PDA

View Full Version : Demonen


Spliff
3 juni 2010, 17:43
Hilarisch moment gehad dankzij een wat oudere klant vandaag. Ik werk ondertussen in de kringloopwinkel te Baarn. We hebben een aardige collectie elpees en daar was hij aan het snuffelen in de elpees. Toen hij bij de kassa kwam met een stapel onder zijn arm en ik alles aan het intikken was op de kassa, begon die man volgende verhaal: ''meneer er staat een elpee in de rekken en als u die in huis haalt, die brengt ongeluk. Ik vind dat die eigenlijk vernietigd moet worden. Als ik die koop, mag ik ze dan stukmaken?'' Waarop ik antwoordde ''als u betaalt mag u ermee doen wat u wil.'' Ging die man die elpee halen en terwijl ie terugkwam verder vertellend: ja dit is echt duivelse muziek hoor, als je die opzet vliegen er overal duivels door je huis.'' Het was dus een elpee van CCR (Credence Clearwater Revival) eentje van 3 euro 50 (20 greatest hits) en die man betaalde en heeft dus voor mijn ogen die elpee stukgemaakt. Tijdens dit ritueel bleef ie beweren dat alles van die band verbannen moest worden. Dankzij zo een mensen voel ik me vrij normaal.

Cdude
3 juni 2010, 17:48
Hilarisch moment gehad dankzij een wat oudere klant vandaag. Ik werk ondertussen in de kringloopwinkel te Baarn. We hebben een aardige collectie elpees en daar was hij aan het snuffelen in de elpees. Toen hij bij de kassa kwam met een stapel onder zijn arm en ik alles aan het intikken was op de kassa, begon die man volgende verhaal: ''meneer er staat een elpee in de rekken en als u die in huis haalt, die brengt ongeluk. Ik vind dat die eigenlijk vernietigd moet worden. Als ik die koop, mag ik ze dan stukmaken?'' Waarop ik antwoordde ''als u betaalt mag u ermee doen wat u wil.'' Ging die man die elpee halen en terwijl ie terugkwam verder vertellend: ja dit is echt duivelse muziek hoor, als je die opzet vliegen er overal duivels door je huis.'' Het was dus een elpee van CCR (Credence Clearwater Revival) eentje van 3 euro 50 (20 greatest hits) en die man betaalde en heeft dus voor mijn ogen die elpee stukgemaakt. Tijdens dit ritueel bleef ie beweren dat alles van die band verbannen moest worden. Dankzij zo een mensen voel ik me vrij normaal.

Geef de mens eens ongelijk? VADE RETRO SATAN :rofl:

http://www.youtube.com/watch?v=XfyEpmQM7bw

Txiki
3 juni 2010, 17:49
Misschien heeft die ooit ambras gehad thuis omwille van een plaat van die groep en zag hij schotels vliegen en sterretjes? Als ware het de hel die losbarstte?

Spliff
3 juni 2010, 17:50
Pst Derek de hoes is stuk, maar de elpees zelf nog niet... kopen?

Spliff
3 juni 2010, 17:53
http://en.academic.ru/pictures/enwiki/67/Creedence_Clearwater_Revival_Chronicle.jpg

bgf324
3 juni 2010, 18:40
En die andere LP's die ie mee deed nr huis zat Slayer tussen zeker? :twisted:

Albrecht
3 juni 2010, 18:45
Geef de mens eens ongelijk? VADE RETRO SATAN :rofl:

http://www.youtube.com/watch?v=XfyEpmQM7bw
Het is "Vade retro satana".

Bovenbuur
3 juni 2010, 18:47
En die andere LP's die ie mee deed nr huis zat Slayer tussen zeker? :twisted:

Nee, was allemaal Lordi.

Cdude
3 juni 2010, 19:34
Het is "Vade retro satana".
Ik bedoelde eigenlijk SaNtana:-D

bgf324
3 juni 2010, 21:40
Ik bedoelde eigenlijk SaNtana:-D

Samba Pa ti :cheer:

Tick
3 juni 2010, 22:45
Zeg hoe is de kwaliteit van die LP's ? Hebben jullie toevallig ook Pink Floyd?

Spliff
4 juni 2010, 06:04
En die andere LP's die ie mee deed nr huis zat Slayer tussen zeker? :twisted:

Neeh dingen zoals the Who, Zappa, Hendrix....

