PDA

View Full Version : Filip Dewinter: "Leven als Mohammed in België"


Pagina's : [1] 2

Hot Marijke
30 mei 2010, 17:23
Op het Verkiezingscongres van het VB te Antwerpen lanceerde Filip Dewinter na zijn "Waar is uw pensioen? In de pocket van Mohammed!" een nieuwe oneliner naar analogie met "Leven als God in Frankrijk", namelijk: "Leven als Mohammed in België"

Vind je dit racistisch of is het de nagel op zijn kop?

Graag uw mening over deze oneliner.

Xenophon
30 mei 2010, 17:26
Dat wordt het volgende proces. :D

Firestone
30 mei 2010, 17:46
Op het Verkiezingscongres van het VB te Antwerpen lanceerde Filip Dewinter na zijn "Waar is uw pensioen? In de pocket van Mohammed!" een nieuwe oneliner naar analogie met "Leven als God in Frankrijk", namelijk: "Leven als Mohammed in België"

Vind je dit racistisch of is het de nagel op zijn kop?

Graag uw mening over deze oneliner.Slechte oneliner:
- bevestigt de (slechte) reputatie van het VB
- klopt feitelijk niet (al zullen velen op dit forum denken van wel)
- spreekt het buikgevoel aan, teert op vooroordelen
- roept negatieve gevoelens op
- zal goed overkomen bij een deel van de achterban, maar slecht bij de rest van de bevolking

suqar_7loe
30 mei 2010, 17:53
Hij zal het echt nooit afleren.

garfield
30 mei 2010, 17:56
Is een slechte onliner, die ik niet zo gebruiken.

Fredo
30 mei 2010, 18:16
Ik vind het vooral zielig.

Vlaanderen Boven
30 mei 2010, 18:18
Slechte oneliner:
- bevestigt de (slechte) reputatie van het VB
- klopt feitelijk niet (al zullen velen op dit forum denken van wel)
- spreekt het buikgevoel aan, teert op vooroordelen
- roept negatieve gevoelens op
- zal goed overkomen bij een deel van de achterban, maar slecht bij de rest van de bevolking

- belgicistisch

bartje
30 mei 2010, 18:19
Man man man om van te walgen gewoon, de mensen zitten niet meer op zo'n praat te wachten hoor; die tijd is voorbij.

Trouwens wat die onafhankelijkheid betreft, ieder zinnig mens weet dat je die enkel kan bekomen met als eerste stap confederalisme, zomaar hup eens de boel splitsen komaan zeg.

Everytime
30 mei 2010, 18:22
Op het Verkiezingscongres van het VB te Antwerpen lanceerde Filip Dewinter na zijn "Waar is uw pensioen? In de pocket van Mohammed!" een nieuwe oneliner naar analogie met "Leven als God in Frankrijk", namelijk: "Leven als Mohammed in België"

Vind je dit racistisch of is het de nagel op zijn kop?

Graag uw mening over deze oneliner.

Racistisch natuurlijk! Het Vlaams Belang verwerpt zowiezo alles wat niet Vlaams is!

Karel Martel B
30 mei 2010, 18:24
Vind je dit racistisch of is het de nagel op zijn kop?

Ik vind het gewoon verkeerd.

"als God in Frankrijk" impliceert een toestand van über-chillen.

Niet echt iets waarvoor Mo of Abdul gekend zijn.

DennisI
30 mei 2010, 18:41
Ik vind het vooral zielig.

idem

driewerf
30 mei 2010, 18:45
Op het Verkiezingscongres van het VB te Antwerpen lanceerde Filip Dewinter na zijn "Waar is uw pensioen? In de pocket van Mohammed!" een nieuwe oneliner naar analogie met "Leven als God in Frankrijk", namelijk: "Leven als Mohammed in België"

Vind je dit racistisch of is het de nagel op zijn kop?

Graag uw mening over deze oneliner.

Beide uitspraken illustreren perfect dat het VB - en de burgerlijke partijen in het algemeen - alleen de dominantie van het kapitalisme kunnen handhaven door de arbeidersklasse te verdelen.
Terwijl de hedgefunds volledige staten naar de afgrond drijven, terwijl de topbeleggers miljarden binnenrijven door louter te speculeren, zet FDW de Belgische (of Vlaamse) arbeiders op tegen de migrantenarbeiders. De poen van uw pensioen zit in de zakken van Lippens, van de Beaulieu-familie etc.

Uitspraken zoals dezen dienen om de arbeidersklasse te verdelen, en onderling te laten vechten voor wat kruimels. We moeten achter het grote geld aangaan.

Proletariers alle landen, verenigt U!

armando
30 mei 2010, 18:52
Er mag toch ne keer gelachen worden zeker tijdens politieke redevoeringen, men kan natuurlijk altijd kritiek geven niewaar.

Herr Oberst
30 mei 2010, 18:54
Hoe gepikeerder de links-liberalen reageren op een slogan van Dewinter, hoe beter hij is. Deze lijkt dus redelijk geslaagd te zijn.

k9
30 mei 2010, 19:08
Op het Verkiezingscongres van het VB te Antwerpen lanceerde Filip Dewinter na zijn "Waar is uw pensioen? In de pocket van Mohammed!" een nieuwe oneliner naar analogie met "Leven als God in Frankrijk", namelijk: "Leven als Mohammed in België"

Vind je dit racistisch of is het de nagel op zijn kop?

Graag uw mening over deze oneliner.

Typische VB demagogie .

Txiki
30 mei 2010, 19:11
Er mag toch ne keer gelachen worden zeker tijdens politieke redevoeringen, men kan natuurlijk altijd kritiek geven niewaar.

De dooddoener: er mag toch eens gelachen worden... VB'ers zijn kakkerlakken, hahahahaha. Niet komen zeuren he, er mag toch eens gelachen worden :roll:

t ignition
30 mei 2010, 19:13
Hoe gepikeerder de links-liberalen reageren op een slogan van Dewinter, hoe beter hij is. Deze lijkt dus redelijk geslaagd te zijn.

Inderdaad vind hem bijzonder geslaagd, typisch Dewinter. Die van de pensioenen in the pocket is er een beetje over, niet racistisch, wel discriminerend.

Txiki
30 mei 2010, 19:15
Hoe gepikeerder de links-liberalen reageren op een slogan van Dewinter, hoe beter hij is. Deze lijkt dus redelijk geslaagd te zijn.

Want de slogans van Dewinter zijn per definitie juist?

C uit W
30 mei 2010, 19:16
Slechte oneliner:
- bevestigt de (slechte) reputatie van het VB
- klopt feitelijk niet (al zullen velen op dit forum denken van wel)
- spreekt het buikgevoel aan, teert op vooroordelen
- roept negatieve gevoelens op
- zal goed overkomen bij een deel van de achterban, maar slecht bij de rest van de bevolking
- Een oneliner die de reputatie van een van de meest succesvolle partijen van na de oorlog bevestigd is doorgaans wel goed te noemen.
- Klopt per definitie wel, als het hier niet goed zou zijn waren ze wel thuisgebleven
- Buikgevoel is net wat je moet hebben bij de kiezers
- Dat willen ze net
- Dat willen ze ook.



Vanuit VB standpunt gezien is dit een goede oneliner hoor. (En ik zeg dat zonder sympathie of antipathie, gewoon, wie willen ze bereiken, en hoe)

onnoembaar
30 mei 2010, 19:22
Je zou maar Mohammed heten en goed aangepast zijn, keurig Nederlands spreken, een goede job hebben en belastingen betalen...Er zijn ook zo'n Mohammeds.
Het is niet alleen een slechte one-liner maar ook discriminerend.Nutteloze confrontatie-politiek...En vreemd dat hij het heeft over "belgië"...

EddyBal
30 mei 2010, 19:25
Hoe gepikeerder de links-liberalen reageren op een slogan van Dewinter, hoe beter hij is. Deze lijkt dus redelijk geslaagd te zijn.

Ik ben het er niet mee eens. Klinkt niet zo goed. Moeilijk te hanteren. Ik denk niet dat die veel navolging gaat krijgen. Hij zegt belangrijker dingen dan dat, maar DAT wordt er natuurlijk weer uitgepikt :(

En dan maar vragen waarom het NVA niet wil samenwerken :(

Xenophon
30 mei 2010, 19:26
Je zou maar Mohammed heten en goed aangepast zijn, keurig Nederlands spreken, een goede job hebben en belastingen betalen. ...

En alle dagen oude dames helpen oversteken als de Vb'ers in auto's proberen van die dood te rijden...

En vrijwilligerswerk doen...

En zeker nooit iets gestolen te hebben...

En nooit met Kalashnikovs op de polite schieten...

Zijn we nog wat vergeten?

filosoof
30 mei 2010, 19:28
Hij zal het echt nooit afleren."Leven als Philip Dewinter in Vlaanderen"

k9
30 mei 2010, 19:30
- Een oneliner die de reputatie van een van de meest succesvolle partijen van na de oorlog bevestigd is doorgaans wel goed te noemen.
Ja elke partij die nooit niks van haar programma verwezenlijkt is "succesvol" of bedoel je meest postjes zonder ooit iets gedaan te hebben?



- Klopt per definitie wel, als het hier niet goed zou zijn waren ze wel thuisgebleven
Ach man, dan ga je er ervanuit dat elke mohamed gemigreerd is, ik weet niet of je de realiteit beseft dat de meeste hier geboren en getogen zijn?



- Buikgevoel is net wat je moet hebben bij de kiezers

Ja ratio sucks. :roll:



Vanuit VB standpunt gezien is dit een goede oneliner hoor. (En ik zeg dat zonder sympathie of antipathie, gewoon, wie willen ze bereiken, en hoe)
Gezien je de winter gelijk geeft ...

k9
30 mei 2010, 19:30
En alle dagen oude dames helpen oversteken als de Vb'ers in auto's proberen van die dood te rijden...

En vrijwilligerswerk doen...

En zeker nooit iets gestolen te hebben...

En nooit met Kalashnikovs op de polite schieten...

Zijn we nog wat vergeten?
Ja want elke "mohamed" heeft doet dit dagelijks natuurlijk?

t ignition
30 mei 2010, 19:31
Je zou maar Mohammed heten en goed aangepast zijn, keurig Nederlands spreken, een goede job hebben en belastingen betalen...Er zijn ook zo'n Mohammeds.
Het is niet alleen een slechte one-liner maar ook discriminerend.Nutteloze confrontatie-politiek...En vreemd dat hij het heeft over "belgië"...

Daar ben ik het niet mee eens, de moslimgemeenschap weet al dat ze dergelijke toestanden kunnen verwachten van het VB, en "Leven als Mohammed in Belgie" is weinig aanstootgevend, niet beledigend whatsoever.

Xenophon
30 mei 2010, 19:31
Ja want elke "mohamed" heeft doet dit dagelijks natuurlijk?

Neen, het gaat over die ene Mohamed die het nooit doet.

C uit W
30 mei 2010, 19:31
En vreemd dat hij het heeft over "belgië"...
Negatieve connotatie maken. Helemaal niet vreemd.

Flashheart
30 mei 2010, 19:33
De volgende slogan wordt: "Alle Turken terug naar Marokko!"

C uit W
30 mei 2010, 19:33
Ja elke partij die nooit niks van haar programma verwezenlijkt is "succesvol" of bedoel je meest postjes zonder ooit iets gedaan te hebben?

Verkiezingen winnen.


Ach man, dan ga je er ervanuit dat elke mohamed gemigreerd is, ik weet niet of je de realiteit beseft dat de meeste hier geboren en getogen zijn?
Migranten blijven migranten voor de meeste VB'ers denk ik.


Ja ratio sucks. :roll:
Om mensen te overtuigen en mee te krijgen wel ja, wist je dat niet?

Gezien je de winter gelijk geeft ...
Ik zie de waarde van die uitspraak voor z'n achterban, ja.

onnoembaar
30 mei 2010, 19:38
En alle dagen oude dames helpen oversteken als de Vb'ers in auto's proberen van die dood te rijden...

En vrijwilligerswerk doen...

En zeker nooit iets gestolen te hebben...

En nooit met Kalashnikovs op de polite schieten...

Zijn we nog wat vergeten?

Ik ken zo een Mohammed; goede job,spreekt keurig Nederlands,hevige fan van Club Brugge,(hij eet er braadworst met zuurkool)getrouwd met een Vlaamse,kindjes een Jack Russel...
E dan is er nog Mo'ke (http://www.hbvl.be/limburg/hasselt/mooie-prijs-voor-moke.aspx)

Ach, er zijn heel wat onbeschaafde Mohammedjes maar geen reden om je zelf ook als een holbewoner te gedragen.Het is contraproductief.

k9
30 mei 2010, 19:39
Neen, het gaat over die ene Mohamed die het nooit doet.En dan ben je verbaasd dat ze je uitmaken voor racist? Want je besft toch dat dit een puur racistische post is?

De schoofzak
30 mei 2010, 19:41
Zouden de meeste Vlamingen niet denken dat het er niet een ietsepietske er over is, maar dat het toch in vele gevallen waar is ?

Net zoals indertijd met dat pensioen.

Net zoals trouwens ook de uitspraak dat sommigen intellektueel blijkbaar niet in staat zijn om een tweede taal te leren ... (maar die uitspraak was niet van de Winter)

Xenophon
30 mei 2010, 19:42
En dan ben je verbaasd dat ze je uitmaken voor racist? Want je besft toch dat dit een puur racistische post is?

Maar man toch. Zo geleerd zijn als jij en geen ironie of sarcasme kennen...

Je stelt me eigenlijk wat teleur, ik had meer verwacht.

k9
30 mei 2010, 19:42
Verkiezingen winnen.
Nogmaals een partij wil haar standpunt realiteit zien worden. Bij het VB is dat amper tot nooit gelukt integendeel zelfs, het enige wat ze hun overwinning hebben is meer luceratieve postjes .



Migranten blijven migranten voor de meeste VB'ers denk ik.

Gewoon feiten is het hier, de meeste zijn hier geboren dus nooit gemigreerd.


Ik zie de waarde van die uitspraak voor z'n achterban, ja.

Nee je zei dat zijn uitspraak klopt.

Xenophon
30 mei 2010, 19:42
Alleszins, waar is het geld dan van de pensioenen?

born2bewild
30 mei 2010, 19:44
Alleszins, waar is het geld dan van de pensioenen?

in het zilverfonds

filosoof
30 mei 2010, 19:44
De volgende slogan wordt: "Alle Turken terug naar Marokko!"Of "Alle Vlamen terug over de Rijn?":twisted:

born2bewild
30 mei 2010, 19:45
Of "Alle Vlamen terug over de Rijn?":twisted:

haha
die is goed

Xenophon
30 mei 2010, 19:46
Of "Alle Vlamen terug over de Rijn?":twisted:

Of, alle Vlamen naar het land van de Serben.

Another Jack
30 mei 2010, 19:46
Filip de Winter...

Doet mij denken aan Louiske Tobback in zijn laatste jaren nationale politiek.

Een vleesgeworden karikatuur die nergens meer au sérieux wordt genomen.

(Behalve door hun bejaarde aan sclerose lijdende achterban)

born2bewild
30 mei 2010, 19:46
de vlamen over de rijn en de walen naar griekenland
sounds like a plan

Karel Martel B
30 mei 2010, 19:47
meer luceratieve postjes .

Wat moet ik mij daar bij voorstellen?

Poetsvrouw in de kerncentrale?

t ignition
30 mei 2010, 19:47
En dan ben je verbaasd dat ze je uitmaken voor racist? Want je besft toch dat dit een puur racistische post is?

So what ? de Islam discrimineert ook, dat is normaal zeker want het staat in de koran, net zoals sommige denken dat een bepaald stuk land van hen is omdat dat ergens in een boekje staat, meer dan 2000 jaar geleden geschreven, en ze dat stukje land met alle geweld mogen opeisen.

Xenophon
30 mei 2010, 19:47
Filip de Winter...

Doet mij denken aan Louiske Tobback in zijn laatste jaren nationale politiek.

Een vleesgeworden karikatuur die nergens meer au sérieux wordt genomen.

(Behalve door hun bejaarde aan sclerose lijdende achterban)

En het zelfde geld voor fils a papa ook.

born2bewild
30 mei 2010, 19:48
Doet mij denken aan Louiske Tobback in zijn laatste jaren nationale politiek.

Een vleesgeworden karikatuur die nergens meer au sérieux wordt genomen.

(Behalve door hun bejaarde aan sclerose lijdende achterban)

da's dan heel de sp-a?

Another Jack
30 mei 2010, 19:50
En het zelfde geld voor fils a papa ook.

Brunoke?

Die kan qua quotes zijn papa niet aan.

Erger is het met Filip zijn kroost gesteld, zijn dochter slaagde er in te vergeten op haar papa te stemmen.

"Hoe? Stond gij op de lijst??"

:lol:

k9
30 mei 2010, 19:50
Maar man toch. Zo geleerd zijn als jij en geen ironie of sarcasme kennen...

Je stelt me eigenlijk wat teleur, ik had meer verwacht.

Je beseft toch dat er een verschil is tussen ironie en sarcasme?

Sarcasme was dit niet ironie, dus ongeteijfeld bedoelde je het tegenovergestelde: geen enkele "ohamed" doet aan misdaad?

Xenophon
30 mei 2010, 19:51
Brunoke?

Die kan qua quotes zijn papa niet aan.

Erger is het met Filip zijn kroost gesteld, zijn dochter slaagde er in te vergeten op haar papa te stemmen.

"Hoe? Stond gij op de lijst??"

:lol:

Zo zie je maar, kinderen, altijd een teurstelling.

Bierke
30 mei 2010, 19:51
Er klopt iets niet in De Winter z'n statement, als mohammed dan toch leeft als een god in frankrijk, waarom is mohammed dan betrokken bij zoveel criminaliteit?

k9
30 mei 2010, 19:51
Wat moet ik mij daar bij voorstellen?

Poetsvrouw in de kerncentrale?

Goh zijn parlementaire wedde van 90 a 100 000 per jaar lijkt me iets beter dan poetsvrouw.

Another Jack
30 mei 2010, 19:51
da's dan heel de sp-a?

Daar is een gelijkenis, al het werkloos plebs dat sp-a stemde is massaal naar het Belang overgewaggeld.

Xenophon
30 mei 2010, 19:52
Je beseft toch dat er een verschil is tussen ironie en sarcasme?

Sarcasme was dit niet ironie, dus ongeteijfeld bedoelde je het tegenovergestelde: geen enkele "ohamed" doet aan misdaad?

Wat ik bedoelde is wat ik schreef. Mijn posts behoeven van u geen "vertaling".

onnoembaar
30 mei 2010, 19:52
Daar ben ik het niet mee eens, de moslimgemeenschap weet al dat ze dergelijke toestanden kunnen verwachten van het VB, en "Leven als Mohammed in Belgie" is weinig aanstootgevend, niet beledigend whatsoever.

Dus als Maingain de Vlamingen vergelijkt met Duitse bezetters dan moeten we dat slikken omdat je zo iets van hem kan verwachten?
Je argument houdt geen steek.
En die one-liner wel beledigend.

k9
30 mei 2010, 19:52
So what ? de Islam discrimineert ook, dat is normaal zeker want het staat in de koran, net zoals sommige denken dat een bepaald stuk land van hen is omdat dat ergens in een boekje staat, meer dan 2000 jaar geleden geschreven, en ze dat stukje land met alle geweld mogen opeisen.

Dus jij zegt eigenlijk dat het VB geen haar beter is dan de radicale tak van de Islam. Zo erg zou ik het VB toch ook niet omschrijven hoor, maar als jij dat denkt ...

Xenophon
30 mei 2010, 19:53
Er klopt iets niet in De Winter z'n statement, als mohammed dan toch leeft als een god in frankrijk, waarom is mohammed dan betrokken bij zoveel criminaliteit?

Omdat niet alle Mohameds luiaarden zijn. :D

k9
30 mei 2010, 19:53
Wat ik bedoelde is wat ik schreef. Mijn posts behoeven van u geen "vertaling".

Ah de ironie was dus een grapje, dacht het wel .

t ignition
30 mei 2010, 19:53
Er klopt iets niet in De Winter z'n statement, als mohammed dan toch leeft als een god in frankrijk, waarom is mohammed dan betrokken bij zoveel criminaliteit?

Criminelen kunnen volgens jou niet als god in Frankrijk leven dus.

Another Jack
30 mei 2010, 19:55
Zo zie je maar, kinderen, altijd een teurstelling.

Allez, allez ...

Je moet je verwachtingen niet te hoog stellen.
Ik bijvoorbeeld, zou gewoon willen dat de mijne zich later gelukkig voelen...

Bierke
30 mei 2010, 19:56
Criminelen kunnen volgens jou niet als god in Frankrijk leven dus.
mja en toch vond ik het wansmakelijk interview

Xenophon
30 mei 2010, 19:56
Allez, allez ...

Je moet je verwachtingen niet te hoog stellen.
Ik bijvoorbeeld, zou gewoon willen dat de mijne zich later gelukkig voelen...

Ik hoop het voor hen. En ook voor de mijne.

t ignition
30 mei 2010, 19:56
Dus jij zegt eigenlijk dat het VB geen haar beter is dan de radicale tak van de Islam. Zo erg zou ik het VB toch ook niet omschrijven hoor, maar als jij dat denkt ...

Och manneke, iedereen weet toch waar het over gaat, ik word misselijk van die "dit is racistisch" en "dat is racistisch" gastjes... Trouwens ik heb nergens het VB vergeleken met de radicale tak van de Islam.

t ignition
30 mei 2010, 19:58
Dus als Maingain de Vlamingen vergelijkt met Duitse bezetters dan moeten we dat slikken omdat je zo iets van hem kan verwachten?
Je argument houdt geen steek.
En die one-liner wel beledigend.

Ik zou der is mee lachen ja en verklaar jij de belediging in die one-liner dan maar eens.

Another Jack
30 mei 2010, 19:59
Ik hoop het voor hen. En ook voor de mijne.

U bent eigenlijk best een beminnelijk man, wist u dat?

Vlaanderen Boven
30 mei 2010, 20:03
U bent eigenlijk best een beminnelijk man, wist u dat?

:hug:

k9
30 mei 2010, 20:03
Och manneke, iedereen weet toch waar het over gaat, ik word misselijk van die "dit is racistisch" en "dat is racistisch" gastjes... Trouwens ik heb nergens het VB vergeleken met de radicale tak van de Islam.

Tuurlijk islamieten die letterlijk de koran nemen zijn redelijk extremistisch hoor zelfs in de islam.

Sorry hoor als jij vind dat een uitspraak die stelt dat alle "mohameds" (buiten 1) zwre criminele feiten plegen niet racistisch vind ...

plakker
30 mei 2010, 20:05
Ik vond deze oneliner even terecht als de vorige

t ignition
30 mei 2010, 20:06
Tuurlijk islamieten die letterlijk de koran nemen zijn redelijk extremistisch hoor zelfs in de islam.

Sorry hoor als jij vind dat een uitspraak die stelt dat alle "mohameds" (buiten 1) zwre criminele feiten plegen niet racistisch vind ...

Heb ik niet gezegd.

Antoon
30 mei 2010, 20:11
Deze oneliner is in lijn met zijn stijl die we ondertussen kennen.

Maar ze zouden wel moeten vernieuwen, want dit is een mayonnaise die blijkbaar niet meer pakt.

Zwartengeel
30 mei 2010, 20:15
Filip de Winter...

Doet mij denken aan Louiske Tobback in zijn laatste jaren nationale politiek.

Een vleesgeworden karikatuur die nergens meer au sérieux wordt genomen.

(Behalve door hun bejaarde aan sclerose lijdende achterban)

Vindt Ivan Devadder FDW dan ook één van de keien van de Wetstraat? :-)

Another Jack
30 mei 2010, 20:28
Vindt Ivan Devadder FDW dan ook één van de keien van de Wetstraat? :-)

Dat moet je hem vragen.
Ik vind Louis wel veel grappiger.
Bij Dewinter hebben de slogans de subtiliteit van een curryworst-special en de voorspelbaarheid van cd&v verkiezingsuitslagen in West-Vlaanderen.

suqar_7loe
30 mei 2010, 20:57
"Leven als Philip Dewinter in Vlaanderen"
Haha neen dank u. Stel je dat eens voor zeg...8O
Daar ben ik het niet mee eens, de moslimgemeenschap weet al dat ze dergelijke toestanden kunnen verwachten van het VB, en "Leven als Mohammed in Belgie" is weinig aanstootgevend, niet beledigend whatsoever.

Inderdaad als allochtone zijn we die zieke uitspraken van flipke al gewoon. Mn ma moest er zelfs hard mee lachen en dankzij flipke wordt mn pa door haar al een hele dag 'gepest'.

Eerlijk, soms is hij grappig 8-)

Garry
30 mei 2010, 21:54
Op het Verkiezingscongres van het VB te Antwerpen lanceerde Filip Dewinter na zijn "Waar is uw pensioen? In de pocket van Mohammed!" een nieuwe oneliner naar analogie met "Leven als God in Frankrijk", namelijk: "Leven als Mohammed in België"

Vind je dit racistisch of is het de nagel op zijn kop?

Graag uw mening over deze oneliner.Marijke, het is niet,"zoals god in Frankrijk, maar zoals Got in Frankrijk," Got van de Goten. En, ofwel is wat Filip zegt racistisch, maar dan is ook", leven zoals Got in Frankrijk", een racistische uitspraak natuurlijk. En aangezien iedereen deze wel eens gebruikt, zijn we dus met zijn allen RACISTEN.

http://www.heiligen-3s.nl/wb/Goten.php

ShoshannaKimberley
30 mei 2010, 22:03
Ik vind het gewoon verkeerd.

"als God in Frankrijk" impliceert een toestand van über-chillen.

Niet echt iets waarvoor Mo of Abdul gekend zijn.

:lol:

Ik vind het woord 'pocket' fout.

Fieseler
30 mei 2010, 22:28
[QUOTE=Firestone;4779657]Slechte oneliner:

Goede oneliner


- bevestigt de (slechte) reputatie van het VB

klopt: de reputatie van de dingen te noemen zoals ze zijn.
Ik weet het: de Vlamen zijn het niet meer gewoon om de dingen onttjeefd te horen benoemen door een rechtstreekse bron


- klopt feitelijk niet (al zullen velen op dit forum denken van wel)

klopt spijtig genoeg wel. Ook feitelijk.



- spreekt het buikgevoel aan, teert op vooroordelen

leve het buikgevoel...
vooroordelen? dat de statistieken kloppen? :lol:

- roept negatieve gevoelens op

zie hoger: De Vlamen zijn het inderdaad niet meer gewoon de hoogste staatsschuld, laagste uitkeringen en hoogste werkloosheidscijfers op een onttjeefde wijze voorgeschoteld te krijgen.
Wordt wakker: in Vlaanderen wonen 16% mensen onder de armoedegrens. Hoevele honderdduizenden leven daar net boven.

Maar oeps...laat ons deze feiten gewoon cordoneren wegens "negative vibes"....


- zal goed overkomen bij een deel van de achterban, maar slecht bij de rest van de bevolking

sorry..but we don't give a fucking shit because it is the fucking truth.

Laat ons afspreken dat de postjespartijen er alles aan doen om "goed over te komen"...zal FDW en het VB zich ondertusen met de feitelijkheden op het terrein bezighouden.


Even nog een opmerkingetje ivm de moslims. Mo verpersoonlijkt de meest discriminerende en mensonterende ideologie in de geschiedenis (samen met de nationaal en communistische socialisten).
Nog even ovr deze oneliner.
Ik persoonlijk zou eerder gaan voor: "Leven als Mo in Flanders"...dat bekt nog lekkerder.

driewerf
30 mei 2010, 22:48
Zouden de meeste Vlamingen niet denken dat het er niet een ietsepietske er over is, maar dat het toch in vele gevallen waar is ?

Net zoals indertijd met dat pensioen.

Net zoals trouwens ook de uitspraak dat sommigen intellektueel blijkbaar niet in staat zijn om een tweede taal te leren ... (maar die uitspraak was niet van de Winter)

Ze zijn niet een "ietsipietsike" erover.
zoals ik eerder schreef:
Beide uitspraken illustreren perfect dat het VB - en de burgerlijke partijen in het algemeen - alleen de dominantie van het kapitalisme kunnen handhaven door de arbeidersklasse te verdelen.
Terwijl de hedgefunds volledige staten naar de afgrond drijven, terwijl de topbeleggers miljarden binnenrijven door louter te speculeren, zet FDW de Belgische (of Vlaamse) arbeiders op tegen de migrantenarbeiders. De poen van uw pensioen zit in de zakken van Lippens, van de Beaulieu-familie etc.

Uitspraken zoals dezen dienen om de arbeidersklasse te verdelen, en onderling te laten vechten voor wat kruimels. We moeten achter het grote geld aangaan.

Proletariers alle landen, verenigt U!

driewerf
30 mei 2010, 22:49
Alleszins, waar is het geld dan van de pensioenen?

In de zakken van Lehman Brothers. Of van BNP Paris bas Fortis. Of van Goldman Sachs.

driewerf
30 mei 2010, 22:50
De volgende slogan wordt: "Alle Turken terug naar Marokko!"

