PDA

View Full Version : Zal Groen! vooruitgaan?


eno2
4 juni 2010, 08:56
Ik dacht van wel.
Dank zij de vermogenbelasting en de strijd tegen de fiscale fraude, gecombineerd met het afremmen van het sneeuwbaleffect door evenwicht in 2015

't Zijn wel maar lauwe tot slechte Vlamingen...

born2bewild
4 juni 2010, 09:02
nee

Vette Pois(s)on
4 juni 2010, 09:05
Ze komen in alle geval al goed aan bod op tv voor zo een dwergenpartij met communistische trekken.

brother paul
4 juni 2010, 09:06
ze gaan vooruitgaan, gewoon omdat ze een minder dwaas alternatief zijn voor spa

EddyBal
4 juni 2010, 09:24
ze gaan vooruitgaan, gewoon omdat ze een minder dwaas alternatief zijn voor spa

Economisch misschien wel, maar we kunnen het ons niet permitteren om NU al die kerncentrales te sluiten, dus die wetswijziging van de vorige regering moet er komen.
STom van de VLD om Electrabel te verkopen. Europa vroeg dat, niemand deed het, behalve VLD... En nu zitten we met de gebakken peren...

plakker
4 juni 2010, 09:27
Ze komen in alle geval al goed aan bod op tv voor zo een dwergenpartij met communistische trekken.

²

johan.declercq8@tele
4 juni 2010, 10:24
Ik hoop van niet. Zij kosten ons enorm veel geld. :cry:

EddyBal
4 juni 2010, 11:17
Ik hoop van niet. Zij kosten ons enorm veel geld. :cry:

Ik help U hopen, maar kijk maar eens hoe vriendelijk ze behandeld worden op de VRT. Geheel anders dan bvb het VB of de NVA...

Txiki
4 juni 2010, 11:18
Ik hoop van wel.

vrijevlaming
4 juni 2010, 11:22
liever groen dan de sossen. Ik heb het al tegen verschillende mensen gezegd die mij vroegen voor wie ze zouden moeten stemmen. Mijn standaard antwoord : "iedere mens die nog wat verstand heeft in zijn hoofd, kan maar kiezen tussen twee partijen, afhankelijk van wat ie belangrijk vindt. De groene of de n-va"


Ideaal zou zijn dat sossen en groene elk 10% hebben of zo, mooi verdeeld zodat ze minder rzwaar wegen

toccata
4 juni 2010, 12:20
ik denk lichtjes, niet meer dan een %, meer hoeft ook niet

Torkilson
4 juni 2010, 12:33
Hopelijk niet.

Jaani_Dushman
4 juni 2010, 12:41
ik denk lichtjes, niet meer dan een %, meer hoeft ook niet:?

Haalde Groen! bij de laatste verkiezingen dan 49,87%?

suqar_7loe
4 juni 2010, 12:44
Hopelijk wel.

toccata
4 juni 2010, 12:51
:?

Haalde Groen! bij de laatste verkiezingen dan 49,87%?

neen, helaas;-)

Maar ik geloof dat té snelle groei slecht is voor partij, rustig aan is beter

Jaani_Dushman
4 juni 2010, 12:55
Maar ik geloof dat té snelle groei slecht is voor partij, rustig aan is beterDaar heb je wel gelijk in.

EddyBal
4 juni 2010, 13:49
neen, helaas;-)

Maar ik geloof dat té snelle groei slecht is voor partij, rustig aan is beter

Hoe groter ze worden, hoe slechter voor Vlaanderen. Dat ze maar pietluttig blijven zoals nu. Buik vol van hun taxen op vanalles en nogwa.

solidarnosc
4 juni 2010, 13:54
Ze komen in alle geval al goed aan bod op tv voor zo een dwergenpartij met communistische trekken.

Dat heb je zeker als alle rechtse journalisten elders meer poen denken te kunnen scheppen. ;-)

toccata
4 juni 2010, 13:55
Dat heb je zeker als alle rechtse journalisten elders meer poen denken te kunnen scheppen. ;-)

:lol::lol:

forzaflandria
4 juni 2010, 16:45
De groenen gaan wat verschuiven, maar te weinig om op te vallen, denk ik. Meer of minder, het wordt toch maar een procent of zoiets.

Raven
4 juni 2010, 18:30
20.000 nieuwe jobs creeren, behaalt uit het sluiten van de kerncentrales en windmolens te zetten, het afschaffen van de notionele interest voor bedrijven die al moeten afslanken om te kunnen overleven....

Ik denk dat ze beetje teveel chocolade cigaretten hebben gegeten, toen ze die punten naar voren schoven als kies-lokkers

groentje
4 juni 2010, 21:56
Een stijging lijkt me nog altijd haalbaar, maar de grote doorbraak verwacht ik ook niet, eerlijk gezegd.

Raven
5 juni 2010, 07:37
Een stijging lijkt me nog altijd haalbaar, maar de grote doorbraak verwacht ik ook niet, eerlijk gezegd.

Veel hebben ze ook niet gedaan éh... ik ken hen vooral omdat ze als "schuppenzot" hebben meegedaan aan de communautaure onderhandelingen, de uitspraak van Freya Piryns dat het de taak is van Belgie om vluchtelingen uit de wereld op zich te nemen en te huisvesten en de stelling van Wouter Van Besien dat er minstens 3 kernreactoren moeten gesloten worden, en vervangen worden met hernieuwbare energie... Dat we daarmee méér energie moeten gaan aankopen van Frankrijk om het verschil te compenseren, vertelt hij er niet bij natuurlijk....

EddyBal
5 juni 2010, 09:05
Veel hebben ze ook niet gedaan éh... ik ken hen vooral omdat ze als "schuppenzot" hebben meegedaan aan de communautaure onderhandelingen, de uitspraak van Freya Piryns dat het de taak is van Belgie om vluchtelingen uit de wereld op zich te nemen en te huisvesten en de stelling van Wouter Van Besien dat er minstens 3 kernreactoren moeten gesloten worden, en vervangen worden met hernieuwbare energie... Dat we daarmee méér energie moeten gaan aankopen van Frankrijk om het verschil te compenseren, vertelt hij er niet bij natuurlijk....

En we betalen al superveel voor onze energie. Dat ze doen zoals in Frankrijk, met nog een extra: Een vaste energieprijs zetten voor de grootleverancier, en een belasting op afgeschreven kerncentrales.

Iedereen wil groenen energie, en ja, we moeten daarin investeren. Doch, de technologie verandert nog bijna alle dagen, en staat nog in de kinderschoentjes. En de vraag is: als het niet waait en de zon schijnt niet, moeten we dan vuurke stook spelen? Gaslampjes???
Eén oplossing is biogas centrales zetten zoals men vroeger stadsgas centrales had. Alle beerputten die leeggetrokken worden er naartoe voeren en tal van andere biomassa. Maar nog tal van andere en verschillende projecten worden links en rechts uitgeprobeerd.
Ik vind het ook nogal dom: alles zetten op het sluiten van kerncentrales, terwijl die er STAAN, en kunnen gebruikt worden. Beter oude kolencentrales sluiten. Minder CO² => Kyotonorm

Robinus V
5 juni 2010, 10:09
Volgens mij zal Groen! zeker stijgen.

Een minpunt aan Groen! vind ik, zoals zovelen, de sluiting van de kerncentrales.

Ik ben het er mee eens dat kerncentrales na een tijd vervangen moeten worden, maar dan wel nadat alle aardolie e.d. verboden is. Kerncentrales zijn de laatste niet volledig groene energiebron die vervangen dient te worden. Begin je met de kerncentrales, dan zal volgens mij de CO2-uitstoot e.d. sterk verhogen en dat vind ik minder interessant dan wat radioactief afval in de grond.

Dus aan Groen!: Vervang alle niet-groene energiebronnen door groene energiebronnen, maar doe het a.u.b. wel in de juiste volgorde.

Julianus
5 juni 2010, 14:56
liever groen dan de sossen. Ik heb het al tegen verschillende mensen gezegd die mij vroegen voor wie ze zouden moeten stemmen. Mijn standaard antwoord : "iedere mens die nog wat verstand heeft in zijn hoofd, kan maar kiezen tussen twee partijen, afhankelijk van wat ie belangrijk vindt. De groene of de n-va"


Ideaal zou zijn dat sossen en groene elk 10% hebben of zo, mooi verdeeld zodat ze minder rzwaar wegen
Ik hoop op een mooie verdeling tussen N-VA, VB & LDD, zodat het soortelijk gewicht van N-VA daalt... En ik denk dat Groen! vooruit zal gaan, en terecht, want -en daar zijn velen het over eens- ze hebben heel bekwame mensen zitten in Brussel...

Lesane
5 juni 2010, 16:52
Heeft hier iemand het debat tussen Eva Brems en Bruno Tobback gezien bij Phara? Eva Brems maakte daar toch wel een serieus slechte beurt. zelden iemand zo zien afgaan.

Jazeker
5 juni 2010, 17:20
Ik hoop van wel.

Komaan Txiki... Groen! dat zijn de tjeven van de ecologische beweging.

Jazeker
5 juni 2010, 17:22
Een stijging lijkt me nog altijd haalbaar, maar de grote doorbraak verwacht ik ook niet, eerlijk gezegd.

Een kleine vooruitgang verwacht ik ook. Ware het maar van de foertstemmers die zich absoluut niet kunnen vinden bij de N-VA.

fox
5 juni 2010, 18:02
Ik hoop op een mooie verdeling tussen N-VA, VB & LDD, zodat het soortelijk gewicht van N-VA daalt... En ik denk dat Groen! vooruit zal gaan, en terecht, want -en daar zijn velen het over eens- ze hebben heel bekwame mensen zitten in Brussel...


Kom kom, als ze al beginnen stellen dat ze een alternatief zijn voor N-VA dan moet je je toch eerder afvragen of ze niet teveel wiet gesmoord hebben.

artisjok
6 juni 2010, 06:45
Hoe groter ze worden, hoe slechter voor Vlaanderen. Dat ze maar pietluttig blijven zoals nu. Buik vol van hun taxen op vanalles en nogwa.

We hebben zeker een groene fractie nodig in het parlement. Groen stelt kritische vragen; haalt punten aan waar andere partijen geen oog voor hebben; maar weegt spijtig niet zwaar genoeg op het beleid. Ze mogen dus zeker nog een stuk groeien.

Ik heb liever taxen die de consumptie stuurt; dan de "klassieke" taxen zoals we die doorgaans kennen.

artisjok
6 juni 2010, 06:53
En we betalen al superveel voor onze energie. Dat ze doen zoals in Frankrijk, met nog een extra: Een vaste energieprijs zetten voor de grootleverancier, en een belasting op afgeschreven kerncentrales.
Reken dan eens uit wat je zou betalen bij ecopower.

Iedereen wil groenen energie, en ja, we moeten daarin investeren. Doch, de technologie verandert nog bijna alle dagen, en staat nog in de kinderschoentjes. En de vraag is: als het niet waait en de zon schijnt niet, moeten we dan vuurke stook spelen? Gaslampjes???
Eén oplossing is biogas centrales zetten zoals men vroeger stadsgas centrales had. Alle beerputten die leeggetrokken worden er naartoe voeren en tal van andere biomassa. Maar nog tal van andere en verschillende projecten worden links en rechts uitgeprobeerd.
Ik vind het ook nogal dom: alles zetten op het sluiten van kerncentrales, terwijl die er STAAN, en kunnen gebruikt worden. Beter oude kolencentrales sluiten. Minder CO² => Kyotonorm

Dat is nu eens een goed idee; investeren in onderzoek naar en de technologie om groene energie op te wekken.

Zowat iedereen is het er over eens dat we ook minder energie moeten verbruiken. We moeten onze huizen isoleren. Enkel groen! heeft een voorstel; zodat ook de minder behoeden dit kunnen realiseren; en dat ook nog de economie aanzwengelt.

Raven
6 juni 2010, 07:55
Reken dan eens uit wat je zou betalen bij ecopower.

verplicht aandeelhouder worden, ge moogt niet teveel gebruiken of ge betaalt 'de parasieten-boete', ...

Dat is nu eens een goed idee; investeren in onderzoek naar en de technologie om groene energie op te wekken.

De vogelhakkers van vandaag (of windmolens, op neutrale toon waar men het dierenleed mee verdoezeld) kan men vergelijken met ruimtetechnologie op gebied van complexiteit.

De R&D & logistieke verkoop van die machines is een economie op zich... wie maalt er tegenwoordig zelfs nog om dat daar energie uit komt? Koop & zet ze toch gewoon ergens :roll:?


Zowat iedereen is het er over eens dat we ook minder energie moeten verbruiken. We moeten onze huizen isoleren. Enkel groen! heeft een voorstel; zodat ook de minder behoeden dit kunnen realiseren; en dat ook nog de economie aanzwengelt.

Ahum... de premies vergeten voor het isoleren van je woning? (en dat is er niet gekomen door groen... )

Trouwens, als het aan groen lag, heeft heel de wereld hier recht om te komen wonen en een huis te krijgen. Was dit nu een communistisch land, dan konden we huiseigenaars onteigenen, de huizen herverdelen, en degene die wat teveel protest maakten ergens in zee droppen... Maar op dit moment, is hier nog een vrije markt, wat betekent dat menselijke principes als vraag & aanbod moeten worden gerespecteerd.

