PDA

View Full Version : NMBS verklaart oorlog aan hyperlinks

henke54
24 juni 2010, 15:31
NMBS verklaart oorlog aan hyperlinks

Berichtdoor Lord Utopia op 19 jun 2010, 16:01
NMBS verklaart oorlog aan hyperlinks en mensen die ze gebruiken

Dat de Nationale Belgische Spoorwegen routeplanners van derde partijen graag off-line wil zien, dat weten we ondertussen. Dat de NMBS nu ook de oorlog verklaart aan hyperlinks en internetters die ze gebruiken? Dát is helemaal nieuw.

Een voorbeeld van een aangetekende brief komt van de advocaten van de NMBS. Hij is verstuurd naar iemand die op zijn website uitlegt hoe je formulieren downloadt voor een eventuele schadevergoeding bij een vertraging, met daarbij een hyperlink naar de bewuste te downloaden brieven. De NMBS was niet opgetogen met de hyperlinks.

Volgens de NMBS is het uitsluitend toegelaten om te linken naar de homepage van de Spoorwegen, en geen enkele andere pagina. De persoon die de link plaatste schond 'op een flagrante wijze' de rechten van de NMBS. Ging de persoon in kwestie niet akkoord met de verwijdering van de hyperlinks, zouden er gerechtelijke stappen gezet worden.

http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=37&t=26382
:-P

giserke
24 juni 2010, 15:49
Volgens mij maakt de NMBS geen enkele kans. een zaak te winnen.

Dat ze zich eers bezig houden met de stiptheid van de treinen.

Cdude
24 juni 2010, 17:08
Dat schreef ik hen ook in een mail na het lezen van deze gestapo onzin.

DONG ZHUO
24 juni 2010, 20:12

daar hebben ze géén tijd en géén middelen voor !

gans het budget is opgesoupeerd aan advocaten die weet ik welke onzin gaan aanvechten voor het gerecht, orde moet er zijn en iedereen moet braaf zijn én luisteren én zich schikken naar de grillen van "den ijzerenweg" !!!

én dan pas zullen ze mss ne keer zien of ze nen boemeltrein gaan laten vertrekken !;-)

lollysticky
24 juni 2010, 20:34
moest ik die webbeheerder zijn, die mail van de NMBS ging direct naar alle nieuwsdiensten... en ik zou de procedure op zoveel mogelijk belgische websites posten...

dikke zever; tis gvd een bedrijf betaald door de burger, en dan gaan ze iemand zo koeioneren. Goe bezig!

Zwartengeel
24 juni 2010, 20:35

Geen grap: vanavond nam ik de trein van Brussel naar Zottegem. De volgende trein op dat traject, die tien minuten later dan de mijne vertrok uit Brussel, kwam tien minuten eerder dan de mijne op zijn bestemming aan.

gehuigert
24 juni 2010, 20:40
Geen grap: vanavond nam ik de trein van Brussel naar Zottegem. De volgende trein op dat traject, die tien minuten later dan de mijne vertrok uit Brussel, kwam tien minuten eerder dan de mijne op zijn bestemming aan.

'k Heb net even b-rail.be gecheckt en ik zie die trein toch niet O_O

Cdude
24 juni 2010, 21:09
Toch niet abnormaal?
Afhankelijk van't type? (stoptrein of intercity)

Zwartengeel
24 juni 2010, 21:12
Toch niet abnormaal?
Afhankelijk van't type? (stoptrein of intercity)

Niet volgens de dienstregeling... :roll:

DONG ZHUO
25 juni 2010, 08:48
t'was misschien de hoge-snelheids-directe-verbinding tussen Jette en Poperinge-zuid met als énige tussenstop Zottegem....

alléé t'zou kunnen hé..... NMBS-logica-gewijs.......:lol:

Zwitser
25 juni 2010, 10:19

Een beetje competente webmaster maakt in het handomdraai het maken van deeplinks onmogelijk. Daar heb je geen advocaten voor nodig.

Cdude
25 juni 2010, 10:32
Een beetje competente webmaster maakt in het handomdraai het maken van deeplinks onmogelijk. Daar heb je geen advocaten voor nodig.Htaccess? :-P

Maar dat gebruikt men toch niet voor "gewone" links maar om het "stelen" van bandbreedte dmv fotolinks te voorkomen.

http://www.ruwebit.net/smf/index.php?topic=197.0

giserke
25 juni 2010, 10:32
Zouden ze zich durven meten met Google? :twisted: