debiele redenering, maar ze bestaat inderdaad.
Trouwens, ik heb in mijn vriendenkring een aantal Marokkanen die mij al verteld hebben hoe ze zich storen om als 'kleine kinderen' behandeld te worden door Vlamingen.

Max van Dietschland
23 mei 2010, 18:20
Allemaal heel leuk, maar come to the point: Vlaanderen onafhankelijk! Al de rest zijn pleisters op een houten been!

Een eenzijdige Vlaamse onafhankelijkheidsverklaring is slechts een beginpunt om al de problemen op te lossen, zeker geen zaligmakend einddoel.

Eerst en vooral zal een onafhankelijke Vlaamse staat het probleem moeten oplossen in de Brusselse Rand, goedschiks of kwaadschiks. Daarna zal men met Wallonië moeten onderhandelen over Brussel Stad, de verdeling van de staatsschuld en dergelijke...

Hoe zal Vlaanderen zich positioneren op internationaal vlak, in of uit de EU, in of uit de NAVO ?

Hoe kan men efficient bestuur verkrijgen zonder al te veel verspilling en gegraai van de politici ?

U merkt, Vlaamse onafhankelijk is slechts een beginstap. Daarna zal het allemaal moeten gebeuren !

solidarnosc
23 mei 2010, 19:07
Een eenzijdige Vlaamse onafhankelijkheidsverklaring is slechts een beginpunt om al de problemen op te lossen, zeker geen zaligmakend einddoel.

Eerst en vooral zal een onafhankelijke Vlaamse staat het probleem moeten oplossen in de Brusselse Rand, goedschiks of kwaadschiks. Daarna zal men met Wallonië moeten onderhandelen over Brussel Stad, de verdeling van de staatsschuld en dergelijke...

Hoe zal Vlaanderen zich positioneren op internationaal vlak, in of uit de EU, in of uit de NAVO ?

Hoe kan men efficient bestuur verkrijgen zonder al te veel verspilling en gegraai van de politici ?

U merkt, Vlaamse onafhankelijk is slechts een beginstap. Daarna zal het allemaal moeten gebeuren !



Het idee dat er na een eenzijdige onafhankelijkheidsverklaring nog zal vallen te onderhandelen over Brussel is een illusie. Het "fait accomli" vanuit Vlaanderen zal beantwoord worden met een "fait accompli" vanuit Brussel. Het enigste wat er nog zal vallen te onderhandelen is de timing van het vertrek van de Vlaamse administratie uit Brussel en formele overdracht van alle Vlaamse gemeenschapsbevoegdheden naar Belgique II.

onnoembaar
23 mei 2010, 19:11
Je moet maar eens gaan kijken op Franstalige fora. Hoe er over Bart De Wever gesproken wordt, niet normaal. Douze balles, qu'il creve,...

Zou het in België mogelijk zijn dat er om politieke redenen een moord gebeurt (ik denk even niet aan Cools)?

Bart draagt een bio-kogelwerend vest.

onnoembaar
23 mei 2010, 19:15
Een eenzijdige Vlaamse onafhankelijkheidsverklaring is slechts een beginpunt om al de problemen op te lossen, zeker geen zaligmakend einddoel.

Eerst en vooral zal een onafhankelijke Vlaamse staat het probleem moeten oplossen in de Brusselse Rand, goedschiks of kwaadschiks. Daarna zal men met Wallonië moeten onderhandelen over Brussel Stad, de verdeling van de staatsschuld en dergelijke...

Hoe zal Vlaanderen zich positioneren op internationaal vlak, in of uit de EU, in of uit de NAVO ?

Hoe kan men efficient bestuur verkrijgen zonder al te veel verspilling en gegraai van de politici ?

U merkt, Vlaamse onafhankelijk is slechts een beginstap. Daarna zal het allemaal moeten gebeuren !

