PDA

View Full Version : Gerolf Annemans


armando
29 mei 2010, 09:47
Mocht jullie even tijd hebben om te weten waarom iemand blijft, ik benadruk "blijft", op VB stemmen ook al haalt het VB maar 10%.
Volgens Annemans worden het de verkiezingen van grote toegevingen aan de franstaligen. Je moet maar even kijken.


http://www.youtube.com/watch?v=XKXneIHHfI4&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=UCO0kSuj550&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=SZ0_UmHSv8Y&feature=related

EddyBal
29 mei 2010, 09:51
Waarom? Omdat HIJ dat zegt. Ik heb veel respect voor Annemans, maar zijn woorden zijn net zo veel waard als die van een ander...

armando
29 mei 2010, 09:54
Waarom? Omdat HIJ dat zegt. Ik heb veel respect voor Annemans, maar zijn woorden zijn net zo veel waard als die van een ander...

Het verschil tussen zijn woorden en de woorden van de anderen is dat de anderen naar de kiezer gaan met een krachtig programma maar van zodra zij met de franstaligen in een federale regering zitten wordt dit programma in de onderste schuif gelegd.

EddyBal
29 mei 2010, 10:12
Het verschil tussen zijn woorden en de woorden van de anderen is dat de anderen naar de kiezer gaan met een krachtig programma maar van zodra zij met de franstaligen in een federale regering zitten wordt dit programma in de onderste schuif gelegd.

Kijk armando, het is tof dat je voor een Vlaamse partij stemt, en ik zou niet willen dat het VB al te klein wordt. Maar voorlopig is hij een roepende in de woestijn: hij staat aan de zijlijn en er is weinig hoop dat hij ooit aan de andere kant zou geraken, of hij moet van partij veranderen.

Enige hoop zit in de mogelijkheid dat de klassieke partijen ons nog maar eens verraden, en dat het VB samen met NVA samen 50+ % halen in de volgende Vlaamse én nationale verkiezingen. DAN is alles geblokkeerd en is het VB de stok achter de deur.

speurneus
29 mei 2010, 10:21
Mocht jullie even tijd hebben om te weten waarom iemand blijft, ik benadruk "blijft", op VB stemmen ook al haalt het VB maar 10%.
Volgens Annemans worden het de verkiezingen van grote toegevingen aan de franstaligen. Je moet maar even kijken.


http://www.youtube.com/watch?v=XKXneIHHfI4&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=UCO0kSuj550&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=SZ0_UmHSv8Y&feature=related
En wat kan stemmen op het VB hieraan verhelpen?

Freddie
29 mei 2010, 12:45
[QUOTE=armando;4777049]Mocht jullie even tijd hebben om te weten waarom iemand blijft, ik benadruk "blijft", op VB stemmen ook al haalt het VB maar 10%.
Volgens Annemans worden het de verkiezingen van grote toegevingen aan de franstaligen. Je moet maar even kijken. QUOTE]

Federaal voor het VB stemmen heeft GEEN ZIN. Zij zullen ook dit maal niet aan de onderhandelingstafel worden gevraagd.
Ik stem al een 25-tal jaren voor het VB. Deze keer niet. Het zal NV-A zijn, de enige V-partij die kans maakt.

Xenophon
29 mei 2010, 13:20
Federaal voor het VB stemmen heeft GEEN ZIN. Zij zullen ook dit maal niet aan de onderhandelingstafel worden gevraagd.
Ik stem al een 25-tal jaren voor het VB. Deze keer niet. Het zal NV-A zijn, de enige V-partij die kans maakt.

NVA gaat gevraagd worden door de Waalse partijen om een regering te vormen?

Natuurlijk, maar zonder splitsing BHV en zonder staatshervorming.

Niet dat ik denk dat ze daar wakken van liggen in de NVA, ze zijn het gewoon van in een regering te stappen zonder een splitsing van BHV.

Enige schaamte op die punten, daar hebben ze geen last van.

Voor een versterkt federaal Belgie, stem NVA!

Freddie
29 mei 2010, 13:45
NVA gaat gevraagd worden door de Waalse partijen om een regering te vormen?

Natuurlijk, maar zonder splitsing BHV en zonder staatshervorming.

