PDA

View Full Version : Tom Dice: Belgische vlag en Belgavox


azert
26 mei 2010, 12:44
Tom Dice zwaait met de Belgische vlag en zal te zien zijn op
http://www.belgavoxconcert.be/

Verstandige kerel. Hopelijk wint hij ook nog!

vlijmscherp
26 mei 2010, 12:49
tis geen slecht liedje.

Herr Flick
26 mei 2010, 12:50
En ik maar hopen dat hij er niet bij ging zijn, ... zat met spanning te kijken, ... (in afwachting van serieuzere TV momenten) en doing, ... selecteren ze die toch wel niet zeker, ...

Met wat sjans eindigt hij laatste, is het toch nog een afgang voor het belziekske... pas op ik heb niks tegen die jongen op zich he, wel tegen heel dat circus, hoe de VRT daar nog geld ik kan steken versta ik langs geen kanten.

Zwartengeel
26 mei 2010, 12:59
Tom Dice zwaait met de Belgische vlag en zal te zien zijn op
http://www.belgavoxconcert.be/

Verstandige kerel. Hopelijk wint hij ook nog!

Is belgique dankzij de vlaggenzwaaiers nu voorgoed gered?

vlijmscherp
26 mei 2010, 13:00
Is belgique dankzij de vlaggenzwaaiers nu voorgoed gered?

we moeten er ons bij neerleggen.
aangezien Tom Dice in de finale staat van de belangrijkste muziekwedstrijd ter wereld, zal België unitair en franstalig worden. niets aan te doen.

azert
26 mei 2010, 13:04
Is belgique dankzij de vlaggenzwaaiers nu voorgoed gered?

Het valt toch op dat zelden of nooit een verstandige mens uit de culturele sector partij kiest voor de flaminganten.
Enkel 2de rangsfguren zoals die filmaker (naam vergeten) die een tijdje de VTM in de verkeerde richting heeft geduwd.

backfire
26 mei 2010, 13:06
we moeten er ons bij neerleggen.
aangezien Tom Dice in de finale staat van de belangrijkste muziekwedstrijd ter wereld, zal België unitair en franstalig worden. niets aan te doen.

Ik geef toe, de tranen stonden mij in de ogen toen Tom Dice met zijn vlaggetje stond te zwaaien. Ik moet mijn vrouw dan ook gelijk geven als ze zegt dat uien snijden geen taak is om in het salon te doen.

Maar bon, geheel terzijde: het is wel een goed nummer in vergelijking met de shit die daar werd gebracht.

backfire
26 mei 2010, 13:07
Het valt toch op dat zelden of nooit een verstandige mens uit de culturele sector partij kiest voor de flaminganten.
Enkel 2de rangsfguren zoals die filmaker (naam vergeten) die een tijdje de VTM in de verkeerde richting heeft geduwd.

Natuurlijk niet: marktverkleining, hé. Die hopen allemaal BB te worden (Bekende Belg) als ze het ook in Wallonië maken.

Zwartengeel
26 mei 2010, 13:07
Het valt toch op dat zelden of nooit een verstandige mens uit de culturele sector partij kiest voor de flaminganten.
Enkel 2de rangsfguren zoals die filmaker (naam vergeten) die een tijdje de VTM in de verkeerde richting heeft geduwd.

Die 'verstandige' mensen uit de culturele sector denken dan ook in de eerste plaats aan hun carrière en hun bankrekening.

Wiens brood men eet, diens woord men spreekt.

azert
26 mei 2010, 13:08
Hij kon VL op de kaart zetten; maar nee de oen kiest voor een BE_vlag; met Vlaams belastingsgeld!!!
Heeft hij nooit totalitair leren denken misschien?
AVV VVK

Zwartengeel
26 mei 2010, 13:12
Het schuim komt azert alweer op de lippen. Mooi zo.

De schrik voor 13 juni zit er duidelijk goed in. :-)

azert
26 mei 2010, 13:22
Het schuim komt azert alweer op de lippen. Mooi zo.

De schrik voor 13 juni zit er duidelijk goed in. :-)

Wanneer je ziet dat het flamingantisme (bijna-) bejaarden als Siegfried aantrekt en Belgavox de jeugd...:lol::lol::lol:

Savatage
26 mei 2010, 13:24
Is belgique dankzij de vlaggenzwaaiers nu voorgoed gered?

De flaminganten kunnen maar beter schrik krijgen! :twisted:

Xenophon
26 mei 2010, 13:25
Al wat nu nog ontbreekt is de politieke boodschap van ons nieuw popmuzikantje. :lol:

azert
26 mei 2010, 13:25
Wanneer de VL zullen merken welke rechtse ideeën BDW en C° in petto hebben; zal BDW zal als een ballon leeglopen.

Xenophon
26 mei 2010, 13:26
Wanneer de VL zullen merken welke rechtse ideeën BDW en C° in petto hebben; zal BDW zal als een ballon leeglopen.

Ja, en daarna zal men op het enige alternatief nog stemmen.

Dronkoers
26 mei 2010, 13:28
Wanneer de VL zullen merken welke rechtse ideeën BDW en C° in petto hebben; zal BDW zal als een ballon leeglopen.

Uiteraard, iedereen haat het rechtse gedachtegoed

Zwartengeel
26 mei 2010, 13:30
Wanneer je ziet dat het flamingantisme (bijna-) bejaarden als Siegfried aantrekt en Belgavox de jeugd...:lol::lol::lol:

Foute vergelijking. Belgavox is een gratis muziekfestival. De jeugd komt daar in de eerste plaats voor de muziek en minder voor de omfloerste politieke boodschap. Had djimi hier ook al niet aangekondigd dat hij misschien eens ging langslopen uit nieuwsgierigheid?

Veel belangrijker is wat de jeugd op 13 juni in het stemhokje gaat doen.

Dronkoers
26 mei 2010, 13:34
Foute vergelijking. Belgavox is een gratis muziekfestival. De jeugd komt daar in de eerste plaats voor de muziek en minder voor de omfloerste politieke boodschap. Had djimi hier ook al niet aangekondigd dat hij misschien eens ging langslopen uit nieuwsgierigheid?

Veel belangrijker is wat de jeugd op 13 juni in het stemhokje gaat doen.

Potlood nat maken, of in een inktpotteke duwen, met alkoolstift op de muren schrijven, tekeningskes maken op de papieren... allez ja, we zijn allemaal jong geweest eh :mrgreen:

toccata
26 mei 2010, 13:54
Blij dat dit topic meteen in k&k staat

backfire
26 mei 2010, 13:55
Wanneer je ziet dat het flamingantisme (bijna-) bejaarden als Siegfried aantrekt en Belgavox de jeugd...:lol::lol::lol:

:lolabove:

Savatage
26 mei 2010, 14:01
Wanneer de VL zullen merken welke rechtse ideeën BDW en C° in petto hebben; zal BDW zal als een ballon leeglopen.

Hier een peiling van 9lives.be (een forum met 90% jongeren):

http://www.9lives.be/forum/politiek-actualiteit/717395-voor-wie-zouden-jullie-stemmen-ju-n-l-i.html

NVA 43%.