Nja, mee akkoord...Maar zouden we geen internationale veroordelingen op ons nek krijgen?Hoe zal Europa reageren op een éénzijdige afscheuring,en de VS? Moeilijk.Misschien erkent enkel Nederland ons als souvereine staat... want Sarkozy maakte zich onlangs nog bezorgd om de separatistische dreiging in belgië.
Persoonlijk vind ik dat Vlaanderen zoals Zwitserland mag worden (iets platter)

filosoof
23 mei 2010, 19:19
Je moet maar eens gaan kijken op Franstalige fora. Hoe er over Bart De Wever gesproken wordt, niet normaal. Douze balles, qu'il creve,...

Zou het in België mogelijk zijn dat er om politieke redenen een moord gebeurt (ik denk even niet aan Cools)?Linkje naar die uitspraak, aub. (2° keer dat ik dat vraag)

Bart draagt een bio-kogelwerend vest.
Ik beklaag vest en kogel...:twisted:

filosoof
23 mei 2010, 19:21
Nja, mee akkoord...Maar zouden we geen internationale veroordelingen op ons nek krijgen?Hoe zal Europa reageren op een éénzijdige afscheuring,en de VS? Moeilijk.Misschien erkent enkel Nederland ons als souvereine staat... want Sarkozy maakte zich onlangs nog bezorgd om de separatistische dreiging in belgië.
Persoonlijk vind ik dat Vlaanderen zoals Zwitserland mag worden (iets platter)De E.U. zal gelaten reageren, de VS en de Atlantisten zullen een kans zoeken om wat tweedracht te zaaien in de E.U.

Gwyndion
23 mei 2010, 19:26
Het idee dat er na een eenzijdige onafhankelijkheidsverklaring nog zal vallen te onderhandelen over Brussel is een illusie. Het "fait accomli" vanuit Vlaanderen zal beantwoord worden met een "fait accompli" vanuit Brussel. Het enigste wat er nog zal vallen te onderhandelen is de timing van het vertrek van de Vlaamse administratie uit Brussel en formele overdracht van alle Vlaamse gemeenschapsbevoegdheden naar Belgique II.

Totdat Belgique II zijn begroting moet opmaken ja.

filosoof
23 mei 2010, 19:27
Trouwens, ik heb in mijn vriendenkring een aantal Marokkanen die mij al verteld hebben hoe ze zich storen om als 'kleine kinderen' behandeld te worden door Vlamingen.Heel het antihoofddoekjes discours is wel zéér paternalistisch, door mensen die even komen uitleggen wat het best zou zijn voor moslims in dit land: vroeger trokken dezelfde mensen "negerkes" broeken en behas aan, nu trekken ze moslims hoofddoekjes af.

Scarabaeida
23 mei 2010, 19:37
Heel het antihoofddoekjes discours is wel zéér paternalistisch, door mensen die even komen uitleggen wat het best zou zijn voor moslims in dit land: vroeger trokken dezelfde mensen "negerkes" broeken en behas aan, nu trekken ze moslims hoofddoekjes af.

Probleem is dat het soms dieper zit dan we denken. De ene ziet hen als zwakker en in nood van hulp - 'beschaving' zeg maar - en wil de lat voor hen lager leggen, de ander ziet hen als een demografische bedreiging voor de samenleving. Hopelijk ontgroeien we hier uit. Mogelijk wel, want men keek vroeger ook negatief naar Italianen en Spanjaarden die naar hier kwamen (hoewel de cultuurschok daar sneller opgevangen werd).
In Wallonië werden Vlamingen ook lang gezien als armoezaaiers, cultuurloze werkmieren, alcoholisten, messentrekkers, enz... Grotendeels ook omdat juist de onderlaag van onze bevolking naar daar trok om te gaan werken. Haast niemand kent die geschiedenis meer.

filosoof
23 mei 2010, 21:36
Probleem is dat het soms dieper zit dan we denken. De ene ziet hen als zwakker en in nood van hulp - 'beschaving' zeg maar - en wil de lat voor hen lager leggen, de ander ziet hen als een demografische bedreiging voor de samenleving. Hopelijk ontgroeien we hier uit. Mogelijk wel, want men keek vroeger ook negatief naar Italianen en Spanjaarden die naar hier kwamen (hoewel de cultuurschok daar sneller opgevangen werd).
In Wallonië werden Vlamingen ook lang gezien als armoezaaiers, cultuurloze werkmieren, alcoholisten, messentrekkers, enz... Grotendeels ook omdat juist de onderlaag van onze bevolking naar daar trok om te gaan werken. Haast niemand kent die geschiedenis meer.
Men bedacht er veel eufemismen voor, maar de term is vreemdelingenhaat of racisme.

