PDA

View Full Version : Voltian is de 98ste forummer van de week


Pagina's : 1 [2]

Pieke
21 maart 2012, 11:18
in je onderschrift staat:
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains

waarom heb je deze quote, volgens google afkomstig van ne Chinees die 1300 jaar geleden leefde, in je onderschrift staan? Wat betekent het voor jou?

Voltian
21 maart 2012, 11:55
in je onderschrift staat:


waarom heb je deze quote, volgens google afkomstig van ne Chinees die 1300 jaar geleden leefde, in je onderschrift staan? Wat betekent het voor jou?

Hehehe

Ik ken het van Alpha Centauri, één van Sid Meiers turn-based strategy games. Zalig spel, ongeloofelijk complex (voor die tijd toch) alleen een beetje uit balans. Het spel zit vol met leuke quotes, al dan niet verzonnen of geleend (vb. ook "We Must Dissent"). De quotes passen in het spel en zijn soms bloedserieus, soms supergrappig. check:

http://www.generationterrorists.com/quotes/smac.html
(voor sommige heb je wel de context van het spel nodig)


Pas later kwam ik erachter dat het een oud Chinees gedicht was.

Het spreekt me aan, waarom weet ik niet zo goed. Het is kort, rustgevend, relativerend. Het kan vanalles betekenen; ik lees erin de vergankelijkheid van de mens en de futiliteit daarvan; of het genieten van de absolute schoonheid van de natuur.

Ik zie mij zo wel zitten, met de berg, tot er alleen nog maar een berg is... :)

Firestone
26 maart 2012, 10:16
Hoe bereken je de rechte door de punten (54,100) & (34,44)?

Voltian
26 maart 2012, 10:36
Hoe bereken je de rechte door de punten (54,100) & (34,44)?

:p

De methode die ik recent heb geleerd gaat als volgt:

1. men neme een bloempot met een plant erin (aja). Welke plant maakt niet veel uit. De bloempot wordt geplaatst "op" punt A
2. men neme een golden retriever puppy en plaatst deze naast de bloempot met de staart gericht op het 2e punt
3. men neme een bol lood van 368gr en plaatst deze "extact" "op" het 2e punt

De "rechte" door de 2 punten is gelijk aan het aantal flesjes bier dat gedronken worden in de periode die nodig is om het loden balletje de gouden kleur van de golden retriver te laten aannemen. (meestal: groen)


of meende ge het serieus?

Firestone
26 maart 2012, 10:48
:p

De methode die ik recent heb geleerd gaat als volgt:

1. men neme een bloempot met een plant erin (aja). Welke plant maakt niet veel uit. De bloempot wordt geplaatst "op" punt A
2. men neme een golden retriever puppy en plaatst deze naast de bloempot met de staart gericht op het 2e punt
3. men neme een bol lood van 368gr en plaatst deze "extact" "op" het 2e punt

De "rechte" door de 2 punten is gelijk aan het aantal flesjes bier dat gedronken worden in de periode die nodig is om het loden balletje de gouden kleur van de golden retriver te laten aannemen. (meestal: groen)


of meende ge het serieus?
Ik meen het altijd serieus.

Bedankt voor het duidelijk antwoord.

(EDIT: wat context (http://forum.politics.be/showpost.php?p=6046563&postcount=319) uit een hilarische thread mocht een lezer denken dat we zot zijn.)

NieuwNoors
26 maart 2012, 21:34
Hoi Voltian,

-hoeveel keer per dag eet/snoep je?
-hoe dikwijls per week neem je een bad of douche?
-Wat is jouw ultieme wens? En waarom?
-Stel dat je na jouw dood als een dier mag terugkomen: welk dier wil je dan het liefst zijn?

Tenslotte: aan wie of wat heb je absoluut een hekel? En waarom?

Voltian
27 maart 2012, 09:06
Hoi Voltian,

hallo

-hoeveel keer per dag eet/snoep je?

3 & 1 keer/dag of zo?

-hoe dikwijls per week neem je een bad of douche?

+/- om de andere dag

-Wat is jouw ultieme wens?

wereldvrede!

En waarom?

omdat dat leuk is

-Stel dat je na jouw dood als een dier mag terugkomen: welk dier wil je dan het liefst zijn?

een schildpad

Tenslotte: aan wie of wat heb je absoluut een hekel? En waarom?

stugge, bekrompen idioten