Als de staat meer huizen voorziet voor opvang van asielzoekers uit de hele wereld, zal dat beteken dat de huisprijzen fameus zullen stijgen door een vermindering van het aanbod.

Veel success om nog wat geld over te hebben voor uw isolatie :roll: . Misschien moet Groen! eens haar standpunten proberen af te stemmen op elkaar...

Savatage
6 juni 2010, 08:00
We hebben zeker een groene fractie nodig in het parlement. Groen stelt kritische vragen; haalt punten aan waar andere partijen geen oog voor hebben;

Ja, de problematiek van de chocoladen sigaretten die al jaren aansleepte werd eindelijk eens aan de kaak gesteld in het parlement door de groenen. Daar zat iedereen al jaren op te wachten.

Txiki
6 juni 2010, 08:03
Een kleine vooruitgang verwacht ik ook. Ware het maar van de foertstemmers die zich absoluut niet kunnen vinden bij de N-VA.

Dat is waar. Maar hoe meer versnippering, hoe meer kans op verdeeldheid en hoe minder sterk de traditionelen. 8-)

artisjok
6 juni 2010, 08:18
verplicht aandeelhouder worden, ge moogt niet teveel gebruiken of ge betaalt 'de parasieten-boete', ...
Ik heb inderdaad een aandeel moeten kopen van 250euro waarop ik vorig jaar een dividend kreeg van 6%.
Een "parasieten-boete" bestaat niet bij ecopower.

De vogelhakkers van vandaag (of windmolens, op neutrale toon waar men het dierenleed mee verdoezeld) kan men vergelijken met ruimtetechnologie op gebied van complexiteit.

De R&D & logistieke verkoop van die machines is een economie op zich... wie maalt er tegenwoordig zelfs nog om dat daar energie uit komt? Koop & zet ze toch gewoon ergens :roll:?

Wat is hierbij je punt over investeren in onderzoek naar en de technologie om groene energie op te wekken?


Ahum... de premies vergeten voor het isoleren van je woning? (en dat is er niet gekomen door groen... )
Neen; maar van deze premies genieten niet de minder-behoeden die deze investering niet kunnen voorschieten; en moeten lenen. Die premies krijg je pas veel later; na de investering. Daarom moeten renteloze leningen voorzien worden.

Trouwens, als het aan groen lag, heeft heel de wereld hier recht om te komen wonen en een huis te krijgen. Was dit nu een communistisch land, dan konden we huiseigenaars onteigenen, de huizen herverdelen, en degene die wat teveel protest maakten ergens in zee droppen... Maar op dit moment, is hier nog een vrije markt, wat betekent dat menselijke principes als vraag & aanbod moeten worden gerespecteerd.

Als de staat meer huizen voorziet voor opvang van asielzoekers uit de hele wereld, zal dat beteken dat de huisprijzen fameus zullen stijgen door een vermindering van het aanbod.x.

Veel success om nog wat geld over te hebben voor uw isolatie :roll: . Misschien moet Groen! eens haar standpunten proberen af te stemmen op elkaar...

Omdat je geen kritiek meer kan bedenken op de ideeën van groen; vind je maar wat ideeën zelf uit.

luc broes
6 juni 2010, 08:25
Veel hebben ze ook niet gedaan éh... ik ken hen vooral omdat ze als "schuppenzot" hebben meegedaan aan de communautaure onderhandelingen, de uitspraak van Freya Piryns dat het de taak is van Belgie om vluchtelingen uit de wereld op zich te nemen en te huisvesten en de stelling van Wouter Van Besien dat er minstens 3 kernreactoren moeten gesloten worden, en vervangen worden met hernieuwbare energie... Dat we daarmee méér energie moeten gaan aankopen van Frankrijk om het verschil te compenseren, vertelt hij er niet bij natuurlijk....
Er wordt hier soms veel nonsens verteld op dit forum, maar deze keer is het raak en goed.
Ik ben groen, maar heb de pest aan Groen!
Ik fiets al heel mijn leven en als ik de auto kan laten staan doe ik dat. Ik heb die nu niet meer nodig en dus heb ik die niet meer. Ik heb belangstelling voor de natuur en speciaal vogels bekijken in de natuur deed ik heel mijn leven. Was ook lid van De Wielewaal.
Groen! beschermt de biotoop van de rode spinnekop in zuid-Amerika en alle andere beesten als het maar geen Vlaamse beesten zijn.
Als de 'belgen' iets door de strot van de Vlamingen willen duwen tot meerder heil en glorie van vorst en de frankofonie dan kan men steeds op de steun van Groen! rekenen. Inderdaad ne 'schuppenzot' die dan goed van pas komt.

Komt daarbij nog hun opengrenzenpolitiek die onze samenleving ondergraaft.
ik heb een spontane belangstelling en medeleven met vreemdelingen. Heb wereldwijd gewerkt met mensen van alle kleuren en beschavingen. Met veel voldoening voor mij èn voor hen.

Maar Vlaanderen blijft ons huis.
Voor Groen! klinkt dat als een vloek. Wie kan dat begrijpen?

robert t
6 juni 2010, 08:27
Een kleine vooruitgang verwacht ik ook. Ware het maar van de foertstemmers die zich absoluut niet kunnen vinden bij de N-VA.De pretentie die groen tegenwoordig tentoon spreidt is opmerkelijk. Gisteren in Gent werd dat nog eens beklemtoond. Eerst deden ze een oproep om de N-VA te boycotten bij de volgende regeringsonderhandelingen, waarna een troela er nog een schepje bovenop deed : alleen zij hebben de sleutel voor een deftige staatshervorming in handen. Wat een giller : de meest belgicistische partij in Vlaanderen gaat het eens oplossen.

artisjok
6 juni 2010, 08:29
Er wordt hier soms veel nonsens verteld op dit forum, maar deze keer is het raak en goed.
Ik ben groen, maar heb de pest aan Groen!
Ik fiets al heel mijn leven en als ik de auto kan laten staan doe ik dat. Ik heb die nu niet meer nodig en dus heb ik die niet meer. Ik heb belangstelling voor de natuur en speciaal vogels bekijken in de natuur deed ik heel mijn leven. Was ook lid van De Wielewaal.
Groen! beschermt de biotoop van de rode spinnekop in zuid-Amerika en alle andere beesten als het maar geen Vlaamse beesten zijn.
Als de 'belgen' iets door de strot van de Vlamingen willen duwen tot meerder heil en glorie van vorst en de frankofonie dan kan men steeds op de steun van Groen! rekenen. Inderdaad ne 'schuppenzot' die dan goed van pas komt.

Komt daarbij nog hun opengrenzenpolitiek die onze samenleving ondergraaft.
ik heb een spontane belangstelling en medeleven met vreemdelingen. Heb wereldwijd gewerkt met mensen van alle kleuren en beschavingen. Met veel voldoening voor mij èn voor hen.

Maar Vlaanderen blijft ons huis.
Voor Groen! klinkt dat als een vloek. Wie kan dat begrijpen?
Ja hebt gelijk
"Er wordt hier soms veel nonsens verteld op dit forum."

4x10E6
6 juni 2010, 08:29
ze gaan vooruitgaan, gewoon omdat ze een minder dwaas alternatief zijn voor spa

Interessant. Groen! als een minder dwaas alternatief voor SP.A.
Zit ik me nu af te vragen, waarom er een alternatief zou moeten bestaan voor SP.A en welke partijen dwazere alternatieven in zouden houden dan Groen!

(en ja, ik denk/hoop dat Groen! sterk vooruitgaat)

grhluna
6 juni 2010, 08:30
groen is een beetje zoals het vlaams belang met het verschil dat die mensen dus voor
de natuur zijn

artisjok
6 juni 2010, 08:30
De pretentie die groen tegenwoordig tentoon spreidt is opmerkelijk. Gisteren in Gent werd dat nog eens beklemtoond. Eerst deden ze een oproep om de N-VA te boycotten bij de volgende regeringsonderhandelingen, waarna een troela er nog een schepje bovenop deed : alleen zij hebben de sleutel voor een deftige staatshervorming in handen. Wat een giller : de meest belgicistische partij in Vlaanderen gaat het eens oplossen.

Ze hebben gelijk; N-VA wil helemaal geen oplossing; geen staatshervorming.

luc broes
6 juni 2010, 10:34
Ze hebben gelijk; N-VA wil helemaal geen oplossing; geen staatshervorming.

artidjok, doe nu eens een inspannig om een beetje objectief te zijn.

Vrede tussen VL & Fr is maar mogelijk als iedereen de taal en het grondgebied van de andere respecteert.

VL hebben dit steeds gedaan. Fr niet.
Zijn de FR nu van plan om dat respect wel te betonen? Neen! Ze willen steeds weer VL gemeenten verfransen en aanhechten.

Mijn moeder werd op school in Lier nog gestraft omdat ze nederlands sprak.

Iets analoog is in W nooit voorgekomen.

Welke oplossing stel jij voor? Wat zou Groen! voorstellen?

Waarom is 'België' (wat dat ook moge betekenen) belangrijker dan het respect voor onze taal en grondgebied?

artisjok
6 juni 2010, 10:59
artidjok, doe nu eens een inspannig om een beetje objectief te zijn.

Vrede tussen VL & Fr is maar mogelijk als iedereen de taal en het grondgebied van de andere respecteert.

VL hebben dit steeds gedaan. Fr niet.
Zijn de FR nu van plan om dat respect wel te betonen? Neen! Ze willen steeds weer VL gemeenten verfransen en aanhechten.

Mijn moeder werd op school in Lier nog gestraft omdat ze nederlands sprak.

Iets analoog is in W nooit voorgekomen.

Welke oplossing stel jij voor? Wat zou Groen! voorstellen?

Waarom is 'België' (wat dat ook moge betekenen) belangrijker dan het respect voor onze taal en grondgebied?

Straf dat uitgerekend jij een ander oproept om een beetje objectief te zijn.

De strijd 'Vlaanderen Vlaams" was terecht en heeft haar doel bereikt.
Mijn kinderen worden toch niet gestraft omdat ze op school Nederlands spreken.

De oplossing is onderhandelen; en dat wil de N-VA niet.
Groen! wil dit wel.

Henri1
6 juni 2010, 11:01
Groen/Ecolo gaat zwaar scoren.
Let op mijn woorden.

suqar_7loe
6 juni 2010, 11:34
Groen/Ecolo gaat zwaar scoren.
Let op mijn woorden.

Hopelijk heb je zwaar gelijk.

robert t
6 juni 2010, 13:24
Straf dat uitgerekend jij een ander oproept om een beetje objectief te zijn.Luc Broes is een uitstekend debater én bovendien een zeer gematigd man. Waar haal jij het recht vandaan om hem te bekladden?
De strijd 'Vlaanderen Vlaams" was terecht en heeft haar doel bereikt.
Mijn kinderen worden toch niet gestraft omdat ze op school Nederlands spreken.De Vlamingen hebben hun doel absoluut niet bereikt. Om slechts één treffend voorbeeld te noemen : Brussel wil gebiedsuitbreiding. Brussel wil de Vlaamse randgemeenten inpalmen. Dat je kinderen niet gestraft worden omdat ze op school Nederlands praten bewijst dat je de problematiek niet begrijpt.
De oplossing is onderhandelen; en dat wil de N-VA niet.
Groen! wil dit wel.Wat weet jij daarvan? Je kent niks van het Vlaams-nationalisme. Links Vlaanderen betekent niks, jullie zijn goed voor een goeie 20 %. Een klein beetje bescheidenheid zou jullie sieren. Maar het zijn altijd de kleinste kaffertjes die de grootste muil opzetten.

robert t
6 juni 2010, 13:31
Groen/Ecolo gaat zwaar scoren.
Let op mijn woorden.Groen gaat zwaar scoren, de sossen gaan zwaar scoren, de liberalen gaan het goed doen, alleen de V-partijen zullen moeten met de kruimeltjes tevreden zijn. Alweer een schitterende analyse van de beste voorspeller van dit forum.

luc broes
6 juni 2010, 15:53
Straf dat uitgerekend jij een ander oproept om een beetje objectief te zijn.

De strijd 'Vlaanderen Vlaams" was terecht en heeft haar doel bereikt.
Mijn kinderen worden toch niet gestraft omdat ze op school Nederlands spreken.

De oplossing is onderhandelen; en dat wil de N-VA niet.
Groen! wil dit wel.

beste artisjok, hoe onderhandel je met iemand die principiëel weigert de taal en het grondgebied van de buur te respecteren?

Marianne wil ook verder dialogeren. Drie jaar is niet genoeg, het mag gerust 10 jaar worden of meer. Jammer, maar het brengt niets op.

Ik stel dus concreet voor dat we mekaar respecteren en dat elk zijn eigen huishouden regelt op eigen verantwoordelijkheid.
En dat VL bereid is tot resultaatgebonden hulp.

Ik had gevraagd wat jij & Groen! concreet voorstelt. Daarop kreeg ik geen antwoord

born2bewild
6 juni 2010, 15:55
groen is een beetje zoals het vlaams belang met het verschil dat die mensen dus voor
de natuur zijn

ja, groen is tegen de natuur. Wel scherp gesteld, maar au fond de waarheid.

groenuitroepingsteken is tegen flippo's, voor miljardenstroom richting zuiden, tegen chocaldecigaretten, weet het niet goed qua splitsing BHV (onthouding), voor auto's (Volvo!), en voor de vergifitiging van de zenne

EddyBal
6 juni 2010, 16:05
De oplossing is onderhandelen; en dat wil de N-VA niet.
Groen! wil dit wel.

