PDA

View Full Version : Stemadvies gevraagd, want ik stem weer voor Groen!


C2C
8 juni 2010, 11:46
Ik zit in de Congo, maar ik kom vrijdag terug naar ons landje (vooral voor de frieten van bij de Luc aan de Parkpoort).

Met wat moeite heb ik hier via internet een paar stemtests gedaan, en ik zit weer bij Groen! Terwijl ik toch in hart, nieren en lever een rooie ben.

Zeg eens snel, wat staat er zoal op de agenda voor deze verkiezingen? Drie belangrijkste kwesties volgens u?

Want ik wil ook wel eens "tactisch" stemmen.

Merci mingi en tot vrijdag.

maddox
8 juni 2010, 12:40
Groen is een meloen, groen van buiten, rood van binnen.

Maar da's geweten nietwaar.

Xenophon
8 juni 2010, 12:45
Groen! is de partij voor u. Het zijn crypto-communisten en ze verkopen de Vlaming uit aan Ecolo als regel.

Niet twijfelen.

Den Ardennees
8 juni 2010, 12:45
de Partij Groen! is veranderd van naam en heet nu Vlaams Belang, dus daarop moet je stemmen.

Johnny Blaze
8 juni 2010, 12:47
doe eens iets geks

maddox
8 juni 2010, 12:51
Waarom niet PVDA als je dan toch bloedrood wil gaan?

C uit W
8 juni 2010, 12:55
De sossen willen de eerste pijler van de pensioenen opgeven, daar stem je best niet voor.

Tick
8 juni 2010, 13:22
Sossen stem je best tegen. Dan blijft er aan de linkse zijden enkel nog groen en Pvda over. Groen viel ook al af zei je.
Pvda dus.

Flashheart
8 juni 2010, 13:28
Pvda. tactisch stemmen is voor wijven, moslims en janetten.(vrij naar H.Brusselmans)

toccata
8 juni 2010, 13:33
de Partij Groen! is veranderd van naam en heet nu Vlaams Belang, dus daarop moet je stemmen.

Goed dat je het me zegt anders had'k fout gestemd:-o

;-)

abou Anis
8 juni 2010, 13:50
Ik zit in de Congo, maar ik kom vrijdag terug naar ons landje (vooral voor de frieten van bij de Luc aan de Parkpoort).

Met wat moeite heb ik hier via internet een paar stemtests gedaan, en ik zit weer bij Groen! Terwijl ik toch in hart, nieren en lever een rooie ben.

Zeg eens snel, wat staat er zoal op de agenda voor deze verkiezingen? Drie belangrijkste kwesties volgens u?

Want ik wil ook wel eens "tactisch" stemmen.

Merci mingi en tot vrijdag.

Taktisch gezien is de beste rode stem er een voor de PVDA+ (http://www.stophetpolitiekecircus.be/programme-ptb.html)

Xenophon
8 juni 2010, 14:18
Taktisch gezien is de beste rode stem er een voor de PVDA+ (http://www.stophetpolitiekecircus.be/programme-ptb.html)

Een verloren stem maar die toch de traditionelen niet helpt bedoel je?

abou Anis
8 juni 2010, 14:19
Een verloren stem maar die toch de traditionelen niet helpt bedoel je?

Helemaal geen verloren stem.

Xenophon
8 juni 2010, 14:20
Helemaal geen verloren stem.

Oh? Op welke manier gaan we er dan op vooruit door PVDA te stemmen?

Johnny Blaze
8 juni 2010, 14:21
Staat Waardig Ouder Worden nog op de lijst?

Vlaanderen Boven
8 juni 2010, 14:28
Helemaal geen verloren stem.

Ja, het politieke landschap zal helemaal op z'n kop staan als PVDA een monsterscore van 2% behaalt...dat eeuwige optimisme is schattig, maar wel naïef.

Stoute Jos
8 juni 2010, 15:02
Ik stem wok veu groen.

Van die gast'n meugen we tenminste plantjes en kikkers veur't plezier kweken. :cheer:

En da worren in den tyt ook die gast'n van vrije seks enz... (joaren 60)

Toffe pèren myn gedacht 8-)

redwasp
8 juni 2010, 15:26
vrede,

Ik zit in de Congo, maar ik kom vrijdag terug naar ons landje (vooral voor de frieten van bij de Luc aan de Parkpoort).

Met wat moeite heb ik hier via internet een paar stemtests gedaan, en ik zit weer bij Groen! Terwijl ik toch in hart, nieren en lever een rooie ben.

Zeg eens snel, wat staat er zoal op de agenda voor deze verkiezingen? Drie belangrijkste kwesties volgens u?

Want ik wil ook wel eens "tactisch" stemmen.

Merci mingi en tot vrijdag.

misschien moet je wel op een echte rode lijst stemmen. die lijst, de PVDA+, komt echter niet in de stemtests voor.

belangrijke kwesties nu zijn volgens mij:


geen afbraak van de brugpensioenen terwijl één jongere op vier werkloos is
B-H-V (belasting op hoge vermogens) en andere manieren om te voorkomen dat de werkende bevolking de factuur van de crisis moet betalen
ingaan tegen de werkloosheid: verbod op afdanken door bedrijven die winst maken


vrede,

redwasp

redwasp
8 juni 2010, 15:28
vrede,

Pvda. tactisch stemmen is voor wijven, moslims en janetten.(vrij naar H.Brusselmans)

deze moslim-janet (die overigens al vijftien jaar lid is van de PVDA) vind dat dit soort beledigingen eigenlijk niet echt door de beugel komen. volgens mij vindt mijn wijf dat ook, maar hij zit in de bak.

er is een tijd dat links probeerde iets te doen tegen homofobie, seksisme en racisme.

vrede,

redwasp

suqar_7loe
8 juni 2010, 15:35
Pvda. tactisch stemmen is voor wijven, moslims en janetten.(vrij naar H.Brusselmans)

Islamitisch stemmen is stemmen voor groen! of pvda. Jouw reactie slaat trouwens nergens op.