Het basisgevoel is dikwijls "Indien ik nog niet beter ben dan een ¤¤¤¤, beter dan wie ben ik dan wel?" En idd, die "redenering" zit diep. Zo diep als hun frustraties.

Gemakkelijke prooien voor demagogen.

Felix (be)
24 mei 2010, 08:36
Men bedacht er veel eufemismen voor, maar de term is vreemdelingenhaat of racisme.

Het basisgevoel is dikwijls "Indien ik nog niet beter ben dan een ¤¤¤¤, beter dan wie ben ik dan wel?" En idd, die "redenering" zit diep. Zo diep als hun frustraties.

Gemakkelijke prooien voor demagogen.
Statistiek (cfr. de oververtegenwoordiging van bepaalde bevolkingsgroepen in bv misdaadcijfers) is geen racisme.

Hot Marijke
24 mei 2010, 11:30
Statistiek (cfr. de oververtegenwoordiging van bepaalde bevolkingsgroepen in bv misdaadcijfers) is geen racisme.

Inderdaad! In de Begijnenstraat onderhouden wij 80 % vreemdelingen. Als je dat vertelt is dat dan racisme, demagogie, populisme? Nee, bittere realiteit!

fonne
24 mei 2010, 11:36
Heel het antihoofddoekjes discours is wel zéér paternalistisch, door mensen die even komen uitleggen wat het best zou zijn voor moslims in dit land: vroeger trokken dezelfde mensen "negerkes" broeken en behas aan, nu trekken ze moslims hoofddoekjes af.

Nee, het hele hoofddoekjes-debat is symptoombestrijding. Het lost geen enkel fundamenteel probleem op. Maar het geeft een aantal partijen een alibi om tegen hun misnoegde kiezers te zeggen: "zie eens hoe flink wij durven zijn". In de hoop dat die kiezer er dan instinkt en denkt dat de verdrukking van de vrouw door de Islam nu eindelijk is opgelost. Quid Non.
Propagandistische "FLinksheid" die in de realiteit de problemen verbergt en daardoor nog versterkt.

system
24 mei 2010, 11:42
Nee, het hele hoofddoekjes-debat is symptoombestrijding. Het lost geen enkel fundamenteel probleem op. Maar het geeft een aantal partijen een alibi om tegen hun misnoegde kiezers te zeggen: "zie eens hoe flink wij durven zijn". In de hoop dat die kiezer er dan instinkt en denkt dat de verdrukking van de vrouw door de Islam nu eindelijk is opgelost. Quid Non.
Propagandistische "FLinksheid" die in de realiteit de problemen verbergt en daardoor nog versterkt.

Dus, als ik u goed begrijp, bent u ook voorstander van de kopvoddentaks. Of beter nog, van een kopvoddenboete.

EddyBal
24 mei 2010, 11:49
Het idee dat er na een eenzijdige onafhankelijkheidsverklaring nog zal vallen te onderhandelen over Brussel is een illusie. Het "fait accomli" vanuit Vlaanderen zal beantwoord worden met een "fait accompli" vanuit Brussel. Het enigste wat er nog zal vallen te onderhandelen is de timing van het vertrek van de Vlaamse administratie uit Brussel en formele overdracht van alle Vlaamse gemeenschapsbevoegdheden naar Belgique II.

Dat fait accompli vanuit Brussel zal lang op zich laten wachten. Oliedom zijn ze daar ook niet hoor. Die weten zeer goed vanwaar hun centen komen, en dat is NIET van europa...