Of "Alle Vlamen terug over de Rijn?":twisted:

Moskou Vlaams!

t ignition
30 mei 2010, 22:53
[QUOTE] Even nog een opmerkingetje ivm de moslims. Mo verpersoonlijkt de meest discriminerende en mensonterende ideologie in de geschiedenis (samen met de nationaal en communistische socialisten).
Nog even ovr deze oneliner.
Ik persoonlijk zou eerder gaan voor: "Leven als Mo in Flanders"...dat bekt nog lekkerder.

Alleen wanneer verkeerd begrepen, al moet ik toegeven dat het gemakkelijker is om hierin fout te lopen dan bijvoorbeeld bij het lezen van het sprookjesboek : de Bijbel.
Niet met respectloze bedoelingen in beide gevallen.

ministe van agitatie
30 mei 2010, 22:56
Zouden de meeste Vlamingen niet denken dat het er niet een ietsepietske er over is, maar dat het toch in vele gevallen waar is ?

Net zoals indertijd met dat pensioen.

Ons pensioen zit niet in de pocket van Mohammed, zenne. Dat is opgesoupeerd om de banken te redden. En om dat gat in de begroting te dichten gaan we nu de werklozen aanpakken, de senioren wat langer laten werken en de werkloosheid vergroten door zoveel mogelijk ambtenaren te ontslagen.

Goe bezig ...

toccata
30 mei 2010, 22:57
Hoe gepikeerder de links-liberalen reageren op een slogan van Dewinter, hoe beter hij is. Deze lijkt dus redelijk geslaagd te zijn.

Je standaarden dalen

prins karel
30 mei 2010, 23:44
Hoe gepikeerder de links-liberalen reageren op een slogan van Dewinter, hoe beter hij is. Deze lijkt dus redelijk geslaagd te zijn.

2

bgf324
30 mei 2010, 23:48
Misschien kunnen ze de volgende keer 'alle makakken buiten' gebruiken. Ligt wat in dezelfde lijn als de mohammed-slogan.

filosoof
30 mei 2010, 23:53
In de zakken van Lehman Brothers. Of van BNP Paris bas Fortis. Of van Goldman Sachs.Of in de zakken van degenen die ons absoluut Starfighters, Leopardtanks en F16's, Agustas etc. moesten verkopen om ons tegen de goddeloze communisten te beschermen.
Dezelfden dus die Griekenland pluimden tot het ongeveer failliet ging.
Of in de zakken van degenen die het reconversiegeld voor de K.S. "kwijtspeelden". Of in de zakken van degenen die met het reconversiegeld voor de scheepsbouw CMB overkochten.

Nierika
30 mei 2010, 23:55
Beide uitspraken illustreren perfect dat het VB - en de burgerlijke partijen in het algemeen - alleen de dominantie van het kapitalisme kunnen handhaven door de arbeidersklasse te verdelen.
Terwijl de hedgefunds volledige staten naar de afgrond drijven, terwijl de topbeleggers miljarden binnenrijven door louter te speculeren, zet FDW de Belgische (of Vlaamse) arbeiders op tegen de migrantenarbeiders. De poen van uw pensioen zit in de zakken van Lippens, van de Beaulieu-familie etc.

Uitspraken zoals dezen dienen om de arbeidersklasse te verdelen, en onderling te laten vechten voor wat kruimels. We moeten achter het grote geld aangaan.

Proletariers alle landen, verenigt U!2

filosoof
31 mei 2010, 00:00
Misschien kunnen ze de volgende keer 'alle makakken buiten' gebruiken. Ligt wat in dezelfde lijn als de mohammed-slogan.En 't is tenminste een slogan die hun doelgroep gemakkelijk verstaat.

born2bewild
31 mei 2010, 04:54
Of in de zakken van degenen die ons absoluut ,,, Agustas etc. moesten verkopen om ons tegen de goddeloze communisten te beschermen.
Dezelfden dus die Griekenland pluimden tot het ongeveer failliet ging.

socialistische regeringen?

Hot Marijke
31 mei 2010, 06:13
De poen van uw pensioen zit in de zakken van Lippens, etc.

Hela! Geen slecht woord van mijn burgemeester en zijn broertje hé! Lippens heeft trouwens geen poen in zijn zakken, enkel zijn VISA-kaart.

Proletariers alle landen, verenigt U!

Ik hoop echt voor jou dat je deze tot-op-den-draad-versleten middeleeuwse spreuk niet serieus meent. Indien wel, ga dan naar professor Barabas en stap in zijn tijdmachine voor een reisje naar jouw toffe (?) Rode Kameraden van weleer.

Hot Marijke
31 mei 2010, 06:23
En 't is tenminste een slogan die hun doelgroep gemakkelijk verstaat.

Filip volgt gewoon de raad van de Absolute Meesterredenaar: Joseph Goebbels. Gebruik in je propaganda korte slogans die de allerdomsten onder het volk kunnen verstaan: elke stem is immers een stem.

Nog een goeie raad: organiseer toespraken, bijeenkomsten en congressen zo laat mogelijk op de dag. Zeker nooit 's morgens, best niet in de namiddag, liefst laat op de avond. Om de simpele reden dat hoe meer iemand moe is, hoe minder kritisch hij wordt en meer vatbaar voor propaganda.

Tenslotte de ultieme hint van Joseph: "Lieg en herhaal je leugens zolang tot het volk ze gelooft." Het is duidelijk dat de traditionele partijen dit al jaaaren toepassen, met succes!

driewerf
31 mei 2010, 06:30
Proletariers alle landen, verenigt U!


Ik hoop echt voor jou dat je deze tot-op-den-draad-versleten middeleeuwse spreuk niet serieus meent. Indien wel, ga dan naar professor Barabas en stap in zijn tijdmachine voor een reisje naar jouw toffe (?) Rode Kameraden van weleer.

Die zin is de laatste uitsmijter van het Communistisch Manifest, dat geschreven werd eind 1847- begin 1848. De Middeleeuwen waren tegen dan al een beetje gedaan. Tussen de ME en de 19de eeuw heb je zo een beetje renaissance gehad, een industriële revolutie, de Franse Revolutie etc. Allé, wat beter opletten tijdens de lessen geschiedenis, in 't vervolg.

Hot Marijke
31 mei 2010, 06:51
Die zin is de laatste uitsmijter van het Communistisch Manifest, dat geschreven werd eind 1847- begin 1848. De Middeleeuwen waren tegen dan al een beetje gedaan. Tussen de ME en de 19de eeuw heb je zo een beetje renaissance gehad, een industriële revolutie, de Franse Revolutie etc. Allé, wat beter opletten tijdens de lessen geschiedenis, in 't vervolg.

"Middeleeuws" is niet letterlijk bedoeld, een goede verstaander als jij zou dat moeten verstaan. Het gaat er mij om dat die spreuk in deze tijden belachelijk achterhaald klinkt. Bovendien is ondertussen al lang gebleken dat het klinkklare onzin is. Kapitalisten kunnen zich verenigen (in Multinationals) proletariërs kunnen dat niet. Ze mogen blij zijn als ze een jobke hebben en hun Meesters mogen dienen.

giserke
31 mei 2010, 08:15
Marijke begint precies politieke ambities te krijgen :-)

Hot Marijke
31 mei 2010, 08:17
Marijke begint precies politieke ambities te krijgen :-)

Nog niet. Ik heb tot nu toe alle politieke aanbiedingen geweigerd. Maar wie weet, in the future.

De schoofzak
31 mei 2010, 08:18
Ons pensioen zit niet in de pocket van Mohammed, zenne. Dat is opgesoupeerd om de banken te redden. En om dat gat in de begroting te dichten gaan we nu de werklozen aanpakken, de senioren wat langer laten werken en de werkloosheid vergroten door zoveel mogelijk ambtenaren te ontslagen.

Goe bezig ...

Ons pensioen zit wel degelijk voor een flink deel in de zakken van Mohammed. Ook voor een flink deel in de zakken van de generasie-werklozen in Walenland. En in de bouwwerven van het Knellend Vlak van Ronquière enz. enz.

Overigens ben ik wel kontent dat mijn spaarsentjes op de bank nog kunnen dienen ...
en dat de banken hetgeen ze leenden van de staat, terug kunnen betalen, met een flinke intrest (we verdienen zelfs mooi aan het geld dat aan Griekenland geleend wordt ...)
(ik ben wel teleurgesteld dat niet minstens 10 man per B. bank in moeilijkheden niet in den bak zit voor zeker 5 jaren)


Met zever moet ge bij mij niet afkomen.

Als ik hoor dat illegalen in hotels moeten ondergebracht worden; dat hun materiële hulp wellicht weer uitgekeerd zal worden in geld ipv indirekte hulp ... dan weet ik het wel.

Steben
31 mei 2010, 08:23
Och manneke, iedereen weet toch waar het over gaat

Denk je dat echt?
Ooit al eens in een stembureau gezeten? :lol:

Doet mij denken aan socialisme waar iedereen ook van weet dat het is wat goed is voor de mensen.


ik word misselijk van die "dit is racistisch" en "dat is racistisch" gastjes...

Heel simpel : doe het eens anders
VB verliest zichzelf.
To change in order to preserve is zo frappant afwezig in het VB dat het nog niet eens het woord conservatisme mag uitspreken.

Another Jack
31 mei 2010, 08:34
Nog niet. Ik heb tot nu toe alle politieke aanbiedingen geweigerd. Maar wie weet, in the future.

Lijkt me eigenlijk leuker de mensen te naaien dan constant genaaid te worden.

Hot Marijke
31 mei 2010, 08:37
Lijkt me eigenlijk leuker de mensen te naaien dan constant genaaid te worden.

Toch niet: ik heb het zelf in de hand en meestal loopt het niet uit de hand.

Steben
31 mei 2010, 08:39
Toch niet: ik heb het zelf in de hand en meestal loopt het niet uit de hand.

meestal niet?
8O

Hot Marijke
31 mei 2010, 08:41
meestal niet?
8O

Dit forum is niet de geschikte plaats om in détails te treden.

Zwartengeel
31 mei 2010, 08:42
Marijke begint precies politieke ambities te krijgen :-)

't Is misschien crisis in de sector en heeft ze voor het moment tijd om zich met de politiek bezig de houden... :-)

Steben
31 mei 2010, 08:44
Dit forum is niet de geschikte plaats om in détails te treden.

true enough
Ik wil ook geen details hoor. Alleen, "meestal" ... Is dat dan wat ze noemen sterk zijn?

Hot Marijke
31 mei 2010, 08:50
true enough
Ik wil ook geen details hoor. Alleen, "meestal" ... Is dat dan wat ze noemen sterk zijn?

Niemand is "sterk", het is een masker om je zwakheid te verbergen.

Herr Oberst
31 mei 2010, 09:31
Je standaarden dalen

U hoeft het daarom niet eens te zijn met de uitspraak van Dewinter, maar het is nu eenmaal een feit dat het VB het moet hebben van 'straffe' slogans die aanslaan om in de aandacht te komen. De analyse is al vaak gemaakt: als men enkel met technische kennis en genuanceerde uitspraken naar buiten komt, wordt men praktisch doodgezwegen (zie bv. het O2-colloquium). Enkel door te provoceren, te polariseren en hevige reacties op te wekken kunnen de VB-standpunten in de aandacht gebracht worden; dit is altijd zo geweest.

Steben
31 mei 2010, 09:34
Niemand is "sterk", het is een masker om je zwakheid te verbergen.

Sterke uitspraken bestaan blijkbaar wel. :-D
Ik hoor je veel liever zo dan al dat VB gezwets, dat dan ook maar zwakheid verbergen is (en zeker die minister van veiligheid...).

Renesse
31 mei 2010, 09:44
Beide uitspraken illustreren perfect dat het VB - en de burgerlijke partijen in het algemeen - alleen de dominantie van het kapitalisme kunnen handhaven door de arbeidersklasse te verdelen.
Terwijl de hedgefunds volledige staten naar de afgrond drijven, terwijl de topbeleggers miljarden binnenrijven door louter te speculeren, zet FDW de Belgische (of Vlaamse) arbeiders op tegen de migrantenarbeiders. De poen van uw pensioen zit in de zakken van Lippens, van de Beaulieu-familie etc.

Uitspraken zoals dezen dienen om de arbeidersklasse te verdelen, en onderling te laten vechten voor wat kruimels. We moeten achter het grote geld aangaan.

Proletariers alle landen, verenigt U!

En ik die dacht dat die Lippensklasse samenspande met de sociaal zwakkere klasses om de factuur te presenteren aan de middenklasse.

fernand
31 mei 2010, 09:48
De waarheid kwetst. daarom wordt er steeds op de boodschapper geschoten!

k9
31 mei 2010, 10:04
U hoeft het daarom niet eens te zijn met de uitspraak van Dewinter, maar het is nu eenmaal een feit dat het VB het moet hebben van 'straffe' slogans die aanslaan om in de aandacht te komen. De analyse is al vaak gemaakt: als men enkel met technische kennis en genuanceerde uitspraken naar buiten komt, wordt men praktisch doodgezwegen (zie bv. het O2-colloquium). Enkel door te provoceren, te polariseren en hevige reacties op te wekken kunnen de VB-standpunten in de aandacht gebracht worden; dit is altijd zo geweest.

Echter is de analyse en de slogan dus verkeerd. Dit is een platte demagogische uitspraak gebaseerd op vooroordelen van mensen dat noch iets voorsteld ter verbetering van vlaanderen noch de problemen aanpakt.

Herr Oberst
31 mei 2010, 10:07
Echter is de analyse en de slogan dus verkeerd.

Leg uit?

abou Anis
31 mei 2010, 10:23
Op het Verkiezingscongres van het VB te Antwerpen lanceerde Filip Dewinter na zijn "Waar is uw pensioen? In de pocket van Mohammed!" een nieuwe oneliner naar analogie met "Leven als God in Frankrijk", namelijk: "Leven als Mohammed in België"

Vind je dit racistisch of is het de nagel op zijn kop?

Graag uw mening over deze oneliner.

Ik vind het goed dat Dewinter zo'n uitspraken blijft doen. Het maakt het des te gemakkelijker om mensen erop te wijzen dat het VB nog steeds de bende racisten en fascisten is die Dillen op het oog had in 1978.

Fieseler
31 mei 2010, 10:33
Ik vind het goed dat Dewinter zo'n uitspraken blijft doen. Het maakt het des te gemakkelijker om mensen erop te wijzen dat het VB nog steeds de bende racisten en fascisten is die Dillen op het oog had in 1978.

Volledig akkoord...in dezelfde moeite wordt dan ook duidelijk hoe vakkundig de pocolinkies de begrippen "racisme" en "fascisme" hebben gebanaliseerd.