Niet dat ik denk dat ze daar wakken van liggen in de NVA, ze zijn het gewoon van in een regering te stappen zonder een splitsing van BHV.

Enige schaamte op die punten, daar hebben ze geen last van.

Voor een versterkt federaal Belgie, stem NVA!

NV-A zal aan die tafel zitten. Ook al is dat tegen de zin van de franco's.
Of er resultaten zullen uitkomen is af te wachten.
Joëlleke zal waarschijnlijk weer NON NON gaan roepen, waardoor steeds meer en meer Vlamingen gaan radicaliseren.
Marianneke zal Oui Oui roepen en misschien eens bij de pompiers van Charleroi mogen passeren.
Bart zie ik echter het been stijf houden.
Aldus hoop ik dat er geen regering kan gevormd worden en wordt dat het begin van de scheuring noord-zuid.

Xenophon
29 mei 2010, 13:52
NV-A zal aan die tafel zitten. Ook al is dat tegen de zin van de franco's.
Of er resultaten zullen uitkomen is af te wachten.
Joëlleke zal waarschijnlijk weer NON NON gaan roepen, waardoor steeds meer en meer Vlamingen gaan radicaliseren.
Marianneke zal Oui Oui roepen en misschien eens bij de pompiers van Charleroi mogen passeren.
Bart zie ik echter het been stijf houden.
Aldus hoop ik dat er geen regering kan gevormd worden en wordt dat het begin van de scheuring noord-zuid.

Tegen de zin van de Walen zit er niemand mee aan tafel. Zij beslissen met wie ze in de regering stappen. En dat zal de NVA niet zijn tenzij dan zonder de splitsing van BHV.

Dat zie ik de NVA wel doen, net zoals ze de vorige keren hun woord naar de kiezer gebroken hebben, zo gaan ze dat nu weer doen.

Dat er werkelijk nog mensen zijn die zich laten vangen door de beroepsleugenaars, het is ongelofelijk.

Ik ben werkelijk benieuwd met wat voor uitvluchten men dan weer gaat afkomen hier.

"We stappen niet in de regering zonder dat BHV gesplitst is".
"We stappen niet in de regering zonder akkoord over de splitsing van BHV".
"We stappen in de regering".
...
:rofl:

armando
29 mei 2010, 13:55
Wanneer het Bart niet lukt aan de onderhandelingstafel zal hij MOETEN zijn conclusies trekken en ipv nog meer tijd te verliezen, met de andere V-partijen aan tafel gaan zitten, dan pas zal de schrik er echt in zitten in het zuiden van het land. In terzake kwam dit nogmaals ter sprake om een forza flandria te vormen hetzij voor of na de verkiezingen.

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/mediatheek/programmas/terzake/2.10757/1.788338

lollysticky
29 mei 2010, 14:01
Het verschil tussen zijn woorden en de woorden van de anderen is dat de anderen naar de kiezer gaan met een krachtig programma maar van zodra zij met de franstaligen in een federale regering zitten wordt dit programma in de onderste schuif gelegd.

en natuurlijk... moest het vb in de regering zitten, dan gebeurde dit niet...
empirisch bewijs genoeg natuurlijk... ik zal ik even wachten tot u dit aantoont!

sorry maar langs de kant staan roepen en zeggen dat "ALS...DAN..." kan iedereen

armando
29 mei 2010, 14:12
en natuurlijk... moest het vb in de regering zitten, dan gebeurde dit niet...
empirisch bewijs genoeg natuurlijk... ik zal ik even wachten tot u dit aantoont!

sorry maar langs de kant staan roepen en zeggen dat "ALS...DAN..." kan iedereen

Ken je de spreuk : "een ezel stoot zich geen 2 keer aan dezelfde steen" en dat is juist wat nu te gebeuren staat, de NVA gaat terug mee in bed met de onbetrouwbare CDNV. De vraag is : wat als het NU terug mislukt, wat dan?
Het VB en LDD staan klaar om aan tafel te gaan met de NVA als het terug niks wordt.

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/mediatheek/programmas/terzake/2.10757/1.788338

t ignition
29 mei 2010, 15:00
CD&V en Open VLD hebben al duidelijk laten verstaan dat er van een verregaande staatshervorming niks in huis komt. N-VA, VB en LDD zullen niet meespelen tenzij ze samen een 2/3de meerderheid hebben, onmogelijk dus, de "Vlaamse" traditionele partijen verkiezen Di Rupo als premier, zelfs al stemt de meederheid van Vlaanderen op N-VA, VB en LDD. Ik zal nooit meer op SPA, Open VLD of CD&V stemmen mocht dit het geval worden en hoop velen met mij ! Als N-VA weeral meegaat voor de show, kunnen ze het ook voorgoed vergeten ! Dan blijft er enkel VB over, tot in de eeuwigheid desnoods, al wordt Alexandra voorzitter van die partij.

EddyBal
29 mei 2010, 15:27
CD&V en Open VLD hebben al duidelijk laten verstaan dat er van een verregaande staatshervorming niks in huis komt. N-VA, VB en LDD zullen niet meespelen tenzij ze samen een 2/3de meerderheid hebben, onmogelijk dus, de "Vlaamse" traditionele partijen verkiezen Di Rupo als premier, zelfs al stemt de meederheid van Vlaanderen op N-VA, VB en LDD. Ik zal nooit meer op SPA, Open VLD of CD&V stemmen mocht dit het geval worden en hoop velen met mij ! Als N-VA weeral meegaat voor de show, kunnen ze het ook voorgoed vergeten ! Dan blijft er enkel VB over, tot in de eeuwigheid desnoods, al wordt Alexandra voorzitter van die partij.

Ik weet niet welke nieuwsberichten jij volgt, maar CD&V en O-VLD zeggen net het tegenovergestelde van wat jij hier beweert. Maar ja, forumbevuiling met leugens is gratis he.

Kan je ook BRONNEN geven?

Pol
29 mei 2010, 15:34
Mocht jullie even tijd hebben om te weten waarom iemand blijft, ik benadruk "blijft", op VB stemmen ook al haalt het VB maar 10%.
Volgens Annemans worden het de verkiezingen van grote toegevingen aan de franstaligen. Je moet maar even kijken.

De reden waarom het dit keer niet meer zou kunnen lukken voor de Franstaligen is juist dat de Vlamingen meer en meer bewust zijn dat het best zijn stem niet verloren laat gaan aan partijen, die toch niet (willen) meespelen... De Franstalige politici liggen niet meer wakker van VB, net zoals dat het geval was voor Paars. Hun oordeel was en is : hoe meer verloren Vlaamse stemmen, hoe beter.

t ignition
29 mei 2010, 15:36
Ik weet niet welke nieuwsberichten jij volgt, maar CD&V en O-VLD zeggen net het tegenovergestelde van wat jij hier beweert. Maar ja, forumbevuiling met leugens is gratis he.

Kan je ook BRONNEN geven?

Ge zult wel zien, kan er ook niet aan doen dat je niet kan lezen !!!

t ignition
30 mei 2010, 01:30
De reden waarom het dit keer niet meer zou kunnen lukken voor de Franstaligen is juist dat de Vlamingen meer en meer bewust zijn dat het best zijn stem niet verloren laat gaan aan partijen, die toch niet (willen) meespelen... De Franstalige politici liggen niet meer wakker van VB, net zoals dat het geval was voor Paars. Hun oordeel was en is : hoe meer verloren Vlaamse stemmen, hoe beter.

Alsof stemmen voor SPA, Open VLD en CD&V geen verloren stemmen zijn.

xrc
30 mei 2010, 09:42
Kijk armando, het is tof dat je voor een Vlaamse partij stemt, en ik zou niet willen dat het VB al te klein wordt. Maar voorlopig is hij een roepende in de woestijn: hij staat aan de zijlijn en er is weinig hoop dat hij ooit aan de andere kant zou geraken, of hij moet van partij veranderen.

Enige hoop zit in de mogelijkheid dat de klassieke partijen ons nog maar eens verraden, en dat het VB samen met NVA samen 50+ % halen in de volgende Vlaamse én nationale verkiezingen. DAN is alles geblokkeerd en is het VB de stok achter de deur.

Af en toe komen de dorpelingen nog wel eens in de woestijn luisteren. ;-)

fonne
30 mei 2010, 12:45
Alsof stemmen voor SPA, Open VLD en CD&V geen verloren stemmen zijn.