Eberhard Leclerc
26 mei 2010, 14:14
Even wat feiten:


Spreidingspatroon views voor Sieneke (Nederlands)

http://i47.tinypic.com/5nm34z.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=_aARooQAfy8
Sieneke - Ik Ben Verliefd



Spreidingspatroon views voor Tom Dice (English)

http://i48.tinypic.com/2jfeyyw.jpg


De Engelse taal van Tom (met een redelijk sterk Nederlands accent) blijkt vooral in Belgie populair.

http://www.youtube.com/watch?v=GlRq8E_Teoc

Zwartengeel
26 mei 2010, 14:18
De Engelse taal van Tom (met een redelijk sterk Nederlands accent) blijkt vooral in Belgie populair.


Ik denk dat iemand die in dit liedje hoofdzakelijk een middel tot (Belgische) regimepropaganda ziet daar al best wel tevreden mee zal zijn.

toccata
26 mei 2010, 14:20
Ik denk dat iemand die in dit liedje hoofdzakelijk een middel tot (Belgische) regimepropaganda ziet daar al best wel tevreden mee zal zijn.

:-D

vlijmscherp
26 mei 2010, 14:20
Even wat feiten:


Spreidingspatroon views voor Sieneke (Nederlands)

http://i47.tinypic.com/5nm34z.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=_aARooQAfy8
Sieneke - Ik Ben Verliefd



Spreidingspatroon views voor Tom Dice (English)

http://i48.tinypic.com/2jfeyyw.jpg


De Engelse taal van Tom (met een redelijk sterk Nederlands accent) blijkt vooral in Belgie populair.

http://www.youtube.com/watch?v=GlRq8E_Teoc

dus volgens jouw feiten kan het nooit zijn dat het liedje van Tom Dice meer stemmen krijgt dan het liedje van Sieneke?

bgf324
26 mei 2010, 14:50
Tom Dice zwaait met de Belgische vlag en zal te zien zijn op
http://www.belgavoxconcert.be/

Verstandige kerel. Hopelijk wint hij ook nog!

Hopelijk voor de VRT wint hij niet. Waar gaan ze anders dat geld vandaan halen?

respublica
26 mei 2010, 14:50
Vlaamse vlaggen zijn er in elk geval ook, dit is een foto van de ouders van Vice.
http://www.deredactie.be/polopoly_fs/1.787227!image/3082241779.jpg_gen/derivatives/portrait376/3082241779.jpg
(via site VRT)

Nu ben ik op zich niet zo geïnteresseerd in vlaggen: de uitslagen van de komende verkiezingen zijn véél belangrijker.

Herr Flick
26 mei 2010, 15:21
Hopelijk voor de VRT wint hij niet. Waar gaan ze anders dat geld vandaan halen?

Hou u maar vast ze gaan de kampioenen gewoon nog 10 jaar langer herhalen.

Everytime
26 mei 2010, 15:28
Het valt toch op dat zelden of nooit een verstandige mens uit de culturele sector partij kiest voor de flaminganten.
Enkel 2de rangsfguren zoals die filmaker (naam vergeten) die een tijdje de VTM in de verkeerde richting heeft geduwd.

Willy Sommers kiest voor de flaminganten..........

Dixie
26 mei 2010, 15:34
stel je voor Dice wint en haalt een leeuwenvlag boven, alle belgisten krijgen spontaan maagkrampen :lol:

Herr Flick
26 mei 2010, 15:37
stel je voor Dice wint en haalt een leeuwenvlag boven, alle belgisten krijgen spontaan maagkrampen :lol:

Dan is zijn cariere gedaan nog voor ze begon.

Dixie
26 mei 2010, 15:41
Dan is zijn cariere gedaan nog voor ze begon.waarom gaan de belgisten hem dan boycotten :lol:

Johan217
26 mei 2010, 15:56
Albanië wint toch 8-)

an1958
26 mei 2010, 16:01
tis geen slecht liedje.



Was een van de beste.Daarom hebben ze ook voor hem gestemd.Hopelijk mag hij bijde eerste drie eindigen.Enfin,nog enkele dagen geduld,dan weten we dat ook weer.

Scherven A. Mok
26 mei 2010, 16:12
Blij dat dit topic meteen in k&k staat

K&k een beetje komen vervuilen met die zever, dit is eerder iets voor in binnenland vind ik.

Cdude
26 mei 2010, 17:13
Belgique : zero points

Zwartengeel
26 mei 2010, 17:18
Hopelijk voor de VRT wint hij niet. Waar gaan ze anders dat geld vandaan halen?

Dan moeten ze op de volgende Belgavox-editie maar entreegeld vragen. Het vaderland redden mag wat kosten, toch?

Vlaanderen Boven
26 mei 2010, 17:41
Hij kon VL op de kaart zetten; maar nee de oen kiest voor een BE_vlag; met Vlaams belastingsgeld!!!
Heeft hij nooit totalitair leren denken misschien?
AVV VVK

Het heeft allemaal weinig mogen baten, als ik afga op de reacties van onze Franstalige 'vrienden' op lalibre.be:

http://www.lalibre.be/culture/musique/article/585086/eurovision-la-belgique-est-en-finale-video.html#comments

Tiens! Lol, pourquoi il ne chante pas en flamand ?

En fait, il chantera le "Vlaamse Leeuw", mais c'est un secret!

Il va se faire gronder par BWV, on ne porte pas le drapeau belge sur ses épaules, on le foule sous ses pieds:

cfr BWV et la miss België

Enfin un qui a compris que pour réussir il fallait qu'il parle une autre langue que le néerlandais.

IL a compris qu'en anglais ça passe mieux qu'en flamand.Que font Peeters et Bourgeois.

bgf324
26 mei 2010, 17:46
Hou u maar vast ze gaan de kampioenen gewoon nog 10 jaar langer herhalen.

Dat kost niets en is altijd grappig om eens te zien als je niets anders te zien hebt. Dus: DOEN!

Eberhard Leclerc
26 mei 2010, 18:04
Ach, wat heeft een Engelstalige gesubsidieerde Vlaming met Vlaanderen of de Vlaamse Leeuw te maken? Anders dan demonstreren aan de (terecht) gniffelende Franstalige Gemeenschap dat witneuzen uit Vlaanderen geen respect hebben/vreugde beleven aan hun eigen taal. Nuttige Belg dus.

Het laat me verder siberisch.

quercus
26 mei 2010, 19:04
Hier een peiling van 9lives.be (een forum met 90% jongeren):

http://www.9lives.be/forum/politiek-actualiteit/717395-voor-wie-zouden-jullie-stemmen-ju-n-l-i.html

NVA 43%.

Ik heb eens een blikje geworpen op de enquête van "9 lives". N-VA 43 %...

Azert scheef:
Wanneer je ziet dat het flamingantisme (bijna-) bejaarden als Siegfried aantrekt en Belgavox de jeugd...