Fieseler
31 mei 2010, 10:39
Ons pensioen zit wel degelijk voor een flink deel in de zakken van Mohammed. Ook voor een flink deel in de zakken van de generasie-werklozen in Walenland. En in de bouwwerven van het Knellend Vlak van Ronquière enz. enz.

Overigens ben ik wel kontent dat mijn spaarsentjes op de bank nog kunnen dienen ...
en dat de banken hetgeen ze leenden van de staat, terug kunnen betalen, met een flinke intrest (we verdienen zelfs mooi aan het geld dat aan Griekenland geleend wordt ...)
(ik ben wel teleurgesteld dat niet minstens 10 man per B. bank in moeilijkheden niet in den bak zit voor zeker 5 jaren)


Met zever moet ge bij mij niet afkomen.

Als ik hoor dat illegalen in hotels moeten ondergebracht worden; dat hun materiële hulp wellicht weer uitgekeerd zal worden in geld ipv indirekte hulp ... dan weet ik het wel.


Dikke dikke 2

Laat dit nu net de uitleg zijn van de slogan van FDW, een uitleg die hij niet mag doen wegens cordons en andere mediatieke ondemocratigheden*

*
Hihi: "ondemocratigheden"

k9
31 mei 2010, 10:46
Leg uit?
Leven als god in frankrijk is een referentie naar een vakantie/luilekker leven daar zonder zorgen.

Feit is en blijft dat het overgrote deel van migranten/allochtonen niet enkel tot de lagere sociale klasse behoren . Daar bij werken meer dan genoeg migranten voor hun brood.

Fieseler
31 mei 2010, 10:47
Leven als god in frankrijk is een referentie naar een vakantie/luilekker leven daar zonder zorgen.

Feit is en blijft dat het overgrote deel van migranten/allochtonen niet enkel tot de lagere sociale klasse behoren . Daar bij werken meer dan genoeg migranten voor hun brood.

fout.

k9
31 mei 2010, 10:56
fout.

Altijd leuk die goed uitgelegde en uitgewerkte tegenargumenten.

Wel wat is er dan fout?

Torkilson
31 mei 2010, 11:52
Leven als een God in Frankrijk drukt eerder een hemels leven uit, het heeft op zich weinig te maken met profiteren in de negatieve zin van het woord.
Met het tweede deel van uw post kan ik mij echter wel eens verklaren.

Herr Oberst
31 mei 2010, 11:59
Leven als god in frankrijk is een referentie naar een vakantie/luilekker leven daar zonder zorgen.

Feit is en blijft dat het overgrote deel van migranten/allochtonen niet enkel tot de lagere sociale klasse behoren . Daar bij werken meer dan genoeg migranten voor hun brood.

Enkele voorbeelden:

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/belgie-financieel-paradijs-voor-asielzoekers.aspx?cmt=all
http://www.vlaamsbelang.org/0/5004/
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/allochtone-werkloosheid-2-5-keer-zo-groot-als-autochtone.aspx
http://www.vlaamsbelang.org/0/5985/

Het Vlaams Belang kan deze zaken cijfermatig en technisch proberen uit te leggen aan de bevolking (zoals ze al vaak hebben gedaan) maar dan is er zo goed als geen aandacht voor in de media. Enkel door middel van 'straffe' uitspraken is er terug aandacht voor het multicultureel fiasco en wordt er terug over de problematiek gepraat. Soms moet men choqueren om een debat op gang te brengen.

Torkilson
31 mei 2010, 12:09
De discussie of het nu migranten zijn die profiteren of niet is irrelevant. Men moet profiteurs aanpakken, niet "de migranten". Dit laat ruimte voor een individuele aanpak en lost de problemen bijgevolg beter op.

Ik geef een voorbeeld in een iets minder geladen context:

Veel chauffeurs in sportwagens zijn een gevaar voor anderen op de weg, ze maken van de weg een racebaan en lappen de wegcode aan hun laars. Moeten we daarom sportwagens bannen? Of misschien moeten we iedereen die in een sportwagen rijdt zijn rijbewijs afpakken? Nee, we moeten ervoor zorgen dat diegenen die een gevaar zijn op de weg worden aangepakt. Liefst door middel van een hoge pakkans en een gedegen straf, die hen de lust beneemt anderen in gevaar te brengen.

PS: Ik heb echt niets tegen mensen die in sportwagens rijden. ;-)

De schoofzak
31 mei 2010, 12:22
De discussie of het nu migranten zijn die profiteren of niet is irrelevant. Men moet profiteurs aanpakken, niet "de migranten". Dit laat ruimte voor een individuele aanpak en lost de problemen bijgevolg beter op.
...


Akkoord.
Maar deel van het aanpakken van de profiteurs, is het sisteem zo maken dat het niet zo uitnodigend is, of zo gemakkelijk, om profiteur te worden.

Op individueel vlak kan ik niet zoveel hebben tegen een dame uit een ontwikkelingsland die een schijnhuwelijk aangaat uit ekonomische motieven.
Ze begaat (hopelijk is de wetgeving toch zo) een overtreding en ze mag/moet ervoor gestraft worden natuurlijk; maar ik vind ze niet zo krimineel als iemand die een gewelddadig misdrijf pleegt.
Echte prevensie zal er echter voor moeten zorgen dat het niet zo gemakkelijk is om zoveel voordelen te halen uit een schijnhuwelijk; de pakkans moet hoger ... de medeplichtigen (de huwelijkspartner, de organizatoren ...) moeten finansieel heel zwaar aangepakt worden.
Uitwijzing is uitwijzing. enz.

(in jouw mooie voorbeeld: de staat moet er voor zorgen dat sportwagens wel degelijk uitgerust moeten zijn met fatsoenlijke remmen, degelijke passieve veiligheden ten voordele van onverhoopt aangereden voetgangers of fietsers enz. ...)

AsGardSGO
31 mei 2010, 12:23
De waarheid kwetst. daarom wordt er steeds op de boodschapper geschoten!

Een universele waarheid alvast. prachtig

Torkilson
31 mei 2010, 12:27
Akkoord.
(in jouw mooie voorbeeld: de staat moet er voor zorgen dat sportwagens wel degelijk uitgerust moeten zijn met fatsoenlijke remmen, degelijke passieve veiligheden ten voordele van onverhoopt aangereden voetgangers of fietsers enz. ...)

...en een hoge pakkans. Schijnhuwelijken moeten worden aangepakt, dus moet er gedegen controle op worden uitgeoefend.

Spreken over "de migranten" past niet in dat plaatje. Dat is gewoon plat populisme om toch iemand (in dit geval een hele groep mensen) verantwoordelijk te kunnen stellen. Ge haalt er veel stemmen mee, maar ge zult er geen problemen mee oplossen. Het lijkt mij dan ook beter om excessen aan te pakken en met gematigde groeperingen "bondgenootschappen" te sluiten.

an1958
31 mei 2010, 12:29
Beide uitspraken illustreren perfect dat het VB - en de burgerlijke partijen in het algemeen - alleen de dominantie van het kapitalisme kunnen handhaven door de arbeidersklasse te verdelen.
Terwijl de hedgefunds volledige staten naar de afgrond drijven, terwijl de topbeleggers miljarden binnenrijven door louter te speculeren, zet FDW de Belgische (of Vlaamse) arbeiders op tegen de migrantenarbeiders. De poen van uw pensioen zit in de zakken van Lippens, van de Beaulieu-familie etc.

Uitspraken zoals dezen dienen om de arbeidersklasse te verdelen, en onderling te laten vechten voor wat kruimels. We moeten achter het grote geld aangaan.

Proletariers alle landen, verenigt U!





Inderdaad,de gastarbeiders zijn niet naar hier gekomen,omdat het Marrokanen of Turken zijn,maar in de eerste plaats"ARBEIDER",en om den brode zijn vertrokken uit eigen land.Niemand doet dat voor zijn plezier...
Verdeel en Heers mag hier niet de bovenhand krijgen,maar wel de ARBEIDERSSOLIDARITEIT...

Henri1
31 mei 2010, 12:30
Inderdaad,de gastarbeiders zijn niet naar hier gekomen,omdat het Marrokanen of Turken zijn,maar in de eerste plaats"ARBEIDER",en om den brode zijn vertrokken uit eigen land.Niemand doet dat voor zijn plezier...
Verdeel en Heers mag hier niet de bovenhand krijgen,maar wel de ARBEIDERSSOLIDARITEIT...

U heeft gelijk, maar het zal U hier niet in dank afgenomen worden......

Xenophon
31 mei 2010, 12:35
U heeft gelijk, maar het zal U hier niet in dank afgenomen worden......

Heel geloofwaardig, Henri1 op de bres voor...

De ARBEIDERSSOLIDARITEIT!

nihao
31 mei 2010, 12:38
"Leven als Mohamed in Belgiê" is een goede uitdrukking om totale aliënatie uit te drukken, gekoppeld aan de onmogelijkheid om tot een beetje authenticiteit te komen.
Stel je voor, om in het schijnland waar je geboren bent als vreemdeling te worden beschouwd...

Het is een lot harder dan de hel.
Was dit zowat waar FDW het over heeft ?

De schoofzak
31 mei 2010, 13:01
Inderdaad,de gastarbeiders zijn niet naar hier gekomen,omdat het Marrokanen of Turken zijn,maar in de eerste plaats"ARBEIDER",en om den brode zijn vertrokken uit eigen land.Niemand doet dat voor zijn plezier...
Verdeel en Heers mag hier niet de bovenhand krijgen,maar wel de ARBEIDERSSOLIDARITEIT...

Ik wil op gelijke voet solidair zijn met enerzijds die arbeider die uit Kongo naar hier gevlucht is, als anderzijds met die 1.000.000 arbeiders die nog in Kongo zitten en zelfs niet tot hier geraken.

Dus, breiden we het recht op werkloosheidsuitkeringen en leeflonen uit over gans de wereld.

Fieseler
31 mei 2010, 13:54
Ik wil op gelijke voet solidair zijn met enerzijds die arbeider die uit Kongo naar hier gevlucht is, als anderzijds met die 1.000.000 arbeiders die nog in Kongo zitten en zelfs niet tot hier geraken.

Dus, breiden we het recht op werkloosheidsuitkeringen en leeflonen uit over gans de wereld.

Schoof, ge gaat toch serieus moeten oppassen dat ze u niet in een cordon stoppen hoor want de NVA in het algemeen en gij in het bijzonder begint hier op dit forum nogal regelmatig dezelfde waarheden als een koe te verkondigen als het Vb altijd heeft gedaan....en ge weet waar dat met het Vb is geeindigd hé...

Desalnietemin: als ge er in vliegt zal ik u van harte welkom heten....

Another Jack
31 mei 2010, 14:03
Schoof, ge gaat toch serieus moeten oppassen dat ze u niet in een cordon stoppen hoor want de NVA in het algemeen en gij in het bijzonder begint hier op dit forum nogal regelmatig dezelfde waarheden als een koe te verkondigen als het Vb altijd heeft gedaan....en ge weet waar dat met het Vb is geeindigd hé...

Desalnietemin: als ge er in vliegt zal ik u van harte welkom heten....

Als ge al zelf toegeeft dat het met uw partij "geëindigd" is ...

t ignition
31 mei 2010, 14:22
Denk je dat echt?
Ooit al eens in een stembureau gezeten? :lol:

Doet mij denken aan socialisme waar iedereen ook van weet dat het is wat goed is voor de mensen.



Heel simpel : doe het eens anders
VB verliest zichzelf.
To change in order to preserve is zo frappant afwezig in het VB dat het nog niet eens het woord conservatisme mag uitspreken.

Sorry, ik zie het niet, raadseltjes ? waarschijnlijk verkeerd verbonden.

k9
31 mei 2010, 15:46
Enkele voorbeelden:

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/belgie-financieel-paradijs-voor-asielzoekers.aspx?cmt=all
http://www.vlaamsbelang.org/0/5004/
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/allochtone-werkloosheid-2-5-keer-zo-groot-als-autochtone.aspx
http://www.vlaamsbelang.org/0/5985/

Het Vlaams Belang kan deze zaken cijfermatig en technisch proberen uit te leggen aan de bevolking (zoals ze al vaak hebben gedaan) maar dan is er zo goed als geen aandacht voor in de media. Enkel door middel van 'straffe' uitspraken is er terug aandacht voor het multicultureel fiasco en wordt er terug over de problematiek gepraat. Soms moet men choqueren om een debat op gang te brengen.

Ja werklozen en mensen die van het OCMW leven kan je echt de uitdrukking "leven als god in frankrijk" op gebruiken.

Je bewijst zelf net wat ik beweerde: dat het onzin is wat de winter zegt. Nogmaals de meeste allochtonen behoren tot de lagere sociale klasse, hebben moeite om rond te komen en wat jij daar postte bewijst dat perfect.

De schoofzak
31 mei 2010, 16:15
Schoof, ge gaat toch serieus moeten oppassen dat ze u niet in een cordon stoppen hoor want de NVA in het algemeen en gij in het bijzonder begint hier op dit forum nogal regelmatig dezelfde waarheden als een koe te verkondigen als het Vb altijd heeft gedaan....en ge weet waar dat met het Vb is geeindigd hé...

Desalnietemin: als ge er in vliegt zal ik u van harte welkom heten....

Ten eerste: wij 'beginnen' niet met waarheden te verkondigen, wij doen dat al altijd;

Ten tweede: op zo'n grof geschat 10 prosent van 'dezelfde verhalen' die de Blokkers vertellen, en die "wij" vertellen, zit een ferme verkeerde ruis.
Sta mij toe om die ruis absoluut niet te willen. Ik neem me alleszins de vrijheid om die ruis nooit ofte nooit te aanvaarden.


We zijn dus wel voor 90 prosent akkoord.




Voorts nog even herhalen,


diksit Luc Broes:
VB-NVA-LDD moeten samen meer stemmenhalen.
En de CD&V moet een pak slagen krijgen omdat ze tegen beter weten in steeds haar Vlaamse kiezers opoffert op het Belgisch altaar.

fernand
31 mei 2010, 17:34
Ten eerste: wij 'beginnen' niet met waarheden te verkondigen, wij doen dat al altijd;

Ten tweede: op zo'n grof geschat 10 prosent van 'dezelfde verhalen' die de Blokkers vertellen, en die "wij" vertellen, zit een ferme verkeerde ruis.
Sta mij toe om die ruis absoluut niet te willen. Ik neem me alleszins de vrijheid om die ruis nooit ofte nooit te aanvaarden.


We zijn dus wel voor 90 prosent akkoord.




Voorts nog even herhalen,


diksit Luc Broes:
VB-NVA-LDD moeten samen meer stemmenhalen.
En de CD&V moet een pak slagen krijgen omdat ze tegen beter weten in steeds haar Vlaamse kiezers opoffert op het Belgisch altaar.


ja, en als die drie vechtend over de strraaat bollen. dan lachen die met de rammeling nog steeds verder. rammeling of niet........ besturen zullen ze

Boduo
31 mei 2010, 20:46
Er mag toch ne keer gelachen worden zeker tijdens politieke redevoeringen, men kan natuurlijk altijd kritiek geven niewaar.