Ja, maar het geeft toch meer zekerheid: de zekerheid dat ze er niets van gaan terechtbrengen en er absoluut niets zal veranderen in dit land. Roestige vastheid...

bartje
30 mei 2010, 12:56
Wanneer het Bart niet lukt aan de onderhandelingstafel zal hij MOETEN zijn conclusies trekken en ipv nog meer tijd te verliezen, met de andere V-partijen aan tafel gaan zitten, dan pas zal de schrik er echt in zitten in het zuiden van het land. In terzake kwam dit nogmaals ter sprake om een forza flandria te vormen hetzij voor of na de verkiezingen.

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/mediatheek/programmas/terzake/2.10757/1.788338

Een Forza Flandria met het VB, nooit wat mij betreft dan is de N-Va in één klap al mijn sympathie kwijt en ik ben daar niet alleen in, wel integendeel, ook héél wat N-VA mandatarissen willen totaal geen Forza Flandria met het VB.

Xenophon
30 mei 2010, 13:07
Een Forza Flandria met het VB, nooit wat mij betreft dan is de N-Va in één klap al mijn sympathie kwijt en ik ben daar niet alleen in, wel integendeel, ook héél wat N-VA mandatarissen willen totaal geen Forza Flandria met het VB.

De meeste Belgen hebben een panische angst over de NVA en VB in een samenwerkingsverband.

Ik begrijp uw schrik.

k9
30 mei 2010, 16:27
Mocht jullie even tijd hebben om te weten waarom iemand blijft, ik benadruk "blijft", op VB stemmen ook al haalt het VB maar 10%.
Volgens Annemans worden het de verkiezingen van grote toegevingen aan de franstaligen. Je moet maar even kijken.


http://www.youtube.com/watch?v=XKXneIHHfI4&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=UCO0kSuj550&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=SZ0_UmHSv8Y&feature=related
Ik zou het VB nog steeds dezelfde fout maken: denken dat ze op hun eentje met een redelijk onrealistisch/extreem programma het land kunnen hervormen.

Xenophon
30 mei 2010, 16:29
Ik zou het VB nog steeds dezelfde fout maken: denken dat ze op hun eentje met een redelijk onrealistisch/extreem programma het land kunnen hervormen.

Ik zie nochtans de NVA dezelfde fout maken: denken dat ze op hun eentje met een redelijk onrealistisch/extreem programma het land kunnen hervormen.

k9
30 mei 2010, 16:44
Ik zie nochtans de NVA dezelfde fout maken: denken dat ze op hun eentje met een redelijk onrealistisch/extreem programma het land kunnen hervormen.

Weeral vertoon je weeral een merkwardig gebrek aan kennis:

VLD gaat voor een confederaal model zoals de NVA.
Cd&v heeft confederatie nog in het programma staan alhoewel dit afgezwakt is onder druk van theysens en co.
groen en spa willen een staatshervorming waar men het meeste overheveld buiten SZ en zaken zoals justitie en leger.

Met deze allemaal kan NVA wel een compromis sluiten.

Xenophon
30 mei 2010, 16:47
Weeral vertoon je weeral een merkwardig gebrek aan kennis:

VLD gaat voor een confederaal model zoals de NVA.
Cd&v heeft confederatie nog in het programma staan alhoewel dit afgezwakt is onder druk van theysens en co.
groen en spa willen een staatshervorming waar men het meeste overheveld buiten SZ en zaken zoals justitie en leger.

Met deze allemaal kan NVA wel een compromis sluiten.

Ja, VLD en CD&V gaan samen met jullie, met de Walen, Belgie stap voor stap afbreken. En als eerste splitsen we even BHV, eerder stappen we niet in de regering. (Bekende woorden reeds ondertussen)

Ik kan moeilijk geloven dat je echt zo naief bent als dat je jezelf hier voordoet.

Fieseler
30 mei 2010, 16:48
Ik zie nochtans de NVA dezelfde fout maken: denken dat ze op hun eentje met een redelijk onrealistisch/extreem programma het land kunnen hervormen.

Wat onze tegenstrevers toch niet allemaal moeten uithalen om ons electoraal te remmen.
te radikaal
te extreem
racistisch
ondemocratisch
langs de zijlijn
onrealiseerbaar
onrealistisch
enz enz


Enerzijds kunnen de media de waarheid geweld aandoen door de realiteit te verzwijgen of vervalsen en anderzijds door het programma van het VB te verzwijgen of gekleurd weer te geven.


