PDA

View Full Version : Hulp gevraagd


nihao
22 mei 2010, 19:09
Wil er iemand eens aan ons Marianneke uitleggen wat separatisme betekent ?
Dat het gewoon streven naar afscheiding is, en eventueel ook via legale weg kan ?

Ik dacht eerst om het haar uit de dikke Van Dale voor te lezen, maar ik ben bang dat ik toch mijn geduld zal verliezen bij zo'n dom wicht.
Maar wie weet zal ze het ooit toch snappen. Nooit opgeven, Marianneke !

flamingant
22 mei 2010, 23:34
het "vreemde" is dat de CD&V wel begreep wat de doelstelling van de N-VA was toen ze ermee in kartel waren...

Gewoon een laatste wanhoopspoging van CD&V om de "twijfelende kartelkiezer" bang te maken en te overtuigen op CD&V te stemmen...
En dan nog die Vlaamse Leeuw. Dat was gewoon ongeloofwaardig (ja, zelfs beschamend voor de échte Vlamingen)

Geert C
22 mei 2010, 23:47
(ja, zelfs beschamend voor de échte Vlamingen)
Wat is dat misschien, zo'n echte Vlaming? Hoe kan je die onderscheiden van de valse Vlamingen?

EddyBal
22 mei 2010, 23:55
Wat is dat misschien, zo'n echte Vlaming? Hoe kan je die onderscheiden van de valse Vlamingen?

Mensen die in de VLAAMSE regering van hunnen tak maken tegen de Walen, de Vlaamse resoluties dienaangaande ondertekenen als partij, en op Belghisch niveau gewoon alles slikken wat de Franstaligen voorschotelen. VLD, CD&V...

nihao
23 mei 2010, 08:35
Wat is dat misschien, zo'n echte Vlaming? Hoe kan je die onderscheiden van de valse Vlamingen?

Simpel : een echte Vlaming is volledig uit stoverij opgebouwd. Behalve die van Gent, die zijn iets wateriger.

gertc
23 mei 2010, 09:04
Wil er iemand eens aan ons Marianneke uitleggen wat separatisme betekent ?
Dat het gewoon streven naar afscheiding is, en eventueel ook via legale weg kan ?

Ik dacht eerst om het haar uit de dikke Van Dale voor te lezen, maar ik ben bang dat ik toch mijn geduld zal verliezen bij zo'n dom wicht.
Maar wie weet zal ze het ooit toch snappen. Nooit opgeven, Marianneke !
Nee, ik ga je niet helpen. Ik ga mijn energie spenderen aan die 799.999 andere kiezers.

Zwartengeel
23 mei 2010, 09:06
Wat is dat misschien, zo'n echte Vlaming? Hoe kan je die onderscheiden van de valse Vlamingen?

Vraag eens aan Apollo of Starbuck, die zullen het wel weten.


67548

Burkide
23 mei 2010, 09:12
Wat is dat misschien, zo'n echte Vlaming? Hoe kan je die onderscheiden van de valse Vlamingen?

Dat is nochtans heel eenvoudig. Hieronder ziet u een valse Vlaming:

http://s1.hbvl.be/imgpath/assets_img_gvl/2009/04/11/445425/maurice-lippens-beschikt-nog-over-1-miljoen-aandelen-fortis_5_460x0.jpg

Het gaat hier immers niet om een Vlaming, maar een afbeelding van een Vlaming.

http://www.library.yale.edu/librarynews/ceci-n-est-pas-une-pipe.jpg

EddyBal
23 mei 2010, 10:02
Dat is nochtans heel eenvoudig. Hieronder ziet u een valse Vlaming:



Het gaat hier immers niet om een Vlaming, maar een afbeelding van een Vlaming.



Het is niet een een Vlaming, want hij wil door de Nederlandse justitie niet ondervraagd worden wegens NEDERLANDSONKUNDIG!

Burkide
23 mei 2010, 10:11
Het is niet een een Vlaming, want hij wil door de Nederlandse justitie niet ondervraagd worden wegens NEDERLANDSONKUNDIG!

Waarom zou het ene uit het andere volgen?

EddyBal
23 mei 2010, 10:16
Waarom zou het ene uit het andere volgen?

omdat dat de NORMALE gang van zaken is. Ik weet dat de geesten hier een beetje beneveld zijn door 180 jaar Franstalige overheersing, maar de normale gang van zaken is dat een Vlaming Vlaams/Nederlands kundig is.

Burkide
23 mei 2010, 10:19
De meeste Vlamingen hebben een blanke huidskleur. Dat betekent nog niet dat niet-blanken geen Vlamingen kunnen zijn.

De meeste Vlamingen hebben twee benen. Dat betekent nog niet dat wie maar één been heeft, of er zelfs geen enkel heeft, geen Vlaming kan zijn.

De meeste Vlamingen stemmen niet voor extreem-rechts. Dat betekent nog niet dat wie wel voor extreem-rechts stemt, geen Vlaming kan zijn.

...

Als er mij iets een resultaat van belgicistische beneveling lijkt, dan is het wel het idee dat een Franstalige geen Vlaming kan zijn.

Zwartengeel
23 mei 2010, 10:23
Als er mij iets een resultaat van belgicistische beneveling lijkt, dan is het wel het idee dat een Franstalige geen Vlaming kan zijn.

²

EddyBal
23 mei 2010, 10:24
De meeste Vlamingen hebben een blanke huidskleur. Dat betekent nog niet dat niet-blanken geen Vlamingen kunnen zijn.

De meeste Vlamingen hebben twee benen. Dat betekent nog niet dat wie maar één been heeft, of er zelfs geen enkel heeft, geen Vlaming kan zijn.

De meeste Vlamingen stemmen niet voor extreem-rechts. Dat betekent nog niet dat wie wel voor extreem-rechts stemt, geen Vlaming kan zijn.

...

Als er mij iets een resultaat van belgicistische beneveling lijkt, dan is het wel het idee dat een Franstalige geen Vlaming kan zijn.

Eens kijken wie er allemaal gaat lachen als er een Franstalige verklaart Nederlandsonkundig te zijn, of zelfs géén Nederlands spreekt, en dan zegt dat hij een Vlaming is.
Jacques Brol?

Zwartengeel
23 mei 2010, 10:32
Eens kijken wie er allemaal gaat lachen als er een Franstalige verklaart Nederlandsonkundig te zijn, of zelfs géén Nederlands spreekt, en dan zegt dat hij een Vlaming is.
Jacques Brol?

'Franstalig' en 'Nederlandsonkundig' zijn niet noodzakelijkerwijs synoniemen van elkaar.