Mijn dochter van 13 wil ook wel onderhandelen, maar ze zit in dezelfde positie als groen: groen achter de oren en veel te klein om al baas te zijn.

born2bewild
6 juni 2010, 16:06
Mijn dochter van 13 wil ook wel onderhandelen,

meer zakgeld?

EddyBal
6 juni 2010, 16:14
meer zakgeld?

vooral tegen restricties ;)

artisjok
7 juni 2010, 04:45
Mijn dochter van 13 wil ook wel onderhandelen, maar ze zit in dezelfde positie als groen: groen achter de oren en veel te klein om al baas te zijn.

Je verwart onderhandelen met de baas spelen.

artisjok
7 juni 2010, 04:54
beste artisjok, hoe onderhandel je met iemand die principiëel weigert de taal en het grondgebied van de buur te respecteren?
Dan onderhandel je met degene die dit wel doen.

Marianne wil ook verder dialogeren. Drie jaar is niet genoeg, het mag gerust 10 jaar worden of meer. Jammer, maar het brengt niets op.
Hoe onderhandel je met separatisten aan tafel?

Ik stel dus concreet voor dat we mekaar respecteren en dat elk zijn eigen huishouden regelt op eigen verantwoordelijkheid.
En dat VL bereid is tot resultaatgebonden hulp.
Ik heb graag een oplossing die ook voor de inwoners voordelig is.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=137279

Ik had gevraagd wat jij & Groen! concreet voorstelt. Daarop kreeg ik geen antwoord
Wil je weten wat Groen! voorstelt; lees hun programma.
Het topic gaat hier immers over Groen!

Vlaamse Leeuwin
7 juni 2010, 07:28
Als Groen! mee aan de onderhandelingstafel wil....laat ze dan aub niet Van Besien sturen. Wie gisteren het kopstukkendebat heeft gezien zal wel snappen wat ik bedoel. :roll:
Ik kreeg zowaar medelijden met die man. Niet enkel FDW deed hem dichtklappen, zelfs bij een simpele vraag van Linda Dewin begon die man te stamelen , te brabbelen en verslikte hij zich meermaals in zijn woorden.
Als zo iemand zal moeten onderhandelen met Madam Non en haar overtuigen van hun voorstel, dan zijn we nog niet aan de nieuwe patatjes.

Henri1
7 juni 2010, 08:21
Groen gaat zwaar scoren, de sossen gaan zwaar scoren, de liberalen gaan het goed doen, alleen de V-partijen zullen moeten met de kruimeltjes tevreden zijn. Alweer een schitterende analyse van de beste voorspeller van dit forum.

Waar staat dat ?

fox
7 juni 2010, 09:02
De oplossing is onderhandelen; en dat wil de N-VA niet.
Groen! wil dit wel.

De oplossing van de traditionele partijen is niet onderhandelen, het is toegeven. Bij NVA is het echter niet toegeven. Van onderhandelen is er bij geen enkele Vlaamse partij sprake. Er valt te kiezen tussen zwart - wit. Toegeven -niet toegeven. Zo simpel is het eigenlijk.

eno2
7 juni 2010, 10:08
ik denk nooit aan of over Groen!

Er zijn er blijkbaar heel wat die een persoonlijk cordon sanitaire rond Groen! opgetrokken hebben....

k9
7 juni 2010, 10:12
Er zijn er blijkbaar heel wat die een persoonlijk cordon sanitaire rond Groen! opgetrokken hebben....

Nee hoor maar hun programma trekt op niks ze hebben amper iemand die het kan uitleggen, logisch dus dat er weinig mensen aan denken.

toccata
7 juni 2010, 10:43
De oplossing van de traditionele partijen is niet onderhandelen, het is toegeven. Bij NVA is het echter niet toegeven. Van onderhandelen is er bij geen enkele Vlaamse partij sprake. Er valt te kiezen tussen zwart - wit. Toegeven -niet toegeven. Zo simpel is het eigenlijk.

Ik ben benieuwd hoe de NVA zijn programma gaat verwezenlijken zonder toegevingen...

k9
7 juni 2010, 10:44
Ik ben benieuwd hoe de NVA zijn programma gaat verwezenlijken zonder toegevingen...

Waarom? NVA heeft al gezegd dat toegevingen onvermijdelijk zijn. NVA is VB niet hoor.

Vette Pois(s)on
7 juni 2010, 10:46
Ik ben benieuwd hoe de NVA zijn programma gaat verwezenlijken zonder toegevingen...

Hewel, Doel blijft tot het verdwijnt.

toccata
7 juni 2010, 11:08
Waarom? NVA heeft al gezegd dat toegevingen onvermijdelijk zijn. NVA is VB niet hoor.

Neen, dat weet ik wel, maar fox zei dat er geen toegevingen gingen komen, vandaar de vraag

Hewel, Doel blijft tot het verdwijnt.

Vind u dit zelf een gepast antwoord? Kan u niet op de inhoud reageren?

ps, mocht u het niet weten, Doel bestaat nog.

Vette Pois(s)on
7 juni 2010, 11:12
Neen, dat weet ik wel, maar fox zei dat er geen toegevingen gingen komen, vandaar de vraag



Vind u dit zelf een gepast antwoord? Kan u niet op de inhoud reageren?

ps, mocht u het niet weten, Doel bestaat nog.

Ja ik vind dit gepast.

Dit is wat uw partij tracht te verkopen als geslaagd.

En als we Groen volgen is de afgrond nog dieper.

Henri1
7 juni 2010, 11:13
Ja ik vind dit gepast.

Dit is wat uw partij tracht te verkopen als geslaagd.

En als we Groen volgen is de afgrond nog dieper.

Stem GROEN :cheer: :cheer: :cheer:

Geertje
7 juni 2010, 11:16
Ik dacht van wel.
Dank zij de vermogenbelasting en de strijd tegen de fiscale fraude, gecombineerd met het afremmen van het sneeuwbaleffect door evenwicht in 2015

't Zijn wel maar lauwe tot slechte Vlamingen...

Moest Groen! voluit gaan voor het ecoogische gedachtengoed dan hadden ze al 15% van de stemmen gehaald. Maar helaas willen ze zich ook profileren als neo-communisten waardoor ze voor eeuwig een klein partijtje zullen blijven.

grhluna
7 juni 2010, 11:16
waarom op groen stemmen
je kan net zogoed naar de notaris gaan om een akte te maken
zodat uw ziel voor eeuwig en altijd behoort aan big pharma

Henri1
7 juni 2010, 11:17
waarom op groen stemmen
je kan net zogoed naar de notaris gaan om een akte te maken
zodat uw ziel voor eeuwig en altijd behoort aan big pharma

GROEN stemmen is de meest Belgische stem die je kan uitbrengen.

luc broes
7 juni 2010, 11:17
1)Dan onderhandel je met degene die dit wel doen.


2) Hoe onderhandel je met separatisten aan tafel?


3) Ik heb graag een oplossing die ook voor de inwoners voordelig is.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=137279


4) Wil je weten wat Groen! voorstelt; lees hun programma.
Het topic gaat hier immers over Groen!

1) dus bv met de Engelsen
2) onderhandelen over de scheiding
3) Ik ook, ik denk dat zelfbestuur voorstellen aan volwassenen voordelig is
4) Ik wou graag weten wat jij persoonlijk voorstelt. Enkele belangrijke punten volstaan.

Vette Pois(s)on
7 juni 2010, 11:18
GROEN stemmen is de meest Belgische stem die je kan uitbrengen.

Dat is meer dan waar, en dat betekent verder rotten tegen 300 per uur.

grhluna
7 juni 2010, 11:18
GROEN stemmen is de meest Belgische stem die je kan uitbrengen.

misschien heb je wel gelijk
helaas

toccata
7 juni 2010, 11:19
Ja ik vind dit gepast.

Dit is wat uw partij tracht te verkopen als geslaagd.

En als we Groen volgen is de afgrond nog dieper.

Zwak, ik neem aan dat je dat zelf ook wel beseft.

luc broes
7 juni 2010, 11:19
GROEN stemmen is de meest Belgische stem die je kan uitbrengen.

Dat is juist, en dus voldoende reden om er niet voor te stemmen.

toccata
7 juni 2010, 11:19
GROEN stemmen is de meest Belgische stem die je kan uitbrengen.

Neen

Henri1
7 juni 2010, 11:20
Dat is juist, en dus voldoende reden om er niet voor te stemmen.

Daarvoor moeten we hun score afwachten.

Vette Pois(s)on
7 juni 2010, 11:22
Zwak, ik neem aan dat je dat zelf ook wel beseft.

Groen heeft inderdaad een zwak programma.

Henri1
7 juni 2010, 11:23
Groen heeft inderdaad een zwak programma.

Zwak programma in de Vlaamse context ?

Buiten de Vlaamse context hebben ze een goed programma.

Vette Pois(s)on
7 juni 2010, 11:26
Zwak programma in de Vlaamse context ?

Buiten de Vlaamse context hebben ze een goed programma.

Vooral dan in de communistische wereld.

Zwartengeel
7 juni 2010, 11:28
Zwak programma in de Vlaamse context ?

Buiten de Vlaamse context hebben ze een goed programma.

Mijn vader - een Agalev'er van het eerste uur - maakte gisteren de opmerking dat Groen! het in zijn verkiezingscampagne nauwelijks nog heeft over het milieu en praktisch uitsluitend nog over linkse thema's.

Vette Pois(s)on
7 juni 2010, 11:30
Mijn vader - een Agalev'er van het eerste uur - maakte gisteren de opmerking dat Groen! het in zijn verkiezingscampagne nauwelijks nog heeft over het milieu en praktisch uitsluitend nog over linkse thema's.

met extreem linkse antwoorden.

luc broes
7 juni 2010, 11:31
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Ik heb in Duitsland een aantal Walen ontmoet. Geen van hen kon zich verstaanbaar maken in een andere Europese taal dan alleen het Frans. Echte 'Belgen', behept met een sociaal gebrek en met een onbegrepen, aandoenlijke idee dat de hele wereld Frans spreekt..

Henri, wat bedoel je met deze ondertekst?

Het is raak, maar toont aan hoe zielig sommige van je verwanten wel zijn.

Ze weten dat le flamand maar een prutstaaltje is, maar beelden zich in dat Frans een wereldtaal is en dat in hun geval ééntaligheid een bewijs is van hoge cultuur.

toccata
7 juni 2010, 11:31
Mijn vader - een Agalev'er van het eerste uur - maakte gisteren de opmerking dat Groen! het in zijn verkiezingscampagne nauwelijks nog heeft over het milieu en praktisch uitsluitend nog over linkse thema's.

klik (http://www.groen.be/uploads/programma/10/06_Klimaat-energie.pdf)
klik (http://www.groen.be/uploads/programma/10/07_Ecologische-duurzaamheid-leefmilieu.pdf)

Zowel sociale rechtvaardigheid als milieu en klimaat zijn zeer belangrijk

grhluna
7 juni 2010, 11:39
groen is maar laf hoor vandaag

artisjok
7 juni 2010, 18:35
De oplossing van de traditionele partijen is niet onderhandelen, het is toegeven. Bij NVA is het echter niet toegeven. Van onderhandelen is er bij geen enkele Vlaamse partij sprake. Er valt te kiezen tussen zwart - wit. Toegeven -niet toegeven. Zo simpel is het eigenlijk.

Bij onderhandelen hoort inderdaad toegeven; langs beide kanten.
En; zoals je terecht stelt; N-VA wil niet onderhandelen. N-VA wil ook geen oplossing; het levert hen veel stemmen op.
Niet onderhandelen is geen regering; weer bestuurloos.
Dit terwijl; na 3 jaar impasse; velen nu wel beseffen; dat er weer eens bestuurd mag worden.

Nr.10
7 juni 2010, 18:37
De ecologisten zullen vooruit gaan.

Vette Pois(s)on
7 juni 2010, 18:41
Bij onderhandelen hoort inderdaad toegeven; langs beide kanten.
En; zoals je terecht stelt; N-VA wil niet onderhandelen. N-VA wil ook geen oplossing; het levert hen veel stemmen op.
Niet onderhandelen is geen regering; weer bestuurloos.
Dit terwijl; na 3 jaar impasse; velen nu wel beseffen; dat er weer eens bestuurd mag worden.

Het punt is dat eender welke regering met PVV, CVP, Spa en Groen ook zal uitdraaien op grotere putten.

Dans Vlaming, op de maat van de francophonen.

bgf324
7 juni 2010, 18:47
Groen is compleet af gegaan gisteren.

Nr.10
7 juni 2010, 18:48
Dans Vlaming, op de maat van de francophonen.
Ja jong :roll:

toccata
7 juni 2010, 18:52
De ecologisten zullen vooruit gaan.

Ik durf er niets om te verwedden.

bgf324
7 juni 2010, 18:57
Ik durf er niets om te verwedden.

Vooral na gisteren niet. Waar De Winter even de les ging spellen aan de groene jongen :lol:

artisjok
7 juni 2010, 19:18
Mijn vader - een Agalev'er van het eerste uur - maakte gisteren de opmerking dat Groen! het in zijn verkiezingscampagne nauwelijks nog heeft over het milieu en praktisch uitsluitend nog over linkse thema's.

Is dit ironisch bedoeld?

Henri1
7 juni 2010, 19:20
Henri, wat bedoel je met deze ondertekst?