Wel, als (niet meer bijna- maar helemaal-)bejaarde kan ik alleen maar zeggen dat het mijn oude hart verblijdt om vast te stellen dat de jeugdige snaken die actief zijn op "9 lives" duidelijk blijk geven erover te denken zoals ikzelf.:lol:

Zeno!
26 mei 2010, 19:10
Grappig dat ze daar met Belze vlaggen staan zwaaien terwijl met geen woord wordt gerept over de prestatie van Dice op RTBF of RTL. O, Belgische eenheid :lol:

Zelfs het Songfestival bewijst dat Belgie een non-country is.

Gelukkig heb ik in de zaal ook een aantal Vlaamse vlaggen gezien :thumbsup:

respublica
26 mei 2010, 19:49
Ik heb eens een blikje geworpen op de enquête van "9 lives". N-VA 43 %...

Azert scheef:


Wel, als (niet meer bijna- maar helemaal-)bejaarde kan ik alleen maar zeggen dat het mijn oude hart verblijdt om vast te stellen dat de jeugdige snaken die actief zijn op "9 lives" duidelijk blijk geven erover te denken zoals ikzelf.:lol:
Als ik mijn omgeving zie, merk ik dat N-VA heel veel steun krijgt onder jongeren, volgens mij meer dan onder de bevolking van middelbare leeftijd. Dat wil echter nog niet zeggen dat zij houden van het traditionele Vlaams-nationalisme. Maar de heldere, eerlijke en correcte analyse van N-VA en de persoon van Bart de Wever staan hen zeker aan.

Txiki
26 mei 2010, 21:09
Er komen teveel politieke topics naar K&K naar mijn goesting. Kunnen ze die rommel niet gewoon wegvegen?

Mr. Orange
26 mei 2010, 21:25
Ist em weer van dattum. En een week vlak voor de verkiezingen. Demagogie iemand?

Misschien moeten we daar ook eens afspreken met ons leeuwenvlaggen... Gewoon rustig een pintje drinken, van de muziek genieten en verder leunen op die li-je.

azert
26 mei 2010, 21:25
Als ik mijn omgeving zie, merk ik dat N-VA heel veel steun krijgt onder jongeren, volgens mij meer dan onder de bevolking van middelbare leeftijd. Dat wil echter nog niet zeggen dat zij houden van het traditionele Vlaams-nationalisme. Maar de heldere, eerlijke en correcte analyse van N-VA en de persoon van Bart de Wever staan hen zeker aan.

Tot BDW zijn rechtse logica zal volgen; dan zullen de vakbondsleden BD wel anders bekijken.

azert
26 mei 2010, 21:26
Tiens; waar is de reactie van Bourgeois dat hij niet in het NL heeft gezongen?

Jaani_Dushman
26 mei 2010, 21:30
Tom Dice zwaait met de Belgische vlag en zal te zien zijn op
http://www.belgavoxconcert.be/

Verstandige kerel. Hopelijk wint hij ook nog!Die kerel's carriere is aan een steile opmars bezig. Enkele uren geleden kwam ik voor het eerst zijn naam tegen in het DS-krantenartikel "Iedereen in Europa weet nu wie Tom Dice is" (behalve ik blijkbaar...), en nu heeft hij al een eigen politics-draad. Als het zo verder gaat prijkt tegen middernacht zijn foto op de voorpagina van Time-magazine.

Jaani_Dushman
26 mei 2010, 21:34
Wanneer je ziet dat het flamingantisme (bijna-) bejaarden als Siegfried aantrekt en Belgavox de jeugd...:lol::lol::lol:We kunnen alvast aan Rocco Granata vragen lid te worden van Jong-N-VA.

azert
26 mei 2010, 21:46
We kunnen alvast aan Rocco Granata vragen lid te worden van Jong-N-VA.

Die man die jong van hart gebleven is; komt ook al naar Belgavox.
Hoe zou een zoon van Italiaanse immigranten trouwens zo dom kunnen zijn om voor n-va te stemmen?

Vlaanderen Boven
26 mei 2010, 21:50
Die man die jong van hart gebleven is; komt ook al naar Belgavox.
Hoe zou een zoon van Italiaanse immigranten trouwens zo dom kunnen zijn om voor n-va te stemmen?

Ja, want de N-VA staat bekend om zijn radicaal anti-Italiaanse standpunten. Of wat bedoel je nu eigenlijk?

Dixie
26 mei 2010, 21:50
Tiens; waar is de reactie van Bourgeois dat hij niet in het NL heeft gezongen?

heeft er buiten finland iemand in zijn eigen taal gezongen dan? Men hoeft al een tijdje niet meer in de eigen taal zingen, zo haalde we de 2de plaats met urban trad en hun verzonnen taaltje... en Bourgeois heeft niets in de pap de brokken ivm het songfestival

Jaani_Dushman
26 mei 2010, 21:58
Ja, want de N-VA staat bekend om zijn radicaal anti-Italiaanse standpunten. Of wat bedoel je nu eigenlijk?Misschien stoort het hem dat de N-VA samen in de Europese Vrije Alliantie zit met partijen zoals Partito Sardo d'Azione, Liga Veneta Repubblica, Süd-Tiroler Freiheit, Slovenska Skupnost, etc...

Jaani_Dushman
26 mei 2010, 21:59
heeft er buiten finland iemand in zijn eigen taal gezongen dan? Men hoeft al een tijdje niet meer in de eigen taal zingen, zo haalde we de 2de plaats met urban trad en hun verzonnen taaltje... en Bourgeois heeft niets in de pap de brokken ivm het songfestivalWat met de Engeland?

Gun
26 mei 2010, 22:04
Ik heb Tom zijn muts waar hij in de winter mee optrad, hoeveel zou die intussen waard zijn?

Txiki
26 mei 2010, 22:12
Tom Dice? Wie is dat misschien?

Pelgrim
26 mei 2010, 22:31
Het valt toch op dat zelden of nooit een verstandige mens uit de culturele sector partij kiest voor de flaminganten.
Enkel 2de rangsfguren zoals die filmaker (naam vergeten) die een tijdje de VTM in de verkeerde richting heeft geduwd.

Als iemand die zelf al eens met 'de sector' in aanraking komt kan ik je wel zeggen dat dat dé sector bij uitstek is waar mensen worden buiten gewerkt op basis van hun politieke voorkeuren. Die sector is quasi volledig gemonopoliseerd geraakt door goed gesubsidieerde culturele regimehoeren.

bgf324
26 mei 2010, 23:39
Tom Dice? Wie is dat misschien?

Nen hetero (na het schijnt, ik geloof er geen zak van)

Eberhard Leclerc
27 mei 2010, 00:28
heeft er buiten finland iemand in zijn eigen taal gezongen dan? Men hoeft al een tijdje niet meer in de eigen taal zingen, zo haalde we de 2de plaats met urban trad en hun verzonnen taaltje... en Bourgeois heeft niets in de pap de brokken ivm het songfestival

Frans:

http://www.youtube.com/watch?v=4acm3gcWhAE
Jessy Matador - Allez, Ola, Ole (650.000 hits) Frankrijk

Dixie
27 mei 2010, 02:26
Frans:

http://www.youtube.com/watch?v=4acm3gcWhAE
Jessy Matador - Allez, Ola, Ole (650.000 hits) Frankrijk

het is wel het EUROvisie songfestival what a lot of crap frankrijk gelukkig zitten die zowizo in de finale (zonder semi's) weten we ineens wie laatst gaat eindigen :lol:

http://www.eurovision.tv/page/news?id=17263&_t=The+winners%27+joy%3A+reactions+after+the+Semi-Final%21

Dice krijgt knappe respons

Zwartengeel
27 mei 2010, 05:00
Ach, wat heeft een Engelstalige gesubsidieerde Vlaming met Vlaanderen of de Vlaamse Leeuw te maken? Anders dan demonstreren aan de (terecht) gniffelende Franstalige Gemeenschap dat witneuzen uit Vlaanderen geen respect hebben/vreugde beleven aan hun eigen taal. Nuttige Belg dus.

Het laat me verder siberisch.

Gewoon een in zijn genre ongetwijfeld leuk, maar verder onopvallend Engelstalig nummertje waarvan er dertien in een dozijn gaan. De enige reden waarom dit in Franstalig België eventueel zou kunnen scoren is dan ook om marketingconceptuele redenen, doordat het platenlabel van Dice bij dit plaatje expliciet de Belgische kaart zal trekken. Voor de rest is er aan dit nummertje immers helemaal niets 'Vlaams' of zelfs 'Belgisch'; het had zelfs evengoed uit Letland, Kazachstan of voor mijn part zelfs Buiten-Mongolië kunnen komen.

van Maerlant
27 mei 2010, 05:43
Wanneer je ziet dat het flamingantisme (bijna-) bejaarden als Siegfried aantrekt en Belgavox de jeugd...:lol::lol::lol:

:lol: We zijn goed bezig!

Anna List
27 mei 2010, 07:22
Al wat nu nog ontbreekt is de politieke boodschap van ons nieuw popmuzikantje. :lol:

stel je voor dat ie zegt : "geen corridor is Brussel kwijt" !


dat komt niet goed met azert dan ...

plakker
27 mei 2010, 08:24
Het valt toch op dat zelden of nooit een verstandige mens uit de culturele sector partij kiest voor de flaminganten.
Enkel 2de rangsfguren zoals die filmaker (naam vergeten) die een tijdje de VTM in de verkeerde richting heeft geduwd.

Had hij met een Vlaams vlaggetje gezwaaid had hij nooit mogen meedoen aan Eurosong, dat weet je toch zelf ook wel.

Zwartengeel
27 mei 2010, 08:37
Had hij met een Vlaams vlaggetje gezwaaid had hij nooit mogen meedoen aan Eurosong, dat weet je toch zelf ook wel.

Vraag dat maar aan Soetkin Collier.

toccata
27 mei 2010, 08:49
Gewoon een in zijn genre ongetwijfeld leuk, maar verder onopvallend Engelstalig nummertje waarvan er dertien in een dozijn gaan. De enige reden waarom dit in Franstalig België eventueel zou kunnen scoren is dan ook om marketingconceptuele redenen, doordat het platenlabel van Dice bij dit plaatje expliciet de Belgische kaart zal trekken. Voor de rest is er aan dit nummertje immers helemaal niets 'Vlaams' of zelfs 'Belgisch'; het had zelfs evengoed uit Letland, Kazachstan of voor mijn part zelfs Buiten-Mongolië kunnen komen.

²

Ik vind het trouwens geen goed liedje;-)

Txiki
27 mei 2010, 08:55
Vraag dat maar aan Soetkin Collier.

:cheer: Soetkin :cheer:
het volk is met u

Eberhard Leclerc
27 mei 2010, 11:12
het is wel het EUROvisie songfestival what a lot of crap frankrijk gelukkig zitten die zowizo in de finale (zonder semi's) weten we ineens wie laatst gaat eindigen :lol:




Dit is alvast het spreidingsgebied van de views voor Frankrijk (Français)


http://i45.tinypic.com/27ybqdv.jpg

Jessy Matador




Spreidingspatroon views voor Sieneke (Nederlands)

http://i47.tinypic.com/5nm34z.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=_aARooQAfy8
Sieneke - Ik Ben Verliefd



Spreidingspatroon views voor Tom Dice (English)

http://i48.tinypic.com/2jfeyyw.jpg

Eberhard Leclerc
27 mei 2010, 11:28
http://i49.tinypic.com/11mcjsh.jpg

Soetkin

Pelgrim
27 mei 2010, 11:39
*hartje*

Everytime
27 mei 2010, 13:41
Frans:

http://www.youtube.com/watch?v=4acm3gcWhAE
Jessy Matador - Allez, Ola, Ole (650.000 hits) Frankrijk

Michael Von Der Heide - Il pleut de l'or (Zwitserland)
http://www.youtube.com/watch?v=_KospLQhgwU

Everytime
27 mei 2010, 13:45
het is wel het EUROvisie songfestival what a lot of crap frankrijk gelukkig zitten die zowizo in de finale (zonder semi's) weten we ineens wie laatst gaat eindigen :lol:

http://www.eurovision.tv/page/news?id=17263&_t=The+winners%27+joy%3A+reactions+after+the+Semi-Final%21

Dice krijgt knappe respons

Voor Fransen kan het hen niet schelen dat de candidaten Zwarten zijn en gelukkig maar!8-)

Everytime
27 mei 2010, 13:47
²

Ik vind het trouwens geen goed liedje;-)

Het is niet lelijk maar het past helemaal niet voor Eurosong! Veel te traag nummer volgens mij!

Derk de Tweede
27 mei 2010, 15:05
The Netherlands: zero points. :?

Henri1
27 mei 2010, 15:10
Dit was pas een succesvolle Vlaamse Eurovisiedeelnemer :

http://www.youtube.com/watch?v=JRfve3wHYUY

http://houbi.com/belpop/groepen/pasdedeux.htm

Laat U niet ontmoedigen of verrassen, het is wel degelijk een Vlomse groep met een Franse naam.

Hopelijk is voor de Vloms nationalisten "de maat is vol en hun kop is toe. ;-)

van Maerlant
27 mei 2010, 16:08
²

Ik vind het trouwens geen goed liedje;-)

Ik vind het een ontzettend saai nummer. Minder slecht dan de belachelijke groepen die we normaal sturen, maar muzikaal zeker geen hoogvlieger.

Rogge
27 mei 2010, 17:28
Het valt toch op dat zelden of nooit een verstandige mens uit de culturele sector partij kiest voor de flaminganten.
Enkel 2de rangsfguren zoals die filmaker (naam vergeten) die een tijdje de VTM in de verkeerde richting heeft geduwd.

Noem mij eens enkele Vlaamse culturele figuren van eerste rang die zich expliciet voor België uitspreken? Vergeet de bronvermeldingen niet.

Everytime
27 mei 2010, 18:31
Noem mij eens enkele Vlaamse culturele figuren van eerste rang die zich expliciet voor België uitspreken? Vergeet de bronvermeldingen niet.