Flashheart
8 juni 2010, 15:48
@ Redwasp en suqar 7loe: Wees gerust, het was slechts een grapje. Ik parafraseerde gewoon een satirische uitspraak van Herman Brusselmans. Jullie hoeven niet te vrezen voor een islamofobe en homofobe sexist in jullie midden. Het is hier tenslotte k&k, niet?

suqar_7loe
8 juni 2010, 15:52
@ Redwasp en suqar 7loe: Wees gerust, het was slechts een grapje. Ik parafraseerde gewoon een satirische uitspraak van Herman Brusselmans. Jullie hoeven niet te vrezen voor een islamofobe en homofobe sexist in jullie midden. Het is hier tenslotte k&k, niet?

:schop onder uw kont:

Flashheart
8 juni 2010, 15:58
:schop onder uw kont:

:oops:;-)

Xenophon
8 juni 2010, 16:06
vrede,



deze moslim-janet (die overigens al vijftien jaar lid is van de PVDA) vind dat dit soort beledigingen eigenlijk niet echt door de beugel komen. volgens mij vindt mijn wijf dat ook, maar hij zit in de bak.

er is een tijd dat links probeerde iets te doen tegen homofobie, seksisme en racisme.
vrede,

redwasp

Ja, en aan die leugens en bedrog zijn ze dan ook ten onder gegaan.

Hoe treffend.

Flashheart
8 juni 2010, 16:09
Ja, en aan die leugens en bedrog zijn ze dan ook ten onder gegaan.

Hoe treffend.

Welke leugens? Ik begrijp uw post niet zo goed.

Burkide
8 juni 2010, 16:22
Groen is een meloen, groen van buiten, rood van binnen.

Groen! is de partij voor u. Het zijn crypto-communisten

Was't maar wat 'waarder' :(

Burkide
8 juni 2010, 16:25
Ja, het politieke landschap zal helemaal op z'n kop staan als PVDA een monsterscore van 2% behaalt...dat eeuwige optimisme is schattig, maar wel naïef.

Als je sommige militanten hoort klagen dat ze worden doodgezwegen 'omdat ze bang zijn van de PvdA' begint het inderdaad bubesk te worden. Met alle sympathie trouwens voor de PvdA, waarop ik gestemd heb.

Txiki
8 juni 2010, 16:42
Als je sommige militanten hoort klagen dat ze worden doodgezwegen 'omdat ze bang zijn van de PvdA' begint het inderdaad bubesk te worden. Met alle sympathie trouwens voor de PvdA, waarop ik gestemd heb.

Bubesk? Wat is dat?

Burkide
8 juni 2010, 16:45
Bubesk? Wat is dat?

Misschien helpt een andere voorbeeldzin: "De Belgische Alliantie is vrij bubesk, maar Hans1 blijft de bubeskste."

Txiki
8 juni 2010, 16:52
Misschien helpt een andere voorbeeldzin: "De Belgische Alliantie is vrij bubesk, maar Hans1 blijft de bubeskste."

Afgeleid van BUB dus?

Burkide
8 juni 2010, 16:53
Afgeleid van BUB dus?

Ja.

'k Vond het toch een leuk gevonden woord :-(

Txiki
8 juni 2010, 16:57
Ja.

'k Vond het toch een leuk gevonden woord :-(

Het is een leuk gevonden woord, maar als niemand het snapt, ben je er "vet" mee.

Vlaanderen Boven
8 juni 2010, 17:01
Het is een leuk gevonden woord, maar als niemand het snapt, ben je er "vet" mee.

Bwa, had 'em toch wel direct door. ;-)

Maar zelfs vavli's uitspraken komen nog niet in de buurt van wat BUB'ers allemaal durfden zeggen over de enorme electorale overwinningen die hen te wachten stonden. Zoveel krediet wil ik ze nog wel geven.

Burkide
8 juni 2010, 17:05
Bwa, had 'em toch wel direct door. ;-)

:cheer: ik ben er niet vet mee :cheer:
:cheer: conform het schoonheidsideaal :cheer:

Txiki
8 juni 2010, 17:11
Bwa, had 'em toch wel direct door. ;-)

Maar zelfs vavli's uitspraken komen nog niet in de buurt van wat BUB'ers allemaal durfden zeggen over de enorme electorale overwinningen die hen te wachten stonden. Zoveel krediet wil ik ze nog wel geven.

Gij bent dan ook meer vertrouwd met dat soort gekke woordspelingen dan de immer nuchtere Txiki, he. Ahum 8-)

Inno
8 juni 2010, 18:47
Misschien is de BUB iets voor jou!

From_Vlaanderen
8 juni 2010, 20:32
Ik zal u wel ne keer helpen met dat stemtestje.