Vwala, dat vind ik ook.
Zoiets relativeert een en ander.

Garry
31 mei 2010, 21:36
Leven als god in frankrijk is een referentie naar een vakantie/luilekker leven daar zonder zorgen.

Feit is en blijft dat het overgrote deel van migranten/allochtonen niet enkel tot de lagere sociale klasse behoren . Daar bij werken meer dan genoeg migranten voor hun brood.Heeft niets te maken met vakantie. Heeft zelfs niets te zien met God. Gaat helemaal niet over God maar over Goot.

Het is niet,"zoals god in Frankrijk, maar zoals Goot in Frankrijk," Goot van de Goten. Als wat Filip zegt racistisch is, dan is ook", leven zoals Goot, verbasterd naar GOD in Frankrijk", een racistische uitspraak. Aangezien iedereen deze wel eens gebruikt, zijn we dus allemaal, ook die dat het hier niet graag horen, dikke RACISTEN.
http://www.heiligen-3s.nl/wb/Goten.php

cdekeule
31 mei 2010, 21:38
Op het Verkiezingscongres van het VB te Antwerpen lanceerde Filip Dewinter na zijn "Waar is uw pensioen? In de pocket van Mohammed!" een nieuwe oneliner naar analogie met "Leven als God in Frankrijk", namelijk: "Leven als Mohammed in België"

Vind je dit racistisch of is het de nagel op zijn kop?

Graag uw mening over deze oneliner.

VB schiet zichzelf in de voet met dergelijke oneliners, de partij is op sterven na dood, de nieuwe extreem rechtse partij is feitelijk NVA nu. Alleen, NVA is vele malen gevaarlijker dan Vlaams Belang.

Xenophon
31 mei 2010, 22:55
VB schiet zichzelf in de voet met dergelijke oneliners, de partij is op sterven na dood, de nieuwe extreem rechtse partij is feitelijk NVA nu. Alleen, NVA is vele malen gevaarlijker dan Vlaams Belang.

Dus, NVA in het cordon.

En het VB, eruit.

driewerf
31 mei 2010, 23:03
En ik die dacht dat die Lippensklasse samenspande met de sociaal zwakkere klasses om de factuur te presenteren aan de middenklasse.

Hu? Wat is dat, de middenklasse?

driewerf
31 mei 2010, 23:06
Echter is de analyse en de slogan dus verkeerd. Dit is een platte demagogische uitspraak gebaseerd op vooroordelen van mensen dat noch iets voorsteld ter verbetering van vlaanderen noch de problemen aanpakt.
Leg uit?
Beide uitspraken illustreren perfect dat het VB - en de burgerlijke partijen in het algemeen - alleen de dominantie van het kapitalisme kunnen handhaven door de arbeidersklasse te verdelen.
Terwijl de hedgefunds volledige staten naar de afgrond drijven, terwijl de topbeleggers miljarden binnenrijven door louter te speculeren, zet FDW de Belgische (of Vlaamse) arbeiders op tegen de migrantenarbeiders. De poen van uw pensioen zit in de zakken van Lippens, van de Beaulieu-familie etc.

Uitspraken zoals dezen dienen om de arbeidersklasse te verdelen, en onderling te laten vechten voor wat kruimels. We moeten achter het grote geld aangaan.

Proletariers alle landen, verenigt U!

driewerf
31 mei 2010, 23:11
Ik wil op gelijke voet solidair zijn met enerzijds die arbeider die uit Kongo naar hier gevlucht is, als anderzijds met die 1.000.000 arbeiders die nog in Kongo zitten en zelfs niet tot hier geraken.

Dus, breiden we het recht op werkloosheidsuitkeringen en leeflonen uit over gans de wereld.

Graag.
Met gelijke vakbondsrechten, gelijke loon- en arbeidsvoorwaarden, sociale zekerheid etc. Heel graag.
De kapitalisten zullen dat echter niet graag zien; zij teren op de ongelijkheid als chantagemiddel om de neerwaartse spiraal in te kunnen zetten. Tien jaar gelden chanteerden ze ons om looninleveringen te slikken door te dreigen met een delokalisatie naar het voormalige Oostblok. Nu chanteren ze ons met delokalisties naar China. De neerwaartse spiraal is ingezet, en ze zullen pas tevreden zijn als ze alle arbeiders een kommetje rijst per dag moeten uitbetalen.

Inno
1 juni 2010, 00:34
VB schiet zichzelf in de voet met dergelijke oneliners, de partij is op sterven na dood, de nieuwe extreem rechtse partij is feitelijk NVA nu. Alleen, NVA is vele malen gevaarlijker dan Vlaams Belang.

nva extreem rechts? centrum rechts ja. Ethisch zijn ze links. Een groot verschil met het Belang.

grhluna
1 juni 2010, 07:26
Leven als Mohammed in België
ik dacht dat juist onze Filip zichzelf als de nieuwe profeet ziet?

De schoofzak
1 juni 2010, 09:41
ja, en als die drie vechtend over de strraaat bollen. dan lachen die met de rammeling nog steeds verder. rammeling of niet........ besturen zullen ze

Ik vecht helemaal niet.

Ik maak enkel gebruik van mijn recht en mijn politieke vrijheid om hetgeen ik hoger vermeldde als 'ruis' niet te aanvaarden.
Van die keuze die ik maak, draag ik de politieke konsekwensie.

Vergelijk: ik doe geen zaken met kriminelen. Dat kost mij winst, maar ik ben een flamingant van de oude stempel: arm maar proper; liever arm blijven dan smerig te gaan doen.


De enige samenwerking met het Belang, die ik van de nva zal verdragen, is een toevallige gelijkopende stemming in een punktueel kommunotair dossier (of zoiets ongeveer ...).
Verdere samenwerking met het Belang dan hetgeen hier geschetst, betekent dat de NVA mijn ene kleine luttele stem zal verliezen.
Spijtig voor de 90 prosent eerlijke Belangers, en spijtig voor de 90 prosent eerbare delen van het geheel "programma-en-aksies" van het Belang.
Heel spijtig.




Voorts nog even herhalen,


diksit Luc Broes:
VB-NVA-LDD moeten samen meer stemmenhalen.
En de CD&V moet een pak slagen krijgen omdat ze tegen beter weten in steeds haar Vlaamse kiezers opoffert op het Belgisch altaar.

Steben
1 juni 2010, 09:53
Dus, NVA in het cordon.

En het VB, eruit.

Bartje in de plaats van francis, want anders is die gordel veel te spannend.

fernand
1 juni 2010, 11:19
Ik vecht helemaal niet.

Ik maak enkel gebruik van mijn recht en mijn politieke vrijheid om hetgeen ik hoger vermeldde als 'ruis' niet te aanvaarden.
Van die keuze die ik maak, draag ik de politieke konsekwensie.

Vergelijk: ik doe geen zaken met kriminelen. Dat kost mij winst, maar ik ben een flamingant van de oude stempel: arm maar proper; liever arm blijven dan smerig te gaan doen.


De enige samenwerking met het Belang, die ik van de nva zal verdragen, is een toevallige gelijkopende stemming in een punktueel kommunotair dossier (of zoiets ongeveer ...).
Verdere samenwerking met het Belang dan hetgeen hier geschetst, betekent dat de NVA mijn ene kleine luttele stem zal verliezen.
Spijtig voor de 90 prosent eerlijke Belangers, en spijtig voor de 90 prosent eerbare delen van het geheel "programma-en-aksies" van het Belang.
Heel spijtig.




Voorts nog even herhalen,


diksit Luc Broes:
VB-NVA-LDD moeten samen meer stemmenhalen.
En de CD&V moet een pak slagen krijgen omdat ze tegen beter weten in steeds haar Vlaamse kiezers opoffert op het Belgisch altaar.

als men al vecht over de manier, om hetzelfde streefdoel te behalen. dan zijn we maar een onnozel bende kleine kinderen. het doel behalen, en dan kan men eens ruzie maken over besturen. mensen zoals u die gelijk zeggen, dat ge niet met het vl. belang wil samenwerken. dat zijn de echte mollen van de Vlaamse beweging. eerst vlaanderen onafhankelijk. en dan kijken hoe men het beste vlaanderen bestuurd. al het andere is geleuter van van oude wijven.

KVE
1 juni 2010, 11:45
Beide uitspraken illustreren perfect dat het VB - en de burgerlijke partijen in het algemeen - alleen de dominantie van het kapitalisme kunnen handhaven door de arbeidersklasse te verdelen.
Terwijl de hedgefunds volledige staten naar de afgrond drijven, terwijl de topbeleggers miljarden binnenrijven door louter te speculeren, zet FDW de Belgische (of Vlaamse) arbeiders op tegen de migrantenarbeiders. De poen van uw pensioen zit in de zakken van Lippens, van de Beaulieu-familie etc.

Uitspraken zoals dezen dienen om de arbeidersklasse te verdelen, en onderling te laten vechten voor wat kruimels. We moeten achter het grote geld aangaan.

Proletariers alle landen, verenigt U!

Al eens bekeken hoeveel 'klein' geld vreemdelingen jaarlijks naar hun land(en) van herkomst sturen?

De schoofzak
1 juni 2010, 11:47
als men al vecht over de manier, om hetzelfde streefdoel te behalen. dan zijn we maar een onnozel bende kleine kinderen. het doel behalen, en dan kan men eens ruzie maken over besturen. mensen zoals u die gelijk zeggen, dat ge niet met het vl. belang wil samenwerken. dat zijn de echte mollen van de Vlaamse beweging. eerst vlaanderen onafhankelijk. en dan kijken hoe men het beste vlaanderen bestuurd. al het andere is geleuter van van oude wijven.
Den ene sos wil zijn sosiale doel bereiken via harde stakingen en alleen maar harde stakingen;
den andere sos wil zijn sosiale doel bereiken via onderhandelingen, redelijkheid, alleen maar staken als ultiem wapen ... bla bla ..
Dit wil nog niet zeggen dat beiden ruzie maken;
ze zijn beiden sos, hun werkmetodes verschillen en als de ene wat teveel ekstreem is voor de andere, dan staan ze wat verder uit mekaar.

Idem voor de baronblauwen, de fundis en realo-groenen.

Ik heb mijn punt duidelijk trachten te maken, dat is alles.
Ge moogt, als mede-flamingant, mij verwijten, me afmaken (politiek), me begrijpen ... ge doet ermee wat ge wilt. Net zoals het Blok doet wat het wilt met hun gore kantjes.

KVE
1 juni 2010, 11:48
Ik ben het er niet mee eens. Klinkt niet zo goed. Moeilijk te hanteren. Ik denk niet dat die veel navolging gaat krijgen. Hij zegt belangrijker dingen dan dat, maar DAT wordt er natuurlijk weer uitgepikt :(

En dan maar vragen waarom het NVA niet wil samenwerken :(

Omdat die partij bevreesd is hetzelfde lot te moeten ondergaan als het VB. Nl. het cordon-sanitaire.

KVE
1 juni 2010, 11:54
Ja elke partij die nooit niks van haar programma verwezenlijkt is "succesvol" of bedoel je meest postjes zonder ooit iets gedaan te hebben?



Ach man, dan ga je er ervanuit dat elke mohamed gemigreerd is, ik weet niet of je de realiteit beseft dat de meeste hier geboren en getogen zijn?



Ja ratio sucks. :roll:


Gezien je de winter gelijk geeft ...

Euhm excuseer. Het boerkaverbod is er o.a. gekomen door het VB. Een aantal zaken uit het 70-puntenplan heeft men overgenomen.

Nog te zwijgen over een aantal andere punten die worden overgenomen door andere partijen. Het Vlaams Belang is de enige partij in Vlaanderen die sedert haar bestaan nooit één letter van haar programma is afgeweken, hetzij geactualiseerd. Andere partijen veranderen hun programma net zoveel keer als ze van onderbroek wisselen! Overigens meen ik mij een uitspraak van 'Lewie Tobback' te herinneren over illegalen... 'zoals meeuwen op een stort'. Lijkt me nogal wat anders dan de uitspraak van FDW.

Fredo
1 juni 2010, 11:55
Graag.
Met gelijke vakbondsrechten, gelijke loon- en arbeidsvoorwaarden, sociale zekerheid etc. Heel graag.
De kapitalisten zullen dat echter niet graag zien; zij teren op de ongelijkheid als chantagemiddel om de neerwaartse spiraal in te kunnen zetten. Tien jaar gelden chanteerden ze ons om looninleveringen te slikken door te dreigen met een delokalisatie naar het voormalige Oostblok. Nu chanteren ze ons met delokalisties naar China. De neerwaartse spiraal is ingezet, en ze zullen pas tevreden zijn als ze alle arbeiders een kommetje rijst per dag moeten uitbetalen.

Als morgen de westerse arbeidsvoorwaarden, lonen en arbeidsmarktwetgeving worden ingevoerd over gans de wereld, is overmorgen iedereen in Afrika, Zuid-Amerika en Zuid-Oost Azië werkloos.

KVE
1 juni 2010, 11:58
Nogmaals een partij wil haar standpunt realiteit zien worden. Bij het VB is dat amper tot nooit gelukt integendeel zelfs, het enige wat ze hun overwinning hebben is meer luceratieve postjes .



Gewoon feiten is het hier, de meeste zijn hier geboren dus nooit gemigreerd.



Nee je zei dat zijn uitspraak klopt.

Wil je wegen op een beleid, is het toch de bedoeling om dat te doen door verkiezingen te winnen en dus verkiezing na verkiezing méér mandatarissen naar het parlement te sturen, me dunkt.

KVE
1 juni 2010, 12:00
Inderdaad,de gastarbeiders zijn niet naar hier gekomen,omdat het Marrokanen of Turken zijn,maar in de eerste plaats"ARBEIDER",en om den brode zijn vertrokken uit eigen land.Niemand doet dat voor zijn plezier...
Verdeel en Heers mag hier niet de bovenhand krijgen,maar wel de ARBEIDERSSOLIDARITEIT...

Het woord zegt het zelf 'gastarbeider' (!)

k9
1 juni 2010, 12:22
Euhm excuseer. Het boerkaverbod is er o.a. gekomen door het VB. Een aantal zaken uit het 70-puntenplan heeft men overgenomen.
Nee hoor, het tootn echter wel perfect aan wat er fout gaat met het VB, ze kunnen ergens hun programma kwijt en integendeel door hun aanpak worden meestal de thema's die ze naar voor schuiven tegenovergetld uitgevoerd.