Clouseau
http://www.youtube.com/watch?v=hxbE4jbebLE
http://www.youtube.com/watch?v=VIDTKCBvmnU&translated=1

Helmut Lotti
http://www.youtube.com/watch?v=QW60lbBygU4&translated=1

azert
27 mei 2010, 18:35
Noem mij eens enkele Vlaamse culturele figuren van eerste rang die zich expliciet voor België uitspreken? Vergeet de bronvermeldingen niet.

en dan zeggen; dat zijn 2de rangsfiguren zeker :lol:

MaGNiFiCaT
27 mei 2010, 18:49
Phff, ik vind dat wat een sulletje die Dice, en zijn liedje gelijkt nergens op. Ik hoor het niet graag omdat het me verveelt. Om van in slaap te vallen.

Dixie
27 mei 2010, 19:04
Voor Fransen kan het hen niet schelen dat de candidaten Zwarten zijn en gelukkig maar!8-)mij ook niet maar het lied dat ze brengen is wel een giller :lol:

Dixie
27 mei 2010, 19:10
Dit was pas een succesvolle Vlaamse Eurovisiedeelnemer :

http://www.youtube.com/watch?v=JRfve3wHYUY

http://houbi.com/belpop/groepen/pasdedeux.htm

Laat U niet ontmoedigen of verrassen, het is wel degelijk een Vlomse groep met een Franse naam.

Hopelijk is voor de Vloms nationalisten "de maat is vol en hun kop is toe. ;-)3de laatste plaats hier moesten kanjers als Wim de Craene en Sofie voor thuisblijven :roll: het blijft wel grappig natuurlijk...

Karel Martel B
27 mei 2010, 19:14
Uiteraard, iedereen haat het rechtse gedachtegoed

Zelfredzaamheid? Veiligheid op straat? Zuinig zijn met belastinggeld? Loon naar werken?

Karel Martel B
27 mei 2010, 19:15
een middel tot (Belgische) regimepropaganda

Een poging daartoe, en dat is al redelijk genereus.

Eberhard Leclerc
27 mei 2010, 20:14
Noem mij eens enkele Vlaamse culturele figuren van eerste rang die zich expliciet voor België uitspreken? Vergeet de bronvermeldingen niet.

mmm......stil hier.........

Cdude
28 mei 2010, 00:26
Nederland gaat NIET naar de finale. Misschien deze versie beter gestuurd?

http://www.youtube.com/watch?v=JBrcA8Dgl60

Dronkoers
28 mei 2010, 00:28
Nederland gaat NIET naar de finale. Misschien deze versie beter gestuurd?

http://www.youtube.com/watch?v=JBrcA8Dgl60

'Er waren vele blootvoetse danseressen/zangeressen 8-)

Dixie
28 mei 2010, 12:10
Dit is alvast het spreidingsgebied van de views voor Frankrijk (Français)
http://i45.tinypic.com/27ybqdv.jpg

Jessy Matador

Spreidingspatroon views voor Sieneke (Nederlands)

http://i47.tinypic.com/5nm34z.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=_aARooQAfy8
Sieneke - Ik Ben Verliefd


Spreidingspatroon views voor Tom Dice (English)

http://i48.tinypic.com/2jfeyyw.jpg

algoed dat het spreidingspatroon views NIETS te maken heeft met niveau van de deelnemers!

Zwartengeel
29 mei 2010, 23:29
Grappig dat ze daar met Belze vlaggen staan zwaaien terwijl met geen woord wordt gerept over de prestatie van Dice op RTBF of RTL. O, Belgische eenheid :lol:

Zelfs het Songfestival bewijst dat Belgie een non-country is.

Gelukkig heb ik in de zaal ook een aantal Vlaamse vlaggen gezien :thumbsup:

Goed opletten, Zeno! Nu gaan de 'echte' belges dit nummer ineens ontdekken en doen alsof ze het altijd al een schitterend nummer gevonden hebben... :lol:

Dixie
29 mei 2010, 23:38
Frans:

http://www.youtube.com/watch?v=4acm3gcWhAE
Jessy Matador - Allez, Ola, Ole (650.000 hits) Frankrijk

vond het wat K3 achtig... misschien een idee voor binnen 2 jaar
het beste resultaat ooit voor een vlaming op het eurovisiesongfestival

azert
30 mei 2010, 07:52
Grappig: de VL kijken met grote interesse naar grote broer Nederland en zijn graag bereid om de 12 punten te geven.
Wanneer BE echter een vrij goed liedje heeft; dan heeft Ned. geen interesse voor VL en wordt VL behandeld alsof het Armenië of Griekenland zou zijn.

Max van Dietschland
30 mei 2010, 08:00
tis geen slecht liedje.

Veel te Engels, veel te Amerikaans. Ik vond het liedje van Tom Dobbelsteen slaapverwekkend.

Trouwens het liedje van Duitsland is nog erger. Ik dacht echt dat Duitsland ging laatste eindigen. Het Deutsches Reich zeker onwaardig :-(

Henri1
30 mei 2010, 08:09
Veel te Engels, veel te Amerikaans. Ik vond het liedje van Tom Dobbelsteen slaapverwekkend.

Trouwens het liedje van Duitsland is nog erger. Ik dacht echt dat Duitsland ging laatste eindigen. Het Deutsches Reich zeker onwaardig :-(

Een 6de plaats is zeker niet slecht voor België.

Hebt U heimwee naar das Deutsches Reich ? ;-)

Firestone
30 mei 2010, 08:28
Trouwens het liedje van Duitsland is nog erger. Ik dacht echt dat Duitsland ging laatste eindigen. Het Deutsches Reich zeker onwaardig :-(Het is inderdaad het "Deutsches Reich" onwaardig.
Gelukkig maar, natuurlijk.

Leuk liedje van een interessante zangeres, doet me wat aan Lily Allen denken.

Zwartengeel
30 mei 2010, 08:33
Grappig: de VL kijken met grote interesse naar grote broer Nederland en zijn graag bereid om de 12 punten te geven.
Wanneer BE echter een vrij goed liedje heeft; dan heeft Ned. geen interesse voor VL en wordt VL behandeld alsof het Armenië of Griekenland zou zijn.

Wanneer heeft BE dan vrij goede liedjes misschien?

Karel Martel B
30 mei 2010, 08:33
Tom Dice zwaait met de Belgische vlag en zal te zien zijn op
http://www.belgavoxconcert.be/

Verstandige kerel. Hopelijk wint hij ook nog!

Op welke lijst komt hij op?

Karel Martel B
30 mei 2010, 08:33
Tom Dice zwaait met de Belgische vlag

Ik dacht dat gij niks van vendelzwaaiers moest weten, azert?

Karel Martel B
30 mei 2010, 08:35
Grappig: de VL kijken met grote interesse naar grote broer Nederland en zijn graag bereid om de 12 punten te geven.
Wanneer BE echter een vrij goed liedje heeft; dan heeft Ned. geen interesse voor VL en wordt VL behandeld alsof het Armenië of Griekenland zou zijn.

Ach, we zijn al wat langer gewend aan solidariteit die maar in één richting gaat, azert.

driewerf
30 mei 2010, 08:36
Een 6de plaats is zeker niet slecht voor België.

Hebt U heimwee naar das Deutsches Reich ? ;-)

Belgie heeft geen zesde plaats bereikt. Tom Dice staat op de zesde plaats.

driewerf
30 mei 2010, 08:37
Veel te Engels, veel te Amerikaans. Ik vond het liedje van Tom Dobbelsteen slaapverwekkend.

Trouwens het liedje van Duitsland is nog erger. Ik dacht echt dat Duitsland ging laatste eindigen. Het Deutsches Reich zeker onwaardig :-(

Je bedoelt vast dat Lena laatst ging eindigen.

driewerf
30 mei 2010, 08:38
Wanneer heeft BE dan vrij goede liedjes misschien?

Nooit.
urban trad, echter, was zeer goed. Ishtar was leuk.

Henri1
30 mei 2010, 09:05
Belgie heeft geen zesde plaats bereikt. Tom Dice staat op de zesde plaats.

Droom verder.

kiko
30 mei 2010, 09:31
Grappig: de VL kijken met grote interesse naar grote broer Nederland en zijn graag bereid om de 12 punten te geven.
Wanneer BE echter een vrij goed liedje heeft; dan heeft Ned. geen interesse voor VL en wordt VL behandeld alsof het Armenië of Griekenland zou zijn.
Waarom moet Nederland 12 punten aan België geven ?

toccata
30 mei 2010, 09:37
Belgie heeft geen zesde plaats bereikt. Tom Dice staat op de zesde plaats.

²
Nooit.
urban trad, echter, was zeer goed. Ishtar was leuk.

²
En dan vergeten we Xandee nog:-P

Eberhard Leclerc
30 mei 2010, 10:25
Nederland:

De grootse finale van X Factor heeft gisteravond meer kijkers getrokken dan de finale van het Eurovisie Songfestival
Naar de uitzending van X Factor keken ruim 1,9 miljoen mensen en voor de uitslag kozen ruim 2,1 miljoen mensen voor RTL4. Zij zagen zanger Jaap er met de hoofdprijs vandoor gaan.
Wellicht haakten kijkers bij het liedjesfestijn op Nederland 1 af omdat de Nederlandse Sieneke niet in de finale stond. Ruim 1,2 miljoen mensen stemden wel af op de zender en zagen Duitsland winnen.
De TV Kantine van Carlo en Irene scoorde tevens zeer goed: met 1.773.000 kijkers staan zij na X Factor op de derde plaats in de lijst van best bekeken programma's van de zaterdagavond.

(De Telegraaf)

driewerf
30 mei 2010, 10:38
Waarom moet Nederland 12 punten aan België geven ?

Hoe kan Nederland op Belgie stemmen?
Een Nederlandse jury kan ongetwijfeld 12 punten aan Yom Dice geven, of aan een Belg, maar Nederland - als één monolithisch blok - kan geen 12 punten aan Belgie geven.

Dixie
30 mei 2010, 12:43
Waarom moet Nederland 12 punten aan België geven ?

misschien omdat alle anderen ook steeds hun buren veel punten geven

Everytime
30 mei 2010, 12:48
vond het wat K3 achtig... misschien een idee voor binnen 2 jaar
het beste resultaat ooit voor een vlaming op het eurovisiesongfestival

Het liedje van Jessy Matador brengt tenminste ambiance! Het is trouwens het enige "doel" van zo'n liedjes en er is niets verkeerds mee! Het liedje van Tom Dice daarentegen vond ik maar gezag! Enfin, het belangrijkste is dat België niet gewonnen heeft.8-)

Everytime
30 mei 2010, 12:49
Het is inderdaad het "Deutsches Reich" onwaardig.
Gelukkig maar, natuurlijk.

Leuk liedje van een interessante zangeres, doet me wat aan Lily Allen denken.

Zeer populaire zangeres in Duitsland en met een leuk liedje! Lily Allen kan ik niet verdragen terwijl ik die Duitse zangeres goed vond!;-)

Everytime
30 mei 2010, 12:51
Wanneer heeft BE dan vrij goede liedjes misschien?

"Sanomi" van Urban Trad vond ik zeer goed! En het Sandra Kim-effect van toen begreep ik zonder geen enkel probleem.

Everytime
30 mei 2010, 12:59
Nederland:

De grootse finale van X Factor heeft gisteravond meer kijkers getrokken dan de finale van het Eurovisie Songfestival
Naar de uitzending van X Factor keken ruim 1,9 miljoen mensen en voor de uitslag kozen ruim 2,1 miljoen mensen voor RTL4. Zij zagen zanger Jaap er met de hoofdprijs vandoor gaan.
Wellicht haakten kijkers bij het liedjesfestijn op Nederland 1 af omdat de Nederlandse Sieneke niet in de finale stond. Ruim 1,2 miljoen mensen stemden wel af op de zender en zagen Duitsland winnen.
De TV Kantine van Carlo en Irene scoorde tevens zeer goed: met 1.773.000 kijkers staan zij na X Factor op de derde plaats in de lijst van best bekeken programma's van de zaterdagavond.

(De Telegraaf)

In Frankrijk is Eurovisiesongfestival (France 3) quasi ex-aequo met de 100% Franse rugbyfinale tussen Perpignan en Clermont-Ferrand (France 2. En voor de liefhebbers van dat sport heeft Clermont-Ferrand gewonnen). De grote verliezer gisteren in Frankrijk is TF1 met Arthur en zijn "Enfants de la télé".

Txiki
30 mei 2010, 13:00
Vertegenwoordigde die kerel België of Vlaanderen?

www.deredactie.be

Xenophon
30 mei 2010, 13:17
Vertegenwoordigde die kerel België of Vlaanderen?

www.deredactie.be

Oh, is het songfestival al geweest? Ik heb het gemist.

Txiki
30 mei 2010, 13:18
Oh, is het songfestival al geweest? Ik heb het gemist.

Ik ook. :lol:

Ik wilde naar de 7de dag koekeloeren op die site en dan zag ik dat staan.

Jozef Ostyn
30 mei 2010, 15:41
Is eerlijk gezegd ook volkomen aan mij voorbij gegaan.

bgf324
30 mei 2010, 19:30
Beste resultaat voor Vlaanderen ooit :cheer:

Karel Martel B
30 mei 2010, 19:34
Ik heb het gemist.

... in a manner of speaking.

Herr Oberst
30 mei 2010, 19:37
Hoe kan Nederland op Belgie stemmen?
Een Nederlandse jury kan ongetwijfeld 12 punten aan Yom Dice geven, of aan een Belg, maar Nederland - als één monolithisch blok - kan geen 12 punten aan Belgie geven.

Leve het individualisme! :-)

MaGNiFiCaT
30 mei 2010, 20:10
Ikzelf volgde het niet, en ben niet bepaald fan van zijn muziek, maar toch dikke proficiat aan tom, vanwege zijn zevende plaats, de grootste plaats ooit in vlaanderen.

driewerf
30 mei 2010, 22:54
Beste resultaat voor Vlaanderen ooit :cheer:

Nope. beste resultaat voor een vlaming ooit.

driewerf
30 mei 2010, 22:55
Leve het individualisme! :-)

Draait het of keert het zoals ge wilt; ik heb part noch deel aan Tom Dice zijn overwinning. En negen kansen op de tien gij ook niet.

LiberaalNL
30 mei 2010, 23:03
Ik heb gisteren niet gekeken, maar ik zag dat er op facebook een anti-Nederlander groep gemaakt is, omdat Nederland 'slechts' 6 punten aan Belgie gaf. Die groep telt ongeveer 7500 leden. Weet iemand hier meer van?

Jaani_Dushman
30 mei 2010, 23:15
Nope. beste resultaat voor een vlaming ooit.Die uitspraak is ook enkel waar omdat Soetkin Collier niet meemocht naar Eurosong...

Vlaanderen Boven
30 mei 2010, 23:19
Ik heb gisteren niet gekeken, maar ik zag dat er op facebook een anti-Nederlander groep gemaakt is, omdat Nederland 'slechts' 6 punten aan Belgie gaf. Die groep telt ongeveer 7500 leden. Weet iemand hier meer van?

Ja, en er zal ook wel een anti-Armeniëgroep gemaakt zijn omdat de Armeense artiest nogal vies keek toen 'Tom Dice' optrad. Facebookgroepen zijn zowat de luiste en minst betekenisvolle vorm van politieke uitdrukking.

Eberhard Leclerc
30 mei 2010, 23:20
Ik heb gisteren niet gekeken, maar ik zag dat er op facebook een anti-Nederlander groep gemaakt is, omdat Nederland 'slechts' 6 punten aan Belgie gaf. Die groep telt ongeveer 7500 leden. Weet iemand hier meer van?

Ja,

Ik ben de voorzitter.

We waren boos op de Hollanders want het hadden 0 punten moeten zijn.

Aan een Engelstalige Vlaming geeft men niets!

C uit W
30 mei 2010, 23:21
Ja, en er zal ook wel een anti-Armeniëgroep gemaakt zijn omdat de Armeense artiest nogal vies keek toen 'Tom Dice' optrad. Facebookgroepen zijn zowat de luiste en minst betekenisvolle vorm van politieke uitdrukking.En meest gebruikt door luie journalisten.

Jaani_Dushman
30 mei 2010, 23:34
Ja,

Ik ben de voorzitter.

We waren boos op de Hollanders want het hadden 0 punten moeten zijn.

Aan een Engelstalige Vlaming geeft men niets!:-D

bgf324
30 mei 2010, 23:45
Ja,

Ik ben de voorzitter.

We waren boos op de Hollanders want het hadden 0 punten moeten zijn.

Aan een Engelstalige Vlaming geeft men niets!

Maar hij was wel 6de en sieneke kwam er niet in voor :lol:

Txiki
31 mei 2010, 12:06
Die uitspraak is ook enkel waar omdat Soetkin Collier niet meemocht naar Eurosong...

:-D :clapping:

Everytime
31 mei 2010, 12:37
Ja,

Ik ben de voorzitter.

We waren boos op de Hollanders want het hadden 0 punten moeten zijn.

Aan een Engelstalige Vlaming geeft men niets!

Had u liever dit?
http://www.youtube.com/watch?v=2pkLcPiZt7M

:lol:

azert
1 juni 2010, 06:20
Bourgeois is bang van Belgavox waar o.a. Tom Dice zal optreden.
Hij heeft de VRT verboden om het concert uit te zenden.

Zwartengeel
1 juni 2010, 07:16
Bourgeois is bang van Belgavox waar o.a. Tom Dice zal optreden.
Hij heeft de VRT verboden om het concert uit te zenden.

Sinds wanneer is Bourgeois minister van Media?

Henri1
1 juni 2010, 08:02
Ik heb gisteren niet gekeken, maar ik zag dat er op facebook een anti-Nederlander groep gemaakt is, omdat Nederland 'slechts' 6 punten aan Belgie gaf. Die groep telt ongeveer 7500 leden. Weet iemand hier meer van?

Ik alvast niet. ;-)

Henri1
1 juni 2010, 08:03
Sinds wanneer is Bourgeois minister van Media?

Sinds hij in een goed fiscaal boekje wil staan.

Txiki
1 juni 2010, 08:09
Bourgeois is bang van Belgavox waar o.a. Tom Dice zal optreden.
Hij heeft de VRT verboden om het concert uit te zenden.

Bron?

azert
1 juni 2010, 08:23
Bron?

http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=QK2QTL77

De toenmalige minister van Media Geert Bourgeois (N-VA) uitte toen zijn kritiek in het debatprogramma De zevende dag: 'Belgavox is een initiatief dat de Belgische identiteit wil versterken. De VRT moet strikt neutraal zijn en zich onthouden van elke politieke stellingname.'

Exact dat standpunt hanteert dat VRT nu om, vlak voor de verkiezingen, Belgavox niet te steunen.

Bourgeois: saaie, bange wezel.

Zwartengeel
1 juni 2010, 08:27
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=QK2QTL77

De toenmalige minister van Media Geert Bourgeois (N-VA) uitte toen zijn kritiek in het debatprogramma De zevende dag: 'Belgavox is een initiatief dat de Belgische identiteit wil versterken. De VRT moet strikt neutraal zijn en zich onthouden van elke politieke stellingname.'

Exact dat standpunt hanteert dat VRT nu om, vlak voor de verkiezingen, Belgavox niet te steunen.

Bourgeois: saaie, bange wezel.

Bourgeois heeft enkel zijn kritiek geuit. Hij heeft helemaal niets 'verboden', wat jij ervan maakt, aangezien hij geen enkele bevoegdheid meer heeft over het beleid van de VRT.

azert
1 juni 2010, 08:34
Bourgeois heeft enkel zijn kritiek geuit. Hij heeft helemaal niets 'verboden', wat jij ervan maakt, aangezien hij geen enkele bevoegdheid meer heeft over het beleid van de VRT.

de vrt doet aan zelfcensuur.

men durft niets meer doen dat Bourgeois en BDW kunnen mishagen.

azert
1 juni 2010, 08:34
3 kenmerken van een dictatuur:
zelfcensuur (door bangmakerij), totalitarisme (AVVV VVK), indoctrinatie

Txiki
1 juni 2010, 09:02
de vrt doet aan zelfcensuur.

men durft niets meer doen dat Bourgeois en BDW kunnen mishagen.

:magniet: u bedoelt wellicht dat "men niets meer durft doen dat PBL-RKT kan mishagen"... 8-)

Eberhard Leclerc
1 juni 2010, 09:27
De toenmalige minister van Media Geert Bourgeois (N-VA) uitte toen zijn kritiek in het debatprogramma De zevende dag: 'Belgavox is een initiatief dat de Belgische identiteit wil versterken. De VRT moet strikt neutraal zijn en zich onthouden van elke politieke stellingname.'


Bourgeois: saaie, bange wezel.

Bourgeois heeft geen enkel recht van spreken meer sinds hij compleet faalde als Minister voor de media, en zich liet inpakken door de Angelsaksisch georienteerde mediaindustrie.
Bourgeois mompelde toentertijd iets in de pers dat er ook eens een smartlap mocht worden gedraaid. 'Zullen we een keertje doen' zegde de VRT toen toe.
Op het kabinet gedroeg hij zich als een naief schaap.
De Vlaamse radiomedia zijn bijna 100 % Engelstalig, de tvmedia bijna 100 % ondertiteld. En dat is dan nog een 'nationalist'.