Spliff
4 juni 2010, 06:07
Zeg hoe is de kwaliteit van die LP's ? Hebben jullie toevallig ook Pink Floyd?

Er zullen hier en daar wat mindere exemplaren bijzitten, zeker die van CCR die nu in de prullenbak ligt te verteren, maar aan de klanten te zien, ook een een heel groot aantal goede platen. Eergisteren is er een hele lading bijgekomen, en daar is al van over de 1000 euro van verkocht op twee dagen. Ik zal tijdens mijn pauze eens kijken of er Pink Floyd tussen zit.

Dexterecus
4 juni 2010, 09:41
Verkopen ze eigenlijk in elke kringloopwinkel LP's?

Ik denk niet dat ik er hier in Aalst al ben tegengekomen, maar het is ook wel al lang geleden dat ik er binnen ben geweest.

Spliff
4 juni 2010, 17:07
Zeg hoe is de kwaliteit van die LP's ? Hebben jullie toevallig ook Pink Floyd?

Enkel deze 68124

1 euro 75, leek me goede kwaliteit te zijn.

Cdude
4 juni 2010, 17:35
Kringloop = kringloop in hun zakken je.
Schandalige prijzen terwijl ze AL hun spullen GRATIS krijgen.

Tick
4 juni 2010, 18:53
Kringloop = kringloop in hun zakken je.
Schandalige prijzen terwijl ze AL hun spullen GRATIS krijgen.

Ach man zaag toch niet. Hier komen ze zelfs uw spullen thuis ophalen. Een camion en den diesel kost ook. Verder moeten die mensen ook betaald worden. Het gebouw moet onderhouden worden (en verwarmd). Alle spullen worden afgewassen en ook hersteld. En ik vergeet nog een hoop zaken waarschijnlijk. Dat kost allemaal geld en dat betaal je.



@spliff Dank u om te kijken. Maar relics heb ik al.

Cdude
4 juni 2010, 20:05
Ach man zaag toch niet. Hier komen ze zelfs uw spullen thuis ophalen. Een camion en den diesel kost ook. Verder moeten die mensen ook betaald worden. Het gebouw moet onderhouden worden (en verwarmd). Alle spullen worden afgewassen en ook hersteld. En ik vergeet nog een hoop zaken waarschijnlijk. Dat kost allemaal geld en dat betaal je.
@spliff Dank u om te kijken. Maar relics heb ik al.

Hier komen ze dat ook ophalen etc ...
En mensen betalen? Gesco's? Art60? = gratis werknemers.

My point, aan een plaat valt niks te herstellen.

Spliff
5 juni 2010, 06:06
Ach man zaag toch niet. Hier komen ze zelfs uw spullen thuis ophalen. Een camion en den diesel kost ook. Verder moeten die mensen ook betaald worden. Het gebouw moet onderhouden worden (en verwarmd). Alle spullen worden afgewassen en ook hersteld. En ik vergeet nog een hoop zaken waarschijnlijk. Dat kost allemaal geld en dat betaal je.



@spliff Dank u om te kijken. Maar relics heb ik al.

Juist ja, om te beginnen zijn we verplicht om alles mee te nemen wat mensen kwijt willen (dus ook vaak gewoon grof onbruikbaar materiaal). De opslag en verwerking ervan gebeurt deels al op het terrein zelf, achter de winkel is het dan bijna een klein containerpark. Personeelskosten vallen wel mee, een aantal vrijwilligers, mensen van de reclassering en mensen die werken met behoud van uitkering. In totaal werken er 40 mensen in Baarn. Vooral richting reintegratie in de maatschappij denken dus. Net zoals de vele spullen die dus een tweede, vaak zelfs derde kans krijgen. Kringloopwinkels zijn nou blijkbaar eenmaal nodig in deze wegwerpmaatschappij. Trouwens liever een kringloopwinkel, dan een second hand store (grote keten in Nederland), of al die ander dubieuze tweedehandswinkeltjes.

Spliff
5 juni 2010, 06:12
Enfin ik heb een baan dankzij dit systeem, een betaalde zelfs!

bgf324
5 juni 2010, 20:35
Neeh dingen zoals the Who, Zappa, Hendrix....

Awelja 8O SATAN! 8O

djimi
5 juni 2010, 21:07
Enkel deze 68124

1 euro 75, leek me goede kwaliteit te zijn.

Was mijn allereerste Pink Floyd plaat, en is mijn enige gebleven :-)