Nog te zwijgen over een aantal andere punten die worden overgenomen door andere partijen. Het Vlaams Belang is de enige partij in Vlaanderen die sedert haar bestaan nooit één letter van haar programma is afgeweken, hetzij geactualiseerd. Andere partijen veranderen hun programma net zoveel keer als ze van onderbroek wisselen! Overigens meen ik mij een uitspraak van 'Lewie Tobback' te herinneren over illegalen... 'zoals meeuwen op een stort'. Lijkt me nogal wat anders dan de uitspraak van FDW.

Dat is echt niks om trost over te zijn hoor, belgie en de wereld veranderd, het VB dat zich niet kan aanpassen toont gewoon aan dat er iets verkeerd zit.

ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds
1 juni 2010, 12:41
Overigens meen ik mij een uitspraak van 'Lewie Tobback' te herinneren over illegalen... 'zoals meeuwen op een stort'. Lijkt me nogal wat anders dan de uitspraak van FDW.

In het interview met Louis Tobback (Humo, 5 maart 96, blz. 39) staat er letterlijk:

“Diegenen die hier als meeuwen op een stort komen zitten omdat dat makkelijker is dan thuis te vissen of de grond te verbouwen, dienen systematisch uitgewezen te worden.”


U liegt dus KVE. Maar u kan nog steeds het omgekeerde aantonen door het originele artikel op te duikelen.

nomade
1 juni 2010, 12:44
Het woord zegt het zelf 'gastarbeider' (!)
Term bestaat niet meer.

an1958
1 juni 2010, 21:57
U heeft gelijk, maar het zal U hier niet in dank afgenomen worden......





Daar ben ik me van bewust,maar de waarheid is de waarheid,en daarmee basta.
Laat ons weer terug gaan naar onze roots"één arbeidersfront,één solidariteit"
en al dat andere negatieve doemdenken eens achter ons laten,wie al die negatieve dingen verspreidt,wil alleen verdelen en heersen,en de massa koest houden,maar daar trap ik niet in.En de pers speelt hier ook duchtig op in.Altijd maar negatieve nieuws,precies alsof er geen goeie dingen meer gebeuren.
Maar ja,dat verkoopt niet zo goed,nietwaar???Zo ook de politiekers...besparingen,akkoord...maar ga dan bij de juiste mensen en groepen,en denk niet in de eerste plaats aan je eigen plaatske in de politiek veilig te stellen,en dit ten koste van alles.:-(:-(:-(:-(:-(:-(:-(Hoe zit het met hun geweten,en de eerlijkheid van onze politiekers???

an1958
1 juni 2010, 22:05
Ik wil op gelijke voet solidair zijn met enerzijds die arbeider die uit Kongo naar hier gevlucht is, als anderzijds met die 1.000.000 arbeiders die nog in Kongo zitten en zelfs niet tot hier geraken.

Dus, breiden we het recht op werkloosheidsuitkeringen en leeflonen uit over gans de wereld.




Die uitbreiding van uitkeringen,zou in elk land moeten gebeuren,dan zouden er al minder inwijkelingen zijn.
Dus druk zetten als wereldvakbond,of als organisaties,op alle poltieke leiders van dat land,en niet in een hoekske blijven zitten,want er is nog nooit iets "vanzelf" gekomen,ook in Belgie niet.

Garry
1 juni 2010, 23:44
Daar ben ik me van bewust,maar de waarheid is de waarheid,en daarmee basta.
Laat ons weer terug gaan naar onze roots"één arbeidersfront,één solidariteit"
en al dat andere negatieve doemdenken eens achter ons laten,wie al die negatieve dingen verspreidt,wil alleen verdelen en heersen,en de massa koest houden,maar daar trap ik niet in.En de pers speelt hier ook duchtig op in.Altijd maar negatieve nieuws,precies alsof er geen goeie dingen meer gebeuren.
Maar ja,dat verkoopt niet zo goed,nietwaar???Zo ook de politiekers...besparingen,akkoord...maar ga dan bij de juiste mensen en groepen,en denk niet in de eerste plaats aan je eigen plaatske in de politiek veilig te stellen,en dit ten koste van alles.:-(:-(:-(:-(:-(:-(:-(Hoe zit het met hun geweten,en de eerlijkheid van onze politiekers???Welk geweten?

Ik heb het al eerder gezegd. Om politieker te worden moet ge behoren tot het slag van volk dat , wanneer ze betrokken geraken bij een schipbreuk, eerst op de schouders van hun vader of moeder kruipen om zelf boven te blijven, daarna op die van hun echtgenote en tot slot op die van hun kinderen. Hoe kun je dan van een geweten spreken bij dat soort personen. Wat telt, voor de partijen, is zoveel mogelijk stemmen behalen voor de partijtoelage, en de politiekers die er aan deelnemen, idem, voor hun zakken te vullen. Eender tot welke partij ze behoren. En als ze een trapje hogerop kunnen klimmen door naar een andere partij over te lopen, zullen ze het niet laten, ook al staan die hun programmapunten totaal haaks op diegene van de partij waartoe ze behoren.

Misschien juist daarom dat ik nog het meeste vertrouwen heb in het VB, want om daar onwrikbaar in te blijven doorduwen jaren lang, wetende dat je zo goed als kansloos bent, en toch niet op te geven, dat verdiend respect. Een dergelijk doorzettingsvermogen heb ik bij nog geen enkele andere partij waargenomen.

EddyBal
1 juni 2010, 23:50
Term bestaat niet meer.

Idd, gastarbeider us nu: GAST, arbeider is eraf gevallen..

Nierika
1 juni 2010, 23:58
Haha neen dank u. Stel je dat eens voor zeg...8O


Inderdaad als allochtone zijn we die zieke uitspraken van flipke al gewoon. Mn ma moest er zelfs hard mee lachen en dankzij flipke wordt mn pa door haar al een hele dag 'gepest'.

Eerlijk, soms is hij grappig 8-)
Ik vind het niet meer grappig.
Eén keer kan nog een glimlach op het gezicht toveren, terwijl men hoofdschuddend de kwajongensstreek opvangt, maar op die manier in herhaling vallen is erover.
Op die manier verspeelt hij zijn laatste greintje geloofwaardigheid bij de niet-racisten die nog op het VB stemmen.

Of dat nu een goede of slechte zaak is laat ik in het midden, maar het toont wel aan dat Dewinter gewoon ontzettend dom is.

Het is gewoon ontzettend triest.

Nierika
1 juni 2010, 23:59
Welk geweten?

Ik heb het al eerder gezegd. Om politieker te worden moet ge behoren tot het slag van volk dat , wanneer ze betrokken geraken bij een schipbreuk, eerst op de schouders van hun vader of moeder kruipen om zelf boven te blijven, daarna op die van hun echtgenote en tot slot op die van hun kinderen. Hoe kun je dan van een geweten spreken bij dat soort personen. Wat telt, voor de partijen, is zoveel mogelijk stemmen behalen voor de partijtoelage, en de politiekers die er aan deelnemen, idem, voor hun zakken te vullen. Eender tot welke partij ze behoren. En als ze een trapje hogerop kunnen klimmen door naar een andere partij over te lopen, zullen ze het niet laten, ook al staan die hun programmapunten totaal haaks op diegene van de partij waartoe ze behoren.

Misschien juist daarom dat ik nog het meeste vertrouwen heb in het VB, want om daar onwrikbaar in te blijven doorduwen jaren lang, wetende dat je zo goed als kansloos bent, en toch niet op te geven, dat verdiend respect. Een dergelijk doorzettingsvermogen heb ik bij nog geen enkele andere partij waargenomen.
Ja, maar vreemdelingen daargelaten, waar praten die nog over?

Garry
1 juni 2010, 23:59
Idd, gastarbeider us nu: GAST, arbeider is eraf gevallen..

:thumbsup::rofl:

Garry
2 juni 2010, 00:10
Ja, maar vreemdelingen daargelaten, waar praten die nog over?
Hierover misschien.
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=G0O2QK3UC
http://www.dailymotion.com/video/xd366y_extremistische-imam-nordine-taouil_news
http://www.youtube.com/watch?v=FsSkOyPbC0A

Over dat waar dat al die andere partijen niet over durven praten uit schrik voor represailles, straatgeweld, rellen en dergelijke, waar dat dan het VB weer garen uit zou kunnen spinnen.

armando
2 juni 2010, 05:11
Omdat die partij bevreesd is hetzelfde lot te moeten ondergaan als het VB. Nl. het cordon-sanitaire.

Heel juist

onnoembaar
2 juni 2010, 07:58
Op het Verkiezingscongres van het VB te Antwerpen lanceerde Filip Dewinter na zijn "Waar is uw pensioen? In de pocket van Mohammed!" een nieuwe oneliner naar analogie met "Leven als God in Frankrijk", namelijk: "Leven als Mohammed in België"

Vind je dit racistisch of is het de nagel op zijn kop?

Graag uw mening over deze oneliner.

deze-mohammed-werkt-wel- (http://www.hbvl.be/verkiezingen/2010/aid941674/deze-mohammed-werkt-wel-2.aspx#comments)

Torkilson
2 juni 2010, 08:06
deze-mohammed-werkt-wel- (http://www.hbvl.be/verkiezingen/2010/aid941674/deze-mohammed-werkt-wel-2.aspx#comments)

Da's ne Mohammed met "ballen aan zijn lijf". Schitterend! :rofl:

Tommm
2 juni 2010, 10:11
Op het Verkiezingscongres van het VB te Antwerpen lanceerde Filip Dewinter na zijn "Waar is uw pensioen? In de pocket van Mohammed!" een nieuwe oneliner naar analogie met "Leven als God in Frankrijk", namelijk: "Leven als Mohammed in België"

Vind je dit racistisch of is het de nagel op zijn kop?

Graag uw mening over deze oneliner.
Ik vind het nogal plat. Zo maak je het makkelijk je eigen standpunt belachelijk te maken. Ik wil wel een immigratiestop maar op deze manier laat je dat automatisch racistisch klinken.

De schoofzak
2 juni 2010, 11:08
Ik ben nva-stemmer en zeker geen blok-stemmer.

Rassisme vind ik erg verwerpelijk.

Maar in het vaststellen dat iemand hier in Vlaanderen binnenkomt vanuit het buitenland, en zomaar een maandelijkse vergoeding krijgt die het pensioen van een zelfstandige, een arbeidersweduwe ... ruim overtreft ... daar zie ik geen rassisme in.
Duidelijk: in het vaststellen van dat feit, zie ik geen rassisme schuilen.

In het formuleren van diezelfde boodschap, op een manier die een glimlach doet verschijnen, op een manier die gemakkelijk onthouden wordt ... - dat is een kunst - zie ik evenmin rassisme.

Als ik van mening ben dat de nva niet mag politiek samenwerken met het Belang, omdat ze anders mijn ene kleine stemmetje kwijt zijn, dan is dat niet gelegen aan die vaststellingen en aan die feiten.

Het is alleszins mijn indruk dat wie die twee laatste uitspraken (uw pensioen zit in de pocket van Mohammed en leven als Mohammed in B.) misbruikt worden, omdat sommigen het Belang alleen maar willen bestrijden:
- de ene omwille van het anti-belgissisme
- de andere omwille van het anti-kommunisme
- en nog een andere omwille van de konkurrensie in het rechtse kamp.






Voorts nog even herhalen,


diksit Luc Broes:
VB-NVA-LDD moeten samen meer stemmenhalen.
En de CD&V moet een pak slagen krijgen omdat ze tegen beter weten in steeds haar Vlaamse kiezers opoffert op het Belgisch altaar.

KVE
2 juni 2010, 11:47
Ik vind het nogal plat. Zo maak je het makkelijk je eigen standpunt belachelijk te maken. Ik wil wel een immigratiestop maar op deze manier laat je dat automatisch racistisch klinken.

Mij gaat 't er niet om of je jezelf akkoord verklaard met dergelijke of bepaalde uitspraken. Waar het vlg mij wel om gaat is dat éénieder waar en wanneer ook zijn mening moet kunnen ventileren of die nu botst met je eigen opvattingen of niet. Zoiets heet nu éénmaal 'vrije meningsuiting'.

Tommm
2 juni 2010, 13:14
Mij gaat 't er niet om of je jezelf akkoord verklaard met dergelijke of bepaalde uitspraken. Waar het vlg mij wel om gaat is dat éénieder waar en wanneer ook zijn mening moet kunnen ventileren of die nu botst met je eigen opvattingen of niet. Zoiets heet nu éénmaal 'vrije meningsuiting'.
Akkoord, maar de boodschap op deze manier brengen geeft natuurlijk een reden om hem aan te vallen.

Torkilson
2 juni 2010, 13:31
Akkoord, maar de boodschap op deze manier brengen geeft natuurlijk een reden om hem aan te vallen.

Of om hem niet serieus te nemen.

Xenophon
2 juni 2010, 14:19
Of om hem niet serieus te nemen.

En te liegen dat ze zwart zien.

nomade
2 juni 2010, 21:11
Idd, gastarbeider us nu: GAST, arbeider is eraf gevallen..
Nope, het is nu gewoon "arbeider", "gast" is eraf gevallen. Of kan u het tegendeel bewijzen?

Dregon
2 juni 2010, 22:20
Allemaal goe en wel om op de winter te bashe maar niet vergeten het vlaams belang heeft het idee waar nva nu op leeft recht gehouden ze hebben de problemen van nu jaren geleden voorspelt! niemand luisterde toen en nu? ok ik vind zoon uitspraken niet gepast uit en politieker zijn mond (iedereen zegt wat hij wilt natuurlijk) maar of dat racistisch is? dat vind ik toch wat veel

ministe van agitatie
2 juni 2010, 22:30
Allemaal goed en wel om op de winter te bashen maar niet vergeten het vlaams belang heeft het idee waar nva nu op leeft, recht gehouden. ze hebben de problemen van nu jaren geleden voorspelt! niemand luisterde toen en nu? ok ik vind zoon uitspraken niet gepast uit en politieker zijn mond (iedereen zegt wat hij wilt natuurlijk) maar of dat racistisch is? dat vind ik toch wat veel

... Nog zo'n fiere Vlaming die niet eens zijn moedertaal beheerst ...

Dregon
2 juni 2010, 22:31
... Nog zo'n fiere Vlaming die niet eens zijn moedertaal beheerst ...
Hebt gij niks beter te doen dan dt fouten uit en forum post te halen? Als het examen algemeen Nederlands is laat het dan weten

Garry
2 juni 2010, 22:40
Allemaal goe en wel om op de winter te bashe maar niet vergeten het vlaams belang heeft het idee waar nva nu op leeft recht gehouden ze hebben de problemen van nu jaren geleden voorspelt! niemand luisterde toen en nu? ok ik vind zoon uitspraken niet gepast uit en politieker zijn mond (iedereen zegt wat hij wilt natuurlijk) maar of dat racistisch is? dat vind ik toch wat veelIk heb al een aantal keren de vraag gesteld wat nu eigenlijk racisme is maar tot op heden nog geen antwoord op gekregen. Is het VB eigenlijk wel racistis en waarom? Waaruit concludeert men dat, en wie zijn eigenlijk de grootste racisten in onze maatschappij?

ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds
2 juni 2010, 22:44
... Nog zo'n fiere Vlaming die niet eens zijn moedertaal beheerst ...

De omscholing ' straatvechters -> forumtrollen ' loopt niet van een leien dakje.

Dregon
2 juni 2010, 22:47
Ik heb al een aantal keren de vraag gesteld wat nu eigenlijk racisme is maar tot op heden nog geen antwoord op gekregen. Is het VB eigenlijk wel racistis en waarom? Waaruit concludeert men dat, en wie zijn eigenlijk de grootste racisten in onze maatschappij?
Ik vind ze niet racistisch ze zeggen gewoon dingen radicaler dan anderen racisme is discriminatie van wille van en kleur en word vaak verkeerd gebruikt tegen immigranten zijn heeft niks te maken met huidskleur

Dregon
2 juni 2010, 22:48
De omscholing ' straatvechters -> forumtrollen ' loopt niet van een leien dakje.
wat bedoel je juist?

Salvadorii
2 juni 2010, 22:54
Het getuigt in ieder geval dat de heren De Winter en Annemans door hebben dat dit de verkiezing van de laatste kans is - als ze nu weer achteruit gaan, na zich opnieuw voor fatsoenlijke mensen buitenspel gezet te hebben, zullen ze definitief irrelevant geworden zijn. Is er een probleem met migratie in Vlaanderen - jazeker. Is de oplossing die mensen dehumaniseren en zwartmaken (no pun intended)? Neen. Het pathetische is dat ze evengoed dezelfde boodschap zouden kunnen brengen, en zelfs grotendeels dezelfde programma zouden kunnen behouden, moesten ze dat gewoon op een beschaafde manier doen.

Salvadorii
2 juni 2010, 23:01
Mij gaat 't er niet om of je jezelf akkoord verklaard met dergelijke of bepaalde uitspraken. Waar het vlg mij wel om gaat is dat éénieder waar en wanneer ook zijn mening moet kunnen ventileren of die nu botst met je eigen opvattingen of niet. Zoiets heet nu éénmaal 'vrije meningsuiting'.

Ik geef u gelijk. Negationisme zou ook gelegaliseerd moeten worden; laat dommerikken en krankzinnigen hun onzin maar verkondigen; die doorstaan 'the harsh light of day' toch niet. Het strafbaar maken van zulke zaken bevordert alleen hun martelaarscomplex, en laat ze toe om met een oogkneepje de boodschap geven van 'ik wil meer zeggen, maar ik mag niet he, maar ge weet wel wat ik ECHT denk'. Stanken verdampen tenslotte vlugger in de openlucht dan achter gesloten deuren, he...

Garry
2 juni 2010, 23:23
Het getuigt in ieder geval dat de heren De Winter en Annemans door hebben dat dit de verkiezing van de laatste kans is - als ze nu weer achteruit gaan, na zich opnieuw voor fatsoenlijke mensen buitenspel gezet te hebben, zullen ze definitief irrelevant geworden zijn. Is er een probleem met migratie in Vlaanderen - jazeker. Is de oplossing die mensen dehumaniseren en zwartmaken (no pun intended)? Neen. Het pathetische is dat ze evengoed dezelfde boodschap zouden kunnen brengen, en zelfs grotendeels dezelfde programma zouden kunnen behouden, moesten ze dat gewoon op een beschaafde manier doen.Wat is dan volgens jou een beschaafde manier? De dingen denken in plaats van te zeggen waar het om gaat? Geen kat een kat meer noemen om de te bruuskerende realiteit te verblomme?

Dan kies ik toch liever voor die ratelslang.

Garry
2 juni 2010, 23:27
Ik geef u gelijk. Negationisme zou ook gelegaliseerd moeten worden; laat dommerikken en krankzinnigen hun onzin maar verkondigen; die doorstaan 'the harsh light of day' toch niet. Het strafbaar maken van zulke zaken bevordert alleen hun martelaarscomplex, en laat ze toe om met een oogkneepje de boodschap geven van 'ik wil meer zeggen, maar ik mag niet he, maar ge weet wel wat ik ECHT denk'. Stanken verdampen tenslotte vlugger in de openlucht dan achter gesloten deuren, he...Wat de ene stank vindt, vindt de andere parfum hé, waar ze dan nog veel voor betalen.

Salvadorii
2 juni 2010, 23:31
Ge moet die mensen niet minachten, als untermeschen afschilderen, om te zeggen dat het asiel beleid een (Franstalige) farce is, dat mensen zich moeten integreren en de taal leren, zich aan onze (alle de meeste van ons) democratische normen moeten respecteren en dat indien ge als genaturaliseerde Belg (binnenkort Vlaming) een ernstig delict begaat, ge uw staatsburgerschap kwijt zijt. Integendeel de burgers tegen elkaar ophitsen met populistisch nonsens verergert het probleem...

Salvadorii
2 juni 2010, 23:34
Ja mestkevers houden bijvoorbeeld van kak...

Garry
2 juni 2010, 23:34
Ge moet die mensen niet minachten, als untermeschen afschilderen, om te zeggen dat het asiel beleid een (Franstalige) farce is, dat mensen zich moeten integreren en de taal leren, zich aan onze democratische normen (alle de meeste van ons) moeten respecteren en dat indien ge als genaturaliseerde Belg (binnenkort Vlaming) een ernstig delict begaat, ge uw staatsburgerschap kwijt zijt. Integendeel de burgers tegen elkaar ophitsen met populistisch nonsens verergert het probleem...

Dus volgens jou kan het nog erger.

Garry
2 juni 2010, 23:35
Ja mestkevers houden bijvoorbeeld van kak...Ok, ga zo verder. We zijn goed op weg om uw ware aard te ondekken

Salvadorii
2 juni 2010, 23:36
Dit is Belgie lol, hoe erg het ook is, het kan nog altijd erger hehe

Garry
2 juni 2010, 23:39
Dit is Belgie lol, hoe erg het ook is, het kan nog altijd erger heheWat is dat, België?

Salvadorii
2 juni 2010, 23:44
... een Sociologische vergissing

Garry
2 juni 2010, 23:50
België dat is een fusie tussen een varken en een kip die samen een restaurant uitbaten waar ze eieren met spek serveren. Het nadeel is, die kip blijft eieren leggen maar het spek van het varken geraakt op.

Met andere woorden. Het is een samenvoegsel van twee totaal verschillende volkeren met een totaal verschillende herkomst, die ze de overkoepelende naam België hebben toebedeeld en waarvan de ene bevolkingsgroep al al die tijd de andere uitzuigt.

Salvadorii
3 juni 2010, 00:11
Nu hebt ge iets verstandigs verteld :-)

roodhaar
3 juni 2010, 00:19
al dat verkiezingsgedoe kan me eerlijk gezegd gestolen worden.

maar toch weer typisch : in antwerpen zijn er verkiezingsborden met nummering.

Vb heeft nr1 getrokken. dus plak op dat bordje met nr1. geldt voor alle partijen hebben elk een bordje met een nummer.

het Vb vindt het weer nodig andere bordjes te overplakken. :roll: altijd hetzelfde kinderachtig gedoe.

maar enfin; fdw zal wel zijn villa kunnen blijven betalen.

Savatage
3 juni 2010, 00:32
al dat verkiezingsgedoe kan me eerlijk gezegd gestolen worden.

maar toch weer typisch : in antwerpen zijn er verkiezingsborden met nummering.

Vb heeft nr1 getrokken. dus plak op dat bordje met nr1. geldt voor alle partijen hebben elk een bordje met een nummer.

het Vb vindt het weer nodig andere bordjes te overplakken. :roll: altijd hetzelfde kinderachtig gedoe.

maar enfin; fdw zal wel zijn villa kunnen blijven betalen.

Ik denk dat er al verkiezingsposters overplakt worden sinds ze uitgevonden zijn ...

k9
3 juni 2010, 08:00
Ik heb al een aantal keren de vraag gesteld wat nu eigenlijk racisme is maar tot op heden nog geen antwoord op gekregen. Is het VB eigenlijk wel racistis en waarom?
Ja, waarom? Omdat men uitspraken zoals deze hierboven doet. Die uitspraak is onjuist, demagogisch gericht om een bevolkingsgroep te stigmatiseren en een andere op te hitsen in de hoop op wat stemmen.

Het VB is een grote partij, grote delen zijn helemaal niet racistisch maar de winter en co zijn dat duidelijk wel .

Xenophon
3 juni 2010, 08:53
Ja, waarom? Omdat men uitspraken zoals deze hierboven doet. Die uitspraak is onjuist, demagogisch gericht om een bevolkingsgroep te stigmatiseren en een andere op te hitsen in de hoop op wat stemmen.

Het VB is een grote partij, grote delen zijn helemaal niet racistisch maar de winter en co zijn dat duidelijk wel .

Je bent Vlaming zijn met rascist zijn aan het verwarren.

Je klinkt nogal Belgisch...

k9
3 juni 2010, 08:59
Je bent Vlaming zijn met rascist zijn aan het verwarren.
Wat heeft leven als mohamed met vlaanderen te maken? Juist niks. Maar het is door die automatisch koppeling van het VB dat nu al decenia lang al die VB stemmen nutteloos zijn.



Je klinkt nogal Belgisch...
Integendeel ik denk dat jij en het VB belgie meer in stand houden dan gelijk welke andere partij.

Xenophon
3 juni 2010, 09:05
Wat heeft leven als mohamed met vlaanderen te maken? Juist niks. Maar het is door die automatisch koppeling van het VB dat nu al decenia lang al die VB stemmen nutteloos zijn.



Integendeel ik denk dat jij en het VB belgie meer in stand houden dan gelijk welke andere partij.

Is het daarom dat je zo angstig bent van een onafhankelijk Vlaanderen zonder een corridor?

Dregon
3 juni 2010, 09:29
Ja, waarom? Omdat men uitspraken zoals deze hierboven doet. Die uitspraak is onjuist, demagogisch gericht om een bevolkingsgroep te stigmatiseren en een andere op te hitsen in de hoop op wat stemmen.

Het VB is een grote partij, grote delen zijn helemaal niet racistisch maar de winter en co zijn dat duidelijk wel .
Racisme is om de kleur niet en bevolkeringsgroep als iemand morgen iets over gabbers of jumpers zegt is dat dan racistisch?

k9
3 juni 2010, 09:34
Is het daarom dat je zo angstig bent van een onafhankelijk Vlaanderen zonder een corridor?

Meer rond de pot gedraai en leugens. Welke corridor trouwens?

Ik wil geen onafhankelijk vlaanderen nu omdat vlaanderen niet klaar is: eens het klaar is geen probleem, maar dat wist je al.

Je beantwoord trouwens mijn vraag niet: wat heeft mohamed's leven met vlaamse autonomie te maken?

k9
3 juni 2010, 09:36
Racisme is om de kleur niet en bevolkeringsgroep
En hoe groot is de kans dat mohamed een andere huisdkleur heeft? En als je wil miereneuken om semantiek noem het dan discriminatie komt op hetzelfde neer.


als iemand morgen iets over gabbers of jumpers zegt is dat dan racistisch?
Als het even debiel is en als het net zo goed de bedoeling is hele groepen uit te sluiten te stigmatiseren en andere op te hitsen: ja tuurlijk.

Dregon
3 juni 2010, 09:43
En hoe groot is de kans dat mohamed een andere huisdkleur heeft? En als je wil miereneuken om semantiek noem het dan discriminatie komt op hetzelfde neer.


Als het even debiel is en als het net zo goed de bedoeling is hele groepen uit te sluiten te stigmatiseren en andere op te hitsen: ja tuurlijk.
ten eerste dat tegen gabbers of wat dan ook kan per definitie niet racistisch zijn en er zijn heel veel islamieten die geen huid verschil hebben. Racisme zijn zo van die woorden die rond gesmeten worden om meningen te onder drukken natuurlijk als men en rede geeft op de vraag waarom en hij zegt omdat zijn huidskleur anders is is racistisch en verkeerd.

Xenophon
3 juni 2010, 09:45
Meer rond de pot gedraai en leugens. Welke corridor trouwens?

Ik wil geen onafhankelijk vlaanderen nu omdat vlaanderen niet klaar is: eens het klaar is geen probleem, maar dat wist je al.

Ja, Vlaanderen moet zolang mogelijk in Belgie blijven.

Dat is uw en het Waalse standpunt.

Rara.

Je beantwoord trouwens mijn vraag niet: wat heeft mohamed's leven met vlaamse autonomie te maken?

Ik weet het niet, zeg het maar.
Ik heb niet echt interesse in Mohamed eigenlijk.

Dregon
3 juni 2010, 09:48
Vlaanderen niet klaar? Vlaanderen is over rijp! Vlaanderen is al veel langer klaar maar nu het slechter gaat word het duidelijk dat het moet gebeuren

k9
3 juni 2010, 09:48
ten eerste dat tegen gabbers of wat dan ook kan per definitie niet racistisch zijn en er zijn heel veel islamieten die geen huid verschil hebben. Racisme zijn zo van die woorden die rond gesmeten worden om meningen te onder drukken natuurlijk als men en rede geeft op de vraag waarom en hij zegt omdat zijn huidskleur anders is is racistisch en verkeerd.

Zoals ik al zei : semantiek noem het dan discriminatie. Op basis van huidskleur of religie maakt mij weinig uit .

k9
3 juni 2010, 09:49
Ja, Vlaanderen moet zolang mogelijk in Belgie blijven.

Dat is uw en het Waalse standpunt.

Rara.
EN nog meer leugens :lol: 3 op en rij mai.

Nee vlaanderen moet zo snel mogelijk belgie hervormen of eruit stappen. maar ongetwijfeld is dat het standpunt van elke waal he? :lol:



Ik weet het niet, zeg het maar.
Ik heb niet echt interesse in Mohamed eigenlijk.
Jij kwam af dat dit vlaams was. Blijkbaar weet je dus niet wat e allemaal stamelt?

k9
3 juni 2010, 09:50
Vlaanderen niet klaar? Vlaanderen is over rijp! Vlaanderen is al veel langer klaar maar nu het slechter gaat word het duidelijk dat het moet gebeuren
Tuurlijk vlaanderen kan direct alle verantwoordelijkheden intern als extern die belgie nu heeft overnemen. Ah nee toch niet want vlaanderen heeft niks om al die ministeries, ambtenaren, akkoorden instellingen en al de rest dat belgie heeft om het land draaiende te houden.