Pelgrim
1 juni 2010, 14:47
Bourgeois heeft geen enkel recht van spreken meer sinds hij compleet faalde als Minister voor de media, en zich liet inpakken door de Angelsaksisch georienteerde mediaindustrie.
Bourgeois mompelde toentertijd iets in de pers dat er ook eens een smartlap mocht worden gedraaid. 'Zullen we een keertje doen' zegde de VRT toen toe.
Op het kabinet gedroeg hij zich als een naief schaap.
De Vlaamse radiomedia zijn bijna 100 % Engelstalig, de tvmedia bijna 100 % ondertiteld. En dat is dan nog een 'nationalist'.

Wat moet je verwachten van een regering die de Vlaamse bedrijven naar China stuurt in plaats van hier te laten investeren?

Max van Dietschland
1 juni 2010, 18:46
Bourgeois heeft geen enkel recht van spreken meer sinds hij compleet faalde als Minister voor de media, en zich liet inpakken door de Angelsaksisch georienteerde mediaindustrie.
Bourgeois mompelde toentertijd iets in de pers dat er ook eens een smartlap mocht worden gedraaid. 'Zullen we een keertje doen' zegde de VRT toen toe.
Op het kabinet gedroeg hij zich als een naief schaap.
De Vlaamse radiomedia zijn bijna 100 % Engelstalig, de tvmedia bijna 100 % ondertiteld. En dat is dan nog een 'nationalist'.

U heeft volledig gelijk gelijk in deze zaak. Alleen zie ik helaas weinig anderen die afstand doen van die anglosaksische hegemonie in Vlaanderen. :evil:

We hebben nood aan een Europees gericht solidaristische revolutie, die de macht in de VRT met harde hand overneemt !

Jaani_Dushman
1 juni 2010, 19:05
3 kenmerken van een dictatuur:
zelfcensuur (door bangmakerij), totalitarisme (AVVV VVK), indoctrinatieAfgescheiden Vlaanderen wordt als Kosovo

Renesse
7 juni 2010, 12:20
Tom Dice zwaait met de Belgische vlag

Er was een tijd, nog niet zo lang geleden, dat met vlaggen zwaaien foei was.

Het imago van VL raakt alsmaar meer besmeurd door die vendelzwaaiers.

C uit W
7 juni 2010, 13:32
En niemand van de koninklijke familie vond het nodig om het klootjesvolk te belonen met een acte de presence, waarschijnlijk liggen ze nu te zonnen in Italië op onze kosten.

Zwartengeel
7 juni 2010, 14:01
En niemand van de koninklijke familie vond het nodig om het klootjesvolk te belonen met een acte de presence, waarschijnlijk liggen ze nu te zonnen in Italië op onze kosten.

Albert Felix Humbert Theodoor Christiaan Eugène Marie[1] (Brussel, 6 juni 1934), Prins van Luik, Prins van België, is sinds 9 augustus 1993 de zesde Koning der Belgen.

Jaani_Dushman
7 juni 2010, 21:09
En niemand van de koninklijke familie vond het nodig om het klootjesvolk te belonen met een acte de presence, waarschijnlijk liggen ze nu te zonnen in Italië op onze kosten.Ik dacht dat politieke manifestaties in de neutrale zone van Brussel verboden waren. :?

MaGNiFiCaT
7 juni 2010, 22:01
Ik dacht dat politieke manifestaties in de neutrale zone van Brussel verboden waren. :?

jaani gebruik eens minder ":?".
;-)

Zwartengeel
13 juni 2010, 19:19
Jaja, worsten uitdelen voor de verkiezingen pakt niet meer, Monsieur Woeste...

Pelgrim
13 juni 2010, 19:20
:rofl:

Eberhard Leclerc
23 juni 2010, 22:46
Nog even de optredenslijst van de afgelopen Belgavox erbij gepakt:


Les Vedettes
Flip Kowlier & Vedettes
Pitcho & Freddy Masamba
Kathleen Vandenhoudt
Puggy
Suarez
Barbara Dex
Tom Helsen & Barbara Dex
Luc De Vos
Joshua
1060 & Senso
Amatorski & Bram Van Parys
My Little Cheap Dictaphone
My Little Cheap Dictaphone & Van Jets
Van Jets
Stef Kamil Carlens
Saule & Stef Kamil Carlens
Stromae
Paul Michiels
Daan
Daan & Gregory
Dez Mona
Milow
Rival CNN
Ete 67 & Frank Vander linden
Frank Vander linden
Jasper Steverlinck
Machiavel & Jasper Steverlinck
Intergalactic Lovers
Patrick Ouchène
The Scabs
Tom Dice
Stijn & van Jets
Stash
Uman
Sharko
Triggerfinger
Brahim
Bai Kamara Jr
Dani Klein & Bai Kamara
Dani Klein
Philip Catherine & Patrick Riguelle
Jaune Toujours
Rocco Granata
Rocco Granata & Roland
Sioen & Roland
Sandra Kim
Sandra kim & Arno
Finale: Dani Klein
Joey Star


Met achtereenvolgens de volgende nummers:
Moa Ba Nin
Enfant du pays
For what it's worth
When you know
L'Ombre
I Am
Home
Soms vraagt een mens zich af
Good Morning Jim
Wings
Come Home
Shine on
You've got to hide your love away
The Future
Lettre �* des amis perdus
KDO
Alors on danse
I am home
Icon
Victory
Carry On
The Kingdom
On ne sait pas ou ça nous mène
Drogue douce / Patti Blues
Hier komt mijn schip
Don't give up on me
Fly
Fade away
Bad case of missin' you
Robbin' the liquor store
Me and my guitar
Jan met de pet
Walk in the sun
Bienvenu en Belgique
I went down
Sweet dreams
Reach Out
Show More Mercy
Every Kinda People
Comme on est venu
Nuages
Ici Bruxelles
Che Sara
Nu Panaru
Ce n'est pas bon
Vive ma liberté
J'aime la vie
With a little help from my friends

29 maal Engels, 16 maal Frans, 2 maal Nederlands, 2 maal Italiaans, 1 maal West-Vlaams.

Belgavox zegt zelf:

Belga-Vox is een vzw die wil bijdragen tot het versterken van de solidariteit, de dialoog, het respect, het samenhorigheidsgevoel en de multiculturele diversiteit in België. De vzw wil bovendien helpen bij het versterken van de Belgische identiteit.

Lijkt me duidelijk.

Txiki
23 juni 2010, 23:16
Dat weten we toch, Eberhard?

Zwartengeel
24 juni 2010, 05:09
29 maal Engels, 16 maal Frans, 2 maal Nederlands, 2 maal Italiaans, 1 maal West-Vlaams.

Belgavox zegt zelf:

Belga-Vox is een vzw die wil bijdragen tot het versterken van de solidariteit, de dialoog, het respect, het samenhorigheidsgevoel en de multiculturele diversiteit in België. De vzw wil bovendien helpen bij het versterken van de Belgische identiteit.

Lijkt me duidelijk.

De Franstalige toehoorders daar in Brussel zullen dan ook ongetwijfeld genoten hebben van de manier waarop de Vlaminkjes op het podium hun eigen taal en cultuur uitgedragen hebben.