Het is raak, maar toont aan hoe zielig sommige van je verwanten wel zijn.

Ze weten dat le flamand maar een prutstaaltje is, maar beelden zich in dat Frans een wereldtaal is en dat in hun geval ééntaligheid een bewijs is van hoge cultuur.

Het gaat er niet om wat Walen ervan vinden maar wat een normale vlaming ervan vindt.

Meneer Niessen maakt zich regelmatig schuldig aan dergelijke uitspraken, vandaar dat ik er eentje in mijn onderschrift heb gezet.

artisjok
7 juni 2010, 20:06
1) dus bv met de Engelsen
2) onderhandelen over de scheiding
3) Ik ook, ik denk dat zelfbestuur voorstellen aan volwassenen voordelig is
4) Ik wou graag weten wat jij persoonlijk voorstelt. Enkele belangrijke punten volstaan.

1 Ieder die enige objectiviteit bezit weet dat niet alle Walen/Franstaligen daarover hetzelfde willen.
2 Met separatisten valt inderdaad niet te onderhandelen.
3 Vandaar dat niemand dit voordeel kon duiden.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=137279
4 Deze topic gaat over Groen!

jevaly
7 juni 2010, 20:44
Ik durf er niets om te verwedden.

tot gisteren dacht ik dat ze toch een percentje of zo zouden groeien. Maar Van Besien schoot duidelijk nog tekort tegen de enige niet-voorzitter in het grote voorzittersdebat.
Nu, de directe concurrenten van Groen!, de sossen waren ook niet echt schitterend.
Afwachten blijft de boodschap.

Nr.10
8 juni 2010, 00:31
tot gisteren dacht ik dat ze toch een percentje of zo zouden groeien. Maar Van Besien schoot duidelijk nog tekort tegen de enige niet-voorzitter in het grote voorzittersdebat.
Nu, de directe concurrenten van Groen!, de sossen waren ook niet echt schitterend.
Afwachten blijft de boodschap.
Precies of het is een boksmatch op TV.

EddyBal
8 juni 2010, 00:46
klik (http://www.groen.be/uploads/programma/10/06_Klimaat-energie.pdf)
klik (http://www.groen.be/uploads/programma/10/07_Ecologische-duurzaamheid-leefmilieu.pdf)

Zowel sociale rechtvaardigheid als milieu en klimaat zijn zeer belangrijk

Nee.

Groen! denkt dat het, net als hun Franstalige collegas, kan scoren met linkse themas. Waar ze echter NIET over nagedacht hebben is dat Vlaanderen NIET links kiest. Vlaanderen kiest CENTRUM. Voor de meeste Vlamingen zijn hun extreme standpunten geheel wereldvreemd, en zullen ze op deze manier dus nooit halen wat ecolo haalt.
Als Groen! wil scoren, zullen ze naar het centrum moeten opschuiven. Jammer genoeg zit in elke centrumpartij genoeg groen om dat kwasi onmogelijk te maken.
Groen! tracht liever kerncentales te sluiten dan een co2 uitstotende kolencentrale. Liever geld aan het buitenland geven om frisse lucht te kopen, waar je hier niks aan hebt, dan zelf te zorgen voor frisse lucht HIER!
Echt mooi hoor! How crazy can you get?

Jaani_Dushman
8 juni 2010, 01:00
Nee.

Groen! denkt dat het, net als hun Franstalige collegas, kan scoren met linkse themas. Waar ze echter NIET over nagedacht hebben is dat Vlaanderen NIET links kiest. Vlaanderen kiest CENTRUM. Voor de meeste Vlamingen zijn hun extreme standpunten geheel wereldvreemd, en zullen ze op deze manier dus nooit halen wat ecolo haalt.
Als Groen! wil scoren, zullen ze naar het centrum moeten opschuiven. Jammer genoeg zit in elke centrumpartij genoeg groen om dat kwasi onmogelijk te maken.
Groen! tracht liever kerncentales te sluiten dan een co2 uitstotende kolencentrale. Liever geld aan het buitenland geven om frisse lucht te kopen, waar je hier niks aan hebt, dan zelf te zorgen voor frisse lucht HIER!
Echt mooi hoor! How crazy can you get?Vlaanderen is niet links, rechts of centrum. Dat soort litanieën hoor je enkel van belgicisten die zeggen dat het linkse Wallonië het rechtse Vlaanderen zou moeten in evenwicht houden.
Als Vlaanderen vandaag rechts stemt, dan is het niet de taak van links om mee te schuiven, maar om de bevolking voor haar links project te proberen winnen. Of de kiezer daar al dan niet op ingaat, is het democratisch recht van de kiezer.

Groen! is niet louter de partij van de natuur, maar een partij die van duurzaamheid haar uitgangspunt maakt. Zowel op ecologisch vlak, op economisch vlak, op sociaal vlak, op vlak van mobiliteit, etc... En dat siert hen.

Enkel spijtig dat ze op communautair vlak rasechte tsjeven zijn...

Nr.10
8 juni 2010, 01:06
Enkel spijtig dat ze op communautair vlak rasechte tsjeven zijn...
De kiezers van de ecologische partijen denken daar doorheen de taalgrens vrij identiek over.

EddyBal
8 juni 2010, 01:07
Vlaanderen is niet links, rechts of centrum. Dat soort litanieën hoor je enkel van belgicisten die zeggen dat het linkse Wallonië het rechtse Vlaanderen zou moeten in evenwicht houden.
Als Vlaanderen vandaag rechts stemt, dan is het niet de taak van links om mee te schuiven, maar om de bevolking voor haar links project te proberen winnen. Of de kiezer daar al dan niet op ingaat, is het democratisch recht van de kiezer.

Groen! is niet louter de partij van de natuur, maar een partij die van duurzaamheid haar uitgangspunt maakt. Zowel op ecologisch vlak, op economisch vlak, op sociaal vlak, op vlak van mobiliteit, etc... En dat siert hen.

Enkel spijtig dat ze op communautair vlak rasechte tsjeven zijn...

Gedeeltelijk akkoord. Een nadeel van het links dat we hebben hier, is dat ze nogal slordig omspringen met de centen, en daar betalen we nu nog maar eens het gelag voor. Besparen wanneer het nodig is, zoals nu, is iets wat je niet in hun kop gehamerd krijgt.
Caroline Genez was het eens met Bart dat in Brussel zwaar moet gesneden worden, alvorens centen bij te geven. Waarom kan ze de splinter (hoewel... balk mag ook) in het oog van Brussel zien, en niet de balk in eigen oog?

Jaani_Dushman
8 juni 2010, 01:08
Groen! tracht liever kerncentales te sluiten dan een co2 uitstotende kolencentrale. Liever geld aan het buitenland geven om frisse lucht te kopen, waar je hier niks aan hebt, dan zelf te zorgen voor frisse lucht HIER!Laat ons even kijken wat Groen! hier wérkelijk over te vertellen heeft. Los van de holle slogans.

Druppel op een hete plaat

Misschien moeten we ook eens nadenken over het emissiehandelssysteem. Net nog kondigde Charles Michel aan dat “België gaat investeren in CO2-fondsen ter compensatie van de uitstoot van broeikasgassen, veroorzaakt door verplaatsingen met een vliegtuig door medewerkers van de Belgische ontwikkelingssamenwerking.”

Is dat geen druppel op een hete plaat? Blijft het niet onbegrijpelijk en onwezenlijk ook dat we rustig verder kunnen vervuilen zolang we maar propere lucht elders kunnen kopen? Wordt het hele emissiehandelssysteem geen gigantische bubbel die ons binnenkort net zo hard in het gezicht gaat slaan als de financiële crisis enkele maanden terug?

http://www.mo.be/index.php?id=50&tx_uwnews_pi2%5Bart_id%5D=26220&cHash=f7375e3a87

De Duitse groep E.ON wil een mega-kolencentrale bouwen in de Antwerpse haven. Het zou om een nieuwe, minder vervuilende kolencentrale gaan.

Voor Groen! is dit een bijzonder slecht plan. Kolencentrales zijn een technologie van het verleden. Propere kolencentrales bestaan niet. En steenkool moet over lange afstanden aangevoerd worden met megaschepen. Groen! neemt geen genoegen met centrales die maar 25% minder broeikasgassen uitstoten. Zeker als er alternatieven zijn zoals windmolens en zonnepanelen die 100% minder uitstoot garanderen. Elektriciteitsproductie gebaseerd op steenkoolverbranding is volledig achterhaald. Door deze techniek nog steeds te gebruiken, wordt de opgang van propere en hernieuwbare technologieën afgeremd.

http://www.politicsinfo.be/groen-freya-piryns-e-on-moet-kappen-met-kolen-t45372.html

Als u kritiek wil uiten op Groen!, liever niet met flagrante leugens.

Jaani_Dushman
8 juni 2010, 01:11
De kiezers van de ecologische partijen denken daar doorheen de taalgrens vrij identiek over.Neen, dat doen ze niet.
Groen! is geen voorstander van de uitbreiding van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, Ecolo wel.

EddyBal
8 juni 2010, 01:17
Laat ons even kijken wat Groen! hier wérkelijk over te vertellen heeft. Los van de holle slogans.





Als u kritiek wil uiten op Groen!, liever niet met flagrante leugens.

Wat ik vertel zijn GEEN leugens: Groen! sluit liever een kerncentrale dan een kolencentrale. Dat ze tegen de bouw van nieuwe wervelbedcentrales zijn, kan ik me inbeelden, ik ben daar ook tegen. Maar liefst zou ik nog kerncentrales bijbouwen en alle gas en kolencentrales sluiten. Groen! kiest makkelijk TEGEN, maar niet erg consequent in de keuze.
IK heb liever frisse lucht HIER, dan in het buitenland die te "kopen".. die lucht komt echt niet naar hier. Wij blijven met de slechte lucht zitten, en een ander lacht lekker met onze centen.
Als ze aanklagen dat er beter NIET zou gevlogen worden en dergelijke, wel, dat ze eerst de vervuilende centrales wegwerken. Dat is veel meer dan een vliegtuig.

Jaani_Dushman
8 juni 2010, 01:19
Gedeeltelijk akkoord. Een nadeel van het links dat we hebben hier, is dat ze nogal slordig omspringen met de centen, en daar betalen we nu nog maar eens het gelag voor. Besparen wanneer het nodig is, zoals nu, is iets wat je niet in hun kop gehamerd krijgt.
Caroline Genez was het eens met Bart dat in Brussel zwaar moet gesneden worden, alvorens centen bij te geven. Waarom kan ze de splinter (hoewel... balk mag ook) in het oog van Brussel zien, en niet de balk in eigen oog?Ik denk dat Caroline Gennez en Bart De Wever het er ook wel over eens zullen zijn dat Didier Reynders weg moet als Minister van Georganiseerde Fraude.

EddyBal
8 juni 2010, 01:21
Ik denk dat Caroline Gennez en Bart De Wever het er ook wel over eens zullen zijn dat Didier Reynders weg moet als Minister van Georganiseerde Fraude.

:lol: MISSCHIEN dat de VLD daar anders over denkt, maar voor de rest zullen alle andere partijen hetzelfde denken ;)

eno2
8 juni 2010, 10:28
Neen, dat doen ze niet.
Groen! is geen voorstander van de uitbreiding van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, Ecolo wel.

Nochtans is Brussel nog veel minder ecologisch verantwoord dan Vlaanderen.

Vette Pois(s)on
8 juni 2010, 10:29
Nochtans is Brussel nog veel minder ecologisch verantwoord dan Vlaanderen.

Vlaamse rivieren zijn handige riolen.

eno2
8 juni 2010, 10:41
Vlaamse rivieren zijn handige riolen.

Tegenwoordig stroom zelfs het vuil water naar zee.

eno2
8 juni 2010, 10:42
Ik ben een beetje teleurgesteld in Ecolo. Ik dacht dat de Groenen nog de enige partij waren die een gelijkluidend programma konden bijeenleggen over de taalgrens heen.

EddyBal
8 juni 2010, 10:48
Ik ben een beetje teleurgesteld in Ecolo. Ik dacht dat de Groenen nog de enige partij waren die een gelijkluidend programma konden bijeenleggen over de taalgrens heen.

Groen zal nog wel ondervinden dat ecolo ook maar gewoon Franstaligen zijn. HUN standpunt of géén.

groentje
8 juni 2010, 11:47
Natuurlijk, net zoals Groen! Vlaamse standpunten inneemt op communautair vlak. Het is de groenen vooral te doen om de manier waarop, en de prioriteit die ze er aan geven.

Nr.10
8 juni 2010, 14:09
Neen, dat doen ze niet.
Groen! is geen voorstander van de uitbreiding van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, Ecolo wel.
Als je dat een verschil noemt ben je wel heel hard aan het zoeken.

Nr.10
8 juni 2010, 14:11
Groen zal nog wel ondervinden dat ecolo ook maar gewoon Franstaligen zijn. HUN standpunt of géén.
U rederneert alsof het frans nog altijd de lingua franca is in Europa.

Antoon
8 juni 2010, 14:13
Ik dacht van wel.
Dank zij de vermogenbelasting en de strijd tegen de fiscale fraude, gecombineerd met het afremmen van het sneeuwbaleffect door evenwicht in 2015

't Zijn wel maar lauwe tot slechte Vlamingen...

Ze hebben vooral nooit wat betekent. Zelfs toen ze per (on)geluk in een regering mochten stappen vanwege tijdelijke stemmenwinst via de dioxinecrisis, ook dan hebben ze er niets van gebakken.

Nr.10
8 juni 2010, 14:14
Tegenwoordig stroomt zelfs het vuil water naar zee.
Inderdaad, het water stroomt stroomafwaarts.
Een belangrijkere universele vaststelling.

Nr.10
8 juni 2010, 14:15
Ze hebben vooral nooit wat betekent. Zelfs toen ze per (on)geluk in een regering mochten stappen vanwege tijdelijke stemmenwinst via de dioxinecrisis, ook dan hebben ze er niets van gebakken.
De ecologisten werden toen aangevallen langs alle kanten.
Op een biezonder laag bij de grondse manier.

Antoon
8 juni 2010, 14:16
Vandaag heeft Groen nog een bijkomend probleem. Niemand in die partij is charismatisch (hadden ze vroeger wel een aantal).
Het zijn vandaag allemaal zwakke figuurtjes.

Noch vis, noch vlees. Alleen nog planten.

Nr.10
8 juni 2010, 14:16
Nochtans is Brussel nog veel minder ecologisch verantwoord dan Vlaanderen.
Kent u één stad in de wereld die ecologisch verantwoord is?

Antoon
8 juni 2010, 14:16
De ecologisten werden toen aangevallen langs alle kanten.
Op een biezonder laag bij de grondse manier.

Het was dus de schuld van de andere. Tja.

Nr.10
8 juni 2010, 14:18
Het was dus de schuld van de andere. Tja.
De ecologisten hebben bij mijn weten niemand schade berokkend.

Antoon
8 juni 2010, 14:31
De ecologisten hebben bij mijn weten niemand schade berokkend.

Ten eerste is dat niet juist. Knoeiers als Aelvoet en Boutmans konden we als de pest missen in een regering. Laat staan de Geysels die met zijn onzin iedereen kwam vertellen wat mocht en niet mocht, kon en niet kon. Wat een loser. Om maar te zwijgen over Durant en Deleuze bij de Walen.

De enige Agalever die goed werk heeft geleverd als minister was Jef Tavernier. Een prima mens, een goede minister. Als alle bovenstaande wat meer "Taverniers" waren geweest, dan waren de groenen er niet zo brutaal uitgebonjoerd.

Nr.10
8 juni 2010, 15:12
Ten eerste is dat niet juist. Knoeiers als Aelvoet en Boutmans konden we als de pest missen in een regering. Laat staan de Geysels die met zijn onzin iedereen kwam vertellen wat mocht en niet mocht, kon en niet kon. Wat een loser. Om maar te zwijgen over Durant en Deleuze bij de Walen.

De enige Agalever die goed werk heeft geleverd als minister was Jef Tavernier. Een prima mens, een goede minister. Als alle bovenstaande wat meer "Taverniers" waren geweest, dan waren de groenen er niet zo brutaal uitgebonjoerd.
Jamaar, u zegt niet wat specifiek er zoal aan schade berokkend werd.

Is het sorteren van afval niet de grote verdienste van de ecologisten geweest?
Hoeveel natuurgebieden zijn er bijgekomen oiv de ecologisten?

(om er maar twee te noemen)

Nr.10
8 juni 2010, 15:42
Ten eerste is dat niet juist. Knoeiers als Aelvoet en Boutmans konden we als de pest missen in een regering. Laat staan de Geysels die met zijn onzin iedereen kwam vertellen wat mocht en niet mocht, kon en niet kon. Wat een loser. Om maar te zwijgen over Durant en Deleuze bij de Walen.

De enige Agalever die goed werk heeft geleverd als minister was Jef Tavernier. Een prima mens, een goede minister. Als alle bovenstaande wat meer "Taverniers" waren geweest, dan waren de groenen er niet zo brutaal uitgebonjoerd.

Isabelle Durant werd minister van mobiliteit
Magda Aelvoet werd minister van volksgezondheid
Eddy Boutmans werd staatssecretaris van ontwikkelingssamenwerking
Olivier Deleuze werd staatssecretaris van energie

Jef Tavernier verving Magda Aelvoet omdat die principiëel tegen wapenleveringen aan Nepal was.

Waarom noemt u dat knoeiers?
Er werd heel wat gerealiseerd.

Jaani_Dushman
8 juni 2010, 15:50
Als je dat een verschil noemt ben je wel heel hard aan het zoeken.:lolabove:

praha
8 juni 2010, 16:28
Als Groen! mee aan de onderhandelingstafel wil....laat ze dan aub niet Van Besien sturen. Wie gisteren het kopstukkendebat heeft gezien zal wel snappen wat ik bedoel. :roll:
Ik kreeg zowaar medelijden met die man. Niet enkel FDW deed hem dichtklappen, zelfs bij een simpele vraag van Linda Dewin begon die man te stamelen , te brabbelen en verslikte hij zich meermaals in zijn woorden.
Als zo iemand zal moeten onderhandelen met Madam Non en haar overtuigen van hun voorstel, dan zijn we nog niet aan de nieuwe patatjes.
Of misschien net wel ?
Het is niet voor niets dat we ze Madam Non noemen... sommige mensen worden net heel koppig als ze doorhebben dat je ze wilt overtuigen.

EddyBal
8 juni 2010, 16:43
U rederneert alsof het frans nog altijd de lingua franca is in Europa.

Ik niet: de franstaligen.

eno2
9 juni 2010, 09:43
Ten eerste is dat niet juist. Knoeiers als Aelvoet en Boutmans konden we als de pest missen in een regering. Laat staan de Geysels die met zijn onzin iedereen kwam vertellen wat mocht en niet mocht, kon en niet kon. Wat een loser. Om maar te zwijgen over Durant en Deleuze bij de Walen.

De enige Agalever die goed werk heeft geleverd als minister was Jef Tavernier. Een prima mens, een goede minister. Als alle bovenstaande wat meer "Taverniers" waren geweest, dan waren de groenen er niet zo brutaal uitgebonjoerd.

Wie niet kan knoeien kan beter niet meedoen met het dagelijkse bestuur in België.

Wat we hier nodig hebben is een Alexander de Kleine om de Belgische knoop door te hakken.

eno2
9 juni 2010, 10:02
Natuurlijk, net zoals Groen! Vlaamse standpunten inneemt op communautair vlak. Het is de groenen vooral te doen om de manier waarop, en de prioriteit die ze er aan geven.

Wat betekent dat? :?

groentje
9 juni 2010, 10:32
Groen! noch Ecolo verschillen veel van mening met de andere Vlaamse resp. Franstalige partijen wat betreft het communautaire. Groen wil BHV splitsen, Ecolo niet; Groen! wil vasthouden aan de gewestgrenzen, Ecolo wil Brussel uitbreiden in geval van een splitsing van BHV.
Het verschil met de andere partijen is, dat beiden willen onderhandelen, en er geen 'eisen' zijn, Beiden wijzen een eenzijdig verhaal af, en willen zoeken naar een oplossing die voor beide taalgroepen aanvaardbaar is.

Nr.10
10 juni 2010, 18:34
Groen! noch Ecolo verschillen veel van mening met de andere Vlaamse resp. Franstalige partijen wat betreft het communautaire. Groen wil BHV splitsen, Ecolo niet; Groen! wil vasthouden aan de gewestgrenzen, Ecolo wil Brussel uitbreiden in geval van een splitsing van BHV.
Het verschil met de andere partijen is, dat beiden willen onderhandelen, en er geen 'eisen' zijn, Beiden wijzen een eenzijdig verhaal af, en willen zoeken naar een oplossing die voor beide taalgroepen aanvaardbaar is.
De ecologisten (van beide taalgroepen) zijn voor een federale kieskring.

eno2
11 juni 2010, 10:27
Groen! noch Ecolo verschillen veel van mening met de andere Vlaamse resp. Franstalige partijen wat betreft het communautaire. Groen wil BHV splitsen, Ecolo niet; Groen! wil vasthouden aan de gewestgrenzen, Ecolo wil Brussel uitbreiden in geval van een splitsing van BHV.
Het verschil met de andere partijen is, dat beiden willen onderhandelen, en er geen 'eisen' zijn, Beiden wijzen een eenzijdig verhaal af, en willen zoeken naar een oplossing die voor beide taalgroepen aanvaardbaar is.
Ik denk dat voor beiden het communautaire secundair is.

born2bewild
11 juni 2010, 12:32
Isabelle Durant werd minister van mobiliteit
Magda Aelvoet werd minister van volksgezondheid
Eddy Boutmans werd staatssecretaris van ontwikkelingssamenwerking
Olivier Deleuze werd staatssecretaris van energie

Jef Tavernier verving Magda Aelvoet omdat die principiëel tegen wapenleveringen aan Nepal was.

Waarom noemt u dat knoeiers?
Er werd heel wat gerealiseerd.

verwezenlijkingen:

- verbod op chocoladecigaretten
- zenne vol vergif geloosd.
- reglementering van flippo's
- reclamecampagne voor brandstofzuipende voertuitgen door mie vogels
- wapenleveringen aan prille democratieen goedgekeurd voor FN (magda moest toen wel naar het WC)
- onthouding bij stemming BHV

eno2
14 juni 2010, 09:53
Groen! is één zetel vooruitgegaan.
Proficiat.

Maar als je, beste Voorzitter (en andere voorzitters van linkse partijen), deze keer weer de boot mist van de te verhogen Vlaamse Autonomie, dan word je bootje door de linkse separatisten , nu menigvuldig nog altijd trouw aanwezig in jouw (jullie) progressieve partij(en) , totaal en compleet in de steek gelaten.

EddyBal
14 juni 2010, 11:05
Ten eerste is dat niet juist. Knoeiers als Aelvoet en Boutmans konden we als de pest missen in een regering. Laat staan de Geysels die met zijn onzin iedereen kwam vertellen wat mocht en niet mocht, kon en niet kon. Wat een loser. Om maar te zwijgen over Durant en Deleuze bij de Walen.

De enige Agalever die goed werk heeft geleverd als minister was Jef Tavernier. Een prima mens, een goede minister. Als alle bovenstaande wat meer "Taverniers" waren geweest, dan waren de groenen er niet zo brutaal uitgebonjoerd.

Geysels kon gisteren zijn haat ook niet onder stoelen of banken steken :lol:

EddyBal
14 juni 2010, 11:08
Groen! noch Ecolo verschillen veel van mening met de andere Vlaamse resp. Franstalige partijen wat betreft het communautaire. Groen wil BHV splitsen, Ecolo niet; Groen! wil vasthouden aan de gewestgrenzen, Ecolo wil Brussel uitbreiden in geval van een splitsing van BHV.
Het verschil met de andere partijen is, dat beiden willen onderhandelen, en er geen 'eisen' zijn, Beiden wijzen een eenzijdig verhaal af, en willen zoeken naar een oplossing die voor beide taalgroepen aanvaardbaar is.

Tja met die massawinst van die partijen MOETEN die natuurlijk aan bod komen. Misschien zelfs de eerste minister leveren?

Dream on.

Julianus
14 juni 2010, 11:37
Groen is waarschijnlijk de partij die het meest te winnen heeft bij een splitsing van BHV... Als de Franstaligen in H-V niet meer op hun gelijktalige politici kunnen stemmen, gaan ze niet op N-VA of VB stemmen hé... Waarschijnlijk kiezen voor Groen, wegens hun grote tolerantie...

groentje
14 juni 2010, 14:57
We hadden in een kieskring Vlaams-Brabant ook 2 zetels gehaald zonder Franstalige stemmen, en wellicht kwam er wel iemand van het UF op.
Soit, al zijn we geen verliezer, ik ben het niet echt met Van Besien eens dat we ook een echte winnaar zijn. Met het aantal zetels dat we halen, hebben we geen initiatiefrecht om een regering te vormen, zelfs niet om een plaatsje in de regering op te eisen. We zullen dus wel zien hoe N-VA en Bart De Wever de knoop uiteindelijk zullen proberen door te hakken.

Robinus V
14 juni 2010, 19:30
Maar als je, beste Voorzitter (en andere voorzitters van linkse partijen), deze keer weer de boot mist van de te verhogen Vlaamse Autonomie, dan word je bootje door de linkse separatisten , nu menigvuldig nog altijd trouw aanwezig in jouw (jullie) progressieve partij(en) , totaal en compleet in de steek gelaten.

Fout.

Je kan het ook omdraaien. Ik ben tegen Vlaamse autonomie, maar wel voor Europa (en zelfs verder dan Europa). Ook al ben ik voor een punt van hun programma, ik ben tegen zowat alle rest van hun programma, dus zal ik er niet snel op stemmen. Moet N-VA dan ook minder autonomie eisen om mij (bij elke verkiezing een stem die je kan winnen of verliezen) binnen te halen?

Txiki
14 juni 2010, 19:31
Toch spijtig dat Groen twee kleppers kwijt is. Het gejuich bij Groen is dan ook een beetje overbodig.

groentje
14 juni 2010, 19:35
Wees gerust, veel gejuichd is er niet.

toccata
14 juni 2010, 19:37
Toch spijtig dat Groen twee kleppers kwijt is. Het gejuich bij Groen is dan ook een beetje overbodig.

Lambert een klepper?

Tinne haar zetel kwijt = :cry::cry:
Dat vind ik dé ramp van gisteren, ik hoop dat ze ooit terugkeert:-(:-(

Txiki
14 juni 2010, 19:44
Lambert een klepper?