Xenophon
3 juni 2010, 09:55
EN nog meer leugens :lol: 3 op en rij mai.

Nee vlaanderen moet zo snel mogelijk belgie hervormen of eruit stappen. maar ongetwijfeld is dat het standpunt van elke waal he? :lol:



Jij kwam af dat dit vlaams was. Blijkbaar weet je dus niet wat e allemaal stamelt?

Waar zeg ik dat Mohamed allemaal vlaams was?

Dat slaat toch nergens op.

Dregon
3 juni 2010, 10:00
Tuurlijk vlaanderen kan direct alle verantwoordelijkheden intern als extern die belgie nu heeft overnemen. Ah nee toch niet want vlaanderen heeft niks om al die ministeries, ambtenaren, akkoorden instellingen en al de rest dat belgie heeft om het land draaiende te houden. ik zeg niet morgen ik zeg begin er nu een eerst confederalisme dan apart en de ministeries die we nu hebben doen niks ofwat?

k9
3 juni 2010, 10:37
Waar zeg ik dat Mohamed allemaal vlaams was?

Dat slaat toch nergens op.

"Je bent Vlaming zijn met rascist zijn aan het verwarren." toen ik sprak over de uitspraak ""Leven als Mohammed in België"

k9
3 juni 2010, 10:38
ik zeg niet morgen ik zeg begin er nu een eerst confederalisme dan apart
Pleit dan voor confederalism niet voor onafhankelijkheid.


en de ministeries die we nu hebben doen niks ofwat?
Die hebben hun werk al hoor, of denk je dat je die zomaar alles va belgie kan laten overnemen? Tuurlijk als je je nu bezighoud met millieu kan je zonder problemen belastingen erbij nemen he?

Xenophon
3 juni 2010, 10:45
"Je bent Vlaming zijn met rascist zijn aan het verwarren." toen ik sprak over de uitspraak ""Leven als Mohammed in België"

Ja, dat zei ik, en wat is er nu van?

k9
3 juni 2010, 11:10
Ja, dat zei ik, en wat is er nu van?

Je koppelt dus (zaols het VB) vlaamse strijd aan migratie, wat al decenia lang diezelfde vlaamse strijd achteruit gezet heeft. Raar dat je zegt voor vlaanderen te zijn dan.

Torkilson
3 juni 2010, 11:11
Je koppelt dus (zaols het VB) vlaamse strijd aan migratie, wat al decenia lang diezelfde vlaamse strijd achteruit gezet heeft. Raar dat je zegt voor vlaanderen te zijn dan.

2

Xenophon
3 juni 2010, 11:30
Je koppelt dus (zaols het VB) vlaamse strijd aan migratie, wat al decenia lang diezelfde vlaamse strijd achteruit gezet heeft. Raar dat je zegt voor vlaanderen te zijn dan.

Ik koppel niets aan migratie. Ik heb geen interesse in Mohamed.

k9
3 juni 2010, 11:34
Ik koppel niets aan migratie. Ik heb geen interesse in Mohamed.

Dus je zal gewoon ontkennen dat je dit doet terwijl het gewoon hierboven zichtbaar is. Is toegeven dat je fout zit zo moeilijk voor jou?

Xenophon
3 juni 2010, 11:38
Dus je zal gewoon ontkennen dat je dit doet terwijl het gewoon hierboven zichtbaar is. Is toegeven dat je fout zit zo moeilijk voor jou?

Zever eens tegen uw wormen vriend.

k9
3 juni 2010, 11:58
Zever eens tegen uw wormen vriend.

Mai wat een repliek. :lol:

Torkilson
3 juni 2010, 12:00
Mai wat een repliek. :lol:
Als men geen argumenten meer heeft...
:roll:

Xenophon
3 juni 2010, 12:06
Mai wat een repliek. :lol:

Als men geen argumenten meer heeft...
:roll:

Jullie wonen samen zeker?

Torkilson
3 juni 2010, 12:16
Jullie wonen samen zeker?


Als men geen argumenten meer heeft...
:roll:

Xenophon
3 juni 2010, 12:19
:roll:

Ja, bij gebrek aan agrumenten smoelen trekken...

Torkilson
3 juni 2010, 12:23
Ja, bij gebrek aan agrumenten smoelen trekken...

Ik hoor u in al uw laatste posts niets anders doen dan beledigen, dat is een teken van gebrek aan argumenten. Het dan daarna nóg eens op de man spelen vind ik daar geen goede verdediging tegen. Iedereen mag een andere mening hebben, daar zijn geen antwoorden als

Zever eens tegen uw wormen vriend.

voor nodig. Dit wil niet zeggen dat ik de behoefte heb met K9 te gaan samenwonen. Dit wil wél zeggen dat schelden voor mij geen argumenten inhoudt.

Xenophon
3 juni 2010, 12:25
Ik hoor u in al uw laatste posts niets anders doen dan beledigen, dat is een teken van gebrek aan argumenten. Het dan daarna nóg eens op de man spelen vind ik daar geen goede verdediging tegen. Iedereen mag een andere mening hebben, daar zijn geen antwoorden als


voor nodig. Dit wil niet zeggen dat ik de behoefte heb met K9 te gaan samenwonen. Dit wil wél zeggen dat schelden voor mij geen argumenten inhoudt.

Het is duidelijk dat de argumenten op zijn ja.

k9
3 juni 2010, 13:15
Als men geen argumenten meer heeft...
:roll:
meer? Hij heeft er nooit gehad. Als alle 9000 posts hetzelfde zijn kan je hem in van dale naast "internet trol" zetten.

Dregon
3 juni 2010, 13:32
meer? Hij heeft er nooit gehad. Als alle 9000 posts hetzelfde zijn kan je hem in van dale naast "internet trol" zetten.
niet akkoord omdat hij u mening niet deelt en omdat hij kritisch reageert op de jouwe is daar geen reden voor

Xenophon
3 juni 2010, 13:34
Als men geen argumenten meer heeft...
:roll:



meer? Hij heeft er nooit gehad. Als alle 9000 posts hetzelfde zijn kan je hem in van dale naast "internet trol" zetten.

Jullie wonen echt samen he? :D

Lekker knus in de Trollenburcht.

Torkilson
3 juni 2010, 13:36
Jullie wonen echt samen he? :D
Dat zou mijn vriendin niet plezant vinden, tenzij...
schat, moet gij niet aan't werk zijn?
:roll:

Xenophon
3 juni 2010, 13:44
Dat zou mijn vriendin niet plezant vinden, tenzij...
schat, moet gij niet aan't werk zijn?
:roll:

Allez, het is goed voor deze keer. ;)

Torkilson
3 juni 2010, 13:46
Jullie wonen echt samen he? :D

Lekker knus in de Trollenburcht.

Excuseer. iemand oproepen om argumenten aan te halen is niet "trollen". Zich voortdurend met extreme,ongefundeerde uitingen profileren om een fatsoenlijk debat op een forum te verhinder, is dat wel.

Xenophon
3 juni 2010, 13:49
Excuseer. iemand oproepen om argumenten aan te halen is niet "trollen". Zich voortdurend met extreme,ongefundeerde uitingen profileren om een fatsoenlijk debat op een forum te verhinder, is dat wel.

Stop daar dan mee he vriend, dan kan het debat beginnen.

Torkilson
3 juni 2010, 13:53
Stop daar dan mee he vriend, dan kan het debat beginnen.

:-D

k9
3 juni 2010, 13:57
niet akkoord omdat hij u mening niet deelt en omdat hij kritisch reageert op de jouwe is daar geen reden voor

Waar reageert hij dan kritisch? het enige wat ik zie is iemand die meestal onnozel antwoord op alles en de discussie uit de weg gaat.

k9
3 juni 2010, 13:57
Dat zou mijn vriendin niet plezant vinden, tenzij...
schat, moet gij niet aan't werk zijn?
:roll:

Euh vergeten zeggen dat ik ontslagen was? ;-)

Torkilson
3 juni 2010, 13:58
En alle dagen oude dames helpen oversteken als de Vb'ers in auto's proberen van die dood te rijden...

En vrijwilligerswerk doen...

En zeker nooit iets gestolen te hebben...

En nooit met Kalashnikovs op de polite schieten...

Zijn we nog wat vergeten?

Neen, het gaat over die ene Mohamed die het nooit doet.

Dit is de enige inhoudelijke bijdrage die ik u hier zie geven. Vandaar dat ik moeite heb met uw manier van discussiëren. Ik zal eens beginnen met het debat dan:

Waarom denkt ge dat er slechts één "Mohamed" is die geen crimineel is?
Waarom doet het er überhaupt toe welke religie iemand aanhangt?
Waarom zouden VB-ers oude dametjes willen overrijden met de auto?
...

Torkilson
3 juni 2010, 13:58
Euh vergeten zeggen dat ik ontslagen was? ;-)

Kak, daar gaat ons droomhuis. :lol:

k9
3 juni 2010, 13:59
Stop daar dan mee he vriend, dan kan het debat beginnen.

Wel ik wacht nog steeds op je redenering hoe je brussel gaat tegenhouding haar eigen koers te varen een kaart waar brussel vlaams gebied is, argumenten die aantonen dat "vlaanderen onafhankelijk nu " meer dan een slogan is, argumenten die aantonen dat alle "mohamed" als luierikken en vakantiegangers bestempelen niet racistisch is ...

Xenophon
3 juni 2010, 14:23
Euh vergeten zeggen dat ik ontslagen was? ;-)

Dat is ook niet moeilijk met uw attitude.

Xenophon
3 juni 2010, 14:25
Wel ik wacht nog steeds op je redenering hoe je brussel gaat tegenhouding haar eigen koers te varen een kaart waar brussel vlaams gebied is, argumenten die aantonen dat "vlaanderen onafhankelijk nu " meer dan een slogan is, argumenten die aantonen dat alle "mohamed" als luierikken en vakantiegangers bestempelen niet racistisch is ...

Waarom blijf je altijd maar over Mohamed zeveren? Ik heb toch gezegd dat ik geen interesse heb in Mohamed.

En Brussel haar eigen koers varen? Wat wil dat zeggen?

k9
3 juni 2010, 14:32
Waarom blijf je altijd maar over Mohamed zeveren? Ik heb toch gezegd dat ik geen interesse heb in Mohamed.
Wat doe je dan in deze thread?


En Brussel haar eigen koers varen? Wat wil dat zeggen?
:roll:

Xenophon
3 juni 2010, 14:48
Wat doe je dan in deze thread?


:roll:

Kan je echt "Brussel een eigen koers varen" niet beter uitleggen dan met smoelentrekken? Hoe kan je dan een ernstig antwoord verwachten?

Torkilson
3 juni 2010, 15:49
Waarom blijf je altijd maar over Mohamed zeveren? Ik heb toch gezegd dat ik geen interesse heb in Mohamed.

En Brussel haar eigen koers varen? Wat wil dat zeggen?

Mag ik dan vriendelijk een beleefd vragen eens naar mijn vorige post die aan u gericht was te kijken? Daarin stel ik dan toch vast dat ge wel degelijk interesse moet hebben in Mohamed, andes begrijp ik uw post verkeerd, dat kan, maar dan kunt ge het mij waarschijnlijk wel "Diets maken" mits wat uitleg..

Xenophon
3 juni 2010, 15:50
Mag ik dan vriendelijk een beleefd vragen eens naar mijn vorige post die aan u gericht was te kijken? Daarin stel ik dan toch vast dat ge wel degelijk interesse moet hebben in Mohamed, andes begrijp ik uw post verkeerd, dat kan, maar dan kunt ge het mij waarschijnlijk wel "Diets maken" mits wat uitleg..

Quote me anders uw post, dan zijn we zeker dat het de juiste is.

k9
3 juni 2010, 16:25
Kan je echt "Brussel een eigen koers varen" niet beter uitleggen dan met smoelentrekken? Hoe kan je dan een ernstig antwoord verwachten?

Is je moedertaal nederlands? Misschien nog wat lessen volgen. Als je de uitdrukking "eigen koers varen" niet snapt scheelt er iets serieus hoor.

Torkilson
3 juni 2010, 16:39
Ik héb u gequote, maar kom, ik doe het opnieuw..

En alle dagen oude dames helpen oversteken als de Vb'ers in auto's proberen van die dood te rijden...

En vrijwilligerswerk doen...

En zeker nooit iets gestolen te hebben...

En nooit met Kalashnikovs op de polite schieten...

Zijn we nog wat vergeten?

Neen, het gaat over die ene Mohamed die het nooit doet.

Dit is de enige inhoudelijke bijdrage die ik u hier zie geven. Vandaar dat ik moeite heb met uw manier van discussiëren. Ik zal eens beginnen met het debat dan:

Waarom denkt ge dat er slechts één "Mohamed" is die geen crimineel is?
Waarom doet het er überhaupt toe welke religie iemand aanhangt?
Waarom zouden VB-ers oude dametjes willen overrijden met de auto?

Xenophon
3 juni 2010, 16:41
Is je moedertaal nederlands? Misschien nog wat lessen volgen. Als je de uitdrukking "eigen koers varen" niet snapt scheelt er iets serieus hoor.

Die arrogantie staat u niet. Je vind jezelf wat te slim.

born2bewild
3 juni 2010, 16:50
eigen koers varen = GEEF MEER GELD EN RAP EEN BEETJE (want we kunnen onszelf niet proper houden)

k9
3 juni 2010, 18:10
Die arrogantie staat u niet. Je vind jezelf wat te slim.
Nee hoor probeer gewoon uit te vinden of je zo doet of bent.

Waarom zit je eigenlijk op dit discussie forum? Je bent duidelijk niet geintreseerd in discusieren.

Wisord
3 juni 2010, 22:43
Nee hoor probeer gewoon uit te vinden of je zo doet of bent.

Waarom zit je eigenlijk op dit discussie forum? Je bent duidelijk niet geintreseerd in discusieren.



:lol::lolabove:

daiwa
3 juni 2010, 22:58
Vind je dit racistisch of is het de nagel op zijn kop?

.

Natuurlijk is dit niet racistisch.

Monseigneur Léonard heeft het recht om vrij zijn mening te uiten zelfs indien deze een bepaald deel van de bevolking kan kwetsen, choqueren of verontrusten.

Als Monseigneur Léonard mag zeggen dat homo's abnormalen zijn en het CGKR ziet daar geen graten in zie ik ook hier geen probleem.

Garry
3 juni 2010, 23:27
Ja, waarom? Omdat men uitspraken zoals deze hierboven doet. Die uitspraak is onjuist, demagogisch gericht om een bevolkingsgroep te stigmatiseren en een andere op te hitsen in de hoop op wat stemmen.

Het VB is een grote partij, grote delen zijn helemaal niet racistisch maar de winter en co zijn dat duidelijk wel .Om dat hij een kat een kat noemt?