EddyBal
24 mei 2010, 11:55
Nja, mee akkoord...Maar zouden we geen internationale veroordelingen op ons nek krijgen?Hoe zal Europa reageren op een éénzijdige afscheuring,en de VS? Moeilijk.Misschien erkent enkel Nederland ons als souvereine staat... want Sarkozy maakte zich onlangs nog bezorgd om de separatistische dreiging in belgië.
Persoonlijk vind ik dat Vlaanderen zoals Zwitserland mag worden (iets platter)
Vlaanderen zal onmiddellijk erkend worden, of de Europese unie SPLITST! Wallonië zal een graad erger worden dan Griekenland. Evenveel corruptie, teveel ambtenaren en teveel politici. Daarom is een CONfederatie NU veel beter. Dan kunnen we eerst helpen om Wallonië langzaam uit het slop te halen door een strenger regime. En de USA heeft hier NIKS in de pap te brokken, en elke dag nog minder, daar de investeringen hier van hen, met de dag slinken. En toch groeien we nog ;)

Eh, Zwitserland? Liefst met minder sneeuw ook ;)

filosoof
24 mei 2010, 12:02
Vlaanderen zal onmiddellijk erkend worden, of de Europese unie SPLITST! Wallonië zal een graad erger worden dan Griekenland. Evenveel corruptie, teveel ambtenaren en teveel politici. Daarom is een CONfederatie NU veel beter. Dan kunnen we eerst helpen om Wallonië langzaam uit het slop te halen door een strenger regime. En de USA heeft hier NIKS in de pap te brokken, en elke dag nog minder, daar de investeringen hier van hen, met de dag slinken. En toch groeien we nog ;)

Eh, Zwitserland? Liefst met minder sneeuw ook ;)De USA had ook niks in de pap te brokken in Joegoslavië, in Vietnam, in Cambodja, in Nicaragua, op Cuba, op Granada, in Panama, in Chili, in Irak, in Koerdistan, in Somalië, in Lybië, in Afganistan, in Pakistan etc, etc...
Ze dachten maar dat ze daar eens moesten gaan roeren in de pap .

Xenophon
24 mei 2010, 12:14
Nja, mee akkoord...Maar zouden we geen internationale veroordelingen op ons nek krijgen?Hoe zal Europa reageren op een éénzijdige afscheuring,en de VS? Moeilijk.Misschien erkent enkel Nederland ons als souvereine staat... want Sarkozy maakte zich onlangs nog bezorgd om de separatistische dreiging in belgië.
Persoonlijk vind ik dat Vlaanderen zoals Zwitserland mag worden (iets platter)

Geloof het maar niet, de US erkenen Vlaanderen de dag dat het onafhankelijkheid uitroept.

Daar wordt Vlaanderen dikke vrienden mee. Die jiongens zijn geen uilen, die kunnen vrienden gebruiken in het hart van West-Europa.

filosoof
24 mei 2010, 12:14
Inderdaad! In de Begijnenstraat onderhouden wij 80 % vreemdelingen. Als je dat vertelt is dat dan racisme, demagogie, populisme? Nee, bittere realiteit!onderhouden wij :-o:lol::lol::lol:
Ik heb zo'n vaag vermoeden dat ik veel meer betaal daarvoor dan jij. Mijn inkomen is aangegeven, tot de laatste €cent, zie je. Dat scheelt een ferme slok op de borrel.

Dus ja,

Als je dat vertelt is dat dan racisme, demagogie, populisme

Xenophon
24 mei 2010, 12:15
De USA had ook niks in de pap te brokken in Joegoslavië, in Vietnam, in Cambodja, in Nicaragua, op Cuba, op Granada, in Panama, in Chili, in Irak, in Koerdistan, in Somalië, in Lybië, in Afganistan, in Pakistan etc, etc...
Ze dachten maar dat ze daar eens moesten gaan roeren in de pap .

Je vergeet West-Europa nog tijdens WW2.

Henri1
24 mei 2010, 12:49
Al nieuw over die hypothetische moord ?

Dit forum wordt stiaan een Techno-Thriller.

filosoof
24 mei 2010, 12:59
Geloof het maar niet, de US erkenen Vlaanderen de dag dat het onafhankelijkheid uitroept.

Daar wordt Vlaanderen dikke vrienden mee. Die jiongens zijn geen uilen, die kunnen vrienden gebruiken in het hart van West-Europa.Ja, de US hebben het Vlaams Leger ongetwijfeld hard nodig! ;-) :lol:

filosoof
24 mei 2010, 13:00
Al nieuw over die hypothetische moord ?

Dit forum wordt stiaan een Techno-Thriller.Al veel hypothetische killers maar het lijk is zoek.

filosoof
24 mei 2010, 13:01
Je vergeet West-Europa nog tijdens WW2.Indien ze niet waren gekomen was Stalin in hun plaats gekomen en d�*t zagen ze écht niet zitten.

Jazeker
24 mei 2010, 13:04
Ja, de US hebben het Vlaams Leger ongetwijfeld hard nodig! ;-) :lol:

Er is nog economie. En daar kunnen de VS best hulp gebruiken.

fonne
24 mei 2010, 13:12
Er is nog economie. En daar kunnen de VS best hulp gebruiken.

Er is nog altijd onze nucleaire kennis die we kunnen verkopen aan Noord-Korea, Iran, Bangla-Desj, Lybie, Venezuela, ...

filosoof
24 mei 2010, 13:17
Er is nog economie. En daar kunnen de VS best hulp gebruiken.Ja, Vlaanderen start een Marshallplan om Wallstreet te redden.;-)

Hot Marijke
24 mei 2010, 13:43
:-o:lol::lol::lol:
Ik heb zo'n vaag vermoeden dat ik veel meer betaal daarvoor dan jij. Mijn inkomen is aangegeven, tot de laatste €cent, zie je. Dat scheelt een ferme slok op de borrel.

Dus ja,

Hola! Ik heb een officiële firma, jij hebt geen idee hoeveel ik afdraag!

voicelesscharlie
24 mei 2010, 13:54
Indien ze niet waren gekomen was Stalin in hun plaats gekomen en d�*t zagen ze écht niet zitten.

Jij wel?

Henri1
24 mei 2010, 14:05
Al veel hypothetische killers maar het lijk is zoek.

Een lijk van die omvang kan niet zoek geraken.

Xenophon
24 mei 2010, 14:39
Ja, de US hebben het Vlaams Leger ongetwijfeld hard nodig! ;-) :lol:

Vlaams leger? :D

Wat zouden eigenlijk - als Vlaamse staat, onze verplichtingen zijn naar de Nato toe inzake effectieve troepenmacht? Is er iemand daarvan op de hoogte?

Want als we sociale gebeuren dat het belgische leger is afschaffen kunnen we wel iets ernstig opbouwen.
Een paar duizend mensen maar - of minder zelfs. met alle modern en goed uitgedacht materiaal, toegespitst op de functie die we daarvoor hebben uitgewerkt.

Zodat we niet meer in die fratsen vervallen zoals een luchtmacht die opgebouwd is rond "Air Laken".

EddyBal
24 mei 2010, 16:34
Vlaams leger? :D

Wat zouden eigenlijk - als Vlaamse staat, onze verplichtingen zijn naar de Nato toe inzake effectieve troepenmacht? Is er iemand daarvan op de hoogte?

Want als we sociale gebeuren dat het belgische leger is afschaffen kunnen we wel iets ernstig opbouwen.
Een paar duizend mensen maar - of minder zelfs. met alle modern en goed uitgedacht materiaal, toegespitst op de functie die we daarvoor hebben uitgewerkt.

Zodat we niet meer in die fratsen vervallen zoals een luchtmacht die opgebouwd is rond "Air Laken".

We bouwen de burgerbescherming helemaal uit om overal in de wereld snel hulp te verlenen. De Nederlanders kopen onze vloot met ontmijners wel.

Helaas zijn er géén kopers te vinden voor tanks die alleen maar schieten met Waalse munitie...

k9
25 mei 2010, 07:46
Statistiek (cfr. de oververtegenwoordiging van bepaalde bevolkingsgroepen in bv misdaadcijfers) is geen racisme.

Zeggen dat het door de afkomst is zonder enige vorm van bewijzen is dat echter wel.

k9
25 mei 2010, 07:55
Een eenzijdige Vlaamse onafhankelijkheidsverklaring is slechts een beginpunt om al de problemen op te lossen, zeker geen zaligmakend einddoel.