Tinne haar zetel kwijt = :cry::cry:
Dat vind ik dé ramp van gisteren, ik hoop dat ze ooit terugkeert:-(:-(

Kom, Lambert is een intelligente kerel en best wel een goede politicus. Als hij nu maar eens zou durven komaf te maken met de jarenlange pogingen om zijn analyses terug te brengen tot mainstream, zou hij veel meer profiel kunnen hebben.

Ik ken Lambert nog van in de VU. Die man is heus wel "tot daar". Jammer genoeg koos hij altijd het schip van mensen die het eigen schip keer op keer tot zinken brachten. En boeiende mensen als Lambert daardoor de verdrinkingsdood wilden laten ondergaan.

Nochtans heeft Groen! mogelijkheden. Met een voorzitter als Van Besien, die ook weer een intelligente kerel is met een gevulde achtergrond en familiegeschiedenis, kan Groen! meer doen dan nu. Daarvan ben ik overtuigd.

groentje
14 juni 2010, 20:34
Edit: Dubbel

groentje
14 juni 2010, 20:35
Ik heb ook voor Lambert gestemd, en vind het spijtig dat hij niet terug zal komen in de volgende legislatuur. Maar hij heeft al menigmaal bewezen dat hij niet vasthoudt aan zijn postje, getuige daarvan zijn quasi politieke zelfmoord door te proberen met slp alleen door te gaan.
Maar ik laat ook vooral menige traan voor Tinne. Al is het vooral voor ons een groot verlies, zijzelf is sterk genoeg om haar weg te vinden buiten te politiek. En wie weet, over 4 (of minder...) jaar... Als zelfs Bert A. terug kan komen...

toccata
14 juni 2010, 20:38
I
En wie weet, over 4 (of minder...) jaar...

Inderdaad, ik denk dat ongeveer heel Groen! daar op hoopt, ze is te waardevol om definitief te verliezen:-(

Txiki
14 juni 2010, 23:32
Inderdaad, ik denk dat ongeveer heel Groen! daar op hoopt, ze is te waardevol om definitief te verliezen:-(

Groen! hoeft allerminst definitief te verliezen. Er is werk aan de winkel, dat is duidelijk. Als ik zo vrij mag zijn van aan Groen! één tip te geven: maak werk van een alternatief voor de neoliberale weg die Vlaanderen opgestuurd wordt en onderbouw dat met een coherente sociale visie. Concreet voorbeeld: in plaats van prestatiegeneeskunde als basis en forfaitaire als aanvulling, het omgekeerde.

Txiki
14 juni 2010, 23:35
Ik heb ook voor Lambert gestemd, en vind het spijtig dat hij niet terug zal komen in de volgende legislatuur. Maar hij heeft al menigmaal bewezen dat hij niet vasthoudt aan zijn postje, getuige daarvan zijn quasi politieke zelfmoord door te proberen met slp alleen door te gaan.
Maar ik laat ook vooral menige traan voor Tinne. Al is het vooral voor ons een groot verlies, zijzelf is sterk genoeg om haar weg te vinden buiten te politiek. En wie weet, over 4 (of minder...) jaar... Als zelfs Bert A. terug kan komen...

Ik zou Geert toch niet op gelijke hoogte plaatsen met Bert. Die laatste is een opportunist en kazakkendraaier. Geert niet. Geert heeft wel gezocht naar een andere partij, maar zijn gedachtengoed wisselt niet naargelang de vlag waaronder hij opkomt. Daarom waardeer ik hem pakken meer dan Bert.

groentje
14 juni 2010, 23:40
Wees gerust, ik heb Geert ook veel liever dan die overschatte Brusselaar.

eno2
15 juni 2010, 09:36
Fout.

Je kan het ook omdraaien. Ik ben tegen Vlaamse autonomie, maar wel voor Europa (en zelfs verder dan Europa). Ook al ben ik voor een punt van hun programma, ik ben tegen zowat alle rest van hun programma, dus zal ik er niet snel op stemmen. Moet N-VA dan ook minder autonomie eisen om mij (bij elke verkiezing een stem die je kan winnen of verliezen) binnen te halen?

Aangezien je duidelijk geen linkse separatist bent, hoef ik niet te antwoorden.

eno2
15 juni 2010, 09:37
.

Wat we hier nodig hebben is een Alexander de Kleine om de Belgische knoop door te hakken.

Awel, we hebben nu een Alexander de Kleine.

Nr.10
15 juni 2010, 17:53
Ik heb ook voor Lambert gestemd, en vind het spijtig dat hij niet terug zal komen in de volgende legislatuur. Maar hij heeft al menigmaal bewezen dat hij niet vasthoudt aan zijn postje, getuige daarvan zijn quasi politieke zelfmoord door te proberen met slp alleen door te gaan.
Maar ik laat ook vooral menige traan voor Tinne. Al is het vooral voor ons een groot verlies, zijzelf is sterk genoeg om haar weg te vinden buiten te politiek. En wie weet, over 4 (of minder...) jaar... Als zelfs Bert A. terug kan komen...
Goed dat ie eruit ligt.
Met welk recht stond hij daar op de tweede plaats voor de Senaat?

Julianus
15 juni 2010, 19:15
Goed dat ie eruit ligt.
Met welk recht stond hij daar op de tweede plaats voor de Senaat?
het democratisch recht, maar dat is jou onbekend?

toccata
15 juni 2010, 19:36
het democratisch recht, maar dat is jou onbekend?

²

60% vd Groen!-leden dus

Nr.10
15 juni 2010, 23:19
het democratisch recht, maar dat is jou onbekend?
We kunnen alleen maar constateren dat de trofee Lambert glorieus werd binnengehaald en op een gigantisch mooie plaats werd gezet (ten nadele van waarschijnlijk heel wat mensen die al veel langer in de partij zitten) maar dat dat niets heeft opgeleverd voor de betrokkene (wat een goede zaak genoemd mag worden). Ik vind Lambert niets ecologisch uitstralen.

EddyBal
15 juni 2010, 23:21
We kunnen alleen maar constateren dat de trofee Lambert glorieus werd binnengehaald en op een gigantisch mooie plaats werd gezet (ten nadele van waarschijnlijk heel wat mensen die al veel langer in de partij zitten) maar dat dat niets heeft opgeleverd voor de betrokkene (wat een goede zaak genoemd mag worden). Ik vind Lambert niets ecologisch uitstralen.

Allee? Hij spaart de natuur! Vroeger had hij twee stoelen nodig, nu maar één meer ;)

groentje
15 juni 2010, 23:28
Nu had de slp in haar dagen ook al behoorlijk wat ecologische standpunten, maar het klopt dat het niet hun corebusiness was. Soit, hun partijprogramma lag dicht genoeg bij dat van Groen! om ze te willen aanvaarden.
Als jij een persoonlijke afkeer van de persoon van Geert Lambert hebt, is dat je goed recht. Maar argumenten ervoor heb ik nog niet gehoord.

Nr.10
15 juni 2010, 23:31
Nu had de slp in haar dagen ook al behoorlijk wat ecologische standpunten, maar het klopt dat het niet hun corebusiness was. Soit, hun partijprogramma lag dicht genoeg bij dat van Groen! om ze te willen aanvaarden.
Als jij een persoonlijke afkeer van de persoon van Geert Lambert hebt, is dat je goed recht. Maar argumenten ervoor heb ik nog niet gehoord.
Je zegt het zelf.
Voor Lambert is het ecologische secundair.
Zo kom je niet echt geloofwaardig over.

groentje
15 juni 2010, 23:35
Dat is jouw interpretatie. Maar goed, het ging hier over Groen, en dat is veel ruimer dan alleen maar Geert Lambert, die, wat mij betreft, een goede groene is.

EddyBal
15 juni 2010, 23:43
Dat is jouw interpretatie. Maar goed, het ging hier over Groen, en dat is veel ruimer dan alleen maar Geert Lambert, die, wat mij betreft, een goede groene is.

Mag ik er op wijzen dat het binnenhalen van meneer Lambert tegen alle groene principes is, vooral om hem dan nog een bijna zekere plaats te bezorgen?

AGALEV en nu Groen! willen geen statuspersonen en steeds nieuw bloed naar voor schuiven. Dat principe werd bijna onmiddelijk verkracht na de eerste successen, en toch wordt dat nog steeds aangehaald en BLIJVEN ze het verkrachten...

Rare jongens die groenen.

toccata
16 juni 2010, 08:24
Mag ik er op wijzen dat het binnenhalen van meneer Lambert tegen alle groene principes is, vooral om hem dan nog een bijna zekere plaats te bezorgen?


Het werd volledig democratisch beslist door de partijbasis, en ik wil trouwens weten waarom het tegen de principes in is, het is niet de eerste keer dat Groen! convergentie vertoont met een andere politieke beweging


AGALEV en nu Groen! willen geen statuspersonen en steeds nieuw bloed naar voor schuiven. Dat principe werd bijna onmiddelijk verkracht na de eerste successen, en toch wordt dat nog steeds aangehaald en BLIJVEN ze het verkrachten...

Rare jongens die groenen.
Alle verkozen beginnen aan hun tweede termijn, behalve Eva en Kristof, voor hun is het de eerste termijn, dat is niet bepaald er al jaren zitten:roll:

luc broes
16 juni 2010, 08:35
Laat ons hopen dat Groen (en alle andere partijen)de les geleerd heeft:.

Het is niet de taak van Groen! om een oude Belgische staat uit het verleden op te lappen ten koste van de Vlamingen. Wat een verlies van tijd!

Laat ons hopen dat alle partijen in dit onzalige land nu eindelijk begrepen hebben dat de VL & W rustig hun eigen weg kunnen gaan.

Laat ons eindelijk tijd en aandacht schenken aan wellicht het belangrijkste probleem:

Laat ons ervoor zorgen dat onze allochtone jongeren op de schoolbanken zitten en studeren

Dat laatste is zeker het allerbelangrijkste probleem in Brussel, honderdmaal belangrijker dan de aanhechting van de zoveelste Vlaamse randgemeente of een corridor.

luc broes
16 juni 2010, 08:39
Wat telt is niet de nederlaag of overwinning
maar het ballen van de vuisten
hoe vermoeid ze ook zijn. (Rendra - Hutan Bogor).

Wat een zinloze gedachte.

van Maerlant
16 juni 2010, 08:49
Alle verkozen beginnen aan hun tweede termijn, behalve Eva en Kristof, voor hun is het de eerste termijn, dat is niet bepaald er al jaren zitten:roll:

Gebruik toch alsjeblieft de familienamen! Ik word gewoon misselijk van Elio, Bart, Eva, Marianne, Alexander, Frank enz. De politiek is geen kleutertuin, geen Big Brother huis en geen soapserie.

eno2
16 juni 2010, 09:25
Wat een zinloze gedachte.

Spartaans.

Dat was ook al een zinloze "samenleving"

eno2
16 juni 2010, 09:26
Rare jongens die groenen.

Het zijn meestal meisjes.

Nr.10
16 juni 2010, 10:53
Het werd volledig democratisch beslist door de partijbasis, en ik wil trouwens weten waarom het tegen de principes in is, het is niet de eerste keer dat Groen! convergentie vertoont met een andere politieke beweging

Alle verkozen beginnen aan hun tweede termijn, behalve Eva en Kristof, voor hun is het de eerste termijn, dat is niet bepaald er al jaren zitten:roll:
"Convergentie", waar zit die dan, wat Lambert betreft? Ze is niet duidelijk.
Kristof Calvo staat hier op het forum met 44 berichten (23 jaar).
Forumsessie van 21 tot 27 juli 2008: http://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=185
Kreeg de tweede plaats op de kamerlijst provincie Antwerpen
na Meyrem Almaci.

Eva Brems, professor in de mensenrechten (°1969)
Kreeg de eerste plaats voor de Kamer in Leuven.

groentje
16 juni 2010, 11:23
Iedereen heeft het recht om zich kandidaat te stellen voor een plaats op de lijst bij Groen, ook 'gevestigde' waarden. Het is het pollcongres dat dan uiteindelijk de knoop doorhakt of die persoon ook een plaats krijgt, en waar. Ik zie dus geen enkel probleem met de 2e plaats van Geert Lambert.

EddyBal
16 juni 2010, 16:45
Alle verkozen beginnen aan hun tweede termijn, behalve Eva en Kristof, voor hun is het de eerste termijn, dat is niet bepaald er al jaren zitten:roll:

Agalev wou géén personencultus, maar de partij in zijn geheel naar voor schuiven. Groen bekende zich tot dezelfde standpunten in dee, maar blijkbaar is stemmen winnen met populaire personen toch een must geworden binnen de partij.

toccata
16 juni 2010, 16:49
Agalev wou géén personencultus, maar de partij in zijn geheel naar voor schuiven. Groen bekende zich tot dezelfde standpunten in dee, maar blijkbaar is stemmen winnen met populaire personen toch een must geworden binnen de partij.

Er is geen personencultus binnen Groen!:|

EddyBal
16 juni 2010, 16:55
Er is geen personencultus binnen Groen!:|

Lambert binnenhalen en een normaal verkiesbare plaats geven, hoe zou JIJ dat dan noemen?

