PDA

View Full Version : Stemwijzer 2010?


Renesse
31 mei 2010, 16:30
Is er al een stemwijzersite uitgebracht voor deze verkiezingen?

EddyBal
31 mei 2010, 17:18
Is er al een stemwijzersite uitgebracht voor deze verkiezingen?

Uit goede bron vernomen dat die op www.verkiezingssite.be van politics gauw on line zal staan.

Voorlopig heb je die van de standaard.

artisjok
31 mei 2010, 17:44
Uit goede bron vernomen dat die op www.verkiezingssite.be van politics gauw on line zal staan.

Voorlopig heb je die van de standaard.

Volgens die van de standaard doet PVDA+ niet mee aan de verkiezingen.
Hopelijk wordt die van de verkiezingssite vollediger.

EddyBal
31 mei 2010, 17:46
Volgens die van de standaard doet PVDA+ niet mee aan de verkiezingen.
Hopelijk wordt die van de verkiezingssite vollediger.

Naar het schijnt wél.

Renesse
10 juni 2010, 10:22
Naar het schijnt wél.

Naar het schijnt staat die 4 dagen voor de verkiezingen nog niet online.

EddyBal
10 juni 2010, 10:24
Naar het schijnt staat die 4 dagen voor de verkiezingen nog niet online.

Ik vrees ook dat die niet meer komt :(

Eyjafjallajökull
10 juni 2010, 10:25
Hoe word ik dan verondersteld wijzer te stemmen ? :-o

Gwyndion
10 juni 2010, 10:27
Door gewoon NV-A te stemmen :D.

brother paul
10 juni 2010, 10:28
Hoe word ik dan verondersteld wijzer te stemmen ? :-o

hij staat hier in test versie,

http://www.verkiezingssite.be/Stemprofiel/

in de eerste versie had ik een matrix gemaakt met de 'natte vinger'
dan hebben we gewacht op input van politici
dan zat ik daar statistieken te maken, maar sommige groene zijn zo 'dwaas' om verkeerd te antwoorden, ipv ja nee bvb.. best wel grappig
uiteindelijk is het een versie die 20 onbekende politici mendelt...

mvg
paul

Eyjafjallajökull
10 juni 2010, 10:32
Door gewoon NV-A te stemmen :D.

:-D

EddyBal
10 juni 2010, 10:58
hij staat hier in test versie,

http://www.verkiezingssite.be/Stemprofiel/

in de eerste versie had ik een matrix gemaakt met de 'natte vinger'
dan hebben we gewacht op input van politici
dan zat ik daar statistieken te maken, maar sommige groene zijn zo 'dwaas' om verkeerd te antwoorden, ipv ja nee bvb.. best wel grappig
uiteindelijk is het een versie die 20 onbekende politici mendelt...

mvg
paul
Dank U Paul. ;)

Tick
10 juni 2010, 11:17
Het concept vind ik wel 100% beter dan bij de andere stemtesten die we dee verkiezingen hebben gezien. Vooral dat rooster vind ik wel goed. Toch spijtig dat het niet afgewerkt is.

brother paul
10 juni 2010, 11:48
Het concept vind ik wel 100% beter dan bij de andere stemtesten die we dee verkiezingen hebben gezien. Vooral dat rooster vind ik wel goed. Toch spijtig dat het niet afgewerkt is.

ale dank u, dat houdt zo een beetje mijn motivatie recht
je moet goeie vragen vinden ( daar hebben we ook een tijdje naar gezocht)

dan moet je de 'partijburo's of de 'top-politici' dit laten invullen
en dan kun je dat online zetten.

nu het framework staat klaar zoals maarten dat zegt

Glenneke
10 juni 2010, 12:53
Ik hoop dat hij alsnog volledig op punt geraakt, VEEL SUCCES

bgf324
10 juni 2010, 13:02
hij staat hier in test versie,

http://www.verkiezingssite.be/Stemprofiel/

in de eerste versie had ik een matrix gemaakt met de 'natte vinger'
dan hebben we gewacht op input van politici
dan zat ik daar statistieken te maken, maar sommige groene zijn zo 'dwaas' om verkeerd te antwoorden, ipv ja nee bvb.. best wel grappig
uiteindelijk is het een versie die 20 onbekende politici mendelt...

mvg
paul

Bij het laatste puntje, waar je dan moet zeggen op welke partij je stemt na de test kan ik het resultaat niet verzenden. :| Ik klik er op en er gebeurde niets.

brother paul
10 juni 2010, 13:32
Bij het laatste puntje, waar je dan moet zeggen op welke partij je stemt na de test kan ik het resultaat niet verzenden. :| Ik klik er op en er gebeurde niets.

het wordt verzonden hoor, maak u geen zorgen
maar we waren nog aan het discuteren om er een 'prijs' aan te hangen... dus dat zou dan een volgende blad geweest zijn bvb

jonnajulee
20 december 2010, 07:55
Stem Match Test uw politieke voorkeur aan de hand van de verkiezingsprogramma's van politieke partijen. U aangeven of u het eens met bepaalde standpunten en uitspraken eens of oneens. StemWijzer vergelijkt je antwoorden met de standpunten van de partijen en geeft aan welke partij u het meest overeenkomsten

De vernieuwde StemWijzer kan nu ook worden verwezen naar tracker stemmen. Met deze 'StemWijzer met terugwerkende kracht "waarmee de gebruiker de partijen ziet in het parlement zijn het meest belangrijk wanneer het gaat om het stemmen in de laatste regeerperiode.

Op 7 mei 2010 Jan Peter Balkenende getest, Job Cohen en de kandidaten van de SP, VVD, Groen, Christen Unie, D66, PvdD, SGP en TON StemWijzer. Iedereen kwam naar de juiste partij. Balkenende kondigde StemWijzer volledig steunen. "Een uitstekend initiatief", zei de CDA-lijsttrekker. Cohen was ook blij, volgens de Labour-leider StemWijzer een goede manier om mensen die geïnteresseerd zijn in de politiek te maken ".

Op 24 november 2010 tot en met gemeenten te fuseren tot plaats (herindeling verkiezing) of op de nominatie te vinden waren om dat te doen (maar omstreden door de Tweede Kamer verklaard niet doorgaan). Het IPP heeft gestemd gids voor gemeenten Oss, Naarden en Bergen (L.).

Voor de verkiezingen van 02 maart 2011 Provinciale IPP maakt stemmen gids voor de provincies Flevoland, Utrecht, Zuid-Holland en Zeeland.

Stem Match is vaker gebruikt in de afgelopen jaren door de kiezers en toekomstige kiezers. Een studie van Motivaction dat de online stemmen bij verkiezingen steun StemWijzer meest bekende en zeer gewaardeerd.

EddyBal
20 december 2010, 11:59
Misschien tijd dat we aan de voorbereiding van de volgende verkiezingen beginnen...

brother paul
20 december 2010, 12:05
ja

vragen maken
enquete afnemen bij de partijen
en go...

Antoon
20 december 2010, 12:05
Misschien tijd dat we aan de voorbereiding van de volgende verkiezingen beginnen...

Probleem is dat we er deze keer echt niet wijzer op worden.

Misschien eens een site 'stemdommer 2011' oprichten.

Xenophon
20 december 2010, 12:07
Volgens die van de standaard doet PVDA+ niet mee aan de verkiezingen.
Hopelijk wordt die van de verkiezingssite vollediger.

Tja, voor die zevenendertig stemmen dat die halen van vrienden en familieleden plus de ene of andere naieve gek, wat wil je, dat ze een site apart krijgen?

EddyBal
20 december 2010, 12:25
Tja, voor die zevenendertig stemmen dat die halen van vrienden en familieleden plus de ene of andere naieve gek, wat wil je, dat ze een site apart krijgen?