Eerst en vooral zal een onafhankelijke Vlaamse staat het probleem moeten oplossen in de Brusselse Rand, goedschiks of kwaadschiks. Daarna zal men met Wallonië moeten onderhandelen over Brussel Stad, de verdeling van de staatsschuld en dergelijke...
Je beseft toch dat dit compleet absurd is? Eerst de onafhaknelijkheid uitroepen en dan eventjes gaan praten? Gegarandeerd een vechtscheiding waar niemand goed uitkomt inclusief vlaanderen.

Vlaanderen nu KAN niet onafhankelijk zijn, het heeft die structuur niet, je zou iets uitroepen da geen middelen heeft om alles te blijven laten draaien qua inningen, betalingen en internationale verplichtingen. Of denk je soms dat belgie dit gewoon gaat blijven doen zelfs al is vlaanderen weg?



U merkt, Vlaamse onafhankelijk is slechts een beginstap. Daarna zal het allemaal moeten gebeuren !
Je keert de zaken om, je moet effiecient besturen ofdat nu in belgie of erbuiten gebeurd maakt mij niet uit. Maar je gaat geen effiecientie krijgen door vlaanderen in chaos te storten en hopen er ooit uit te geraken . Nee een eventueele onafhakelijkheid zal een laatste stap zijn en dat hoeft zelfs niet, er zijn betere en andere vormen voor belgie.

EddyBal
25 mei 2010, 08:50
Je beseft toch dat dit compleet absurd is? Eerst de onafhaknelijkheid uitroepen en dan eventjes gaan praten? Gegarandeerd een vechtscheiding waar niemand goed uitkomt inclusief vlaanderen.

Vlaanderen nu KAN niet onafhankelijk zijn, het heeft die structuur niet, je zou iets uitroepen da geen middelen heeft om alles te blijven laten draaien qua inningen, betalingen en internationale verplichtingen. Of denk je soms dat belgie dit gewoon gaat blijven doen zelfs al is vlaanderen weg?



Je keert de zaken om, je moet effiecient besturen ofdat nu in belgie of erbuiten gebeurd maakt mij niet uit. Maar je gaat geen effiecientie krijgen door vlaanderen in chaos te storten en hopen er ooit uit te geraken . Nee een eventueele onafhakelijkheid zal een laatste stap zijn en dat hoeft zelfs niet, er zijn betere en andere vormen voor belgie.

I beg to differ...

Als het vastloopt, en er komt niks meer van België, kan Vlaanderen zeer makkelijk zijn eigen boontjes doppen. Al de instellingen die nodig zijn, zoals belastingen enzo, liggen allemaal in Vlaanderen (Brussel) dus ik zie het probleem echt niet.

k9
25 mei 2010, 09:13
I beg to differ...

Als het vastloopt, en er komt niks meer van België, kan Vlaanderen zeer makkelijk zijn eigen boontjes doppen. Al de instellingen die nodig zijn, zoals belastingen enzo, liggen allemaal in Vlaanderen (Brussel) dus ik zie het probleem echt niet.

Brussel was nooit vlaanderen en is dat momenteel ook niet, brussel heeft zijn eigen parlement en jij denkt dat het vlaamse parlement maar eventjes zijn willetje zal kunnen opleggen?

Ik zeg niet dat vlaanderen niet zij eigen boontjes kan doppen. Ik zeg dat morgen de onafhankelijkheid uitroepen 1 van de domste zaken is die je kan doen. Dat is een 12jarige die met zijn zakgeld wegloopt. Net enkel is vlaanderen niet klaar organisatorisch een onafhankelijkheid op zich is ook veel moeilijker om te realiseren dan een confederaal model EN heeft geen extra meerwaarde.

EddyBal
25 mei 2010, 09:19
Brussel was nooit vlaanderen en is dat momenteel ook niet, brussel heeft zijn eigen parlement en jij denkt dat het vlaamse parlement maar eventjes zijn willetje zal kunnen opleggen?