Wat onze tegenstrevers ons echter niet kunnen afnemen is onze overtuiging.
Reeds dertig jaar bewijst het VB dagdagelijks dat ze gelijk hebben.


Ik vind het hilarisch om de vijanden van het Vlaamse volk te horen honen dat het VB weliswaar gelijk heeft maar nooit of te nimmer gelijk zal krijgen in hun eigen media.

Twee keuzes dus:
Stemmen op diegenen die in de media gelijk krijgen.
Stemmen op diegenen die dagdagelijks gelijk hebben.

filosoof
30 mei 2010, 16:50
NV-A zal aan die tafel zitten. Ook al is dat tegen de zin van de franco's.
Of er resultaten zullen uitkomen is af te wachten.
Joëlleke zal waarschijnlijk weer NON NON gaan roepen, waardoor steeds meer en meer Vlamingen gaan radicaliseren.
Marianneke zal Oui Oui roepen en misschien eens bij de pompiers van Charleroi mogen passeren.
Bart zie ik echter het been stijf houden.
Aldus hoop ik dat er geen regering kan gevormd worden en wordt dat het begin van de scheuring noord-zuid.Bij de pompiers van Charleroi ?
Dat was toch Alexandra Colen?

k9
30 mei 2010, 16:54
Ja, VLD en CD&V gaan samen met jullie, met de Walen, Belgie stap voor stap afbreken. En als eerste splitsen we even BHV, eerder stappen we niet in de regering. (Bekende woorden reeds ondertussen)

Stap voor stap ja en dat zal onderhandelen en praten en compromissen met zich meebrengen. Wat ik van NVA verwacht is dat ze redelijk zijn en binnen bepaalde perken blijven zoals ze in het verleden al deden. Elkeen met wat verstand beseft dat in belgie je 100% je programma nooit kunt halen .




Ik kan moeilijk geloven dat je echt zo naief bent als dat je jezelf hier voordoet. Naief? Nee hoor gewoon de programma's van partijen wat verder bekijken dan de slogans .

k9
30 mei 2010, 17:01
Wat onze tegenstrevers toch niet allemaal moeten uithalen om ons electoraal te remmen.
te radikaal
te extreem
racistisch
ondemocratisch
langs de zijlijn
onrealiseerbaar
onrealistisch
enz enz
:lol: Ik zie dat het VB zichzelf al electoraal genoeg remmen hoor .

En die opsomming is gewoon correct .



Enerzijds kunnen de media de waarheid geweld aandoen door de realiteit te verzwijgen of vervalsen en anderzijds door het programma van het VB te verzwijgen of gekleurd weer te geven.
Nochtans vind ik nooit VB'ers bereid om diepgaand op het VB programma in te gaan. meestal krijg je dan verwijten zoals hier boven.



Wat onze tegenstrevers ons echter niet kunnen afnemen is onze overtuiging.
Reeds dertig jaar bewijst het VB dagdagelijks dat ze gelijk hebben.

VB bewijst niks omdat ze nog nooit ergens deelgenomen hebben aan de macht, het enige wat je hebt is je zelfgemaakte verzinsel dat je gelijk zou hebben.


Ik vind het hilarisch om de vijanden van het Vlaamse volk te horen honen dat het VB weliswaar gelijk heeft maar nooit of te nimmer gelijk zal krijgen in hun eigen media.
Mai "vijanden van het vlaamse volk" toont weeral maar eens aan waarom NIET op VB te stemmen.




Twee keuzes dus:
Stemmen op diegenen die in de media gelijk krijgen.
Stemmen op diegenen die dagdagelijks gelijk hebben.
Daar zit het VB echt niet bij hoor, maar 0% stemmen lijkt me niet slecht voor het VB. Ik denk niet dat die partij ooit kan veranderen, zeker niet geziend e laatste machtstrijd gewonnen door de winter en co. Spijtig er zitten een aantal goede mensen bij het VB, maar ja de postjes zijn belangrijker zeker. Wie wil immers zo'n parlementaire wedde zonder veel te doen afstaan he?