PDA

View Full Version : Dodelijk ongeval E40


backfire
24 juni 2010, 14:20
Ik rij elke dag voorbij die werkzaamheden.
Los van elke - terechte - discussie over onaangepaste snelheid ter hoogte van zulke werken, is het me weeral opgevallen dat de signalisatie bij die werken werkelijk op niets trekt.

Als je dat vergelijkt met de manier waarop men in NL zelfs de kleinste werf duidelijk en veilig aankondigt en bewegwijzert, dan kan je alleen maar concluderen dat er dringend iets moet gebeuren.

Bobke
24 juni 2010, 14:22
Ik rij elke dag voorbij die werkzaamheden.
Los van elke - terechte - discussie over onaangepaste snelheid ter hoogte van zulke werken, is het me weeral opgevallen dat de signalisatie bij die werken werkelijk op niets trekt.

Als je dat vergelijkt met de manier waarop men in NL zelfs de kleinste werf duidelijk en veilig aankondigt en bewegwijzert, dan kan je alleen maar concluderen dat er dringend iets moet gebeuren.
Wat is er mis mee ?

nihao
24 juni 2010, 14:24
Juist ja, je moet er zo'n pop met zwaaiende armen en de broek op de enkels bij zetten, dan vertraagt iedereen wel !

backfire
24 juni 2010, 14:37
Wat is er mis mee ?

Onduidelijk. We zijn dat misschien gewoon, maar in NL, als er een rijstrook wegvalt, staan daar op voorhand genoeg borden. Hier staan er twee. Een km ervoor en... op het moment zelf. That's it.

Bij de werkzaamheden op de E314 had men op een zeker ogenblik de oprit verkort. Je kwam bijna dwars meteen op de autosnelweg, geen invoegstrook meer. Signalisatie? Noppes.

Bobke
24 juni 2010, 14:50
Onduidelijk. We zijn dat misschien gewoon, maar in NL, als er een rijstrook wegvalt, staan daar op voorhand genoeg borden. Hier staan er twee. Een km ervoor en... op het moment zelf. That's it.

Bij de werkzaamheden op de E314 had men op een zeker ogenblik de oprit verkort. Je kwam bijna dwars meteen op de autosnelweg, geen invoegstrook meer. Signalisatie? Noppes.

Ik stoor mij er meestal meer aan dat er teveel borden staan waar blijkbaar toch niemand rekening mee houdt..

PeterCC
25 juni 2010, 23:29
Ik rij elke dag voorbij die werkzaamheden.
Los van elke - terechte - discussie over onaangepaste snelheid ter hoogte van zulke werken, is het me weeral opgevallen dat de signalisatie bij die werken werkelijk op niets trekt.

Als je dat vergelijkt met de manier waarop men in NL zelfs de kleinste werf duidelijk en veilig aankondigt en bewegwijzert, dan kan je alleen maar concluderen dat er dringend iets moet gebeuren.

Weet jij hoe dat ongeval dan is gebeurd?

AsGardSGO
26 juni 2010, 01:43
Ik stoor mij er meestal meer aan dat er teveel borden staan waar blijkbaar toch niemand rekening mee houdt..

Tja.. dat is net de ironie vaak:
Agent: Meneer u wist toch dat u hier maar 70km/u mag rijden?
Bekeurde: Nee meneer de agent, dat wist ik niet "ik had de borden niet gezien"
NVDR: Bekeurde zeurt wel constant in cafe en op forums dat er teveel regeltjes zijn, teveel verkeersborden en wat nog allemaal...
Voorbeeld toepasbaar op elke overtreding van het verkeersreglement - ooit opgesteld om het voor iedereen, incluus jezelf, veilig te maken op de openbare weg wegens een stijgende toename aan gemotoriseerd vervoer.

Niet tegenstaande moet het inderdaad gezegd dat de signalisatie soms of vaak stukken beter kan. Alhoewel meestal de zaken wel duidelijk genoeg zijn hoor; aangekondigd op nieuws of radio; regelmatig afgeroepen of op internet vindbaar...
Ondanks een niet toereikende signalisatie mogen we niet vergeten dat elke bestuurder van een voertuig geacht wordt om niet enkel de verkeersregels te kennen maar boven alles defensief te rijden (defensief rijden; rijgedrag waarbij je rekening houdt dat er onverwachte situaties kunnen ontstaan zodat daar adequaat hoofd aan kan bieden EN zelf geen fouten trachten te maken).

plakker
26 juni 2010, 08:24
Of de signalisatie al dan niet goed is, dat laat ik in het midden, maar ik weet wel dat die overdreven trage snelheden bij werken voor files zorgen, en veel kop-staart aanrijdingen gebeuren achteraan een file.

brother paul
26 juni 2010, 09:44
Of de signalisatie al dan niet goed is, dat laat ik in het midden, maar ik weet wel dat die overdreven trage snelheden bij werken voor files zorgen, en veel kop-staart aanrijdingen gebeuren achteraan een file.

ja, als daar 1 vrachtwagen 30km/u doet op een bepaald moment, zit gans de boel vast...