Jij bent gisteren geboren zeker? Hoe lang heeft Brussel "zijn eigen parlement" (mét minder bevoegdheden dan de twee deelstaten van België)


Ik zeg niet dat vlaanderen niet zij eigen boontjes kan doppen. Ik zeg dat morgen de onafhankelijkheid uitroepen 1 van de domste zaken is die je kan doen. Dat is een 12jarige die met zijn zakgeld wegloopt. Net enkel is vlaanderen niet klaar organisatorisch een onafhankelijkheid op zich is ook veel moeilijker om te realiseren dan een confederaal model EN heeft geen extra meerwaarde.
Vlaanderen kan dat makkelijk. Wij onderhouden heel Wallonië, wat zouden we onszelf niet kunnen onderhouden? Brussel is verworden tot een waardeloze gettostad en overleeft alleen door het geld dat Vlaanderen er inpompt. Alleen in Vlaanderen heeft Brussel een toekomst, maar tja, als ze daar denken dat ze het zelf kunnen, of met Wallonië... laat ze maar proberen. Of denk je dat Vlaanderen onderhoudsgeld zal betalen na de scheiding? Denk maar rap wat anders.

k9
25 mei 2010, 09:37
Jij bent gisteren geboren zeker? Hoe lang heeft Brussel "zijn eigen parlement" (mét minder bevoegdheden dan de twee deelstaten van België)
Wat maakt dit uit? Jij wil dat vlaanderen uit belgie stapt door een stemming in het vlaamse parlement en dan eventjes brussel gaat bevelen? Hoe ga je dat doen? Brussel is nog IN belgie EN heeft eventjes zijn eigen parlement en bevoegdheden waar vlaanderen NIKS over te zeggen heeft.

Nee buiten tanks naar brussel sturen is er geen kans dat brussel bij vlaanderen zou komen .


Vlaanderen kan dat makkelijk. Wij onderhouden heel Wallonië, wat zouden we onszelf niet kunnen onderhouden? Brussel is verworden tot een waardeloze gettostad en overleeft alleen door het geld dat Vlaanderen er inpompt. Alleen in Vlaanderen heeft Brussel een toekomst, maar tja, als ze daar denken dat ze het zelf kunnen, of met Wallonië... laat ze maar proberen. Of denk je dat Vlaanderen onderhoudsgeld zal betalen na de scheiding? Denk maar rap wat anders.

AUb stop met debiele platte demagogie en toog argumenten als een hersenloze papegaai te herhalen.

Neen vlaanderen ondersteund niet heel wallonie dat heeft haar eigen economie waar sommige stukken het zelfs beter dan vlaanderen van doen. Echter ja wallonie leeft boven haar stand gesteund door vlaams en brussel geld.

Nee brussel is geen waardeloze ghetto stad, brussel heeft een BNP van 55+MILJARD € dat is 20% van de belgische economie. Brussel is en blijft de belanggrijkste economische motor van belgie, ver gevolgd door antwerpen als 2e. Dus nee dat overleefd niet door vlaams geld, vlaanderen krijgt ald ecenia brussels geld via de federale staat en gunstige verdelingen voor vlaanderen.

vrijevlaming
25 mei 2010, 09:44
Neen vlaanderen ondersteund niet heel wallonie dat heeft haar eigen economie waar sommige stukken het zelfs beter dan vlaanderen van doen. Echter ja wallonie leeft boven haar stand gesteund door vlaams en brussel geld.

Nee brussel is geen waardeloze ghetto stad, brussel heeft een BNP van 55+MILJARD € dat is 20% van de belgische economie. Brussel is en blijft de belanggrijkste economische motor van belgie, ver gevolgd door antwerpen als 2e. Dus nee dat overleefd niet door vlaams geld, vlaanderen krijgt ald ecenia brussels geld via de federale staat en gunstige verdelingen voor vlaanderen.

dat is natuurlijk onzin. De enige reden dat Brussel dat BNP heeft, is omwille van de hoofdzetels van bedrijven die daar zitten (omwille van laksere controles van de fiscus, uiteraard). Als Brussel niet mee wil in een onafhankelijk vlaanderen, zullen de bedrijven hun hoofdzetel verhuizen naar Vlaanderen, om in hetzelfde land te zitten als hun productieafdeling.
Brussel doet gewoon niets: enkel bureaus, thats it. Als de Vlaamse administratie zich en masse terug zou trekken uit Brussel, met de bedrijven in haar spoor, zal er niet te veel meer overblijven van uw BNP in Brussel. Dat geld dat Brussel zogezegd opbrengt is niets anders dan virtueel. Als Vlaanderen van slechte wil zou zijn, kan het perfect Brussel plat leggen binnen de week. ..