Bij een verkiezing begint IEDEREEN terug van NUL. Iedereen moet gelijke kansen krijgen. Dus ook de PVDA+ en BUB, ook al zijn het (voorlopig) verloren stemmen

Xenophon
20 december 2010, 12:26
Bij een verkiezing begint IEDEREEN terug van NUL. Iedereen moet gelijke kansen krijgen. Dus ook de PVDA+ en BUB, ook al zijn het (voorlopig) verloren stemmen

Jaja Eddy, ik plaag ze maar wat. :)

EddyBal
20 december 2010, 12:30
Jaja Eddy, ik plaag ze maar wat. :)

De kleintjes mag je niet al te zeer plagen. Ze vertegenwoordigen de diversiteit in opinies. We dienen die te steunen. Moest mijn stem niet elders nodig zijn, zou ik best op Soli kunnen stemmen bvb. Liever dan op de SPa.

Antoon
20 december 2010, 12:37
De kleintjes mag je niet al te zeer plagen. Ze vertegenwoordigen de diversiteit in opinies. We dienen die te steunen. Moest mijn stem niet elders nodig zijn, zou ik best op Soli kunnen stemmen bvb. Liever dan op de SPa.

Waar is 'elders'? En waarom?

U hoeft niet te antwoorden, hé, het stemmen is en blijft geheim, maar het geeft wel wat meer inzicht.

EddyBal
20 december 2010, 12:44
Waar is 'elders'? En waarom?

U hoeft niet te antwoorden, hé, het stemmen is en blijft geheim, maar het geeft wel wat meer inzicht.

Ik heb er nooit een geheim van gemaakt dat ik lid ben van de NVA.

Vito
20 december 2010, 12:47
Ik heb er nooit een geheim van gemaakt dat ik lid ben van de NVA.

Vrij Vlaanderen is dus dood en begraven?

fonne
20 december 2010, 13:08
Is er al een stemwijzersite uitgebracht voor deze verkiezingen?

Nee ze zijn opgeschoven naar 2011. Ergens rond Pasen:cry:

Txiki
20 december 2010, 13:09
Is er al een stemwijzersite uitgebracht voor deze verkiezingen?

Welke verkiezingen?

Anna List
20 december 2010, 13:16
Welke verkiezingen?

13 juni 2010

abou Anis
20 december 2010, 13:38
Probleem is dat we er deze keer echt niet wijzer op worden.

Misschien eens een site 'stemdommer 2011' oprichten.

Dommer dan in 2010 zal moeilijk zijn...

Xenophon
20 december 2010, 14:51
Dommer dan in 2010 zal moeilijk zijn...

Wacht maar af, je gaat verschieten bij de volgende kiezing.

abou Anis
20 december 2010, 14:53
Wacht maar af, je gaat verschieten bij de volgende kiezing.

Kan zijn. Jammer dan.

Maar ik ben al blij dat er iemand impliciet akkoord gaat met mijn opvatting dat de kiezer in 2010 behoorlijk dom gestemd heeft.

Xenophon
20 december 2010, 15:11
Kan zijn. Jammer dan.

Maar ik ben al blij dat er iemand impliciet akkoord gaat met mijn opvatting dat de kiezer in 2010 behoorlijk dom gestemd heeft.

Uw inschatting van de situatie is, zoals zoveel, relatief.

En dus moeten we die niet ernstig nemen, tenslotte is het niet alsof u het beste voor hebt met Vlaanderen en de vlaming.

EddyBal
21 december 2010, 09:21
Vrij Vlaanderen is dus dood en begraven?

Al een poosje he.

EddyBal
21 december 2010, 09:22
Kan zijn. Jammer dan.

Maar ik ben al blij dat er iemand impliciet akkoord gaat met mijn opvatting dat de kiezer in 2010 behoorlijk dom gestemd heeft.

Een kinderhand is gauw gevuld.8-)

Txiki
21 december 2010, 09:25
Een kinderhand is gauw gevuld.8-)

Als ge mij een pint in mijn handen stopt, is mijn hand ook gauw gevuld hoor ;-)

EddyBal
21 december 2010, 10:39
Als ge mij een pint in mijn handen stopt, is mijn hand ook gauw gevuld hoor ;-)

De drankzuchtige is een zieke die moet geholpen worden. :lol: Door te trakteren? :lol: