PDA

View Full Version : splintergroep N-VA Brussel


giserke
17 mei 2004, 15:08
Beste,

Heeft iemand nog iets gehoord over die 3 Brusselse bestuursleden die van N-VA afscheuren en een nieuwe partij zouden maken?

Xenon
17 mei 2004, 18:35
Beste,

Heeft iemand nog iets gehoord over die 3 Brusselse bestuursleden die van N-VA afscheuren en een nieuwe partij zouden maken?

Buiten wat affiches op de VUB-campus, niets.

Fribre
17 mei 2004, 18:41
http://www.verkiezingssite.be/lijsten/lijsten/l170

http://www.verkiezingssite.be/lijsten/l171/id3118/#hoofdlijst

Vlaanderen Boven
17 mei 2004, 20:47
Hoe zit het met B-H-V? Welke burgemeesters 'boycotten' nog?

Fribre
17 mei 2004, 21:58
Ik vermoed de gemeente Gooik met CD&V burgemeester Doomst allenzins, en Zemst met CD&V en N-VA in het bestuur. Voor de rest weet ik het niet zo percies.

Pelgrim
18 mei 2004, 13:47
Die scheurlijst waar je het over hebt zijn de Vlaamse Democraten Brussel (VDB).

Tantist
18 mei 2004, 14:06
Nu ja, Bernard Daelemans is al langer een bekend figuur uit Meervoud kringen. De CD&V was voor hem dus a bridge too far, maar hij is wel pragmatisch genoeg om te beseffen dat een scheurpartij niet veel zin heeft, dus de breuk lijkt me voorlopig niet definitief.

giserke
18 mei 2004, 14:37
Weet ge wat mij opvalt, dezen die zijn afgehaakt zijn meestal dezen die nooit iets actief ondernomen hebben binnen de partij.
Bij mijn entiteit hebben we er zo ook 2, we hebben ze in jaren niet gezien of gehoord, plots laten ze hun beer los in alle hevigheid.
Precies of ze gewoon wachten tot ze een stok hebben gevonden om de hond mee te slaan, om zich van hun verantwoordelijkheid te ontdoen.

Tantist
18 mei 2004, 18:21
Ik zou Bernard Daelemans niet meteen omschrijven als een nietsnut hoor, ken jij die man wel?

Bernard Daelemans is een van de intellectuelen van Meervoud en heeft een indrukwekken palmares aan artikels op zijn naam staan, die dikwijls terugslaan op de toestand in Brussel, o.a. over de taaltoestanden in de ziekenhuizen was hij een van de klokken die de publieke opinie wakker luidden.

Als ik mij niet vergis, verzet de man ook bergen werk in de VVB en voorheen ook meende ik in het TAK.

't Is natuurlijk makkelijk te schimpen op mensen die het niet eens zijn met de partijtop. Gun die mensen ook het recht op een eigen mening.

Pelgrim
18 mei 2004, 19:20
Kan ik alleen maar beamen!

(temeer daar ik de persoon in kwestie wel ken... :wink: )

Tantist
18 mei 2004, 20:10
Kan ik alleen maar beamen!

(temeer daar ik de persoon in kwestie wel ken... :wink: )

Ik ken hem niet persoonlijk, maar weet wel dat ie niet niets doet... Dat is me toch iets te makkelijk, en het verbaast me dat sommige N-VA militanten zich aan zo'n Blokstreken bezondigen.

giserke
18 mei 2004, 23:33
Kan ik alleen maar beamen!

(temeer daar ik de persoon in kwestie wel ken... :wink: )

Ik ken hem niet persoonlijk, maar weet wel dat ie niet niets doet... Dat is me toch iets te makkelijk, en het verbaast me dat sommige N-VA militanten zich aan zo'n Blokstreken bezondigen.

pasop, ik heb het niet over hem persoonlijk hé, ik heb het over collega militanten uit mijn omgeving.

Tantist
19 mei 2004, 11:51
Dan heb ik niets gezegd, want ik ken uw collega militanten niet

Groot Bakkes
19 mei 2004, 14:25
www.vlaamsedemocratenbrussel.be

Zien er wel toffe mensen uit.