grhluna
25 mei 2010, 10:31
zulke brieven enzo zijn wel te verstaan maar daarmee los je niets op
ze draaien allemaal mee in hun rot systeem
nu spreken ze al over confederalisme maar dan zonder koepelorganisatie dus eigenlijk
gewoon een machtsgreep van de partijen
echt confederalisme moet je eerst heel de boel afbreken om daarna met een koepel door te gaan en twee verschillende landsdelen

k9
25 mei 2010, 11:43
dat is natuurlijk onzin. De enige reden dat Brussel dat BNP heeft, is omwille van de hoofdzetels van bedrijven die daar zitten (omwille van laksere controles van de fiscus, uiteraard). Als Brussel niet mee wil in een onafhankelijk vlaanderen, zullen de bedrijven hun hoofdzetel verhuizen naar Vlaanderen, om in hetzelfde land te zitten als hun productieafdeling.

Onzin, de meeste van die bedrijven zijn al internationaal waarom zouden die kosten doen voor zoiets? Nee hoor die bedrijven blijven lustig in brussel, ideologie en communautaire kwesties in de zakenwereld zijn daar echt niet aanwezig hoor.




Brussel doet gewoon niets: enkel bureaus, thats it. Als de Vlaamse administratie zich en masse terug zou trekken uit Brussel, met de bedrijven in haar spoor, zal er niet te veel meer overblijven van uw BNP in Brussel. Dat geld dat Brussel zogezegd opbrengt is niets anders dan virtueel. Als Vlaanderen van slechte wil zou zijn, kan het perfect Brussel plat leggen binnen de week. ..

Bureaus zijn diensten en wat is de oergrote deel vand e belgische economie? Juist diensten domme opmerking dus.

Vlaamse administratie? Die is geen enkele miljarden hoor, brussel platleggen? Hoe dan wel? En dat zou vlaanderen net zo goed schaden .

vrijevlaming
25 mei 2010, 11:56
Onzin, de meeste van die bedrijven zijn al internationaal waarom zouden die kosten doen voor zoiets? Nee hoor die bedrijven blijven lustig in brussel, ideologie en communautaire kwesties in de zakenwereld zijn daar echt niet aanwezig hoor.





quote uit artikel standaard:

Maingain vermoedt dat beide heren de Franstaligen een loer willen draaien. Hij haalt daarbij het voorbeeld aan van een splitsing van de vennootschapsbelasting. 'Dat zal op termijn zorgen voor fiscale concurrentie tussen de gewesten, met als gevolg dat bedrijven aan de poorten van Brussel over voordelen zullen beschikken. Dat zal dus een delocalisatie betekenen van bedrijven die Brussel verlaten én een verarming van Brussel.'


er zijn dus mensen die wél begrijpen wat ik bedoel 8-)

k9
25 mei 2010, 12:35
quote uit artikel standaard:




er zijn dus mensen die wél begrijpen wat ik bedoel 8-)

Dat is iets heel anders, als vlaanderen het fiscaal aantrekkelijk maakt kan er een deel van die bedrijven overgaan natuurlijk echter is dat iets heel anders dan dat met vlaanderen een groot deel van de brusselse economie verdwijnt. Dat zal vele jaren helemaal niet het geval zijn.

Boduo
25 mei 2010, 12:45
Je moet maar eens gaan kijken op Franstalige fora. Hoe er over Bart De Wever gesproken wordt, niet normaal. Douze balles, qu'il creve,...

Zou het in België mogelijk zijn dat er om politieke redenen een moord gebeurt (ik denk even niet aan Cools)?

lees het boek van senator P. Van Den Driessche "Moord in de senaat"

Vito
26 oktober 2010, 15:32
even opkrikken wegens dubbele draad.