Nr.10
16 juni 2010, 17:29
Dat is jouw interpretatie. Maar goed, het ging hier over Groen, en dat is veel ruimer dan alleen maar Geert Lambert, die, wat mij betreft, een goede groene is.
Niet als Lambert de tweede plaats voor de Senaat cadeau krijgt.
Dan stuur je mijns inziens een slechte boodschap uit.

groentje
16 juni 2010, 22:19
Groen! is een stukje meer partij geworden, al sinds 2003, toen we de strikte regels over rotatie hebben gemilderd. Logisch, ook, het zou zonde zijn om al die kennis en ervaring bij het oud papier te zetten na 2 termijnen. Voor een partij die tegen verspilling is...
Dat je niet moet weten van Geert Lambert, dat hadden we begrepen. Al is me nog steeds niet duidelijk wat precies.

Nr.10
16 juni 2010, 22:44
Groen! is een stukje meer partij geworden, al sinds 2003, toen we de strikte regels over rotatie hebben gemilderd. Logisch, ook, het zou zonde zijn om al die kennis en ervaring bij het oud papier te zetten na 2 termijnen. Voor een partij die tegen verspilling is...
Dat je niet moet weten van Geert Lambert, dat hadden we begrepen. Al is me nog steeds niet duidelijk wat precies.
Zo iemand binnenhalen en die direct begeleiden naar de tweede plaats op de senaatslijst berokkent het imago van de partij meer schade toe dan men vermoedt. Geert Lambert is van het soort dat zichzelf links noemt maar ook liberaal en als het even kan eveneens nationalistisch-separatistisch en waarom niet ook nog eens ecologisch. Ondertussen loopt hij erbij als een corpulent varken. Dit soort figuur is alles behalve representatief voor de kiezer die voor deze partij stemt.

Rogge
16 juni 2010, 23:07
Ik vraag me af wat er met de communautaire standpunten van de ex-spiriters in Groen gebeurt. Die zijn toch moeilijk in ivereensteming te brengen dacht ik. Maar tijdens de campagne nu was het weer het gewoonlijke quasi-belgicistische discours... Heeft Groen de Vlaams-Liberalen dan gewoon zonder meer geannexeerd, waarbij zij voor de rest hun mond mogen houden en hun mening inslikken ten voordele van het partijprogramma?

Vette Pois(s)on
16 juni 2010, 23:12
Ik vraag me af wat er met de communautaire standpunten van de ex-spiriters in Groen gebeurt. Die zijn toch moeilijk in ivereensteming te brengen dacht ik. Maar tijdens de campagne nu was het weer het gewoonlijke quasi-belgicistische discours... Heeft Groen de Vlaams-Liberalen dan gewoon zonder meer geannexeerd, waarbij zij voor de rest hun mond mogen houden en hun mening inslikken ten voordele van het partijprogramma?

Voor de poen slikken ze hun idealen wel in.

420yeahbaby
16 juni 2010, 23:17
Ik heb het altijd gezegd en zal het blijven zeggen.

Agalev/Groen! moet er zijn en blijven!
Ze hebben al veel doorstaan, en ik vind dan ook dat Groen! daar sterker is uitgekomen.
Ik ervaar afgelopen jaren Groen! wel wat op de achtergrond, ook in haar campagne is ze zeer spaarzaam gebleven.

Ik ben er eigenlijk werkelijk van overtuigd dat Groen! het nog niet zo slecht zou doen moesten zij een meerderheid halen.
Tijd voor een groene revolutie, it'll cure the world.

jogo
16 juni 2010, 23:35
Zo iemand binnenhalen en die direct begeleiden naar de tweede plaats op de senaatslijst berokkent het imago van de partij meer schade toe dan men vermoedt. Geert Lambert is van het soort dat zichzelf links noemt maar ook liberaal en als het even kan eveneens nationalistisch-separatistisch en waarom niet ook nog eens ecologisch. Ondertussen loopt hij erbij als een corpulent varken. Dit soort figuur is alles behalve representatief voor de kiezer die voor deze partij stemt.

idd. voor het eerst niet meer groen gestemd.

groentje
17 juni 2010, 00:15
Spijtig genoeg heb ik nog steeds niet begrepen waarom je Geert Lambert niet mag. Wel dat je hem niet mag, maar dat had ik al begrepen.
Groen is zelf ook ideologisch niet zo afgetekend als je denkt. Ikzelf, bijvoorbeeld, ben sociaal, matig anti-socialistisch, maar vooral: ecologist. En zo zijn er velen.

EddyBal
17 juni 2010, 00:22
Ondertussen loopt hij erbij als een corpulent varken.

Lang geleden dat je Geert Lambert nog gezien hebt zeker?

EddyBal
17 juni 2010, 00:25
Spijtig genoeg heb ik nog steeds niet begrepen waarom je Geert Lambert niet mag. Wel dat je hem niet mag, maar dat had ik al begrepen.
Groen is zelf ook ideologisch niet zo afgetekend als je denkt. Ikzelf, bijvoorbeeld, ben sociaal, matig anti-socialistisch, maar vooral: ecologist. En zo zijn er velen.

Heeft alleen maar te maken met de gedachtengang van Groen! (stemmen halen, eender hoe!) en de gedachtengang van Lambert (postje binnenhalen, eender waar) Opportunisten vonden elkaar dus. NIET goed voor het imago van groen.

BTW, jij beseft toch dat je met de communisten heult he?

groentje
17 juni 2010, 13:24
Dat je stemmen wil halen, is normaal, denk ik. Elke partij wil stemmen halen. Als dat ook al opportunisme is... En of Geert Lambert zo zeker was van zijn zitje is nog maar de vraag, hij wist dat hij niet goed lag bij een deel van de groenen toen hij zijn overstap maakte. Hij heeft een vrij mooie plaats gekregen op de senaatslijst, een waarvan werd aangenomen dat ze haalbaar was. Als bewijs dat hij een geslaagde integratie achter de rug had. Is hij een opportunist? Elk politicus is dat wel in meer of mindere mate, maar als hij een makkelijk postje wou, was hij toch beter naar sp.a of vld getrokken, volgens mij.
Nogmaals, ik moet de rekening van Geert Lambert niet maken, maar wat mij betreft is hij een groene, net als Bart Staes, Bart Caron, en anderen die ooit de overstap hebben gemaakt. Je hebt echt geen stamboek nodig om bij Groen te mogen komen, en kansen te krijgen.
En ja, ik weet dat er communisten zijn aangesloten bij Groen (ik ken mijn partijgeschiedenis, waar de implosie van de KP voor een influx van leden zorgde). Maar als ik met een tegenvraag mag antwoorden, denk jij echt dat ze de meeste invloed hebben?

EddyBal
17 juni 2010, 13:50
Dat je stemmen wil halen, is normaal, denk ik. Elke partij wil stemmen halen. Als dat ook al opportunisme is... En of Geert Lambert zo zeker was van zijn zitje is nog maar de vraag, hij wist dat hij niet goed lag bij een deel van de groenen toen hij zijn overstap maakte. Hij heeft een vrij mooie plaats gekregen op de senaatslijst, een waarvan werd aangenomen dat ze haalbaar was. Als bewijs dat hij een geslaagde integratie achter de rug had. Is hij een opportunist? Elk politicus is dat wel in meer of mindere mate, maar als hij een makkelijk postje wou, was hij toch beter naar sp.a of vld getrokken, volgens mij.
Nogmaals, ik moet de rekening van Geert Lambert niet maken, maar wat mij betreft is hij een groene, net als Bart Staes, Bart Caron, en anderen die ooit de overstap hebben gemaakt. Je hebt echt geen stamboek nodig om bij Groen te mogen komen, en kansen te krijgen.
En ja, ik weet dat er communisten zijn aangesloten bij Groen (ik ken mijn partijgeschiedenis, waar de implosie van de KP voor een influx van leden zorgde). Maar als ik met een tegenvraag mag antwoorden, denk jij echt dat ze de meeste invloed hebben?

Groen! was voor Geert Lambert het laatste redmiddel. Niemand anders wou hem.

En voor dsie communisten... lees je programma eens, dan zou je het moeten weten. Waarom is dat voor iedereen duidelijk behalve voor jou?

groentje
17 juni 2010, 14:05
Ik denk niet dat we veel punten van overeenstemming zullen vinden, EddyBal. Jij vind Geert Lambert niet passen bij Groen, ik wel. En ik kan me perfect vinden in het programma van Groen (op een paar kleinigheden na), dus zo communistisch zal het wel niet zijn. Ook daar overtuig je me dus niet. En ik zal jou ook wel niet kunnen overtuigen...

EddyBal
17 juni 2010, 14:26
Ik denk niet dat we veel punten van overeenstemming zullen vinden, EddyBal. Jij vind Geert Lambert niet passen bij Groen, ik wel. En ik kan me perfect vinden in het programma van Groen (op een paar kleinigheden na), dus zo communistisch zal het wel niet zijn. Ook daar overtuig je me dus niet. En ik zal jou ook wel niet kunnen overtuigen...

Hooohoo, stop. Waar zeg ik dat hij niet past? DAT was iemand anders he. IK gaf alleen maar aan wat er fout aan is , zowel aan Geert als aan Groen.

En nee, stellen dat jullie programma NIET kommunistisch is, daar overtuig je hier niemand mee ;). Maar als hun standpunten overeenkomen met de jouwe, is er voor jou niks mis mee toch?

groentje
17 juni 2010, 14:37
Het is nochtans geen schande om stemmen te willen halen, lijkt me. Ook niet voor een groene partij. Jij noemt dat opportunisme, ik noem dat aan politiek doen. Groen wil aan politiek doen, niet aan een of andere hobbytherapie. Logisch dat ze stemmen willen halen. Vanuit hun programma, natuurlijk. Ik heb nog niemand dat programma zien verloochenen. Ook Geert Lambert niet.
De macht bij Groen ligt bij de realo's, die bereid zijn water bij de wijn te doen, en het systeem niet omver willen gooien, maar willen aanpassen. Dat er ook fundi's rondlopen, zal ik niet ontkennen, en ook niet dat ze nogal wat invloed hebben binnen Groen, maar ze hebben niet de leiding, en ze hebben niet de macht. Communisten zijn veelal revolutionairen, groenen zijn dat niet.

EddyBal
17 juni 2010, 15:10
Het is nochtans geen schande om stemmen te willen halen, lijkt me. Ook niet voor een groene partij. Jij noemt dat opportunisme, ik noem dat aan politiek doen. Groen wil aan politiek doen, niet aan een of andere hobbytherapie. Logisch dat ze stemmen willen halen. Vanuit hun programma, natuurlijk. Ik heb nog niemand dat programma zien verloochenen. Ook Geert Lambert niet.
De macht bij Groen ligt bij de realo's, die bereid zijn water bij de wijn te doen, en het systeem niet omver willen gooien, maar willen aanpassen. Dat er ook fundi's rondlopen, zal ik niet ontkennen, en ook niet dat ze nogal wat invloed hebben binnen Groen, maar ze hebben niet de leiding, en ze hebben niet de macht. Communisten zijn veelal revolutionairen, groenen zijn dat niet.

Je bent waarschijnlijk nog jong en ik heb agalev weten ontstaan. Door de jaren heen zijn er daar al aardig wat principesverklaringen afgelegd. Maar zoals ik al zei: als jij je er thuis voelt, waarom niet? Je kan het verleden het verleden laten en kijken naar nu ;)

eno2
17 juni 2010, 16:09
Hooohoo, stop. Waar zeg ik dat hij niet past? DAT was iemand anders he. IK gaf alleen maar aan wat er fout aan is , zowel aan Geert als aan Groen.

En nee, stellen dat jullie programma NIET kommunistisch is, daar overtuig je hier niemand mee ;). Maar als hun standpunten overeenkomen met de jouwe, is er voor jou niks mis mee toch?

Weet jij wel wat communisme is?
Of ken je alleen maar stoplappen?

eno2
17 juni 2010, 16:12
Heeft alleen maar te maken met de gedachtengang van Groen! (stemmen halen, eender hoe!) en de gedachtengang van Lambert (postje binnenhalen, eender waar) Opportunisten vonden elkaar dus. NIET goed voor het imago van groen.

BTW, jij beseft toch dat je met de communisten heult he?

Hoe belachelijk een partij te verwijten dat ze bij de verkiezingen stemmen wil halen.

Over andere stoplappen zie hierboven.

artisjok
17 juni 2010, 19:06
Ik heb het altijd gezegd en zal het blijven zeggen.

Agalev/Groen! moet er zijn en blijven!
Ze hebben al veel doorstaan, en ik vind dan ook dat Groen! daar sterker is uitgekomen.
Ik ervaar afgelopen jaren Groen! wel wat op de achtergrond, ook in haar campagne is ze zeer spaarzaam gebleven.

Ik ben er eigenlijk werkelijk van overtuigd dat Groen! het nog niet zo slecht zou doen moesten zij een meerderheid halen.
Tijd voor een groene revolutie, it'll cure the world.

Dat vind ik ook.
Er is op zijn minst een groene fractie nodig in het parlement.

Nr.10
17 juni 2010, 20:06
Dat je stemmen wil halen, is normaal, denk ik. Elke partij wil stemmen halen. Als dat ook al opportunisme is... En of Geert Lambert zo zeker was van zijn zitje is nog maar de vraag, hij wist dat hij niet goed lag bij een deel van de groenen toen hij zijn overstap maakte. Hij heeft een vrij mooie plaats gekregen op de senaatslijst, een waarvan werd aangenomen dat ze haalbaar was. Als bewijs dat hij een geslaagde integratie achter de rug had. Is hij een opportunist? Elk politicus is dat wel in meer of mindere mate, maar als hij een makkelijk postje wou, was hij toch beter naar sp.a of vld getrokken, volgens mij.
Nogmaals, ik moet de rekening van Geert Lambert niet maken, maar wat mij betreft is hij een groene, net als Bart Staes, Bart Caron, en anderen die ooit de overstap hebben gemaakt. Je hebt echt geen stamboek nodig om bij Groen te mogen komen, en kansen te krijgen.
En ja, ik weet dat er communisten zijn aangesloten bij Groen (ik ken mijn partijgeschiedenis, waar de implosie van de KP voor een influx van leden zorgde). Maar als ik met een tegenvraag mag antwoorden, denk jij echt dat ze de meeste invloed hebben?
Wat vind je zelf van de standpunten van Slavoj Zizek rond ecologie?
Je eigen standpunt? Niet dat van de partij.

EddyBal
17 juni 2010, 20:08
Dat vind ik ook.
Er is op zijn minst een groene fractie nodig in het parlement.

Waarom? Zijn er nog ergens chocolade sigaretten in omloop?:roll:

artisjok
17 juni 2010, 20:09
Waarom? Zijn er nog ergens chocolade sigaretten in omloop?:roll:

Is dit het enigste dat je kan vinden?

Nr.10
17 juni 2010, 20:10
Waarom? Zijn er nog ergens chocolade sigaretten in omloop?:roll:
Dit soort humor ontgaat de meeste mensen denk ik.

Vette Pois(s)on
17 juni 2010, 20:16
flippperde flipperde flippo

groentje
17 juni 2010, 22:45
@Nr.10: ik ben geen ideoloog, ben filosofisch niet zeer onderlegd, en heb me niet verdiept in de geschriften van Zizek of anderen. Uit wat ik begrijp van uit zijn Wikipagina, lijkt hij me iets te radicaal voor mij.

EddyBal
17 juni 2010, 22:49
@Nr.10: ik ben geen ideoloog, ben filosofisch niet zeer onderlegd, en heb me niet verdiept in de geschriften van Zizek of anderen. Uit wat ik begrijp van uit zijn Wikipagina, lijkt hij me iets te radicaal voor mij.
Je bent jong, en je komt op voor he idealen. Mooi toch? Laat ons maar "kakken" op je partij, dat is nu eenmaal eigen aan dit forum ;) Met de jaren krijg je een meer gevormde geest door de politieke ervaring. Dan is het echt aan jou om een meer gefundeerde keuze te maken. Als die nog steeds groen is: bravo! Als het wat anders wordt : ook bravo !! :)

Wisord
17 juni 2010, 22:50
Als groen vooruit gaat dan is de arbeider zijn bankrekening nog wat leger en de natuur niet beter .

groentje
17 juni 2010, 23:50
Ik ben geen puber meer, hoor, al ben ik nog steeds even naïef ;) Ik mag zelfs geen Gopass meer gebruiken. Gelukkig heb ik een vrijkaart :)
En Wisord, zonder Groen zijn die arbeiders ook de klos. Of denk je dat wij nog sociale woningen zouden willen die zo lek als een zeef zijn dat de bewoners meer aan verwarming moeten betalen dan aan huishuur? Dat de arbeider die zuinig probeert te leven en weinig afval te maken evenveel moet betalen voor de afvalverwerking als iemand die elke week een vuilzak buiten zet? We maken als mensheid deel uit van het milieu, het is gewoon welbegrepen eigenbelang om er zorgzaam voor te zijn.

Wisord
18 juni 2010, 00:19
Ik ben geen puber meer, hoor, al ben ik nog steeds even naïef ;) Ik mag zelfs geen Gopass meer gebruiken. Gelukkig heb ik een vrijkaart :)
En Wisord, zonder Groen zijn die arbeiders ook de klos. Of denk je dat wij nog sociale woningen zouden willen die zo lek als een zeef zijn dat de bewoners meer aan verwarming moeten betalen dan aan huishuur? Dat de arbeider die zuinig probeert te leven en weinig afval te maken evenveel moet betalen voor de afvalverwerking als iemand die elke week een vuilzak buiten zet? We maken als mensheid deel uit van het milieu, het is gewoon welbegrepen eigenbelang om er zorgzaam voor te zijn.

Ja en goedkopere energie krijg je door het liberaliseren van de engiemarkt zeker ;-).... en afval verminderen doe je door het extreem duur te maken ? Sluikstorten is gratis ... al moedig ik het niet aan maar begrijp het wel , we betalen met zijn allen al genoeg belasting om die BS er nog bij te nemen ! De natuur kan je niet redden door mensen financieel te belasten dat doe je door bvb natuurvriendelijke producten belastingsvrij te maken .

groentje
18 juni 2010, 00:50
Spijtig genoeg heb je als overheid middelen nodig. Belastingsinkomsten, dus. Dan geef ik er de voorkeur aan dat vervuiling en afval worden getaxeerd, meer dan mensen en hun arbeid.

En dit is een persoonlijke mening, maar ja, ik geloof dat liberalisering van de energiemarkt de prijzen kan doen zakken. Als dat op de goede manier gebeurt, en dat is in België duidelijk niet het geval. Integendeel, we hebben de oude monopolist monopolist gelaten, en dan nog eens uit handen gegeven. Meer zelfredzaamheid kan ook helpen, door zelf energie te produceren. En kan het niet door zelf zonnepanelen op je dak te leggen, dan lukt het misschien wel om als bewonerscollectief een WKK te bouwen voor je appartementsblok.

Afval kan je dan weer perfect vermijden, als je wil, er zijn voldoende alternatieven voor handen, die vaak ook nog eens goedkoper zijn. Een kleine GFT-bak past zelfs in mijn appartement, al zou ik nog liever hebben dat er een composthoop op wijkniveau bestond.

Dus ja, ik leg een deel van de verantwoordelijkheid bij de 'gewone' mensen, niet alleen de industrie moet iets doen aan zijn afvalstromen, ook de klanten, de gebruikers, de gewone mensen, quoi.

Wisord
18 juni 2010, 01:01
Spijtig genoeg heb je als overheid middelen nodig. Belastingsinkomsten, dus. Dan geef ik er de voorkeur aan dat vervuiling en afval worden getaxeerd, meer dan mensen en hun arbeid.

En dit is een persoonlijke mening, maar ja, ik geloof dat liberalisering van de energiemarkt de prijzen kan doen zakken. Als dat op de goede manier gebeurt, en dat is in België duidelijk niet het geval. Integendeel, we hebben de oude monopolist monopolist gelaten, en dan nog eens uit handen gegeven. Meer zelfredzaamheid kan ook helpen, door zelf energie te produceren. En kan het niet door zelf zonnepanelen op je dak te leggen, dan lukt het misschien wel om als bewonerscollectief een WKK te bouwen voor je appartementsblok.

Afval kan je dan weer perfect vermijden, als je wil, er zijn voldoende alternatieven voor handen, die vaak ook nog eens goedkoper zijn. Een kleine GFT-bak past zelfs in mijn appartement, al zou ik nog liever hebben dat er een composthoop op wijkniveau bestond.

Dus ja, ik leg een deel van de verantwoordelijkheid bij de 'gewone' mensen, niet alleen de industrie moet iets doen aan zijn afvalstromen, ook de klanten, de gebruikers, de gewone mensen, quoi.



Conclusie , groen blijft dezelfde bende bange wezels en hypocrieten die de machthebbers blijven steunen en de arbeider blijven uitpersen ... en de natuur ?? Die zal er zeker niet beter bij varen .....

guido 007
18 juni 2010, 06:53
Groen! is een stukje meer partij geworden, al sinds 2003, toen we de strikte regels over rotatie hebben gemilderd. Logisch, ook, het zou zonde zijn om al die kennis en ervaring bij het oud papier te zetten na 2 termijnen. Voor een partij die tegen verspilling is...
Dat je niet moet weten van Geert Lambert, dat hadden we begrepen. Al is me nog steeds niet duidelijk wat precies.

Geert lambert was voor de helft ne goede. Het goede is weggevallen, het slechte is gebleven.

eno2
18 juni 2010, 08:51
Conclusie , groen blijft dezelfde bende bange wezels en hypocrieten die de machthebbers blijven steunen en de arbeider blijven uitpersen ... en de natuur ?? Die zal er zeker niet beter bij varen .....
Verkeerde conclusie

eno2
18 juni 2010, 08:52
Spijtig genoeg heb je als overheid middelen nodig.

Daar is niets spijtigs aan, anders blijven d e middelen alleen bij de rijkjes.

eno2
18 juni 2010, 08:53
Zal Groen! vooruitgaan?

En Groen! blijft hier maar vooruitgaan:-)

EddyBal
18 juni 2010, 09:22
En Groen! blijft hier maar vooruitgaan:-)

Ehh, recupereren wil je zeggen.:roll:

eno2
18 juni 2010, 09:33
Ehh, recupereren wil je zeggen.:roll:

Ik bedoel, deze draad blijft maar vooruitgaan.

Nr.10
18 juni 2010, 10:55
Spijtig genoeg heb je als overheid middelen nodig. Belastingsinkomsten, dus. Dan geef ik er de voorkeur aan dat vervuiling en afval worden getaxeerd, meer dan mensen en hun arbeid.

En dit is een persoonlijke mening, maar ja, ik geloof dat liberalisering van de energiemarkt de prijzen kan doen zakken. Als dat op de goede manier gebeurt, en dat is in België duidelijk niet het geval. Integendeel, we hebben de oude monopolist monopolist gelaten, en dan nog eens uit handen gegeven. Meer zelfredzaamheid kan ook helpen, door zelf energie te produceren. En kan het niet door zelf zonnepanelen op je dak te leggen, dan lukt het misschien wel om als bewonerscollectief een WKK te bouwen voor je appartementsblok.

Afval kan je dan weer perfect vermijden, als je wil, er zijn voldoende alternatieven voor handen, die vaak ook nog eens goedkoper zijn. Een kleine GFT-bak past zelfs in mijn appartement, al zou ik nog liever hebben dat er een composthoop op wijkniveau bestond.

Dus ja, ik leg een deel van de verantwoordelijkheid bij de 'gewone' mensen, niet alleen de industrie moet iets doen aan zijn afvalstromen, ook de klanten, de gebruikers, de gewone mensen, quoi.
Om concurrentie te hebben tussen kerncentrales moet je er nog een hele rits bijbouwen. Is dat een optie?

Nr.10
18 juni 2010, 10:58
Ik ben geen puber meer, hoor, al ben ik nog steeds even naïef ;) Ik mag zelfs geen Gopass meer gebruiken. Gelukkig heb ik een vrijkaart :)
Is dit niet hypocriet?
Liggen stoefen over Gopass en vrijkaart terwijl je (naar eigen zeggen) 'anti-socialist' bent.

Nr.10
18 juni 2010, 11:42
@Nr.10: ik ben geen ideoloog, ben filosofisch niet zeer onderlegd, en heb me niet verdiept in de geschriften van Zizek of anderen. Uit wat ik begrijp van uit zijn Wikipagina, lijkt hij me iets te radicaal voor mij.
Heb ooit nog gestemd voor Dirk Holemans.
Filosoof-ideoloog, ex-voorzitter.
Dat was een hele goeie maar die werd genadelooos afgemaakt door Bracke.
Exit Holemans.

Is nu OCMW-raadslid in Drongen.

Voor mij hoef je geen ideoloog te zijn (niet iedereen heeft dat in zich).

toccata
18 juni 2010, 17:07
Is nu OCMW-raadslid in Drongen.



In Gent als ik me niet vergis

groentje
18 juni 2010, 23:29
Is dit niet hypocriet?
Liggen stoefen over Gopass en vrijkaart terwijl je (naar eigen zeggen) 'anti-socialist' bent.

Is het hypocriet om van de mogelijkheden die men je biedt, gebruik te maken? Als je bepaalde zaken kan aftrekken van je belastingen, zou je wel gek zijn het niet te doen. Krijg je als jongere een voordeeltarief, zou je gek zijn om vrijwillig de volle pot te betalen. Daarom hoef je het er nog niet mee eens te zijn dat je die zaken kan aftrekken, of dat jongeren een voordeeltarief krijgen.
Als de overheid vanaf volgend jaar beslist om de vrijkaart als loon in natura te beschouwen en zo te belasten, zou ik daar gerust mee kunnen leven. Tenslotte is het ook loon in natura, net zoals alle verplaatsingsvergoedingen. Wat mij betreft verhoog je ietwat het loon, al dan niet door de sociale lasten te verlagen, en schaf je al die fiscale gunsten af. Dan word je tenminste niet fiscaal afgestraft als je dicht bij je werk gaat wonen.
Soit, dit alles om gewoon te zeggen dat ik 26+ ben...

Nr.10
19 juni 2010, 19:21
In Gent als ik me niet vergis
Gent-Drongen ;-)

eno2
22 juni 2010, 10:02
Ik wanhoop aan Groen! om nog behoorlijk vooruit te gaan.

Nr.10
6 juli 2010, 02:37
Als groen vooruit gaat dan is de arbeider zijn bankrekening nog wat leger en de natuur niet beter.
Alain Badiou denkt er ook zo over.
Deze kritiek zou wel eens terecht kunnen zijn.

guido 007
6 juli 2010, 12:07
Groen is niet meer vandoen.

daiwa
6 juli 2010, 15:41
Groen is niet meer vandoen.

2!